[Delphi] Systeem om in team verband te werken

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik zoek een goed (online?) systeem om in team (10 man) verband te kunnen werken aan een Delphi 6 Enterprise project. Zit zoiets standaard in Delphi 6?

Wie heeft waar goede ervaringen mee?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

in delphi zelf zit teamsource (oid), maar hoe dat werkt weet ik niet, je kan ook visual source save (van ms) gebruiken, of een van de anderen

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Werkt dat Microsoft produkt ook voor Delphi projecten?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Dat microsoft product (Visual SourceSafe) werkt ook voor delphi projecten.

Je hebt ook PVCS, ik denk dat dat van Intersolv is (we gebruiken dat op 't werk), maar op mijn vorig werk gebruikten we SourceSafe voor onze Delphi Code in te checken enzo, vond sourcesafe wel beter.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

In een teampje van 5 ontwikkelaars werken wij met CVS en de WinCVS client. Niet geintegreerd in de IDE, maar toch werkt 't erg prettig.
Mijns inziens een absoluut onmisbare tool: Araxis Merge. Ook wanneer je geen CVS gebruikt, maar de source van 2 of 3 ontwikkelaars wilt samenvoegen.

Verwijderd

http://www.thensle.de/index.htm

misschien is dit iets? werkt wel goed bij ons..

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 09:54 schreef stoffel het volgende:
http://www.thensle.de/index.htm

misschien is dit iets? werkt wel goed bij ons..
Ook voor Delphi 6???

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:23 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Ook voor Delphi 6???
hmmzz, op de site staat powerd bij delphi 6 :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:25 schreef Stoel het volgende:

[..]

hmmzz, op de site staat powerd bij delphi 6 :)
Bij de installatie van die expert versie kan ik alleen voor Delphi 4 en 5 kiezen (registry keys).

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Iemand nog meer ideeen/ervaringen?

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:52
Waarom niet TeamSource van Delphi ??
Lijkt mij dat dat goed samenwerkt met Delphi. :)
En je hebt het al in huis.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:02 schreef maikel het volgende:
Lijkt mij dat dat goed samenwerkt met Delphi. :)
En je hebt het al in huis.
Kan standaard niet mergen! :)

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:03

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Beetje laat misschien maar het ziet er naar uit dat je nog geen oplossing hebt maar kijk eens naar Team Coherence
http://www.qsc.co.uk/teamcoherence.htm

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Er zijn nog niet zo lang geleden al 2 topics op dit gebied (delphi + versiebeheer) langs geweest. Kijk ook daar eens. Daar heb ik ook specifiek aangegeven welke pakketten goed met Delphi samenwerken.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Wij werken op het werk met Visual Source Safe... werkt perfect.. of dit online werkt weet ik niet.. maar safe is het zeker...

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Ik ga helemaal voor FreeVCS. Wordt niet meer ontwikkeld op het moment, maar werkt al 2 jaar naar volle tevredenheid. Kan stand-alone en binnen de ide worden gebruikt.

Voor Delphi 6 moet je alleen zelf het register aanpassen :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
We werken nu in alle tevredenheid met CVS! Zeer goed systeem. Momenteel is het zelfs zo dat wel met verschillende clients kunnen werken. Ieder team-lid kies zijn favoriete client, of meerdere door elkaar. Helaas geen Delphi add-on, maar je kunt niet alles hebben.

Verwijderd

Monga schreef op 31 oktober 2002 @ 23:54:
Ik ga helemaal voor FreeVCS. Wordt niet meer ontwikkeld op het moment, maar werkt al 2 jaar naar volle tevredenheid. Kan stand-alone en binnen de ide worden gebruikt.

Voor Delphi 6 moet je alleen zelf het register aanpassen :)
Ik dacht dat ze het bij jedi weer hadden opgepakt:
http://freevcs-client.sourceforge.net/

of in ieder geval bezig zijn het verder te ontwikkelen.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Delphi schreef op 01 november 2002 @ 00:23:
We werken nu in alle tevredenheid met CVS! Zeer goed systeem. Momenteel is het zelfs zo dat wel met verschillende clients kunnen werken. Ieder team-lid kies zijn favoriete client, of meerdere door elkaar. Helaas geen Delphi add-on, maar je kunt niet alles hebben.
Die zijn er toch wel. Ik heb er twee genoemd in 1 van de vorige topics over dit onderwerp.

erm...het blijkt dat jij zelf die topics ook bezocht hebt of zelfs geopend hebt?! :?
[rml][ Delphi] Versie beheer systeem[/rml]
versiebeheer voor Delphi
Waarom weer een nieuwe topic? Wat is er dan niet behandeld in de vorige topics? :/

Wacht ik zie het al. Tis een topic van een jaar oud. Sorry :D

Persoonlijk ben ik voor VSS in combinatie met VssConnexion...

[ Voor 0% gewijzigd door LordLarry op 01-11-2002 10:00 . Reden: excus ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

[quote]
Delphi schreef op 24 oktober 2001 @ 14:03:
Kan standaard niet mergen! :)
TeamSource kan idd niet standaard mergen, maar dat kunnen nog veel meer pakketten niet. Er is namelijk ook een andere manier van werken zodat er (normaal) niets gemerged hoeft te worden. Er kan namelijk maar 1 persoon tegelijk aan 1 stuk werken.

Borland heeft laatst StarBase opgekocht en dit bedrijf maakt een heel duur VCS pakket (Als ik het goed heb). Dus misschien zien we daar in de toekomst wat van terug :p
http://www.borland.com/ne...and_aquires_starbase.html

[ Voor 0% gewijzigd door LordLarry op 01-11-2002 10:04 . Reden: quote ]

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

gewoon de defacto standaard CVS gebruiken :)
Is gratis, en zijn genoeg tutorials voor te vinden.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Er zijn er meer die gratis zijn en die hebben niet allemaal tutorial nodig om mee te kunnen werken. Graag wat meer redenen waarom iemand CVS zou moeten kiezen dan dit :) Of zijn er niet meer redenen misschien? (hint: dit is een uitdaging :p)

[ Voor 0% gewijzigd door LordLarry op 01-11-2002 10:43 . Reden: hint ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik kan net als LordLarry VSS met VSSCOnnexion ERRUG aanraden! Werkt heerlijk en de Delphi intergratie d.m.v. VSSCOnnexion is super.

Teamsource vonden wij hier niks, omdat je niet kan zien we er aan een file bezig is (teamsource kent niet het in/uit checken van files zoals bijv. VSS dit wel kent, en dat in combinatie met het default niet kunnen mergen..

Zelf zou ik ook graag CVS willen gebruiken. Maar dat gaat hier niet meer lukken. CVS is inderdaad de defacto standaard, draait op meerdere platformen (zowel client als server kant.. delphy/kylix anyone ;) ) en werkt NIET op share basis waar ik w.b. VSS eigenlijk een hekel aan heb. Maar d.m.v. het client/server principe is het dus ook meteen over internet te gebruiken, is wel zo makkelijk als ik thuis werk. Wat betreft Delphi intergratie heb ik helemaal geen ervaring met VSS, maar deze zal er vast wel te vinden zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

LordLarry schreef op 01 november 2002 @ 10:33:
Er zijn er meer die gratis zijn en die hebben niet allemaal tutorial nodig om mee te kunnen werken. Graag wat meer redenen waarom iemand CVS zou moeten kiezen dan dit :) Of zijn er niet meer redenen misschien? (hint: dit is een uitdaging :p)
Voor elk denkbaar systeem zijn er wel 1 of meerdere front-ends aanwezig wat de keuze makkelijker maakt. Het wordt veel toegepast waardoor de tijd die je investeerd in het leren geen verloren tijd zal zijn. Het biedt uitstekende merge technieken en mogelijkheden om tegelijkertijd aan het zelfde bestand te werken.

Het wordt al jaren ontwikkeld en is goed getest. het heeft een actieve developerondersteuning etc. etc.

kortom: het maakt volgens mij niet zoveel uit wat je kiest als je het maar goed begrijpt ;)

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Creepy schreef op 01 november 2002 @ 10:53:
Ik kan net als LordLarry VSS met VSSCOnnexion ERRUG aanraden! Werkt heerlijk en de Delphi intergratie d.m.v. VSSCOnnexion is super.

Teamsource vonden wij hier niks, omdat je niet kan zien we er aan een file bezig is (teamsource kent niet het in/uit checken van files zoals bijv. VSS dit wel kent, en dat in combinatie met het default niet kunnen mergen..

Zelf zou ik ook graag CVS willen gebruiken.
CVS werkt ongeveer op dezelfde manier als TeamSource. Je kan dus niet zien wie er aan een bestand bezig is en dat kunnen er dus meerdere mensen zijn. CVS heeft als groot voordeel dat er een goede merge faciliteit bijzit.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

wasigh schreef op 01 november 2002 @ 11:03:
[...]

Voor elk denkbaar systeem zijn er wel 1 of meerdere front-ends aanwezig wat de keuze makkelijker maakt. Het wordt veel toegepast waardoor de tijd die je investeerd in het leren geen verloren tijd zal zijn. Het biedt uitstekende merge technieken en mogelijkheden om tegelijkertijd aan het zelfde bestand te werken.

Het wordt al jaren ontwikkeld en is goed getest. het heeft een actieve developerondersteuning etc. etc.

kortom: het maakt volgens mij niet zoveel uit wat je kiest als je het maar goed begrijpt ;)
Precies, kies de juist tool die bij je past aan de hand van de cirterea die je opstelt.

Wat mag het kosten?
Meerdere mensen aan 1 bestand?
Over internet gebruiken?
Clients?
Integratie?
enz...

Persoonlijk kan ik het voor closed source projecten niet zo vinden met het kunnen werken van meerdere mensen aan 1 bestand (CVS/TeamSource), omdat het veel gestrucureerder werkt als er maar 1 iemand tegelijk aan 1 ding werkt. Het is ook beter te volgen voor de andere mensen IMHO. CVS lijkt me wel ideaal voor een open source project waar jan en alleman zomaar kleine wijzigingen in kan aanbrengen...

Pagina: 1