No offence naar de topicstarter, maar dergelijke topics beginnen een beetje standaard te worden. Of althans, meer de antwoorden. Verwacht binnen niet al te lange tijd een REL subwoofer, een paar Mission 7nogwat speakers, een Paradigm subwoofer (prijs/kwaliteit!), B&W speakers, de 602 of 603 als front en de 30x als rears, hier en daar een Eltax waarschijnlijk van de megapool of conrad, en dan nog het advies om zelf te luisteren. Alleen met deze laatste kan ik het eens zijn.
Dan de TV, dat moet een Philips zijn, nee Sony, nee JVC, nee Philips, nee Sony, Sony is

ga voor JVC! Kortom, iedereen zal zijn of haar (meestal zijn) eigen tv opnoemen of degene die bij papa en mama staat. Zelf wil ik Panasonic nog even aan het lijstje toevoegen. Ik heb deze niet, wil 'm ook niet.(kga voor een repro). Maar heb ze vergeleken met een model van philips en een sony (geen idee welke, ongeveer dezelfde prijsklasse van 2500,- a 3000,-), en de Panasonic had gewoon een mooi beeld, maar ook een recht beeld (kijk een widescreenfilm en vergelijk de beeldranden met de randen van de tv). Op zich nutteloze info gezien iedere tv weer anders is, maar dat rechte beeld verdient wellicht wat attentiewaarde daar het niet altijd in te stellen is (rotation). Kijk dus vooral naar de functies en ga niet al te veel uit van beeldkwaliteit, de setup in de winkel is verreweg van optimaal (doorgelusde kabels)
Dan de DVD, veelgenoemde merken zijn Pioneer en Sony. Daarnaast nog Cyberhome en andere hakkie takkie merken. Ik heb zelf geen dvd speler en heb ze al zeker niet vergeleken onderling dus een advies kan ik je niet geven.
Receiver, gezien het voor je ouders is en e moeder zelfs overtuigt moet worden, zal 5.1 voldoende zijn en wordt 6.1 of 7.1 net iets teveel. Met dit in gedacht is er een zeer groot aanbod in receivers. Neem er eentje met voldoende vermogen, maar hang er niet teveel aan. Het verschil tussen 100 Watt en 120 Watt is erg klein. Bovendien haal je die 100 Watt echt lang niet bij normaal gebruik en bij normaal luistervolume kom je niet eens boven de 1 Watt.
Yamaha heeft overigens leuke DSP effecten en receivers die veel bieden voor weinig. Denon heeft goede toekomstmogelijkheden (DTS-ES, twee rears) en harman/kardon vind ik er persoonlijk mooi uitzien. Uiteindelijk moeten je ouwelui zelf gaan luisteren. Het liefst tegelijk met de speakers die ze op het oog hebben.