[php] Leren, maar wel geschikt ???

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, ik heb de search al gebruikt. Maar wat ik nergens tegenkwam : ben je wel geschikt voor php leren als je _HELEMAAL_ _GEEN_ programmeer ervaring hebt ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Natuurlijk wel, alleen verwacht dan niet teveel van jezelf in het begin. Dus niet meteen met een forum beginnen, maar gewoon met de basics (eerste paar hoofdstukken uit manual en een paar tutorials bijv.) en langzaam uitbouwen.

Iedere programmeur is ergens begonnen, dus waarom jij niet?
Succes.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Jawel. Iedereen kan PHP leren en je kunt er zo ongelooflijk veel leuke dingen mee doen. Maar je moet wel met simpele dingen beginnen, niet meteen in het diepe springen dus. Veel plezier met PHP in ieder geval !!! :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 00:51 schreef Annie het volgende:
Natuurlijk wel, alleen verwacht dan niet teveel van jezelf in het begin. Dus niet meteen met een forum beginnen, maar gewoon met de basics (eerste paar hoofdstukken uit manual en een paar tutorials bijv.) en langzaam uitbouwen.

Iedere programmeur is ergens begonnen, dus waarom jij niet?
Succes.
Thanx :) Ik heb al manuals enzo, want zoals ik al zei, ik heb al gezocht.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Misschien kan je eens de eerste artikels van PHPfreakz bekijken. Erg leerzaam :)

Verwijderd

PHP is juist voor mensen met geen degelijke programmeer ervaring >:) Als je deze wel hebt loop je vrij snel tegen de grenzen en designfouten van de taal aan :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 09:21 schreef Zef het volgende:
PHP is juist voor mensen met geen degelijke programmeer ervaring >:) Als je deze wel hebt loop je vrij snel tegen de grenzen en designfouten van de taal aan :)
Bij PHP netzoals de ASP-omgeving en in de meeste andere talen loop je helemaal niet snel tegen grenzen aan als je degelijke programmeer ervaring hebt, Het zijn de mensen die niet echt begrijpen waar ze mee bezig zijn die tegen die "grenzen" aanlopen maar dat komt meer vanwege hun denk-niveau en hun inzicht hoe dingen op te lossen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op donderdag 01 november 2001 09:43 schreef dusty het volgende:

[..]

Bij PHP netzoals de ASP-omgeving en in de meeste andere talen loop je helemaal niet snel tegen grenzen aan als je degelijke programmeer ervaring hebt, Het zijn de mensen die niet echt begrijpen waar ze mee bezig zijn die tegen die "grenzen" aanlopen maar dat komt meer vanwege hun denk-niveau en hun inzicht hoe dingen op te lossen.
Idd. Met PHP & ASP zijn ongeveer evenveel dingen te doen. En hier geen discussie van ASP iscool, PHP sucks of PHP iscool, ASP sucks!!

Dit moet een gewoon topic blijven.

Ennuh, op je vraag: PHP is wel geschikt. Ik ben nu "al" 3 weken aan 't PHP en, en ik heb al wat scripts etc geschreven die ik heel makkelijk kan gebruiken.
Koop anders een boek. Dat scheelt heel erg (ik heb een boek van 90,- gekocht 8-)).

Verbouwing

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

Als iedereen jouw instelling had dan bestonden er geen programmeurs he :) Je moet ergens beginnen en PHP is een fijne opstap. Lees er een boek over ofzo (PHP4 Het complete handboek @ ISBN 90-395-1610-3 is een fijne en duidelijke voor beginners).

PHP is ook voor de beginner een makkie hoor :)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

Ik vind PHP niet geschikt, omdat er geen degelijke debuggers enzo beschikbaar zijn. Ook de beschikbare hulpbronnen zijn zeer beperkt. Ik zou echt ergens anders mee beginnen. Waarschijnlijk is een 'gewone' programmeertaal stukken beter te leren. (JAVA is echter wel apart)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Bij ging het met programmeren zo: Batch -> Basic -> C++ -> Pascal -> PHP -> ASP -> Java.

PHP is makkelijk te leren (vindt ik), zolang je maar veel oefent; dan krijg je in de meeste gevallen vanzelf wel dat 'inzicht' dat je als programmeur zo hard nodig hebt. :)

Helaas zijn er ook mensen die dat inzicht nooit verkrijgen, ik kan het weten, want er zitten mensen bij mij in de klas die na ruim 2.5 jaar nog steeds geen fatsoenlijk C++ programma in elkaar kunnen zetten, omdat ze simpelweg niet 'op die manier' kunnen denken.

Denk abstract, dan kom je er wel. ;)

Verwijderd

ho eik het heb geleerd.. Download de manual... en download 10 kleine voorbeeld scriptjes.. zet thuis een localhost op met pws ofzo.. en je prutsen kan beginnen...

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 10:20 schreef Kyori het volgende:
Denk abstract, dan kom je er wel. ;)
Ik heb op GOT nog maar een stuk of 5 mensen gezien die echt abstract kunnen denken.

Back In Black!

Verwijderd

In mijn mening is PHP zelf heel erg geschikt om mee te beginnen. Waarom? Je ziet heel snel resultaat en dat is erg motiverend.

PHP gaat heel makkelijk met variabelen om. Je hoeft geen rekingen te houden met integer naar string etc. Natuurlijk is het later wel verstandig om netjes te blijven.

En wat betreft debuggen. Tsja ik heb vaak zelf genoeg aan de foutmeldingen die hij in de browser spuugt. En er is veel documentatie beschikbaar (zie www.php.net). Ik vind zelfs dat php het heel erg goed voor elkaar heeft met documentatie.

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 10:36 schreef Tranqi het volgende:
In mijn mening is PHP zelf heel erg geschikt om mee te beginnen. Waarom? Je ziet heel snel resultaat en dat is erg motiverend.
idd.

Ik ben zelf ook pas begonnen met maar heel weinig programmeer ervaring. Maar ik kom al aardig uit de voeten met php. Het is allemaal niet zo moeilijk als je maar goede en duidelijke documentatie hebt.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Een boek kopen i.c.m. internet is de beste manier. Maar eerst en vooral het boek gebruiken

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 10:08 schreef MAZZA het volgende:
Als iedereen jouw instelling had dan bestonden er geen programmeurs he :)
Um......het had heel goed gekend dat ik met iets simpelers moest beginnen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

PHP is denk ik een hele geschikte taal om mee te beginnen (je moet wel een klein beetje gevorderde HTML kennis hebben). Je kan er namelijk hele simpele dingen mee doen (gastenboek, simpele teller enz.) tot hele geavanceerde scripts (internet winkel, geavanceerde teller, geavanceerd forum en nog veel beter dingen :)). Het bied dus genoeg mogelijkheden voor beginners en ook voor proffesionals (die gebruiken het ook).

wordt vervolgd, moet weg :)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 10:33 schreef dusty het volgende:

Ik heb op GOT nog maar een stuk of 5 mensen gezien die echt abstract kunnen denken.
Achja, al die anderen hebben hobbies. :P

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 15:30 schreef LaXeeR het volgende:
PHP is denk ik een hele geschikte taal om mee te beginnen (je moet wel een klein beetje gevorderde HTML kennis hebben). Je kan er namelijk hele simpele dingen mee doen (gastenboek, simpele teller enz.) tot hele geavanceerde scripts (internet winkel, geavanceerde teller, geavanceerd forum en nog veel beter dingen :)). Het bied dus genoeg mogelijkheden voor beginners en ook voor proffesionals (die gebruiken het ook).

wordt vervolgd, moet weg :)
vervolg :P

Het argument dat het geen geschikte taal is omdat er geen debuggers zijn vind ik onzin. Als een script niet werkt zie je dat meteen en zo ontzettend moeilijk is het debuggen van een php script niet... Dat leer je vanaf het begin af aan wel. Bovendien leer je ook veel beter scripten doordat je steeds weer die ene fout tegenkomt en zo precies weet waar het eventueel fout kan gaan. Dus PHP is prima als eerste taal. Tips: http://www.php.net en http://www.phpfreakz.com

• Mithrandir
Op donderdag 01 november 2001 17:13 schreef LaXeeR het volgende:

[..]

vervolg :P

Het argument dat het geen geschikte taal is omdat er geen debuggers zijn vind ik onzin. Als een script niet werkt zie je dat meteen en zo ontzettend moeilijk is het debuggen van een php script niet... Dat leer je vanaf het begin af aan wel. Bovendien leer je ook veel beter scripten doordat je steeds weer die ene fout tegenkomt en zo precies weet waar het eventueel fout kan gaan. Dus PHP is prima als eerste taal. Tips: http://www.php.net en http://www.phpfreakz.com
Bij die links moet http://gathering.tweakers.net ook nog :+

Verbouwing

Verwijderd

Ja het kan, er zijn veel sites met tutorials etc. en als je rustig begint kan je na een paar weken aardig ver komen :).

Je moet alleen wel zorgen dat je een host hebt om je php en database op te draaien of zelf op je eigen pc php en een database aan het draaien krijgt.

Verwijderd

[..]

De rest moet nog ondekt worden :P misschien...

• supersook
  • Laatst online: 06-09 07:52

supersook

Professioneel prutser

ik hoor hier iedereen nou wel over boeken e.d. , maar ik ben persoonlijk niet zo voor het leren uit boeken (en nee, niet alleen omdat ik op school al te veel boeken heb gezien)

het beste voor mij was althans het aanpakken van een probleem en werken naar een oplossing ervoor. Hiervoor moet je natuurlijk wel een paar basisbeginselen geleerd hebben met een beginners tutorial, maar daarna kun je gewoon aan een flatfile gastenboekje beginnen. Je komt problemen tegen en die kun je oplossen doormiddel van de manual op PHP.net of hier even te vragen aan iemand die zo aardig is om een newbie te helpen ;) .
Daar heb ik tenminste het meeste van geleerd

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 21:43 schreef supersook het volgende:
het beste voor mij was althans het aanpakken van een probleem en werken naar een oplossing ervoor. Hiervoor moet je natuurlijk wel een paar basisbeginselen geleerd hebben met een beginners tutorial, maar daarna kun je gewoon aan een flatfile gastenboekje beginnen. Je komt problemen tegen en die kun je oplossen doormiddel van de manual op PHP.net of hier even te vragen aan iemand die zo aardig is om een newbie te helpen ;) .
Daar heb ik tenminste het meeste van geleerd
Ik heb wel een boek gekocht.. maar dat was eigenlijk om de syntax te leren. ben ook begonnen met forumpje enz. daarna is het boek ergens verdwenen... en nu heb ik (na 2 maanden) een webshop opgezet en zou niet meer weten waar het boek is..

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

[..]

Je kent iedereen op GoT?

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 02 november 2001 13:20 schreef Blue-eagle het volgende:
Je kent iedereen op GoT?
Gelukkig niet.

Ik zei ook dat ik pas 5 mensen heb gezien die volledig abstract kunnen denken. niet dat er maar 5 mensen op GOT zijn die volledig abstract kunnen denken.

Back In Black!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 09:43 schreef dusty het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk ook denknivea (wat toch groeit naarmate je meer programmeerd, denk ik, tenminste is mijn ervaring). Maar klopt idd.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 13:21 schreef dusty het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Ik zei ook dat ik pas 5 mensen heb gezien die volledig abstract kunnen denken. niet dat er maar 5 mensen op GOT zijn die volledig abstract kunnen denken.
Voor abstract denken moet je eigenlijk wel een academische opleiding gevolgd hebben (tenminste bevord het abstracte denken).

/me kan het nog niet zo goed, maar is het op het moment wel aan het leren ;)

• Wokker
  • Laatst online: 16-09 06:17

Wokker

De avond wokkel

Op vrijdag 02 november 2001 14:04 schreef Zef het volgende:

[..]

Voor abstract denken moet je eigenlijk wel een academische opleiding gevolgd hebben (tenminste bevord het abstracte denken).

/me kan het nog niet zo goed, maar is het op het moment wel aan het leren ;)
Wat moet ik bedenken bij het zogenaamd "abstract denken"??

En hoe weet je dat je het bezit ??

Het oneindige X 0

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op vrijdag 02 november 2001 14:15 schreef Wokker het volgende:
Wat moet ik bedenken bij het zogenaamd "abstract denken"??
Abstract nadenken is een beetje zoals logisch nadenken met dingen die je je niet zo erg goed kan voorstellen (tenzij je abstract kan denken dan kan je dat juist wel...). Bijvoorbeeld de spanningen van een oppervlakte... (ik weet niet precies wat het is, maar het schijnt te bestaan dacht ik...)

Bijvoorbeeld Wiskunde B2 is abstracter dan Wiskunde A1, waar je alles met behulp van verhaaltjes moet oplossen...

(heb ik het zo goed uitgelegd?)

Verwijderd

Uit de van Dale:
ab·Žstract (bn.)

1 niet als vorm voorstelbaar => ontastbaar, onstoffelijk; <=> concreet
2 niet door aanschouwing verkregen maar door redenering afgeleid
3 geen verband houdend met de zichtbare werkelijkheid

• Mithrandir
* Mithrandir is 13, en heeft nog een leven om te leren abstract denken voor de boeg :D

Verbouwing

Verwijderd

Mij lijkt het toch wel raadzaam om in een taal te beginnen waar debugger functie inzit. Je begint namelijk met heel veel fouten te maken die je in php denk ik niet zo snel ziet terwijl je met een goede debugger(geef voorkeur aan een borland product met debugger)
Dus misschien eerst Borland C Builder, C lijkt erg veek op php, Borland Java Builder ook wel een goede keus denk ik.. Maar das mijn mening :)

Verwijderd

verstandig dat je eerst html kan :)
php heb ik daarna ook meteen geleerd, omdat je met html niks kon, php is echt super tof, begon met mail formuliertjes, en toen werd het een gastenboek, later een forum, nu cms-en en template engines zelf maken, maja, php is bij het begin ff moeilijk, maar dan word het echt super relax en easy!! ga voor php, !!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? kan wel "apart" denken.

voldoet dat ook? :Y)

"You're only as good, as what you did last week."

• Mithrandir
Op vrijdag 02 november 2001 20:05 schreef oh,when? het volgende:

[..]

* oh,when? kan wel "apart" denken.

voldoet dat ook? :Y)
denk het niet. Hij bedoelt "$apart[apart]" ofzo :D

Verbouwing

• Tader
  • Laatst online: 13-08-2024

Tader

mx01.hotmail.com:~#

[..]

'mm ik heb alleen maar ervaren dat mensen die goed abstract denken steeds verder blijven denken en er uiteindelijk niets uit hun vingers komt... :? ik programmeer er meestal meteen op los, maar dat is natuurlijk ook weer niet goed :)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op zaterdag 03 november 2001 00:08 schreef Tader het volgende:
'mm ik heb alleen maar ervaren dat mensen die goed abstract denken steeds verder blijven denken en er uiteindelijk niets uit hun vingers komt... :? ik programmeer er meestal meteen op los, maar dat is natuurlijk ook weer niet goed :)
Nope, dat zijn de half abstract denkers, die kunnen de werkelijke wereld niet los laten. Waardoor ze niet de juiste relaties kunnen leggen tussen de verschillende vlakken. Juist door het abstract denken krijg je sneller verschillende relaties die men normaal niet zou zien, hierdoor kan je een probleem sneller doorgronden en uiteindelijk in een kortere tijd een ontwerp neerzetten die juist is. Daarna is het een normale kwestie van het programmeren van de gemaakte ontwerp.

Back In Black!

Pagina: 1