Mxstream, Netgear, VPN, ADSL... stand van zaken?

Pagina: 1
Acties:

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:43

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Sorry, maar de meeste topics met deze trefwoorden zijn alweer vrij oud en ik vind er geen antwoord op deze vragen:

- Netgear 314 router, werkt die goed met MXstream/Planet?
- Wat is er toch zo bijzonder aan de MXstream verbinding? Ik heb zelf gewoon een kabelmodem: inpluggen, ipconfig/renew en karren maar. Wat is dat bij MXstream toch voor gedoe met een dashboard (alweer afgeschaft begrijp ik) en VPN? Er moeten ook W98-machines in dat netwerk.

En zijn er nog andere suggesties (behalve een PC met 2 netwerkkaarten neerzetten om de verbinding te sharen, want het moet monkey-proof) om een MXstream verbinding te delen? In casu, welke andere routers komen in aanmerking? (En als het even kan: waar te koop?)

Tweakers, barst los!

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Als je de ADSL modem zo instelt als de KPN aangeft, heb je VPN nodig voor de verbinding tussen router en ADSL-modem. Dit is echter te omzeilen door een welbekende tweak :), zodat je ADSL-modem gewoon DHCP server wordt en je gewoon in je router kunt pluggen en klaar :)

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Aha. Maar rommelen met het modem kost je de borg en de support. Beetje drastisch.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Op zondag 14 oktober 2001 23:36 schreef warnas het volgende:
Aha. Maar rommelen met het modem kost je de borg en de support. Beetje drastisch.
Borg slaat nergens op, je koopt de modem gewoon :z
En dat je support verliest hoeft niet, je kan het net zo makkelijk weer in originele staat herstellen als dat je het gewijzigd hebt. Je wilde toch niet zeggen dat je nu ook je internetverbinding precies volgens de CD/boekje van je provider hebt geïnstalleerd :?

nix drastisch dus, het is hier Tweakers 8-)

Verwijderd

1)Ja de netgear rt 314 werkt prima met mxstream de rt311 met een hubje ttrouwens ook (goedkoper :) )

2)Het dashboard is idd afgeschaft maar zonder tweak blijf je vpn gebruiken, en wat bedoel je met het w98 verhaal win98 heeft ook gewoon een vpn optie.

3)Die tweak van de modem is in een woord geweldig!!!
Ik heb eerst een jaar met een oude pc als router gewerkt (24/24)en heb nu sinds een maand of twee de modem tweak setup met een hub staan ik kan je zeggen dat het haast niet beter kan.
Op zich is dat niet raar omdat de alcatel modem gewoon ook een interne router heeft.
Deze optie is dmv een wachtwoord verborgen en met de tweak "tover"je die optie gewoon terug.
Dus waarom zou je een dure router kopen als je er al een hebt.
Bijkomend voordeel is dat je met de tweak ook geen vpn meer gebruikt die hou je dan over om zelf een beetje met vpn te klooien.
En oh nog iets de modem met tweak "belt" zelf in en blijft 24/24 online :P

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Die modemrouter om hem zo maar te noemen, voor hoeveel compu's is die eigenlijk te gebruiken (of onbeperkt)?

Verwijderd

Dat ligt een beetje aan de hub die je op de modem aansluit,maar ik geloof 256 nodes.

Verwijderd

Eeej allo,

Als je je modem hebt getweakt, hoe zit het dan met de veiligheid, ik bedoel is die modem dan gelijk ook je vuurmuur, of moet je dan op elke pc een vuurmuur installeren :?

thnx :)

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Om het zelf even bij te werken: de Draytek Vigor 2200e werkt met Mxstream, is redelijk makkelijk te configureren en draait nu bij mijn klant als een zonnetje. Niet vergeten de firmware van het Alcatel Mx-stream modem bij te werken, anders bestaat de kans dat de connectie af en toe verdwijnt!

Draytek heeft ook een (verkorte) Nederlandstalige handleiding in de doos en een Nederlandse site voor naslag. Erg prettig.

En die VPN-tunnel van Mxstream is een tikkie lastig maar de boekjes zijn duidelijk (al klopt in oude boekjes het subnetmasker niet: moet 255.255.255.0 zijn ipv. 255.0.0.0) maar daar ben je vanaf als die router ertussen zit.

Enige nadeel: als je dat ding aan de muur hangt kun je niet meer lezen welke led wat voorstelt want hij hangt dan ondersteboven. (Andersom ophangen kan niet want dan zitten als je kabels boven.) Maar ja, als-ie draait, dan draait ie.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Misschien een domme vraag hoor, maar ik zie het nou zo vaak staan en ik weet nog steeds niet wat het nou is.
Wat is VPN??

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
virtual private network: gecodeerde prive verbinding over publieke lijn.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op maandag 15 oktober 2001 00:12 schreef Straat het volgende:

[..]

Borg slaat nergens op, je koopt de modem gewoon :z
En dat je support verliest hoeft niet, je kan het net zo makkelijk weer in originele staat herstellen als dat je het gewijzigd hebt. Je wilde toch niet zeggen dat je nu ook je internetverbinding precies volgens de CD/boekje van je provider hebt geïnstalleerd :?

nix drastisch dus, het is hier Tweakers 8-)
Die tweak roeleert zwaar....helemaal goed.....Geen enkel gekloot meer met al die sjit *D

iRacing Profiel

Pagina: 1