Toon posts:

Homecinema installatie van 7000-8000

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa wil waarschijnlijk een leuke installatie kopen voor in de woonkamer (hij moet mijn ma nog een beetje overtuigen:).
Hij wil voor de onderstaande onderdelen 7000-8000 gulden uitgeven.
Wat is een goeie verhouding om aan de verschillende onderdelen te besteden?
zelf had ik het ongeveer zo bedacht:
3000 Breedbeeld TV
1500 Receiver
750 DVD Speler
2000-2500 5 Boxen, 1 subwoofer
TV moet iig 82cm zijn. DTS DD op receiver/dvd.

Welke combinaties van onderdelen raden jullie aan?

Verwijderd

doe maar lekker duur

Verwijderd

Topicstarter
het is tegelijk ook een vervanging van onze huidige audioinstallatie, dus niet alleen voor dvd.
En de tv wordt natuurlijk ook voor 'normaal' tv kijken gebruikt.

Verwijderd

Ik denk dat je het bedrag wat naar boven moet opschroeven want voor 2500 piek heb geen 5 fatsoenlijke speakers.

Of misschien 4x Tannoy R2 voor 500pst? en een center voor 3 a 400 piek?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
No offence naar de topicstarter, maar dergelijke topics beginnen een beetje standaard te worden. Of althans, meer de antwoorden. Verwacht binnen niet al te lange tijd een REL subwoofer, een paar Mission 7nogwat speakers, een Paradigm subwoofer (prijs/kwaliteit!), B&W speakers, de 602 of 603 als front en de 30x als rears, hier en daar een Eltax waarschijnlijk van de megapool of conrad, en dan nog het advies om zelf te luisteren. Alleen met deze laatste kan ik het eens zijn.

Dan de TV, dat moet een Philips zijn, nee Sony, nee JVC, nee Philips, nee Sony, Sony is :r ga voor JVC! Kortom, iedereen zal zijn of haar (meestal zijn) eigen tv opnoemen of degene die bij papa en mama staat. Zelf wil ik Panasonic nog even aan het lijstje toevoegen. Ik heb deze niet, wil 'm ook niet.(kga voor een repro). Maar heb ze vergeleken met een model van philips en een sony (geen idee welke, ongeveer dezelfde prijsklasse van 2500,- a 3000,-), en de Panasonic had gewoon een mooi beeld, maar ook een recht beeld (kijk een widescreenfilm en vergelijk de beeldranden met de randen van de tv). Op zich nutteloze info gezien iedere tv weer anders is, maar dat rechte beeld verdient wellicht wat attentiewaarde daar het niet altijd in te stellen is (rotation). Kijk dus vooral naar de functies en ga niet al te veel uit van beeldkwaliteit, de setup in de winkel is verreweg van optimaal (doorgelusde kabels)

Dan de DVD, veelgenoemde merken zijn Pioneer en Sony. Daarnaast nog Cyberhome en andere hakkie takkie merken. Ik heb zelf geen dvd speler en heb ze al zeker niet vergeleken onderling dus een advies kan ik je niet geven.

Receiver, gezien het voor je ouders is en e moeder zelfs overtuigt moet worden, zal 5.1 voldoende zijn en wordt 6.1 of 7.1 net iets teveel. Met dit in gedacht is er een zeer groot aanbod in receivers. Neem er eentje met voldoende vermogen, maar hang er niet teveel aan. Het verschil tussen 100 Watt en 120 Watt is erg klein. Bovendien haal je die 100 Watt echt lang niet bij normaal gebruik en bij normaal luistervolume kom je niet eens boven de 1 Watt.
Yamaha heeft overigens leuke DSP effecten en receivers die veel bieden voor weinig. Denon heeft goede toekomstmogelijkheden (DTS-ES, twee rears) en harman/kardon vind ik er persoonlijk mooi uitzien. Uiteindelijk moeten je ouwelui zelf gaan luisteren. Het liefst tegelijk met de speakers die ze op het oog hebben.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 28 oktober 2001 22:18 schreef TheOSMan het volgende:
doe maar lekker duur
Dat is dus echt niet duur. Voor een complete homecinema set, mét een TV !!

Er is toevallig net een topic aan de gang over wat iedereen zijn stereo gekost heeft. En dan zie je toch dat je al gauw aan dat bedrag zit hoor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 28 oktober 2001 22:14 schreef Da_man het volgende:
3000 Breedbeeld TV
1500 Receiver
750 DVD Speler

Verdeling is goed in balans lijkt me.

Ik noem ff wat modelletjes:

TV: Philips 32PW8506. Tussen 2600 en 3000.
Receiver: Yamaha RXV-620. Rond de 1500. 1000 in Duitsland.
DVD speler: Pioneer DV-444. De beste en de platste. Doet MP3, SVCD en CDRW. f 800 regiovrij bij PCU voor f799.
Spiekerts: KEF KHT 2005 systeem (zoek elders in dit forum voor plaatje) voor f 3000. 5 alu satellieten en een sub om van te smullen.
Anders de Mission FS2-AV set met witte, ultraplatte speakers en een sub.

..en weer verlaat een tevreden klant het pand.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25

FFF

euh is wel beetje weinig als je kwaliteit wilt, maar een leuke middenklasse kun je er wel mee bereiken, misschien toch meteen investeren.

ik zou halen:

-onkyo 575x 5.1 receiver (advies 1500,-)
-quadral shogun speakers (front, heb ik hier staan, advies 2000,- set)
-als rear speakers ook quadral, bijvoorbeeld, ascent 450 (zeg maar 1400,- voor setje)
----------------------------------
totaal hifi:4900,- ( :( )

Nu nog een onkyo dvd, als je minder uit wilt geven een philps ofzo.

TV zou ik 100% voor loewe gaan, als deze toch te duur blijkt te zijn, dan ga je naar JVC of philps ofzo.

als uitleg over die quadral speakers, dit zijn dus echt wel top speakers, zeker voor films etc, die acsent 450,s zijn al redelijk zwaar, je hoeft hier dus echt geen sub meer bij te kopen. anders zou ik een REL subje kopen. verder is de audio op adviesprijzen gebaseerd, dus kan de prijs veel lager uitvallen. Het audio gedeelte is dus mijn droomsetje.

eventueel klun je langzaam opbouwen, eerst fronts en paar slechte rear speakers ofzo, die je allen voor surround gebruikt, een goede center is ook erg van belang bij een film ofzo, cetertje van tannoy/B&W zou ik nemen, of gewoon bij quadral houden. En de merken die ik hier noem, is niet met JVC ofzo te vergelijken, dan heb je echt wel een wrede set :D

• FFF

FFF

Op zondag 28 oktober 2001 22:14 schreef Da_man het volgende:
Mijn pa wil waarschijnlijk een leuke installatie kopen voor in de woonkamer (hij moet mijn ma nog een beetje overtuigen:).
Hij wil voor de onderstaande onderdelen 7000-8000 gulden uitgeven.
Wat is een goeie verhouding om aan de verschillende onderdelen te besteden?
3000 Breedbeeld TV
1500 Receiver
750 DVD Speler
TV moet iig 82cm zijn. DTS DD op receiver/dvd.

als je wat goeds wilt moet je meer investeeren in de luidsprekers, voor 2500, heb je net een paar redelijke fronds.

luidsprekers, zou ik voor tannoy/quadral gaan.
als je wat goedkopers zoekt, dan zou ik mission ofzo nemen.
verder is B&W ook wel een leuk speaker merk, maar 6toen ik ze naast quadral hoorde, wilde ik dus echt geen B&W meer, maar da's persoonlijk.

• FFF

FFF

Op maandag 29 oktober 2001 00:09 schreef ShittyOldMan het volgende:
No offence naar de topicstarter, maar dergelijke topics beginnen een beetje standaard te worden. Of althans, meer de antwoorden. Verwacht binnen niet al te lange tijd een REL subwoofer, een paar Mission 7nogwat speakers, een Paradigm subwoofer (prijs/kwaliteit!), B&W speakers, de 602 of 603 als front en de 30x als rears, hier en daar een Eltax waarschijnlijk van de megapool of conrad, en dan nog het advies om zelf te luisteren. Alleen met deze laatste kan ik het eens zijn.

Dan de TV, dat moet een Philips zijn, nee Sony, nee JVC, nee Philips, nee Sony, Sony is :r ga voor JVC! Kortom, iedereen zal zijn of haar (meestal zijn) eigen tv opnoemen of degene die bij papa en mama staat. Zelf wil ik Panasonic nog even aan het lijstje toevoegen. Ik heb deze niet, wil 'm ook niet.(kga voor een repro). Maar heb ze vergeleken met een model van philips en een sony (geen idee welke, ongeveer dezelfde prijsklasse van 2500,- a 3000,-), en de Panasonic had gewoon een mooi beeld, maar ook een recht beeld (kijk een widescreenfilm en vergelijk de beeldranden met de randen van de tv). Op zich nutteloze info gezien iedere tv weer anders is, maar dat rechte beeld verdient wellicht wat attentiewaarde daar het niet altijd in te stellen is (rotation). Kijk dus vooral naar de functies en ga niet al te veel uit van beeldkwaliteit, de setup in de winkel is verreweg van optimaal (doorgelusde kabels)

Dan de DVD, veelgenoemde merken zijn Pioneer en Sony. Daarnaast nog Cyberhome en andere hakkie takkie merken. Ik heb zelf geen dvd speler en heb ze al zeker niet vergeleken onderling dus een advies kan ik je niet geven.

Receiver, gezien het voor je ouders is en e moeder zelfs overtuigt moet worden, zal 5.1 voldoende zijn en wordt 6.1 of 7.1 net iets teveel. Met dit in gedacht is er een zeer groot aanbod in receivers. Neem er eentje met voldoende vermogen, maar hang er niet teveel aan. Het verschil tussen 100 Watt en 120 Watt is erg klein. Bovendien haal je die 100 Watt echt lang niet bij normaal gebruik en bij normaal luistervolume kom je niet eens boven de 1 Watt.
Yamaha heeft overigens leuke DSP effecten en receivers die veel bieden voor weinig. Denon heeft goede toekomstmogelijkheden (DTS-ES, twee rears) en harman/kardon vind ik er persoonlijk mooi uitzien. Uiteindelijk moeten je ouwelui zelf gaan luisteren. Het liefst tegelijk met de speakers die ze op het oog hebben.
panasonic is minder bekend maar echt wel tot, zou ik zeker verkiezen boven sony ofzo, JVC is ook wel leuk, ben ik ook op de beurs geweest, voor je audio moet je echt geen jvc nemen ofzo. denon is idd ook een goede keuze voor een receiver, het gaat niet direct om het aantal watt. Maar een krachtige versterker is toch wel nodig, bij merken als denon en onkyo en marantz etc, heb je aan 100w zeker wel genoeg (per kanaal) heb ik ook nodig, anders trekt die me speakers niet. kwa receiver kan ik 1 ding zeggen, koop NOOIT een sony jvc pioneer of wat dan ook. Maar dus een HK/denon/marantz/onkyo dat zijn de betere merken voor 5.1 setjes die niet (al) te duur zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pioneer en Sony maken anders prima 5.1 receivers hoor. :o die 925 en alles wat daar vanaf stamt is echt goed. Niet het audiofielste van het audiofielste, maar dat is een onkyo 575 ook niet. Alhoewel ik de laatste wel beter vind klinken. Maar dat kan persoonlijk zijn en zaken als bediening enzo kunnen ook meespelen (daar wint die sony het IMHO wel op, vergeleken met denon/onkyo/yamaha). Op de een of andere manier voelt zo'n QS receivertje lekker logisch na (totdat je de AB in je handen krijgt >:)).
verder is B&W ook wel een leuk speaker merk, maar 6toen ik ze naast quadral hoorde, wilde ik dus echt geen B&W meer, maar da's persoonlijk.
Toe maar :o. Heb je alle B&W's naast Quadrals gehoord! Goed :D.

Ik moet je zeker meegeven dat een shogun een stuk mooier is dan een 603 (en zeker mooier dan een 603s1!), maar dat is niet een reden om B&W als minder merk voor te doen als quadral. (en het feit dat je schoonpa reseller van Quadral en onkyo is maakt B&W ook niet slechter >:)).

Speakers moet je gewoon lekker zelf luisteren. Ik zou zeggen, ga ook eens naar de audience lijn van dynaudio luisteren. Ik zelf schrok wel in positieve zin van de audience 122. Mooi slank speakertje wat ik wel lekker vond klinken. (alleen is die 122 wat buiten het budget, andere modellen heb ik niet lang gehoord, maar geef ze een kans! :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1