Weten dat je droomt (LUCIDE DROOM), mijn ervaring.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18811

Topicstarter
Hallo,

Er zijn al een aantal topics over Lucide dromen (weten dat je droomt) geweest, ik wil toch even mijn ervaringen hiermee vertellen. Misschien zien anderen wel
overeenkomsten.

Ik ben nu 20 jaar en heb vooral vroeger vaak Lucide dromen gehad. Opeens had ik dit door.
Ik vertelede dan aan vrienden en vriendinnen als er gevaar dreigde dat ze niet bang hoefde te
zijn, het was immers toch maar in mijn droom.

Ik ging vaak op onderzoek uit en deed dingen die ik in real-life wel wilde doen maar niet durfde te doen. Zo heb ik eens de het raam van de schuurdeur ingeslagen in een lucide droom terwijl ik dus wist dat IK en de familie in huis lagen te slapen. Ik was toch wel bang dat ze er wakker van
zouden worden. Helemaal overtuigd van het feit dat ik alles kon doen zonder consequenties was ik dus niet.

Naast vele Lucide dromen droom ik gewoon onwijze veel. Vaak combineer ik verschillende dingen van de dag in een onlogisch (of is het wel logisch) geheel. Ik geloof dus zeker dat ik de vorige dag aan het evalueren ben en dat ik de dag op een rijtje aan het zetten ben.

Veel voorkomende dingen in mijn dromen zijn:

- Licht in de kamer is uit en ik krijg hem niet aan (lichtknop werkt niet) dit geeft een
beangstigend gevoel in die droom

- Als er gevaar dreigt of ik heb geen zin in de confrontatie van iets, dan doe ik in mijn droom
mijn ogen dicht, doe wat krampachtig en merk dat ik mijn ogen in real life open doe (en ben ik
wakker, weg van de enge droom). Hierna moet ik echt even mijn ogen open houden, want zodra ik ze
weer dicht doe zit ik weer in dezelfde droom.

- Ik kan altijd vliegen waardoor ik mensen die mij iets aan willen doen kan ontvluchten (dit
gebeurd zeer vaak).

- Af en toe merk ik dat ik naakt loop, schaam me kapot en hoop dat de droom zo snel mogelijk
voorbij is (vaag he?). Ik kan me alleen niet herinneren dat de mensen in mijn droom opmerken dat
ik niets aan heb.

- Veel achtergronden, personen, dingen enz. veranderen soms binnen enkele seconden. Het lijkt wel
alsof dit volkomen normaal is aangezien het nooit echt boeit in mijn droom. Af en toe merk ik het wel
dat dingen zijn verandert waardoor ik in mijn droom twijfel aan de gebeurtenissen.

- Wat ik vooral vroeger vaak had, was dat ik moest vluchten, alleen wilde mijn benen na een aantal
stappen niet meer. Met echt al mijn kracht kwam ik vaak ietsje verder. Meestal net genoeg om onvlucht
te zijn van dreigend gevaar.

Nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met bovenstaande gebeurtenissen???
En of ik er misschien iets uit af kan leiden.
Af en toe lijkt het, als ik mijn dromen zo zie, dat ik veel vlucht. In het dagelijks leven heb ik
hier echter nooit last van en ben ik een erg stabiel persoon die nooit problemen heeft eigenlijk,
ook niet met wie ik ben en hoe ik mij gedraag.

Als je iets herkent hoor ik dit heel graag!

Groeten,

PINJO

p.s. waar ik ook altijd zo gefrustreerd van raak is dat als ik geld in mijn droom heel stevig vasthoud (lucide droom meestal) dat het toch niet in mijn handen zit als ik wakker wordt, en ik vind nog al eens wat geld en zaken die ik mee wil nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Er zijn al een aantal topics over Lucide dromen (weten dat je droomt) geweest, ik wil toch even mijn ervaringen hiermee vertellen.
Waarde vrind, de andere topic was ook voor het delen van ervaringen, het was zinvoller om die omhoog te halen, dan een nieuwe te starten, want als wij allen, hier onze ervaringen gaan posten, dan wordt het een opsom topic, waar niemand baat bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Op donderdag 25 oktober 2001 13:53 schreef Pinjo het volgende:

[KNIP]

- Als er gevaar dreigt of ik heb geen zin in de confrontatie van iets, dan doe ik in mijn droom
mijn ogen dicht, doe wat krampachtig en merk dat ik mijn ogen in real life open doe (en ben ik
wakker, weg van de enge droom). Hierna moet ik echt even mijn ogen open houden, want zodra ik ze
weer dicht doe zit ik weer in dezelfde droom.

- Veel achtergronden, personen, dingen enz. veranderen soms binnen enkele seconden. Het lijkt wel
alsof dit volkomen normaal is aangezien het nooit echt boeit in mijn droom. Af en toe merk ik het wel
dat dingen zijn verandert waardoor ik in mijn droom twijfel aan de gebeurtenissen.

- Wat ik vooral vroeger vaak had, was dat ik moest vluchten, alleen wilde mijn benen na een aantal
stappen niet meer. Met echt al mijn kracht kwam ik vaak ietsje verder. Meestal net genoeg om onvlucht
te zijn van dreigend gevaar.

p.s. waar ik ook altijd zo gefrustreerd van raak is dat als ik geld in mijn droom heel stevig vasthoud (lucide droom meestal) dat het toch niet in mijn handen zit als ik wakker wordt, en ik vind nog al eens wat geld en zaken die ik mee wil nemen :)
toon volledige bericht
De bovenstaande dingen herken ik wel jah. Verder is het wel een intressant onderwerp.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Sorry, dubbelpost, schijnbaar was ie toch gepost ondanks de fout !

offtopic:
GVD, tis moeilijk om te posten vanaf school, krijg telkens melding lost connection with neighbour proxy ? Dus hopelijk komt ie er nu wel door

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Er is inderdaad al een topic over lucide dromen. Dit topic is dus overbodig, vandaar dat ik het hierbij sluit.

[topic=197902/1/25]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Dit topic is gesloten.