[bash&html] Hoe een file te uploaden

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een klein vraagje voor een project hier op school.

Hoe kun je via een html form een file uploaden naar een voorgedefineerde folder in de httpd tree?

We hebben gezocht naar een manier omdat via ftp te doen maar zijn niet achter een oplossing gekomen.

Dus kort gezegt: We zoeken een manier om in een bash script de data van de client aan te spreken.

Onze webserver is Apache 1.3 onder Linux.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Eh... PHP leren?

[edit]
Bot antwoord.

Kun je niet wat PHP leren? Daarmee kan je dit namelijk wel oplossen. PHP.net

Verbouwing

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, als we php hadden mogen gebruiken was de site in een week helemaal af geweest... Moeten van bash gebruik maken --> idee erachter is dat we daar meer van leren :(

|:( school enzow

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Moet het bash scriptje draaien op de server of op de client?

Op de server: bash is niet erg geschikt voor het afhandelen van fileuploads via cgi.

op de client: gebruik bash om een ftp-progje aan te sturen en zo het filetje te uploaden naar een bepaalde directory?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Infinitive schreef op 31 October 2001 @ 22:14:
Moet het bash scriptje draaien op de server of op de client?

Op de server: bash is niet erg geschikt voor het afhandelen van fileuploads via cgi.

op de client: gebruik bash om een ftp-progje aan te sturen en zo het filetje te uploaden naar een bepaalde directory?
Een erg oud topic, excuses voor het uppen, maar het sluit perfect aan bij mijn probleem.

Ik wil dat gebruikers via een form files kunnen uploaden naar een map op de webserver.
Dit moet op de serverside met bash/ftp/cgi afgehandeld worden.
Is dit mogelijk en zo ja, in welke richting moet ik de oplossing zoeken?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 20:13:
[...]

Een erg oud topic, excuses voor het uppen, maar het sluit perfect aan bij mijn probleem.

Ik wil dat gebruikers via een form files kunnen uploaden naar een map op de webserver.
Dit moet op de serverside met bash/ftp/cgi afgehandeld worden.
Is dit mogelijk en zo ja, in welke richting moet ik de oplossing zoeken?
Zoek eens met Google op Upload File Taal

Taal is hierbij PHP, ASP.Net, etc.

volgens mij krijg je dan tig resultaten?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1