diskeltische lurker
Verwijderd
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:23 schreef Jag het volgende:
Daar kan je echt wel HiFi in krijgen. Het is eerder de vraag of je er in kan wonen.
normale boxen klinken vet beter dan van die pc gevallen. Hierbij kraak ik mijn DTT2500 dan ook af
Tja woon er al vier jaar, soms wel eens benauwd: 37graden afgelopen zomer maar ja goeie training voor de tropen zo is mijn ervaring.
Ventilatie komt ook maar uit 1 ventilatorgat (zonder ventilator trouwens.)
Tja het zal jullie wel niks lijken maar het is werkelijk erg gezellie.
Het voordeel is dat de muziek echt zo hard mag als je wilt
Laatst nog Highlander gekeken en we hadden bijna piepende oren, huisgenoten hadden niks gehoord.
nee, ik woon niet in een bunker
Ventilatie komt ook maar uit 1 ventilatorgat (zonder ventilator trouwens.)
Tja het zal jullie wel niks lijken maar het is werkelijk erg gezellie.
Het voordeel is dat de muziek echt zo hard mag als je wilt
Laatst nog Highlander gekeken en we hadden bijna piepende oren, huisgenoten hadden niks gehoord.
nee, ik woon niet in een bunker
diskeltische lurker
Verwijderd
check mijn pics ff in dit topic: goed geluid voor de kleinhuisde student.
Kost wel 3.500-4.000 gulden trouwens
Kost wel 3.500-4.000 gulden trouwens
Ik zit in een hok van 2.5 bij 5, ik zit er met 2 grote infinity speakers, ik heb er wel mijn hele kamer op afgestemd.
Ik ken iemand die in een nog kleiner hok zit dan jij geloof ik, ik zal hem eens vragen te reageren.
Ik ken iemand die in een nog kleiner hok zit dan jij geloof ik, ik zal hem eens vragen te reageren.
Verwijderd
halleluja, waar zet je dan je bed nog neer hey....Op dinsdag 23 oktober 2001 20:31 schreef hervaz het volgende:
Ik zit in een hok van 2.5 bij 5, ik zit er met 2 grote infinity speakers, ik heb er wel mijn hele kamer op afgestemd.
en dan die megaboxen
Oh ook nog een bed erin???
Had ik niet gelezen, nee het is puur de kamer met tv,set,ps2, pitten enzo gebeurt in een andere kamer, had anders NOOIT gekunt....
Had ik niet gelezen, nee het is puur de kamer met tv,set,ps2, pitten enzo gebeurt in een andere kamer, had anders NOOIT gekunt....
Verwijderd
Op de gang natuurlijkOp dinsdag 23 oktober 2001 20:42 schreef neographikal het volgende:
[..]
halleluja, waar zet je dan je bed nog neer hey....
en dan die megaboxenkamer vol
Verwijderd
Kan makkelijk, grote bak van een pc, stereoset van ik weet niet hoe groot en grote speakers. Allemaal in een kamer van 2,9 bij 2,8. Puls bed en bureau
Ik heb er nog een kast(smal) en bank(je) bij. 
MRen: Je zag toch dat die ene stuk was?
dan hoef ik ze niet meer
MRen: Je zag toch dat die ene stuk was?
dan hoef ik ze niet meer
diskeltische lurker
Ik heb dus een kamer van 2,8 bij 3 (zonder bed) en ben er pijnlijk achtergekomen dat je errug moet oppassen met hifi. Ik heb op dit moment nog een paar Elac CL102i speakers, vloerstaanders met alu woofer, dat is dus best veel bass die ik totaal niet kwijt raak. Ben er nu meer dan een maand mee aan het klooien en heb vandaag ff telefonisch een regeling getroffen met de zaak waar ik ze gehaald heb dat ik ze weer in kan ruilen. Ik ga nu voor Dynaudio Audience 42, kleine bookshelves, maar zo'n mooi geluid en qua formaat past het ook wat beter.
Ik dacht eerst dat een vloerstaander wel kon, maar nee het kan hier niet (misschien met een saaie speaker ala tannoy ofzo wel..).
Die Elacs die ik nu heb, hebben 2 bassreflexpoorten, 1 voor en 1 achter. Als ik ze beide open heb lijkt een bassdrum op een thunderstorm en met beide dicht (wat mag met deze speakers, zijn ze op gemaakt), klinkt een bassdrum als een machinegeweer. Ik kan ze dus echt niet kwijt hiero, dus pas goed op en is het niet helemaal zoals het moet, ga meteen terug met die dingen voordat je ze niet meer in kunt ruilen!
Ik dacht eerst dat een vloerstaander wel kon, maar nee het kan hier niet (misschien met een saaie speaker ala tannoy ofzo wel..).
Die Elacs die ik nu heb, hebben 2 bassreflexpoorten, 1 voor en 1 achter. Als ik ze beide open heb lijkt een bassdrum op een thunderstorm en met beide dicht (wat mag met deze speakers, zijn ze op gemaakt), klinkt een bassdrum als een machinegeweer. Ik kan ze dus echt niet kwijt hiero, dus pas goed op en is het niet helemaal zoals het moet, ga meteen terug met die dingen voordat je ze niet meer in kunt ruilen!
Verwijderd
kleine kamer? gewoon paar goeie monitor's op stand zonder sub, versterkertje met niet te veel vermogen. Klaar 
En Ritch... had je dat niet van tevoren kunnen bedenken?
JaOp dinsdag 23 oktober 2001 22:08 schreef Xanandu het volgende:
Maar beginnend in hifi, erg onder de indruk van de alu woofer en vrij koppig. Minder leuk misstapje, maarja...
KIjk en om zoiets te voorkomen(dat je moet ruilen) stel ik mijn vraag 
Heb ook ooit eens gelezen dat een kwart golflengte van de laagste frequentie in je kamer moet passen wil het een beetje klinken.
Mijn probleem o.a. is dat ik ook moeite heb met een symetrische plaatsing van zelfs kleine monitor LS.
Daarom dacht ik aan een Philips a3.600 (stiemkum)
Heb ook ooit eens gelezen dat een kwart golflengte van de laagste frequentie in je kamer moet passen wil het een beetje klinken.
Mijn probleem o.a. is dat ik ook moeite heb met een symetrische plaatsing van zelfs kleine monitor LS.
diskeltische lurker
Dat heb ik ook een keer gedaan. Maar ik weet eigenlijk niet waarom dat zo moet wezen:Op donderdag 25 oktober 2001 01:31 schreef technopeuter het volgende:
KIjk en om zoiets te voorkomen(dat je moet ruilen) stel ik mijn vraag
[topic=156989/1/100]
Symetrisch is toch nog ondergeschikt aan de kwaliteit van de set. Met dat setje heb je zowiezo geen hifi.Mijn probleem o.a. is dat ik ook moeite heb met een symetrische plaatsing van zelfs kleine monitor LS.
Liever twee leuke kleine speakertjes die dan maar asymetrisch staan. Dan mis je het echte stereobeeld (dat je met pc speakers ook niet echt hebt) maar heb je wel die echte kwaliteit...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Nou, ik heb een kamertje van 2,37 x 4,48, en naast een bed, donders cdrek, koelkast, kledingkast, tv, bureau, computer en een luie stoel staat daar ook een 43 CM HiFi setje in en de volgende speakers :
http://www.paulrobertshifi.co.uk/hifi.ihtml?pid=83&step=2
Best wel leuk geluid, maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal tot zijn recht komt.....
BTW, van die floorstanding boxen zijn ook handig als bijzettafeltje
Best wel leuk geluid, maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal tot zijn recht komt.....
BTW, van die floorstanding boxen zijn ook handig als bijzettafeltje
Verwijderd
welke speakers heb je van infinty?Op dinsdag 23 oktober 2001 20:31 schreef hervaz het volgende:
Ik hoop niet dat je die bose r*mmel bedoelt?Op donderdag 25 oktober 2001 16:28 schreef -polle- het volgende:
Nou, ik heb een kamertje van 2,37 x 4,48, en naast een bed, donders cdrek, koelkast, kledingkast, tv, bureau, computer en een luie stoel staat daar ook een 43 CM HiFi setje in en de volgende speakers :
BTW, van die floorstanding boxen zijn ook handig als bijzettafeltje![]()
Maar ach, als jij er gelukkig mee bent, ben ik het ook!
ik heb wel grote boxen op mijn kamer van 2x4 meter, maar de bass staat altijd -3 (v/d 5) ....
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Ik heb een kamer van 3 bij 4 en daar staan 6 boxen, 2 gewone van 125x40x30, 2 subwoofers van 125x30x30 en 2 extra suubwoofers van 70x50x30. Past perfect en klinkt ook perfect. PS, de 4 grootsten kunnen ook gebruikt worden als bijzettafeltje
)
In mijn computerkamertje van 3x4 meter staan alleen kasten tegen de muur. Er blijft dus maar een heel klein stukkie over. daar staat mn PCtje met een Labtec surround set, 4 surround speakers en een subje. Klinkt perfect voor zo'n klein kamertje, beter dan een paar Bose's van 1200 piek die ik eens gehoord heb.
Ik vind gewoon dat je als je weinig ruimte hebt je beter een klein speakersetje met sub kunt gebruiken, kan net zo goed klinken als grotere speakers.
In mijn computerkamertje van 3x4 meter staan alleen kasten tegen de muur. Er blijft dus maar een heel klein stukkie over. daar staat mn PCtje met een Labtec surround set, 4 surround speakers en een subje. Klinkt perfect voor zo'n klein kamertje, beter dan een paar Bose's van 1200 piek die ik eens gehoord heb.
Ik vind gewoon dat je als je weinig ruimte hebt je beter een klein speakersetje met sub kunt gebruiken, kan net zo goed klinken als grotere speakers.
Pagina: 1