Toon posts:

[VB6] Goede Installer

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er een geavanceerdere installer voor VB6 dan die er standaard bij zit.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:27
Nullsoft? (nog gratis ook :) )

• Delpix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11-2021

Delpix

Alanis Fan

...beter bekend als AMFan

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
InnoSetup (goed en gratis)

edit:

Damn, net te laat :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
kan je daarmee ook je .vbp importeren en dat ie er dan vanzelf alles bij stopt wat je nodig hebt? of moet je dat allemaal zelf uitzoeken?

Maak je eigen poll

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Op vrijdag 26 oktober 2001 08:55 schreef BOOTZ het volgende:
kan je daarmee ook je .vbp importeren en dat ie er dan vanzelf alles bij stopt wat je nodig hebt? of moet je dat allemaal zelf uitzoeken?
Hier is wat meer uitleg hoe je VB programma's moet gebruiken

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

SetupFactory kan VBP's importeren en er een goeie setup van maken, alleen is het niet gratis.

http://www.indigorose.com/setup/index.html

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-08 12:18
Wat dacht je van de Visual Studio Installer?

Te downloaden bij: http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates.asp

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt!!

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Wat ik persoonlijk altijd doe is die (gare) Package and Deployment tool van VB een setup te laten genereren en vervolgens in de config files te kijken welke dll'tjes etc hij nodig heeft en vervolgens gebruik ik NSIS (goed en gratis) om er een installer van te maken... eentje die geen rare bijwerkingen kent zoals het niet updaten van je bestanden en het moeten bijleveren van bepaalde runtimes waardoor je installatie met een factor 4 zo groot wordt :)

edit: wow dit moet wel de meest onduidelijke en chaotische tekst zijn die ooit geschreven heb :)

Verwijderd

Met innosetup wordt er dus een .ISS bestandje van gemaakt. Deze zal vast en zeker met de meegeleverde MyProg moeten worden gedraaid, maar als ik dus het setup bestand aanklik, kom ik in het venster waar ik het setupscript zie en kan tweaken, wat dus niet de bedoeling is neem in aan.

Iemand een ID?

• Gerco
  • Laatst online: 24-08 19:16

Gerco

Professional Newbie

Je moet een .ISS maken en die compilen tot een setup.exe (F9). Dan maakt 'ie 1 bestand waar alles inzit. Je hoeft due behalve de setup.exe NIETS naar je gebruiker te sturen (als je alle dependencies van je prog erbij gevrot hebt, want dat zijn er altijd nogal wat met VB.

Op de Inno-Setup site staan ook wrappers voor Inno-Setup, die de .ISS voor je kunnen maken, in het geval je dat te moeilijk vind. (Moet je wel het IQ van een aardappel voor hebben, aangezien iedere aap het kan na het 10 seconden bekijken van de samples en de help)

[ Voor 35% gewijzigd door Gerco op 03-02-2003 21:30 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Gerco schreef op 03 February 2003 @ 21:28:
Je moet een .ISS maken en die compilen tot een setup.exe (F9). Dan maakt 'ie 1 bestand waar alles inzit. Je hoeft due behalve de setup.exe NIETS naar je gebruiker te sturen (als je alle dependencies van je prog erbij gevrot hebt, want dat zijn er altijd nogal wat met VB.

Op de Inno-Setup site staan ook wrappers voor Inno-Setup, die de .ISS voor je kunnen maken, in het geval je dat te moeilijk vind. (Moet je wel het IQ van een aardappel voor hebben, aangezien iedere aap het kan na het 10 seconden bekijken van de samples en de help)
Whehehe , nee, die setup kan ik wel maken, maar ik zag de output directory over het hoofd :)

Maar nog bedankt :)

• Gerco
  • Laatst online: 24-08 19:16

Gerco

Professional Newbie

Ik kan je trouwens van harte "My Inno-Setup Extentions" van Martijn Laan (geloof ik) aanbevelen. Dan kun je ook Pascal scripting gebruiken in je setups en dus veel meer en betere opties maken (licentiecode checks enzo)... In feite is Inno-Setup zonder die extentions niet veel meer dan een behoorlijk opgevoerde Winzip self-extractor met een mooi jasje >:)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:08

WhiteDog

met zwarte hond

Setup Factory 6.0, www.indigorose.com

heel veel opties standaard ingebakken.

edit: wh00ps was dus al gepost :D

[ Voor 19% gewijzigd door WhiteDog op 04-02-2003 08:58 . Reden: dubbel ]

Pagina: 1