PC met DVD alternatief voor standalone?

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Ik wil een DVD-speler met encoderkaartkopen en wil dit alles in een p166 bouwen. Dit wil ik doen zodat ik ook nog de DVD in mn gewone PC (duron 600) kan stoppen om DVD's te rippen. Als alternatief kan ik zo'n Lenco DVD/mp3speler voor 299,- kopen.

Nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik mijn p166, zonder met een monitor te sjouwen makkelijk bedienen en van alle funties van de DVD gebruikmaken? Dus is het mogelijk om de menu's op een DVD met een afstandsbediening te besturen en is Lirc hier geschikt voor?

Een heleboel vragen dus. Als je op één een antwoordt hebt help mij dan verder

• Alfer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 01:48
Hollywood + kaart met afstandbediening kost ongeveer 300 gulden, heb het draaiend gehad op een PI 133 Mhz 32 MB ging goed. Met RemoteSelector alle regio's af te spellen. Heb nu een Duron 800 vandaar ging, maar toen weing problemen gehad.
:)

Verwijderd

Ga voor die Lenco zou ik zeggen.

• arjandijk162
Maar hoe kan ik een makkelijke bediening voor elkaar krijgen? Iets via een onscreen menu ofzo?

Iemand trouwens een vergelijking tussen het beeld van de Lenco DVD speler en een Hollywood+ kaartje?

• arjandijk162
Is het mogelijk om iets van Onscreen display via je hollywood op de tv te krijgen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04
Als je er geen monitor op hebt zitten krijg je toch wel problemen. Heb zelf ervaring met een pc-dvd en dat werkt echt niet fijn vergeleken met een standalone dvd speler. Je loopt erg vaag te kutten met de menu instellingen, breedbeeld, regio, pal50, pal60, enz. Daarnaast is de kwaliteit gewoon minder dan een standalone en het geluid veelal zachter. Bovendien zijn er dvd's die gewoon vastlopen in de menu's op de pc.
Nee, dan zou ik persoonlijk echt gaan voor een standalone. Dan kun je eventueel later nog altijd eentje voor 200,- piek kopen voor in je duron600, hoef je die ook niet steeds uit die p166 te slopen. Met zo'n Lenco kun je dan ook meteen mp3 afspelen zonder tussenkomst van je pc (rebooten is altijd lastig)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• arjandijk162
Op maandag 05 november 2001 12:33 schreef ShittyOldMan het volgende:
Als je er geen monitor op hebt zitten krijg je toch wel problemen. Heb zelf ervaring met een pc-dvd en dat werkt echt niet fijn vergeleken met een standalone dvd speler. Je loopt erg vaag te kutten met de menu instellingen, breedbeeld, regio, pal50, pal60, enz. Daarnaast is de kwaliteit gewoon minder dan een standalone en het geluid veelal zachter. Bovendien zijn er dvd's die gewoon vastlopen in de menu's op de pc.
Nee, dan zou ik persoonlijk echt gaan voor een standalone. Dan kun je eventueel later nog altijd eentje voor 200,- piek kopen voor in je duron600, hoef je die ook niet steeds uit die p166 te slopen. Met zo'n Lenco kun je dan ook meteen mp3 afspelen zonder tussenkomst van je pc (rebooten is altijd lastig)
Maar had jij zelf een dxr3 of hollywood+ kaart?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35
[topic=308483]

Stand-alone DVD-spelers zijn echt niet zo duur meer hoor. Toevallig dan deze CAT in de aanbieding, maar Mustek ofzo is ook vrij goedkoop. Je hebt dan een volwaardige DVD speler zonder ge-kut met allerlei instellingen of problemen met de bediening i.v.m. die monitor die je er natuurlijk niet bij wilt hebben.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Ik ben heeel erg tevreden met me hollywood plus. Zie weinig verschil met duurdere dvd-spelers.
Persoonlijk denk ik dat je als een realmagic kaart koopt en een pioneer dvd. Je in iedergeval betere kwaliteit hardware koopt dan een brakke lenco. Volgens mij gaat dat echt stuk als je er tegen blaast.

Oh ja.. en je kan dan ook divx kijken op groot scherm... Als je p166 dat trekt

Vandaag is het feest en morgen ook.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04
Maar had jij zelf een dxr3 of hollywood+ kaart?
Volgens mij zijn deze hetzelfde. Een dxr3 kun je dacht ik ook gewoon installeren als hollywood kaart. Was een dxr3 overigens.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• arjandijk162
Op maandag 05 november 2001 18:32 schreef GeJe het volgende:
Ik ben heeel erg tevreden met me hollywood plus. Zie weinig verschil met duurdere dvd-spelers.
Persoonlijk denk ik dat je als een realmagic kaart koopt en een pioneer dvd. Je in iedergeval betere kwaliteit hardware koopt dan een brakke lenco. Volgens mij gaat dat echt stuk als je er tegen blaast.

Oh ja.. en je kan dan ook divx kijken op groot scherm... Als je p166 dat trekt
Ok, van de kwaliteit ben ik overtuigd, nu nog van het gebruiksgemak. Hoe makkelijk kan ik zonder VGA-monitor het apparaatje bedienen?

• arjandijk162
up >:)

• arjandijk162
Niemand heeft dus een idee hoe ik dit aan kan pakken?

Verwijderd

Bedienen ? Dat doe ik altijd met mijn draadloos toetsenbord... via remote selector definieer je je toetsen, toetsenbordje mee voor de tv... en kijken maar. Werkt prima. :)
Pagina: 1