Eindelijk! Oplossing Terratec DMX Xfire 1024 XP !

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 14:20
Ja ja het is echt waar!

Na meerdere topics hierover is er nu eindelijk de oplossing voor dit probleem.
Zoals sommigen wel weten zit op de Terratec DMX Xfire 1024 dezelfd Crystal (CS4624) Chip als op de Hercules GameSurround Fortissimo II kaart.
Zowel Terratec als Cirrus (Crystal) hebben nog geen werkende Windows XP driver met volledig control panel geschreven. Op de een of andere manier werkte in de XP beta nog wel een Windows 2000 reference driver maar dan komt er vaak een boel krakende herrie uit je geluidskaart.
Hercules ( :) :) :) ) heeft nu eindelijk een werkende Windows XP driver geschreven en die heb ik voor de gein maar es gewoon geinstalleerd in mijn WinXP final met Terratec DMX Xfire ..
En raad eens? Het werkt 100 % :) ! Gewoon met de standaard setup utility en vervolgens uit de lijst van hardware telkens Hercules Gamesurround Fortissimo II selecteren na de reboot!

Mijn kaart heet nu Hercules, maar who gives a f*ck ?
Ik heb er een heeeel mooi hercules control paneltje bij gekregen met daarin echt alle mogelijke functies die de kaart maar kan bieden (EQ / A3D / EAX / SPDIF in-out / mixer) en hij ziet er veeeeel gelikter uit dan die van Cirrus of Terratec ...

FF screenshotje :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jpbruno/controlpanel.JPG
(dit is dus met een terratec kaart voor degenen die de rest niet gelezen hebben)
:) 8-) :D

Het drivertje kan je hier downloaden :
ftp://ftp.hercules.com/sound/exe/FORTI2/GFII_102_FULL.EXE

Oftewel van deze pagina:
http://us.hercules.com/support/byprod.php3

Hoeven jullie voorlopig ook geen boze mailtjes naar Terratec meer te sturen ..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Op maandag 29 oktober 2001 01:30 schreef violator_ het volgende:
Ja ja het is echt waar!

Na meerdere vele topics hierover is er nu eindelijk de oplossing voor dit probleem.
Zoals sommigen wel weten zit op de Terratec DMX Xfire 1024 dezelfd Crystal (CS4624) Chip als op de Hercules GameSurround Fortissimo II kaart.
Zowel Terratec als Cirrus (Crystal) hebben nog geen werkende Windows XP driver met volledig control panel geschreven. Op de een of andere manier werkte in de XP beta nog wel een Windows 2000 reference driver maar dan komt er vaak een boel krakende herrie uit je geluidskaart.
Hercules ( :) :) :) ) heeft nu eindelijk een werkende Windows XP driver geschreven en die heb ik voor de gein maar es gewoon geinstalleerd in mijn WinXP final met Terratex DMX Xfire ..
En raad eens? Het werkt 100 % :) ! Gewoon met de standaard setup utility en vervolgens uit de lijst van hardware telkens Hercules Gamesurround Fortissimo II selecteren na de reboot!

Mijn kaart heet nu Hercules, maar who gives a f*ck ?
Ik heb er een heeeel mooi hercules control paneltje bij gekregen met daarin echt alle mogelijke functies die de kaart maar kan bieden (EQ / A3D / EAX / SPDIF in-out / mixer) en hij ziet er veeeeel gelikter uit dan die van Cirrus of Terratec ...

FF screenshotje :
[afbeelding]
(dit is dus met een terratec kaart voor degenen die de rest niet gelezen hebben)
:) 8-) :D

Het drivertje kan je hier downloaden :
ftp://ftp.hercules.com/sound/exe/FORTI2/GFII_102_FULL.EXE

Oftewel van deze pagina:
http://us.hercules.com/support/byprod.php3

Hoeven jullie voorlopig ook geen boze mailtjes naar Terratec meer te sturen ..
Boze mailtjes sturen heeft toch geen zin. Ik heb 3maanden geleden een mailtje gestuurd en ik zit nog op antwoord te wachten.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Nu heb je een oplossing... die gasten van terratec zullen wel ooit es ook zo'n drivertje uitbrengen. Maar eerlijk gezegd heeft deze driver een veel fijner controllpanel

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 16:34
Thnx ! Ik gebruikte gewoon de drivers van Crystal zelf van win2000 maar dit control panel werk veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10297

Kewl thnx :)
Kreeg al spijt dat ik mn Live in had geruild voor een Terratec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Sweet .. dat ontbrak er nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:40
Simpel... maar oh zo fijn.

Werd al beetje gek om iedere keer de standaard Windows volume bak te moeten gebruiken. En er zit werkelijk verschil tussen de kale WDM driver en de uitvoering van Terratec en co. M'n line input moest tot voor kort helemaal dicht staan, anders kwam m'n MIDI module knoeperhard door! Problem solved.

Thnx

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
De geluidskwaliteit is werkelijk beter geworden dan met de Crystal SoundFusion reference drivers! En dan heb ik het nog niet eens over die krakende noize die zomaar steeds uit je speakers komt met die vorige drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op maandag 29 oktober 2001 02:09 schreef R0B het volgende:
Kewl thnx :)
Kreeg al spijt dat ik mn Live in had geruild voor een Terratec
mooi dit werkt dus, kan ik ook mn live eens gaan inruilen :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Merci a vous, met de xp betas deed het zich al voor, ksnap echt niet waarom terratec niet drivers klaar heeft liggen. Hardware matig zitten die kaarten echt top in elkaar, maar qua drivers/software lopen ze echt dik achter (dat schijnt wel eens vaker voor te komen >:) ).

Nu je toch de aandacht trekt met deze post: iemand die het probleem kent dat als je de software van de Terratec DMX Xfire 1024 installeert, dat dan de DMA van de DVD-rom uitgeschakeld wordt onder win98se?
Heel apart, ken verder ook niemand die het heeft.
specs:
Abit BE6
celeron566@850
Philips nogwat dvdrom geflashed met Toshiba SDM1212 rev. 1L22
Diamond Viper770
320MB (2x128 1x64) cas2
40G Maxtor DiamondMax Plus 60 op geïntegreerde Highpoint :r controller

de dvdrom uiteraard op de intel440BX controller

Dus. Mocht iemand iets weten, bij voorbaat dank.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:06
Op maandag 29 oktober 2001 01:41 schreef ureal het volgende:

[..]

Boze mailtjes sturen heeft toch geen zin. Ik heb 3maanden geleden een mailtje gestuurd en ik zit nog op antwoord te wachten.

|:(
Ik had een tijd geleden (weet niet eens meer hoe lang) een mailtje gestuurd..toen ik het antwoord kreeg moest ik echt denken waar het ook al weer over ging :) En het stomste was dat ze nog nooit van 't probleem gehoord hadden |:(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34156

Dit zou te gek zijn, maar ik zou toch nog ff willen weten:
Wordt met deze driver ook het bsod-probleem opgelost?
Het "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"?

Hoop eigenlijk dat ik niet XP weer opnieuw moet installeren voor ik deze driver kan installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6134

:) Had net een uurtje geleden een (nieuw) topic aan het probleem geweid, dit lost alles op, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26642

ik krijg um niet aan de praat :( :( :(
achterlijk klote dingggggg.
winboos xp slaat vast na reboottttt.
werkt et bij jullie wel allemaaal. ???????¿¿¿¿¿¿¿¿??? :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]

Gewoon met de standaard setup utility en vervolgens uit de lijst van hardware telkens Hercules Gamesurround Fortissimo II selecteren na de reboot!
Hoe bedoel je dat? de standaard setup van windows of van die hercules driver??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
hmm mooi.. ben hem nou aan het downloaden.. hopen dat het werkt! :)

TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 10:48 schreef Jimmy800 het volgende:
Hoop eigenlijk dat ik niet XP weer opnieuw moet installeren voor ik deze driver kan installeren :)
Eerst ff ghosten, dan pas installeren, als het fout gaat ->
ff ghost image terugzetten, niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

kee dan :D

thnx

ik miste me A3D al :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
OKÉ, de driver is goed geinstalleerd van hercules.
ik heb in device manager»»»»
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II (TM)
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II (TM) GAMEPORT
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II (TM) WDM INTERFACE.
+ het controle paneel wat de meesten van jullie zo mooi vinden.
(is et ook wel :o )

en toch komt er nog géén geluid uit mn dmx...... :'(
nee, hij staat niet op mute alles staat vollebak open...

volgens mij is et weer maar eens tijd voor win2k.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
hmm maf ik heb precies hetzelfde geinstalleerd als jij en bij mij doet alles het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:03 schreef dragak het volgende:
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
OKÉ, de driver is goed geinstalleerd van hercules.
ik heb in device manager»»»»
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II (TM)
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II (TM) GAMEPORT
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II (TM) WDM INTERFACE.
+ het controle paneel wat de meesten van jullie zo mooi vinden.
(is et ook wel :o )

en toch komt er nog géén geluid uit mn dmx...... :'(
nee, hij staat niet op mute alles staat vollebak open...

volgens mij is et weer maar eens tijd voor win2k.......
Klopt .. is een kleine bug... moet je in plaats van stereo speakers maar es quadraphonic speakers selecteren in control panel. De front -en back speakers worden verkeerd aangestuurd (back=front)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Werkt A3D nu ook? Want bij mij wilde de terratec driver niet werken bij A3D in Win2k :(

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:25 schreef ReseT het volgende:
Werkt A3D nu ook? Want bij mij wilde de terratec driver niet werken bij A3D in Win2k :(
yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:14 schreef violator_ het volgende:
Klopt .. is een kleine bug... moet je in plaats van stereo speakers maar es quadraphonic speakers selecteren in control panel. De front -en back speakers worden verkeerd aangestuurd (back=front)
dat mocht ook niet helpen, krijg er niet eens gekraak uit, uit dat ding.
terratec waar blijf je met je driversssssssssssssss!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:15 schreef dragak het volgende:

[..]

dat mocht ook niet helpen, krijg er niet eens gekraak uit, uit dat ding.
terratec waar blijf je met je driversssssssssssssss!!!
Sorry hoor maar volgens mij heb je echt iets niet goed gedaan want deze drivers werken tot nu toe bij iedereen.
Heb je wel eerst uninstall vanuit device manager gedaan??
Of probeer es een ander PCI slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19372

Joepie!!
Het werkt! Veel betere kwaliteit :) vooral eax in motocross madness 2 de motoren klonken toen op afstand naar muggen :p

Werkt perfect!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27395

Op maandag 29 oktober 2001 01:30 schreef violator_ het volgende:

...
Hercules ( :) :) :) ) heeft nu eindelijk een werkende Windows XP driver geschreven en die heb ik voor de gein maar es gewoon geinstalleerd in mijn WinXP final met Terratec DMX Xfire ..
..
Punt voor Hercules :) Ze doen het ook uitstekend op windows 98, kan eindelijk nolf spelen met midi achtergrond muzak :9

Deze beestjes bevatten ook de nieuwere sensaura drivers die je bij de sensaura site kon oppikken.

Hmmm misschien is de .inf file een beetje bij te fietsen zodat we niet hoeven te forcen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 13:51

MeNTaL_TO

The future is not set

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:55 schreef violator_ het volgende:

[..]

yep :)
Werkt deze XP driver ook onder win2k? Want dat wordt hier niet echt duidelijk.

[update] Volgens de site wel, maar heeft iemand de drivers ook werkend onder win2k, want ik heb geen zin om mijn verse win2k installatie omzeep te helpen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34156

Wilde alleen ff laten weten dat ie bij mij nu ook weer werkend is! :) :) :)
Thx voor de hint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13255

Thanks .. eindelijk *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 10:59 schreef SLaSH! het volgende:
[update] Volgens de site wel, maar heeft iemand de drivers ook werkend onder win2k, want ik heb geen zin om mijn verse win2k installatie omzeep te helpen.
2e poging: Eerst ff ghosten, dan pas installeren, als het fout gaat ->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17304

GEWELDIG!

Bedankt voor het posten, nu doet eindelijk mijn a3d kaart het in xp... ;)

En ik moet zeggen, mijn computer loopt nu ook wat stabieler (had wat probleems tijdens het spelen van Gp3, nu niet meer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Op maandag 29 oktober 2001 17:26 schreef Fr3aKER het volgende:

[..]

Ik had een tijd geleden (weet niet eens meer hoe lang) een mailtje gestuurd..toen ik het antwoord kreeg moest ik echt denken waar het ook al weer over ging :) En het stomste was dat ze nog nooit van 't probleem gehoord hadden |:(
Ja gek hé .. XP is officieel nogmaar amper uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op maandag 29 oktober 2001 14:42 schreef tonyisgaaf het volgende:
Merci a vous, met de xp betas deed het zich al voor, ksnap echt niet waarom terratec niet drivers klaar heeft liggen. Hardware matig zitten die kaarten echt top in elkaar, maar qua drivers/software lopen ze echt dik achter (dat schijnt wel eens vaker voor te komen >:) ).

Nu je toch de aandacht trekt met deze post: iemand die het probleem kent dat als je de software van de Terratec DMX Xfire 1024 installeert, dat dan de DMA van de DVD-rom uitgeschakeld wordt onder win98se?
Heel apart, ken verder ook niemand die het heeft.
specs:
Abit BE6
celeron566@850
Philips nogwat dvdrom geflashed met Toshiba SDM1212 rev. 1L22
Diamond Viper770
320MB (2x128 1x64) cas2
40G Maxtor DiamondMax Plus 60 op geïntegreerde Highpoint :r controller

de dvdrom uiteraard op de intel440BX controller

Dus. Mocht iemand iets weten, bij voorbaat dank.
Check es of de soundcard een DMA kanaal of IRQ shared... met een ander apparaat. Probeer desnoods ACPI uit te zetten.
En natuurlijk wel de laatste busmaster drivertjes installeren. Met de standard Win2000 busmaster drivers is het zo dat de DMA functie niet helemaal goed werkt... en in mijn geval verklootten ze ook het gluid van mn geluidskaart als ik DMA aanzette... zet desnoods de soundcard handmatig op een andere IRQ in de BIOS (plug&play->no ; irq toewijzen aan pci slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Voor mensen die deze niet durven te gebruiken (alhoewel ie bij mij super werkt) kun je hier een kijkje nemen voor de "echte" Terratec drivers.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op donderdag 01 november 2001 15:15 schreef RDK_NL het volgende:
Voor mensen die deze niet durven te gebruiken (alhoewel ie bij mij super werkt) kun je hier een kijkje nemen voor de "echte" Terratec drivers.
Die drivers van terratec zijn regelrechte kopietjes van de Crystal SoundFusion reference drivers..
Waarschijnlijk zit Terratec gewoon te wachten op Cirrus tot zij een nieuwe reference driver schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
werkt zeker goed!
alleen booten reboot duurt na 1e installatie echt mega lang.. d8 eerst dat m'n pc vastzat, maar ik had geen geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
hij werkt :P
bedankt man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24608

SSSSuper 1 - 0 voor Hercutec

vb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24608

Toch nog een maartje de drivers van hercules ze werke perfect, maar behalve de instelling voor de hoofdtelefoon werkt niet want die wordt op de fortussimo 2 apart aangestuurd
dus voor de gamers onder ons moeten wij de instelling op twee luidspekers zetten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3717

THX Violator

yess...kan ik mn digitale uitgang weer gebruiken....jippie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 18-04 11:54

hplos.nl

Zo doet men dat

BETER !!!!!!!!!!!!!

alleen m'n linker speakers doen 't niet helemaal goed ...
ene keer staan ze wel gewoon aan en dan ineens vallen ze weg ...
bekend probleem bij iemand ??????????

greetzzzz speedy

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10

Entity

9000rpm

Net de Hercules drivers geïnstalleerd, werkt als een zonnetje!

Bedankt!!! Ik kan m'n optische uitgang weer gebruiken en er zit inderdaad een cool control paneltje bij ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17622

Yay ik hoop dat het werkt ... ik ga binnen kort mijn terratec maar eens onder het stof vandaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Het werkt idd prima, maar ik heb wel problemen met m'n digitale INgang. De CD-ROM speelt prima via analoge input, maar op de digitale input hikt en stottert ie alleen maar terwijl het met de Terratec drivers wel lukte.

Ik heb een tijd lang een oudere versie van de Terratec drivers stabiel draaiend in XP gehad, maar na het updaten van de Via drivers werkten die ineens niet meer goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op woensdag 31 oktober 2001 14:35 schreef warp het volgende:

[..]

2e poging: Eerst ff ghosten, dan pas installeren, als het fout gaat ->
Ja leuk, maar ghost doet het bij mij niet (niet de versie die ik heb, geeft doodleuk bij het terug zetten van de image (op 99%) dat er een error is, weg data. Dus veel vertrouwen in ghost heb ik ook niet meer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569

Op zaterdag 03 november 2001 13:13 schreef Hokje het volgende:
BETER !!!!!!!!!!!!!

alleen m'n linker speakers doen 't niet helemaal goed ...
ene keer staan ze wel gewoon aan en dan ineens vallen ze weg ...
bekend probleem bij iemand ??????????

greetzzzz speedy
Ja ik heb dus die drivers niet geinstalleerd maar,,,

Ik heb het zelfde probleem met mijn koptelefoon. Rechterspeaker valt vaak weg en soms hoor je wel wat uit die speaker. Ik weet totaal niet wat het is, maar de keer voordat ik deze keer windows had geinstalled had ik er geen last van.

Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen.
In Dos hoor soms al een raar gerooffel in mijn rechterspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja voor de duidelijkheid,

Ik draai geen XP, gewoon 98se met 98 drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry hoor,
ik wil best een nieuw topic openen, maar dan krijg ik weer gezeik van crosspost ofzo en search werkt ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op zondag 04 november 2001 19:55 schreef eatmyshorts het volgende:

[..]

Ja ik heb dus die drivers niet geinstalleerd maar,,,

Ik heb het zelfde probleem met mijn koptelefoon. Rechterspeaker valt vaak weg en soms hoor je wel wat uit die speaker. Ik weet totaal niet wat het is, maar de keer voordat ik deze keer windows had geinstalled had ik er geen last van.

Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen.
In Dos hoor soms al een raar gerooffel in mijn rechterspeaker.
Als ik de analoge uitgang gebruik moet ik in ieder geval iedere keer bij opstarten 1X switchen naar 4 speakers en weer terug naar 2 en vervolgens "back speakers" de-muten in volume control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op maandag 05 november 2001 13:41 schreef eatmyshorts het volgende:
Sorry hoor,
ik wil best een nieuw topic openen, maar dan krijg ik weer gezeik van crosspost ofzo en search werkt ook niet lekker.
Je krijgt iig geen UTFS postings nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

okeej ... ik kom er net achter dat als ie raar begind te doen ( soms doet ie 't wel goed ) .... maar als ie raar begind te doen .. hoor ik bij hoge tonen helemaal nix en bij lage tonen een storrende bass ......

V@@G of niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 13:30 schreef SLaSH! het volgende:
Ja leuk, maar ghost doet het bij mij niet
Ja, hoe moet ik dat weten? ben niet helderziend ofzo ;)
(niet de versie die ik heb, geeft doodleuk bij het terug zetten van de image (op 99%) dat er een error is, weg data. Dus veel vertrouwen in ghost heb ik ook niet meer.
Zelf gebruik ik liever DriveImage Pro (ziet er ook veel beter uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op maandag 05 november 2001 17:34 schreef Hokje het volgende:
okeej ... ik kom er net achter dat als ie raar begind te doen ( soms doet ie 't wel goed ) .... maar als ie raar begind te doen .. hoor ik bij hoge tonen helemaal nix en bij lage tonen een storrende bass ......

V@@G of niet dan ?
Misschien is je soundcard kapotje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 19:48
w00t eindelijk!
Goed werk man. +25 voor violator_ :)

Geluid klinkt beter dan met die standaard cirrus drivers, spellen moet ik nog ff uit testen, maar het is iig al veel belovend.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb ff de jumpersettings veranderd van koptelefoon naar Line out, en nu geen problemen maar wel z8 geluid uiteraard.

Toen ff naar Terratec gebeld, krijg je overigens geen helpdesk maar altijd dezelfde gozer aan de lijn, en die d8 ook dat mijn kaart kuduuk was. Aangezien ik ook problemen had met het installeren de laatste keer. Dan vondie alleen Audio Accelerator en geen game device enzo. Dus ik stuur hem morgen op en klijg alsie kapoet is zo een nieuwe.

Das wel beter, ging hooguit twee weken duren dus dan hoop ik dan ook maar.
Misschien wel mooi, want ik ga net schoolonderzoek weken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23180

violator__ for president :)

heb nu de kaart niet in me pc zitten.. heb een crystal geluidskaart onboard en die doet het prima.. maar wat is dat nou met dat front=back ofzo?? ik snap da niet echt.. ik moet mijn front speakers op de rear aansluiten ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tnx dude! werkt hier nu prima, moet zo alleen nog ff A3D in CS testen, maar daar heb ik ook het volste vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 02:16
Heel mooi dat het werkt voor de Xfire (is toch wel populair kaartje). Maar is iemand die de SicPack5.1+ (Crystal CS4630) al aan de compleet praat heeft onder XP (build 2600)?!?

Ik heb de laatste Hercules GTXP release (v3.02) geprobeerd, maar dat werkt niet. Ook "fusen" van de enige Terratec release met die van Hercules werkt niet :'(:(

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Op maandag 05 november 2001 18:15 schreef eatmyshorts het volgende:
Nou ik heb ff de jumpersettings veranderd van koptelefoon naar Line out, en nu geen problemen maar wel z8 geluid uiteraard.

Toen ff naar Terratec gebeld, krijg je overigens geen helpdesk maar altijd dezelfde gozer aan de lijn, en die d8 ook dat mijn kaart kuduuk was. Aangezien ik ook problemen had met het installeren de laatste keer. Dan vondie alleen Audio Accelerator en geen game device enzo. Dus ik stuur hem morgen op en klijg alsie kapoet is zo een nieuwe.

Das wel beter, ging hooguit twee weken duren dus dan hoop ik dan ook maar.
Misschien wel mooi, want ik ga net schoolonderzoek weken in.
uhh hier weer zo'n oer stomme vraag van mij |:( ..hoe verander je die jumper instellingen van dat ding ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
gaat deze driver ook werken op een terratec 128pci? deze kaart doet het hier dus ook niet in xp |:(

of is dit een hele domme opmerking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op dinsdag 06 november 2001 23:40 schreef G-PHREAK het volgende:
gaat deze driver ook werken op een terratec 128pci? deze kaart doet het hier dus ook niet in xp |:(

of is dit een hele domme opmerking :P
Nee , en een beetje .. zijn totaal verschillende kaarten .. maar ook voor die kaart is er vast een goede reference driver .. moet je eerst in ieder geval even checken welke chip dr op zit .. dan kunnen we je waarschijnlijk wel verder helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op dinsdag 06 november 2001 21:27 schreef Hokje het volgende:

[..]

uhh hier weer zo'n oer stomme vraag van mij |:( ..hoe verander je die jumper instellingen van dat ding ????
Jumper = Schakelaartje op de kaart cq blokje dat 2 koperen pinnetjes met elkaar verbindt om zo een schakeling te vormen ... (shit man het lijkt wel computer idee hiero hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik zat ook al vet lang te kutten in XP met die XFire! Maar ik zal die Hercules drivers eens testen, ik hoop dat ze zo goed zijn als d'r gezegd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 20:23

darthdrinker

HELP!

sorry maar bij mij krijg ik die hercules drivers niet aan de praat.
Ik heb windows2000 met sp2 en de orineel de crystal drivers geinstalleerd.
als ik dan de hercules drivers installeer dan geeft ie op het eind aan dat ik moet restarten.
Maar na die restart(en ook ervoor ;)) zijn er geen hercules drivers geinst.
maar als ik het progje weer draai zegt ie wel van wil je de softwaer echt uninstallen?
ik heb ook al geprobeert om eerst alle geluidsapparaten te uninstallen uit win2k maar dat werkt ook niet
help me plz. :)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Op woensdag 07 november 2001 05:38 schreef violator_ het volgende:

[..]

Jumper = Schakelaartje op de kaart cq blokje dat 2 koperen pinnetjes met elkaar verbindt om zo een schakeling te vormen ... (shit man het lijkt wel computer idee hiero hehe)
ik bedoel meer hoe moet ik die dingen in stellen ... ( ja op die pinnen tje duhhh ... ) maar op welke manier hoe moet ik ze veranderen ..

maar heb rop net dat ding eruit ... en dat staat op de onderkant van dat ding ... dus dat heb ik ff veranderd en op headphone gezet ... werkt goed nu ...

thnx anyway !! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op donderdag 08 november 2001 19:19 schreef darthdrinker het volgende:
als ik dan de hercules drivers installeer dan geeft ie op het eind aan dat ik moet restarten.
maar als ik het progje weer draai zegt ie wel van wil je de softwaer echt uninstallen?
ik heb ook al geprobeert om eerst alle geluidsapparaten te uninstallen uit win2k maar dat werkt ook niet
voor de heelveelste keer : je moet de drivers handmatig kiezen uit de driver database nadat je de hercules setup gedraaid hebt (uit de lijst van fabrikanten en typen dus .. daar is ie dan aan toegevoegd als je gereboot hebt). Hij pakt hem niet vanzelf aangezien de device id van het kaartje uiteraard niet overeenkomt met die hercules kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mateyo
  • Niet online
Thnx man!

Eindelijk weer normaal geluid in XP. En deze drivers zijn nog beter dan die van Terratec zelf. Die beginnen alleen maar te zeiken om sommige bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 19:18
hmm sow hee wat doen jullie moeilijk. mijn terra dmx xfire 1024 werd direct herkent door xp (xp drivers dus). en de drivers van de website (www.terratec.net) doen het ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23650

Heeft er al iemand een vergelijkend waren onderzoek gedaan tussen de XP drivers (als ik het goed begrijp gaat de discusie er toch om dat deze er juist niet waren) van Terratec en de Hercules drivers?

Zo ja wat was de uit komst ervan, de XP drivers van Terratec gebruiken of die van Hercules?

[oeps spelvoutje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
[topic=317712/1/30]

de officieele werken dus bij mij niet lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Laatst online: 01-04 21:25

StratoFarmer

Anke :*

De Terratec drivers hebben meer instel-opties....das fijn.
De MIDI performance is echter zwaaaaar bagger, die van hercules doen het veel beter.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37531

ik krijg hem ook niet aan de praat :(:(:(:(:(:(:(
heb eerst de oude drivers van terratec ge-unstalled, toen nieuwe drivers van herculus geinstalleerd, pc opgestart, zegt dat ie nieuwe hardware heeft gevonden, ga ik naar de map C:\Program Files\Hercules\Audio\Gamesurround Fortissimo II zegt windows dat er geen drivers instaan voor dit apparaat.
Hoe kan dat :?:?:?
Wie o wie kan me ff helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39999

Ok, nu (bijna) iedereen met een DMX Xfire geholpen is, weet er soms iemand een oplossing voor de 'gewone' Terratec DMX? Heb me suf gezocht voor drivers maar noch Terratec, noch ESS (soundchip is een Canyon 3D), noch Diamond (hebben kaart met zelfde chip), geven blijk van inspanningen te leveren om aan divers te werken (en ik had toch graag m'n kaartje fatsoenlijk zien werken onder Win 2k). Knap vervelend (doe het dan nu maar met de 'standaard' WDM's, maar dan had ik evengoed m'n onboard sound kunnen gebruiken want veel opties heb je daar natuurlijk niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 01:20

Wildfire

Joy to the world!

Violator_, hartstikke bedankt voor deze tip!

Mijn X-Fire werkt nu perfect onder XP, zelfs de optische uitgang!

Zo zie je maar weer, zonder GoT ben je nergens... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 16:49
De nieuwe Terratec drivers voor win xp moet je handmatig selecteren, en als ie om et bestandje vraagt, naar (bij mij) C:\DMXXFIRE1024\ verwijzen, zo heb ik em aan de praat gekregen.

Deze driver werkt trouwens beter dan die van Hercules, die ik tijdelijk geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op dinsdag 13 november 2001 01:51 schreef Ringgss het volgende:
Deze driver werkt trouwens beter dan die van Hercules, die ik tijdelijk geïnstalleerd heb.
Ik vind deze drivers juist veel slechter dan de Hercules drivers: wanneer ik nu m'n systeem uit standby of hibernate laat komen, krijg ik een BSOD :( Met de Hercules drivers gebeurt dat niet. Bovendien vind ik het control panel van Hercules mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Ik heb nu de hercules drivers geinstalleerd, maar ik kan nog steeds niet genieten van A3D geluid onder CounterStrike.
Wat als vanouds vette vastlopers as gevolg heeft....
Ook met de nieuwe Terratec drivers nog steeds geen A3D....
Ik had die kaart voor meer dan alleen goede stereo gekocht.
jammer, maar de volgende keer wordt het dus wel weer een creative.
De fabrikant die zijn driverzaakjes wel op orde heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Op maandag 12 november 2001 09:26 schreef __Ted__ het volgende:
ik krijg hem ook niet aan de praat :(:(:(:(:(:(:(
heb eerst de oude drivers van terratec ge-unstalled, toen nieuwe drivers van herculus geinstalleerd, pc opgestart, zegt dat ie nieuwe hardware heeft gevonden, ga ik naar de map C:\Program Files\Hercules\Audio\Gamesurround Fortissimo II zegt windows dat er geen drivers instaan voor dit apparaat.
Hoe kan dat :?:?:?
Wie o wie kan me ff helpen.
hehe ja dat 'probleem' had ik dus ook. :)
Op donderdag 08 november 2001 19:19 schreef darthdrinker het volgende:
Waarop dus dit werd geantwoord.....
Op zaterdag 10 november 2001 01:18 schreef violator_ het volgende:

[..]

voor de heelveelste keer : je moet de drivers handmatig kiezen uit de driver database nadat je de hercules setup gedraaid hebt (uit de lijst van fabrikanten en typen dus .. daar is ie dan aan toegevoegd als je gereboot hebt). Hij pakt hem niet vanzelf aangezien de device id van het kaartje uiteraard niet overeenkomt met die hercules kaart...
veel suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Laatst online: 29-12-2024
Euhm.. mensen, wat is dit dan?

http://www.terratec.net/support/drivers/xfire_drivers.htm

hier staan de XP drivers voor de X-fire gewoon, van Terratec zelf!! 8-) :D wat is er mis met deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 13:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op woensdag 14 november 2001 00:17 schreef Skate2000 het volgende:
Euhm.. mensen, wat is dit dan?

http://www.terratec.net/support/drivers/xfire_drivers.htm

hier staan de XP drivers voor de X-fire gewoon, van Terratec zelf!! 8-) :D wat is er mis met deze??
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel :P ik meen onder andere iets van geen 4 speaker support

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Op woensdag 14 november 2001 01:20 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel :P ik meen onder andere iets van geen 4 speaker support
Ok, dankje. dat zijn dus de dingen die ik even wilde weten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het Control Panel van deze kaart is nu binnen een week aangepast. Is te vinden op: http://www.tweakers.net/meuktracker/1224 (nog niet op de site van Terratec, omdat ik eventjes op had gebeld en om uitleg vroeg waar het control panel niet deed wat ik wilde.)

Doet nu trouwens nog steeds niet wat ik wil maar allah :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Op woensdag 14 november 2001 16:12 schreef RDK_NL het volgende:
Het Control Panel van deze kaart is nu binnen een week aangepast. Is te vinden op: http://www.tweakers.net/meuktracker/1224 (nog niet op de site van Terratec, omdat ik eventjes op had gebeld en om uitleg vroeg waar het control panel niet deed wat ik wilde.)

Doet nu trouwens nog steeds niet wat ik wil maar allah :)
werken 4 speakers + digitale uit (in gebruik ik niet echt) wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Dit gaan jullie echt nooit geloven. MP3z worden niet op je rear afgespeeld via Winamp, maar wel met Kazaa of MediaPlayer :?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 19:18
Op woensdag 14 november 2001 21:15 schreef RDK_NL het volgende:
Dit gaan jullie echt nooit geloven. MP3z worden niet op je rear afgespeeld via Winamp, maar wel met Kazaa of MediaPlayer :?
bij mij wel hoor. net zoals de digitale out, als ik die selecteer gaat dat lampje fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20220

Bij mij werken ze ook niet helemaal lekker, het volume van de back speakers is enorm laag, je hoort ze alleen als je ze tegen je oor drukt en dat op max volume...

• The PyroPath
  • Laatst online: 13:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

heb je de fade wel gelijk ingesteld dan? want aangezien je dat met de fortisimoII drivers in kan stellen zou het kunnen dat je die perongeluk heel zacht hebt staan?

Breek je nek voorzichtig

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 23:18 schreef Buccaneer het volgende:
Bij mij werken ze ook niet helemaal lekker, het volume van de back speakers is enorm laag, je hoort ze alleen als je ze tegen je oor drukt en dat op max volume...
Volgens mij moet je dan bij 3D Settings de Source Positioning veranderen. Dat hielp bij mij.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Anoniem: 20220

Het zat hem inderdaad in de source positioning, thnx! :)

• Skate2000
Jaaah!!

en ook bij mij werkt ie!!
dankjewel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 19:48
uhm hoe werkt dat met die sourcepositioning dan? Ik kan wel die rondjes verslepen, maarre waar heen moeten ze dan?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 08-04 15:10
shit man het lijkt wel computer idee hiero hehe
HAHAHAHAHA! :P

Enuh, violator = fortisimo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40366

Ik had ook problemen met de XFire onder XP.
Ik kreeg een blauw scherm met de mededeling ' IRG_less_or_not-Equal' (of zoiets).
Kheb XP er toen maar weer afgegooit (want het bios flashen & andere IRQ poort aanwijzen hielpen nix)
Maar met die hercules drivers zou het goed moeten werken?

MvG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Laatst online: 14-05 13:35
Ik heb even wat hulp nodig. Waarom staat bij mij Hercules helemaal niet in de lijst met hardware manufacturers. Zodat ik nergens die gamesurround fortissimo II kan selecteren?
Kan iemand mij helpen?
Ik heb eerste de hercules setup gedraaid, gerestart, er werd om de drivers gevraagd. Ik zoeken in die lijsten maar nergers stond hercules. Gedeinstalleerd en vervolgens weer geinstalleerd, herstart, weer hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
Ben ik te ongeduldig? Er zit toch een kwartier tussen hoor :P
Ik heb echt graag een antwoord, helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13325

Gisteren heb ik de sp1 hotfix gedownload voor xp.
Vanaf dat moment werkte het gewoon.
Ik had eerst geen geluid op de achter speakers, nu kan ik de geluids bron positioneren(kon voorheen ook wel, maar werkte niet) zodat er op de achter speakers ook wav/mp3 weergegeven werd.
Zelfs het geluid van m'n DVD word goed weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
Maar jij weet geen oplossing voor als je drivers niet in die lijst staan?

• violator_
Op maandag 19 november 2001 19:30 schreef Fault het volgende:
Ik heb even wat hulp nodig. Waarom staat bij mij Hercules helemaal niet in de lijst met hardware manufacturers. Zodat ik nergens die gamesurround fortissimo II kan selecteren?
Kan iemand mij helpen?
Ik heb eerste de hercules setup gedraaid, gerestart, er werd om de drivers gevraagd. Ik zoeken in die lijsten maar nergers stond hercules. Gedeinstalleerd en vervolgens weer geinstalleerd, herstart, weer hetzelfde probleem.
Die wordt toegevoegd nadat je de Hercules Setup.Exe gedraait hebt en vervolgens gereboot 8-)

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ATN: Dragak

Zorg erboor dat de drivers eerst compleet geuninstalled zijn. Ik had eerst baggerbeta drivers die ik alleen kon uninstallen in safe-mode.
Pagina: 1 2 Laatste