Toon posts:

RAID booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, ik heb nu eindelijk me fasttrack 100 raid-controller geinstalleerd :)
me andere ide schijf eraf gehaald, voor een goede winxp install. Dus ik heb raid:80gb hd stripe master1: dvd master2: cdrw

array aangemaakt, fdisk uitgevoerd en partitie van 15GB gemaakt, en daarna geformatteerd.
Kan gewoon hierop komen vanuit dos, dus dat werkt okay.
In me BIOS boot devices gezet op SCSI:HDD0:HDD1 try other
Nu de winxp cd erin, start goed op, en begint ze bestanden te kopieeren. Dan moet je rebooten voor de eigenlijke installatie. En dan gaat het fout: me pc start niet op vanaf de raid-controller :'( Verschillende boot devices geprobeerd, hdd0,1,2,3 raid maar nix hielp.
Nog eens vanaf flop gestart, en op de C-schijf stonden wel de bestanden die net gekopieerd waren, alleen booten vanaf deze drive wil niet.

Hoe kan ik me pc zover krijgen dat ie van de fasttrack wil booten?
(De xp-install was nog voor het punt van F6/raid drivers laden)

[extra]
Wordt laat, ik ga nu ook al in de verkeerde forums posten :(
[/extra]

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
windows xp + Raid = error

dus gewoon eraf laten :)

ik heb die problemen ook met mijn highpoint raid controller

maar ik denk dat ze hier wel spoedig wat op vinden

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

Verwijderd

Hoe kan dit nou nog voor de F6-vraag zijn?
Die vraag wordt toch altijd gesteld?

In elk geval:
*Bios goedzetten
*raid-array partitionere (fdisk/partition magic), formatteren, dos eropzetten (SYS C:), XP-install beginnen vanuit dos.

Of misschien een XP bootdisk bij MS downloaden (staat wel bij tweakers driverupdate-lijst).

In elk geval installeer ik ALTIJD vanuit dos.

Maar jouw raid-set boot dus niet?
Kijk eens of ie dos kan booten mbv bovengenoemde stappen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
wel je RAID array bootable maken vanuit je Promise BIOS.
En dat Win XP niet met RAID wil is onzin, ik draai em hier vanaf Seagate cuda III + IV in RAID 0.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Op woensdag 31 oktober 2001 23:23 schreef swipe het volgende:
windows xp + Raid = error

dus gewoon eraf laten :)

ik heb die problemen ook met mijn highpoint raid controller

maar ik denk dat ze hier wel spoedig wat op vinden
Werkt perfect hier hoor. Highpoint controller en XP.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem heeft dus nix met winxp te maken, even voor de duidelijkheid.
Maar ik zal de al gegeven tips ff doorlopen.

Dit heb ik staan:
BIOS thirst boot device:SCSI
arry overzicht promise bios: array staat gemarkeerd als bootable. Tenminste, d'r staat een "*" bij, en dat zal toch moeten betekenen dat je ervan kan booten :?
Zodra je pc aan 't bootproces kan beginnen, pakt ie de cdrom ipv de raid, terwijl de cdrom later staat dan de scsi.
En een winxp bootdisk wat is daar anders aan dan die van win98? daarmee installde ik ook win2k, dat moet met xp toch ook willen?
Maar ik zal eerst nog eens wat verder stoeien :)

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niet voor elkaar gekregen, ook niet met de windows xp bootdisk. ja, starte de setup wel op, maar liep vast door een corrupte file op de 4de disk :( en om iedere keer 6 disks voor de install te gebruiken, schiet ook niet echt op :(

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
alle hdd's in bios uitzetten ?
en dan met scsi als eerste boot item ?

ik heb winxp op die manier van een adaptec ata raid a2400 bootable.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Kweet het ook niet, maar misschien helpt't als je met Fdisk je primaire partitie 'active' maakt.

het is maar een id, het proberen kan geen kwaad... Suc6

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Ben een beetje aant klooien geweest:

Het niet booten ligt niet aan XP. Ook win2k wou de partitie niet bootable maken. Ik heb toen ff MSDOS 6.2 :) erop gezet, en ja hoor, hij wou gewoon booten. Blijkbaar mist mijn windows versie "iets" om een lege HD in een systeemschijf te veranderen. WinXP erop gezet (vanuit dos) gewoon installen, raid herkennen ed. maar bij de eerste keer opstarten geeft ie een foutmelding. Dit ligt aan me XP versie, maar eens een nieuwe zien te regelen >:)
afijn, XP aan de kant geschoven, en maar in win2k blijven.
via windows98(die niet met 1GB Ram wil starten) een systeempartitie fat32 15GB op de raid aangemaakt, win2k installeren en alles werkt zoals m'n bedoeling was! (al had ik liever xp gehad, maar dat terzijde)

Zodra ik geen HD aan de ide1/2 heb hangen, blijft me bootproces op het detect-punt even hangen, en begint me mobo commentaar te leven, wat ie zegt, is niet te verstaan. Zodra ik er een hd aanhang, geeft ie dat commentaar niet. Is dit iets dat ie naar een hd zoekt en niet kan vinden :?
Zo ja, hoe uit te schakelen, zo nee; wat kan het dan zijn?

Maar nu wat anders:
als ik een hd aan de primare ide hang, wordt deze schijf C, en me raid(win) wordt D. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat me schijven van ide1 en 2 genummerd worden NA de raid-controller? (dus raid,ide1M, ide2M, ide1s, ide2s), en dit zonder de driveletters in win2k te veranderen, aangezien die na de toevoeging v/d hd niet meer wil starten?

Zo, dat was weer een heel verhaal, met een aantal vraagies. :)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Ik boot van mijn RAID partitie windows 2000.
Ik heb ook een fasttrak100.
Voor win2k (en waarschijnlijk xp ook) moet je een paar truukjes toepassen bij het installeren.
Je moet maar eens zoeken op fasttrak en windows 2000 in de search. Ergens staat precies hoe je het aan moet pakken.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Ik heb het even voor je opgezocht.
Dit zijn de instructies voor het installeren van windows 2000 op RAID:
suc6 :)
-----------------------------------------------------------
follow this instructions:

1. make a boot disk and copy the fasttrak drive and any texteditor (like the edit.com from dos or windows) on it

2. boot your pc with the bootdisk and start the SMARTDRV.EXE

3. change to d:/i368 (if d is your cdrom)

3. type winnt, press enter

4. after the setup has copied the files to your harddisk it wants to reboot, reboot your pc but DONŽT REMOVE YOUR BOOTDISK FROM THE FLOPPYDRIVE

5. boot from the bootdisk again

6. on c:\ you will find a file called TXTSETUP.SIF open this file in your texteditor and delete the following lines:

ultra66.sys = 1,,,,,,3_,4,1
PCI\VEN_105A&DEV_4D38 = ultra66
ultra66 = ultra66.sys,4

7. save the TXTSETUP.SIF file and reboot (donŽt forget to remove your bootdisk from the floppy drive)

8. the win2k setup continues and you have to press f6 now.

9. follow the instructions and finish the setup

10. after finishing the setup you have to update the fasttrack driver in windows

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik geen HD aan de ide1/2 heb hangen, blijft me bootproces op het detect-punt even hangen, en begint me mobo commentaar te leven, wat ie zegt, is niet te verstaan. Zodra ik er een hd aanhang, geeft ie dat commentaar niet. Is dit iets dat ie naar een hd zoekt en niet kan vinden
Zo ja, hoe uit te schakelen, zo nee; wat kan het dan zijn?
iem. hier nog wat voor :?

Verwijderd

je moet zowiezo geen hd aan je ide hangen tijdens instalatie anders zet windows daar je bootfiles op ook al geef je je raid-partitie aan als plek om te installen....die cdrom aan je raidkaart lijkt me ook geen goed idee....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 19:33 schreef BBL the 2nd het volgende:

*raid-array partitionere (fdisk/partition magic), formatteren, dos eropzetten (SYS C:), XP-install beginnen vanuit dos.

In elk geval installeer ik ALTIJD vanuit dos.
Het is onmogelijk om Win NT vanuit dos te instaleren.
Dus waarschijnlijk werk je nog met win 9x

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 17:44 schreef thedolf het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om Win NT vanuit dos te instaleren.
Dus waarschijnlijk werk je nog met win 9x
X:
CD I386
A:\XMSMMGR.EXE
A:\SMARTDRV.EXE 10000 10000
WINNT.EXE /B

Elk OS kent een clean install.
Zelfs Linux is vanuit dos te laden (loadlin).
BeOS net zo.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat geblaat van me mobo heeft helemaal nix met het OS te maken, dit is nog in het POST gedeelte, bij de IDE detect.
Pagina: 1