Toon posts:

[ASP] Methode om nieuwe items te tonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit even met een klein vraagje. Ik heb namelijk een database met foto's, berichten etc. Als een gebruiker op de site komt moet die kunnen zien welke foto's of berichten er nieuw zijn. Ik weet dat ik dit makkelijk kan doen door in een cookie bij te houden wat het laatste autoid van het bekeken item is (of iets met een datum), maar wat als deze items in verschillende categorien staan?

Stel dat een bepaalde categorie wordt bekeken. Het laatst bekeken en hoogste ID wordt bewaard aan aan te geven dat die bekeken zijn. Een andere categorie bevat echter ook een nieuw item, maar deze wordt niet bekeken. Aangezien het laatste ID al op z'n max staat zal de volgende keer dit item niet als niet opgemerkt worden terwijl ik toch zal willen dat de gebruiker kan zien dat hij/zij deze nog niet gezien heeft.

Ik hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Moet ik per categorie gaan bijhouden wat het laatst bekeken item is of is daar een handigere truuk voor?

bij voorbaat dank.

Michiel

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:38
dus dan doe je niet alleen een autoid in een cookie op te slaan maar ook het "catogorieid"

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

hidden form....

of in de link zetten
foto.asp?fotoid=23423

gewoon ideetjes

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het tonen van een foto is geen probleem. Waar het om gaat is dat ik wil aangeven of de foto voor de gebruiker nieuw is. Zelfs al heeft die gebruiker eerder al in een andere categorie nieuwere foto's (dus met hoger ID of latere datum) gezien.

Ik zou inderdaad per categorie kunnen gaan bijhouden in een cookie wat de laatste fotoid is, die bekeken is. Ik vraag me alleen af of er een mooiere oplossing is. Er zijn nu al een stuk of 30 categorien en dat kunnen er nog veel meer worden.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 13:06 schreef mivano het volgende:
bij voorbaat dank.

Michiel
uit de FAQ
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Geen dank.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Datum er bij plakken in de database en dan kijken wanneer hij voor 't laatst geweest is.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
Op donderdag 01 november 2001 13:38 schreef dusty het volgende:

[..]

uit de FAQ
[..]

Geen dank.
offtopic:
Deze vind ik wel flauw hoor dusty :)
Hij vraagt een nette vraag en betuigt al bij voorbaat zijn dank...Ik vind dat je zoiets niet moet afstraffen met een flauwe verwijzing na de FAQ

[ontopic]
Als je nu per categorie en per item bijhoud wat er allemaal bekeken wordt, dan kan je veel nauwkeuriger bijhouden wat er allemaal bekeken wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een oplossing. Het is wel zo dat wanneer je veel categoriën hebt, je ook veel info in een cookie moet stoppen. Ik vroeg me dus af of er een andere oplossing was.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:38
jep, alles loggen in een dbase, kan je ook mooi statistieken zooi maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Opslaan welke gebruiker welk item bekijkt bedoel je?
Denk dat dit niet erg handig is, al kan je er inderdaad leuke statistiekjes mee maken :)
Pagina: 1