Toon posts:

PHP en ASP alles op een rijtje.

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik moet een stage verslag maken voor school, en ik doe het over php.
Nu wil ik een hoofdstuk maken met de verschillen, tussen PHP en ASP... Hier is veel over te vinden in de search op GoT. Maar weet iemand een site ofzo waar alles op een rijtje staat. Want anders moet ik uit 600 topics steeds 1 regel knippen ofzo.

Edit: typo..

Verwijderd

Dat is de bedoeling van het maken van een verslag. Vroeger, toen je nog op de lagere school zat, mocht je het wel letterlijk copieren, nu moet je het toch echt zelf gaan uitzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben jij niet mijn leraar. Dus ;)

Verwijderd

Dus... nou... happy hunting dan maar he?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
Dit zijn appels met peren vergelijken aangezien PHP een scripttaal is en ASP een ontwikkelomgeving

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Heb nog wel een presentatie liggen over de overeenkomsten en verschillen tussen ASP en PHP, helaas is het de bedoeling om jou te laten zoeken en geen kant en klaar oplossing te geven, dus verdien je eigen punten en zoek!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op maandag 29 oktober 2001 10:25 schreef PhoneTechnician het volgende:
Dit zijn appels met peren vergelijken aangezien PHP een scripttaal is en ASP een ontwikkelomgeving
Hoe bedoel je precies :? ASP is toch net zo goed een scripttaal ?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 10:42 schreef BaSSzje het volgende:

[..]

hmmz..jah dat dacht ik ook...Je kan er toch ongeveer hetzelfde mee. Daarom ook een vergelijking in mijn verslag.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

ga naar php.net en asp.com en kijk wat er staat bij "why ... is better then ...". Kijk ook ens bij perl bv. daar zullen ze het er vast ook over hebben

een beetje google'n is ook nix mis mee...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 29 oktober 2001 10:42 schreef BaSSzje het volgende:
Asp is een "overkoepelende naam" van verschillende script-talen. PHP is slechts EEN script-taal.

Back In Black!

Verwijderd

Die jongen vraagt om een site.. niet om jullie mening :)
DarkHunter: als ik een site wist zou ik hem geven hoor...
>:)

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 11:00 schreef Zeus het volgende:
als ik een site wist zou ik hem geven hoor...
Nou, dan weet ik er wel 1-tje >:)
Ast: PHP vs ASP

Zo moeilijk is het toch niet :?

• TheWezz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 15:58
Hoi,

PHP is een programmeertaal (daar er sprake is van compiling) en ASP is een scripttaal.

Hier wat handige urls die misschien van pas komen:
http://php.weblogs.com/php_asp_7_reasons
http://php.weblogs.com/discuss/msgReader$689?mode=day
http://www.intranetjournal.com/articles/200105/pwp_05_24_01a.html
http://php.weblogs.com/discuss/msgReader$745?mode=day
http://php.weblogs.com/discuss/msgReader$487?mode=day
http://buzz.builder.com/cgi-bin/WebX?13@@.eeb195f/26
http://php.weblogs.com/discuss/msgReader$493?mode=day
http://www.webreference.com/programming/gently/2.html
http://www.zend.com

Ik ben er wel in geinteresseerd om je document te lezen als je het af hebt! Als je het zou willen mailen ben ik je erg dankbaar.

Suc6 met zoeken!

TheWezz

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 16:37 schreef TheWezz het volgende:
Ik ben er wel in geinteresseerd om je document te lezen als je het af hebt! Als je het zou willen mailen ben ik je erg dankbaar.
dan heb jij ook weer een mooi stage verslag ;)

Verwijderd

TheWezz: PHP is een programmeertaal (daar er sprake is van compiling) en ASP is een scripttaal.
:D

Laten we dat soort subtiele uitspraken nou maar niet doen.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=php vs asp]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor asp informatie kan je beter op serieuze sites zoeken, php info kom je meestal bij studentiekoze sites tegen, kortom zoek op :

php + studentikoos
asp + proffesioneel

• D2k

D2k

Op maandag 29 oktober 2001 17:40 schreef raptorix het volgende:
Voor asp informatie kan je beter op serieuze sites zoeken, php info kom je meestal bij studentiekoze sites tegen, kortom zoek op :

php + studentikoos
asp + proffesioneel

-1 flame >:)

let ook op de spelling van professioneel :P

• raptorix
Mijn buurman zei dat het zo moest worden geschreven ;)

• Woef
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 17:40 schreef raptorix het volgende:

php + studentikoos
asp + proffesioneel

PHP en Studentikoos (gratis) ben ik het wel mee eens,
maar ASP en Professionals niet echt. Want een PHP kan net zo goed prof. zijn. En een ASP-er een new bie, want met Access kan je al een makkelijk ASP query's bouwen enzo, geen kont aan (een kind kan de was doen).
Maar bij PHP moet je meer zelf dingen uitvogellen!
Dussss....:P

Verwijderd

Ruben_Pruim: Bij PHP moet je meer zelf dingen uitvogellen!
Welke functie ontbreekt er nog in PHP? Deze?
code:
1
function makeForum(string $name, array $coolFeatures);

:P

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. als je ASP in combinatie met Visual Basic Scripting neemt en PHP vind ik dat een goede vergelijking.. Je kan bijvoorbeeld ook Server side java gebruiken, maar 90% is VBS. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar je verslag! Niet omdat ik nog een verslag nodig heb, maar omdat het mijn beroep is. Ben ASP-Programmeur als je het zo mag noemen :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• raptorix
Op maandag 29 oktober 2001 18:09 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

PHP en Studentikoos (gratis) ben ik het wel mee eens,
maar ASP en Professionals niet echt. Want een PHP kan net zo goed prof. zijn. En een ASP-er een new bie, want met Access kan je al een makkelijk ASP query's bouwen enzo, geen kont aan (een kind kan de was doen).
Maar bij PHP moet je meer zelf dingen uitvogellen!
Dussss....:P
En tijd is geld ;) Dat die studenten nou niks anders te doen hebben :)

FF serieus nu, in seybolt magazine las ik een zeer goede objectieve vergelijking van asp/php technologie, alle voors en tegens werden goed op een rijtje gezet, belangrijkste conclusie was dat php en asp eigenlijk zelfde mogelijkheden hadden, maar dat vooral naar de toekomst gekeken moest worden, en dan met met name naar asp.net en nieuwe versie van php en dat daar veel van af hangt. Lijkt mij op zich een goede conclusie.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 23:38
sjonge jonge.... kan je nou echt niks zelf darkhunter :P

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Heerlijk topic.

ASP is inderdaad een ontwikkelomgeving. PHP is inderdaad een scripttaal evenals VSB wat men gebruikt in ASP.
Met beiden kunnen ook standalone apps gemaakt worden, ff voor het programmeertalen verhaaltje.

ASP apps zijn vaker makkelijker in elkaar te klikken door de win omgeving. Het grootste nadeel is de uptime van win in dit verhaal, vaak maar 98% voor een webserver.

PHP draait op win en Linux, waarbij het met de laatste een hogere uptime kan halen vaak tot meer dan 99%.

Veel bedrijven kiezen voor ms producten vanwege de naam. Sommige kiezen uitsluitend voor Linux, anderen voor een combinatie omdat het ene nou net makkelijker op ASP draait en het andere op PHP.

Truckjes die met ASP en PHP uitgehaald kunnen worden zijn hetzelfde. Het belangrijkste verschil echter vormt zich op twee manier: 1. db ondersteuning en 2. OpenSource ontwikkeling.

PHP ondersteund veel meer verschillende db formaten, waardoor een optimalere en vooral snellere app gemaakt kan worden.

Opensource wordt door MS gebruikers vaak met schuine ogen bekeken. Echter is de ontwikkeling van software vele malen sneller en ook een stuk betrouwbaarder.

Vooral de wensen van de klant bepalen vaak welke taal gebruikt moet worden. Ik ben zelf PHP programmeur en bekijk wel eens wat ASP.
Binnenkort komt PHP 4.1 uit dat is een MAJOR verschil met de eerste PHP versies dat eigenlijk een simpel taaltje was.

Oh ja, TheGentleman, dat is niet echt een Gentle opmerking vind je... Wij helpen jou ook als je iets wil weten en zijn wij dan ook niet een soort leraar?

suc6 met je scriptie en laat van je horen als ie af is.

Verwijderd

mcvdmvs: [vage argumenten waar raptorix vast wat over te melden heeft :+] PHP ondersteunt veel meer verschillende db formaten, waardoor een optimalere en vooral snellere app gemaakt kan worden.
ASP met PerlScript? >:) Of bedoelde je met PythonScript?
Binnenkort komt PHP 4.1 uit dat is een MAJOR verschil met de eerste PHP versies dat eigenlijk een simpel taaltje was.
Wat worden de verbeteringen? Namespaces mag ik hopen? Modules dan gelijk ook maar? Betere OO ondersteuning? Exceptions? Zo nee, wat dan wel? :?

• raptorix
Op maandag 29 oktober 2001 22:27 schreef mcvdmvs het volgende:
Heerlijk topic.

ASP is inderdaad een ontwikkelomgeving. PHP is inderdaad een scripttaal evenals VSB wat men gebruikt in ASP.
Met beiden kunnen ook standalone apps gemaakt worden, ff voor het programmeertalen verhaaltje.

ASP apps zijn vaker makkelijker in elkaar te klikken door de win omgeving. Het grootste nadeel is de uptime van win in dit verhaal, vaak maar 98% voor een webserver.
Asp bij elkaar klikken :? sorry maar ik weet niet wat je voor ogen hebt maar elke serieuze programmeur typt gewoon of dat nou php, vbscript python of weet ik wat is.
98% uptime?
De websites die ik in de lucht hou draaien >99.9
PHP draait op win en Linux, waarbij het met de laatste een hogere uptime kan halen vaak tot meer dan 99%.

Veel bedrijven kiezen voor ms producten vanwege de naam. Sommige kiezen uitsluitend voor Linux, anderen voor een combinatie omdat het ene nou net makkelijker op ASP draait en het andere op PHP.

Truckjes die met ASP en PHP uitgehaald kunnen worden zijn hetzelfde. Het belangrijkste verschil echter vormt zich op twee manier: 1. db ondersteuning en 2. OpenSource ontwikkeling.

PHP ondersteund veel meer verschillende db formaten, waardoor een optimalere en vooral snellere app gemaakt kan worden.
Uh, ja sorry ik weet niet welke kant je op wilt maar vrijwel alle grote databases zijn native aan te spreken vanuit asp, wat betreft ondersteuning van databases zit je op een windows platform echt niet slechter.
Opensource wordt door MS gebruikers vaak met schuine ogen bekeken. Echter is de ontwikkeling van software vele malen sneller en ook een stuk betrouwbaarder.
Welke software dan? Namen graag, mijn ervaring is dat de ontwikkeling op opensource platforms vrijwel altijd achter loopt, das ook niet zo vreemd want voor de commerciele os'en is er veel meer belang bij. Daarnaast is het gewoon onzin om altijd dat commerciele er bij te halen, commercie is nog altijd de drijvende veer achter ontwikkeling, MS geeft jaarlijks 16 miljard dollar uit aan ontwikkeling, tuurlijk wordt dit mede gefinancierd met licenties maar so what, voor wat hoort wat. Daarnaast geeft MS best veel zaken uit waar niets extra voor betaalt te worden.
Vooral de wensen van de klant bepalen vaak welke taal gebruikt moet worden. Ik ben zelf PHP programmeur en bekijk wel eens wat ASP.
De wensen van de klant zijn zeker belangrijk, maar het is de taak van de applicatie ontwikkelaar de klant te begeleiden in de keuze van de juiste omgeving, veel klanten vragen om bestaande systemen waar een bedrijf achter zit, ik ben het daar ook lang niet altijd mee eens maar het is wel een feit dat het zo is, in dat opzicht sta je met MS wel een stuk sterker.

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Zow kan iemand mij vertellen hoe ik een app voor windows kan maken?

Wat moet ik extra doen in het php script??

www.dannyhiemstra.nl

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Op dinsdag 30 oktober 2001 00:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Asp bij elkaar klikken :? sorry maar ik weet niet wat je voor ogen hebt maar elke serieuze programmeur typt gewoon of dat nou php, vbscript python of weet ik wat is.
98% uptime?
De websites die ik in de lucht hou draaien >99.9
[..]

Uh, ja sorry ik weet niet welke kant je op wilt maar vrijwel alle grote databases zijn native aan te spreken vanuit asp, wat betreft ondersteuning van databases zit je op een windows platform echt niet slechter.
[..]

Welke software dan? Namen graag, mijn ervaring is dat de ontwikkeling op opensource platforms vrijwel altijd achter loopt, das ook niet zo vreemd want voor de commerciele os'en is er veel meer belang bij. Daarnaast is het gewoon onzin om altijd dat commerciele er bij te halen, commercie is nog altijd de drijvende veer achter ontwikkeling, MS geeft jaarlijks 16 miljard dollar uit aan ontwikkeling, tuurlijk wordt dit mede gefinancierd met licenties maar so what, voor wat hoort wat. Daarnaast geeft MS best veel zaken uit waar niets extra voor betaalt te worden.
[..]

De wensen van de klant zijn zeker belangrijk, maar het is de taak van de applicatie ontwikkelaar de klant te begeleiden in de keuze van de juiste omgeving, veel klanten vragen om bestaande systemen waar een bedrijf achter zit, ik ben het daar ook lang niet altijd mee eens maar het is wel een feit dat het zo is, in dat opzicht sta je met MS wel een stuk sterker.
Wow was jou webserver traag zeg!!

Enne zo praten asp programeurs altijd :)
MS aanbidders >:)

www.dannyhiemstra.nl

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 30 oktober 2001 02:13 schreef FireFoxx het volgende:
Enne zo praten asp programeurs altijd :)
MS aanbidders >:)
Nee MS haters die zijn objectief, die kijken eerst welke functies ASP allemaal ondersteunen, ze praten elkaar absoluut NOOIT na. ze zouden niet durven.

Ik blijf erbij. 95% van de PHP programmeurs en 95% van de ASP gebruikers behoren niet tot het vak "Programmeur". Gewoon omdat ze ver vooringenomen zijn en dus absoluut geen goede overwegingen kunnen maken maar alleen afgaan op wat ze al weten en niet durven verder te kijken dat hun neus lang is.

Back In Black!

Verwijderd

dusty: 95% van de PHP programmeurs en 95% van de ASP gebruikers behoren niet tot het vak "Programmeur".
Ben je niet wat optimistisch?

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:19 schreef Arien het volgende:
Ben je niet wat optimistisch?
Ik wil de mensen hier niet teveel deprimeren. ;)

Back In Black!

• raptorix
Objectief sux, dat is net als een verslaggever die niet blij is als oranje scoort ;)

Verwijderd

raptorix: Objectief sux, dat is net als een verslaggever die niet blij is als oranje scoort ;)
Pragmatisch mag?

(Dat is een verslaggever die juicht als er wordt gescoord. :+)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:11 schreef raptorix het volgende:
Objectief sux, dat is net als een verslaggever die niet blij is als oranje scoort ;)
Ik hou niet van voetbal, Ik juich alleen als het is afgelopen. (omdat het dus is afgelopen dan...) >:)

Back In Black!

• bigtree
  • Laatst online: 07-07 11:51
Er is 1 kant van de zaak die in deze thread nog niet was aangestipt volgens mij; de kosten van hosting voor PHP / ASP. Bijna elke 'hoster-op-de-hoek' biedt PHP-ondersteuning. ASP hosting is in veel gevallen duurder.

Als ik een site bouw en ik sta voor de keuze PHP of ASP, dan maakt volgens mij ontwikkeltijd niks uit. Dan ga je naar de klant en je zegt "hosting kost 30,- (PHP) of 50,- (ASP) per maand". Dan maakt hij de keus wel.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

En voor heel veel bedrijven maakt het niet uit of het nou 30 of 50 gulden is. De ontwikkelkosten en de pagina up-to-date houden kost over het algemeen meer geld. zodra er een bedrijf naar mij toe zou komen en zegt het moet onder PHP omdat het goedkoper is met het hosten want het scheelt 20 gulden, dan weiger ik hun opdracht omdat ik dan al weet dat ze "cheapskates" zijn, betekent ook dat wat er ook maar wordt afgeleverd nooit goed genoeg zal zijn, dat ze er een zooi veranderingen in willen en dat ze dat gooien dat het anders was afgesproken. (en in elke contract voor een kleine website zitten wel gaten, omdat je niet alles kan dichtgooien anders ben je meer aan je advocaten kwijt dan dat je met die website verdiend.)

Back In Black!

Verwijderd

dusty: dag.
<offtopic hoe_erg="compleet">
/me vindt het wel weer mooi geweest. Mazzel.
edit: precies 5200, cool. :P
</offtopic>

• raptorix
Op dinsdag 30 oktober 2001 12:18 schreef bigtree het volgende:
Er is 1 kant van de zaak die in deze thread nog niet was aangestipt volgens mij; de kosten van hosting voor PHP / ASP. Bijna elke 'hoster-op-de-hoek' biedt PHP-ondersteuning. ASP hosting is in veel gevallen duurder.

Als ik een site bouw en ik sta voor de keuze PHP of ASP, dan maakt volgens mij ontwikkeltijd niks uit. Dan ga je naar de klant en je zegt "hosting kost 30,- (PHP) of 50,- (ASP) per maand". Dan maakt hij de keus wel.
Dat het aantal asp hosters minder is klopt, maar als je goed rondkijkt en weet waar je op moet letten scheelt het niet echt veel in prijs. Enige nadeel is dat als je je asp site virtual host dat je meer last hebt van andere sites als met php, dat komt omdat IIS wat gevoeliger is voor brak programmeerwerk.

• D2k

D2k

Op dinsdag 30 oktober 2001 12:59 schreef Arien het volgende:

[..]

<offtopic hoe_erg="compleet">
/me vindt het wel weer mooi geweest. Mazzel.
edit: precies 5200, cool. :P
</offtopic>
* D2k hoop echt dat je dit niet meent

</ot>

• bigtree
Op dinsdag 30 oktober 2001 12:55 schreef dusty het volgende:
zodra er een bedrijf naar mij toe zou komen en zegt het moet onder PHP omdat het goedkoper is met het hosten want het scheelt 20 gulden, dan weiger ik hun opdracht omdat ik dan al weet dat ze "cheapskates" zijn
Ok, maar de meeste opdrachtgevers weten dan ook het verschil niet tussen PHP en ASP. En natuurlijk zeg je niet tegen een klant dat de prijs het *enige* verschil is. Als een klant er geen verstand van heeft, maak ik die beslissing wel voor hem.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:30 schreef bigtree het volgende:
Als een klant er geen verstand van heeft, maak ik die beslissing wel voor hem.
En jij weet precies waar jij allemaal rekening mee moet houden?

Back In Black!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 22:27 schreef mcvdmvs het volgende:

Leuke discussie, maar ik vind de bovenstaande vergelijking toch wat jammer.
Aangezien zowel ASP omgevingen als PHP op verschillende platformpjes draaien is de onderliggende NT zoals je het hier stelt echt niet altijd het "grootste" verschil.

Er zijn in mijn ogen vele aspecten die bijdragen aan de stabiliteit en "uptime" van zowel applicatie als OS. waarvan het ontwikkelde product slechts 1 is.
Ik heb liever een NT machine die dagelijks bijgehouden wordt dan een Linux machine die 1 keer in de 6 maanden eens een keer aandacht krijgt. MAar goed, dis allemaal persoonlijk :)

en Linux != Unix.

Maar goed, dit is niet als flamebait bedoelt ofzo en ik hoop ook niet dat dit uitloopt in een OS discussie, ik vind de PHP / ASP discussie veel leuker :)

• Mithrandir
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op dinsdag 30 oktober 2001 13:40 schreef dusty het volgende:

[..]

En jij weet precies waar jij allemaal rekening mee moet houden?
Ik denk dat wat hij denkt dat hij het beste kan gebruiken wel goed is. De klant weet daar veel minder van af!

Verbouwing

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:57 schreef DinoRaptor het volgende:
Ik denk dat wat hij denkt dat hij het beste kan gebruiken wel goed is. De klant weet daar veel minder van af!
Ik denk juist van niet.

Back In Black!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:57 schreef DinoRaptor het volgende:
ik denk dat je daar oneerlijk een soort van afhankelijkheid creëert. Een betere optie zou dan zijn om (gefactureerd) de tijd te nemen om de klant de verschillen duidelijk te maken, of te vragen of je zelf de vrijheid mag nemen een beslissing te nemen over zulk soort kwesties.

• bigtree
Ok, wat ik probeerde te zeggen; als een klant er geen verstand van heeft, zal die 2 tientjes hem ook worst zijn. Ik denk nu even aan de kruidenier op de hoek die een site wil die wat kan (lees: je hebt een server-side script nodig). Als hij niet een uitgesproken voorkeur heeft voor de een of de ander, dan mag ik die beslissing toch wel nemen?

En PHP of ASP? Ach, elk voordeel heeft zijn nadeel (of was het andersom?).

• bigtree
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:22 schreef Exodus het volgende:

[..]

ik denk dat je daar oneerlijk een soort van afhankelijkheid creëert. Een betere optie zou dan zijn om (gefactureerd) de tijd te nemen om de klant de verschillen duidelijk te maken, of te vragen of je zelf de vrijheid mag nemen een beslissing te nemen over zulk soort kwesties.
Het hangt van de omvang van het project af. Bij grotere projecten (> fl.1000,-) zou ik dit inderdaad doen.

Verwijderd

Topicstarter
ff tussendoor:
Heeft iemand een bug list voor mij(liefst nederlands) met alle verbeteringen van php vanaf de eerste versie tot nu?

• raptorix
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:30 schreef bigtree het volgende:

[..]

Het hangt van de omvang van het project af. Bij grotere projecten (> fl.1000,-) zou ik dit inderdaad doen.
LOL

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:58 schreef DarKHunteR het volgende:
ff tussendoor:
Heeft iemand een bug list voor mij(liefst nederlands) met alle verbeteringen van php vanaf de eerste versie tot nu?
php.net's search leverde mij in ieder geval dit op : Changlog
Ik gok dat met een beetje zoekwerk er nog veel meer te vinden is.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:12 schreef raptorix het volgende:
LOL
Tja.. onder de 1000 hoef je geen service te verlenen he ;)

Back In Black!

Verwijderd

Ik dacht dat ik een aardig objectief verhaal had gepost. Met feiten en geen voorkeuren. Wordt ik afgemaakt op uptime, tja het kan zijn dat sommige mensen meer uptime hebben dan anderen. Daarbij heb ik nooit gezegd dat ASP danwel PHP beter of slechter is.
Misschien dat je wel heel goed met IIS en ASP kan werken, maar daar ga ik weer, heb je de veiligheid van een ISS wel eens onder de loep genomen?

Ik geef toe dat ik niet helemaal correct was met het klikgedrag van de ASP'er. Ik probeerde alleen te zeggen dat het 'kan'.
Echte programmeurs schrijven gewoon en dat is ook te doen met ASP.

Betreffende de verbeteringen van PHP, Arien, jep: Namespaces, OO.

Gebruik je met ASP niet gewoon ODBC om alle db's aan te spreken?

OS software: The Gimp, Linux, StarOffice etc. En ja je hebt gelijk dat er veel software is dat acterloopt met Linux, dat noemen we Games.

Raptorix, kan je me quoten op MS hater? ik dacht het niet. Prima dat ze zoveel investeren, maar het blijft een relatief kleine groep mensen die er mee bezig zijn als je dat afzet tegen de OS ontwikkelaars. En wie ben ik om tegen productontwikkeling en betaling te zijn?
Waarom zou je dus met MS sterker staan omdat de gemiddelde nitwit niets begrijpt dat niet grafisch is (ervan uitgaande dat je geen X draait)?

Btw Exodus, je wilt liever een NT machine elke dag rebooten om je klanten waar voor hun geld te geven dan gewoon een server het hele jaar -3 dagen up te houden. Stel, in mijn situatie, dat we een serverruimte hebben drie km verderop, ga je dan elke dag daarnaartoe om je NT te rebooten, aub hier heeft u het MSRB (Ms reboot diploma)

Tenslotte hoop ik dat we nu niet buglisten gaan lopen maken.

• raptorix
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:27 schreef mcvdmvs het volgende:
Ik dacht dat ik een aardig objectief verhaal had gepost. Met feiten en geen voorkeuren. Wordt ik afgemaakt op uptime, tja het kan zijn dat sommige mensen meer uptime hebben dan anderen. Daarbij heb ik nooit gezegd dat ASP danwel PHP beter of slechter is.
Misschien dat je wel heel goed met IIS en ASP kan werken, maar daar ga ik weer, heb je de veiligheid van een ISS wel eens onder de loep genomen?

Ik geef toe dat ik niet helemaal correct was met het klikgedrag van de ASP'er. Ik probeerde alleen te zeggen dat het 'kan'.
Echte programmeurs schrijven gewoon en dat is ook te doen met ASP.

Betreffende de verbeteringen van PHP, Arien, jep: Namespaces, OO.

Gebruik je met ASP niet gewoon ODBC om alle db's aan te spreken?

OS software: The Gimp, Linux, StarOffice etc. En ja je hebt gelijk dat er veel software is dat acterloopt met Linux, dat noemen we Games.

Raptorix, kan je me quoten op MS hater? ik dacht het niet. Prima dat ze zoveel investeren, maar het blijft een relatief kleine groep mensen die er mee bezig zijn als je dat afzet tegen de OS ontwikkelaars. En wie ben ik om tegen productontwikkeling en betaling te zijn?
Waarom zou je dus met MS sterker staan omdat de gemiddelde nitwit niets begrijpt dat niet grafisch is (ervan uitgaande dat je geen X draait)?

Btw Exodus, je wilt liever een NT machine elke dag rebooten om je klanten waar voor hun geld te geven dan gewoon een server het hele jaar -3 dagen up te houden. Stel, in mijn situatie, dat we een serverruimte hebben drie km verderop, ga je dan elke dag daarnaartoe om je NT te rebooten, aub hier heeft u het MSRB (Ms reboot diploma)

Tenslotte hoop ik dat we nu niet buglisten gaan lopen maken.
En je kan in asp niet een database via oledb aanspreken?
UH, afgemaakt op uptime, hoor je mij niet zeggen, maar dat jij het ter sprake brengt vind ik flauw.
Overigens vond ik je pleidooi absoluut geen flame, sorry als je dat zo opgevat had, het was niet mijn bedoeling.

En wat is er mis met veiligheid van IIS, in principe niets, mits je goed configureert en goed je patches bijhoudt, je kan je beter afvragen waarom zo weinig IIS systemen goed gemanaged worden, maar imo doet dat geen afbreuk aan IIS als systeem.

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:27 schreef mcvdmvs het volgende:
Btw Exodus, je wilt liever een NT machine elke dag rebooten om je klanten waar voor hun geld te geven dan gewoon een server het hele jaar -3 dagen up te houden.
Exodus scheef volgens mij dat hij liever een NT machine had die dagelijks werd onderhouden. Onderhouden(!=)(<>)Rebooten. (Doorhalen wat niet van toepassing is.. :) ). En ik kan daarmee best inkomen. Maakt niet uit welk OS, onderhoud is noodzakelijk...