Toon posts:

Een goede eenvoudige router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 computers staan.
1 is aangesloten op Chello-modem en de andere heeft ook internet via die computer.
Het is nu alleen lastig dat ik steeds de 1e computer aan moet hebben als ik wil internetten op de andere.
Nu wil ik graag een router kopen en ik heb een tijdje gekeken welke nou een beetje goed is.

Ik ben in de laatste PCM gelezen dat de Draytek vigor 2200E wel een goede is. Ook is handig dat daar de configs voor Chello al in staan, want ik ben nog niet zo ervaren op dit gebied :P

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en of dit een goede beslissing is?
En kan zal ik dit zelf allemaal kunnen installeren of is dat erg moeilijk voor iemand die hier niet zoveel ervaring (zeg maar geen) mee heeft?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

het enige wat je nosig hebt is een oude pc met een diskette station is een hele simpele router en werkt goed

edit:
grootste voordel van dit is dat het helemaal gratis (op oude pc na, maar goed iedereen heeft nog wel een oud pc'tje staan)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
als ik het had zou ik het doen
maar ik heb het niet
onze oudste pc's zijn kapot of al eerder weggegeven.
alle (2) werkende pc's zijn in gebruik

Verwijderd

ik denk ook dat een simpele pc goedkoper is dan een router. en een simpele pc heeft geen ventilator nodig dus stil issie ook, en stroom zuipen deden ze toen nog niet

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02

Greyfox

MSX rulez

Pc is alleen maar lastig en out dated.
Je kunt inderdaad beter een router nemen en ik heb gehoord dat die vigor errug goed is.
(van horen zeggen dus, maar als ik ADSL krijg was ik zeker van plan om er ook 1 te nemen) :9

MSX 2 rulez more

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31
Hoezo een router nemen als je ADSL hebt? je kan je leuke adsl modem omtweaken tot router :) Kost nog veel minder.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Geen echt tweaker hier zie ik
een echte tweaker gaat juist voor het oude systeempje n laat dit Beter draaien dan de te KOPEN router!

en het zal wel aanzienlijk schelen in prijs
oude sysjes gaan bij ons op school rond de 100 a 150 door de school ( varieerend van 386 tot pI 266

what?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die deze router zelf heeft of kan zeggen of het configuren moeilijk is?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Zou zelf ook geen router kopen hoor, maar dit doet er nu effe niet zo toe..... Ik zou niet voor die Vigor gaan, maar eerder voor de SMC Barricade (kost ietsjes meer..niet zo heel veel) aangezien deze ook hardware-firewall heeft, printserver, DHCP-server....en je kunt em voor kabel EN adsl gebruiken (hoef je je adsl-modem dan ook niet meer te tweaken ;) )

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik zou eens zoeken op de site van tigerdirect (www.tigerdirect.com) die hebben een router te koop van 3com (3com 3c510) en deze kost maar 50 dollar. inclusief verzendkosten en invoerrechten ben je 240,- kwijt. Goedkoper dan hier! Intern is deze gelijk aan de SMC barricade (zelfde binnenwerk, barricade firmware werkt er ook op): hij heeft een 4-poorts 100mbit switch(voor 4 computers), print-server, compoort en 1x netwerkaansluiting voor een kabelmodem. Hij wordt geleverd inclusief een universele adapter voor zowel 110 als 220 volt. Ik heb er zelf ook 1, werkt perfect. Deze router is echt simpel in te stellen, kind kan de was doen! Ik heb ook niet zo veel verstand van netwerk troepjes, maar ik had 'm binnen een half uur aan de praat.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Huh op de site staat dat ze alleen aan US residents leveren of je moet ze gaan bellen

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

www.freesco.org

je hebt wel minstens een 386 met 6MB nodig (en 2 NIC's) en als je meer hebt dan ben je helemaal blij

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Razorhead: soms als je naar Tigerdirect surft kom je terecht op een andere site op yahoo die ook de spulletjes van hun verkoopt (waarschijnlijk vanwege de drukte?) Die andere site doet geen internationale bestellingen, maar tiger zelf wel. Anders bel je toch ff? maar 16 cent per minuut via kpn: tel. 0018008791597

en nee: ik heb geen aandelen van ze :-)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:43

warnas

Ja, dé...

Op donderdag 25 oktober 2001 19:07 schreef matthijs1985 het volgende:
Is er niemand die deze router zelf heeft of kan zeggen of het configuren moeilijk is?
Zie mijn laatste reactie op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/292261

Ding werkt prima.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Pagina: 1