Nieuwe versie van StatBar: v2.21 :)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb misschien een klein bugje in statbar 2,21 gevonden. Zodra ik op de SD button druk gaat mijn systeem niet afsluiten maar rebooten (dit doet hij ook als ik op RB druk trouwens). Ik draai win2K sp2, op een amd K6-2 400, Asus P5 ab mobo. Heb inmiddels van een vriend begrepen dat hij het probleem niet heeft met zijn win2k install dus misschien is het een bugje mbt hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Fantastisch programma! Ga zo door!!!
Het enige wat ik soms vervelend vind is wanneer een applicatie een nieuwe window opent welke helemaal boven aan het scherm komt te staan, en deze dan onder de Bar komt te staan, waardoor je niet bij de balk kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 11:09 schreef Jeroen98675432 het volgende:
Fantastisch programma! Ga zo door!!!
Het enige wat ik soms vervelend vind is wanneer een applicatie een nieuwe window opent welke helemaal boven aan het scherm komt te staan, en deze dan onder de Bar komt te staan, waardoor je niet bij de balk kan komen.
Dat is een fout van die programma's, niet van StatBar. Programma's horen als ze zich positioneren rekening te houden met de "work area", niet met het hele scherm. WinMX heeft dat probleem wat je beschrijft ook.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb ook StatBar erop staan ,maar ik heb toch ff een vraagie.Ik heb 512MB aan geheugen in de kast zitten nou draai ik met Windows XP en heb Statbar bijstaan om het geheugen af te kunnen lezen.verders draait er een firewall en een virusscanner op de achtergrond dan komt daar nog bij MSN en Edonkey2000 als ik iets wil downloaden en sharen.ik hou maar iets van 17MB over van de 512 in StatBar klopt dit nou ?

En is dit ook normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 15:12 schreef NEWBIE het volgende:
Ik heb ook StatBar erop staan ,maar ik heb toch ff een vraagie.Ik heb 512MB aan geheugen in de kast zitten nou draai ik met Windows XP en heb Statbar bijstaan om het geheugen af te kunnen lezen.verders draait er een firewall en een virusscanner op de achtergrond dan komt daar nog bij MSN en Edonkey2000 als ik iets wil downloaden en sharen.ik hou maar iets van 17MB over van de 512 in StatBar klopt dit nou ?

En is dit ook normaal ?
StatBar gebruikt de standaard GlobalMemoryStatus call om het vrije geheugen op te vragen; op de waardes die die call teruggeeft heeft het programma zelf geen enkele invloed... je kunt er vanuit gaan dat dat klopt.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

En hoever ben je al? :)

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:32
als ik statbar gebruikt geeft mijn systeem aan dat hij LOW-on resources loopt, hoe kan dat, statbar hoort toch juist minimaal geheugen voor zich op te eisen???

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
goed dat het vraagt ik zit nu onder windows 98 en als ik hem start...ja staan me systeem Bronnen nog op 40% in plaats van 80% normaal...zet ik statbar uit..is ie weer 80%...wordt daar al aan gewerkt...want anders zeurt met computer constant...blaat Low recourses...terwijl ik echt niet echt weinig ram hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:32
juist, ik heb namelij 512 mb, dus dat zou toch genoeg moeten zijn :P als ik het uitzet is alles weer perfect, zo heetf het progje weinig neut als je het mij vraat (ik gebruik win98)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 15:58 schreef MTops het volgende:
En hoever ben je al? :)
Ik ben gister en vandaag bezig geweest met het fixen van een aantal bugs, ik ga straks denk ik verder aan de quicklaunch. Aan de DU meter zal ik de komende 2 weken nauwelijks toekomen denk ik, komende week beginnen m'n tentamens :(
Op vrijdag 16 november 2001 17:37 schreef dave_hagenaars het volgende:
als ik statbar gebruikt geeft mijn systeem aan dat hij LOW-on resources loopt, hoe kan dat, statbar hoort toch juist minimaal geheugen voor zich op te eisen???
Op vrijdag 16 november 2001 17:40 schreef ThaNetRunner het volgende:
goed dat het vraagt ik zit nu onder windows 98 en als ik hem start...ja staan me systeem Bronnen nog op 40% in plaats van 80% normaal...zet ik statbar uit..is ie weer 80%...wordt daar al aan gewerkt...want anders zeurt met computer constant...blaat Low recourses...terwijl ik echt niet echt weinig ram hebt :)
Zie [topic=320876] :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 15:12 schreef NEWBIE het volgende:

En is dit ook normaal ?
Hij meet die werkelijke geheugen die in je PC zit, dit is over het algemeen GEHEEL toegewezen aan windows.
Als je b.v. in je TaskManager kijkt zie je hetzelfde, alleen het geheugen wat je daar ziet is incl. Virtueel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hij meet die werkelijke geheugen die in je PC zit, dit is over het algemeen GEHEEL toegewezen aan windows.
Als je b.v. in je TaskManager kijkt zie je hetzelfde, alleen het geheugen wat je daar ziet is incl. Virtueel geheugen.
Ok op het moment van lezen van jou post heb ik StatBar bij gezet om te kijken hoeveel geheugen ik beschikbaar heb van de 512 MB .Dat is 117MB kijk ik twijfel dus niet aan het progje StatBar ,maar het gaat erom of het normaal is dat ik nog maar zo weinig over hebt.Ik heb dus aardig wat services draaien die gestart worden door win XP daarbij heb ik een firewall en Antivirus in de tray staan plus ik zit behoorlijk te downloaden en Uploaden met filesharing Edonkey.

Ik denk toch dat ik wat moet gaan doen aan het geheugen beheer in XP alleen ik snap daar bitter weinig van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ziet er weer goed & verzorgd uit. Maar ik ben ook een 'blauw/witte-skin"-fan dus ik w8 tot de nieuwe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

Hij onthoudt bij mij de winamp path niet meer???

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je houd nog zat over hoor.
ikke heb 128, en nog maar 17 mb over ;(
maar de virtuele Mem is nog 150mb over dus nog genoeg om te spelen. :)

Bij mij ook winamp steeds weg, maar waarschijnlijk komt dat door 2X Winamp op je sys.

Ik draai nu de 3.x Beta ernaast, en de exe = studio.exe en geen winamp.exe meer.

Kun je dat eens checken Mr.B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 02:00 schreef Neelon het volgende:
Hij onthoudt bij mij de winamp path niet meer???
Heb ik meer gehoord... ik vind het maar vreemd.
Op zondag 18 november 2001 02:27 schreef Mr.Baze het volgende:
Je houd nog zat over hoor.
ikke heb 128, en nog maar 17 mb over ;(
maar de virtuele Mem is nog 150mb over dus nog genoeg om te spelen. :)

Bij mij ook winamp steeds weg, maar waarschijnlijk komt dat door 2X Winamp op je sys.

Ik draai nu de 3.x Beta ernaast, en de exe = studio.exe en geen winamp.exe meer.

Kun je dat eens checken Mr.B ?
I will :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

Op zondag 18 november 2001 02:27 schreef Mr.Baze het volgende:
--

--
Nee hoor, ik draai alleen winamp 2.77

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enig id mr.b wanneer nieuwe versie af is? of kun je er nog geen zinnig woord over zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

ik heb ut nu ook :) alleen ik ken nie zien hoeveel grade me cpu is :?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 15:37 schreef InterFreak het volgende:
ik heb ut nu ook :) alleen ik ken nie zien hoeveel grade me cpu is :?
Dat kan ie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi werk. En de ato update werkte ook perfect. Alleen vind ik het jammer dat je de oude blue and white skin eruit hebt gelaten. Kan ie er volgende keer weer bij? Want dat vond ik toch echt de mooiste.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 15:21 schreef Kertje het volgende:
enig id mr.b wanneer nieuwe versie af is? of kun je er nog geen zinnig woord over zeggen :?
Kan ik nog weinig over zeggen... de quicklaunch moet nog afgemaakt worden en de DU meter moet ik nog bouwen, maar de komende twee weken heb ik weinig tijd (ivm tentamens).

Hier is iig wel alvast een voorlopig lijstje met bugfixes voor de volgende versie:
• Under Windows XP, a gray rectangle in the middle of your screen would be visible for a short time on startup of the program. Fixed.
• The digits for the Windows NT version number (only visible on NT 4.0) would not be updated when toggling the "Show digit backgrounds" option. Fixed.
• The total space in the configuration window wasn't calculated correctly when toggling the "Show information module separators" option. Fixed.
• When module alignment was set to "justify", the modules would sometimes not be aligned properly due to a slight rounding bug in the placement calculation. Fixed.
• The "Remember this selection when screen resolution changes" option did not work when StatBar was running in auto-hide mode. Fixed.
• The main window would be positioned incorrectly when switching color depth or when using Fast User Switching in Windows XP. Fixed.
Op zondag 18 november 2001 16:01 schreef thedolf het volgende:
Mooi werk. En de ato update werkte ook perfect. Alleen vind ik het jammer dat je de oude blue and white skin eruit hebt gelaten. Kan ie er volgende keer weer bij? Want dat vond ik toch echt de mooiste.
Die zal er in de volgende versie weer gewoon bij zitten.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag dus die statbar draaien maar nu heb ik een vraag:

Wat betekend die aantal procenten (%) achter cpu , heb gezocht naar wat alles is maar kon niks vinden.
Dus wie kan mij dit verteleln?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 16:34 schreef MightyMark het volgende:
Ik heb sinds vandaag dus die statbar draaien maar nu heb ik een vraag:

Wat betekend die aantal procenten (%) achter cpu , heb gezocht naar wat alles is maar kon niks vinden.
Dus wie kan mij dit verteleln?
Dat is gewoon het CPU gebruik, m.a.w.: hoe zwaar je processor belast wordt op het moment.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 16:38 schreef Mr. B. het volgende:

Dat is gewoon het CPU gebruik, m.a.w.: hoe zwaar je processor belast wordt op het moment.
Dus als hij 3 procent aangeeft dan is dat wel goed dus? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou het bijna denken...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 18 november 2001 16:42 schreef MightyMark het volgende:

[..]

Dus als hij 3 procent aangeeft dan is dat wel goed dus? *D
Je moet 100% hebben anders heb je geen koe lopen... :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 19:03 schreef DJ^ het volgende:

[..]

Je moet 100% hebben anders heb je geen koe lopen... :)
* Mr. B. B. heeft ook geen koe :P

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 18 november 2001 20:01 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

* DJ^ B. heeft ook geen koe :P
Hoe zit het eigenlijk met de optie om de cpu usage zónder de koe weer te laten geven :?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Is die Windows XP Metallic/Silver skin nu al eens goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ff een vraagje over de statbar...

Ik was even aan het kijken naar de 'memory usage' van de statbar en deze is om mijn pc (win2000, build 2195 SP1) ongeveer 6800 K. (and rising :( )

Kan iemand (of mr. B) mij vertellen waarom dat is. Mocht mr. B er nog niet alles aan gedaan hebben, hier wat links:

http://www.aivosto.com/vbtips/vbtips.html
http://www.vbweb.co.uk/show/42/
http://www.angelfire.com/apes/wwvd/MeasuringPerformance.doc
http://www.vb-helper.com/perform.htm

Dat was mijn commentaar....

greetz,

Ruben

PS: I do love the program, because it provides me with nice
information

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS: I do love the program, because it provides me with nice information
Je mag hier Nederlands praten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:52 schreef rwoudsma het volgende:
ff een vraagje over de statbar...

Ik was even aan het kijken naar de 'memory usage' van de statbar en deze is om mijn pc (win2000, build 2195 SP1) ongeveer 6800 K. (and rising :( )

Kan iemand (of mr. B) mij vertellen waarom dat is. Mocht mr. B er nog niet alles aan gedaan hebben, hier wat links:

http://www.aivosto.com/vbtips/vbtips.html
http://www.vbweb.co.uk/show/42/
http://www.angelfire.com/apes/wwvd/MeasuringPerformance.doc
http://www.vb-helper.com/perform.htm

Dat was mijn commentaar....

greetz,

Ruben

PS: I do love the program, because it provides me with nice
information
Dit gaat voornamelijk om het sneller maken, dan is iets anders dan minder geheugen gebruiken.

De eerste gaat wel om minder geheugen gebruik, maar dat moet je ook met een korrel zout nemen, want de site is van de verkoper van een project scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 15:42 schreef DJ^ het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met de optie om de cpu usage zónder de koe weer te laten geven :?
Heb ik nog niet voor elkaar kunnen krijgen, maar het blijft uiteraard op de to do list staan.
Op maandag 19 november 2001 15:57 schreef Manic het volgende:
Is die Windows XP Metallic/Silver skin nu al eens goed ?
Ik heb van MTops een aangepaste Silver skin binnen gekregen, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Is d'r gewoon nog niet van gekomen.

Over dat geheugengebruik: dat ie 6/7 meg gebruikt is normaal. Het wil nogal eens variëren.

BTW: verwacht niet al te veel replies van me vandaag, ik probeer d'r hier een wiskundetentamen in te stampen voor morgen en dat wil niet echt lukken :(

Ik kreeg vandaag trouwens een mailtje binnen dat StatBar vermeld staat in Lockergnome... http://www.lockergnome.com/issues/win95nt/20011124.html :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_a_Gamer
  • Laatst online: 11-09 07:39
BTW: verwacht niet al te veel replies van me vandaag, ik probeer d'r hier een wiskundetentamen in te stampen voor morgen en dat wil niet echt lukken :(
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, een probleempje voor morgen dan.

Het is al vaker aangegeven, maar bij mij vergeet statbar ook steeds het pad naar winamp. Misschien dat het volgende verhelderend werkt....

Ik had eerst WinXP NL draaien en daar werkte het wel goed. Nu heb ik er WinXP EN naast gezet (vraag niet waarom) en doet ie het dus niet meer goed. Bij NL staat winamp op een andere partitie, in EN op dezelfde als het OS. In NL gaf ie al automatisch het pad aan, in EN moest ik op de find in registry button drukken. Maar ja, als je winamp afsluit is ie dat weer kwijt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 19:41 schreef rajzor het volgende:
Oke, een probleempje voor morgen dan.

Het is al vaker aangegeven, maar bij mij vergeet statbar ook steeds het pad naar winamp. Misschien dat het volgende verhelderend werkt....

Ik had eerst WinXP NL draaien en daar werkte het wel goed. Nu heb ik er WinXP EN naast gezet (vraag niet waarom) en doet ie het dus niet meer goed. Bij NL staat winamp op een andere partitie, in EN op dezelfde als het OS. In NL gaf ie al automatisch het pad aan, in EN moest ik op de find in registry button drukken. Maar ja, als je winamp afsluit is ie dat weer kwijt dus.
Ik heb vaker gehoord dat ie dat pad niet onthoudt... ik vind het maar vreemd. Bedankt voor je uitleg iig, ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 14:26 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Hmm... als het met andere progjes wel werkt -> add 2 to do list: volume control herschrijven :)
onder xp werkt het trouwens wel gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook wel kewl als je de statbar links en rechts in beeld kan zetten ipv alleen boven of beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Op dinsdag 20 november 2001 01:16 schreef Kertje het volgende:
misschien ook wel kewl als je de statbar links en rechts in beeld kan zetten ipv alleen boven of beneden :)
Zucht, dacht ik dat ik iets nuttigs toe wilde gaan voegen, heeft ene meneer Kertje dit al voor me gedaan.

Inderdaad ook ik ben heel erg onder de indruk en zeker die zilvere is mooi (standaard dus bij mij) maar links rechts zou nog een mooie optie zijn!

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 03:07 schreef BYM het volgende:

[..]

Zucht, dacht ik dat ik iets nuttigs toe wilde gaan voegen, heeft ene meneer Kertje dit al voor me gedaan.

Inderdaad ook ik ben heel erg onder de indruk en zeker die zilvere is mooi (standaard dus bij mij) maar links rechts zou nog een mooie optie zijn!
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Om 'm links of rechts neer te kunnen zetten heb ik niet op de to do list staan om 2 redenen:
• De balk zou te breed worden (kijk maar naar de verschillende elementen in de modules)
of
• Alle graphics zouden 90 graden gedraaid moeten worden. Dat is niet alleen veel werk, het maakt het ook nog eens slecht leesbaar.

StatBar.nl - @GoT

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

He, ik dacht dat StatBar nog niet de ondersteuning bood voor Transparant????
Op donderdag 22 november 2001 07:07 schreef ORiON_JNFN in En hoe ziet jou desktop eruit? Deel 12het volgende:

Voor alle mensen die graag alles doorzichtig hebben met die programma gaat dat erg simpel.
[..]
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mail-orion/doorzicht.JPG
Zoals je kan zien is de StatBar daar gewoon transparant.

Een paar postings terug schreef ik:
Ik was even aan het kijken naar de 'memory usage' van de statbar en deze is om mijn pc (win2000, build 2195 SP1) ongeveer 6800 K.
Nou, nu draait het bakkie al 2 dagen en 21 uur en is memory usage gedaald naar 2.076K :? snap er niets van...

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 07:51
Hmm, ik zit ook nog met een probleempje. Als ik een toepassing start die eventjes de resolutie verandert (Half-life, zet em altijd even naar 800*600), dan gaat statbar gewoon modules weghalen. Die moet ik later handmatig weer toevoegen. Kan dit opgelost worden?

PS: Kan zijn dat dit al behandeld is, maar ik ga geen 10 pagina's doorlezen voor 1 vraag

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 12:20 schreef rwoudsma het volgende:
He, ik dacht dat StatBar nog niet de ondersteuning bood voor Transparant????
[..]

Zoals je kan zien is de StatBar daar gewoon transparant.
StatBar biedt nu idd nog geen ondersteuning voor transparantie, de volgende versie wel.
Een paar postings terug schreef ik:
[..]

Nou, nu draait het bakkie al 2 dagen en 21 uur en is memory usage gedaald naar 2.076K :? snap er niets van...
Mja, het geheugenmanagement van VB is vrij vaag ja :)
Weet ook niet precies waar het aan ligt.

De nieuwe versie zal trouwens wat langer op zich laten wachten dan de bedoeling was: ik ben een gedeelte van de source kwijtgeraakt omdat de harddisk van m'n laptop maandagavond gecrasht is :( :( :(
Het lullige is dat ik dinsdag een nieuwe hdd in m'n gewone pc zou bouwen zodat ik plaats had om vaker backups te maken :(

Maargoed... ik had een backup van 11 dagen oud, de veranderingen die ik gemaakt had prog ik wel opnieuw. Zodra ik m'n gewone machine en m'n laptop weer een beetje op orde heb, momenteel is het nogal een zooi.

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 01:32 schreef as4Raven het volgende:
Hmm, ik zit ook nog met een probleempje. Als ik een toepassing start die eventjes de resolutie verandert (Half-life, zet em altijd even naar 800*600), dan gaat statbar gewoon modules weghalen. Die moet ik later handmatig weer toevoegen. Kan dit opgelost worden?

PS: Kan zijn dat dit al behandeld is, maar ik ga geen 10 pagina's doorlezen voor 1 vraag
De "Remember this selection when screen resolution changes" werkt niet als ie op auto-hide staat... dat is een bug in v2.21 die in de volgende versie gefixt zal zijn.

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 03:05 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

StatBar biedt nu idd nog geen ondersteuning voor transparantie, de volgende versie wel.
ik wil nie lullig zijn maar op die foto is ie dus wel transparant :D dat bedoelde die persoon er ook mee, dat ie dus wel gewoon transparant kan zijn :)

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 03:16 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik wil nie lullig zijn maar op die foto is ie dus wel transparant :D dat bedoelde die persoon er ook mee, dat ie dus wel gewoon transparant kan zijn :)
Het kan natuurlijk wel... met behulp van andere programma's.
Met de volgende versie van StatBar zul je het ook in StatBar zelf kunnen instellen, dat bedoelde ik :)

En nu ga ik toch maar eens slapen :z

StatBar.nl - @GoT

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mja, het geheugenmanagement van VB is vrij vaag ja :)
Weet ook niet precies waar het aan ligt.
Hoeft ook niet, zolang het na verloop van tijd maar omlaag kan gaan... Na 6 dagen zit het weer op 3.100 K, maar het was na 5 dagen zelfs 1.800 K..
De nieuwe versie zal trouwens wat langer op zich laten wachten dan de bedoeling was: ik ben een gedeelte van de source kwijtgeraakt omdat de harddisk van m'n laptop maandagavond gecrasht is :( :( :(
Das zeker :( :( :(

Maar zag trouwens in 'En hoe ziet jou desktop eruit' dat jezelf al werkt met een nieuwere versie... Iconen zijn super :)
Zodra ik m'n gewone machine en m'n laptop weer een beetje op orde heb, momenteel is het nogal een zooi.
We wachten wel af... suc6...

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 17:24 schreef rwoudsma het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, zolang het na verloop van tijd maar omlaag kan gaan... Na 6 dagen zit het weer op 3.100 K, maar het was na 5 dagen zelfs 1.800 K..
[..]

Das zeker :( :( :(

Maar zag trouwens in 'En hoe ziet jou desktop eruit' dat jezelf al werkt met een nieuwere versie... Iconen zijn super :)
Die icons moet ik dus ivm die hdd crash ff opnieuw "maken" (zijn uit WinXP geript ;)). Ik had wel nog een gecompilede versie (die zie je dus draaien daar), met een beetje geluk kan ik ze daar wel uit rippen.
We wachten wel af... suc6...
Tnx :)

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Je moet maar ff zoeken, icons zijn makkelijk uit gecompilede VB exe bestanden te halen.

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 18:02 schreef dev het volgende:
Je moet maar ff zoeken, icons zijn makkelijk uit gecompilede VB exe bestanden te halen.
Het zijn gifjes, geen icons. Maar ik krijg ze wel d'r uit, dat moet geen probleem opleveren. En anders maak ik ze wel opnieuw.

StatBar.nl - @GoT

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Misschien een "eenvoudige" oploosing voor het Auto-hide met Remember setting when reso changes. Kun je niet een per resolutie instelling onthouden? Dat hij gewoon bij een resolutieverandering weer van de standaard uitgaat, je die aan kunt passen en dan bij het terugschakelen naar de originele instelling. Ikzelf heb idd last met het Diablo 2 spelen, maar ik schakel ook zelf in windows nogal veel van resolutie, ivm grafische inhoud op het scherm tegenover films en bijvoorbeeld internet... Voor mij zou het een uitkomst zijn dat ik per resolutie een eigen instelling zou kunnen creeren...

Verder: "TOP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Heel erg goed en leuk programmatje, neemt inderdaad erg veel geheugen. Ik ben ook voor die donkerblauwe skin met witte letters. :)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
  • Laatst online: 02-09 07:51
Nog even iets wat ik graag in de volgende statbar zou hebben:

D'r zitten nu Winamp controls ingebouwd, en die zijn super cool, maar nou zou ik graag ook nog een tooltip hebben met het draaiende nummer, das makkelijk als je een grote mp3 lijst hebt en effe snel wil weten welk nummer het is, zonder dat je winamp wilt maximizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Op donderdag 06 december 2001 19:44 schreef as4Raven het volgende:

D'r zitten nu Winamp controls ingebouwd, en die zijn super cool, maar nou zou ik graag ook nog een tooltip hebben met het draaiende nummer, das makkelijk als je een grote mp3 lijst hebt en effe snel wil weten welk nummer het is, zonder dat je winamp wilt maximizen.
as in Winbar >:)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 19:44 schreef as4Raven het volgende:

Dat zit d'r al in vanaf versie 2.2 (die uitgekomen is op 21 oktober). Omdat ik op dit moment gewoon de tooltip property van VB gebruik laat ie 'm alleen zien als StatBar het actieve window is (klik 'm maar eens aan en hou dan je cursor op "Winamp:"). Dat gaat in een volgende versie wel nog veranderen trouwens.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ik had laatst dattie in de silver editie iedere 3 niet met silvergrijze achtergrond maar met een witte achtergrond liet zien. Heel vreemd, want de overige cijfers gingen wel goed, alleen de drie. Ook in de andere colorschemes geen problemen, alleen silver.

Trouwens, nog een klein opmerkingkje, als je statbar op autohide hebt staan en je gaat in de config, dan gaat 'ie ook pleite. Is niet handig, want dan kan je je veranderingen niet zien als je wilt apply-en. Dus graag laten staan terwijl je in config bent, of anders terugkomen als je op apply drukt.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

kewl, thx for the work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 20:23 schreef hufkes het volgende:
Ik had laatst dattie in de silver editie iedere 3 niet met silvergrijze achtergrond maar met een witte achtergrond liet zien. Heel vreemd, want de overige cijfers gingen wel goed, alleen de drie. Ook in de andere colorschemes geen problemen, alleen silver.
Bedoel je zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/y.yigit/tweakers/16bit.gif

Zo krijg ik het te zien op school.
Enkele specs van de pc waar ik achter zit:
  • Win98Se
  • reso: 1024*768@70Hz 16bits
  • vga: S3xxxx 2MB

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 15:50 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?
[afbeelding]

Zo krijg ik het te zien op school.
Enkele specs van de pc waar ik achter zit:
  • Win98Se
  • reso: 1024*768@70Hz 16bits
  • vga: S3xxxx 2MB
Op dinsdag 08 januari 2002 20:23 schreef hufkes het volgende:
Ik weet zo 1-2-3 niet waar dat aan ligt (Scipionyx heeft het me ook al via ICQ laten weten), maar ik ga d'r iig naar kijken.
Trouwens, nog een klein opmerkingkje, als je statbar op autohide hebt staan en je gaat in de config, dan gaat 'ie ook pleite. Is niet handig, want dan kan je je veranderingen niet zien als je wilt apply-en. Dus graag laten staan terwijl je in config bent, of anders terugkomen als je op apply drukt.
Is een idee, hoewel je nu ook simpelweg ff je muis naar de boven- of onderkant van je scherm kunt bewegen, dan komt ie ook tevoorschijn (ook als het config scherm open staat).

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
waneer kunnen we een nieuwe versie van statbar verwachten ? het is wel akelig stil geworden rond statbar/winbar...

* The System system- hoopt op een du meter :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 16:49 schreef -the system- het volgende:
waneer kunnen we een nieuwe versie van statbar verwachten ? het is wel akelig stil geworden rond statbar/winbar...

* Mr. B. system- hoopt op een du meter :9~
Ik ben nog steeds bezig aan de nieuwe StatBar, heb d'r in de kerstvakantie helaas weinig tot niks aan kunnen doen. Ik ben momenteel bezig met het enigszins herstructureren, omgooien en becommentariëren van wat stukken code.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Op vrijdag 11 januari 2002 16:49 schreef -the system- het volgende:

* wmvink system- hoopt op een du meter :9~
DU meter lijkt me een erg goede. En natuurlijk hoop ik dat in de volgende versie de instellingen bewaard blijven als je ff een andere schermresolutie neemt maar ik neem aan dat daar al aan gewerkt wordt. Mooi proggie hoor!

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 17:10 schreef wmvink het volgende:

[..]

DU meter lijkt me een erg goede. En natuurlijk hoop ik dat in de volgende versie de instellingen bewaard blijven als je ff een andere schermresolutie neemt maar ik neem aan dat daar al aan gewerkt wordt. Mooi proggie hoor!
De instellingen worden nu ook bewaard (zit een optie voor in het config scherm), maar d'r zit helaas een bug in waardoor dat niet werkt als ie op auto-hide staat. Dat is in de volgende versie gefixt.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wanneer kunnen we de nieuwe versie verwachten

En wanneer kunnen we de nieuwe versie verwachten, want enige tijd geleden schreef jij:
Ik ben momenteel bezig met het enigszins herstructureren, omgooien en becommentariëren van wat stukken code.
Hoe staat het daarmee? Is alles al een beetje geherstructureerd? Wat bedoel je daar eigenlijk mee :?

Becommentariëren? Voor jezelf, of ga je het project open source maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

je had voor jezelf al een alpha schreef je in een ander topic. Misschien kun je die straks eens het publiek in gooien? of is die nog extreem buggy/onbruikbaar/met gebruiksaanwijzing?

Zit cpu-load -RC5 er nou al in zometeen?

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 14:57 schreef rwoudsma het volgende:
Wanneer kunnen we de nieuwe versie verwachten

En wanneer kunnen we de nieuwe versie verwachten, want enige tijd geleden schreef jij:
[..]
Helaas is er van alles tussen gekomen de laatste tijd, dus die versie laat nog ff op zich wachten :(
Hoe staat het daarmee? Is alles al een beetje geherstructureerd? Wat bedoel je daar eigenlijk mee :?
Typedefinities, constanten, API functie calls e.d. allemaal bij elkaar zetten, etc. Gewoon om de code wat overzichtelijker te houden.
Becommentariëren? Voor jezelf, of ga je het project open source maken...
Da's voor mezelf.
Op dinsdag 29 januari 2002 16:39 schreef SilentStorm het volgende:
je had voor jezelf al een alpha schreef je in een ander topic. Misschien kun je die straks eens het publiek in gooien? of is die nog extreem buggy/onbruikbaar/met gebruiksaanwijzing?
Zoals de benaming "alpha" al zegt zitten d'r features in die nog niet af zijn. Bovendien heb ik ook het config scherm een beetje omgegooid, en dat ziet d'r op het moment nog niet uit. De versie die ik hier heb draaien release ik dus nog niet.
Zit cpu-load -RC5 er nou al in zometeen?
Nope... dat stond ook niet op de planning voor deze versie, dus ik heb ook nog niet gezocht naar manieren om dat voor elkaar te krijgen.

StatBar.nl - @GoT

Pagina: 1 2 3 Laatste