Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Verwijderd
Ik draai nu precies wat jij wil al bijna een jaar nu... ook com 21 modem... linux server en daar zitten weer 3 computers en een laptop aan via hub..
Op het moment dat jij je server goed beveiligt heb horen ze helemaal niet bij jou op je netwerk te kunnen.
Verwijderd
Gewoon servertje maken met 2 NIC's en indien WINxx-bakkie gewoon Sygate draaien op DHCP niveau. Dat scheelt een helehoop instellingen, oftewel géén instellingen op de clients, dus ook géén IP's aan de clients geven.
Hier bij mij draaien al een aantal maanden 9 PC's op Sygate zonder problems.
Verwijderd
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Volgens mij heb ik de vraag onduidelijk gesteld.Op dinsdag 30 oktober 2001 13:46 schreef wessel99 het volgende:
Zelfde hier, al raad ik je wel aan om winroute te draaien (stukken sneller en lichter qua processorbelasting) en dan alleen de DNS service aan laten staan, en alle andere services (mail, proxy (vreet processorkracht), en dhcp uitzetten). Werkt als een speer. Over het netwerk is net zo snel als de hostpc (kan het weten, draai het op m'n eigen pc als server erbij). Ik heb het nu al bijna 2 jaar zo draaien, nooit problemen gehad.
. /client1 (192.169.x.x)
. /
.chello - hub - client2 (192.168.x.x)
. \
. \server (DHCP) 1e Nic
. \server (192.168.0.254) 2e Nic
Dus de modem ziet ALLE pc's maar ik hoop dan dat ie de server het ip geeft omdat dat de enige is die er om vraagt.
Daarna verdeelt de server via de 2e Netwerkkaart het weer terug op hetzelfde netwerk langs de modem.
Je zal er dus gewoon een PC tussen moeten zetten die als router werkt. Als je een 486 met 8mb en een floppy hebt,is sharethenet wel aanteraden. Dit is een gestripe linux kernel, waarmee je heel makkelijk een routertje kan configureren. Draait vanaf een floppy, en die floppy maak je met een windows programma.
Ik zie overigens dat mijn tekeningetje is mislukt.Op dinsdag 30 oktober 2001 14:44 schreef Psychops het volgende:
Je hoeft het niet eens te proberen. Als je chello direct aan je hub hangt en dan bv een DHCP server gaat draaien, kunnen ook andere klanten een IP adres van jou krijgen (en geloof me daar is CHello niet blij mee). Verder heb je dan 2 subnetten op twee hubs (vragen om problemen), en het delen van Internet is helemaal niet meer mogelijk.
Je zal er dus gewoon een PC tussen moeten zetten die als router werkt. Als je een 486 met 8mb en een floppy hebt,is sharethenet wel aanteraden. Dit is een gestripe linux kernel, waarmee je heel makkelijk een routertje kan configureren. Draait vanaf een floppy, en die floppy maak je met een windows programma.
Het is dus NIET zo dat ik zelf intern ook een DHCP server draai. Ik heb VASTE interne ip's.
Que? Een hub stuurt alles wat hij op een poort ontvangt uit op alle andere poorten. Die kijkt heus niet naar netwerknummers ofzo.Maakt niet uit. Je hebt dan 2 netwerken op een hub, daar is een hub niet voor ontworpen. je zult echt een lijn naar je server moeten leggen en dan 2 nics in je server enz enz..
Ik ben het met je eens dat het niet handig is, in zoverre dat er gezien kan worden dat er ander verkeer is. Je kan beter een computer met twee netwerkkaarten uitrusten. Maar in principe zou het gewoon moeten werken, mits de netwerkkaart in je server reageert op twee ipnummers natuurlijk. 1 voor kabel en de ander voor je thuisnetwerkje.
Je kan inderdaad gewoon je modem aan een hub hangen. Als je maar zorgt dat alleen je server maar via DHCP een chello IP krijgt, en de rest dus gewoon een vast adres, net als de 2e kaart in je server.
Gaat allemaal prima met Winroute. Zet dan vooral NAT aan, dan heb je meteen een firewall en kan Chello dat nooit meer achterhalen. En als Chello dat al kan achterhalen dan vincen ze het kennelijk niet erg, want ik draai zo al een jaar.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Verwijderd
Nu is dit probleem op te lossen door 1 computer server te maken door naast de netwerkkaart die je van chello hebt gekregen (zit een nummer in de netwerkkaart, dus gebruik altijd de orginele chello kaart hiervoor) een andere netwerkkaart te zetten, en deze verbind je dan weer met de hub. En voor de rest neem ik aan dat je weet hoe je internet op die andere computers moet krijgen
DUS....
gewoon die lijn naar boven door trekken.
Dat snap ik. Maar met andere packets is dat niet anders hoor. Een hub stuurt altijd alle packets die hij krijgt door naar alle poorten (minus de poort waarop hij de data ontvangt).Jeroene: Dat is niet altijd waar. Als er een Broadcast (bv arp-request) wordt gegeven, gaat dat dus over ALLE poorten van de hub. Dit wil je dus niet hebben.
Daarom kan je met een sniffer en een PC die op een hub is aangesloten ook altijd alle data zien die andere mensen op hun PC ontvangen. Dat is omdat jouw PC ook alles ontvangt! Normaal gesproken worden die packets gewoon weggegooid, maar met een sniffer dus niet.
Je kabelmodem kan dus ook altijd alle packets zien en niet alleen dhcp requests. Als je dit doet moet je soweiso op je eigen netwerk geen dhcp gebruiken, natuurlijk
Als je een switch gebruikt is dat natuurlijk anders, maar het gaat hier om een hub!
Kortom jullie raden het niet aan en ik kan beter nog een extra kabel (30 meter) naar boven trekken?
Bedankt voor jullie reacties.
Dit lijkt me een beetje een kromme situatie, en wel om het volgende:Op dinsdag 30 oktober 2001 18:48 schreef Vunzz het volgende:
Waarom zie ik hier allemaal replies van mensen die er geen verstand van hebben? Hou dan gewoon je mond!!!
Je kan inderdaad gewoon je modem aan een hub hangen. Als je maar zorgt dat alleen je server maar via DHCP een chello IP krijgt, en de rest dus gewoon een vast adres, net als de 2e kaart in je server.
Gaat allemaal prima met Winroute. Zet dan vooral NAT aan, dan heb je meteen een firewall en kan Chello dat nooit meer achterhalen. En als Chello dat al kan achterhalen dan vincen ze het kennelijk niet erg, want ik draai zo al een jaar.
Als je je kabel internet op de hub hebt, waarom zou je dan uberhaupt een server nemen met 2 NIC's
en om daarop dan winroute te gaan draaien, hartstikke leuk, maar dat zou betekenen dat die server de gateway vormt voor de rest van de computers, wat het vervolgens logischer maakt om het kabelmodem direkt op de server aan te sluiten op NIC #1, en de server via NIC #2het interne netwerk te laten benaderen,dit ontlast tevens het netwerk verkeer van de hub gezien het verkeer dat de server met het internet heeft niet via de hub gaat, wat de interne snelheid ook weer ten goede komt.
En het is niet de bedoeling dat je andere mensen hun reply's gaat bekritiseren, iedereen probeert vanuit hun visie een steentje bij te dragen aan de oplossing van vragen en/of problemen, als dit niet klopt, dan kan er wat anders voorgesteld worden of deze mensen erop wijzen dat hun veronderstelling niet geheel correct is.
Dus niet dat er gelijk maar gezegd wordt dat iemand er niet verstand van heeft.
Dit soort dingen staan ook beschreven in de FAQ
Deze is speciaal geschreven voor mensen die net komen binnenwandelen op het forum, hier valt uitermate nuttige informatie uit te halen, ook mbt het gedrag van jou tov anderen....
Maar al met al: gewoon idd 30 meter extra trekken en een nicje erbij gooien, werkt het best en leverd het minste problemen op, enigste nadeel is dat chello geen support geeft op compu's uitgerust met 2 nic's, dus niet te haastig bellen als je chello er weer eens uit ligt, heb er namelijk zelf ook last van gehad
Nee. Jouw kabelmodem zal in principe geen packets van een adres uit de private IP ranges komen brengen. Bovendien zal hij geen packets terug sturen. Dat is nu eenmaal de manier waarop het internet is opgebouwd. Als jouw server het IP adres heeft van Chello is die server natuurlijk (op dat adres) wel bereikbaar voor de rest van de wereld en kan iedere andere persoon met een 'normaal' IP-adres proberen jouw server te bereiken......dus ondanks dat ik geen DHCP server draai kunnen er toch mensen vanaf de andere kant van de modem (de buren ofzo) met een 192.168.x.x adres zomaar gebruik maken van mijn server? (niet dat dat interessant is met mijn upload)
Even korte samenvatting zoals ik het begrijp. Je hebt nu Chello naar je NIC1 in je server. Via NIC2 en een hub hangen er nog wat pc's aan Chello. Je wil nu de server boven zetten, maar de PC's en de hub etc blijven staan. Je schreef zelf al dat je twee kabeltjes naar boven gaat leggen. 1 voor Chello en 1 voor je interne netwerk, maar dat je beneden beide kabels in de hub wil stoppen. Je Chello aansluiting stop je dan ook in de hub.Kortom jullie raden het niet aan en ik kan beter nog een extra kabel (30 meter) naar boven trekken?
Het lijkt mij het meest handige (afgezien van niets verhuizen