Toon posts:

Waar kan je oude legale spelen downloaden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een site waar je oude spelen kan dowloaden maar dan wel legaal natturlijk :) Ik wil bv Dune 1 of Dune 2 wel weers een spelen over LAN :)

Dus kent er iemand sites :?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is dat wel legaal ?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 11:36 schreef DeeJee het volgende:
Is dat wel legaal ?
Ja van die hele oude. Dat is toch legaal. Ik had al een keer een site voor oude spelletjes maar die ben ik kwijt :(

Verwijderd

www.freeloader.com, is een volkomen legale site je kan daar paar spelletjes zoals gta2 downloaden op een legale manier. Freeloader zet een klein beetje reclame, daardoor mogen deze games gratis gedownload worden heeft volgens mij ook is inde Power Unlimited gestaan :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Rival24

I'll Be Back

www.gamingdepot.com

ps. Dune 1 en 2 kun je niet over netwerk spelen....

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
legaal spelletjes downloaden zoals dune of dune 2 ? zolang ze niet op westwood staan. lijkt het me niet hoor !

trouwens als je in de winkel kijkt zijn deze spellen voor heel goedkoop te krijgen (legaal) ;)

...

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17
zoek gewoon eens naar freeware games.

Dat zijn spellen die gewoon free ge DL mag worden. :)

Maar al het andere wordt hier niet toe gestaan.

(offtopic mode )
ps Ik zeg altijd maar lang leven KaZaA :9~
(offtopic mode )

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Tja, nog maar een keer: omdat een spel oud is betekend niet dat er geen copyright meer op zit. Als een oud spel inderdaad vrij zou mogen worden uitgewisseld dan zou die bepaalde spel dan ook minstens op de website van de uitgever of de maker staan. Is ie daar niet, dan tja...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
oh jullie bedoelen zeker abondon warez zoals doom2 en x-com ? ik heb wel een link ! :P

Link verwijderd. Lees de faq. De volgende keer heb je echt een waarschuwing te pakken.

dikzak

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 12:07 schreef Chello200 het volgende:
oh jullie bedoelen zeker abondon warez zoals doom2 en x-com ? ik heb wel een link ! :P

Fout linkje
*zucht* nogmaals: abandon warez is een SPROOKJE. Ze bestaan NIET! Het is een leuk verhaaltje bedacht door een stel warez distributeurs om het legaal te laten LIJKEN. Bovenstaande link is dus een warez link! Deze zal dus ook verwijderd worden. Zo zie ik the Theme spellen er op staan, deze worden nog steeds verkocht (als bundel) dus daar zitten nog copyrights op. Dune 1 (van Cryo) zit nog copyright op, Dune 2 (van Westwood) zit nog copyright op. Dune 2 is nog te krijgen in de 15 (of was het 10?) year anniversary pack van Westwood trouwens.

Verwijderd

agreed

maar ik heb hem wel gebookmarkt >:)

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08

4hp

Oude spellen kun je volgens mij niet legaal downloaden. Maar als je goed zoekt met GOOGLE dan vind je soms wel es een linkje (bijvooreeld naar Dune2)

Verwijderd

Maar, maar... Abandonware dan? Al die ouwe proggies en OSsen als Paint Shop Pro, Wolfenstein3D, DOS 4 en Windows 3.11 mag toch wel?

Nee. Een programma is pas vrij te kopieren als de fabrikant dat zelf expliciet aangeeft. Ondanks het feit dat bijvoorbeeld Microsoft geen support meer op Windows 3.11 geeft, is het geen software die zomaar verspreid mag worden. Dus linkjes naar dergelijke programmas mogen ook niet, tenzij de maker ervan zelf aangeeft dat het vrij verspreid mag worden. Dit gebeurt echter zo goed als nooit dus laat het wel even duidelijk 'merken' als je een legaal abandonwarez 'iets' hebt. Een argument als "het staat op de site waar ik het gevonden heb dat het mag" is dus NIET geldig.
Dus kijk maar op de site van de fabrikant van het spel of daar een download staat, is dit niet het geval dan kun je er vanuit gaan dat de beschikbare download(s) op andere sites NIET legaal zijn.

Sorry zo is het nou eenmaal ;(

Bron: FAQ van GoT

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het enige oude spel waarvan ik weet dat het echt freeware is is OMF 2091 ;)

Voor de rest heeft MrRudi alles al gezegt.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
maar hij vroeg om legale oude spellen, en die zijn er wel, af en toe worden ze vrijgegeven, maar dit gebeurt lang niet bij alle spellen, en de meesten zal je toch bij abandonwarez moeten zoeken...
Jammer dat er over zoiets geen gedoogbeleid bestaat, we leven uiteindelijk toch in nederland >:)

Verwijderd

heel goed spel dat trouwens freeware is gemaakt is betrail at krondor.
:P moet je wel ff gaan klote om dos aan de praat te kijgen met highmem enzo

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
[blaat] staat een leuk overzichtje van sites die abandonware aanbieden :)

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
voor hele oude spellen kijk op [meer blaat]

maar ik weet niet of je dat over een LAN kan spelen

Verwijderd

Abandon Warez sites bestaan wel, gewoon zoeken ;)
Pagina: 1