Met RAID wordt de doorvoer theoretisch verdubbeld, zo snel is die 100GB never.
want dan pakt ie 2 disken als 1 dus schijft het op 2 disken weg wat hij normaal op 1 disk doet
Maximum effort - Deadpool
en zoals ik al zei: het is niet mirroring maar striping want het is in raid 0.
Verwijderd
RGZ
MASH
Op donderdag 01 november 2001 16:48 schreef Byte_Me het volgende:
ik weet niet wat de verschillen in snelheid zijn tussen de twee HD's, maar twee keer 40 Gb in raid is *bijna* twee keer zo snel als een zo'n 40 Gb HD. Maar volgens mij zijn die 40 Gb schijfjes sowieso al sneller dan die ene 100 Gb of vergis ik me nou?
2x Maxtor 60GB D740X IDE HDD (ATA-133/7200rpm/2MB Cache) in Raid-0
40GB aan DivX overzetten van 60GB Raid-0 naar 120GB Raid-0 was in enkele minuutjes gepiept. Wat een snelheid zeg ..
Verwijderd
ide raid is trager dan scsi raid ...
maar dat zijn details ?
dus de raid setup nemen
Met access-times zal de single 100 het snelst zijn en met transfer zal de 2x40 het snelst zijn.
Verwijderd
he ik had nog een vraagie (ik weet tis al een oud topic maar dit mijn vraag zit in dezelfde categorie)little_soundman schreef op 02 november 2001 @ 15:50:
Hangt maar net van de definitie van snelheid af.
Met access-times zal de single 100 het snelst zijn en met transfer zal de 2x40 het snelst zijn.
zal je veel fps verschil hebben in spellen zoals battlefield unreal tournament far cry enz. als je je HD's in raid zet??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Niet tot heel erg weinig.Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:34:
[...]
he ik had nog een vraagie (ik weet tis al een oud topic maar dit mijn vraag zit in dezelfde categorie)
zal je veel fps verschil hebben in spellen zoals battlefield unreal tournament far cry enz. als je je HD's in raid zet??
Er hoeft over het algemeen niet gewacht te worden op de hdd's tijdens het spelen.
Wel zal het laden veel sneller gaan
301SQN
Verwijderd
Raid 0 zal altijd sneller zijn als een enkele ide / sata schijf
voor lage acces times moet je een raptor hebben
Die heb ik gister zelf aangeschaft 50+ mb p/sec en ~6-8 ms acces times
Wha een topic van 3jaar oud
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 17:40 ]
Extreem oude koe, dus dicht.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()