Toon posts:

Leuk hé zo'n computer!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:22 schreef Freak_66 het volgende:
LOOSE THE AMD 1GHZ

de 1 gig van amd heeft moeite met zijn vcore |:( hierdoor wordt die te warm en loopt dat hele systeem van je onstabiel. wat je kan doen is een andere amd kopen vanaf de 1,2 ghz lopen ze weer stabiel. of een andere grotere koeling proberen
Sorry maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord... Vind het ook een beetje vaag als ik eerlijk ben.
Als het een bestaand probleem is gaat het hier niet op, 44 graden idle en 54 stressed is helemaal niet warm.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:24 schreef Roefoes het volgende:
Dat zeg je nu wel zo makkelijk...
Met SiS chipsets heb ik geen ervaring, ik weet alleen dat SiS video kaarten geen succes waren.
De nieuwe VIA chipset is veel belovend maar ik waag het er liever niet op.
AMD chipsets maken toch gebruik van die brakke 686B southbridge die voor al dat gelazer zorgt?
Ennuh... Ali :? Daar begin ik al helemaal niet aan! :r
hoezo nou opeens SIS videokaarten het gaat toch om je moederbord?? :?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Eigen schuld, dikke bult.

Moet je je maar eerst in de materie verdiepen, voor je iets koopt.

Verwijderd

Voedingsprobleempje wellicht?
heb zelf een Aopen en Enermax voeding, en draaide als een tierelier, totdat ik zowel mn KT7-RAID als mn Duron600 opblies. Geen geld om te vervangen, en werk nu dus op een P90 met 24MB ram. Werkt goed als huis-tuin en keuken-internetbak.
Morgen eens kijken of ik een netwerkkaart kan vervangen door USB+usb2ethernet-kaart.

Verwijderd

*Xeno voelt zich met z'n AMD750 chipset ook errug genaaid*

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zelf was ik ook niet zo te spreken over m'n Asus A7V133, stabiel was ie wel redelijk...

Nouja uptimes van 1-3 dagen en dan een STOP scherm in win2k :r

Ik ben overgestapt op een ECS K7S5A en heb nu al een uptime gehaald van 16 :9 dagen!

Een echte aanrader dus :9~

webOS all the way!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:27 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Sorry maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord... Vind het ook een beetje vaag als ik eerlijk ben.
Als het een bestaand probleem is gaat het hier niet op, 44 graden idle en 54 stressed is helemaal niet warm.
Nee dat klopt voor een AMD is dat zelfs erg koel. heb je al een andere voeding geprobeerd dat kan ook weleens helpen.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:24 schreef Roefoes het volgende:
Dat zeg je nu wel zo makkelijk...
Met SiS chipsets heb ik geen ervaring, ik weet alleen dat SiS video kaarten geen succes waren.
De nieuwe VIA chipset is veel belovend maar ik waag het er liever niet op.
AMD chipsets maken toch gebruik van die brakke 686B southbridge die voor al dat gelazer zorgt?
Ennuh... Ali :? Daar begin ik al helemaal niet aan! :r
De nieuwe Ali Magik 1 b0 stepping is zeer goed te noemen hoor...heeft ook geen gezeik met bugs enzo..en snel...

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:25 schreef mbitnl het volgende:

[..]

Stierenpoep
:( sommige lui :? :(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmm raar, ik heb een MSI6330 met KT133A en een Tbird 1400 met een Live! kaart, en deze pc kan echt heel zware stress aan 100% stabiel...

* XTerm denkt terug aan zijn kernel compile terwijl zijn Memory eater draaide :D

Kernel gecompileerd op 7 minuten...
... terwijl er constant 640 Mb geheugen gealloct en gevuld met nullen terug werd vrijgegeven en terug gealloct enz...

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:31 schreef XTerm89D het volgende:
Hmm raar, ik heb een MSI6330 met KT133A en een Tbird 1400 met een Live! kaart, en deze pc kan echt heel zware stress aan 100% stabiel...
dat komt door je tbird 1400 dit is tot nu toe de meest stabiele van AMD en hij werkt echt perfect. *D

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:35 schreef Freak_66 het volgende:

[..]

dat komt door je tbird 1400 dit is tot nu toe de meest stabiele van AMD en hij werkt echt perfect. *D
Hmmz, ik kon mijn Tbird 850 even hard straffen, natuurlijk ging het trager, maar even stabiel. Dito op m'n afgedankt Tyan mobo. Ik heb die 850 trouwens doodgestraft door de core op gruwelijk wijze te verpletteren met m'n Superorb :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:29 schreef gcb het volgende:
Eigen schuld, dikke bult.

Moet je je maar eerst in de materie verdiepen, voor je iets koopt.
Als ik op dit soort reacties doelde had ik dat echt wel gezegt |:(
Ik zei ook al dat ik geen zin had om de hele dag aan m'n pc te knutselen en dat ik niet een van de mazzelaars ben die geen problemen hebben met hun pc.
Het kan jou net zo goed gebeuren, of ben jij zo geniaal (|:() dat je geen problement 'kunt' krijgen :? |:(
Ik bouwde al pc's toen jij nog in een luier rond liep.
Wat ik wil zeggen, zulke problemen kunnen iedereen treffen!

Verwijderd

ben ik het helemaal mee eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:45 schreef Freak_66 het volgende:
Hier hebben ze de 'quote' functie voor gemaakt. :)
Nu weet (bijn) niemand waar mee je het nu eens bent.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:45 schreef Freak_66 het volgende:
ik ook *D

hoewel ik 1 van de gelukkige ben O-)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:11 schreef Roefoes het volgende:

[...]

Dit keer begon het systeem zichzelf opnieuw op te starten of het stopte spontaan en gaf een hoge pieptoon over m'n speakers en headphones.

[...]
bekende probleem hierzo :( maar dan alleen met 3dgames, kast opengooien helpt meestal..dus moet denkik een koeler kopen

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter: ik ben het HONDERD procent met je eens. Ik was eerst altijd een persoon die schreeuwde "INTEL FOR LIFE!". Ik heb me toen laten omlullen en heb een maand of 5 een AMD gehad. (A7V133, 1.3Ghz, 512mem) Lekker snel, maar alleen maar shitproblemen. Daar wordt je gewoon niet blij van. Rare vastlopers, je bent altijd op zoek naar patches en fixes en ellende. Er zijn ongetwijfeld mensen die hierop reageren dat dit niet waar is. Mij een biet, ik vind AMD kut, en ik spreek uit mijn eigen ervaring. Heb vanmiddag een P4 1.7 gekocht. Ik weet het, VEEL duurder, en zeker NIET veel sneller, maar ik ben er VEEL blijer mee. Sinds 5 maanden heb ik weer vertrouwen in mijn pc.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:55 schreef ThePriest het volgende:
Topicstarter: ik ben het HONDERD procent met je eens. Ik was eerst altijd een persoon die schreeuwde "INTEL FOR LIFE!". Ik heb me toen laten omlullen en heb een maand of 5 een AMD gehad. (A7V133, 1.3Ghz, 512mem) Lekker snel, maar alleen maar shitproblemen. Daar wordt je gewoon niet blij van. Rare vastlopers, je bent altijd op zoek naar patches en fixes en ellende. Er zijn ongetwijfeld mensen die hierop reageren dat dit niet waar is. Mij een biet, ik vind AMD kut, en ik spreek uit mijn eigen ervaring. Heb vanmiddag een P4 1.7 gekocht. Ik weet het, VEEL duurder, en zeker NIET veel sneller, maar ik ben er VEEL blijer mee. Sinds 5 maanden heb ik weer vertrouwen in mijn pc.
flame :?
:r

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

chuck: wat is dat nou voor BOELshit man?? Een flame? Weet je wel wat dat is? My guess: nope. Ik geef hier mijn mening. Die geef ik gewoon eerlijk. Ik zeg het er zelf bij. People like YOU make me puke. :r

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

tja dat kan , bij mij is het juist andersom :)
1jaar gezeur met INTEL en nu dan eindelijk 1 jaar liefde en geluk :) niet op het eerste gezicht maar dat kwam door mijn A7V moederbord niet door AMD .. ik draai nu al een paar maanden lekker stabiel dus.... ik ben een HAPPY AMD user :)

ik denk dat het aan de onderdelen in het systeem ligt en niet aan de processor. (persoonlijke mening)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij niet zo zeer om AMD maar om VIA, en dan met name die KT133A chipset met 686B southbridge, deze heeft een aantal bugs.
Sommige mensen vinden het prachtig om dagen lang aan hun pc te sleutelen tot ze een oplossing hebben, daar hoor ik echter niet bij.
Experimenteren met m'n computer vind ik prachtig, kijken tot hoever je hardware kan, net dat laatste beetje snelheid uit je CPU persen en maar hopen dat je hardware het aankan.
Allemaal prachtig!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ThePriest het volgende:[/b]
ik vind AMD kut
[/quote

geen flame :?
[b]
People like YOU make me puke. :r
hahahaha :P

daar lach ik weer om :)
jij geeft je mening, dus dan mag ik hem ook geven :)
als je niet met een amd proc. om kan gaan dan moet je er ook af blijven :)

dit is ook geen flame :)
zo, en nu weer on topic ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:04 schreef raptile het volgende:

ik denk dat het aan de onderdelen in het systeem ligt en niet aan de processor. (persoonlijke mening)
Dit is meer een feit, AMD en INTEL zijn 100% compatible.
Alleen als je een brakke chipset hebt wordt de rest van je hardware ook niet juist aangestuurd.

Verwijderd

Zie mijn sign...... ben er zeeeeeeer over te spreken.
Zo stabiel als een huis (zijn die wel zo stabiel?)... nou ja je weet wat ik bedoel.
Zelfs WinXP no probs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:05 schreef chucky666 het volgende:
ThePriest het volgende:[/b]
ik vind AMD kut
[/quote

als je niet met een amd proc. om kan gaan dan moet je er ook af blijven :)

dit is ook geen flame :)
zo, en nu weer on topic ;)
Het is niet zo zeer dat AMD moeilijk is maar wanneer je zo'n brakke chipset hebt wordt het een stuk moeilijker om je systeem draaiende te houden.
Dit kun je net zo goed met een INTEL CPU hebben, daarom houd ik ook zo van INTEL chipsets want die geven nooit gezeik.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Daar gaan we weer met de Intel VS. AMD strijd!

Kijk mensen, Intel mag wel een hele goede processor zijn en super stabiel en zo!
Maar dat neemt niet weg dat Amd een kut processor is ofzo!

Kijk sommige hardware draait niet lekker met een amd ( vaak de chipset ) maar dat wil niet zeggen dat amd slecht is of dat intel nog veel beter is dan Amd wat dat is onzin.

Het zijn gewoon 2 aan elkaar gewaagte processoren die allebei heel goed functioneren.
Amd is sneller
Intel stabieler

Klaar dat is gewoon een feit.

Maar er is heus wel eens een keer dat een intel ook niet helemaal lekker draait ofzo!
Want daar zijn heus ook weleens problemen mee!

Ik heb een amd 1 GHZ en die draait geweldig en dat houdt geen INTEL bij.

Klaar dat is ook gewoon een mening en daar heb ik geen flame voor nodig ofzo.

Iedereen heeft zijn mening!
En ik vind Amd beter, maar ik respecteer mensen die Intel beter vinden.

Het is maar waar je van houdt, en als een amd stabiel loopt dan loopt ie ook rete stabiel!

Intel wordt tegenwoordig nog vaak gekozen omdat bij iedereen Pentium ingebakken zit. En dat is ook wel de meest stabiele processor omdat ze veel langer bestaan en veel meer onderzoek er naar doen.
Maar ik ben een DIE-HARD AMD fan en ik blijf die cker weten!

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Universal Creations
  • Laatst online: 19-08 10:17
Welk OS draai je, probeer eens Win2K of WinXP (of Linux). Ken je niemand met Socket A moederbord, dan kun je eens gaan wisselen, zodat je het probleem oplost.

BTW: je hebt geen zin om zelf aan je pc te klungelen, maar je zit nu een jaar met een brakke pc, dan zou het misschien verstandig zijn om een expert er na te laten kijken. Zomaar een suggestie hoor, ik bedoel dat wij natuurlijk wel dingen kunnen zeggen, maar dat we er niet bij zijn en het dus ook niet real-time kunnen uitproberen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• hives
Probeer er eens een abit plank onder te gooien ofzo.
Of gewoon een andere mammaplank, het moet in die richting zitten.

Laatst had ik ook een pc'tje daar was een probleempje mee, het was een AMD 1.4 GHZ en met een chaintech mobo 7aja2/100
En een sb live!

Nou daar ging die dan.... steeds system hangs, opeens raar rebooten alles mee meegemaakt.

Nou ik dus denken zou ik er eens een andere mammaplank onder doen???
En ja hoor ik deed er een abit kt7a tussen prima alles liep als een trein :)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Van je afschrijven helpt vaak in tijden van ellende.

Ik leef met je mee.............

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:15 schreef universal creations het volgende:
Welk OS draai je, probeer eens Win2K of WinXP (of Linux). Ken je niemand met Socket A moederbord, dan kun je eens gaan wisselen, zodat je het probleem oplost.

BTW: je hebt geen zin om zelf aan je pc te klungelen, maar je zit nu een jaar met een brakke pc, dan zou het misschien verstandig zijn om een expert er na te laten kijken. Zomaar een suggestie hoor, ik bedoel dat wij natuurlijk wel dingen kunnen zeggen, maar dat we er niet bij zijn en het dus ook niet real-time kunnen uitproberen.
Ik heb win98se, win millenium en win2k gehad maar ze gaven allemaal problemen.
Als ik dat moederbord omruil voor een model zonder die 686B southbridge ben ik al van een heleboel gezeik af.
Keb er trouwens niks op tegen om zelf aan m'n pc te knutselen, sterker nog, niemand anders dan ikzelf knutseld aan mijn pc :Y)
Ik bouw bijna dagelijks pc's en krijg ook dagelijks probleem pc's onder handen die allemaal weer werkend de deur uitgaan, maar de 686B southbridge is al een probleem opzich, hier kun je wel 10 experts bijhalen maar die chipset blijft brak.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:25 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Ik heb win98se, win millenium en win2k gehad maar ze gaven allemaal problemen.
Ik had ze alle drie geprobeerd... maar het bleef allemaal slecht gaan... En toen kwam XP... de redder in nood :)
Raar maar waar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:27 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

Ik had ze alle drie geprobeerd... maar het bleef allemaal slecht gaan... En toen kwam XP... de redder in nood :)
Raar maar waar :)
Hoezo vaag! 3 verschillende OS'en die niet lekker draaien en windows XP wel :o
Ik zou eerder verwachten dat XP niet goed zou draaien omdat het nog helemaal nieuw is en weinig support heeft.

• Universal Creations
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:25 schreef Roefoes het volgende:
maar de 686B southbridge is al een probleem opzich, hier kun je wel 10 experts bijhalen maar die chipset blijft brak.
Dus jij wil zeggen dat je een jaar met een probleem zit, wat alleen opgelost kan worden door een investering van 300,= ?!?
Dit wil zeggen, dat jij liever 25,= per maand bespaard, dan van alle ellende af te zijn ?!?
Kortom: je zit teveel op de centen!

Verwijderd

Hoeveel watt voeding gebruik je??

• Universal Creations
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:30 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hoezo vaag! 3 verschillende OS'en die niet lekker draaien en windows XP wel :o
Ik zou eerder verwachten dat XP niet goed zou draaien omdat het nog helemaal nieuw is en weinig support heeft.
Ehm, dus jij denkt nieuwe software niet kan omgaan met oudere hardware, interessant! Eerder andersom. Als ik bijvoorbeeld XP op een oud BX-systeem (zoals die van mij) zet, dan werkt dat zonder problemen!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

idd Roefoes, die 686B southbridge is echt een major problem. Ik heb ook dagelijkse assemblage-ervaring en als je een KT133 werkend krijgt, dan werkt het. Niks meer aan doen.

Maar nee, dan komt een klant na een week terug "Hij doet het niet" en dan krijg je een AMD/TB1.4 terug met een afgebrokkelde core..!! En een gat op het mobo in een condensator! :(

Zo mijn frustraties zijn eruit. Dank jullie wel voor jullie aandacht.

(8> nog 1 tip van opa Hugo; VIA en AMD werken maar Intel werkt beter. Maak zelf maar uit of je me opa wilt noemen of niet . Ik heb geen persoonlijke voorkeur. Zelf neem ik AMD want daar kan je lekker aan knutselen en hij is zo lekker warm met de winterdagen. Maar voor (onervaren) klanten is Intel makkelijker want die loopt stabieler. En ga me nou niet afzeiken o.i.d. want het is gewoon zo.

Dikke groeten van Pro-Intel en Pro-AMDer Hugo

XBOX 360 Gamertag

• Toink
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:29 schreef BBL the 2nd het volgende:
Voedingsprobleempje wellicht?
heb zelf een Aopen en Enermax voeding, en draaide als een tierelier, totdat ik zowel mn KT7-RAID als mn Duron600 opblies. Geen geld om te vervangen, en werk nu dus op een P90 met 24MB ram. Werkt goed als huis-tuin en keuken-internetbak.
Morgen eens kijken of ik een netwerkkaart kan vervangen door USB+usb2ethernet-kaart.
Daar heb je weer zo'n :r -figuur die denkt dat je voor een diode al een 431W voeding nodig hebt. |:( Ik heb al zo vaak gezegd dat een GOEDE voeding genoeg is.... Heb zelfs systemen op 235W voedingen met een 1400TB draaien vol met andere vretende apparatuur. So cut the bull en geef eens een fatsoenlijke reactie. Blijkbaar mag je je al kenner noemen als je 431W kan spellen. Of 350W.

• hives
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:32 schreef universal creations het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat je een jaar met een probleem zit, wat alleen opgelost kan worden door een investering van 300,= ?!?
Dit wil zeggen, dat jij liever 25,= per maand bespaard, dan van alle ellende af te zijn ?!?
Kortom: je zit teveel op de centen!
Bestaat er niet meer zoiets als garantie of reparatie door ASUS ofzo.

• Toink
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:33 schreef Koto1970 het volgende:
n00b-alarm... zie mijn vorige post.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:33 schreef Koto1970 het volgende:
350W Enermax.

• teuni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 08:49

teuni

shit happends.... every day.

probeer het met een andere geluidskaart.

ach ja.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:37 schreef hives het volgende:

[..]

Nee, omdat je em al uit de verpakking hebt gehaald, denken ze dat je misschien 120 kA over het bord hebt gejaagd. Of dat je erover heen hebt gereden met de fiets. Ik noem maar wat.

Vaak ben je na 2 weken (ligt aan koopvoorwaarden) al je rechten kwijt. En de verkoper zijn plichten :'(

XBOX 360 Gamertag

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik wil niet meedoen met een ware............. :P
Volgens mij loop mij huidige AMD systeem wel vaker vast dan mijn oude Intel van Packard Bell :)
Kan aan mij liggen, maar ik vind het dik vet mooi om aan mien puter te sleutelen duss :D

• Universal Creations
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:37 schreef hives het volgende:

[..]

Volgens het slachtoffer was er niets meer aan te doen, dus dan verplaats ik mij in zijn gedachte.

Eerder zei ik ook al, dat hij er beter een expert na kon laten kijken, dus je zou bv ook ASUS kunnen inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:34 schreef universal creations het volgende:

[..]

Ehm, dus jij denkt nieuwe software niet kan omgaan met oudere hardware, interessant! Eerder andersom. Als ik bijvoorbeeld XP op een oud BX-systeem (zoals die van mij) zet, dan werkt dat zonder problemen!
Nou niet omdat de hardware oud en al bekend is bij software fabrikanten maar omdat windows XP zo nieuw is en er dus nog niet veel driver support zal zijn voor welke hardware dan ook.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:41 schreef universal creations het volgende:

[..]

Volgens het slachtoffer was er niets meer aan te doen, dus dan verplaats ik mij in zijn gedachte.

Eerder zei ik ook al, dat hij er beter een expert na kon laten kijken, dus je zou bv ook ASUS kunnen inschakelen.
En denk je dat Asus dat doet? Mooi niet! Die zeggen dat ál je problemen zijn opgelost als je die mooie Intel 845 mobo die zo mooi in de vitrine glimt koopt!

XBOX 360 Gamertag

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

PS Niet kopen hoor! ;)

XBOX 360 Gamertag

• Universal Creations
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:43 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Nou niet omdat de hardware oud en al bekend is bij software fabrikanten maar omdat windows XP zo nieuw is en er dus nog niet veel driver support zal zijn voor welke hardware dan ook.
Ik heb er geen zin in om hierover te discussieren, maar op mijn 'oude' BX werkt het vlekkeloos.
Maar goed, ik denk zelf ook dat het niet aan het OS ligt, dus zit er maar 1 ding op: geld investeren in een upgrade (bv Athlon XP met Via KT266A mobo)

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Keb 2 dagen gedaan over het inststalleren van mijn abit kt7a maar hij is nu dus verder nog NOOIT vastegelopen, ik mag niet klagen :)

btw vastlopers op vage momenten... moet je ff opletten. als het toevallig zo is dat je tijdens die vage momenten een cd in je drive hebt zitten. Als dat zo is moet je ff die eerste optie bij de eigenschappen van je cd-rom uitzetten (stop cd-rom of zo) loste bij mij heeeel wat problemen op

mzzls
Xt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:41 schreef SquareHugo het volgende:

[..]

Nee, omdat je em al uit de verpakking hebt gehaald, denken ze dat je misschien 120 kA over het bord hebt gejaagd. Of dat je erover heen hebt gereden met de fiets. Ik noem maar wat.

Vaak ben je na 2 weken (ligt aan koopvoorwaarden) al je rechten kwijt. En de verkoper zijn plichten :'(
Het bord is niet kapot ofzo, kan het ook zo inruilen op m'n werk waar die vandaan komt, bouw ik er een demo systeempje van.
Maar ik ga toch liever voor een 100% intel systeem, vraag me niet waarom want dat weet ik zelf ook niet precies, ik bouw bijna dagelijks intel systemen en ben er een beetje aan gewend geraakt.

• hives
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:46 schreef SquareHugo het volgende:

[..]

En denk je dat Asus dat doet? Mooi niet! Die zeggen dat ál je problemen zijn opgelost als je die mooie Intel 845 mobo die zo mooi in de vitrine glimt koopt!
Een advies meer of minder van Asus is nooit weg.
Misschien hebben hun nou net een suggestie die niemand kon bedenken hier....

Niet geschoten is altijd mis.

Zo denk ik erover, Ik snap ook wel dat Roefoes erg chagrijnig wordt dat het het voor de zoveelste keer niet doet. Maar als je eigenwijs doet om alleen maar zelf te klooien schiet je ook niet op je kan altijd wel iemand gebruiken die echt de kern van het moederbord kent ofzo echt daar kom je een heel end mee..... ik spreek uit ervaring ik heb al zo vaak de plank mis geslagen met dingen die ik zelf dacht op te lossen.

Een beetje hulp kan nooit kwaad moet je maar denken.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:48 schreef universal creations het volgende:

[..]

Ik heb er geen zin in om hierover te discussieren, maar op mijn 'oude' BX werkt het vlekkeloos.
Maar goed, ik denk zelf ook dat het niet aan het OS ligt, dus zit er maar 1 ding op: geld investeren in een upgrade (bv Athlon XP met Via KT266A mobo)
Ik heb hier ook een 440BX met cel 500 super stabiel met XP.

Die VIA KT266A werkt super. De AMD XP ook. Fijn spul om mee te werken. Kwaliteit.

XBOX 360 Gamertag

• hives
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:49 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Het bord is niet kapot ofzo, kan het ook zo inruilen op m'n werk waar die vandaan komt, bouw ik er een demo systeempje van.
Maar ik ga toch liever voor een 100% intel systeem, vraag me niet waarom want dat weet ik zelf ook niet precies, ik bouw bijna dagelijks intel systemen en ben er een beetje aan gewend geraakt.
Als ik jou was zou ik het gewoon ff met een ander moederbord proberen van je werk ofzo... en ja als je liever intel hebt ja dan moet je maar gewoon voor intel gaan.

It's you're choice....

Want anders zijn we morgen nog aan het flamen over AMD & Intel ;) >:) 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:49 schreef hives het volgende:

[..]

Een advies meer of minder van Asus is nooit weg.
Misschien hebben hun nou net een suggestie die niemand kon bedenken hier....

Niet geschoten is altijd mis.

Zo denk ik erover, Ik snap ook wel dat Roefoes erg chagrijnig wordt dat het het voor de zoveelste keer niet doet. Maar als je eigenwijs doet om alleen maar zelf te klooien schiet je ook niet op je kan altijd wel iemand gebruiken die echt de kern van het moederbord kent ofzo echt daar kom je een heel end mee..... ik spreek uit ervaring ik heb al zo vaak de plank mis geslagen met dingen die ik zelf dacht op te lossen.

Een beetje hulp kan nooit kwaad moet je maar denken.
Hehe de kern van het mobo ken ik onderhand ook wel, heb al zoveel gezeik gehad en opgelost, word het zoeken naar oplossingen nu een beetje zat.
Misschien kunnen 'echte' tweakers dat niet begrijpen omdat zei allang blij zijn als ze iets te knutselen hebben, maargoed :)

• gavro
  • Laatst online: 19-08 08:57
Ik heb ook al een tijd lang een AMD proc in combinatie met een A7V. In het begin was het ook een en al ellende. MAAR omdat ik Pro-AMD ben heb ik me er flink doorheen zitten bijten. Allerlei patches e.d. gebruikt tot ie op den duur lekker stabiel was... voor een aantal maanden per keer.
A7V (en alle andere VIA-boards volgens mij, iig die met 686B) heeft namelijk die leuke bug met de Live!-player (jah, die patch heb ik ook geprobeerd!) >> gevolg: data-corroption, na 2 tot 4 maanden raken essentiele bestanden uiteindelijk ook beschadigd (eerst natuurlijk belangrijke docs :( ) en dan moet je Windows weer opnieuw installen
Great!

Sinds kort heb ik mijn A7V leuk geflashed met het RAID-bios (no-soldering-mod) en een extra hd aangeschaft (2*40 Maxtor 7200rpm) en een mooie raid-configuratie gemaakt.

RARA: no probs no more for me :) Geen data-corruptie HEERLIJK WEET JE!

Ik raad het elke AV7(-133) gebruiker aan!!

Ik weet niet of het 'verboden' is om een link naar de site te plaatsen waar je die biosen kan vinden. Als je het niet weet (meeste tweakers weten dit toch wel denk ik) dan moet je maar ff contact met me opnemen :)

Whoo-ah.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb ook vet gezeik gehad met m'n kt7, maar toen was dat bordje net uit. vond ik ook niet zo gek. met een beetje geduld heb ik het mooi opgelost en m'n kt7 was toch echt wel veeel stabieler dan m'n celly op een bx bord!

maandje terug kg7 gekocht, installeren en draaien! in 1x goed. bij iemand anders epox bord met kt266 sjip geinstalleerd, hoppa in 1x stabiel draaien. niks crashes zelfs niet in win ME/98.

het kan wel stabiel draaien, je moet alleen op de juiste manier je pc bouwen. dan heb je van die mannetjes (zeg neit dat jij er zo 1 bent) die superorbs kopen en hun kaarten kwakeloos erin stampen of geen via drivers installeren en dan gaan klagen dat het allemaal rotzooi is |:(
je leest hier zoveel problemen over amd en via omdat gewoon de meeste hier een amd kopen.

maargoed, hier zijn al 100'en topics over geweest dus ik hou er maar over op ;)

nu even wat tips:
als je pc niet stabiel loopt:
1: trek al je kaarten eruit behalve video ofcourse
2: draai www.memtest86.com
3: nieuwste bios/drivers etc... downloaden
4: 1 voor 1 je kaarten terug plaatsen en kijk goed hoe je pc de irq's verdeelt. niet teveel met je live sharen, liever niks en het slot onder je agp vrijlaten.
5: sjek je temp. als die boven de 60 komt moet je eens aan een ander coolertje gaan denken. heb je een superorb gooi hem dan direct weg :D

werkt het dan nog niet, dan is er denk ik iets kapot. kijk of je core niet beschadigt is en anders breng je je moederbord terug.

als je er zo niet uitkomt, weet ik het ook niet meer....
suc6

• raptile

raptile

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:51 schreef SquareHugo het volgende:

[..]

Ik heb hier ook een 440BX met cel 500 super stabiel met XP.

Die VIA KT266A werkt super. De AMD XP ook. Fijn spul om mee te werken. Kwaliteit.
Mag ik even vragen hoe je dat allemaal weet?

ik bedoel ik zoek al dagen naar de laatste MSI met de KT266A en de ASUS A7V266-E maar voorlopig is alleen de Epox tekoop sinds gisteren en de OUDE MSI al een tijdje.

Als je links weet over waar je die dingen kan bestellen geef dan PLEASE ff de links ofzo!!

verder moet je niet altijd alles geloven wat in de priviews staat aangezien dit tests zijn en is het nog niet zeker of het met andere hardware ook zo lekker loopt :)

* raptile hoopt van wel natuurlijk aangezien ik er al een tijdje op wacht. (ik heb alles al klaar liggen om een 2de pc tebouwen alleen is er nog geen mobo ;( )

Spelfouten voorbehouden.

• hives
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:56 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hehe de kern van het mobo ken ik onderhand ook wel, heb al zoveel gezeik gehad en opgelost, word het zoeken naar oplossingen nu een beetje zat.
Misschien kunnen 'echte' tweakers dat niet begrijpen omdat zei allang blij zijn als ze iets te knutselen hebben, maargoed :)
Tja, als je niets anders doet is het wel saai :)
Ik vind knutselen wel leuk maar ik heb al zoveel meegemaakt soms kan ik hem wel het raam uitsmijten maar ik hou toch stiekem wel van een pc'tje knutselen O+ ;)

Maar goed ik hoop dat je er een beetje uit gaat komen en nogmaals als je voor de intel gaat ga dan maar gewoon voor de intel gaan.

Iedereen heeft zijn eigen hard bij 1 soort processor :Y)

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb sinds juli onderstaande configuratie. Afgezien van m'n Alcatel USB modem dat af en toe dwarsligt, werkt het rete stabiel. Daarvoor had ik een Pentium II 233@266 op een Asus P2L97 moederbord en die hong om de haverklap vast. Ik heb heel wat op het net rondgehangen om te kijken wat het stabielste en snelste was voor een klein budget. En dat was een AMD 1.2Ghz op een MSI K7T Turbo moederbord. M'n voeding is merkloos. Ik had alleen in het begin problemen met een reep 128MB PC133 Mtec :r geheugen. Vervangen door 256MB CAS2 Crucial geheugen en het probleem was opgelost. Daarnaast heb ik de ACPI functie in het BIOS uitgezet omdat die setting ook voor een hoop elende zorgde.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

AMD op een mobo met AMD-chipset draait rete stabiel

/dev/null

• raptile

raptile

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:57 schreef weareborg het volgende:... die superorbs kopen en hun kaarten kwakeloos erin stampen of geen via drivers installeren en dan gaan klagen dat het allemaal rotzooi is |:(
heb je een superorb gooi hem dan direct weg :D
Mag ik je vragen waarom je zo'n hekel hebt aan die SuperORB :?

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier een heleboel prachtige ideeën maar helaas heb ik die allemaal geprobeerd.
Laatste wat ik kan doen is mobo uitwisselen voor een model zonder de 686B southbridge of een INTEL based systeem bouwen.
Dus eigenlijk nieuw mobo + cpu.
Had al een icqtje gekregen van iemand die het zo over wilde nemen :o Houdt van knutselen zegt ie, dan heeft ie aan mijn systeem z'n handen vol 8-)

Verwijderd

Ik zie dat je twee verschillende merken geheugen gebruikt. Ik heb wel eens meegemaakt dat dat voor rotzooi kan zorgen, bijvoorbeeld als de timings niet helemaal overeen komen, Heb je al geprobeerd wat ie doet als je alleen die SPectec-bank erin laat zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:11 schreef aad123 het volgende:
Ik zie dat je twee verschillende merken geheugen gebruikt. Ik heb wel eens meegemaakt dat dat voor rotzooi kan zorgen, bijvoorbeeld als de timings niet helemaal overeen komen, Heb je al geprobeerd wat ie doet als je alleen die SPectec-bank erin laat zitten?
Ook al gedaan :z
Keb ze er onafhankelijk in gedaan, verschillende bankjes, timings in de bios veranderd maar niets hielp.
Ik houd het bij de 686B southbridge, of je het nu leuk vind of niet, het is gewoon een feit dat deze niet helemaal in orde is, zeg maar rustig brak :(

• gavro
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:10 schreef Roefoes het volgende:
Ik zie hier een heleboel prachtige ideeën maar helaas heb ik die allemaal geprobeerd.
Je hebt dus ook al een RAID-config geprobeerd?

Ik heb zelfs al ergens gelezen, dat je al van het probleem af bent als je alleen de raid-bios flasht en dan geen raid-config aanmaakt, maar gewoon alleen lossen hd's laat staan

Mijn eerste reply stukkie terug

edit: typo

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:05 schreef raptile het volgende:

[..]

Mag ik je vragen waarom je zo'n hekel hebt aan die SuperORB :?
Hij's ook wel bekend als de 'Core Crusher' mocht het je ontgaan zijn.
Ik heb zelf geen slechte ervaring met de SuperOrb, het is een wat ongemakkelijke cooler en laat zich wat moeilijk plaatsen, da's alles.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Systeem een paar maanden stabiel en ineens BAM, kwam windows niet meer in, crashte constant en meer van die meuk. En dat 3 keer achter elkaar.. paar maanden stabiel.. crash .. stabiel..etc

Anyway, bij mij lag het aan mn Bios in combinatie met een Promise(udma 100) controller driver. Ik heb nu deze windows er alweer 6 maanden opstaan, en draait nog steeds goed. Mn windows crashed gemiddeld nog maar 2 keer per week ofzo.. en dat alleen door een vaag progje oid.

Ik leef met je mee dude, ik heb zelf ook die problemen gehad en weet hoe ontzettend Kl#te die probs zijn. Ik hoop dat je je probleem kan vinden.

Ik ga zelf binnenkort upgraden naar een 1,3 gig cpu + andere cooler. Ik hoop dat er geen probs ontstaan nu mn sys eindelijk stabiel is.

GL!

[edit: typo's]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:18 schreef Piet-Jan het volgende:
Ik had hetzelfde probleem. Systeem een paar maanden stabiel en ineens BAM, kwam windows niet meer in, crashte constant en meer van die meuk. En dat 3 keer achter elkaar.. paar maanden stabiel.. crash .. stabiel..etc

Anyway, bij mij lag het aan mn Bios in combinatie met een Promise(udma 100) controller driver. Ik heb nu deze windows er alweer 6 maanden opstaan, en draait nog steeds goed. Mn windows crashed gemiddeld nog maar 2 keer per week ofzo.. en dat alleen door een vaag progje oid.

Ik leef met je mee dude, ik heb zelf ook die problemen gehad en weet hoe ontzettend Kl#te die probs zijn. Ik hoop dat je je probleem kan vinden.

Ik ga zelf binnenkort upgraden naar een 1,3 gig cpu + andere cooler. Ik hoop dat er geen probs ontstaan nu mn sys eindelijk stabiel is.

GL!

[edit: typo's]
Die 1.3Ghz cpu gaat volgens mij niet werken op een A7V of loop ik nu achter?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:21 schreef Roefoes het volgende:

[..]

jep ;)
er kan ook al een 1.4 op hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:16 schreef gavro_g het volgende:

[..]

Je hebt dus ook al een RAID-config geprobeerd?

Ik heb zelfs al ergens gelezen, dat je al van het probleem af bent als je alleen de raid-bios flasht en dan geen raid-config aanmaakt, maar gewoon alleen lossen hd's laat staan

Mijn eerste reply stukkie terug

edit: typo
Ik volg je niet helemaal... Wat moet ik met een raid config? Bedoel je ook booten van Raid?
Heb maar 1x 20gb en 'had' er altijd voldoende aan dus kwam nooit op het id om een raid config te maken.
Zou ik nu nog steeds niet doen want ik wil naast m'n 20gb een 30 of 40gb hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:22 schreef chucky666 het volgende:

[..]

jep ;)
er kan ook al een 1.4 op hoor :)
Dan loop ik dus idd achter, krijg je nou als je alleen intel systemen bouwd(op m'n eigen systeem na) |:(

Moet meer AMD systemen bouwen :P

Verwijderd

Ligt volgens mij o.a. aan je bios versie, 1.08 kan geloof ik een 1,4 aan, lager dan 1.08 1,3 (geloof ik :) )

Verwijderd

Ik heb zo eens de replies doorgenomen en kom tot de volgende conclusie:
Voordat je een PC gaat samenstellen dien je uitvoerige research te plegen over de aan te schaffen hardware. Tevens moet je bij jezelf nagaan wat je ermee gaat doen. Ik bedoel: Een gamer stelt hogere eisen aan zijn graphics en sound dan een tiepmiep.
Dan ga je de set samenstellen aan de hand van recommendations van de hardwareboeren.
Meestal is de hardware dan uitgesloten van schuld aan het slecht of niet werken van de pc.

• gavro
Luister...

Je flasht dus een nieuwe bios. Daar zit ipv de promise ata 100 bios een full raid bios in 'gebakken' (weet niet precies welke). Je moet nu dus ook andere drivers in windows gebruiken (kun je ook op die site vinden).

>> Je hebt nu dus een extra bios van de raid-kaart; die kan je bereiken tijdens de boot door cntr + f te drukken (je ziet het wel). Hierin kun je raid-configs aanwijzen OF juist niet: Je laat dus de schijven los werken; nix geen raid enzo.

Maar doordat je nu niet met promise ata 100 werkt, maar met een 'raid-kaart', heb je ook geen problemen van de data-corruptie bug.

Ik zal nog es ff wat sites opsporen die mijn verhaal bevestigen

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:30 schreef gavro_g het volgende:
Luister...

Je flasht dus een nieuwe bios. Daar zit ipv de promise ata 100 bios een full raid bios in 'gebakken' (weet niet precies welke). Je moet nu dus ook andere drivers in windows gebruiken (kun je ook op die site vinden).

>> Je hebt nu dus een extra bios van de raid-kaart; die kan je bereiken tijdens de boot door cntr + f te drukken (je ziet het wel). Hierin kun je raid-configs aanwijzen OF juist niet: Je laat dus de schijven los werken; nix geen raid enzo.

Maar doordat je nu niet met promise ata 100 werkt, maar met een 'raid-kaart', heb je ook geen problemen van de data-corruptie bug.

Ik zal nog es ff wat sites opsporen die mijn verhaal bevestigen
Hmm die kende ik nog niet, snap nu wel wat je bedoeld.
Wel raar dat zoiets werkt :D

• gavro
Als je het gaat proberen, dan moet je wel met een schone lei beginnen >> je moet dan (na de flash) de raid-bios ingaan en de arrays bepalen. Je kiest nu dus 1 disk per array :D

Vervolgens moet je je hd gaan partitioneren en formateren, en dan windows weer installeren (zorg ervoor dat je de drivers op een floppy hebt, zeker bij installatie van xp of win2k, want dan moet je dus die drivers direct gebruiken; ik d8 direct op F6 drukken ofzo)

Whoo-ah.

Verwijderd

Daar ben ik het helemaal mee eens. AMD is rommel, misschien sneller maar ook sneller warm ja. Ook hebben ze een kut core. :r :r Ik heb het zelf geprobeerd met een TB1200. 80 graden! :(
P4 Northwood rulez! :9 Daar kan ik niet op wachten! :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:44 schreef gavro_g het volgende:
Als je het gaat proberen, dan moet je wel met een schone lei beginnen >> je moet dan (na de flash) de raid-bios ingaan en de arrays bepalen. Je kiest nu dus 1 disk per array :D

Vervolgens moet je je hd gaan partitioneren en formateren, en dan windows weer installeren (zorg ervoor dat je de drivers op een floppy hebt, zeker bij installatie van xp of win2k, want dan moet je dus die drivers direct gebruiken; ik d8 direct op F6 drukken ofzo)
Dit trucje ken ik ja, moest ik ook doen wanneer ik m'n hdd's aan de onboard ata100 controller hing.
Denk echter niet dat ik het ga proberen. Ik heb laatst op m'n werk bios van een ASUS CUV4X-E geflashed, leek allemaal goed te gaan maar na reboot deed het niks meer.
Weet 100% zeker dat ik alles goed deed, was ook niet de eerst keer dat ik een bios flash deed.
Terug naar ECL gestuurd en die programmeren de ROM weer, maar toch knap klote als het gebeurd.
Heb niet echt zin meer zoiets te riskeren.
Elke maand win2k herinstalleren is niet zo'n probleem, schoon systeem is toch altijd lekker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:49 schreef Swordfish het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. AMD is rommel, misschien sneller maar ook sneller warm ja. Ook hebben ze een kut core. :r :r Ik heb het zelf geprobeerd met een TB1200. 80 graden! :(
P4 Northwood rulez! :9 Daar kan ik niet op wachten! :9~
Aantal posts: 4
Gem. aantal posts/dag: 1

Nuff said :P

• gavro
Nuff said... LOLZ

Tjah... ik geef je alleen maar advies, je hoeft het niet te doen natuurlijk. Bij mij ging het goed, en ik ben er blij mee :)

Ik raad het jou aan, maar jah it's your choice ;)

Whoo-ah.

• raptile

raptile

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:18 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hij's ook wel bekend als de 'Core Crusher' mocht het je ontgaan zijn.
Ik heb zelf geen slechte ervaring met de SuperOrb, het is een wat ongemakkelijke cooler en laat zich wat moeilijk plaatsen, da's alles.
ahh ok :)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 00:01 schreef gavro_g het volgende:
Nuff said... LOLZ

Tjah... ik geef je alleen maar advies, je hoeft het niet te doen natuurlijk. Bij mij ging het goed, en ik ben er blij mee :)

Ik raad het jou aan, maar jah it's your choice ;)
Ik geloof ook wel dat het werkt maar ik heb nu zoveel gezeik achter de rug, gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar het zweet brak me wel enkele keren uit...
Momenteel heb ik niet zo'n zin om iets te riskeren, m'n systeem draaid nu redelijk, hele avond al niet gecrashed en geen kuren gegeven :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Mensen : zoals zoveel topics eindigt ook deze weer in een eindeloze Intel rulez/sucks en AMD sucks/rulez strijd, en de ervaring heeft geleerd dat mensen daar weinig mee opschieten.

Als er alleen nog maar op die toon over en weer geblaat wordt, dan gaat deze topic (net als alle andere flame slachtoffers) op slot.

Probeer de topicstarter op een redelijke manier te helpen. Als je niks beters weet te zeggen dan dat AMD zuigt, reageer dan gewoon niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 00:04 schreef raptile het volgende:

[..]

ahh ok :)
Veel mensen die zeggen dat de Super Orb een kut ding is hebben hun CPU er mee gemold door ondeskundig gebruik en zijn dus lichtelijk geirriteerd :P
Als ze gewoon even de tijd namen was het allemaal goed gekomen :7

• gavro
Op woensdag 24 oktober 2001 00:05 schreef Roefoes het volgende:
maar het zweet brak me wel enkele keren uit...
I know the feeling! :o
Kheb het zelf ook wel eens meegemaakt

Maar oke, nog veel suc6 *D

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 00:08 schreef Exirion het volgende:
Mensen : zoals zoveel topics eindigt ook deze weer in een eindeloze Intel rulez/sucks en AMD sucks/rulez strijd, en de ervaring heeft geleerd dat mensen daar weinig mee opschieten.

Als er alleen nog maar op die toon over en weer geblaat wordt, dan gaat deze topic (net als alle andere flame slachtoffers) op slot.

Probeer de topicstarter op een redelijke manier te helpen. Als je niks beters weet te zeggen dan dat AMD zuigt, reageer dan gewoon niet.
Rustig, denk om je hart! Haal even diep adem, tel tot 10 en doe net of je posts van The_Priest en Swordfish niet gezien hebt :P

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp, Roefoes gaat nu lekker :Z :Z :Z en :z :z :z over een mooie nieuwe computer *D

Verwijderd

:( Leuk zo'n Ashit bord, zo één had ik ook, maar snel in prullemand gesmeten en MSI bord gekocht al problemen de Wereld uit. :7

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:01 schreef smeetsr het volgende:
Ik heb sinds juli onderstaande configuratie. Afgezien van m'n Alcatel USB modem dat af en toe dwarsligt, werkt het rete stabiel. Daarvoor had ik een Pentium II 233@266 op een Asus P2L97 moederbord en die hong om de haverklap vast. Ik heb heel wat op het net rondgehangen om te kijken wat het stabielste en snelste was voor een klein budget. En dat was een AMD 1.2Ghz op een MSI K7T Turbo moederbord. M'n voeding is merkloos. Ik had alleen in het begin problemen met een reep 128MB PC133 Mtec :r geheugen. Vervangen door 256MB CAS2 Crucial geheugen en het probleem was opgelost. Daarnaast heb ik de ACPI functie in het BIOS uitgezet omdat die setting ook voor een hoop elende zorgde.
Das raar, in mijn cusl2 werken 2 mtec 128 mb reepjes heerlijk op 157 Mhz, heb ze zelfs op 166 gehad. Nooit problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 00:26 schreef Mafkeesje het volgende:
:( Leuk zo'n Ashit bord, zo één had ik ook, maar snel in prullemand gesmeten en MSI bord gekocht al problemen de Wereld uit. :7
Topic is nu toch al verziekt door een paar mensen, dus jij dacht zeker dat je ook nog wel ff mee kon doen?

Modjuhs!! Locken dit topic, stom geflame komt m'n kontgat uit!

Nu we toch bezig zijn, dat MSI is helemaal klote spul, heb nu 5x(!!) aan toe een MSI bord gehad dat niks deed, zet de computer aan en kijk al die mooie rooie ledjes nou eens, en dat BEEEEEEEEEEEEEEEP BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP BEEEEEEEEEEEEEEP geluid is ook zo enig!
Slaan we de manual open en zien wij dat dit aangeeft dat de processor kapot is! Maar geloven wij dat? Nee!
Dus wat doen wij? Wij knallen er een ashit mobo in, en hard dat dat ashit mobo ging!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit weer een nieuwe rage ofzo? Mensen die voor de eerste keer op dit forum komen en meteen een berg bullenpoep uitkramen! :(
Eerst swordfish en nu deze mafketel :r

• gavro
Het zou ook nog eens kunnen zijn dat het steeds dezelfde peroon is, maar dan onder een andere inlognaam.

Het blijft gewoon behoorlijk iritant.

Maar modjes: deze mag nu wel dicht, Roefus (whoops edit: Roefoes :D ) is al goed geholpen (niet alleen door mij >:) ) en anders blijf je dit soort posts krijgen

PS. Kunnen jullie niet nachecken of de posts (van verschillende inlognamen) van 1 ip afkomstig is... Ik ben zelf ook admin van een forum (draait op UBB) en daar kan het al wel, dus waarom zou je hier ook niet ip-based kunnen bannen?

Whoo-ah.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:56
Ik heb echter niet het idee dat de HDD brak is, kan hem rustig een uurtje benchmarken zonder problemen.
Maar echt op de meest vage, niet intensieve momenten kapt ie ermee.
Dat zegt weinig. Ook ik had problemen met een harddisk en die presteerde prima tijdens benchmarks. Daar was niets op aan te merken. Totdat ie de geest gaf. Nieuwe hd erin en het draaide weer als een zonnetje.
Probeer eens wat degelijke testprogramma's uit voor geheugen (memtest86) en harde schijf (zoeken bij de fabrikant van de schijf) en houd eens bij wat je doet op het moment dat je een blue screen krijgt. Rommel eens met DIMMen. Dus eentje eruit en dan een tijdje draaien.

Ik draai zelf trouwens een P3 1000EB op een MSI i815EP Pro moederbord met 512 Mb geheugen op cas2 met WinXP en ik ben er echt super tevreden over. Altijd draaien, nooit gezeik. Laatste bluescreen dateert van een half jaar geleden. Die paar procentjes extra prestaties en die lagere kosten interesseren me niet. Ik wil gewoon de zekerheid van een stabiel systeem en dat heb ik met een Intel, ookal is de Athlon onbetwist de beste processor.
Volgende systeem wordt waarschijnlijk wel weer een Intel, maar m'n studie is bijna afgelopen dus ik heb meer tijd om te klooien dus misschien wordt het wel een Athlon of, laat ik eens gek doen, twee (dual) :)

Verwijderd

geef mij ook maar een intel.
meer heb ik eigenlijk niet te zeggen.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Ja zie mijn maar naar mijn specs!

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Roefoes, ga nou eens gewoon zoeken waar het probleem zit ! Ik weet het, kost een hoop tijd en gedoe. Trek al je kaarten van je mobo (behalve je video) en kijke het eens een dagje aan. Loopt het vast, dan weet in ieder geval dat het niet aan die extra's ligt. Blijft het lopen dan stop je bijvoorbeeld je geluidkaart erbij. Blijft het lopen dan stop je bij...etc. Ik ben ook over gegaan van Intel naar AMD. In het begin wel wat gezeik gehad (was ervoor gewaarschuwd) maar nu alles OK. Eigenlijk wil niet meer terug. Draai nu XP. Loopt als een trein. In ieder geval susses en geef niet op !!!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 01:26 schreef tiethoff het volgende:
Roefoes, ga nou eens gewoon zoeken waar het probleem zit ! Ik weet het, kost een hoop tijd en gedoe. Trek al je kaarten van je mobo (behalve je video) en kijke het eens een dagje aan. Loopt het vast, dan weet in ieder geval dat het niet aan die extra's ligt. Blijft het lopen dan stop je bijvoorbeeld je geluidkaart erbij. Blijft het lopen dan stop je bij...etc. Ik ben ook over gegaan van Intel naar AMD. In het begin wel wat gezeik gehad (was ervoor gewaarschuwd) maar nu alles OK. Eigenlijk wil niet meer terug. Draai nu XP. Loopt als een trein. In ieder geval susses en geef niet op !!!
Hmmmmm ik zou zo hetzelfde verhaal neerzetten maar quoten is makkelijker :)
Maar probeer inderdaad is ff te zoeken naar het probleem. Geld uitgeven aan iets anders kan altijd nog toch ;) Als ik het voor elkaar kan krijgen om m'n systeem stabiel te krijgen dan moet jou dat ook wel lukken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 02:48 schreef Reind het volgende:

[..]

Als ik het voor elkaar kan krijgen om m'n systeem stabiel te krijgen dan moet jou dat ook wel lukken.
Je bent /echt/ te bescheiden . . . ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

en weer een heerlijk topic vol met flames en trolls...

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.