KT266A - Welk Mobo Gaan We Kopen ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Helaas nog even wachten totdat de ASUS uitkomt :( (je moet de 266-E hebben niet de gewone 266.

die MSI K7T266-RU is inderdaad degene met RAID en USB 2.0

Ik kan niet wachten totdat die ASUS uitkomt ik word er gek van :)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 22:19 schreef freaky20 het volgende:
Ik lees helemaal niets goeds over de Asus A7V266, die wil ik namelijk kopen.... is de abit KG7-RAID ook een beetje goed of zeggen jullie, neem dan de asus... Bij het Asus bordje zit trouwens dipswitches op het mobo wat ik eigenlijk als een voordeel beschouw....
Ik zou de Abit nemen.

Die maken gewoon puur kwaliteit spul, het is een beetje duurder, maar vet handig.

Vandaar het kleine marktaandeel, het is net wat duurder, dus de OEM's gebruiken het niet.

Verwijderd

Waar hebben jullie die MSI's gevonden en voor welke prijs?

Ik overweeg eigenlijk om maar online te bestellen bij zo'n zaak uit de Pricewatch, maar vind die goedkope winkeltjes een beetje eng... iemand hier toevallig al zo'n bord besteld?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 22:30 schreef Eggplant het volgende:
Waar hebben jullie die MSI's gevonden en voor welke prijs?

Ik overweeg eigenlijk om maar online te bestellen bij zo'n zaak uit de Pricewatch, maar vind die goedkope winkeltjes een beetje eng... iemand hier toevallig al zo'n bord besteld?
Als je op het Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/h1.gif klikt dan krijg je de Shop Survey, daar staan ervaringen van kopers.

Verwijderd

Heb ik gezien ja, maar doel eigenlijk meer op levertijden voor dit bordje.. aangezien het net uit is

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 12:22

CasaLasse

c454 l4553

[edit] dubbelpost... * CasaLasse had de bladzijde niet omgeslagen... :z

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op Sunday 28 October 2001 17:56 schreef SuB het volgende:
ik ga voor de Epox 8KHA2

dat is de Epox 8KHA+ met onboard raid komt eind november. Waarschijnlijk wordt mijn dual systeem ook een epox. Epox roeleert de laatste tijd vind ik.

Asus is mij te duur voor het geboden en heben brakke layout abit heb ik altijd problemen mee gehad dus die valt voor mij persoonlijk af.

Lol en k lees dus net dat de asus de 8045 niet slikt en laat ik die nou net hebben =]
kijk en dat was mijn enige minpunt tenopzichte van epox.. geen raid..

misschien toch epox.. hmm abit of epox, epox of abit.. keuzes keuzes

Sinlath | Opinions may contain latency

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:22

Raimond613

Simracer

Ik denk dat ik voor de MSI ga:
Die smartkey kan ik erg goed gebruiken >:)

iracing profile

Verwijderd

Ik ga duidelijk voor de Epox !

Geen Raid maar who cares ! Er is wel een PCI kaart verkrijgbaar van Expox die meteen 4 extra USB geeft en 2x Extra IDE channels dus Hopla weer 4x IDE apparaten.

Zie niks anders dan positieve berichten en dat voor 345 piek.
Wordt gaarne op de hoogte gehouden door mensen die de Epox 8kha+ hebben.

Bedankt voor het overzicht, was toch aardig wat werk en ZEKER NIET voor niks geweest, BEDANKT :+

• razoon
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Geen negatieve berichten over de Epox zei je?
Ik zou dan maar even hier lezen:

http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=9

en hier staat ook zoiets

http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=&threadid=14266&perpage=30&pagenumber=4

gaaaaapp

Denk erom ik vertel dit om je uit je Epox droom te helpen en je met je beentjes op de grond te zetten.
Het is dus niet overal rozengeur en maneschijn
En idd. ik ga er ook voor. Al heb ik mijn eerste tegenslag al moeten incasseren en ben waarschijnlijk de 1e in NL die zn bordje al heeft teruggestuurd omdat ie dood was.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Ik heb de MSI, maar ik vind hem eigenlijk wel een beetje tegenvallen. Ik krijg de FSB maximaal op 149 mhz stabiel en ik heb er best goed geheugen in zitten: Corsair PC2400.
Als ik de FSB op 155 zet, dan start de PC al helemaal niet meer op. Zou extra koeling op de northbridge helpen? Vreemd genoeg zit er namelijk helemaal geen actief koelertje op.

Ik zat wel te denken aan een Blue Orbb om die op de northbridge te zetten, maar ik weet niet of dat past: er zitten een aantal grote condensatoren vrij dicht in de buurt. Is zo'n blue orb veel groter dan het koelblokje zelf wat er nu standaard op zit?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

heeft jeMSI Vmem die je kan instellen, dan moet je die even omhoog gooien kom je weer een stukje hoger.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 10:33 schreef budi het volgende:
Ik heb de MSI, maar ik vind hem eigenlijk wel een beetje tegenvallen. Ik krijg de FSB maximaal op 149 mhz stabiel en ik heb er best goed geheugen in zitten: Corsair PC2400.
Als ik de FSB op 155 zet, dan start de PC al helemaal niet meer op.
Shit man, dat klinkt niet echt goed... Zit je processor niet toevallig al aan z'n max?? Probeer anders je multiplier iets te verlagen...

Verwijderd

Eerlijk gezegd vind ik MSI niet goed, goedkope borden die worden gebruikt in Siemens systemen enzo, vriend van mij had een K7T Turbo gekocht, dat was ook een en al probs :/

• budi
Op maandag 29 oktober 2001 10:42 schreef Eggplant het volgende:

[..]

Shit man, dat klinkt niet echt goed... Zit je processor niet toevallig al aan z'n max?? Probeer anders je multiplier iets te verlagen...
Ik heb ook al geprobeerd de multiplier lager te zetten inderdaad, ipv 9 8.5, maar dat hielp helaas niet. Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat de CPU geen hogere FSB trekt? Het is immers wel een 1 Ghz AVIA die nog gemaakt is op een 100 mhz FSB, hoewel het me sterk lijkt, meestal is de CPU niet de beperkende factor.

Oh ja, over dat VMEM, ik zal eens kijken, bedankt voor de tip.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Evt. ook Vio iets omhoog (3.45), dat geeft je PCI-kaarten en videokaart wat meer prik

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Hmmm zit er toch sterk over te denken de Shuttle aan te schaffen. Misschien niet zoveel overclock-features als Abit ed, maar wel lekker goedkoop en zover ik heb kunnen lezen niet minder stabiel dan andere merken. Van Abit ben ik voorlopig genezen - nu een KT7A waar geen XP op kan, en die bovendien niet stabiel is met alle 3 de geheugenbanken gevuld :(

Verwijderd

Heb net Venema gebeld (goedkoopste K7T266 Pro2 in Pricewatch), zeggen ze dat ze dat bord nog niet hebben ontvangen!!! Dus niet uitverkocht, maar gewoon nog niet 1 van gezien!!! :( :(

Daar adverteren ze nb al 2 weken mee.. boeven

Verwijderd

De KT7266 PRO2 is bij SWW op voorraad; 389,- inc. Yep, zonder RAID & USB 2.0 Venema prijzen zijn ex BTW, niet?

onee, kzie t al... inc. hmm... naja, als ze niet kunnen leveren...

Verwijderd

Ja, beetje sneu zo'n lokkertje...

En tegen dat ze 'm binnen hebben, gaat de prijs zeker weer omhoog... :( :( Daar koop ik dus echt niet hoor!

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 02:45
Een woord en een URL:

ASUS (A7V266-E)

http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/a7v266_e/index.shtml

Waarom? Blijkt weer eens het snelste bord te zijn, zeer stabiel, nog meer ruimte voor cooler dan EPOX, RAID optioneel, FSB tot 227 Mhz ofzo enzovoort enzovoort.

Zie bovenstaande review. De eerste ;-)

Greetz Terminator@NL :7

P.S. Wordt bij mij de basis voor mijn nieuwe PC.

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

En voor de liefhebbers, er past geen ALPHA PAL8045 op het nieuwe ASUS A7V266-E board.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
En voor de liefhebbers, er past geen ALPHA PAL8045 op het nieuwe ASUS A7V266-E board.
En met een beetje mod werk ook niet ?

En zou er in de toekomst wel een geschikte koeler komen voor dat bord met een XP cpu?

Ik denk zelf dat het allemaal goed gaat komen.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

jammer van de floppy aansluiting op die ASUS A7V266-E.
verde ziet het er wel oke uit.

• freaky20
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Wanneer komt die Asus A7V266-E uit, en wat zal de prijs ervan zijn (ongeveer)?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 15:27 schreef freaky20 het volgende:
Wanneer komt die Asus A7V266-E uit, en wat zal de prijs ervan zijn (ongeveer)?
500 dacht ik.

• budi
Wel leuk van die Asus om een FSB tot 227 mhz te ondersteunen, maar volgens mij heb je daar niet veel aan, ik kan me niet voorstellen dat de northbridge met wat voor koeling dat aankan.
Op hoeveel megahertz draait je AGP dan wel niet? Over de 100?

Verwijderd

Ik ga zo'n MSI K7T266 Pro2 met een Tb 1.4 kopen, en was van plan de Silverado er voor aan te schaffen. Heeft iemand al ervaring met de Silverado van Noisecontroll? Of hij past en nog een beetje goed is met overklokken?

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op maandag 29 oktober 2001 15:45 schreef iefje het volgende:

[..]

500 dacht ik.
is dat niet een beetje erg veel?

De KT266 versie kwam uit voor 450 piek maar zakte binnen notime naar minder dan 400 gulden. Dat zal nu ook wel gebeuren. (Hoop ik :) ).

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 16:00 schreef budi het volgende:
Op hoeveel megahertz draait je AGP dan wel niet? Over de 100?
Dat is nou zo leuk aan de abit, dan kun je je FSB losmaken van je PCI en AGP waardoor je VEEL hoger kunt.

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Verwijderd

re: grimborg

Die silverado lijkt me helemaal nix (zie ook de roundup bij anandtech). Wil je stil, dan is de Alpha PAL 8045 ULTRASILENT Papst 8412NGL n veel betere keuze (149,- DM), deze past op de MSI.

zie: http://www.frozen-silicon.de

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op maandag 29 oktober 2001 16:46 schreef deGrad het volgende:
re: grimborg

[..]
je kan ook quoten... Das net zo makkelijk :7 :7

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 29 oktober 2001 16:34 schreef bluppy2 het volgende:
kijk eens aan :) :

http://www.tweakers.net/nieuws/19017
nou maar hopen dat hij erg snel in nederland verkrijgbaar wordt.

39

Verwijderd

Wat is er nou eigenlijk zo goed aan de Asus?

Ik zag bij die review best wat rotte minpunten.

• BenJoep
  • Laatst online: 21:19
Op maandag 29 oktober 2001 19:34 schreef iefje het volgende:
Wat is er nou eigenlijk zo goed aan de Asus?

Ik zag bij die review best wat rotte minpunten.
Yah vind ik ook, vooral die agp die verandert als je met de fsb gaat klokken. Niet leuk, en dan ook meteen een reden waarom ik hem niet zal kopen.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Ik heb vandaag net mijn epox bordje binnen gehad en wat ik tot nu toe gezien heb is zeer goed. (layout, bios is zeer overzichtelijk en heeft lekker veel functies.)

Verder heb ik zo'n beetje alle merken socket a mobo's wel gehad en de bordjes waar ik de beste ervaring mee had waren die van abit en die van epox. Iets minder waren die van msi en gigabyte en het slechste vond ik die van asus. Ik heb namelijk de a7v en de a7v133 gehad en ik vond deze alle 2 zuigen.
(no offence, het is alleen maar mijn mening)

Nu ff wat proggies bij mijn nieuwe bordje installen en dan zal ik eens kijken wat ik over mijn nieuwste aanwinst kan zegen :)

Verwijderd

Effe berichtje van mijn kant kreeg van de week een xp 1600 in mijn handje gestopt.

Heb nu de volgende config draaien:

xp 1600
msi k7t pro2 via 133 (niet "a" dus)
Multiplyer: 10,5
235 watt voeding
Mhz 1092 (Fsb x104)

3x 128 mb sdram
Coolermaster van 35,- by mycom weet ff type niet
na 4 dagen draaien onder winxp 40 graden celcius in een desktop kast van Aopen.

Ben er heel tevreden over, geen enkele crash nada niks
De xp draait dus ook gewoon op een via 133, wel niet fullspeed maar dus wel. (itt enkele berichten)
Bios geeft aan 1050 MHZ (geen xp...)
Athlon

Vond het wel grappig experimentje...nu nog ff een andere kast en mamaplank, weet alleen nog niet welke...
Ik hoef geen raid, geen sound opnboard( althans niet noodzakelijk) wel 3 dimms, en voor de rest kaal...wel max aantal pci sloten......ivm met wat kaartjes.....
Suggesties welkom...

groet!

• raptile

raptile

Op maandag 29 oktober 2001 19:28 schreef Homedisc het volgende:

[..]

nou maar hopen dat hij erg snel in nederland verkrijgbaar wordt.
Ze zegen ook al dat ze hem in verweggiestan al hebben bij MyCom maar ik geloof er helemaal niets van.

(staat in 1 van de posts.)

Er is nog geen Review ofzo tevinden over dit bord.

en op de website van MyCom is niets tevinden over dit bord.

Maar zojuist heeft iemand MyCom bij de Pricewatch van tweakers.net gegooid dus ik snap er ff helemaal niets van.

Ik bel ze morgen wel ff op om nategaan of ze hem al hebben.

Spelfouten voorbehouden.

• PreDaTorY
  • Laatst online: 30-03 12:25
Op maandag 29 oktober 2001 20:41 schreef Rismo het volgende:

...

Vond het wel grappig experimentje...nu nog ff een andere kast en mamaplank, weet alleen nog niet welke...
Ik hoef geen raid, geen sound opnboard( althans niet noodzakelijk) wel 3 dimms, en voor de rest kaal...wel max aantal pci sloten......ivm met wat kaartjes.....
Suggesties welkom...

groet!
ik zit ook met het zelfde alleen heb ik nog geen athlon xp gekocht. ik zat te denken aan een 1600+ met een mobo zonder al te veel rommel en volle ondersteuning...

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

woensdag krijg ik mijn msi k7t 266 pro 2 ,een athlon xp1800+ en Mushkin 256MB HP DDR PC2100 2-2-2 binnen.(hopelijk)
doel is overclocken, zie wat ik kan halen zonder de multiplier te unlocken.

post de ervaringen hier wel even van.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Informatique staat ook in de pricewatch...
Voor 549 piek!!!!

ze zijn echt gek daar |:( |:(

• raptile

raptile

Inderdaad
maar daarintegen heb je wel maar 9,- gulden rembourskosten ... VIND JE HET GEK :?!

Ik weet zeker dat ze hem over 2 weken 100 piek goedkoper hebben gemaakt :)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

ASUS A7V266-E
Bij het overclocken is namelijk gebleken dat bij een verhoging van de FSB het moederbord automatisch naar AGP2x modus overgaat.
Dit vind ik echt kl*te als je gaat OC'en.

AGP 2x is nl. een ander voltage dan 4x

• raptile

raptile

Op maandag 29 oktober 2001 22:11 schreef iefje het volgende:
ASUS A7V266-E
[..]

Dit vind ik echt kl*te als je gaat OC'en.

AGP 2x is nl. een ander voltage dan 4x
Dat zit hem in de bios dus ik denk dat ze dat wel gaan veranderen.

Spelfouten voorbehouden.

• BenJoep
Op maandag 29 oktober 2001 22:17 schreef raptile het volgende:

[..]

Dat zit hem in de bios dus ik denk dat ze dat wel gaan veranderen.
Ik hoop het, anders dan is het geen asus, maar een abit voor mij.

• raptile

raptile

Op maandag 29 oktober 2001 23:28 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ik hoop het, anders dan is het geen asus, maar een abit voor mij.
Ik heb nu asus en daar zit die instelling in de bios dus ik denk dat ze dat wel gaan ontkoppelen van elkaar :)

(kan nu ook dus waarom niet bij dit bordje :) )

Spelfouten voorbehouden.

• alvv
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

ik heb net een review van de nForce gelezen en die is sneller (algemeen 10% sneller) dan de kt266A dus ik zit nu te twijfelen tussen nForce en KT266A. Ik wacht nog heel eventjes af en omdat er problemen met asus zijn dus beter is om eventjes af te wachten. Misschien weet ik over een week meer
klik hier voor de review van de MSI nForce

• BenJoep
Op maandag 29 oktober 2001 23:42 schreef alvv het volgende:
ik heb net een review van de nForce gelezen en die is sneller (algemeen 10% sneller) dan de kt266A dus ik zit nu te twijfelen tussen nForce en KT266A. Ik wacht nog heel eventjes af en omdat er problemen met asus zijn dus beter is om eventjes af te wachten. Misschien weet ik over een week meer
klik hier voor de review van de MSI nForce
Ik kijk niet naar de Nforce, ga geen nvidia nemen op me mobo. Ze zijn redelijk nieuw in de mobo-shit, en hebben goeie ideeen, maar ik blijf dan liever bij VIA. Gewoon het idee. Een VIA-chipet met een Nvidia-chipset als videokaart. Zal toch wel goed werken.

Wacht alleen nog steeds op die Abit vs Asus review. En dus op de Abit..

• Rick2001

Rick2001

N-Force is echt geen 10% sneller. Heb je de testen toch niet goed gelezen.
Ook hebben deze problemen met FSB overclocken in combinatie met een AGP kaart. Wat moet je dan nog met zo'n vod. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 01:00 schreef Rick2001 het volgende:
N-Force is echt geen 10% sneller. Heb je de testen toch niet goed gelezen.
Ook hebben deze problemen met FSB overclocken in combinatie met een AGP kaart. Wat moet je dan nog met zo'n vod. ;)
idd, de mem benchmark is hoger, maar daar heb je niks aan met een Athlon.

En in spellen is hij wat sneller omdat die videokaart IN de nForce zit ingebakken. Maar in praktijk is het allemaal maar 2-5fps en ik heb dan liever VIA (die al veel ervaringen hebben met mobo's) ipv NVidia die nu hun eerste mobo chipset maken.

• PreDaTorY
Ik heb na lang denken mijn keuze bijna vast staan:

K7T-266 Pro (ff kijken of ik ook het geluid er nog af kan krijgen)
Athlon XP 1600+/1,4 GHz
256 MB DDR/266 PC2100, 184pin (Kingston)

ff prijsjes erbij:
Mobo: 319.-
CPU: 419.-
Mem: 119.-
samen: 847.- allemaal bij gistron vandaan

ik zit alleen nog met de koeler die erop moet, maar ik ga wel ff langs bij de lokale pcboer die had wat moois dacht ik... Helaas moet ik nu eerst ff kijken waar ik het geld ergens vandaan kan halen, maarja heeft ook weer voordelen met prijsverlaging enzow :P

• Rick2001

Rick2001

Als je wilt overclocken, koop dan absoluut geen Kingston geheugen. Het beste geheugen is CORSAIR en CRUCIAL.
Bestel gewoon even een of twee reepjes CRUCIAL in Engeland voor 90 piek perstuk. (2x256Mb incl. alle bijkomende kosten incl. UPS voor 205 piek en levenslang garantie)
Dit geheugen loopt zeker tot 170Mhz FSB met de hoogste memory settings cas 2.

• PreDaTorY
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:27 schreef Rick2001 het volgende:
Als je wilt overclocken, koop dan absoluut geen Kingston geheugen. Het beste geheugen is CORSAIR en CRUCIAL.
Bestel gewoon even een of twee reepjes CRUCIAL in Engeland voor 90 piek perstuk. (2x256Mb incl. alle bijkomende kosten incl. UPS voor 205 piek en levenslang garantie)
en als je gewoon een snel en stabiel systeem wil hebben?

• Rick2001

Rick2001

Als je niet overclocked kun je gewoon MERK geheugen kopen zoals APACER, KINGSTON of iets dergelijks.
Op de aangegeven specificaties werkt dit geheugen perfect.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:27 schreef Rick2001 het volgende:
als ik het goed begrijp kost het dus in totaal 205 piek (inclusief UPS bezorgin). Hoe zit het met UPS als je er niet bent , komen ze de volgende dag weer?

• raptile

raptile

Ik heb MyCom gebeld vandaag en die hebben de ASUS A7V266-E nog niet :(

Spelfouten voorbehouden.

• Rick2001

Rick2001

Da's een goeie vraag wat UPS doet. Laat het anders bezorgen op een adres waar je zeker bent dat iemand thuis is als ze langskomen. Shipping adres mag anders zijn dan billing adres.

Verwijderd

Hoezo wil iedereen nou die Asus en niemand de Abit :?

• Righteye
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Ik wil die Asus helemaal niet...is gewoon shite. Waarom ?

FSB O'verclocken, gaat de AGP automatisch naar 2x
Raid kun je niet uitschakelen
Kan geen Alpha Pal 8045 (of andere grote koeler) hebben zonder modden

Wat nou Asus ?

Voor mij blijft het de Epox of de Abit :) (ligt aan prijzen op HCC)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Ozzi

??

ik ga voor de msi daar heb ik goede ervaringen mee :)

geen

• BenJoep
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:14 schreef Righteye het volgende:
Ik wil die Asus helemaal niet...is gewoon shite. Waarom ?

FSB O'verclocken, gaat de AGP automatisch naar 2x
Raid kun je niet uitschakelen
Kan geen Alpha Pal 8045 (of andere grote koeler) hebben zonder modden

Wat nou Asus ?

Voor mij blijft het de Epox of de Abit :) (ligt aan prijzen op HCC)
Ik wil de Abit, gewoon om de reden dat dei asus weer raar bezig is met zijn mobo's. Die A7M en dan dit weer, echt vriendelijk voor de overklokkers vind ik ze niet meer. :( Boehoe..

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:41 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ik wil de Abit, gewoon om de reden dat dei asus weer raar bezig is met zijn mobo's. Die A7M en dan dit weer, echt vriendelijk voor de overklokkers vind ik ze niet meer. :( Boehoe..
Precies ja :(

• Cansu
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Ik mot die Asus ook niet om dezelfde reden als RightEye en omdat de Abit 1 dimm bank meer heeft en dat bij de Asus Raid versie de raid niet uit te zetten is als ie niet gebruikt wordt. Of dit bij de Abit KR7 kan weet ik niet. Correct me if I'm wrong.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:14 schreef Cansu het volgende:
Ik mot die Asus ook niet om dezelfde reden als RightEye en omdat de Abit 1 dimm bank meer heeft en dat bij de Asus Raid versie de raid niet uit te zetten is als ie niet gebruikt wordt. Of dit bij de Abit KR7 kan weet ik niet. Correct me if I'm wrong.
Promise is zowiezo bagger :r

• raptile

raptile

Dat zijn allemaal bios features .. die worden toch wel weer veranderd denk ik :)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:17 schreef iefje het volgende:

[..]

Promise is zowiezo bagger :r
Als Promise bagger is, wat is Highpoint dan?

:Z

• Rick2001

Rick2001

Promise en Highpoint zijn allebei van hetzelfde niveau en dat is natuurlijk laag voor raid dan. (Software raid beiden)
Het ABIT mag wel 4 DDR-SDRAM slots hebben, maar als je er geen REGISTERED memory instopt gaat het toch niet goed lopen. Maximaal 3 stuks dus da's geen argument. Of je moet al niet overclocken willen, dan is 4 x registered natuurlijk okay.

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 15:49

Pegasus81

Group: Infinity

Nou dat is snel :) gister het volgende mailtje naar Abit gestuurd:

"Dear Sir / Madam,

Could you please tell me when (aproximately) Abit will ship the upcoming KR7a and KR7a-Raid mainbords?

Thank you in advance,
Pegasus"

en vandaag het volgende terug:

"RE: ABIT KR7A and KR7A-RAID and the VIA KT266A Chipset

ABIT's KR7A and KR7A-RAID are coming very soon. We should be releasing samples in the next couple of weeks, and it should go into mass production in mid November. We appreciate your patience in its release, as we are working hard to make it the best KT266A solution right out of the box.

For more information on ABIT Engineered products, check out our web site:

http://www.abit.com.tw

Thank you for your interest in ABIT.

Regards,

Lester Lau

Regional Marketing Manager
ABIT Computer"

Das al lekker snel, misschien zelfs nog op tijd voor de HCC dagen *D. Bovendien wel vriendelijk van Abit dat ze erop reageren. Ik had het niet verwacht, maar wie niet waagt, wie niet wint... Misschien dat we maar eens vaker zulke mailtjes naar bedrijven moeten sturen; 't Kan nog een hoop leuke info opleveren! :Y)

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Nou ik ben ook een beetje aan het kijken naar een upgrade, enneuh ik wil nu graag weten welke epox-mobo ik moet nemen, ik durf namelijk niet de asus A7V266 te nemen...

ik zoek dus hetvolgende van epox(lekker goedkoop):
een mobo met DDR geheugen, hij moet zowel een athlon XP als een 800 kunnen accepteren, 3-4 geheugenbanken, ongeveer 5 PCI sloten, geen RAID (maakt het extra duur en vind ik niet nodig voor mij). Wat de chipset betreft ben ik nog niet helemaal uit.

Wat raden jullie mij nu aan?

• Rick2001

Rick2001

EPOX EP-8K7A = AMD761+VIA686B, 2xDDR, 6xPCI, AUDIO onboard, geen RAID
EPOX EP-8K7A+ = AMD761+VIA686B, 2xDDR, 6xPCI, AUDIO onboard, Highpoint RAID
EPOX EP-8KHA = VIA KT266 , 3xDDR, 6xPCI, AUDIO onboard, geen RAID
EPOX EP-8KHA+ = VIA KT266A, 3xDDR, 6xPCI, AUDIO onboard, geen RAID

8K7A = FL. 369,=
8K7A+ = FL. 389,=
8KHA = FL. 299,=
8KHA+ = FL. 345,=

Tja, keuzes keuzes. Ze zijn in ieder geval zeer stabiel als je de juiste componenten erbij neemt.

• PreDaTorY
Op woensdag 31 oktober 2001 00:49 schreef Rick2001 het volgende:
.....
zal daar misschien wel raid op zitten?!

• raptile

raptile

Op woensdag 31 oktober 2001 07:46 schreef PreDaTorY het volgende:

[..]

zal daar misschien wel raid op zitten?!
lees dan man er staat toch dat er 1 WEL raid heeft van higpoint!

Spelfouten voorbehouden.

• Rick2001

Rick2001

Op de EPOX EP-8KHA+ zit GEEN RAID controller.
Er is wel een model geplanned voor eind november wat waarschijnlijk het EPOX EP-8KHA2 gaat heten wat dus het EP-8KHA+ met RAID zal worden.

Tja, je ziet dat mijn ondertitel toch nog steeds moeilijk is. ;)

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Op woensdag 31 oktober 2001 00:49 schreef Rick2001 het volgende:

8K7A = FL. 369,=
8K7A+ = FL. 389,=
8KHA = FL. 299,=
8KHA+ = FL. 345,=

Tja, keuzes keuzes. Ze zijn in ieder geval zeer stabiel als je de juiste componenten erbij neemt.
Nou de prijzen vallen me mee. Maar de laatste bevalt me eigenlijk wel, nieuwe chipset van VIA en geen RAID, sounds good to me!

Alleen wat bedoel je met de juiste componenten erbij nemen.... ik heb hier thuis een Leadtek GeForce 2 MX 400, Realtek 100 Mbit kaartje, Maxtor 30 GB HD, 250 voeding (wat aangepast zal worden) en dat is het wel zo'n beetje, tja dat is het (weinig he)! Zal dit alles goed compatible zijn?

• Rick2001

Rick2001

Wat ik dus bedoel is, wil je overclocken ? Heb je ten eerste een erg goede voeding nodig. Dit board trekt alle vermogen uit je +5volt lijn van je voeding.
Heb je een goeie cooler ? (Als je wilt overclocken belangrijk)
Welk geheugen ?
Alleen als je wilt overclocken zijn deze punten erg belangrijk, dat moet ik erbij vertellen.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

euhmmm ik ga wel overclocken ja, geheugen wordt gewoon A-merk geheugen van Funprice, voeding zal idd een nieuwe moeten komen. Maar als ik alsnog niet besluit over te clocken, is dan dit alsnog een goede keus? Dus beter dan de Asus?

owja, wat is er beter aan de EPOX EP-8K7A ?

• Rick2001

Rick2001

Het 8K7A board is een bewezen superstabiel board met de AMD chipset. Verder komt het allemaal toch een beetje op hetzelfde neer.
Alle boarden zijn wel stabiel te krijgen als je maar een beetje weet hoe je moet installeren en welke onderdelen beter zijn dan andere.
Als je FSB overclocken wilt kun je toch echt beter GOED geheugen kopen hiervoor.
Funprice heeft gegarandeerd geen CRUCIAL geheugen (wat goedkoper is als no-name geheugen in nederland) en veel beter te overclocken.
Maar goed, ieders eigen keus. Ik geef alleen maar een advies.

Verwijderd

Ik ga zelf voor de MSI K7T266 Pro2 Via KT266A met Raid en USB 2.0 :)

• Pegasus81

Pegasus81

Ik zelf ga toch liever voor de abit KR7a-Raid, want die heeft een asynchrone bus, waardoor de geheugen-bus-snelheid losgekoppeld kan worden van de cpu-bus-snelheid. Dan kan je dus met 'normaal' geheugen je processer verder overclocken.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• Rick2001

Rick2001

Als je eens goed de FAQ van abit leest http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm dan zie je dat dit helemaal niet correct is.
Het enige wat hiermee bedoeld word is als je een DURON cpu hebt op 100/200Mhz fsb, je je geheugen op 133/266Mhz kunt laten lopen.
Niet dat je bijv. je cpu op 133/266Mhz hebt en je memory op 150/300Mhz. Zou leuk zijn, maar is alleen niet zo. Dit word op die site ook nog eens bevestigd door ABIT zelf.

• budi
Wat ik alleen wel raar blijf vinden is dat mijn MSI bij het opstarten aangeeft dat het geheugen op 266 loopt, terwijl mijn bus op 300 DDR staat (dus 150 FSB).
Toch denk ik dat het geheugen gewoon mee loopt, want een feitelijke echte gehele ontkoppeling vereist gewoon een totale omgooi van de structuur van de computerarchitectuur.

Aan de andere kant misschien ook maar goed ook, want een grote deel van de performance winst zit hem ook in het feit dat het geheugen sneller loopt als je de bus omhoog gooit.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf ga ik denk ik zo die Asus bestellen :)

39

• Rick2001

Rick2001

Als het geheugen inderdaad ASYNCHROON zou lopen met je processor krijg je erg hoge latencies waardoor je teveel snelheid verliest en waarschijnlijk nog lager uitkomt als SYNCHROON.
Probeer sisoftsandra eens en kijk wat die aangeeft voor snelheid.

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Deze gaat ik kopen

MSI 6380 V2.0 (K7T266 Pro2-RU)

Ben ik voorbereid op USB 2.0

En natuurlijk MSI need I say more :)

Het kost wel wat knaken, maar dan heb je ook wat.

Hij staat al wel bij mijn dealer in de prijslijst, maar hij is nog niet op voorraad.

Weet iemand wanneer deze te koop is in Nederland.

• Pegasus81

Pegasus81

Op woensdag 31 oktober 2001 11:47 schreef Rick2001 het volgende:
Als je eens goed de FAQ van abit leest http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm dan zie je dat dit helemaal niet correct is.
Het enige wat hiermee bedoeld word is als je een DURON cpu hebt op 100/200Mhz fsb, je je geheugen op 133/266Mhz kunt laten lopen.
Niet dat je bijv. je cpu op 133/266Mhz hebt en je memory op 150/300Mhz. Zou leuk zijn, maar is alleen niet zo. Dit word op die site ook nog eens bevestigd door ABIT zelf.
Hmzz, dan zal ik wel verkeerd gelezen hebben. 't Was ook bijna te mooi om waar te zijn B-)
Maar toch zal ik waarschijnlijk dit moederbord nemen bij mijn toch wel noodzakelijke (zie sig) upgrade. Gelukkig komt-ie al half november (zie mijn post op de 7e pagina van dit topic)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:27 schreef DinoRacer het volgende:
Deze gaat ik kopen

MSI 6380 V2.0 (K7T266 Pro2-RU)

Ben ik voorbereid op USB 2.0

En natuurlijk MSI need I say more :)

Het kost wel wat knaken, maar dan heb je ook wat.

Hij staat al wel bij mijn dealer in de prijslijst, maar hij is nog niet op voorraad.

hier:
http://www.tweakers.net/pricewatch/21798

Weet iemand wanneer deze te koop is in Nederland.

• Xenofoob392
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:19
Waar kan je die Soyo halen dan?

Iemand?

• Rick2001

Rick2001

Wie heeft hier het woord SOYO genoemd. :r Bah.

Verwijderd

woeps... ff vergeten de pagina om te slaan ;)

ik denk toch dat ik ff op die abit ga wachten :) in het verleden beste ervaringen algemeen gehad met abit, slechtste met asus en msi, dus zeker geen van die 2..

en ja epo(x), moet ik nog eens nader bestuderen :)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:12 schreef michieman het volgende:
hmmm. weinig plek voor een grote koeler zeg je daar... maar wat bedoel je nou met een grote koeler? zo eentje die je vastvijst op het mobo zoals die alpha 8045 ofzo?
Als je replied is het wel handig als je even quote waar je op reageert. Want jij reageert volgens mij op pag 1 van dit onderwerp?!

• Righteye
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Mijn Aopen H600A Case en mijn AMD Athlon XP 1500+ (unlocked) zijn bijna binnnen......

Nog maar drie weekje wachten voor de rest van mijn pc'tje !

Interresante link voor voor wie veel ervaringen wil zien van mensen met nieuwe KT266A (en andere) moederborden.

http://www.amdmb.com/vb/index.php

Waarschijnlijk kennen de meeste van jullie deze al !

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Bij de Abit kun je iig WEL je FSB loskoppelen van je AGP/PCI-bus snelheid, dus je kan je FSB op 190 laten lopen ( :? ) en dus loopt je AGP en PCI gewoon op 66/33.

Wel handig. Ja die 190Mhz FSB is wel veel, maar het is maar een voorbeeld.

Verwijderd

Zojuist mijn bestelde KT266 Pro2 RU binnen, ga ik van het weekend eens lekker mee spelen :)

Bij de weg: Zaterdag besteld bij DVC(zie procewatch) en vandaag afgeleverd op m'n werk, prima service dus

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Op woensdag 31 oktober 2001 10:59 schreef Rick2001 het volgende:
Het 8K7A board is een bewezen superstabiel board met de AMD chipset. Verder komt het allemaal toch een beetje op hetzelfde neer.
[...]
En what about de 8K7A+ ? Via 266A chipset beter als die amd chipset?

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04

mark9534

Ondertitel ?

ASUS A7V266-E
Wordt het voor mij met een Athlon XP 1600+ en Corsair 256 MB DDR SDRAM PC2400

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 31 oktober 2001 18:14 schreef mark9534 het volgende:
ASUS A7V266-E
Wordt het voor mij met een Athlon XP 1600+ en Corsair 256 MB DDR SDRAM PC2400
:) idem voor mij.
Ik mis alleen me Asus mobo nog ;(

39

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04

mark9534

Ondertitel ?

Ik mis nog een klein deel van het geld :) maar als ik dat heb dan is het gelijk bestellen !

• Rick2001

Rick2001

Nog een keer voor Iefje, goed lezen is een kunst !!!!!

Quote:

Firstly, the AMD761 Nortbridge used in the KG7-RAID has a synchronous memory bus, whereas the KT266A used on the KR7A-RAID supports an asynchronous memory bus. This means that memory on the KG7-RAID must run at the same speed as the Front Side Bus (FSB) whereas it can run at a different speed on the KR7A-RAID. If you have a 133MHz FSB Athlon and PC2100 memory, or a 100MHz Athlon (or Duron) and PC1600 memory, then both boards are essentially the same. However, only on the KR7A-RAID can you used PC2100 RAM (ie. running at 266MHz DDR) with a 100MHz Athlon/Duron (ie. running at 200MHz DDR). In these circumstances, the KR7A-RAID will offer a theoretical 33% greater memory bandwidth than the KG7-RAID. Note the emphasis on theoretical: once you take account of memory latencies the difference is likely to be just 5-10% in memory bandwidth - and the effect on performance with real-world applications even less.

Gaat dus NIET. Als dit wel ging deden veel meer fabrikanten dit. Duurt nog wel even voor dit mogelijk is.

Pagina: 1 2 3 Laatste