include ... ga zelf de stappen maar na die hij moet doen voor een include en voor een select query.
If it ain't broken it doesn't have enough features
zoiets kan je zelf best benchmarken hoor
door het 10000 keer te doen ofzow
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
als het zo statisch is waarom dan zoiezo includen of uit een databse halen?
een include kan ik nog begrijpen om je code overzichtelijk te houden maar een db om statische data weer te geven?
een include kan ik nog begrijpen om je code overzichtelijk te houden maar een db om statische data weer te geven?
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Wat ik zelf denk?
Ik weet het niet. Aan de ene kant include; er hoeft minder voor gedaan worden.
Maar als er al een DB connectie openstaat, wat dan?
PSV is cool!
Ik weet het niet. Aan de ene kant include; er hoeft minder voor gedaan worden.
Maar als er al een DB connectie openstaat, wat dan?
PSV is cool!
Ik zal 't probleem even helemaal geven:
Ik ga een website maken waar alle info uit of een db of een include gehaald moet worden. Er is bv. een kop, een tail, en de info. Als ik die alle drie uit een aparte include moet halen, is dat 3x include (logisch
). Maar is het niet sneller als je dat met één database kwai'erie (hoe schrijf je dat
) kan doen?
Ik ga een website maken waar alle info uit of een db of een include gehaald moet worden. Er is bv. een kop, een tail, en de info. Als ik die alle drie uit een aparte include moet halen, is dat 3x include (logisch
en wat nou als je aan t begin een include doet en dan in die file gewoon variabelen aanmaakt die je verderop gebruikt?
isse simpel en snel right?
isse simpel en snel right?
openkat.nl al gezien?
Als het om statische info gaat mik je dat toch gewoon plain in je PHP scriptje?
Of bedoel je stiekum toch niet 100% statische info?
Of bedoel je stiekum toch niet 100% statische info?
This can no longer be ignored.
Beetje onnodige serververspilling...Op dinsdag 30 oktober 2001 15:11 schreef D2k het volgende:
zoiets kan je zelf best benchmarken hoor
Serververspilling? Je bedoelt verspilling van resources? Wees maar gerust, hij benchmarked vast wel lokaal, dus op z'n eigen PC 
ps. verspilling is altijd onnodig, dus dubbelopje
ps. verspilling is altijd onnodig, dus dubbelopje
don't bash the B-wordOp dinsdag 30 oktober 2001 21:30 schreef elnino het volgende:
[..]
Beetje onnodige serververspilling...
ik sluit mij bij de bovenstaande 2 sprekers aanOp dinsdag 30 oktober 2001 21:54 schreef Apache het volgende:
[..]
don't bash the B-word
beter zelf getest en vroeg achter gekomen
dan er later achter komen dat het niet bestand blijkt tegen veel bezoekers
Verwijderd
beetje logisch nadenken en je komt er al snel achter;
wat werkt sneller, de computer (of in dit geval server) of je internet connectie? meestal een computer, toch?
dus includen gaat veeeeel sneller, omdat je niet de data 2 keer over internet hoeft te halen (een keer van server naar MySQL server en dan nog naar de client), het zijn minder regels (je meot ook de query's enzo schrijven), dus lijkt me duidelijk...
wat werkt sneller, de computer (of in dit geval server) of je internet connectie? meestal een computer, toch?
dus includen gaat veeeeel sneller, omdat je niet de data 2 keer over internet hoeft te halen (een keer van server naar MySQL server en dan nog naar de client), het zijn minder regels (je meot ook de query's enzo schrijven), dus lijkt me duidelijk...
In dit geval ligt dat wel voor de hand ja, maar bedenk dat door de slimme manieren van caching bijv. die DB's toepassen het resultaat misschien wel andersom is. Daarom is het gewoon duidelijk/handig om te benchmarken.Op dinsdag 30 oktober 2001 22:25 schreef LaXeeR het volgende:
linux cached ook gewone files in het geheugenOp dinsdag 30 oktober 2001 22:32 schreef Erik Jan het volgende:
[..]
In dit geval ligt dat wel voor de hand ja, maar bedenk dat door de slimme manieren van caching bijv. die DB's toepassen het resultaat misschien wel andersom is. Daarom is het gewoon duidelijk/handig om te benchmarken.
Keej, 't is dus duidelijk:
Includen is sneller. OK.
Ennuh, het is 90% statisch
En als je nou een teller hebt? Is 't dan sneller om te includen of om te DB'en??
Hoe gaat benchmarken trouwens?
Includen is sneller. OK.
En als je nou een teller hebt? Is 't dan sneller om te includen of om te DB'en??
Maak een for loop en laat hem de tijd opnemen.Op woensdag 31 oktober 2001 11:56 schreef DinoRaptor het volgende:
Keej, 't is dus duidelijk:
Includen is sneller. OK.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Benchmarken dusOp woensdag 31 oktober 2001 12:47 schreef DeathKnight het volgende:
[..]
Maak een for loop en laat hem de tijd opnemen.
Ehm, is dat zo? Als ik nou een server heb staan met zowel een webserver als een mysqlserver? Dan is m'n databaseverbinding zo ongeveer net zo snel als de PC...Op dinsdag 30 oktober 2001 22:25 schreef LaXeeR het volgende:
=( Protected by witchcraft )=
Verwijderd
in db => db down = kun je de melding van Got gebruiken.
oftwel : denk goed na of je er een db voor nodig hebt/wilt gebruiken (nadeel db, onafhankelijk van wat is sneller).
oftwel : denk goed na of je er een db voor nodig hebt/wilt gebruiken (nadeel db, onafhankelijk van wat is sneller).
het zou allemaal een stuk simpeler zijn als het niet zo ingewikkeld wasOp woensdag 31 oktober 2001 13:33 schreef sjako het volgende:
in db => db down = kun je de melding van Got gebruiken.
Idd.
Ben nu op school, ga thuis wel ff kijken hoe dat benchmarken gaat.
Pagina: 1