Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
ja precies net als een auto startenOp maandag 22 oktober 2001 13:53 schreef stokkie het volgende:
[..]
![]()
Kan dus wel hè.
Zolang je de slutel maar weer terugdraait naar de stand waar ie geen contact maakt.
Dan heb je gewoon een draaiende ATX knop
Suc6 ermee
Another white boy in this movie? Damn!
LOLOp maandag 22 oktober 2001 15:31 schreef -KOD- het volgende:
Ik zou er een KICKSTARTER op bouwen
Werken KRENG!! *Kick*
Ook handig als ie weer es vastgelopen is. Heb je een reden om èm te trappen
Je komt aanlopen en dan gaat meteen je pc aan.
DAS PAS COOL
De mijne ook. (Hadden wij dezelfde oma?)'Werkt niet' ligt op het kerkhof, vlak naast 'kan niet' en 'wil niet/heb geen zin'...(zoiets zei m'n oma altijd)
Verwijderd
die fraaien auto terug...Of maken metmeen of anders slimtechniekje 1 sec kontact HEB ze wel eens op een Hd rekje gezien ofso of floopy drive slot...
OF ben ik in de wwar en is dta iets heel anders?!

[edit]
deze heb ik gekocht voor fl 5,= bij display. ze hebben ze ook met echte sleuteltjes zoals je op de vorige pagina zag maar ik vond dit al goed en leuk genoeg.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
en dan een tiental 7000 rpm fans in die kast
VROEMMMMM!!!
net echt
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Dat was ook m'n eerste gedachte, maar daar zouden ze bij dat Conrad gerei wel aan gedacht hebben, bijvoorbeeld door een veertje, waardoor het slotje een klein beetje terugschiet als je volledig contact hebt gemaakt met het draaien.Op maandag 22 oktober 2001 13:46 schreef happy3736 het volgende:
werkt niet![]()
zo'n ding is een blijvend contact
Voor laagspanning Sleutel in één of beide standen uitneembaar Schakelcontact 1 x OM of 2 x OM.
Technische spec.: Inbouw-Æ 26 mm Front-Æ 22 mm Inbouwdiepte incl. aansluitcontacten 30 mm Schakelvermogen 30 V/3 A Installatiemateriaal messing verzilverd Overgangsweerstand 20 mW max. (nieuw) Gebruikstemperatuur -20°C tot +65°C Incl. 2 sleutels.
Sleutel slechts in één stand uitneembaar
Sleutelschakelaar 1 x OM, schakelhoek 90°.
zou je deze kunnen gebruiken?
dankuOp maandag 22 oktober 2001 13:49 schreef Future_Man het volgende:
[afbeelding]
fl 12,34
[afbeelding]
fl 20,23
[afbeelding]
fl 16,33
[afbeelding]
fl 14,65
Verwijderd

wat ik heb gedaan is het volgende.
1 neem een afdekplaatje voor een 5.25" bay
2 sloop een slotje uit een diskette bakje
3 maak een gat in het afdekplaatje ter grote van het gat dat ook in het diskettebakje zat
4 prop het slotje door het gat
5 neem een oud resetschakelaartje
6 plak het schakelaartje op de plek waar het slotje komt als je de sleutel om draait.
KLAAR!
Suc6
H A W K
Daar zijn dus wel progsels en kaartjes voor!!Op maandag 22 oktober 2001 16:05 schreef LandKrijgsman het volgende:
Wat dacht van een smartcard zoals bij de nieuwe Renault Laguna![]()
![]()
.....
Het ligt eraan wat je wilt schakelen (atx mobo of at voeding) welke schakelaar het beste is.
Het is dus zeker mogelijk, ga maar eens langs bij Radio Centrum (Utrecht), display of conrad.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
lees ff mijn post een paar boven je....Op maandag 22 oktober 2001 22:13 schreef Bredend het volgende:
Werkt zo'n ding niet dat je een stukje naar links draait en dan weer terug. Dat die dan aangaat. Want de pc gaan vanzelf uit. En de sleutel staat weer in beginstand.:?
Verwijderd
(Heemstede: Van der Meer sleutelservice)
En je vraagt om een elektrisch slotje.
Die dingen bestaan. Vraag goedkoopste en klaar.
Je bent weinig kwijt.
ziu je deze key als opstart key kunnen gebruiken???
Verwijderd
En deze ged8e past precies hiero op GoT'Werkt niet' ligt op het kerkhof, vlak naast 'kan niet' en 'wil niet/heb geen zin'... (zoiets zei m'n oma altijd)

Vroeg het me gewoon af...
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Om je pc aan te zetten: Sleutel in stand I, kleppie omhoog en op de vuurknop drukken.
Lijkt me erg vet
Ja, l33tOp maandag 22 oktober 2001 22:22 schreef metaal het volgende:
Misschien ook een idee: Het sleutelcontact in serie zetten met zo'n stoere schakelaar met een klepje. (Je weet wel, zie je ook altijd in films als je een atoombom laten knallen of zo)
Om je pc aan te zetten: Sleutel in stand I, kleppie omhoog en op de vuurknop drukken.
Lijkt me erg vet
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Verwijderd
Dat zou echt super flex zijnOp maandag 22 oktober 2001 22:21 schreef -hfl-xenon het volgende:
Zou het ook mogelijk zijn om pc te starten met een soort keypad en een code?
[afbeelding]
dat moet best nog wel lukken als je de knop van die schakelaar dus gebruikt als powerknop van je PC en dan tussen het draadje van de Powerknop en je MOBO 2 draatjes naar de sleutel laat gaan dan werkt de knop dus alleen als de sleutel omis en de knop gaat weer terug dus met een ATX voeding moet dat ook lukken...Op maandag 22 oktober 2001 22:22 schreef metaal het volgende:
Misschien ook een idee: Het sleutelcontact in serie zetten met zo'n stoere schakelaar met een klepje. (Je weet wel, zie je ook altijd in films als je een atoombom laten knallen of zo)
Lijkt me erg vet
das voor mij 5 min fietsenOp maandag 22 oktober 2001 22:16 schreef jordyb het volgende:
Waarom ga je neit naar een goede slotenmaker??
(Heemstede: Van der Meer sleutelservice)
En je vraagt om een elektrisch slotje.
Die dingen bestaan. Vraag goedkoopste en klaar.
Je bent weinig kwijt.
laat die man dan ff 100 maken ofzo en vraag er dan een 10 per stuk voor ofzoOp maandag 22 oktober 2001 22:37 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
das voor mij 5 min fietsen![]()
Mijn oude 286 had zo'n aan/uit sleutel (totaal nutteloos, maarja) werkte wel goed hoor..
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
waar zou je zo'n combinatie kunnen vinden met een druk knop en een sleutel contact???Op maandag 22 oktober 2001 22:22 schreef metaal het volgende:
Lijkt me erg vet
Afstandsbediening voor de PC!!!
Das pas vet
Kan je gewoon de PC aanzetten vanaf je bed. Wordt je net wakker en denk je: ff zo GoTTen. Je drukt op je afstandsbediening en je PC gaat keurig aan, je slaapt nog ff een minuut verder en je PC staat klaar voor direct gebruik. Eigenlijk is een afstandsbediening veel stoerder dan een sleuteltje. Sleutels had je al in het begin van de PC-tijd
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
bij conrad welOp maandag 22 oktober 2001 23:10 schreef Future_Man het volgende:
[..]
waar zou je zo'n combinatie kunnen vinden met een druk knop en een sleutel contact???
gewoon sleutelcontact en een drukknop met (rood)licht en zon kapje erbij kopen ( zie schakelaars -> wisselschakelaars)
lijk me echt
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Die springt vanzelf terug in de fase stand.
Dan heb je zelfs meerdere standen.
Stand is uit, stand 2 is contact en stand 3 is start.
Dus je kunt hem dus gewoon op de draad van de startknop aansluiten.
Startknop er tussenuit en die wordt dan vervangen door stand 3 op de schakelaar.
foutje
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Je oude 286 had ook een AT-voeding...Op maandag 22 oktober 2001 23:00 schreef Jrz het volgende:
Het werkt WEL.
Mijn oude 286 had zo'n aan/uit sleutel (totaal nutteloos, maarja) werkte wel goed hoor..
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
je zou het natuurlijk kunnen doen dat je de 220 230 schakelt met zo'n stopcontact met afstandsbediening ofzo. is alleen pijnlijk als je per ongeluk op 'uit' drukt...
Verwijderd

Zo weer een leuk onderwerpje...
Sleutelschakelaar... Met een leuke AT-voeding...
Met een AT -> ATX verloopkabeltje...
Met een ATX moederbordje...
AT->ATX verloopkabeltje??? Bestaan die dingen? Ja, ze bestaan... Heb ze zaterdag nog gezien op de PC-dumpdag...

[edit] emoticons toegevoegd voor een beter 'sarcasme-niveau'
Zeur... Dan zet de 220V gewoon over de contacten. "Power on after power loss" in de Bios aan en je bent klaar.Op maandag 22 oktober 2001 13:55 schreef happy3736 het volgende:
[..]
da's lelijk hij moet natuurlijk wel op het I staan als hij aan is en op de 0 als hij uit is
Of je gebruikt het ATX Power ON signaal hiervoor. Met een beetje creativiteit moet dit lukken...
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
(Laat die laatste dus niet op windows kruipen, want anders heb je daar ook wat voor nodig!!!)

Of je gebruikt daar je 5v sb voorOp dinsdag 23 oktober 2001 15:50 schreef AcouSE het volgende:
Ik zat zo vandaag nog eens een beetje verder te denken; dit zijn allemaal wel leuke plannen, maar waar haal je die voeding voor zo'n schakelingetje vandaan? Niet uit je ATX voeding volgens mij, die kun je niet/nauwelijks belasten als ie 'uit' staat. En om nou een adaptertje o.i.d. te gaan gebruiken, da's ook niets. Een accu/batterij? Nee dank je...
/dev/null
doe het dan nog beterOp woensdag 24 oktober 2001 00:07 schreef lupusv het volgende:
En weet je nou wat het coole is
![]()
De meeste sportauto's starten tegenwoordig niet met een sleutel, maar met een drukknop!!!
![]()
En zo zijn we weer terug bij af
doe net alsof je inbreekt in een auto.
dus je sloopt zon bay frontje eraf, trekt allemaal draden eruit ,knip een paar in tweeën , en laat ze vonken totdat ie opstart
het makklijkst is denk ik de 230 volt kabel gebruiken.
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Verwijderd
Retro is cool, dus sleuteltjeOp maandag 22 oktober 2001 23:30 schreef Stropdas het volgende:
En wat nog vetter is...
Afstandsbediening voor de PC!!!
Das pas vet
Kan je gewoon de PC aanzetten vanaf je bed. Wordt je net wakker en denk je: ff zo GoTTen. Je drukt op je afstandsbediening en je PC gaat keurig aan, je slaapt nog ff een minuut verder en je PC staat klaar voor direct gebruik. Eigenlijk is een afstandsbediening veel stoerder dan een sleuteltje. Sleutels had je al in het begin van de PC-tijd
access denyOp maandag 22 oktober 2001 22:22 schreef metaal het volgende:
Lijkt me erg vet
KNAAAL...PC....gone
in principe wel, kost wel wat gesleutel.Op maandag 22 oktober 2001 22:21 schreef -hfl-xenon het volgende:
[afbeelding]
je moet die keypad zo instellen dat hij pas een verbinding maakt als de code goed ingetoetst is , dit hang je aan je powerbutton en het werkt.
Verwijderd
dan heb je 4 standen 0 1 2 3 .
o= uit
1= verzin hier maar iets (bv ledjes die gaan branden case fans beginnen te draaien)
2= weet nog niet (moet iets tussenzitten zodat het pas na 2 of 3 sec beschikbaar is.)
3= opstarte en dan 3 sec vasthouden en terug laten schieten naar stand 2.
Volgens mij moet dat zo wel lukken maar alleen waar haal je zo'n vertragertje vandaan??? of heeft er iemand een schema hoe het moet ?
Maar ik wil ook graag een sleuteltje
Wat mij handig lijkt is sleutel (die je aan je sleutelsbos hebt hangen
.
Waar het om gaat is dat je maar even contact maakt!
Dus je moet dan idd een 3 standen schakelaar hebben, waarvan de middelste aan is, zodat je door kunt draaien....
Werkt niet is dood.
Nou uhmAetje schreef op 23 October 2001 @ 15:57:
[...]
Zeur... Dan zet de 220V gewoon over de contacten. "Power on after power loss" in de Bios aan en je bent klaar.

(wel een goeie sleutel kontakt als die dat kan zonder te gaan roken ofzo)
[ Voor 16% gewijzigd door MrOizo op 05-12-2002 06:38 ]
Ja, zeker weten. Die zijn vaak instelbaar momentcontact of wisselcontact.Xenon schreef op 22 oktober 2001 @ 22:21:
[afbeelding]
Het kan zelfs met zo'n paslezer, weet ik toevallig.
Dus als je je PC wilt aanzetten moet je even zo'n klein pasje in de buurt van je PC houden en dan gaat hij aan. Met wat herbedrading aan de binnenkant kan je het dan zo maken dat DAN pas de echte powerbuton aktief wordt zodat je hem wel op de normale manier kan uitzetten eventueel. Maar als hij uitstaat kan hij niet meer aan zonder dat je met die pas weer langskomt.
Zonder security card NO ACCESS!
[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 05-12-2002 06:59 ]
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Siemens multimedia box uit de IA hier in CME heeft smartcards enzoPogostokje schreef op 05 december 2002 @ 06:59:
[...]
Ja, zeker weten. Die zijn vaak instelbaar momentcontact of wisselcontact.
Het kan zelfs met zo'n paslezer, weet ik toevallig.
Dus als je je PC wilt aanzetten moet je even zo'n klein pasje in de buurt van je PC houden en dan gaat hij aan. Met wat herbedrading aan de binnenkant kan je het dan zo maken dat DAN pas de echte powerbuton aktief wordt zodat je hem wel op de normale manier kan uitzetten eventueel. Maar als hij uitstaat kan hij niet meer aan zonder dat je met die pas weer langskomt.
Zonder security card NO ACCESS!
1 = uit
2 = contact met mainbord
3 = geen contact
Draai je um terug maakt ie weer contact met het mainbord en gaat je pc dus uit (of stand-by moet je ff in de bios omprutse) :-)
Don't go mad, go linux
coolie idee zoVerwijderd schreef op 02 November 2001 @ 13:41:
Sloop gewoon een contact slot uit een sloopauto(wel met de sleutels natuurlijk)
dan heb je 4 standen 0 1 2 3 .
o= uit
1= verzin hier maar iets (bv ledjes die gaan branden case fans beginnen te draaien)
2= weet nog niet (moet iets tussenzitten zodat het pas na 2 of 3 sec beschikbaar is.)
3= opstarte en dan 3 sec vasthouden en terug laten schieten naar stand 2.
Volgens mij moet dat zo wel lukken maar alleen waar haal je zo'n vertragertje vandaan??? of heeft er iemand een schema hoe het moet ?![]()
alleen vvlend dat je voeding het denk ik niet zo leuk vind om (voordat hij aan is) je case-fans/leds en ccfls te poweren...
zoveel kan je daar niet van trekken volgens mij...
met een hamer past alles
gaan we nu de ontwikkeling omkeren ?
Maar toch nog wel een tof idee hoor!
Verwijderd
dat is mogelijkXenon schreef op 22 oktober 2001 @ 22:21:
[afbeelding]
is al eerder gedaan zelfs
maar weet nie meer door wie..
(ja ikw eet het, gewoon akst openschroeven
Maar wele en vet id
Na de hele thread doorgelezen te hebben is dit volgens mij de beste oplossing. Als je het sleutelcontact in je kast modt, moet je alleen bij uit een 0 maken/plakken/schilderen/... en bij geen contact een 1 ofzo.Cafe_de_beuk schreef op 05 december 2002 @ 10:57:
Hmm, voor ATX heb je dan een sleutel nodig met 3 standen
1 = uit
2 = contact met mainbord
3 = geen contact
Draai je um terug maakt ie weer contact met het mainbord en gaat je pc dus uit (of stand-by moet je ff in de bios omprutse) :-)
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Kan je nu ook een 220volt appart schakelen op de "aan" stand. Ik heb nl. watercooling, mn pomp gaat gewoon via 220 (buiten computer). Zou stoer zijn, als je em "aan" zet, je watercooling start, daarna naar de "start" schakelt dat je pc opstart, hij zal truggaan naar aan..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
En bij de AAN stand kunje daar de pc op laten starten en dan gewoon de doordraaistand niet gebruiken (of er een effectje achter hangen) Bij de AAN stand gaan immers ook de lampen al branden.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:14 ]
Verwijderd
Stand 0: geen doorverbinding (uit)
Stand 1: geen doorverbinding (normaal contact)
Stand 3: Start zolang je sleutel scheef houd (Start contact = terugverend)
Neem een autocontact slot.
Laat je niks wijsmaken het werkt perfect, maar dat hij niet continu door verbonden mag zijn klopt, maar dit doet hij bij de auto ook niet anders zou de startmoter verbranden!@
Verhaal van PDvD klopt niet! Het contact moet maar 1 sec maak zijn daarna verbroken!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:21 ]
Verwijderd
Dan zou je je tobo moeten doorverbinden naar dat keypad en dan in de bios "power on keyboard" aanzetten (kannie alleen nie meer aan met de aanknopXenon schreef op 22 oktober 2001 @ 22:21:
[afbeelding]
Ik moet mn pc ook aanzetten door "hoi" in te typen
Enige nadeel is wel dat je numlocklampje altijd blijft branden
Jah, het is wel leuk of zo, maar je zorgt er niet mee dat niemand aan je computer komt, omdat je toch altijd de kast open kan schroeven en dan 'even fonken' en je kan weer GoTTen... toch?
Dus tegen diefstal of misbruikt werkt het niet, jah misschien tegen je moeder of je kleine zusje, maar daar blijft het bij!
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Verwijderd
POST DAN NIET!
ow en btw, om hier toch nog een nuttige post van te maken..
Ja het is mogelijk, en als je wil dat de pc het alleen doet als de sleutel er in zit, dan kop je er 1 met een normaal (maak) contact (dus geen puls zoals iedereen zecht) en zet je et een condensator mee in serie (10uF ofzo).
[ Voor 69% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-12-2002 21:51 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
dat is dus NIET wat de TS zoekt... dit is beina het tegenovergestelde....;)
hij moet met een sleutel aan gaan, dus de powerknop vervangen....
wat in dat topic staat is een leuk apparaatje wat een extra schakelaar is, dus geen vervanger...
Die dingen hebben ook eens startslot eropzitten.
Sleutel erin, kwartslag draaien, trughalen, eruithalen en de pc doet verder de rest.
Werkt als volgt,
het stekkertje van je powerknop eraf halen, daar een stekkertje opzetten die naar het slot gaat.
op de foto iets uitgebreider, omdat het geheel ingebouwd zat in een soort Saloon.
Daar was het een stekkertje met een draad naar de achterzijde van de pc.
Daar ging dan een stekkerje als een koptelefoon heeft weer in het stopkontaktje.
Aan dat stekkertje zit weer en draad naar de zijkant van de Saloon, alwaar het slotje zit.
Dit soort sloten zijn volgens mij toch wel te koop bij een electonica winkel.
Ook had dit alles nog een extra output qua stroom naar de achterkant, waar een stopkontaktje, gelijk aan een voeding zat, hier was weer een aparte koeler gemaakt om de totale kast een beetje te laten doorwaaien.
Verwijderd
Maar als je er via serie er een knopje aan hangt?
Als je die indrukt dat hij dan even stroomgeeft?
Principe deurbel.Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 23:22:
Als hij op stand nul staat, geeft hij altijd stroom.
Maar als je er via serie er een knopje aan hangt?
Als je die indrukt dat hij dan even stroomgeeft?
hee, zo'n sleutel ding [exact de zelfde] heb ik ook nog liggen van de conrad. had ik een keer al in serie met mn gewone knop, als beveiliging zeg maar... zag er wat mij betreft te lomp it
onkl schreef op 07 december 2002 @ 00:09:
Sleuteltje+slot van zo'n "breek hier in, ik doe het toch niet"alarm van de gamma oid, alles is in losse onderdlen te koop dus ook een los slot lijkt me. Zit 'leuk' kastje omheen dus je kan er drie in alle hoeken van je kamer/huis parallel schakelen En het genereert nog een momentcontact ook (is zo'n eerderbesproken veertje geval)
Doordenkend..bij die alarmdingen heb je ook van die bewegingsmelders. Je zou kunnen maken dat je PC aangaat zodra je je kamer inloopt
Verwijderd
Ja, mensen als mij heb je nodig...
Verwijderd
Verwijderd
dan doe je toch een hangslot op je zijpanelenJah, het is wel leuk of zo, maar je zorgt er niet mee dat niemand aan je computer komt, omdat je toch altijd de kast open kan schroeven en dan 'even fonken' en je kan weer GoTTen... toch?
Anders haal je een heeeeeeeeeeele oude koe uit de slootVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:38:
[...]
dan doe je toch een hangslot op je zijpanelen![]()
![]()
Dit topic is gesloten.