Hmm, 3000 piek over, receiver?

Pagina: 1
Acties:

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Hai.

Ik moet nog een nieuwe receiver hebben, de keuze voor speakers is al uit gegaan naar B&W 604 speakers van +/- 1000 piek (dus totaal budget is 5000, voor de minder slimmere mensen :)).
Nu ga ik dus binnenkort maar luisteren naar receivers, iemand nog tips naar welke ik echt _moet_ luisteren, want het zijn er zoveel dat ik het echt niet meer weet :)

bvd.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zet naast die 604 van B&W voor de grap ook even de dynaudio audience 122. Die is slanker en heeft voller laag (mooier ook) en een veel rustiger hoog :o.

Wil je 5.1 geluid van je receiver? Zoniet, ga dan gewoon voor een strakke stereoversterker met tuner.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Het is wel de bedoeling dat er ooit 5.1 geluid uit komt :) (maar de extra speakers komen later wel).

en Dynaudio? als speakers dus?
weinig over gehoord daar, zal ff tjekken of ze die hebben (anders moet ik weer zo lang zoeken ;), en die 400 piek korting op 604 s2 speakers spreekt me wel aan..)

Verwijderd

Marrantz, Denon, etc.
zijn zat goede merken. Hier hebben we een Marrantz SR7000 en ik mag niet klagen, zeer goede weergave.
maar koop een goed merk!

Verwijderd

Denon heeft een goed stereo geluid in zijn DD recievers zitten...

Deze zou op mijn shortlist komen:

Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/producten/denon/Denon%20AVR-3802.gif

Denon 3802 a 2790,- bij Stassen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als die denon een beetje vergelijkbaar is met of beter is dan de avr3300 (die 2.500 kostte) dan is dat zeker een aanrader.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

om gewoon en normaal te blijven koop dan gewoon een SONY dan heb je gewoon een goede receiver!!! 8-)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Pin je niet vast op b&w, er zijn zat andere mooie speakers, dynaudio vind ik zelf ook helemaal geweldig.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:30 schreef HaVi het volgende:
om gewoon en normaal te blijven koop dan gewoon een SONY dan heb je gewoon een goede receiver!!! 8-)
ik heb een DB940 ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Persoonlijk zou ik zeker voor de 3802 gaan, dit met name wegens de vele surroundmogelijkheden (DTS-ES, twee rearback aansluitingen, enz). Ik heb 'm vergeleken met meerdere receivers, o.a. een Onkyo en Marantz. Verschillen waren er wel, maar niet veel. Luister je een tijd naar de Denon dan klinkt deze goed. Schakel je over naar bijv. de Onyo dan klinkt deze best vreemd. Luister je hier weer een tijd naar en schakel je weer terug naar de Denon dan klinkt deze opeens vreemd. Je stelt je oren erop in als het ware. Mochten de verschillen nou groter zijn (modellen van andere weet ik niet btw, maar ze waren ongeveer van gelijke waarde), dan zou ik nog uitgebreid vergelijken. Maar als de een een heel iets minder hoog heeft op de default instelling, dan is dat best te compenseren door deze een tikkie hoger te draaien.

Kortom, naast de geluidskwaliteit is het ook (mijn inziens) goed om eens uitgebreid te kijken naar overige functies. banaanterminals achterop. Wel of geen fan. Aantal speaker aansluitingen. Inputs, outputs. Afstandsbediening. Pre-outs. Enz enz enz...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1