Op maandag 19 november 2001 14:59 schreef mgfun het volgende:
Gordijnstok: Je wil dus zeggen dat GoT te traag is door verkeerde software die niet berekend is op zo'n hoge load en dat ColdFusion Rulez
Ik snap het.
Nee en ja. Ik vind ( en dat geef ik eerlijk toe ) ColdFusion ( en Jrun) gewoon een beter pakket. Daarnaast zie ik de immer rijzende problemen die al tijden en tijden aan de gang zijn.
Dan weeg ik de hoeveelheid hardware en hits van T.net relatief af tegen die van Anandtech, en dan zie ik toch een flink verschil waarbij T.net het "niet al te goed doet".
Daarbij komt nog dat mysql table locking gebruikt ipv row locking en bij iedere db request dus de gehele tabel vastzet totdat deze is afgerond.
Dan bekijk ik de mogelijkheden van caching door php en die zijn praktisch nihil. Dan bekijk ik die van CF en die zijn erg uitgebreid. Nog steeds is RAM geheugen sneller als een harde schijf.
Nu zeg ik niet dat T.net meteen moet overstappen op ColdFusion, er zijn evt. ook andere talen beschikbaar die wel over caching beschikken, maar wel om is verder te kijken naar professionele pakketten, die evt. worden gesponsord, want het ontbreekt ze aan financiele kracht om bijv. een websphere in te zetten.