Toon posts:

code optimalisatie

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een programma dat alle enters en spaties uit je HTML haalt, dat bij een .php pagina inzit?

voorbeeld:
een stukje uit index.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<a href='http://www.vettesite.com'>vette site</a> blaat
<br>
ja
vet
<?php include("include.inc.php");
$blaat=1;
print("$blaat");
?>

dat ie daar van maakt:
code:
1
2
<a href='http://www.vettesite.com'>vette site</a> blaat <br>
ja vet<?php include("include.inc.php"); $blaat=1; print("$blaat"); ?>

o.i.d.

bij html is dit makkelijk te doen door sites maar hoe zit dat met sites die php hebben...?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wordt het lekker leesbaar van zeg |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:42 schreef tomato het volgende:
Wordt het lekker leesbaar van zeg |:(
is voor op de server
zodat je bestand kleiner wordt en zo je site sneller laad |:(

duh

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:35

Sabbi

je denkt aan mij.

lijkt me een beetje zinloos maar als je het wil kan het wel hoor, gewoon in php een scriptje klussen dat het php-script inleest en alle newline tekens enzo eruit sloopt.... tekst uit een string plukken is toch niet zo moeilijk lijkt met..
ik zou alleen niet alle spaties eruit halen, dan werkt het niet echt meer ofzo

een bestand van 1000 byte zou met die 'compressie' toch al snel zo'n 950 byte worden.... doe je het daarvoor?

|:( duh probeer zip ofzo.... :)

• tomato
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 14:43 schreef DaFosi het volgende:

[..]

is voor op de server
Kijk dan eens naar gzip compression (zoek in dit forum), daar bereik je meer mee wat dat betreft ;)
duh
Sorry hoor

Verwijderd

Topicstarter
kijk bijvoorbeeld maar eens naar de source van GOT... is ook niet voor de gein

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

tja, dat is je output....
wat wil je nou, je php scripts verkleinen of je verstuurde dat verkleinen????

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Pff... al je spaties en newlines uit een HTML halen.. jaja.. dat gaat ECHT een vette winst opleveren (yeah.. de HTML file is 100 bytes kleiner.. w0000t!)

Kijk zoals al aangegeven eens naar zip compressie ofzo.. dan schiet het wat meer op...

En verwacht je op je site nu echt zo'n gigantische load dat je dit nodig denkt te hebben?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• FireFoz
  • Laatst online: 31-08 23:38
er zit toch ook zoiets in php zelf?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Op woensdag 31 oktober 2001 15:58 schreef FireFoz het volgende:
er zit toch ook zoiets in php zelf?
Ja, maar die was een beetje bagger, misschien dat het met nieuwe versie's van php wel goed werkt, maar ook dat is op te zoeken hier @ GoT.

Verwijderd

kijk er zijn 2 verschillende dingen
je kan je code al voordat het de server ingaat optimaliseren.
Of als het de server uit komt(zoals hier op GoT).
dat laatste kan met php..
dat eerste moet je zelf een script voor schrijven..

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 31 oktober 2001 14:43 schreef DaFosi het volgende:
[..]
is voor op de server

duh
sorry:
HAHAHAHAHHAHAH, HAHHHHAHAHHAHHAHHAHA, HAHAHHAHAHAHHHAHAHHAHAH
Uhm, als je daar je snelheid van moet hebben heb je toch echt iets vreselijks fout gedaan. >:)

Ik zie alweer dat vandaag een fantastische dag wordt..

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 01 november 2001 09:47 schreef dusty het volgende:
Uhm, als je daar je snelheid van moet hebben heb je toch echt iets vreselijks fout gedaan. >:)

Ik zie alweer dat vandaag een fantastische dag wordt..
:D :D
Je zal maar per byte die je verstuurd moeten betalen :P

Hmmm ok je hebt gelijk ;) Optimalizeren ok, maar om nou spaties en enters weg te halen is misschien weer een beethe _te_... :)

Exact expert nodig?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
Wat zijn jullie allemaal (dusty...) aso vandaag...

't is dus wel mogelijk. Zoek anders ff op PHP.net. Daar vind je vast wel wat.

Verbouwing

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 10:02 schreef DinoRaptor het volgende:
Wat zijn jullie allemaal (dusty...) aso vandaag...
Daar ben ik heel goed in, dank je.
't is dus wel mogelijk. Zoek anders ff op PHP.net. Daar vind je vast wel wat.
Het is wel mogelijk, maar tenzij je een pagina die over de 100Kb aan HTML tekst heeft is het onzin om de returns eruit te halen. En zelfs al is het dan over de 100Kb kan je weer gaan redeneren dat 1/10 seconde ook niets meer uitmaakt t.o.v. de gehele laadtijd.

Back In Black!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

(jarig!)
Je kan wel alle lege regels weghalen met homesite, en misschien werkt het ook wel met andere programma's. Wat je moet doen is een dubbele enter vervangen door een enkele

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Ehm, wil niet zeiken hoor, maar meeste (nieuwe) kabelmodems en Adsl aansluitingen, 56k modems doen al standaard aan compressie bij het oversturen van de data. Dus het maakt eigenlijk gewoon geen ruk uit. >:)

En ook goeie morgen Jaspertje!

Verwijderd

Jongen jongens toch.. Deze jongen probeert hier iets netjes te vragen en jullie zeiken hem compleet uit...

Volgens mij witl ie gewoon weten hoe hij er voor kan zorgen dat php zen code sneller parsed...

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 10:17 schreef GDOG het volgende:
Volgens mij witl ie gewoon weten hoe hij er voor kan zorgen dat php zen code sneller parsed...
betere code schrijven i.p.v. returns weg te halen.

Back In Black!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

(jarig!)
offtopic:
[quote]
Op donderdag 01 november 2001 10:15 schreef Banpei het volgende:

En ook goeie morgen Jaspertje!
[/quote]

Her art goeie morgen, moet je niet werken vraag Bas mij nu...... O je moet ook ff op /13 kieken

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

hihi, ik heb net even voor de lol een klein progje geschreven wat je een dir toewijst en dat die dir dan recursief afgaat zoeken naar plaatjes.... wijs hem naar / en je mag dan wel zulke optimale code hebben maar als uiteindelijk je random plaatje of cache-lijst eruit komp heeftie toch wel 4 minuten lopen denken... .hahaha hoezo serverload?

Verwijderd

Topicstarter
Okay laat ik het zo zeggen. Ik heb per dag meer 75.000 pagevieuws, en idd elke KB minder scheelt mij 75.000:1024=73,2 MB per dag. Dat is dus 2.270 GIG per maand. Dus denk eerst maar ff na voordat je gaat zeuren :Z

Ik werk behoorlijk netjes. Mij HTML ziet er overzichtelijk uit:
code:
1
2
3
4
5
6
<table>
 <tr>
  <td>
  </td>
 <tr>
</table>

om maar ff een voorbeeldje te geven. Dus daar zitten heel wat spaties en enters in, en het levert zo'n 20 a 25% winst op. Het probleem is dus alleen dat de php code niet gedaan moet worden, en dat word door de meeste programma's wel gedaan.

Maar PHP heeft zelf dus ook zoiets, wat ie toepast vlak voor (na het parsen dus) de output.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:38
als je in de source van je website kijkt zie je het toch ook netzoals hiero?! :?

wat is je website trouwens?

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 11:59 schreef DaFosi het volgende:
[... bla bla bla bla ...]
Het gaat om DUBBELE spaties en om TABS, niet enkele spaties. (althans dat HOOP ik voor je..)

Misschien tijd om HTML compressie te gaan gebruiken ipv. amateuristisch werk.

Back In Black!

• Creepy

Creepy

Okay laat ik het zo zeggen. Ik heb per dag meer 75.000 pagevieuws, en idd elke KB minder scheelt mij 75.000:1024=73,2 MB per dag. Dat is dus 2.270 GIG per maand. Dus denk eerst maar ff na voordat je gaat zeuren :Z

code:
1
2
3
4
5
6
<table>
 <tr>
  <td>
  </td>
 <tr>
</table>

om maar ff een voorbeeldje te geven. Dus daar zitten heel wat spaties en enters in, en het levert zo'n 20 a 25% winst op. Het probleem is dus alleen dat de php code niet gedaan moet worden, en dat word door de meeste programma's wel gedaan.

Maar PHP heeft zelf dus ook zoiets, wat ie toepast vlak voor (na het parsen dus) de output.
Eerst na denken? Er ZIJN mensen die hebben gevraagd of je site zo druk bezocht wordt dat dit gaat helpen (lees: IK :Y) )

met 75.000 pageviews per dag helpt elke byte die je kan besparen ja... maar kijk toch ook gewoon eens naar zip compressie enzo... werkt over het algemeen een stuk beter dan het filteren/weggooien van spaties/enters alleen.

Het gebeurt hiero alleen wel vaker dat er figuren zijn dir dit willen doen en denken dit nodig te hebben en dat ze maar een site hebben met paar een paar pageviews per dag.. (<100). Het gebeurt hier niet zo vaak dat er mensen zijn die sites hebben van meer dan 75.000 views per dag. Vandaar de reactie van de meeste mensen..

Welke website is het eigenlijk als ik vragen mag?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Mister_X
tja en als je een website hebt met 75.000 duizend hits per dag, dag mag ik er vanuit gaan dat het een mooie site is, en dat degene die hem gemaakt hebt er wel het fijne van webtalen afweet, dus je komt nogal ongeloofwaardig over, weet je zeker dat het JOUW website is? :P

maar ik snap het nog steeds niet

ik quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 14:40 schreef DaFosi het volgende:
weet iemand een programma dat alle enters en spaties uit je HTML haalt, dat bij een .php pagina inzit?

voorbeeld:
een stukje uit index.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<a href='http://www.vettesite.com'>vette site</a> blaat
<br>
ja
vet
<?php include("include.inc.php");
$blaat=1;
print("$blaat");
?>

dat ie daar van maakt:
code:
1
2
<a href='http://www.vettesite.com'>vette site</a> blaat <br>
ja vet<?php include("include.inc.php"); $blaat=1; print("$blaat"); ?>

o.i.d.

bij html is dit makkelijk te doen door sites maar hoe zit dat met sites die php hebben...?
PHP is toch serverside? dat word toch niet eens naar de overkant gestuurd? jij krijgt toch alleen HTML toegestuurd?!? en die html ziet er (elke server side scriptingtaal) dan toch al zo uit:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><html><head><title>Reageer op : code optimalisatie</title><base href="http://gathering.tweakers.net/"><script src="http://213.239.154.15/forum/j/reply.js" type="text/javascript"></script><script type="text/javascript">basehref = 'http://gathering.tweakers.net/';path='306565/1/989';imgpath='http://213.239.154.15/forum/';</script><style type="text/css">a.link {text-decoration:none;color:black;}.pages,a.pages,a.msg3 {color:#fdd103;font-family:verdana, arial, avant garde, helvetica; font-size:10px;font-weight:bold;}.category,a.category {color:#000000; font-family:verdana, arial, avant garde, helvetica; font-size:10pt;font-weight:bold; text-decoration:none;}.copyright {color:black; font-family: arial, verdana, avant garde, helvetica; font-size:10px;}.note {text-decoration:none;color:black; color: red}.edit {color:#00084a; font-size:8pt; font-family: verdana, arial, avant garde, helvetica;}a.android {text-decoration:none;color:black; font-family: arial, verdana, avant garde, helvetica; font-size:10px; letter-spacing: 1px}</style></head><center><body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" link="#00084a" alink="#800000" vlink="#000000"><font face="verdana, arial, avant garde, helvetica" size="2"><map name="top2"><area shape="rect" coords="187,3,222,20" href="profile.php" alt="Profiel"><area shape="rect" coords="223,3,268,19" href="register.php" alt="Registreer"><area shape="rect" coords="270,4,301,18" href="preferences.php" alt="Instellingen"><area shape="rect" coords="302,3,325,19" href="misc.php?action=faq" alt="Frequently Asked Questions"><area shape="rect" coords="327,3,366,19" href="search.php" alt="Zoeken"><area shape="rect" coords="368,3,435,19" href="search.php?on=topics&search=active" alt="Actieve Topics"><area shape="rect" coords="438,4,485,18" href="logout.php" alt="Inloggen/Uitloggen"></map><table width="750" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td width="209" valign="bottom"><a
dus ik snap het probleem nog niet.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Op woensdag 31 oktober 2001 14:40 schreef DaFosi het volgende:

nog even naar je origenele post gekeken wat je nou precies wou, maar php poept toch pas een return of spatie uit als jij "\n" og " " naar het scherm gooit, gewoon niet doen dus....

ipv
PHP:
1
2
3
<?
print ("<BR> \n");
?>

gewoon doen:
PHP:
1
2
3
<?
print ("<BR>");
?>

makkelijk toch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jullie snappen me niet helemaal. Nog ff een voorbeeldje. Ik heb een html pagina, met in het midden van die pagina een stukje php code. Nou zijn er dus programma's die uit al die html de onnodige spaties (dubbele dus) en tabs weghaalt. MAAR, dat programma zal dat ook doen in de php code, en dat is dus niet de bedoeling (lijkt mij). Dus idd, php poept html uit, en die html kan "gecompressed" worden met zo'n programma, maar het probleem is dus dat ie de php code niet als html moet zien :)

Snappen jullie het nou? :)

En de url mag(zie faq) (en wil) ik hier helaas niet posten.

• tomato
  • Niet online
Als je het echt graag wilt kun je er natuurlijk even een mooie rereregex voor schrijven *D

• Mister_X
Op donderdag 01 november 2001 14:11 schreef DaFosi het volgende:
Jullie snappen me niet helemaal. Nog ff een voorbeeldje. Ik heb een html pagina, met in het midden van die pagina een stukje php code. Nou zijn er dus programma's die uit al die html de onnodige spaties (dubbele dus) en tabs weghaalt. MAAR, dat programma zal dat ook doen in de php code, en dat is dus niet de bedoeling (lijkt mij). Dus idd, php poept html uit, en die html kan "gecompressed" worden met zo'n programma, maar het probleem is dus dat ie de php code niet als html moet zien :)

Snappen jullie het nou? :)

En de url mag(zie faq) (en wil) ik hier helaas niet posten.
url mag je heus wel posten, nu kom je helemaal ongeloofwaardig over!

maareh, waarom kopie paste je dat PHP stukje er niet even uit dan? dan even met dreamweaver die optie voor opschonen gebruiken en klaar, en ik ga er vanuit dat dreamweaver niet zo stom is om php code te verwijderen.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

kak aan de faq, als mensen je vragen om je zite is dat niet hetzelfde als heel hard 'kom naar mijn site' gillen...

maar serieus, als je nu een 'compiler'-tje schrijft in perl ofzo dat alle dubbele spaties en returns uit je html-file haalt, behalve als het tussen <?php ?> tags staat?

pluk regel uit file
staat er geen php in?
{
pluk spaties en returns uit
}
donder trug in file

zoiets dan?
en dan het script op je stie loslaten voor je hem uploadt

• tomato
  • Niet online
Sabbi: maar serieus, als je nu een 'compiler'-tje schrijft in perl ofzo dat alle dubbele spaties en returns uit je html-file haalt, behalve als het tussen <?php ?> tags staat?
* tomato ruikt een one-liner 8-)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 14:23 schreef Sabbi het volgende:
kak aan de faq, als mensen je vragen om je zite is dat niet hetzelfde als heel hard 'kom naar mijn site' gillen...
Tenzij het natuurlijk een warez/pr0n site is :+ dan mag het inderdaad niet.

Back In Black!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 14:23 schreef Sabbi het volgende:
maar serieus, als je nu een 'compiler'-tje schrijft in perl ofzo dat alle dubbele spaties en returns uit je html-file haalt, behalve als het tussen <?php ?> tags staat?
Waarom dan niet ook fijn in PHP ? :+ blijkbaar kent de persoon zelf al PHP. >:)

Back In Black!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

code:
1
2
3
4
5
6
<table>
 <tr>
  <td>
  </td>
 <tr>
</table>

om maar ff een voorbeeldje te geven. Dus daar zitten heel wat spaties en enters in, en het levert zo'n 20 a 25% winst op.
erm mijn html heeft NIET gemiddeld 5 karakters per regel!!!!
in mijn html files staan meestal gemiddeld 40 karakters per regel, dat levert dus 1/40 of 2.5 procent op... met tabs coden doe ik niet echt... maar met 9 tabs per regel kom je wel op 10/40 of 25% uit....
9 tabs per regel? heb je echt zoveel ?

en hoe kan je op elke pageview een kilobyte schelen?
stuur jij per pageview 40 kb aan html door?
en boeit dat nog als je daar je plaatjes bij optelt?
laat me denken, 40 kb html plus 100 kb plaatjes
is 140 kb scheelt dus maar... (denk) 1/140 0,7 % datatransfer..
wil je daar 72 mb winst uit halen moet je toch ongeveer 10 terabyte aan data per dag versturen...
en dan heb ik je plaatjes nog licht geschat..

ik heb nagedacht... 8-)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:52
code:
1
2
3
4
cat een-html-file.html | sed 's/\ \ /\ /g' | sed 's/\
\
/\
/g' > een-andere-html-file.html

ofzo

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• tomato
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 14:45 schreef Sabbi het volgende:
erm mijn html heeft NIET gemiddeld 5 karakters per regel!!!!
in mijn html files staan meestal gemiddeld 40 karakters per regel, dat levert dus 1/40 of 2.5 procent op...
Windows Newlines (c)(r)(tm) zijn 2 karakters! :P
met tabs coden doe ik niet echt...
Foei! ;)

• tomato
  • Niet online
Wirf:
code:
1
2
3
4
cat een-html-file.html | sed 's/\ \ /\ /g' | sed 's/\
\
/\
/g' > een-andere-html-file.html

ofzo
Euh... ja maar dan iets anders :D

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

tomato: dan moet hij maar 5 terabyte per dag genereren...

zitten wij hier stiekum de baas van yahoo te helpen ofzo?

oh, en ik code vanuit een linux-shell.. heb ik dan ook windows-returns? of heeft een linux-return ook 2 tekens?

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 14:58 schreef Sabbi het volgende:
oh, en ik code vanuit een linux-shell.. heb ik dan ook windows-returns? of heeft een linux-return ook 2 tekens?
geen windows returns, 1 teken per (unix) return

(die rare ^M dingen die je soms ziet zijn windows-return-gevallen)

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 14:56 schreef tomato het volgende:

[..]

Euh... ja maar dan iets anders :D
hoedan?

• Mister_X
Op donderdag 01 november 2001 14:58 schreef Sabbi het volgende:
tomato: dan moet hij maar 5 terabyte per dag genereren...

zitten wij hier stiekum de baas van yahoo te helpen ofzo?

VE ? of hoe die maffe text editor ook heette :)

Verwijderd

Topicstarter
pffff wat zijn jullie (sommige dan) een stelletje pietlutten zeg... ik heb ontzettend veel tabellen in tabellen, en werk veel met tabs omdat ik dat overzichtelijk vind. Dus JA, dat scheelt mij veel.

vroeger werkte ik zelfs met spaties ipv tabs, toen was het dus nog extremer.

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 15:06 schreef Mister_X het volgende:

[..]

VE ? of hoe die maffe text editor ook heette :)
eej, niet spotten met de almachtige VI !

• tomato
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 15:05 schreef Wirf het volgende:
hoedan?
Ja he, het is hier geen request forum he ;)

Iig heb je een iets complexere regex nodig dan je hier gaf. One-liner moet mogelijk zijn, da's natuurlijk wel zo cool :)

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

neeh, veel lammer, gewoon de interne editor van midnight commander....

maar weer on-topic, ik ben even die one-liner aant klussen... moet wel lukken denk ik...

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 15:09 schreef tomato het volgende:

[..]

Ja he, het is hier geen request forum he ;)

Iig heb je een iets complexere regex nodig dan je hier gaf. One-liner moet mogelijk zijn, da's natuurlijk wel zo cool :)
ok ok, ik doe nog een poging (zie mij sed-professional zijn dan ;) )
code:
1
2
3
cat htmlfile.html | sed 's/[\ ]+/\ /g' | sed 's/[\
]+/\
/g' > anderehtml.html

• tomato
  • Niet online
Wirf:
ok ok, ik doe nog een poging (zie mij sed-professional zijn dan ;) )
code:
1
2
3
cat htmlfile.html | sed 's/[\ ]+/\ /g' | sed 's/[\
]+/\
/g' > anderehtml.html
Ik ben geen sed pro ;) maar ik zie wel dat je iets over het hoofd ziet. Van PHP code moet je afblijven en daar houd je hier geen rekening mee.
Zelf zou ik een kleine perl one-liner maken met een leuke regex, maar het kan vast ook met andere tooltjes (zoals sed). Denk er alleen wel aan dat je het niet regel voor regel kunt doen (wat jij hier overigens ook niet doet hoor).

• Wirf
hmm.... volgens mij blijft de php code wel gewoon werken, ik vervang immers alleen meerdere spaties en returns door een enkele

maarja, deze sed-pro (kuch kuch) gaat maar weer eens CORBA'en

• tomato
  • Niet online
Wirf: hmm.... volgens mij blijft de php code wel gewoon werken, ik vervang immers alleen meerdere spaties en returns door een enkele
Dat klopt (al kan het dat je twee spaties nodig hebt in je script, maar dat is erg onwaarschijnlijk). Maar hij wil dus ook alle enkele spaties en enters tussen zijn tags uithalen. En dan wordt het wel lastiger (maar niet onmogelijk) :)

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

het wordt zoiets van
zoek in de tekst die niet tussen <?php ?> haakjes staat naar newlines en verwijder die met alle whitespaces ernaast....
maar mijn kennis van regex is klein tot gering dus ik moet het vast met trim ofzo doen...

• Creepy

Creepy

en nog heeft ie de url van de site niet gegeven... maar ja :)

hmm.. spaties filteren is altijd een "gevaarlijke" bezigheid in text (html) files.. van alle stukken tussen de <?php en ?> moet je zoiezo afblijven lijkt me.. tenzij je zeker weet dat je nergens 2 spaties op een belangrijke plekt hebt staan (in een string ofzo?).

Maar een stukkie code moet toch zo geschreven zijn?
eerst zoeken naar de eerste <php tag.. dan alle spaties/newlines vervangen tot aan deze tag.. eindtag zoeken.. en na de eindtag weer verder zoeken... reaput until EOF.. of ja.. wel ff een if o.i.d. er om heen dat als ie de eerste php tag niet vind gewoon heel de file doorgaat..

Of gaat het iemand lukken er een mooie vage perl/whatever regexp van te maken? (mij niet in ieder geval.. stukkie c code wel) :)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 15:08 schreef DaFosi het volgende:
pffff wat zijn jullie (sommige dan) een stelletje pietlutten zeg... ik heb ontzettend veel tabellen in tabellen, en werk veel met tabs omdat ik dat overzichtelijk vind. Dus JA, dat scheelt mij veel.

vroeger werkte ik zelfs met spaties ipv tabs, toen was het dus nog extremer.
Hmz ik weet niet wat die prijzen per GIG's zijn, maar mij lijkt het gierig om voor maar een paar GIG je spaties en enters weg te halen. Ik heb ergens een keer gelezen dat sommige browsers niet meer dan een X aantal tekens per regel ondersteunt dus moet je daar ook niet over heen gaan. Daarnaast is het ook niet handig als je eens wat wilt veranderen, omdat je langer aan het zoeken bent naar de juiste html codes.

In een vorige post had je het over een programma dat het voor je doet alleen neemt die de php ook mee. Waarom haal je de php er dan niet tijdelijk uit en copy-paste je hem later er gewoon weer terug in? En ik denk dat je de tabs en enters bij php er gewoon uit kan halen.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op donderdag 01 november 2001 20:21 schreef Xenith het volgende:

[..]

Hmz ik weet niet wat die prijzen per GIG's zijn, maar mij lijkt het gierig om voor maar een paar GIG je spaties en enters weg te halen.
[...]
Kan wel merken dat je de prijs per gig/ MB niet weet. Idiote bedragen!! "t is gewoon gestoord. Kijk maar s bij wat providers :(

Verbouwing

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 20:26 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Kan wel merken dat je de prijs per gig/ MB niet weet. Idiote bedragen!! "t is gewoon gestoord. Kijk maar s bij wat providers :(
Ja je hebt gelijk, ik heb gekeken bij de host waar op ik mn sites plaats en dat is al 10cent/MB, maar ik denk dat je makkelijk goedkoper kan krijgen (0,02 cent/mb bij vuurwerk enterprise paket alleen het paket kost dan veel $ :( ).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Is er niet zo'n optimizer module voor Apache te krijgen? Je kunt nml wel je PHP bestanden optimaliseren door buiten de <? ?> tags de spaties, tabs en newlines weg te halen, maar het is toch nog altijd print() die de meeste troep genereert als je het niet elke regel herhaalt
code:
1
2
3
4
5
print("Hallo
     ik
     ben
     een
     verspilscript");

dat wordt dan niet geparsed, terwijl het meer vreet dan wat jij in je normale HTML prutst.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 20:34 schreef Xenith het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, ik heb gekeken bij de host waar op ik mn sites plaats en dat is al 10cent/MB, maar ik denk dat je makkelijk goedkoper kan krijgen (0,02 cent/mb bij vuurwerk enterprise paket alleen het paket kost dan veel $ :( ).
vuurwerk is wel duur
20,- per gig daar..
7,- a 10,- is normale prijs per gig...
en als je het groot inkoopt is het natuurlijk nog goedkoper..

Verwijderd

Topicstarter
In de USA / Canada ja :)
Niet in nl. volgensmij

USA is zo'n 2-4$

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Op vrijdag 02 november 2001 09:44 schreef DaFosi het volgende:
In de USA / Canada ja :)
Niet in nl. volgensmij

USA is zo'n 2-4$