"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Je hebt ook PVCS, ik denk dat dat van Intersolv is (we gebruiken dat op 't werk), maar op mijn vorig werk gebruikten we SourceSafe voor onze Delphi Code in te checken enzo, vond sourcesafe wel beter.
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
Mijns inziens een absoluut onmisbare tool: Araxis Merge. Ook wanneer je geen CVS gebruikt, maar de source van 2 of 3 ontwikkelaars wilt samenvoegen.
Ook voor Delphi 6???Op dinsdag 23 oktober 2001 09:54 schreef stoffel het volgende:
http://www.thensle.de/index.htm
misschien is dit iets? werkt wel goed bij ons..
Verwijderd
hmmzz, op de site staat powerd bij delphi 6Op dinsdag 23 oktober 2001 17:23 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Ook voor Delphi 6???
Bij de installatie van die expert versie kan ik alleen voor Delphi 4 en 5 kiezen (registry keys).Op dinsdag 23 oktober 2001 17:25 schreef Stoel het volgende:
[..]
hmmzz, op de site staat powerd bij delphi 6
Lijkt mij dat dat goed samenwerkt met Delphi.
En je hebt het al in huis.
Kan standaard niet mergen!Op dinsdag 23 oktober 2001 23:02 schreef maikel het volgende:
Waarom niet TeamSource van Delphi ??
Lijkt mij dat dat goed samenwerkt met Delphi.
En je hebt het al in huis.
http://www.qsc.co.uk/teamcoherence.htm
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Verwijderd
Voor Delphi 6 moet je alleen zelf het register aanpassen
Verwijderd
Ik dacht dat ze het bij jedi weer hadden opgepakt:Monga schreef op 31 oktober 2002 @ 23:54:
Ik ga helemaal voor FreeVCS. Wordt niet meer ontwikkeld op het moment, maar werkt al 2 jaar naar volle tevredenheid. Kan stand-alone en binnen de ide worden gebruikt.
Voor Delphi 6 moet je alleen zelf het register aanpassen
http://freevcs-client.sourceforge.net/
of in ieder geval bezig zijn het verder te ontwikkelen.
Die zijn er toch wel. Ik heb er twee genoemd in 1 van de vorige topics over dit onderwerp.Delphi schreef op 01 november 2002 @ 00:23:
We werken nu in alle tevredenheid met CVS! Zeer goed systeem. Momenteel is het zelfs zo dat wel met verschillende clients kunnen werken. Ieder team-lid kies zijn favoriete client, of meerdere door elkaar. Helaas geen Delphi add-on, maar je kunt niet alles hebben.
erm...het blijkt dat jij zelf die topics ook bezocht hebt of zelfs geopend hebt?!
[rml][ Delphi] Versie beheer systeem[/rml]
versiebeheer voor Delphi
Waarom weer een nieuwe topic? Wat is er dan niet behandeld in de vorige topics?
Wacht ik zie het al. Tis een topic van een jaar oud. Sorry
Persoonlijk ben ik voor VSS in combinatie met VssConnexion...
[ Voor 0% gewijzigd door LordLarry op 01-11-2002 10:00 . Reden: excus ]
Delphi schreef op 24 oktober 2001 @ 14:03:
Waarom niet TeamSource van Delphi ??
TeamSource kan idd niet standaard mergen, maar dat kunnen nog veel meer pakketten niet. Er is namelijk ook een andere manier van werken zodat er (normaal) niets gemerged hoeft te worden. Er kan namelijk maar 1 persoon tegelijk aan 1 stuk werken.Kan standaard niet mergen!
Borland heeft laatst StarBase opgekocht en dit bedrijf maakt een heel duur VCS pakket (Als ik het goed heb). Dus misschien zien we daar in de toekomst wat van terug
http://www.borland.com/ne...and_aquires_starbase.html
[ Voor 0% gewijzigd door LordLarry op 01-11-2002 10:04 . Reden: quote ]
Is gratis, en zijn genoeg tutorials voor te vinden.
[ Voor 0% gewijzigd door LordLarry op 01-11-2002 10:43 . Reden: hint ]
Teamsource vonden wij hier niks, omdat je niet kan zien we er aan een file bezig is (teamsource kent niet het in/uit checken van files zoals bijv. VSS dit wel kent, en dat in combinatie met het default niet kunnen mergen..
Zelf zou ik ook graag CVS willen gebruiken. Maar dat gaat hier niet meer lukken. CVS is inderdaad de defacto standaard, draait op meerdere platformen (zowel client als server kant.. delphy/kylix anyone
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Voor elk denkbaar systeem zijn er wel 1 of meerdere front-ends aanwezig wat de keuze makkelijker maakt. Het wordt veel toegepast waardoor de tijd die je investeerd in het leren geen verloren tijd zal zijn. Het biedt uitstekende merge technieken en mogelijkheden om tegelijkertijd aan het zelfde bestand te werken.LordLarry schreef op 01 november 2002 @ 10:33:
Er zijn er meer die gratis zijn en die hebben niet allemaal tutorial nodig om mee te kunnen werken. Graag wat meer redenen waarom iemand CVS zou moeten kiezen dan ditOf zijn er niet meer redenen misschien? (hint: dit is een uitdaging
)
Het wordt al jaren ontwikkeld en is goed getest. het heeft een actieve developerondersteuning etc. etc.
kortom: het maakt volgens mij niet zoveel uit wat je kiest als je het maar goed begrijpt
CVS werkt ongeveer op dezelfde manier als TeamSource. Je kan dus niet zien wie er aan een bestand bezig is en dat kunnen er dus meerdere mensen zijn. CVS heeft als groot voordeel dat er een goede merge faciliteit bijzit.Creepy schreef op 01 november 2002 @ 10:53:
Ik kan net als LordLarry VSS met VSSCOnnexion ERRUG aanraden! Werkt heerlijk en de Delphi intergratie d.m.v. VSSCOnnexion is super.
Teamsource vonden wij hier niks, omdat je niet kan zien we er aan een file bezig is (teamsource kent niet het in/uit checken van files zoals bijv. VSS dit wel kent, en dat in combinatie met het default niet kunnen mergen..
Zelf zou ik ook graag CVS willen gebruiken.
Precies, kies de juist tool die bij je past aan de hand van de cirterea die je opstelt.wasigh schreef op 01 november 2002 @ 11:03:
[...]
Voor elk denkbaar systeem zijn er wel 1 of meerdere front-ends aanwezig wat de keuze makkelijker maakt. Het wordt veel toegepast waardoor de tijd die je investeerd in het leren geen verloren tijd zal zijn. Het biedt uitstekende merge technieken en mogelijkheden om tegelijkertijd aan het zelfde bestand te werken.
Het wordt al jaren ontwikkeld en is goed getest. het heeft een actieve developerondersteuning etc. etc.
kortom: het maakt volgens mij niet zoveel uit wat je kiest als je het maar goed begrijpt
Wat mag het kosten?
Meerdere mensen aan 1 bestand?
Over internet gebruiken?
Clients?
Integratie?
enz...
Persoonlijk kan ik het voor closed source projecten niet zo vinden met het kunnen werken van meerdere mensen aan 1 bestand (CVS/TeamSource), omdat het veel gestrucureerder werkt als er maar 1 iemand tegelijk aan 1 ding werkt. Het is ook beter te volgen voor de andere mensen IMHO. CVS lijkt me wel ideaal voor een open source project waar jan en alleman zomaar kleine wijzigingen in kan aanbrengen...