Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
ik zag twee beren fout parkeren....
Ik begrijp die vraag niet helemaal van je???
Wat denk je van 2 Operating systems op 1 systeem te gebruiken!!! daar voor gebruik ik dualboot???
Verwijderd
Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com
Verwijderd
Dit lijkt mij inderdaad de meest voorkomende reden voor een WOS/NWOS dualboot ja.Op Sunday 28 October 2001 02:10 schreef aapie het volgende:
Een dualboot is handig, als je als linux newbie meer kennis op wilt doen, door linux naast windows te draaien kan je zelf het een en ander uitproberen.. (linux is als voorbeeld genomen als 2e os, kan dus ook een ander zijn)
Tripleboot? Gewoon veel compus hebben en dan elke compu 1 OS!Op Sunday 28 October 2001 02:17 schreef SpankmasterD het volgende:
Dualboot!? TRIPLEBOOT!
n00bz...
n00b
Verwijderd
Voor de rest gebruik ik Win XP
Mijn toetsenbord reageert raar onder winxp en win2k daardoor blijft mijn shift toets soms hangen en hoor ik een irritante piep uit mijn systeemkast
Dit gebeurt vaak als ik een toets lang ingedrukt hou
Nog ff wachte dan heeft ze haar eigen systeempje en kan windows eraf (gebruik ik toch niet meer )
2 comps, 1 dedicated linux, de ander 5 kernels verdeeld over 2 linux partities en 1 windows in lilo ?Op Sunday 28 October 2001 02:00 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Dit lijkt mij inderdaad de meest voorkomende reden voor een WOS/NWOS dualboot ja.
[..]
Tripleboot? Gewoon veel compus hebben en dan elke compu 1 OS!
n00b
noobs
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Dualboot omdat ik geen troep van games in m'n main-OS wil hebben.
Dualboot omdat ik geen extra TSR's heb draaien tijdens games, en alles wat ik nodig heb wel in m'n main-OS.
Dualboot om onder het ene OS te kunnen kloten met files die niet toegankelijk zijn onder het andere.
Het mag duidelijk zijn dat ik een Main OS heb, en een Game OS. Win2K Pro en Win98SE.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
das een erg duidelijk uit legOp Sunday 28 October 2001 06:55 schreef HlpDsK het volgende:
Dualboot omdat als je 1 OS verneukt je nog een werkend OS hebt.
Dualboot omdat ik geen extra TSR's heb draaien tijdens games, en alles wat ik nodig heb wel in m'n main-OS.
Dualboot om onder het ene OS te kunnen kloten met files die niet toegankelijk zijn onder het andere.
Het mag duidelijk zijn dat ik een Main OS heb, en een Game OS. Win2K Pro en Win98SE.
Verwijderd
Daarom dual boot dus
Maar als je je Linuxbak zover hebt dat je 'm eigenlijk als dedicated server wil gebruiken en je hebt op dezelfde PC je Win2k server PDC staan, kom je in de problemenEen dualboot is handig, als je als linux newbie meer kennis op wilt doen, door linux naast windows te draaien kan je zelf het een en ander uitproberen..
JuistOp Sunday 28 October 2001 02:00 schreef deadinspace het volgende:
Tripleboot? Gewoon veel compus hebben en dan elke compu 1 OS!
n00b
Vandaar mijn uitbreidingsplannen
Hou je jezelf ook nog een beetje current op als je OSsen zonder telkens om te booten
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Laat ik daar nou allemaal (met 1 OS dus) geen last van hebbenOp Sunday 28 October 2001 06:55 schreef HlpDsK het volgende:
Dualboot omdat als je 1 OS verneukt je nog een werkend OS hebt.
Verwijderd
"Linuxbak" die is dus dedicated aan linux, dus geen dualboot, dus kom je niet in de problemen... mocht je alsnog een dedicated linux server willen, je kan op genoeg plaatsen voor een paar tientjes een 486 op de kop tikkenOp Sunday 28 October 2001 18:07 schreef BackSlash32 het volgende:
Euh.. dualboot omdat ik te weinig PC's heb
[..]
Maar als je je Linuxbak zover hebt dat je 'm eigenlijk als dedicated server wil gebruiken en je hebt op dezelfde PC je Win2k server PDC staan, kom je in de problemen
[..]
Ik heb hier wel een Linux servert staan die erg veel dingen voor zijn rekening neemt (opslag, internet delen, test PHP developbak, caching DNS server). Ik zit er nog over te denken om ene mailserver te fixen of een NIS/NFS server. X Server had ik eerst ook, was best geinig, maar sind ik mijn srever heb geupgrade heb ik dta niet meer.
[deze advertentieruimte is te koop]
Over de kwaliteit van @Home de laatste tijd zal ik het hier niet hebben, al schiet dat nu even te binnen..
Dus ik twijfel of ik er nog een windows variant op ga zetten of dat ik het laat
Btw; de enige game die ik wel eens speel is UT en die draait ook native onder linux. TV-kaart werkt tenminste fatsoenlijk onder linux, evenals de rest van m'n hardware die onder windows nog wel eens lastig kon doen!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
gewoon vmware draaien
http://www.vmware.com
of onder windows unix/windows draaien
of anders om ewerkt perfect
te weten: spss, palm-desktop en dk2
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Da's mijn reden. Backwards compatibility
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Hoe zo dan?Op zondag 28 oktober 2001 23:47 schreef RG© het volgende:
.....alleen TV kijken blijft een beetje een probleem.....
Ik heb daar zelf geen problemen mee. Vorige week nog een kaartje bij de ALDI gehaald. Stereo en met radio; werkt prima. Hiervoor een Miro PCTV: ook geen probleem.
Verder:
* Linux MDK 8.1 voor productie werk.
* Slackware en LFS voor het prutsen en
* Windows 98 1e editie voor een spelletje. Dat laatste boot ik eigenlijk bijna nooit meer
*SPSS is er ook voor UNIX. Ik weet alleen niet tot welke versie.Op maandag 29 oktober 2001 01:26 schreef blouweKip het volgende:
Ik dualboot vnl om enkele windows-only programma's te runnen
te weten: spss, palm-desktop en dk2
*Palm-desktop ken ik niet (heb zelf een psion), maar er staat bij mij wel iets onder het Mandrake menu. Heb ook wel eens iets op freshmeat gezien.
Misschien heb je er wat aan...
Wat is dk2???
[Edit: Dungeon Keeper??]
NVidia drivers onder andere. En dan is die interlaced module van X echt slecht. De kwaliteit is om te huilen. Full screen gaat niet goed vaak en de proggies doen nooit wat ik wil. Dat proggie van Beelzebubu was een van de enige die ik wel fijn vond. Ik hoef namelijk niet meer te hebben dan een proggie dat rechtsonder op het scherm TV weergeeft over de rest heen.Op maandag 29 oktober 2001 23:17 schreef -RenE- het volgende:
Hoe zo dan?
Ik heb daar zelf geen problemen mee. Vorige week nog een kaartje bij de ALDI gehaald. Stereo en met radio; werkt prima. Hiervoor een Miro PCTV: ook geen probleem.
[deze advertentieruimte is te koop]
WIN2K -> werk/school
Lijkt me toch best wel logisch....
Mn school bied die echter niet aan met zon leuke studentenlicensie, daarnaast kan ik m ook niet illegaal ergens vinden.*SPSS is er ook voor UNIX. Ik weet alleen niet tot welke versie.
das die palm-desktop + sync zooi, is er ook wel in linux, maar ik kan mn palm helaas niet aanspreken in linux*Palm-desktop ken ik niet (heb zelf een psion), maar er staat bij mij wel iets onder het Mandrake menu. Heb ook wel eens iets op freshmeat gezien.
Tof spelWat is dk2???
Tis idd dungeon keeper 2, schijnt wel te kunnen met winx dacht ik, met de gewone wine werkt de software modus iig al niet
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Anders had ik het er allang afgegooid.
Wie weet waar je de linux versie van rally weg kunt halen dan ben ik van die klere sooi van windows af.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Verder draai ik (vrijwel) altijd debian testing.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
Ach ja, proggie uit 1997...
Er staan 4 OS-en op:
Windows NT 4 workstation - Windows werkstation, je kunt eigenlijk niet zonder in een op Windows gerichte wereld
Linux - Ook werkstation, vooral development
MS-DOS - Je kunt alles op z'n simpelst recht op de hardware doen, een 10 MB DOS-partitie vind ik altijd erg handig
BeOS - Leuk OS, speel ik zo nu en dan wat mee, klein beetje proggen
Mja, je hebt fpc (free pascal compiler), maar ik weet niet hoe/of je daar grafisch pascal progsels mee kunt maken...Op dinsdag 30 oktober 2001 08:26 schreef active2 het volgende:
En ik heb borland delphi draaien. Misschien is er ook een mogelijkheid om dat naar debian linux te krijgen. Ja met kylix open edition maar die krijg ik om de een of andere vage reden niet aan de praat.
Verwijderd
Feit blijft dat hij het lekkerste liep zonder ook maar 1 ding op mn comp.
Ik heb Windows XP (upgrade van ME maakt dat wat uit?) P3 933 mhz 512 sdram.
een C schijf met 10 gig(daar staat Windows XP nu op) een D schijf met 40 gig en een E schijf met 30 gig erop.(alle schijfen zijn NTFS)
Nu komt mijn vraag : kan ik bijv op de D schijf een Windows XP installeren en op de E (aparte harde schijf)schijf ook een Win XP Dat ik dan de D schijf voor spelletjes gebruik en mn E schijf voor gedownloade/geinstaleerde software?
Als mn E schijf redelijkvol zit met software (mp3's films etc) loopt mn game schijf (D) dan nog net zo soepel als mn systeem die net geformateerd is maar dan zonder dual boot? Heb ik dan 2 verschillende Windows registers?
Post dat dan in SeM en niet hier!
Maar dit topic gaat idd dicht. David2003: Het is niet de bedoeling om een topic van 2 jaar oud weer omhoog te gaan schoppen. Zeker niet om in de afdeling Non-Windows Operating Systems een vraag te stellen over compleet Windows-gerelateerde zaken.
Lees graag de Forum FAQ en de huisregels eens door.
Ik zie net dat dit bepaald niet de eerste keer is dat een dergelijke opmerking gemaakt moet worden. Hmmm
[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 06-08-2003 11:25 ]
Dit topic is gesloten.
![]()