"klassieke" boxen vs subwoofer-sattelieten sets

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welke vinden jullie het beste. Mijn voorkeur begint meer en meer uit te gaan naar normale boxen. Ik vind het geluid bij sets met een subwoofer niet echt mooi overlopen, je kan eingelijk ook altijd wel horen waar je subwoofer staat. We hebben beneden Bose boxen staan, maar ehhhh tjah klinkt wel vet enzow, maar ik vind het klankbeeld van de boxen die ik hier boven heb mooier.(heb et niet over mn DTT2500 :) ,dies voor games enzow )

Maar wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Het mooiste is gewoon een paar goede en goed opgestelde stereo speakers met bijpassende versterking en bron, kan voor mij geen 5.1 of bose of rare andere dingen tegenop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:13 schreef hervaz het volgende:
Het mooiste is gewoon een paar goede en goed opgestelde stereo speakers met bijpassende versterking en bron, kan voor mij geen 5.1 of bose of rare andere dingen tegenop! :)
met films vind ik het wel cool, maar voor muziek.....
hmmmz klankbeeld niet super deluxe mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Is maar net in welke prijsklasse je zit. Een heel mooi voorbeeld, waar ik zelf erg van onder de indruk ben, is het Cabasse IO-systeem.

Ziet er mooi uit, maar is een iets ander buget dan bose, en klink vele malen beter. (nou is dat niet zo moeilijk, want mijn budget-jbl's van 300/stuk vind ik nog beter dan de bose's van 3.500 van een kennis van me).

Afbeeldingslocatie: http://www.cabasse.com/images/synthese_io.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.cabasse.com/english/drivers/13f15_Dom25.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cabasse.com/images/io_blanc_socle_150.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cabasse.com/images/io_couple.jpg

Maar uiteraard de 2.1 uitvoering :)

* Anoniem: 18023 is beetje anti-surround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02
Ff de titel aangepast. Een tweeter is een hoge tonen driver die onderdeel is van een luidspreker. Een sattaliet is een kleine speaker die quasi full range is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:13 schreef neographikal het volgende:

[..]

met films vind ik het wel cool, maar voor muziek.....
hmmmz klankbeeld niet super deluxe mooi.
Check mijn site voor mijn hifi specs.

Ik heb met dat setje, aangesloten op de stereo-tv, een waanzinnig geluid.

Ik keek eerst naar een film en ondanks dat ik twee speakers heb keek ik toch om met het idee van: hoor ik geluid achter me. (hangt er ook vanaf hoe de film wordt uitgezonden, ruimtelijk geluid/stereo/dolbydigital/en nog wat van die grappen)

Zo zuiver en perfect klinkt het setje van mij voor mij. Want het blijft een persoonlijke keus\smaak.

Even een vraagje:

- wat zijn je huidige speakers ?
- wat voor hifi-set heb je of wil je gaan kopen ?

Ps: dat setje wat ik heb is een beetje richting hi-end dus daar moet je wel rekening meehouden

Succes

greetings fireman *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 27-05 20:31

-Stef-

Slainthe!

Afbeeldingslocatie: http://www.cabasse.com/english/drivers/13f15_Dom25.jpg

Jeetje, deze is gevallen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:23 schreef firemen het volgende:

[..]

Check mijn site voor mijn hifi specs.

Ik heb met dat setje, aangesloten op de stereo-tv, een waanzinnig geluid.

Ik keek eerst naar een film en ondanks dat ik twee speakers heb keek ik toch om met het idee van: hoor ik geluid achter me. (hangt er ook vanaf hoe de film wordt uitgezonden, ruimtelijk geluid/stereo/dolbydigital/en nog wat van die grappen)

Zo zuiver en perfect klinkt het setje van mij voor mij. Want het blijft een persoonlijke keus\smaak.

Even een vraagje:

- wat zijn je huidige speakers ?
- wat voor hifi-set heb je of wil je gaan kopen ?

Ps: dat setje wat ik heb is een beetje richting hi-end dus daar moet je wel rekening meehouden

Succes

greetings fireman *D
1. de "surround" die je hoort is de akoestiek van je kamer :) is op mijn kamer wat minder maar goed.
2. dit is een stelling, ben niet direct van plan om wat anders te gaan kopen. Ik heb nu een Onkyo TX904 versterker met 2 K-Acoustics 65W 8ohm boxen(onbekend merk, maar geluid om geil van te wordne :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:23 schreef -Stef- het volgende:
[afbeelding]

Jeetje, deze is gevallen.
:+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17288

zonde dat ie gevallen is ja :)

Hmm lijkt meer op een camera.

Maar eerlijk is eerlijk een traditioneel speaker systeem zal beter geluid geven voor het zelfde geld...veelal is dat echter niet vrouw vriendelijk (ruimte vorm, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:27 schreef petalwing het volgende:
zonde dat ie gevallen is ja :)

Hmm lijkt meer op een camera.
Is een 2-weg systeem in 1 bolletje :) Nog duurder is een wat groter bolletje, maar dan 3-weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:25 schreef neographikal het volgende:

[..]

1. de "surround" die je hoort is de akoestiek van je kamer :) is op mijn kamer wat minder maar goed.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben ondanks dat mijn ruimte behoorlijk gedempt is en dus niet zo gauw zal terug kaatsen.
Ondanks dat een heel mooi geluid.

Dat set je van jouw ken ik niet(helaas), anders had ik mijn oordeel er over kunnen geven en eventueel wat tips.

Ben je nu al wat wijzer geworden met je stelling :?

Als het aan mij ligt "klassieke speakers".

Bekijk ook eens speaker & co zei hebben leuke setjes staan. ga eens luisteren en geef een oordeel.

Succes

Greetings Fireman *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17288

wel cool ... dat kef one-two systeem :) maar ik wil toch echt niet ruilen met mijn huidige speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ghehe, we hebben hier een hobo hifi in arnhem hangne :P boxen van 12000 per stuk ffs nie normaal :P .

Maar ik ben gewoon benieuwd wat er in het algemeen van wordt gevonden. Ik zelf vind dat als je van films e.d. houd die tweeter sets zwaar roelen maar voor het betere muziek geluid dat je naar klassieke boxen moet gaan kijken. alhoewel zo'n subwoofer wel wat extra power aan de muziek meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 05:56
shit ik lag bijna echt op de vloer van het lachen

gevallen.....

Tja ben zelf een enorm grote liefhebber van 5.1 geluid via de Q-soundalgorithmen die mijn geluidskaart(AE) uitspuwt.
Het licht enorm aan je muziekstijl, zelf luister ik veel electronische muziek en vind het zweverige echt te gek. Bij bijvoorbeeld Moby Play wordt de hele piano achter je gepositioneerd, klinkt erg grappig.
en ja als je mijn 3x3 topic leest dan weet je dat ik meer in ben voor sub/sat's
Ook vanwege de WAF....

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
tjah, maar dat kun je ook bereiken als je een kamer hebt met een goede akoestiek. Beneden klonk de set die ik boxen heb ook stukken beter. Maar in sommige gevallen kan 5.1 wel erg mooi zijn als met dingen als trance(beat die rondgaat). Maar voor jazz, blues, klassiek enzo prefereer ik de klassieke boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/images/werkplek1.jpg

Ben blij dat ik dit heb gekocht (tannoy M1's+ Actieve Magnat Subwoofer) ipv zo'n plastic PC-surroundset. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:59 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding]

Ben blij dat ik dit heb gekocht (tannoy M1's+ Actieve Magnat Subwoofer) ipv zo'n plastic PC-surroundset. ;)
neem eens close up van sub aub, ziet er wel leuk uit btw. Combi van beide soorten boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Kewl plaatjes posten!! :)

http://hervaz.freeservers.com/Opstelling.jpg

Meer plaatjes mensen, altijd benieuwd naar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:15 schreef hervaz het volgende:
Kewl plaatjes posten!! :)

http://hervaz.freeservers.com/Opstelling.jpg

Meer plaatjes mensen, altijd benieuwd naar :9
zal er morgen een paar schieten en hiero posten. ff patserig doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:27
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:17 schreef MREn het volgende:
Is maar net in welke prijsklasse je zit. Een heel mooi voorbeeld, waar ik zelf erg van onder de indruk ben, is het Cabasse IO-systeem.
Ik heb wel es wat zitten luisteren bij een hifi zaak waar ook die dingen in de luister ruimte stonden, wat vreselijk irri, lijkt net of die dingen je de hele tijd aan kijken :(. Ik zou gek worden met zulke dingen in me kamer :)

Ow, ook ff opstelling pic van mij, met elacs die er v/d week uit gaan ;)
http://www.hervers.nl/fotos/opstelling-elac.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[afbeelding]

Toch vind ik mijn Infinity Delta 60's ook wel lekker klinken met Unreal, Halflife en Quake:

Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/images/small_2/DELTA60BK.jpg

Zijn in werkelijkheid 112cm... :9~

Mocht het echt 5.1 moeten zijn dan gooi ik mijn Sony surround set wel aan. Maar die gebruik ik meestal alleen voor films, niet voor games. Voor games heb ik toch liever wat zwaardere bassen. :P Is flink stuiteren hoor met Tiberian Sun en Red Alert 2... :9~

Ps.: voor specs klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:31 schreef TimMer het volgende:

[..]

Toch vind ik mijn Infinity Delta 60's ook wel lekker klinken met Unreal, Halflife en Quake:
Dan vind ik toch de Delta 40's mooier...
Heb trouwens vandaag een delta 70 in cherry gezien, zeker niet lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

[..]

[afbeelding]

Mocht het echt 5.1 moeten zijn dan gooi ik mijn Sony surround set wel aan. Maar die gebruik ik meestal alleen voor films, niet voor games. Voor games heb ik toch liever wat zwaardere bassen. :P Is flink stuiteren hoor met Tiberian Sun en Red Alert 2... :9~

offtopic:
Jezus, wat speel jij een slechte spellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 12:43
Ik heb een hele tijd een REL Storm gehad. Geweldig mooi aanvullend laag. Maar het liefst zou ik hem bij iedere cd weer net anders instellen. Nu heb ik Infinity Omega's die tot 28 hz gaan. De REL Storm voegde daar zeker nog wat aan toe hoor! Maar dan zou ik weer met hetzelfde gedoe zitten. Dus toch maar de Storm verkocht. ALs het goed is worden de Infinity's + de bijbehorende Bryston 4BST zo dadelijk gepost door Ritch.... THNX! :)

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247

Ik heb er ook lang over zitten te denken om een soort subwoofer/sattelieten systeem te kopen maar het valt toch vaak vies tegen.
Waarom heb je bij die tannoy m1 nog een extra sub?
Bij mij op de fitness hebben ze ook die speakers en ik vindt ze echt zeer goed klinken met ook redelijk wat bass (zeker gezien de afmetingen).
Mijn oog is nu gevallen op 2x Tannoy Saturn S10 echt vette speakers zijn dat maar goed wel nog eerst ff doorsparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
* Ritch speelt ff voor Heintje :)

De Omega:
Afbeeldingslocatie: http://www.hervers.nl/heintje/Omega.jpg
En de Bryston 4B:
Afbeeldingslocatie: http://www.hervers.nl/heintje/4binside2.jpg

Had ik maar een grote kamer en dit spul :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 21:31
Ik heb laatst een heel goed 2-weg setje gehoord, merk ben i kdus kwijt...zeef....maaruh, daar kunnen maar heel weinig andere sets tegenop.

Wat ik ook gehoord heb, is het oude Philips Bass-reflex systeem, volgens mij 3weg, vond ik erg goed klinken, heel vol.

Maaruh, ik vind een "klassiek" systeem al snel beter klinken dan een surround systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:02 schreef Ritch het volgende:

[..]

Dan vind ik toch de Delta 40's mooier...
Heb trouwens vandaag een delta 70 in cherry gezien, zeker niet lelijk!
De 40'ers vond ik niets, te weinig bas. De 70 geeft een onrustig geluid in vergelijking met de 60, dus heb ik de 60's gekocht. :) Maar iedereen zijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij op de fitness hebben ze ook die speakers en ik vindt ze echt zeer goed klinken met ook redelijk wat bass (zeker gezien de afmetingen).
Mijn oog is nu gevallen op 2x Tannoy Saturn S10 echt vette speakers zijn dat maar goed wel nog eerst ff doorsparen
Zonder sub klinken ze idd ook goed, maar die sub is wel weer fijn bij films, muziek, spellen etc. Ik heb de bass niet vol opengedraait, zodat ie niet overheerst maar gewoon goed ondersteunt. :)
neem eens close up van sub aub, ziet er wel leuk uit btw. Combi van beide soorten boxen
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat-audio.cz/domacisestavy/motion_sub.gif

En een plaatje van de boxen die hier beneden aan een Quad 303 systeem, pick-up, Rotel CD-speler en een gare I-mac hangen :)

uit de prehistorie (jaren 70 ;) ) en lelijk... maar wel een supervet geluid (en daar gaat het volgens mij om).

De Dm7's van B&W (zwart/wit foto uit de handleiding) :)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/dm7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
ik had eerder wel 'n plaatje van mijn 2 meter breed opstelling gemaakt, maar die is mogelijk gewist omdat dat met 50% van mijn webspace gebeurd is, dankzij planet... :( even rondneuzen

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maaruh, ik vind een "klassiek" systeem al snel beter klinken dan een surround systeem....
tja, dolby digital zal het wel niet halen in de gewone muziek en zal dus nooit stereo kunnen vervangen. Het is puur voor films, en als een thuisbios aanleggen niet je hobby is... dan is het overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 08:54

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:22 schreef Jag het volgende:
Ff de titel aangepast. Een tweeter is een hoge tonen driver die onderdeel is van een luidspreker. Een sattaliet is een kleine speaker die quasi full range is.
satelliet :?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 24 oktober 2001 00:19 schreef Beathoven het volgende:

[img[http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/dm7.jpg][afbeelding][/img]
Owyeah, een van de eerste B&W's met een kevlar woofer 8-).

Zeg, hoe oranje wordt zo'n ding uiteindelijk?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:24 schreef Paashaas het volgende:
Ik ken dit type niet, maar wel de tannoy s6 en s8, beide vloerstaanders, maar daar komt dus nauwelijks bass uit, vond het maar saaie speakers (ik hou niet van dat 'engelse' geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:10 schreef Jag het volgende:

[..]

offtopic:
Jezus, wat speel jij een slechte spellen :P
Euuhh, niet mekkeren he!! >:) Ik ben nu eenmaal fan van RTS en FPS, dus... Goede adventures zijn ook meesterlijk, maar daar heb je geen enorme bassen voor nodig voor een goede spelervaring. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 01:57 schreef Ritch het volgende:

[..]

Ik ken dit type niet, maar wel de tannoy s6 en s8, beide vloerstaanders, maar daar komt dus nauwelijks bass uit, vond het maar saaie speakers (ik hou niet van dat 'engelse' geluid).
Spendor is ook engels, en daar zit wel een hele flinke bass in, misschien moet je daar eens naar gaan luisteren. FL-serie ofzo.Maar idd, ik vind speakers als mission ook niets. (niet mijn smaak tenminste, kwalitatief wel vrij aardig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 24 oktober 2001 02:00 schreef TimMer het volgende:

[..]

Euuhh, niet mekkeren he!! >:) Ik ben nu eenmaal fan van RTS en FPS, dus... Goede adventures zijn ook meesterlijk, maar daar heb je geen enorme bassen voor nodig voor een goede spelervaring. 8-)
Jag speelt volgens mij CS en Total Annilhiation (oid). IMHO beide ook vrij saai, dus hij zal je smaak binnen het genre wel bedoelen >:)
[/ot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ff tussen haakjes he: Een set oude Philips Motional feedback (oid? :? ) in perfecte staat, zijn die eingelijk nog wat waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 02:17 schreef thefirstikke het volgende:
ff tussen haakjes he: Een set oude Philips Motional feedback (oid? :? ) in perfecte staat, zijn die eingelijk nog wat waard?
ja hoor, alles dat het nog doet is geld waard, zelfs een kaasschaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
[afbeelding]

Vraagje,

Ik heb ook 2 van die Tannoys's en denk al een tijdje aan een actief subje erbij. Waar moet ik die dan op aansluiten op mijn NAD C340 Amp? Op een tapemonitor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 02:18 schreef Splatter het volgende:

[..]

Vraagje,

Ik heb ook 2 van die Tannoys's en denk al een tijdje aan een actief subje erbij. Waar moet ik die dan op aansluiten op mijn NAD C340 Amp? Op een tapemonitor ofzo?
vrijwel altijd je speakers doorlussen via je sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 02:05 schreef JvS het volgende:

[..]

Jag speelt volgens mij CS en Total Annilhiation (oid). IMHO beide ook vrij saai, dus hij zal je smaak binnen het genre wel bedoelen >:)
[/ot]
Ach, ik vind de C&C-series gewoon geweldig, lekker simpel en overzichtelijk. Veel geintjes mogelijk ook, iedere keer andere strategieën, etc. Voor de FPS: Unreal (het origineel, niet Tournament) vind ik geweldig. De sfeer is veel beter dan die in Quake. Ook vind ik de wapens beter, in Quake kan je iemand zo platleggen, geen kunst. In Unreal moet je het slim aanpakken om iemand om te leggen. Persoonlijke mening hoor...

Quake 1 vond ik cool, maar beetje erg donker.
Quake 2 was ook cool, maar te licht. :o :D
Quake 3 slaat nergens meer op, imbeciel snel, geen gameplay meer. Ik vind het echt niks. Ik weet dat duizenden mensen het met me oneens zullen zijn maar ik speel het echt niet.

Halflife & Counterstrike: geniaal gewoon, zeer realistisch.

Goede adventures:
- Monkey Island 1 t/m 3 (4 nog niet gespeeld)
- alle oude Lucasart spellen, dus Indiana Jones alle delen, Sam & Max, Loom, The Day Of The Tentacle, etc.

En hoe bedoel je offtopic? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:09
Goede adventures:
- alle oude Lucasart spellen, dus Indiana Jones alle delen, Sam & Max, Loom, The Day Of The Tentacle, etc.

En hoe bedoel je offtopic? >:)
[wwaaaaayyyy off-topic]
Aaahhh, zucht. the good ol'days. ik ben nog steeds op zoek naar indy & the fate of atlantis
[/wwaaaaayyyy off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik beken schuld :o ik ging ook offtopic (shame Joost :P), gaan we nu weer verder over speakers, ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Op woensdag 24 oktober 2001 00:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zonder sub klinken ze idd ook goed, maar die sub is wel weer fijn bij films, muziek, spellen etc. Ik heb de bass niet vol opengedraait, zodat ie niet overheerst maar gewoon goed ondersteunt. :)
[..]

[afbeelding]

En een plaatje van de boxen die hier beneden aan een Quad 303 systeem, pick-up, Rotel CD-speler en een gare I-mac hangen :)

uit de prehistorie (jaren 70 ;) ) en lelijk... maar wel een supervet geluid (en daar gaat het volgens mij om).

[afbeelding]
Lelijk ? Ik vind ze er echt vet uit zien die oldskool B&W's

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 02:18 schreef MREn het volgende:

[..]

vrijwel altijd je speakers doorlussen via je sub
hiero tenminste wel.(Bose Acoustimass 15) Dacht dat het altijd moest bij actieve systemen......

Ik heb vandaag trouwens die KEF-"eieren" gezien. Klinken wel geinig. Maar als ik dan toch moet kiezen kies ik voor Bose(lekker klein en beter bevestigingsmechanisme, persoonlijk vind ik het een beter geluid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
[De laatste keer offtopic]Tiberian Sun en Red Alert 2 zijn vergeleken met Total Annihilation of Kingdoms net zoiets als Marquant speakers naast een B&W N 800.
Voor de rest wel een goede smaak, maar zeggen dat je van rts-en houdt en dan RA 2 spelen :X[/De laatste keer offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 17:09 schreef Jag het volgende:
[De laatste keer offtopic]Tiberian Sun en Red Alert 2 zijn vergeleken met Total Annihilation of Kingdoms net zoiets als Marquant speakers naast een B&W N 800.
Voor de rest wel een goede smaak, maar zeggen dat je van rts-en houdt en dan RA 2 spelen :X[/De laatste keer offtopic]
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 19:16

Oceria

I've been in between....

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:13 schreef hervaz het volgende:
Helemaal ontzettend mee eens. In een goed opgestelde installatie heb je zelfs voor dts weergave geen subwoofer nodig. Gewoon goede (monitor) luidsprekers kopen, combineren met de juiste kabels (wat weer wat anders is dan "duur") en de speakers correct opstellen in de kamer.
Weekje inspelen en genieten maar!! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik vind dat je 5.1 buiten deze discussie moet laten. 5.1 is echt iets heel anders dan sub/sat systemen. 5.1 is voor films, en is daarmee onverslaanbaar (ook al kan stereo op zich al heel goed zijn, en ik vind ik een goede soundtrack veel belangrijker dan wel of niet 5.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Op dit moment heb ik een sblive met daar aan 2 versterkers met 50 watt (ECHT 50 Watt dus, en dat is veel...) per kant. Helaas zijn mijn boxen niet geweldig, maarja.. ze hebben me dan ook niks gekost. Als ik weer geld heb wil ik graag zelf boxen gaan maken. Maar als ik al die topics lees over zelf boxen maken, dan gaat me dat ook heel wat kosten.
Het mooiste zou zijn voor mij kamer 4 x 3-weg-systemen. Maar den de middentonen en de hoge tonen apart in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mij lijkt die MegaWorks wel wat.
De speakertjes die ik nu heb zijn wel leuk maar ook niet super.
Ik wil in ieder geval niet meer van mijn surround af.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Op woensdag 24 oktober 2001 15:49 schreef neographikal het volgende:

[..]

hiero tenminste wel.(Bose Acoustimass 15) Dacht dat het altijd moest bij actieve systemen......

Ik heb vandaag trouwens die KEF-"eieren" gezien. Klinken wel geinig. Maar als ik dan toch moet kiezen kies ik voor Bose(lekker klein en beter bevestigingsmechanisme, persoonlijk vind ik het een beter geluid.)
Bij een REL lus je dus juist niet door. dat is het mooie van het syteem. De Rel interfereert niet met je normale speakers.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 24 oktober 2001 23:35 schreef Heintje het volgende:

[..]

Bij een REL lus je dus juist niet door. dat is het mooie van het syteem. De Rel interfereert niet met je normale speakers.
Dat wel of niet doorlussen heeft niks te maken met het interfereren met je systeem. Dat wordt namelijk bepaald door de afstelling van de low pass filter. Als je je sub laat weergeven tot het punt dat je normale speakers ophouden, dan is er geen (of eigenlijk weinig) interferentie. Je kan ook nog een high pass filter voor je normale speakers gebruiken, maar dat kan alleen maar als je je sub op line level aansluit, en je losse pre- en poweramp in/outputs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op woensdag 24 oktober 2001 02:05 schreef JvS het volgende:

[..]

[/ot]
He ik speel quake, TA, (ut gedaan) en cs! Wat leuk
De sfeer is veel beter dan die in Quake
Ben ik helemaal met je eens, ook als je U of UT vergelijkt met q3. q3 is echt 100% multiplayer, en sfeer/fantasie nix meer. Allemaal veel te high tech en bij, nix meer satanisch of duivels. Die levels bij U en UT bevatten gewoon veel meer sfeer. Vroeger zat btw. overal meer sfeer in. Alles was verslavender, fantastischer (letterlijk). Tegenwoordig lijkt het alleen om technische hoogstandjes en trucjes te gaan op het gebied van graphics.

U en UT waren veel middeleeuwser en darker dan die nieuwe zuigende quake series. (die gameplay wordt alleen maar trager).

Dat offtopic :) Die het geluid zuigt echt stront bij de spellen, nog steeds geen 44.100Hz geluid. Alleen doe doffe 22KHz shit. En nog een hoop in niet-gecomprimeerde wav's. En nog steeds stereo geluid bij quake series. Mogen ze weleens aanpassen (bij cs, dat draait op de q2 engine is het geloof ik al aangepast, naar een 4.0 of 4.1 indeling realtime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 10:36 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

He ik speel quake, TA, (ut gedaan) en cs! Wat leuk
[..]

Ben ik helemaal met je eens, ook als je U of UT vergelijkt met q3. q3 is echt 100% multiplayer, en sfeer/fantasie nix meer. Allemaal veel te high tech en bij, nix meer satanisch of duivels. Die levels bij U en UT bevatten gewoon veel meer sfeer. Vroeger zat btw. overal meer sfeer in. Alles was verslavender, fantastischer (letterlijk). Tegenwoordig lijkt het alleen om technische hoogstandjes en trucjes te gaan op het gebied van graphics.

U en UT waren veel middeleeuwser en darker dan die nieuwe zuigende quake series. (die gameplay wordt alleen maar trager).

Dat offtopic :) Die het geluid zuigt echt stront bij de spellen, nog steeds geen 44.100Hz geluid. Alleen doe doffe 22KHz shit. En nog een hoop in niet-gecomprimeerde wav's. En nog steeds stereo geluid bij quake series. Mogen ze weleens aanpassen (bij cs, dat draait op de q2 engine is het geloof ik al aangepast, naar een 4.0 of 4.1 indeling realtime).
cs draait op hl engine :? en ondersteunt 3d geluid maar dat terzijde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wil iedereen hier stoppen met warez requests of vage toespelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Laatst online: 27-05 14:55

neh

Op woensdag 24 oktober 2001 02:21 schreef TimMer het volgende:

[..]

Goede adventures:
je vergeet dat spel met die biker... hoe heet het ook al weer... OH JA! Full Throttle! :9~ briljant! :9~

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Op donderdag 25 oktober 2001 03:19 schreef Jag het volgende:

[..]

Dat wel of niet doorlussen heeft niks te maken met het interfereren met je systeem. Dat wordt namelijk bepaald door de afstelling van de low pass filter. Als je je sub laat weergeven tot het punt dat je normale speakers ophouden, dan is er geen (of eigenlijk weinig) interferentie. Je kan ook nog een high pass filter voor je normale speakers gebruiken, maar dat kan alleen maar als je je sub op line level aansluit, en je losse pre- en poweramp in/outputs hebt.
Ik bedoel dus dat een REL gewoon op de speakeruitgangen wordt aangesloten en dus parallel aan je speakers speelt, zonder de versterker te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
CS gebaseerd op de HL engine ja. En die is weer gebaseerd op de Quake2 engine.

En Quake3 ondersteund nog geen realtime surround mode, CS wel, terwijl dat op Id's eigen engine is gebaseerd. Beetje zwak vind ik dat.

Zeker voor de doorgewinterde 1-1 diehard is horen wanneer het geluid 8er je komt een meerwaarde. Hoewel je vaak redelijk kunt voorspellen waar je tegenstander is, ook in stereo mode. Maar het is gewoon erg leuk om te horen waar hij precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Neem straks maar Comanche 4 van Novalogic mensen, ondersteuning voor Dolby Digital 5.1! :P Novalogic lag met geluid altijd al een stapje voor op de rest (en zeker binnen de Comanche serie) dus ook deze stap was wel te verwachten. Comanche 3 was namelijk al voorzien van Dolby Pro Logic en ik heb 't gehoord, 't klinkt echt teringgoed. En dat voor een oud DOS-Spel! BTW: de 5.1 ondersteuning zit nog niet in de deze week gereleaste demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hehe, 5.1? 4.1 is denk wel genoeg. Of zitten er van die vette " ingame movies " in met van die boeiende dialogen? :)

4.1 zou al wel leuk zijn, want het rear kanaal is altijd mono bij die spellen die "Dolby Surround" ondersteunen. (das toch prologic of niet?) En zijn de soundsamples ookal met 44.100Hz indeling? Ik heb die nog bijna niet gezien, altijd crappy 22KHz. Ingame geluid heeft nog nooit "Hifi" aangedaan vind ik. Ook niet met fatsoenlijke speakers.

Mogen ze onderhand weles wat aandoen. Altijd nog wav's echt oud. Kunnen ze geen gebruik gaan maken van mp3's? Of wordt dat te moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, dat van dat 5.1 geluid is wel redelijk bullshit.. Alleen bij ingame / vooraf opgenomen filmpjes kan het.

Realtime / in het spel 5.1 geluid kan helaas niet. Met die nvidia Nforce zou het wel moeten kunnen BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Realtime / in het spel 5.1 geluid kan helaas niet.
Is dat zo, of denk je dat?

Ik denk dat het wel uitvoerbaar is om 5.1 geluid bij spellen te krijgen. Het is dan wel nodig dat er een compleet nieuwe Grafische 3D editor gemaakt wordt waarbij ook 5.1. geluidsinstellingen mogelijk zijn. En dat valt wel te maken, alles valt te maken ;)

De vraag is alleen of 5.1. geluid voor de spelfabrikanten commercieel wel aantrekkelijk is. Niet iedereen heeft 5.1. speakers en een SB Live. :)

Misschien over een paar jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op donderdag 25 oktober 2001 03:19 schreef Jag het volgende:

[..]

Hmmz ik heb volgens mij van die in-/outputs waar je het over hebt:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vantjonger/images/pre-out.jpg
kan ik daar een sub op aansluiten?
* Splatter hoort jullie al zuchten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 26 oktober 2001 00:32 schreef Splatter het volgende:

[..]

Hmmz ik heb volgens mij van die in-/outputs waar je het over hebt:
[afbeelding]
kan ik daar een sub op aansluiten?
* Splatter hoort jullie al zuchten :)
Dan zijn idd de in/outputs waar ik het over had. Die pre outs moet je dan met een sub verbinden. Die sub heeft ook een output (line level) met een high pass filter ertussen (instelbaar op een goede sub), en die verbind je dan met de main ins. En dan stel je de low pass op je sub op dezelfde frequentie in als de high pass, en dan neemt de sub alles onder de ingestelde frequentie, en je normale speakers de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op vrijdag 26 oktober 2001 03:19 schreef Jag het volgende:

[..]

Dan zijn idd de in/outputs waar ik het over had. Die pre outs moet je dan met een sub verbinden. Die sub heeft ook een output (line level) met een high pass filter ertussen (instelbaar op een goede sub), en die verbind je dan met de main ins. En dan stel je de low pass op je sub op dezelfde frequentie in als de high pass, en dan neemt de sub alles onder de ingestelde frequentie, en je normale speakers de rest.
Thanks, nou snap ik het :)
Kun je mij nog een sub aanraden?
Hij moet dus op die pre-out aangesloten kunnen worden op m'n Nad C340 en hij moet een beetje leuk kunnen samen werken met m'n 2 Tannoy MK1's.
Ik heb er 500 a 600 piek voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben te lam om te zoeken, maar bij een set goede frontspeakers heb je absoluut geen sub nodig.

En voor 500/600 heb je ook niet meer dan een redelijk sub, beetje sub begint zo bij de 1000/1200 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op vrijdag 26 oktober 2001 03:46 schreef MREn het volgende:
Ik ben te lam om te zoeken, maar bij een set goede frontspeakers heb je absoluut geen sub nodig.

En voor 500/600 heb je ook niet meer dan een redelijk sub, beetje sub begint zo bij de 1000/1200 gulden.
hmmz.. laat dan maar weer lekker zitten :P
Ik koop wel iets grotere Tannoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op vrijdag 26 oktober 2001 03:50 schreef Splatter het volgende:

[..]

hmmz.. laat dan maar weer lekker zitten :P
Ik koop wel iets grotere Tannoys.
Of speakers met wat meer laag, want dat heeft tannoy niet echt veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:56 schreef Ritch het volgende:

[..]

Ligt eraan welke je neemt, de grote Tannoys hebben best stevig laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:56 schreef Ritch het volgende:

[..]

Idd.. dat heb ik vandaag ondervonden bij de Richer Sounds in Amsterdam. Ik heb de Tannoy R2 en de Celestion F3 beluisterd, maar beiden hadden wat te weinig diepe bass.
Dat waren de enige 2 goeie zuiltjes die ze daar haddem en in mijn budget pasten. Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een KEF PSW1000 Subwoofer van 699,-
Tot nu toe heb ik er nog geen spijt van gehad, want hij vult m'n kleine Tannoys mooi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mission705's hebben ook enorm veel laag hoor.

Haha, over generalisatie gesproken:
De R2 had weinig laag, dus ik ben met je eens dat Tannoy niet veel laag heeft.
LOL!

Van speakers met 6.5" woofertjes rond die prijsklasse hoef je meestal geen super laag te verwachten hoor, alhoewel het zat laag is voor muziek.

Maargoed, als je van lekker diepe opgekrikte bass houdt is een subwoofer altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:15 schreef Yokozuna het volgende:

Van speakers met 6.5" woofertjes rond die prijsklasse hoef je meestal geen super laag te verwachten hoor, alhoewel het zat laag is voor muziek.
Hoe ga ik jou ervan overtuigen dat 6,5" echt wel genoeg is voor een stevig potje sublaag... Als het maar een goeie unit is en je het maar in een goed ontwerp stampt.

* JvS heeft geen een speaker die groter is als 6,5" in zijn kamer... En stampen kan het, als het moet en als ik het wil.. :{ Ook sublaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 26 oktober 2001 23:58 schreef JvS het volgende:

[..]

Hoe ga ik jou ervan overtuigen dat 6,5" echt wel genoeg is voor een stevig potje sublaag... Als het maar een goeie unit is en je het maar in een goed ontwerp stampt.

* JvS heeft geen een speaker die groter is als 6,5" in zijn kamer... En stampen kan het, als het moet en als ik het wil.. :{ Ook sublaag dus.
Er zijn natuurlijk wel van die fysieke grenzen waar je niet omheen kan. Maar toch heb je gelijk. Het zit hem denk ik vooral in het feit dat mensen sublaag veel te laag inschatten zoals Yokozuna zo treffend opmerkte laatst.

En over dat dat setje van Joost een overvloed kan geven aan sublaag in de verkeerde opstelling kan ik over meepraten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:22 schreef Jag het volgende:
Is t niet satteliet? :+

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:48 schreef Splatter het volgende:

[..]

Idd.. dat heb ik vandaag ondervonden bij de Richer Sounds in Amsterdam. Ik heb de Tannoy R2 en de Celestion F3 beluisterd, maar beiden hadden wat te weinig diepe bass.
Dat waren de enige 2 goeie zuiltjes die ze daar haddem en in mijn budget pasten. Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een KEF PSW1000 Subwoofer van 699,-
Tot nu toe heb ik er nog geen spijt van gehad, want hij vult m'n kleine Tannoys mooi aan.
Update: bij daglicht bleek die sub toch niet zo geschikt voor mijn kamer ;( omdat alles want niet vastgeschroefd zit ging trillen. Tevens is het eerste telefoontje van de buren al binnen, en m'n ouders vonden me ook niet meer liev :'(
Ik heb nu 2 mooie B&W DM603 S3's gekocht. Ik zal nu ff niet zo snel zijn met het beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 18:47

BrZ

Op zaterdag 27 oktober 2001 11:18 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Is t niet satteliet? :+
Nope... "satelliet" nog altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zei In die prijsklasse

Een woofertje in een speaker van de prijsklasse F699,-, daarvan kun je niet verwachten dat die superlaag komt, die van jou wel. Daar betaal je ook flink voor het ontwerp, die is erop gemaakt laag te komen en daar betaal je ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Geef mij voor hetzelfde geld maar een stereo setje, voor 5.1 moet je film liefhebber zijn, en gewoon ook exta geld erin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36717

leuke speakers.. hoeveel kosten die krengen?

[..]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:27 schreef BLuPPiE het volgende:
leuke speakers.. hoeveel kosten die krengen?
[..]
899 p/s bij Stassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:36 schreef Splatter het volgende:

[..]

899 p/s bij Stassen
Fl.499 voor licht beuken, overige kleuren Fl.699 bij Correct. >:)
Pagina: 1