Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] PWM baybus vraagjes

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ben ook bezig om info te vinden over het maken van een fanbus/baybus. Ik vond dit schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/52/fanbus_rheostat_switched_dual_LED.jpg

nu is mijn vraag, hoe groot moeten de weerstanden zijn en welke waarde moeten de potmeters hebben?? als ik dat weet dan kan ik spullen gaan bestellen en deze bay/fanbus maken.

Verwijderd

Weerstandjes 470 of 560 Ohm, waarde potmeters hangt af van de elektrische gegevens van je fans

Verwijderd

Demoniac schreef op 12 oktober 2002 @ 23:00:
Weer ff een schopje...
Ik zit dus al een paar maanden met dat schema, en ik kan maar geen nette layout (zonder 100 draden kris kras over de print) bedacht krijgen :(
Kan iemand voor mij een PCB-layout maken of mij vertellen met welke software ik dat simpel kan doen?
Check je meel >:)

Verwijderd

Demoniac schreef op 12 oktober 2002 @ 23:00:
Weer ff een schopje...
Ik zit dus al een paar maanden met dat schema, en ik kan maar geen nette layout (zonder 100 draden kris kras over de print) bedacht krijgen :(
Kan iemand voor mij een PCB-layout maken of mij vertellen met welke software ik dat simpel kan doen?
*TRAP*

Heb je layout die ik gemaakt had nu al bekeken??

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 11:55:
[...]

*TRAP*

Heb je layout die ik gemaakt had nu al bekeken??
Ow sorry daar had ik nog nix over gezegd |:(
Ja kheb m bekeken en hij is nice :)
Die molexen op de PCB zijn ook wel vet, maar hoe zou ik die er op moeten bevestigen? Weet jij of daar speciale stekekrs voor zijn of moet ik gewoon die molex pinnetjes aan andere pinnetjes vast solderen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 17 oktober 2002 @ 12:32:
[...]

Ow sorry daar had ik nog nix over gezegd |:(
Ja kheb m bekeken en hij is nice :)
Die molexen op de PCB zijn ook wel vet, maar hoe zou ik die er op moeten bevestigen? Weet jij of daar speciale stekekrs voor zijn of moet ik gewoon die molex pinnetjes aan andere pinnetjes vast solderen?
Zijn dezelfde parts als op de Xtreme Baybus... Dat zijn dus staande Molex connectoren ipv liggend. Nemen veel minder ruimte op de PCB in beslag... Ik ben zo vrij geweest jou schema 4x naast elkaar te plaatsen, met 1 extra molex om alle fans van stroom te voorzien...

Je kunt er natuurlijk ook een afgeknipte molex stekker met zijn 4 aangestripte draadjes opsteken, doorsolderen en eventueel vastlijmen...
Pagina: 1 2 Laatste