Slotjes beleid? NEE! Modjes doen maar wat

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
[topic=214187/1/25]

Dit topic heb ik 2 maanden geleden reeds opgestart kwam er niet uit en daarom post ik nog eens in hetzelfde draadje.

Ik start dus niet een nieuw draadje zoals iedere GOTter meestal doet maar ga netjes door in mijn eigen oude draadje.

Nu komt er een meneer ACM (die schijnbaar wat moeite heeft met zijn autoriteit, maar dit terzijde) en die vind het normaal om er een slotje op te kwakken?

Waarom? Omdat ik hem omhoog schop? (kijk eens in mijn history dit is denk ik de 2e keer in mijn GOT-bestaan dat ik iets omhoog schop maarja alweer dit terzijde)
Ik kom er gewoon niet uit, ben geen randdebiel maar het wil gewoon niet zo lukken. Zeker als je een n00b bent op dit gebied wat ik ook netjes uitleg.

Maarja, wie ben ik? Maar gewoon een stomme boerenlul GOT-gebruiker die gedupeerd word door het slotjes beleid.

Af en toe blijven er topics open die veel onzinniger zijn en god (got) weet allemaal. Maar dit, gewoon serieuze topic moet een slotje krijgen.

JA IK BEN PISSED, het valt me gewoon steeds vaker op dat er geen duidelijk beleid is m.b.t. slotjes. Dat is jammer.
Maarja, wederom, wie ben ik?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 22 oktober 2001 14:39 schreef intert0y het volgende:
lang verhaal
Heb je al geprobeerd om het gewoon netjes te vragen in [SU], met argumentatie?
Aan emotioneel geschreeuw en flames heeft niemand wat.

Who is John Galt?

Verwijderd

Het is niet zo 'handig' van je om letterlijk '*schop*' te posten in een oud topic. Zet daar dan een goede rede bij, dan had je misschien ook wel een slotje gehad, maar met een 'wat genuanceerder' antwoord dan nu...

/edit : niet goed genoeg gekeken naar verschil in data van posts. |:(

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan een vergissing/overhaaste beslissing geweest zijn. Als jij ook eens hier in LA had gekeken in de history, had je gezien dat we het altijd goed beargumenteren of heropenen. Met deze toon gaat het niet sneller of beter, ben ik bang voor je.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is de derde keer dat je zo'n toon tegen me aanslaat.

Je vergelijkt me met een politie agent, als je dat wil, doe je dat maar... Maar tegen een agent sla je niet zo'n toon aan.

Ik heb je een icqtje gestuurd als antwoord op die belachelijke mailexpress message van je, maar misschien dat je die niet kan lezen waar je nu bent.

Anyway, het slot is niet voor de 2e schop, maar de 1e. Je vraagt in principe om een herhaling van je hele thread.
Die 2e schop (binnen 2 uur, dat is zowiezo al niet de bedoeling) was alleen maar de druppel die mij deed besluiten het slot te plaatsen.

• intert0y
Kijk en daar wringt de schoen.

Ik heb met niemand last hier op GOT alleen ik schijn jou ACM mateloos te irriteren.

Dus dit lijkt een persoonlijke vete? Jammer? En ja ik heb een hekel aan mensen die hun verantwoordelijkheden niet zo goed kunnen nemen. En JA dat zeg ik dan ook gewoon. Maarja laat ik er maar over ophouden want dit schiet toch niet op.

Ik ga mijn antwoord wel ergens anders zoeken, voor zover ik het snapte kon ik geen compleet zinnig antwoord vinden in de betreffende draad, maar blijkbaar ben ik daar te stom voor of ik snap het niet.

En ik begrijp volkomen dat ik met deze topictitel en lang verhaal een hoop modjes tegen de schenen trap, waarvoor excuses. Maar doe er aub iets mee.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 14:39 schreef intert0y het volgende:
[topic=214187/1/25]

Dit topic heb ik 2 maanden geleden reeds opgestart kwam er niet uit en daarom post ik nog eens in hetzelfde draadje.

Ik start dus niet een nieuw draadje zoals iedere GOTter meestal doet maar ga netjes door in mijn eigen oude draadje.
Dat is ook goed, liever dan dat je een nieuw topic opent idd :)
Nu komt er een meneer ACM (die schijnbaar wat moeite heeft met zijn autoriteit, maar dit terzijde) en die vind het normaal om er een slotje op te kwakken?

Waarom? Omdat ik hem omhoog schop? (kijk eens in mijn history dit is denk ik de 2e keer in mijn GOT-bestaan dat ik iets omhoog schop maarja alweer dit terzijde)
Ik kom er gewoon niet uit, ben geen randdebiel maar het wil gewoon niet zo lukken. Zeker als je een n00b bent op dit gebied wat ik ook netjes uitleg.
Ok, dat je jezelf een n00b vind en zodoende geen antwoord krijgt naar je wens, kan gebeuren. Dan hoef je zo nog niet te reageren?

Post dan in het vervolg waar je problemen mee hebt, dit komt stukken beter over dan een lompe "*schop*" na 2!! uur.
Maarja, wie ben ik? Maar gewoon een stomme boerenlul GOT-gebruiker die gedupeerd word door het slotjes beleid.

Af en toe blijven er topics open die veel onzinniger zijn en god (got) weet allemaal. Maar dit, gewoon serieuze topic moet een slotje krijgen.

JA IK BEN PISSED, het valt me gewoon steeds vaker op dat er geen duidelijk beleid is m.b.t. slotjes. Dat is jammer.
Maarja, wederom, wie ben ik?
nou, ik vind dus dat slotje van hem wel terecht, en waarom? Omdat ik het idee kreeg dat het antwoord allang gegeven was en je feitelijk vroeg om nog eens de antwoorden te geven die al gegeven waren in die thread. Tenminste, zo denk ik erover ;)

• intert0y
SLOTJE !!!

(het begint een zinloos topic te worden, maar ik schijn niet naar een slotje te mogen vragen, maar doe maar een slotje dit lost niets op)

Anderen bedankt voor jullie reacties, het was misschien wat overbodig om na 2 uur een schop te geven. Maar aangezien dit mijn 2e keer was ofzow dat ik iets omhoog schopte ben ik dan ook nog niet zo'n goede voetballer dat ik goed dingen omhoog schop.

Ik zie af en toe gebruikers na een half uur al schoppen en ik dacht met 2 uur voldoende gewacht te hebben. MIS DUS.

Het was een hele mooi voorzet (al zeg ik het zelf) alleen er was niemand die hem doeltreffend :) voor mij in kon koppen want hier stond ACM (verdediger) en die trapte hem het stadion uit. Dus bal weg, einde spelletje.

Verwijderd

edit:
hier stond een redhad oplossing -> /dev/null

• intert0y
Op maandag 22 oktober 2001 14:59 schreef Yarvieh het volgende:
code:
1
man logrotate

Kan je nu stoppen met huilen? :Z
snik snik :'(

:) ik vroeg al om een slotje.....

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ten eerste sluit ik me volledig aan bij de statement van JvS, als je op een normale manier vraagt hoef of wat, en vooral geen oververhitte mail-expres berichtjes stuurt naar de ICQ van de mod in kwestie, maak je een redelijke kans dat het al dan niet verwijderen van je slotje bespreekbaar is, maar op deze manier kun je rekenen op veel onbegrip.

Naast LA dokter ben ik ook HGM netwerken, en als ik de draad eerder dan ACM gevonden had was de draad ook gesloten. Dit om een bijzonder simpele reden:

Het antwoord op je vraag is eerder in de draad gegeven, misschien niet zo voorgekauwd als je zelf graag zou zien, maar het idee van een forum als Gathering of Tweakers is dan ook dat je zelf óók probeert het een en ander uit te vinden.

Nu kan het natuurlijk zijn dat je het niet snapt, maar compleet over de eerdere uitleg heen stappen en je vraag opnieuw stellen alsof nog niemand er antwoord op gegeven heeft is dan bijzonder onbeleefd en valt dan ook onder "omhoogschoppen zonder enige toevoeging". Beter is dan te zeggen wát je geprobeert hebt, dat je er niet uitgekomen bent, en waar je vastliep, eventueel in een nieuw topic.

Bovendien is omhoogschoppen na 2 uur wel héél erg snel.

Misschien was ACM in de draad in kwestie wat onbeleefd, maar dat is misschien enigszins te begrijpen gezien je geschiedenis van omhoogschoppen hier op het forum, zoiets irriteert namelijk vreselijk, de gebruikers, maar de moderators ook.

Kortom: ACM had zijn standpunt misschien wat vriendelijker kunnen formuleren, maar met het plaatsen van een slotje heeft hij niet verkeerd gehandeld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 22 oktober 2001 14:57 schreef intert0y het volgende:
Ik zie af en toe gebruikers na een half uur al schoppen en ik dacht met 2 uur voldoende gewacht te hebben. MIS DUS.
Die krijgen normaal gesproken ook het deksel op hun neus.
Dus het gelijkheidsbeginsel is er dan wel :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• intert0y
code:
1
man logrotate

Kan je nu stoppen met huilen? :Z
No manual entry for rotatelog.

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:01 schreef intert0y het volgende:

[..]

Het vriendelijke verzoek om hier even ontopic te blijven, je probleem is eventueel in een nieuw topic in ANS te bespreken, maar voorlopig zou ik even wachten tot dit afgehandeld was als ik jou was, al is het maar een kwestie van beleefdheid.

• intert0y
Op maandag 22 oktober 2001 15:00 schreef Negotiator het volgende:
Misschien was ACM in de draad in kwestie wat onbeleefd, maar dat is misschien enigszins te begrijpen gezien je geschiedenis van omhoogschoppen hier op het forum, zoiets irriteert namelijk vreselijk, de gebruikers, maar de moderators ook.
HO! STOP!

mijn geschiedenis van omhoogschoppen hier op het forum?

Ik zeg juist dat ik misschien 2x het omhoogschop commando heb gebruikt. Ga mijn postings maar na.

Ik schop dus NOOIT iets omhoog (nou ja 2x dan ofzow) en irriteer me er zelf ook mateloos aan. Maar ik irriteer me nog veel meer aan allerhande onzin topics. Die okay, weliswaar in de HK zitten maar toch.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 22 oktober 2001 15:01 schreef intert0y het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
code:
--------------------------------------------------------------------------------
man logrotate

Who is John Galt?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 22 oktober 2001 14:51 schreef intert0y het volgende:
Ik heb met niemand last hier op GOT alleen ik schijn jou ACM mateloos te irriteren.
Nee hoor. Nahja, de beide keren stuurde je wel een irritante EmailExpress (emailexpress zijn zo irritant omda tje niet kan reageren).
Dus dit lijkt een persoonlijke vete?
Dat maak jij er van. Ik wil je niet beledigen. Maar ik was je alweer compleet vergeten en ga _echt_ niet elk slotje onthouden. Niet omdat het er zo veel zijn, maar omdat ze na een maand weinig relevant meer zijn.

Daarnaast kijk ik ook niet naar de persoon die post, maar naar de thread en het gedrag van die persoon in de thread.
Jammer? En ja ik heb een hekel aan mensen die hun verantwoordelijkheden niet zo goed kunnen nemen. En JA dat zeg ik dan ook gewoon. Maarja laat ik er maar over ophouden want dit schiet toch niet op.
Wow? Omdat jij slotjes krijgt, waar je het niet mee eens ben, ben IK niet verantwoordelijk?
kon ik geen compleet zinnig antwoord vinden in de betreffende draad, maar blijkbaar ben ik daar te stom voor of ik snap het niet.
Mijn insteek is altijd geweest, "zoek het zelf uit, lukt dat niet, vraag om hulp. Vraag echter niet om de complete oplossing". Niet dat ik daar zo streng naar modereer, maar als je in een thread al een hele serie antwoorden gehad hebt en je vraagt dan eigenlijk dezelfde vraag opnieuw, dan is dat wat mij betreft "not done".
En ik begrijp volkomen dat ik met deze topictitel en lang verhaal een hoop modjes tegen de schenen trap, waarvoor excuses. Maar doe er aub iets mee.
Je mag best "tegen" de mods zijn, niks mis mee. Maar ik vond de manier waarop wat minder geslaagd. (Nee, je hoeft niet te hielen likken oid)

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:04 schreef intert0y het volgende:

[..]

HO! STOP!

mijn geschiedenis van omhoogschoppen hier op het forum?

Ik zeg juist dat ik misschien 2x het omhoogschop commando heb gebruikt. Ga mijn postings maar na.

Ik schop dus NOOIT iets omhoog (nou ja 2x dan ofzow) en irriteer me er zelf ook mateloos aan. Maar ik irriteer me nog veel meer aan allerhande onzin topics. Die okay, weliswaar in de HK zitten maar toch.
Dat is niet waar, ten eerste heb je het over een vete met ACM (een term die ik enigsinds overdreven vind, maar dat is je eigen keuze), maar je bent mij ook al eens opgevallen. Bovendien: als je veel in een bepaald forum bent, en je je daar niet volgends de policy gedraagt, is er natuurlijk altijd een kans dat je met de mod van dát forum te maken krijgt. Dan is het dus niet zozeer dat je met die mod een "vete" hebt en met de andere mods niet, alswel dat je de andere mods gewoon niet opvalt omdat die in dat forum niet aanwezig zijn.

Ook mij ben je wel eens opgevallen in [forum=19]. Zo heb je onderandere hier een draadje van juli in augustus een keer omhooggeschopt met de bijzonder nutteloze reactie "flupke flupke, waar is quick" (flupke was de naam van de topicstarter) en je bent me wel vaker opgevallen met ongeduldige gedrag.

Verdere uitweidingen ga ik daarover niet doen, maar je hebt in ieder geval een reputatie ja.

Verwijderd

Er zijn veeeeeel meeer GoT bezoekers weg gegaan omdat ze voor elke poep en scheet een slotje zetten

vroeger was ik hier vet veel nu zet ik 1 bericht per week neer

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:12 schreef MikMouse het volgende:
Er zijn veeeeeel meeer GoT bezoekers weg gegaan omdat ze voor elke poep en scheet een slotje zetten
Ik vraag me af waar je dat op basseerd. Maar dat terzijde, want deze reactie is vrij onrelevant voor de discussie...
vroeger was ik hier vet veel nu zet ik 1 bericht per week neer
Dat is een keuze die je zelf maakt, om dat te verwijten aan de moderators vind ik een "de makkelijkste weg" kiezen, als je moderators die slotjes zetten op je pad krijgt heb je dat negen van de tien keer toch echt aan jezelf te wijten. Zo niet is het bespreekbaar in LA. Mits je niet oververhit en onbeargumenteerd te werk gaat.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nou heb ik nog even gezocht.

Maar ik heb nooit eerder een topic van je gesloten, of wel?
Of was het toen een topic van een ander, dat ik op slot deed?

• intert0y
Op maandag 22 oktober 2001 15:10 schreef ACM het volgende:

[..]

Nee hoor. Nahja, de beide keren stuurde je wel een irritante EmailExpress (emailexpress zijn zo irritant omda tje niet kan reageren).
[..]
Uhmz, ik heb in totaal op 3 van mijn postings ooit slotjes gekregen waarvan 2 van jou, dat kan natuurlijk toeval zijn maar helemaal lekker zit het me niet.

En ik geef bij een e-mailexpress netjes mijn icq# voor eventuele reacties.

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:21 schreef intert0y het volgende:
Uhmz, ik heb in totaal op 3 van mijn postings ooit slotjes gekregen waarvan 2 van jou, dat kan natuurlijk toeval zijn maar helemaal lekker zit het me niet.
Dat hangt misschien samen met het feit dat je veel in de fora rondhangt waar ACM modereert. Of in ieder geval in *die* fora de policy niet respecteerd, waardoor de moderator genoodzaakt is in te grijpen.
En ik geef bij een e-mailexpress netjes mijn icq# voor eventuele reacties.
Dat is heel netjes, maar de inhoud van de mailexpres die je stuurt wordt daarmee niet genuanceerd. En die loog er niet om, sorrie dat ik het zeg.

In de geschiedenis die je hier op GoT hebt zijn er 4 slotjes gezet, daarvan is er één van ACM. Ik vind dus dat je bijzonder overdrijft.

• intert0y
Op maandag 22 oktober 2001 15:11 schreef Negotiator het volgende:

[..]
Verdere uitweidingen ga ik daarover niet doen, maar je hebt in ieder geval een reputatie ja.
HE WAT? ik een reputatie? Daar snap ik nou echt helemaal niks van. Nu ben ik echt gepikeerd? Word ik niet verwisseld met iemand anders? Ik zeg zelden wat op GOT en dan heb ik al een reputatie.

En uitspraken als flupke waar is quick. slaan natuurlijk op die olijke animatie op de belgische TV en zijn inderdaad volledig overbodig maar als we op overbodige postings worden afgerekend dan zal ik VAST en ZEKER geen reputatie hebben.

Maar dit is inmiddels een halve flamewar geworden en ik ben me nog steeds van geen kwaad bewust en dat ik een reputatie heb verbaast mij ten zeerste. Zijn er andere mods die dit objectief kunnen bevestigen want dan verander ik mijn standpunt.

Ik heb overigens volgens mij nog nooit (of zelden) een klacht gehad omtrent mijn gedrag op GOT. Maar dit zal dan wel de eerste keer zijn.

• intert0y
Op maandag 22 oktober 2001 15:27 schreef Negotiator het volgende:

[..]

In de geschiedenis die je hier op GoT hebt zijn er 4 slotjes gezet, daarvan is er één van ACM. Ik vind dus dat je bijzonder overdrijft.
Okay, dan heb ik me hier in vergist ik meende uit een reactie van ACM af te leiden dat hij meerdere keren een slotje had gezet op een van mijn topics.

Maar 4 slotjes op weet ik hoeveel topics lijkt mij niet veel en kan ik toch niet echt een reputatie hebben of wel?

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:29 schreef intert0y het volgende:
HE WAT? ik een reputatie? Daar snap ik nou echt helemaal niks van. Nu ben ik echt gepikeerd? Word ik niet verwisseld met iemand anders? Ik zeg zelden wat op GOT en dan heb ik al een reputatie.
Je wordt niet verwisseld met iemand anders, uitspraken die en dingen die ik concludeer ik doe verifieer ik aan de hand van de UserNotes die ondertussen dacht ik wel berucht waren.
En uitspraken als flupke waar is quick. slaan natuurlijk op die olijke animatie op de belgische TV en zijn inderdaad volledig overbodig maar als we op overbodige postings worden afgerekend dan zal ik VAST en ZEKER geen reputatie hebben.
[/quote]

Het ging er in deze om dat je een topic waar vanaf juli al geen reactie meer op gegeven was in augustus omhoog shopt, zónder er daadwerkelijk iets aan toe te voegen. Of wil je een grapje over een Belgische TV serie een nuttige toevoeging noemen in een forum over netwerken?

En ja: dan val je op een negatieve manier op.
Maar dit is inmiddels een halve flamewar geworden en ik ben me nog steeds van geen kwaad bewust en dat ik een reputatie heb verbaast mij ten zeerste. Zijn er andere mods die dit objectief kunnen bevestigen want dan verander ik mijn standpunt.

Ik heb overigens volgens mij nog nooit (of zelden) een klacht gehad omtrent mijn gedrag op GOT. Maar dit zal dan wel de eerste keer zijn.
Flamewar vind ik wat overdreven, maar je gedrag in dit topic is opzich beklagenswaardig, maar dat terzijde. Je reageert boos, geirriteerd, en daardoor beargumenteerd je meningen niet. Op een dergelijke manier is het ter sprake stellen van een door een moderator geplaatst slotje bij voorbaat gedoemt te mislukken.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 22 oktober 2001 15:35 schreef intert0y het volgende:

[..]

Okay, dan heb ik me hier in vergist ik meende uit een reactie van ACM af te leiden dat hij meerdere keren een slotje had gezet op een van mijn topics.

Maar 4 slotjes op weet ik hoeveel topics lijkt mij niet veel en kan ik toch niet echt een reputatie hebben of wel?
Lees dit topic nog eens na en bedenk dan wat dit doet met je reputatie.

Who is John Galt?

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:35 schreef intert0y het volgende:

Ter onderbouwing:
<font size="1">
- Slotje 1 (door ACM)
- Slotje 2 (door Traag)
- Slotje 3 (door johnny appleseed)
- Slotje 4 (door Kaj./obsidian)
</font>
Overigens waren alle slotjes voor zover in kan beoordelen volledig terecht.

Een (negatieve) reputaties bouw je (niet alleen) met slotjes op, maar door je gedrag op het forum in het algemeen, dus dat je "maar" vier slotjes hebt is op zich geen maatstaf. De inhoudelijke waarde van de topics die op slot zijn gezet wellicht wel.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Okay. Deze draad ik op slot. Waarom? Omdat dit een typische geval is voor GameOver. Ik verzoek de topicstarter dan ook een serieuze mail te sturen met zijn klacht + links naar gameover@tweakers.net . Hij zal dan, objectief, naar je klacht kijken.

Deze replies kosten alleen maar tijd en lossen niks op.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.