PC starten met sleutel??

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.083 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenon schreef op 22 oktober 2001 @ 22:21:
Zou het ook mogelijk zijn om pc te starten met een soort keypad en een code?

[afbeelding]

Vroeg het me gewoon af...
Dan zou je je tobo moeten doorverbinden naar dat keypad en dan in de bios "power on keyboard" aanzetten (kannie alleen nie meer aan met de aanknop :D)
Ik moet mn pc ook aanzetten door "hoi" in te typen :D
Enige nadeel is wel dat je numlocklampje altijd blijft branden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik nog niet snap is wat hier nou het nut van is? Het duurt zo toch alleen maar langer voordat je iets op je compu kan doen :P

Jah, het is wel leuk of zo, maar je zorgt er niet mee dat niemand aan je computer komt, omdat je toch altijd de kast open kan schroeven en dan 'even fonken' en je kan weer GoTTen... toch?

Dus tegen diefstal of misbruikt werkt het niet, jah misschien tegen je moeder of je kleine zusje, maar daar blijft het bij! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Het moet toch kunnen met zo'n sleutel dan heb je een blijvend kontakt, dat willen we natuurlijk niet hebben maar kun je nu daarop geen geheugencel zetten dat wanneer je hem aanzet(dus kontakt aan doet) dat dan de geheugencel aanstaat en dat er dan ook een tellertje loopt en daarna de geheugencel weer reset. K weet er verder ook niks van maar dit schoot me even in het hoofd :D

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch leuk die 1e replys... allemaal zo van "moet kunnen"ïk weet het niet""ik heb er verder geen verstand van"

POST DAN NIET!

ow en btw, om hier toch nog een nuttige post van te maken..

Ja het is mogelijk, en als je wil dat de pc het alleen doet als de sleutel er in zit, dan kop je er 1 met een normaal (maak) contact (dus geen puls zoals iedereen zecht) en zet je et een condensator mee in serie (10uF ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Probeer deze eens: start onderbreker alleen dan voor pc

;)

[ Voor 69% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-12-2002 21:51 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus NIET wat de TS zoekt... dit is beina het tegenovergestelde....;)

hij moet met een sleutel aan gaan, dus de powerknop vervangen....

wat in dat topic staat is een leuk apparaatje wat een extra schakelaar is, dus geen vervanger... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Gem1e weet mischien de oplossing, heeft eens een keer een "Kids - Corner" uit elkaar mogen halen.
Die dingen hebben ook eens startslot eropzitten.
Sleutel erin, kwartslag draaien, trughalen, eruithalen en de pc doet verder de rest.
Werkt als volgt,
het stekkertje van je powerknop eraf halen, daar een stekkertje opzetten die naar het slot gaat.
op de foto iets uitgebreider, omdat het geheel ingebouwd zat in een soort Saloon.
Daar was het een stekkertje met een draad naar de achterzijde van de pc.
Daar ging dan een stekkerje als een koptelefoon heeft weer in het stopkontaktje.
Aan dat stekkertje zit weer en draad naar de zijkant van de Saloon, alwaar het slotje zit.
Dit soort sloten zijn volgens mij toch wel te koop bij een electonica winkel.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/slot.JPG
Ook had dit alles nog een extra output qua stroom naar de achterkant, waar een stopkontaktje, gelijk aan een voeding zat, hier was weer een aparte koeler gemaakt om de totale kast een beetje te laten doorwaaien.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/koel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Heeft ReseTTim ook @ ze server (koffermod)

voor meer info check www.resettim.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij op stand nul staat, geeft hij altijd stroom.
Maar als je er via serie er een knopje aan hangt?
Als je die indrukt dat hij dan even stroomgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 23:22:
Als hij op stand nul staat, geeft hij altijd stroom.
Maar als je er via serie er een knopje aan hangt?
Als je die indrukt dat hij dan even stroomgeeft?
Principe deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, moet het zo niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

hee, zo'n sleutel ding [exact de zelfde] heb ik ook nog liggen van de conrad. had ik een keer al in serie met mn gewone knop, als beveiliging zeg maar... zag er wat mij betreft te lomp it

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 14:10
Sleuteltje+slot van zo'n "breek hier in, ik doe het toch niet" _/-\o_ alarm van de gamma oid, alles is in losse onderdlen te koop dus ook een los slot lijkt me. Zit 'leuk' kastje omheen dus je kan er drie in alle hoeken van je kamer/huis parallel schakelen En het genereert nog een momentcontact ook (is zo'n eerderbesproken veertje geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
onkl schreef op 07 december 2002 @ 00:09:
Sleuteltje+slot van zo'n "breek hier in, ik doe het toch niet" _/-\o_ alarm van de gamma oid, alles is in losse onderdlen te koop dus ook een los slot lijkt me. Zit 'leuk' kastje omheen dus je kan er drie in alle hoeken van je kamer/huis parallel schakelen En het genereert nog een momentcontact ook (is zo'n eerderbesproken veertje geval)

Doordenkend..bij die alarmdingen heb je ook van die bewegingsmelders. Je zou kunnen maken dat je PC aangaat zodra je je kamer inloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 14:10
:*) Of je je bed uitflikkert :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
en als de mensen met waterkoeling dan een contactslot uit een diesel pakken kan de koeling alvast "voorgloeien" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site www.resettim.tk _/-\o_ is te vinden hoe hij zo'n slotje heeft gemaakt in zijn koffermod...

Ja, mensen als mij heb je nodig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als echte tweaker ga je natuurlijk zo'n blijvend sleutelcontact effe aanpassen nie soms als je gewoon de veer of ander hulpmiddel ff uit die sleutelschakelaar sloopt heb je een gewone sleuteldrukknop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, het is wel leuk of zo, maar je zorgt er niet mee dat niemand aan je computer komt, omdat je toch altijd de kast open kan schroeven en dan 'even fonken' en je kan weer GoTTen... toch?
dan doe je toch een hangslot op je zijpanelen >:) :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:38:
[...]

dan doe je toch een hangslot op je zijpanelen >:) :P 8)
Anders haal je een heeeeeeeeeeele oude koe uit de sloot :) :>
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.