Wie van jullie is, net als ik, heel blij dat ie het verschil niet hoort tussen mp3 en cd? En zelfs als ik het zou horen (ok kan niet vanaf 256kbit/sec www.r3mix.net), dan nog zou het me jeuken. Er moet een keer een statement gemaakt worden tegen de mensen die maar blijven zeuren hoe slecht mp3 is, want ik heb er tot nu alleen nog maar heel veel lol van gehad.
Verwijderd
Dat je het verschil kunt horen is zeker waar,
maar in de praktijk echt helemaal niet van toepassing.
Heb je goed geripte mp3's, dan heb je daar alleen maar
plezier van
maar in de praktijk echt helemaal niet van toepassing.
Heb je goed geripte mp3's, dan heb je daar alleen maar
plezier van
van 256 kbit en soms 192 is perfect hoor.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
en een goed stel oren die niet afgeragd zijn door een stel veeltehard staande pa boxenOp dinsdag 30 oktober 2001 20:25 schreef wiebe het volgende:
over een instalattie van 1 ton hoor je het verschil echt wel
Pak je rust!
Bij een goede mp3 hoor je het dus echt niet.Op dinsdag 30 oktober 2001 20:25 schreef wiebe het volgende:
over een instalatie van 1 ton hoor je het verschil echt wel
Verwijderd
en mp3 van 99999999 kilobit????Op dinsdag 30 oktober 2001 20:31 schreef CrashOne het volgende:
[..]
Bij een goede mp3 hoor je het dus echt niet.
Nee, een windows media stream @ 28k8 natuurlijk!Op dinsdag 30 oktober 2001 20:33 schreef wiebe het volgende:
[..]
en mp3 van 99999999 kilobit????
Verwijderd
lolzOp dinsdag 30 oktober 2001 20:36 schreef Access het volgende:
[..]
Nee, een windows media stream @ 28k8 natuurlijk!
mp3 klinkt iets doffer, maar voor de rest nog prima kwaliteit als het boven 128 kbps is
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
*zucht*
Heb je je wel eens verdiept in DA/AD conversie en in het menselijk oor??
Dan zou je niet zo lullen
Heb je je wel eens verdiept in DA/AD conversie en in het menselijk oor??
Dan zou je niet zo lullen
Verwijderd
ff wat ik er zelf serieus van vind:
voor op de pc is mp3 fantastisch, je rukt zo een liedje binne. kwaliteit is voor een koptelefoon goed genoeg(ik down altijd 192 kb/s)
echter voor het luisteren van muziek op een hifi set vind ik mp3 bagger. je moet het namelijk weer terug omzetten naar *.wav hierbij gaat gewoon kwaliteit verloren. een zelfgefikte cd met mp3 klinkt geworden slechter als een gekochte audio-cd
voor op de pc is mp3 fantastisch, je rukt zo een liedje binne. kwaliteit is voor een koptelefoon goed genoeg(ik down altijd 192 kb/s)
echter voor het luisteren van muziek op een hifi set vind ik mp3 bagger. je moet het namelijk weer terug omzetten naar *.wav hierbij gaat gewoon kwaliteit verloren. een zelfgefikte cd met mp3 klinkt geworden slechter als een gekochte audio-cd
Willen jullie dan terug naar de tijd van de Mod files en de midi's ?
P.S. ja okay die tijd was mooi, maar ik was echt amazed toen ik mijn eerste mp3 had gedownload enkele jaren geleden. Ik vind het een top compressie.
P.S. ja okay die tijd was mooi, maar ik was echt amazed toen ik mijn eerste mp3 had gedownload enkele jaren geleden. Ik vind het een top compressie.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
mp3's zijn VET!!! ik heb alleen maar 128kilobitters en ik ben er heeel erg blij mee. Heb nu zo'n 2000 liedjes op me hardeschijfje staan. Het zal trouwens best dat mensen het verschil horen in kwaliteit, maar ik gelukkig nie haha
Dat komt omdat het stereo beeld bij mp3 voor een deel verloren gaat. (Ook natuurlijk doordat de sinussen niet meer zo mooi zijn)Op dinsdag 30 oktober 2001 20:42 schreef wiebe het volgende:
ff wat ik er zelf serieus van vind:
Beetje een HK topic vind je zelf ook niet ?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
nee, daar gaat het over:Op dinsdag 30 oktober 2001 20:44 schreef tbusquet het volgende:
Beetje een HK topic vind je zelf ook niet ?
hoe vaak scheit je per dag enz enz kortom: leuk, maar gaat nergens over
Nee, dat komt door het jointstereo verhaal van mp3.. alle info wordt inprincipe samengevoegd. En alles wordt dus als het ware mono, dat scheelt een hoop ruimte, en de info voor links en recht wordt dan weer los weergegeven.. dus de info bv. uit het linker kanaal die hetzelfde is in het rechter wordt dan uit 1 van de 2 kanalen weggepleurd, en bij het afspelen van het andere kanaal "overgenomen".. Tering ik zou het zelf niet meer snappen als ik het zou terug lezenOp dinsdag 30 oktober 2001 20:43 schreef Access het volgende:
[..]
Dat komt omdat het stereo beeld bij mp3 voor een deel verloren gaat. (Ook natuurlijk doordat de sinussen niet meer zo mooi zijn)
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
MP3 verne*kt alle frequenties na de 16000Hz hij haalt ze gewoon weg..
De HuiskamerOp dinsdag 30 oktober 2001 20:47 schreef Count_Grishnackh het volgende:
you guys just lost me....HK?? was da
Verwijderd
YO!
en of ik happy ben met empeedrie!
ik trek een 'liedje-naar-keuze' in no timE van het web, fik die op een cdrw zodat ik 'm ook weer wissen kan, spritz die cd in m'n auto mp3-cdspeler en gaan met die handel!
SUPER geluid, de nieuwste muziek en helemaal voor nix!
(als je alle hardware er om heen al hebt naturlijk
)
maar vind je het gek? laatst die gele cd van coldplay gekocht (ja, doe ik ook nog wel eens) ACHTENVEERTIGGULDEN vind je het gek dat mp3 rulez?
en of ik happy ben met empeedrie!
ik trek een 'liedje-naar-keuze' in no timE van het web, fik die op een cdrw zodat ik 'm ook weer wissen kan, spritz die cd in m'n auto mp3-cdspeler en gaan met die handel!
SUPER geluid, de nieuwste muziek en helemaal voor nix!
(als je alle hardware er om heen al hebt naturlijk
maar vind je het gek? laatst die gele cd van coldplay gekocht (ja, doe ik ook nog wel eens) ACHTENVEERTIGGULDEN vind je het gek dat mp3 rulez?
Ik hoor het verschil niet tussen een goede MP3 en audio cd..daarvoor zijn mijn oortjes waarschijnlijk al teveel beschadigd
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
* digifiel over een pa set van een ton hoor je t verschil minder snel dan over een setje studiomonitors van +/- 2000,-
by de weg.
En hoeveel bezoekers in een discotheek waarvan meestal 60% gedronken heeft nu t verschil tussen mp3 en cd.
meestal staat t daar trouwens toch wel zo tiefus hard dat je t verschil niet kan horen al had je t graag.
by de weg.
En hoeveel bezoekers in een discotheek waarvan meestal 60% gedronken heeft nu t verschil tussen mp3 en cd.
meestal staat t daar trouwens toch wel zo tiefus hard dat je t verschil niet kan horen al had je t graag.
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
Tis nogal afhankelijk van meerdere factoren of je het verschil wel of niet hoort. Vergelijk je een mp3 via computer naar stereosetje met een cd op een crappy cd-speler (ingebouwd in je aiwa flipperkast), op een stel bijgeleverde speakers welke, naja, laat maar, dan is de kans groot dat je geen verschil hoort.
Ben je echter een heuse audiofiel, dus een leuke Compaq pc met onboard geluidskaart omdat je geen flikker van pc's weet, aangesloten met 10 meter kabel op je stereoset (want surround moet je niks van hebben) met een tweetal speakers ter waarde van een kleine auto. En je vergelijkt dit met een goeie cd op je cd speler met dempende voetjes en alles, tuurlijk hoor je dan een verschil. En weer heb je er een uitgesproken mening bij.
Wil je uitvinden of je verschil hoort? Koop een cd van kwaliteitsopname. Rip een nummer naar wav. Kopieer deze 10 keer. Vijf wavjes zet je om naar mp3 en vervolgens weer terug naar wav. Die tien zet je weer op cd in willekeurige volgorde welke je zelf niet weet, dan heb je dus 5 orginelen en 5 mp3's. Kun je ze dan onderscheiden, dan kun je zeggen dat je verschil hoort. En zo niet, dan niet. Maar ga geen geluid via de pc vergelijken met een cd in de cd-speler, dan zijn er namelijk meerdere factoren die meespelen.
Zelf download ik overigens regelmatig wat mp3. Als ik een cd op het oog heb download ik 'm ook eerst. Is tie goed dan koop ik 'm. Een gekochte cd vind ik gewoon een fijner gevoel geven, meer voldoening, en bovendien ben ik de armste sloeber niet en kan ik het best veroorloven. En gekocht game vind ik ook leuker als wanneer ik 'm download.
edit
Zelf hoor ik overigens geen duidelijk verschil, wel zeker met 96 en af en toe met 128, maar bij 192 in hq ben ik al dik tevreden! (omgezet naar wav en op cd danwel, m'n pc geluidskabel is namelijk brak)
Ben je echter een heuse audiofiel, dus een leuke Compaq pc met onboard geluidskaart omdat je geen flikker van pc's weet, aangesloten met 10 meter kabel op je stereoset (want surround moet je niks van hebben) met een tweetal speakers ter waarde van een kleine auto. En je vergelijkt dit met een goeie cd op je cd speler met dempende voetjes en alles, tuurlijk hoor je dan een verschil. En weer heb je er een uitgesproken mening bij.
Wil je uitvinden of je verschil hoort? Koop een cd van kwaliteitsopname. Rip een nummer naar wav. Kopieer deze 10 keer. Vijf wavjes zet je om naar mp3 en vervolgens weer terug naar wav. Die tien zet je weer op cd in willekeurige volgorde welke je zelf niet weet, dan heb je dus 5 orginelen en 5 mp3's. Kun je ze dan onderscheiden, dan kun je zeggen dat je verschil hoort. En zo niet, dan niet. Maar ga geen geluid via de pc vergelijken met een cd in de cd-speler, dan zijn er namelijk meerdere factoren die meespelen.
Zelf download ik overigens regelmatig wat mp3. Als ik een cd op het oog heb download ik 'm ook eerst. Is tie goed dan koop ik 'm. Een gekochte cd vind ik gewoon een fijner gevoel geven, meer voldoening, en bovendien ben ik de armste sloeber niet en kan ik het best veroorloven. En gekocht game vind ik ook leuker als wanneer ik 'm download.
edit
Zelf hoor ik overigens geen duidelijk verschil, wel zeker met 96 en af en toe met 128, maar bij 192 in hq ben ik al dik tevreden! (omgezet naar wav en op cd danwel, m'n pc geluidskabel is namelijk brak)
Verwijderd
Laten wij dit zeggen als je mp3 vergelijkt met een cd van 25 euro dan hoor ik geen verschil hoor
Verwijderd
MP3 is top om te downloaden en om een mapje mee vol te hebben in je computer. hardstikke handig. of ik het verschil hoor? geen idee, let ik niet zo op als ik achetr de comp zit.
maar ik koop alleen cds. geen kopie in mijn collectie (k, hij's niet zo groot en uitgebreid). vind ik veel mooier, al die cover art en zo
. en wat is fijner dan na een uur in de cd-zaak te hebben zitten luisteren die ene cd te kopen? ik bedoel, veel meer voldoening! 
en ik ben student en heb er eigenlijk moet het geld voor, maar sommige cds zijn een weekje water en brood best waard
maar ik koop alleen cds. geen kopie in mijn collectie (k, hij's niet zo groot en uitgebreid). vind ik veel mooier, al die cover art en zo
en ik ben student en heb er eigenlijk moet het geld voor, maar sommige cds zijn een weekje water en brood best waard
Verwijderd
/me koopt, ript en luistert muziek!
En de laatste tijd geef ik ze ook nog es een x een 'l33t' naam... Prodigy_-_The_Fat_of_the_Land-1997-VOH
Is wel handig voor als vrienden er naar vragen... zitten de covers, playlist, sfv (voor file-VALIDATION, dus dat je geen incomplete mp3 cdz brand
) en natuurlijk de mp3's erbij....
En een .nfo file voor allerlei zooi die ik er nog bij kwijt wil.
/me
namelijk over mensen die zeggen: Oh ik heb een hele grote muziekcollectie...
En dan blijkt na wat doorvragen dat het om
1. MP3 gaat (nah, goed vooruit, heb ik ook... maar ik pats er niet me)
2. Hij al bij CD xx is (noem een veelvoud van 10)
3. De meeste crap van napster & co komt
4. MP3'z de meest veelzeggende namen hebben zoals '01.mp3', 'Blaat - 01 - Duh.mp3' enz...
5. 25% van z'n albums incompleet is (waar je bij luisteren/navraag achterkomt)
Dus voor mij alleen goeie rips, en dan het liefst van originele CD. Gebrande cd's rip ikzelf uberhaupt niet... want ik weet nooit waar het origineel vandaan komt. Vinyl's download ik soms, maar daar is de kwaliteit ook niet altijd zoals je zou willen
Conclusie van 't verhaal: ik ben blij met MP3, mits de kwaliteit goed is (160-192 kbps,compleet,goeie rip)
En de laatste tijd geef ik ze ook nog es een x een 'l33t' naam... Prodigy_-_The_Fat_of_the_Land-1997-VOH
Is wel handig voor als vrienden er naar vragen... zitten de covers, playlist, sfv (voor file-VALIDATION, dus dat je geen incomplete mp3 cdz brand
En een .nfo file voor allerlei zooi die ik er nog bij kwijt wil.
/me
En dan blijkt na wat doorvragen dat het om
1. MP3 gaat (nah, goed vooruit, heb ik ook... maar ik pats er niet me)
2. Hij al bij CD xx is (noem een veelvoud van 10)
3. De meeste crap van napster & co komt
4. MP3'z de meest veelzeggende namen hebben zoals '01.mp3', 'Blaat - 01 - Duh.mp3' enz...
5. 25% van z'n albums incompleet is (waar je bij luisteren/navraag achterkomt)
Dus voor mij alleen goeie rips, en dan het liefst van originele CD. Gebrande cd's rip ikzelf uberhaupt niet... want ik weet nooit waar het origineel vandaan komt. Vinyl's download ik soms, maar daar is de kwaliteit ook niet altijd zoals je zou willen
Conclusie van 't verhaal: ik ben blij met MP3, mits de kwaliteit goed is (160-192 kbps,compleet,goeie rip)
mp3 standaard = afkappen op 16 khz (of was het andere waarde
) naja menselijk gehoor gaat tot 20 (moet je ERG goed kunnen horen, als je veel hard muziek draait enzo haal je dat al niet meer...).
Audiocatalyst enzo kappen hier het geluid ook fijn op af
maar rip je met bijv. Lame ofzo, kan je dit instellen. (dus op 20 ofzo zetten) hierdoor klinkt een mp3 echt 99% "voller".)
maar op 224 - 320 kpbs vbr met EAC geript en met Lame 3.90 geencode hoor je het niet meer, hoe duur je instalatie ook is. Gewoon omdat zeker die dure installaties er voor zorgen dat het geluid er vooral erg goed uitkomt. dus ze "verbeteren" het ook.
Audiocatalyst enzo kappen hier het geluid ook fijn op af
maar rip je met bijv. Lame ofzo, kan je dit instellen. (dus op 20 ofzo zetten) hierdoor klinkt een mp3 echt 99% "voller".)
maar op 224 - 320 kpbs vbr met EAC geript en met Lame 3.90 geencode hoor je het niet meer, hoe duur je instalatie ook is. Gewoon omdat zeker die dure installaties er voor zorgen dat het geluid er vooral erg goed uitkomt. dus ze "verbeteren" het ook.
ach ja mp3, doe mij maar gewoon vinyl
...
en die krasjes e.d. die neem ik wel voor lief
en die krasjes e.d. die neem ik wel voor lief
Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Hierboven kan je zien dat een mp3 de frequenties boven de 16000Hz weghaalt. De linkerkant is dus van een mp3, de rechterkant van een wav, wat van de orginele cd afkomt.
De gegevens van de mp3 zijn:
202kbit (VBR), 44100Hz, Joint Stereo
Gemaakt met de Lame-encoder
En het nummer wat je hier ziet is het begin van 'Acroyali/Standing in Motion' van 'Yanni'
Verwijderd
mp3 blijft natuurlijk een compressiemethode en dus gaat er kwaliteitverloren, of dat gehoord wordt hangt van de audioset af en van het gehoor van mensen....
Of ik blij met mp3 ben? ach, toen ik net kabel had wel, nu valt het wel mee, cd's koop ik toch wel, hou niet van die gebrande cd's, heb alles origineel, de gebrande cd's reken ik niet tot mijn platencollectie namelijk (zijn er een stuk of 3, die gefikten).
Of ik blij met mp3 ben? ach, toen ik net kabel had wel, nu valt het wel mee, cd's koop ik toch wel, hou niet van die gebrande cd's, heb alles origineel, de gebrande cd's reken ik niet tot mijn platencollectie namelijk (zijn er een stuk of 3, die gefikten).
Okee, 16000Hz-grens is dus bewezen. Maar hoor je het? Sommigen denk ik wel, de meesten denk ik niet.
Trouwens, weet je wat mij erg lijkt (waar ken ik die slogan van?
)? Als je het te druk hebt met het zoeken naar kwaliteitsverlies ten gevolge van compressie om van je muziek te genieten. (Herhaal die laatste zin nog eens 3X als je flink gedronken hebt...
) Maar zonder geinen: als de geboden kwaliteit voor jou persoonlijk genoeg is, waar zou je je dan druk om maken? 
Muziek is om van te genieten, niet om te analyseren, mijn oude muziekleraar was het hier 100% mee eens.
Muziek is om van te genieten, niet om te analyseren, mijn oude muziekleraar was het hier 100% mee eens.
Wel blij met MP3, maar weet dat het beter kan...
bijvoorbeeld : Heb laatst paar vinyltjes gekocht.. nou is het beetje lullig om steeds die platen op te moeten zetten zijn ze geript in WAV. gewoon wave ja
geeft toch iets beter gevoel dan 192kbps mp3 file..
ben wel blij met MP3 hoor, anders moest ik mn 2600+ MP3 meuk zooi (en ja VaagOH, alles netjes met naam en een zooi full albums
) op CD hebben ofzo..
Niet verkeerd opvatten, maar het feit dat MP3 er is heeft mij al een hoop geld gespaard. simpel zat. ik ben er dus wel blij mee.
maar ik ga niet in discussie met mensen met een >Fl.10000 stereoinstallatie die beweren dat MP3 toch niet zo lekker klinkt, want die hebben gewoon gelijk.
Maar daarentegen staat wel dat voor de gemiddelde muziekliefhebber met een middelmatig systeem om geluid af te spelen MP3's ook allang volstaan.
En als je toch zo pro ben en geld overhebt, tja dan kan je originele CDs ook wel betalen
bijvoorbeeld : Heb laatst paar vinyltjes gekocht.. nou is het beetje lullig om steeds die platen op te moeten zetten zijn ze geript in WAV. gewoon wave ja
ben wel blij met MP3 hoor, anders moest ik mn 2600+ MP3 meuk zooi (en ja VaagOH, alles netjes met naam en een zooi full albums
Niet verkeerd opvatten, maar het feit dat MP3 er is heeft mij al een hoop geld gespaard. simpel zat. ik ben er dus wel blij mee.
maar ik ga niet in discussie met mensen met een >Fl.10000 stereoinstallatie die beweren dat MP3 toch niet zo lekker klinkt, want die hebben gewoon gelijk.
Maar daarentegen staat wel dat voor de gemiddelde muziekliefhebber met een middelmatig systeem om geluid af te spelen MP3's ook allang volstaan.
En als je toch zo pro ben en geld overhebt, tja dan kan je originele CDs ook wel betalen
Hehe, trouwe eftelingfanEn het nummer wat je hier ziet is het begin van 'Acroyali/Standing in Motion' van 'Yanni'
Ik heb dit nummer eens gemixed precies zoals het in de wachtrij/lasershow wordt gedraait. Heb 'm nog wel eens aanstaan, vrij hard ook moet ik zeggen, laatst deed het zelf een beetje pijn. De orginele lange versie is trouwens ook zeker niet verkeerd, maar als je de wachtrij versie gewend bent is die lange toch net iets te lang...
welke Lame encode heb je gebruikt? welke instellingen?Op dinsdag 30 oktober 2001 23:46 schreef Eftelingtijntje het volgende:
[afbeelding]
Hierboven kan je zien dat een mp3 de frequenties boven de 16000Hz weghaalt. De linkerkant is dus van een mp3, de rechterkant van een wav, wat van de orginele cd afkomt.
En het nummer wat je hier ziet is het begin van 'Acroyali/Standing in Motion' van 'Yanni'
Heb je lame met de optie --r3mix gebruikt? Want er zijn al een aantal luistertests geweest met Lame, en wat er volgens mij aan de hand is, is dat mensen hun persoonlijke voorkeur hebben naar een bepaald soort geluid... Dus het origineel wordt niet gekozen omdat de mp3 "beter" klinkt. Dat er dingen weggelaten worden in .mp3 weten we, maar klinkt het daardoor ook slechter?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Het komt er dus gewoon op neer:
Mensen met een stereosetje van > F 10.000,-- kopen originele cd's, want die hebben toch poen zat
De normale consument die een beetje krap zit en daarom maar een home-stereo setje aanschat luistert lekker MP3
Als je zo nagaat, wat is dan beter... Een dure set kopen om te kunnen horen dat MP3's wrak zijn, of een cheapie setje bij je lokale audioboer halen waar je t niet op hoort
Verder... Zinlose discussie
Mensen met een stereosetje van > F 10.000,-- kopen originele cd's, want die hebben toch poen zat
De normale consument die een beetje krap zit en daarom maar een home-stereo setje aanschat luistert lekker MP3
Als je zo nagaat, wat is dan beter... Een dure set kopen om te kunnen horen dat MP3's wrak zijn, of een cheapie setje bij je lokale audioboer halen waar je t niet op hoort
Verder... Zinlose discussie
Ik ben zeker blij met MP3 ja...
alleen 128 kbps MP3 hoeft van mij niet. Het klinkt acceptabel soms maar ik merk gewoon dat het een mp3 is en dat wil ik niet...
Minstens 160 kbps.. soms hoor ik dan nog wel verschil, maargoed het meeste wordt toch in 192 kbps geript tegenwoordig (gelukkig)
en vinyl rips...tja... Wat sommigen ermee doen weet ik niet hoor, maar af en toe klinkt het echt kut... alle bass weg.. een ruis/zoemtoon van hier tot Tokyo...
Gelukkig wordt de kwaliteit steeds beter dankzij de releasegroups. Ik kreeg laatst zelfs complimenten over de kwaliteit van mijn eigen rips
En ik ben echt geen audiofiel ... ik heb hier een Aiwa versterker met 2 Jamo speakers staan en dat klinkt goed genoeg in mijn kleine kamertje.
Ik heb hier 119 CD's met mp3s, de oudere CD's die nog met ISDN zijn gedownload zitten er wel een aantal bij van 128 kbps, maar sinds een aardige tijd wil ik alleen nog maar 160 en hoger, anders heb ik er geen plezier van.
En ja ze zijn allemaal netjes gesorteerd. Allemaal gerenamed volgens dezelfde stijl (hoop werk
)
alleen 128 kbps MP3 hoeft van mij niet. Het klinkt acceptabel soms maar ik merk gewoon dat het een mp3 is en dat wil ik niet...
Minstens 160 kbps.. soms hoor ik dan nog wel verschil, maargoed het meeste wordt toch in 192 kbps geript tegenwoordig (gelukkig)
en vinyl rips...tja... Wat sommigen ermee doen weet ik niet hoor, maar af en toe klinkt het echt kut... alle bass weg.. een ruis/zoemtoon van hier tot Tokyo...
Gelukkig wordt de kwaliteit steeds beter dankzij de releasegroups. Ik kreeg laatst zelfs complimenten over de kwaliteit van mijn eigen rips
En ik ben echt geen audiofiel ... ik heb hier een Aiwa versterker met 2 Jamo speakers staan en dat klinkt goed genoeg in mijn kleine kamertje.
Ik heb hier 119 CD's met mp3s, de oudere CD's die nog met ISDN zijn gedownload zitten er wel een aantal bij van 128 kbps, maar sinds een aardige tijd wil ik alleen nog maar 160 en hoger, anders heb ik er geen plezier van.
En ja ze zijn allemaal netjes gesorteerd. Allemaal gerenamed volgens dezelfde stijl (hoop werk
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Gooi de -k optie erbij. Lame kapt alleen af als je het te weinig bits geeft en dat "te weinig" is per nummer verschillend. Om welke versie hebben we het trouwens over?Op dinsdag 30 oktober 2001 23:46 schreef Eftelingtijntje het volgende:
[afbeelding]
Een mp3 moet ook naar "wav" omgezet worden om geluid uit je speakers te krijgen. Ook wel decoderen gemoemd. Dat een mp3tje gebrand als cdtje dan ineens slechter klinkt dan hetzelfde mp3je afgespeelt op je pc kan ik dan ook niet behappen.Op dinsdag 30 oktober 2001 20:42 schreef wiebe het volgende:
<edit>Alhoewel het hangt af van de decoder die je gebruikt om om te zetten naar wav. Als dat een andere is dan degene waarmee je mp3jes afspeelt is het goed mogelijk dan het minder klinkt.
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:42 schreef Count_Grishnackh het volgende:
mp3's zijn VET!!! ik heb alleen maar 128kilobitters en ik ben er heeel erg blij mee. Heb nu zo'n 2000 liedjes op me hardeschijfje staan. Het zal trouwens best dat mensen het verschil horen in kwaliteit, maar ik gelukkig nie haha
Siditamentis astuentis pactum.
Jaja!!!Op woensdag 31 oktober 2001 00:36 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Hehe, trouwe eftelingfan
Ik heb hem ook gemixt want 1 of andere versie had niet het voorstukje van Acroyali ervoor (hoor je ook). Dus die bestaat ook.. kijk maar eens op Efteldingen.Op woensdag 31 oktober 2001 00:36 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Ik heb dit nummer eens gemixed precies zoals het in de wachtrij/lasershow wordt gedraait. Heb 'm nog wel eens aanstaan, vrij hard ook moet ik zeggen, laatst deed het zelf een beetje pijn. De orginele lange versie is trouwens ook zeker niet verkeerd, maar als je de wachtrij versie gewend bent is die lange toch net iets te lang...
Oja... de mp3 is gemaakt met RazorLame.. maar ik snapte het niet 100% zo te horen
Als je die op de goede (HQ aan, STEREO (niet joint), en quality 8/9 (traagst encoden) ript van wav, dan is het verschil ZOOOOOOOOOOO klein. Dat het er alleen theoretisch zou zijnOp dinsdag 30 oktober 2001 20:26 schreef JT het volgende:
van 256 kbit en soms 192 is perfect hoor.
Oeh, gaat er toch 0.009% van een heel signaal verloren. Das best wel heel erg jammer! (blaat) En ook de 30Hz- tonen worden afgekapt, das ook wel heel erg jammer! (meestal trekken je speakers dat niet lineair tot 30Hz, en in muziek zitten die tonen niet (of voor 0.0000001%))MP3 verne*kt alle frequenties na de 16000Hz hij haalt ze gewoon weg..
Jag help ons er eens uit, jij had aan zo'n mooie test meegedaan en de methode en de resultaten zijn zeker het posten waard.
Ik zie de grote winst in MP3 op twee fronten.
Ten eerste heb ik alle CD's die ik mee neem als ik ergens ga draaien gebackupt op hoge kwaliteit MP3, zodat als er eens een CD gejat wordt (Ja, dat gebeurt helaas...) ik tenminste een nieuw exemplaar kan bakken.
Ten tweede ben ik er erg blij mee dat er veel vinyl op MP3 geript wordt en via peer to peer verspreid. Op die manier kan ik toch aan de nieuwste dance platen komen als die nog niet op CD verkrijgbaar zijn. Moeten die *** platenmaatschappijen daar meer eens rekening mee gaan houden!
Ten eerste heb ik alle CD's die ik mee neem als ik ergens ga draaien gebackupt op hoge kwaliteit MP3, zodat als er eens een CD gejat wordt (Ja, dat gebeurt helaas...) ik tenminste een nieuw exemplaar kan bakken.
Ten tweede ben ik er erg blij mee dat er veel vinyl op MP3 geript wordt en via peer to peer verspreid. Op die manier kan ik toch aan de nieuwste dance platen komen als die nog niet op CD verkrijgbaar zijn. Moeten die *** platenmaatschappijen daar meer eens rekening mee gaan houden!
Ik zie dat iemand anders al die topic omhoog heeft geschopt. Het gaat dus om deze topic.Op woensdag 31 oktober 2001 18:19 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Als je die op de goede (HQ aan, STEREO (niet joint), en quality 8/9 (traagst encoden) ript van wav, dan is het verschil ZOOOOOOOOOOO klein. Dat het er alleen theoretisch zou zijnHelaas wordt op zijn minst deze methode al weinig gebruikt.
[..]
Oeh, gaat er toch 0.009% van een heel signaal verloren. Das best wel heel erg jammer! (blaat) En ook de 30Hz- tonen worden afgekapt, das ook wel heel erg jammer! (meestal trekken je speakers dat niet lineair tot 30Hz, en in muziek zitten die tonen niet (of voor 0.0000001%))
Jag help ons er eens uit, jij had aan zo'n mooie test meegedaan en de methode en de resultaten zijn zeker het posten waard.
Ik heb zelf ook nog zo'n test cd liggen, als ik zin heb ga ik zo ff die test doen (weet de volgorde al lang niet meer).
Ondanks dat mp3 de frequenties boven de 16000hz weghaalt, vind ik het wel goed. Want anders zou nu mijn harde schijf volzitten met wavjes, hehe, en dat is iets teveel... Maar voor de echte audiofreak is mp3 toch wel slecht, daarom koop ik tegenwoordig meer cd's als vroeger. Hoewel ik eerst een cd download om te kijken hoe ie is
Eerst cd downen, dan is er nix meer aan man. Dan is het geen verassing meer wat je koopt. Koop je wat wat je al een tijdje terug hebt gehoord. Iets "ouds". Das niet leuk.
ja, ik hoorde gister ook iets over die rage van mp3. Wat is dit nou precies?
computer idee faq vraag
computer idee faq vraag
Geintje... definitely geintje...Op donderdag 01 november 2001 17:09 schreef marteltor het volgende:
ja, ik hoorde gister ook iets over die rage van mp3. Wat is dit nou precies?
computer idee faq vraag![]()
Pagina: 1