Ik zoek een site waar je oude spelen kan dowloaden maar dan wel legaal natturlijk
Ik wil bv Dune 1 of Dune 2 wel weers een spelen over LAN
Dus kent er iemand sites
Dus kent er iemand sites
Money for nothin' and your chicks for free
Ja van die hele oude. Dat is toch legaal. Ik had al een keer een site voor oude spelletjes maar die ben ik kwijtOp woensdag 24 oktober 2001 11:36 schreef DeeJee het volgende:
Is dat wel legaal ?
Verwijderd
...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
dikzak
Verwijderd
*zucht* nogmaals: abandon warez is een SPROOKJE. Ze bestaan NIET! Het is een leuk verhaaltje bedacht door een stel warez distributeurs om het legaal te laten LIJKEN. Bovenstaande link is dus een warez link! Deze zal dus ook verwijderd worden. Zo zie ik the Theme spellen er op staan, deze worden nog steeds verkocht (als bundel) dus daar zitten nog copyrights op. Dune 1 (van Cryo) zit nog copyright op, Dune 2 (van Westwood) zit nog copyright op. Dune 2 is nog te krijgen in de 15 (of was het 10?) year anniversary pack van Westwood trouwens.Op woensdag 24 oktober 2001 12:07 schreef Chello200 het volgende:
oh jullie bedoelen zeker abondon warez zoals doom2 en x-com ? ik heb wel een link !
Fout linkje
Verwijderd
Dus kijk maar op de site van de fabrikant van het spel of daar een download staat, is dit niet het geval dan kun je er vanuit gaan dat de beschikbare download(s) op andere sites NIET legaal zijn.Maar, maar... Abandonware dan? Al die ouwe proggies en OSsen als Paint Shop Pro, Wolfenstein3D, DOS 4 en Windows 3.11 mag toch wel?
Nee. Een programma is pas vrij te kopieren als de fabrikant dat zelf expliciet aangeeft. Ondanks het feit dat bijvoorbeeld Microsoft geen support meer op Windows 3.11 geeft, is het geen software die zomaar verspreid mag worden. Dus linkjes naar dergelijke programmas mogen ook niet, tenzij de maker ervan zelf aangeeft dat het vrij verspreid mag worden. Dit gebeurt echter zo goed als nooit dus laat het wel even duidelijk 'merken' als je een legaal abandonwarez 'iets' hebt. Een argument als "het staat op de site waar ik het gevonden heb dat het mag" is dus NIET geldig.
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq