"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Er zit toch al team developement in de install van de delphi (of ben ik de enige met de enterprise editie
) Kijk anders eens bij oom torry?
[ Voor 0% gewijzigd door WOmBaT op 09-08-2002 22:24 . Reden: typvaut ]
Ik heb er al een aantal gevonden. Die die standaard in Delphi zit heb ik ook al even getest. Maar dat was het niet helemaal.
Ik was eigenlijk benieuwd naar wat ervaringen uit de praktijk. Vandaard dit topic.
Ik was eigenlijk benieuwd naar wat ervaringen uit de praktijk. Vandaard dit topic.
Ik heb gewerkt met TeamSource en met Visual Source Safe. Hoewel TeamSource naar mijn smaak wat lastiger is om op te zetten, vind ik het toch handiger dan VSS. In ieder geval is de interface stukken beter, en bevat het wat minder bugs dan VSS.
Mag ik vragen wat je tegen TeamSource hebt?
Mag ik vragen wat je tegen TeamSource hebt?
De theorie achter TeamSource is heel anders als VSS. Teamsource locked de files niet dus iedereen mag doen met de source wat ze willen en je komt er pas achteraf achter dat je dezelfde source heb zitten veranderen. Dan moet je dat handmatig gaan mergen. Verder gaat ie altijd zoeken naar bestanden waarvan ie denkt dat ze veranderd zijn en dus moet je zelf goed in de gaten houden wat je veranderd hebt. Kortom, ik vind het alleen bruikbaar als je in je 1tje werkt. Zodra je met meer mensen aan 1 programma werkt is het vragen om fouten.
Bij VSS check je een file uit die je wilt gaan aanpassen en die is daame gelocked. Niemand anders kan m dan ook uitchecken om te gebruiken. Zo ben je er dus zeker van dat niemand aan dezelfde sourcecode gaat zitten. Er is ook een optie binnen VSS om het wel mogelijk te maken om een bestand meerdere malen uit te checken als je dat echt wilt.
Beide VCS's zijn standalone programma's buiten de IDE van Delphi. Voor VSS is er wel een hele goede Expert voor Delphi zodat ie wel in de IDE zit: http://www.downloadit.gr/~v_eyal/index.htm
Beide zijn ook gebaseerd op file shares. Dus je moet een fileshare hebben binnen een netwerk waar alle ontwikkelaars bijkunnen. Dat is soms niet handig als je over internet wil werken. FreeVCS (http://www.freevcs.de/index.htm) kan dat wel en kan met verschillende DBs op de achtergrond werken. En heeft een Expert voor de Delphi IDE. En is Free.
CVS is ook populair maar is wat moeilijk op te zetten voor de meeste.
Er zijn er nog veel meer....
Bij VSS check je een file uit die je wilt gaan aanpassen en die is daame gelocked. Niemand anders kan m dan ook uitchecken om te gebruiken. Zo ben je er dus zeker van dat niemand aan dezelfde sourcecode gaat zitten. Er is ook een optie binnen VSS om het wel mogelijk te maken om een bestand meerdere malen uit te checken als je dat echt wilt.
Beide VCS's zijn standalone programma's buiten de IDE van Delphi. Voor VSS is er wel een hele goede Expert voor Delphi zodat ie wel in de IDE zit: http://www.downloadit.gr/~v_eyal/index.htm
Beide zijn ook gebaseerd op file shares. Dus je moet een fileshare hebben binnen een netwerk waar alle ontwikkelaars bijkunnen. Dat is soms niet handig als je over internet wil werken. FreeVCS (http://www.freevcs.de/index.htm) kan dat wel en kan met verschillende DBs op de achtergrond werken. En heeft een Expert voor de Delphi IDE. En is Free.
CVS is ook populair maar is wat moeilijk op te zetten voor de meeste.
Er zijn er nog veel meer....
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Shares maakt niet zoveel uit, je kunt altijd ene VPN verbinding opzetten.
Zelf files mergen is idd geen pretje, dan nog liever files gelockt. Maar ook dat is soms niet prettig. Als je nou een aardig tijdje bezig gaat met iets, dan lock je die files. Vervolgens kunnen de overige programmeurs niet die file bewerken en moeten misschien wel een paar dagen wachten.
Toch denk ik dat files locken de beste methode is om er voor te zorgen dat er niet 2 bewerkingen door elkaar gaan lopen.
Helaas wordt VSS niet meer regelmatig ge-update, is het al perfect?
Bedankt voor de reacties.
Zelf files mergen is idd geen pretje, dan nog liever files gelockt. Maar ook dat is soms niet prettig. Als je nou een aardig tijdje bezig gaat met iets, dan lock je die files. Vervolgens kunnen de overige programmeurs niet die file bewerken en moeten misschien wel een paar dagen wachten.
Toch denk ik dat files locken de beste methode is om er voor te zorgen dat er niet 2 bewerkingen door elkaar gaan lopen.
Bedankt voor de reacties.
Verwijderd
Ik werk sinds een paar dagen met TortoiseCVS en de CVS server die ik op mijn Linux server heb geinstalled. TortoiseCVS werkt perfect, lekker makkelijk en duidelijk door de gekleurde icoontjes. Ik gebruik WinMerge als windows diff programma. Mijn collega die in Singapore zit kan met TortoiseCVS via internet verbinden en zo werken we samen aan een Delphi project. Met ViewCVS kan je gemakkelijk met elke browser je source bekijken en/of downloaden.
Het leuke is dat het allemaal gratis is, met uitzondering van Delphi dan.
Het leuke is dat het allemaal gratis is, met uitzondering van Delphi dan.
VPN kan inderdaad wel, maar de combinatie met VSS is enorm traag op 1 of andere manier.Delphi schreef op 10 augustus 2002 @ 12:34:
Shares maakt niet zoveel uit, je kunt altijd ene VPN verbinding opzetten.
Tja, je moet bestanden natuurlijk zo kort mogelijk uitgechecked houden, maar anders kan een andere programmeur het als ie echt wil toch onderuitkomen. Hij/zij is dan natuurlijk extra verantwoordelijk voor het mergen achteraf.
Nee, VSS is al jaren niet echt erg geupdate en de client voelt inmiddels wat ouderwets aan. Maar als je de delphi Expert ervoor neemt merk je daar niets van.
VSS v7 schijnt er aan te komen en zal dan MS SQL Server gebruiken volgens de geruchten.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Verwijderd
Wij gebruiken al enige tijd Team Coherence, van QSC ( Quality Software Components )
zie http://www.qsc.co.uk/teamcoherence.htm
Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar wij zijn er wel tevreden mee...
Oh, trouwens, wij werken met Delphi 5, maar er staat op de website dat het ook met Delphi 6 kan. Lijkt me wel logisch ook trouwens. De integrated functie (dus dat je vanuit Delphi kan in/uitchecken) was wat brak in de oudere versies. Ik weet niet hoe 't nu is, want mede daarom gebruiken we die functie niet meer
zie http://www.qsc.co.uk/teamcoherence.htm
Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar wij zijn er wel tevreden mee...
Oh, trouwens, wij werken met Delphi 5, maar er staat op de website dat het ook met Delphi 6 kan. Lijkt me wel logisch ook trouwens. De integrated functie (dus dat je vanuit Delphi kan in/uitchecken) was wat brak in de oudere versies. Ik weet niet hoe 't nu is, want mede daarom gebruiken we die functie niet meer
Pagina: 1