Ja ja het is echt waar!
Na meerdere topics hierover is er nu eindelijk de oplossing voor dit probleem.
Zoals sommigen wel weten zit op de Terratec DMX Xfire 1024 dezelfd Crystal (CS4624) Chip als op de Hercules GameSurround Fortissimo II kaart.
Zowel Terratec als Cirrus (Crystal) hebben nog geen werkende Windows XP driver met volledig control panel geschreven. Op de een of andere manier werkte in de XP beta nog wel een Windows 2000 reference driver maar dan komt er vaak een boel krakende herrie uit je geluidskaart.
Hercules (
) heeft nu eindelijk een werkende Windows XP driver geschreven en die heb ik voor de gein maar es gewoon geinstalleerd in mijn WinXP final met Terratec DMX Xfire ..
En raad eens? Het werkt 100 %
! Gewoon met de standaard setup utility en vervolgens uit de lijst van hardware telkens Hercules Gamesurround Fortissimo II selecteren na de reboot!
Mijn kaart heet nu Hercules, maar who gives a f*ck ?
Ik heb er een heeeel mooi hercules control paneltje bij gekregen met daarin echt alle mogelijke functies die de kaart maar kan bieden (EQ / A3D / EAX / SPDIF in-out / mixer) en hij ziet er veeeeel gelikter uit dan die van Cirrus of Terratec ...
FF screenshotje :

(dit is dus met een terratec kaart voor degenen die de rest niet gelezen hebben)

Het drivertje kan je hier downloaden :
ftp://ftp.hercules.com/sound/exe/FORTI2/GFII_102_FULL.EXE
Oftewel van deze pagina:
http://us.hercules.com/support/byprod.php3
Hoeven jullie voorlopig ook geen boze mailtjes naar Terratec meer te sturen ..
Na meerdere topics hierover is er nu eindelijk de oplossing voor dit probleem.
Zoals sommigen wel weten zit op de Terratec DMX Xfire 1024 dezelfd Crystal (CS4624) Chip als op de Hercules GameSurround Fortissimo II kaart.
Zowel Terratec als Cirrus (Crystal) hebben nog geen werkende Windows XP driver met volledig control panel geschreven. Op de een of andere manier werkte in de XP beta nog wel een Windows 2000 reference driver maar dan komt er vaak een boel krakende herrie uit je geluidskaart.
Hercules (
En raad eens? Het werkt 100 %
Mijn kaart heet nu Hercules, maar who gives a f*ck ?
Ik heb er een heeeel mooi hercules control paneltje bij gekregen met daarin echt alle mogelijke functies die de kaart maar kan bieden (EQ / A3D / EAX / SPDIF in-out / mixer) en hij ziet er veeeeel gelikter uit dan die van Cirrus of Terratec ...
FF screenshotje :
(dit is dus met een terratec kaart voor degenen die de rest niet gelezen hebben)
Het drivertje kan je hier downloaden :
ftp://ftp.hercules.com/sound/exe/FORTI2/GFII_102_FULL.EXE
Oftewel van deze pagina:
http://us.hercules.com/support/byprod.php3
Hoeven jullie voorlopig ook geen boze mailtjes naar Terratec meer te sturen ..
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein