http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Brazil is een standalone renderer module (dan bedoel ik dat hij ook voor maya te gebruiken gaat zijn), finalrender een doos truuks op basis van de scanline renderer van 3d studio.
En ik geloof niet dat je ze tegelijk kunt gebruiken.
brazil is nog in zijn alpha dus veel definitiefs kun je er niet over zeggen.
trouwens final render wordt ook stand-alone hoor, en net zoals brazil een bucket renderer.
maar een paar dingen die ik erover wil zeggen.
finalRender is cool omdat het snel GI aflevert. Kost wel een hoop getweak.
De raytracer van brazil is veel sneller en de AA is ook beter heb ik het gevoel.
trouwens final render wordt ook stand-alone hoor, en net zoals brazil een bucket renderer.
maar een paar dingen die ik erover wil zeggen.
finalRender is cool omdat het snel GI aflevert. Kost wel een hoop getweak.
De raytracer van brazil is veel sneller en de AA is ook beter heb ik het gevoel.
Dit is goed nieuws... dus BRAZIL is niet ALLEEN voor MAXOp maandag 22 oktober 2001 13:12 schreef pim4 het volgende:
Brazil is een standalone renderer module (dan bedoel ik dat hij ook voor maya te gebruiken gaat zijn), finalrender een doos truuks op basis van de scanline renderer van 3d studio.
Hier een testje... maak een simpele model en render het met Finalrender EN met Brazil.
Maak snapshot van beide en post ze effe
Kunnen we allemaal oordelen welke beter is...
(heb geen max, dus kan het zelf niet doen)
Maak snapshot van beide en post ze effe
Kunnen we allemaal oordelen welke beter is...
(heb geen max, dus kan het zelf niet doen)
Dat testje is zinloos, want voor allebei de progjes geldt dat ze op allerlei manieren te tweaken zijn en dus niet te vergelijken op één plaatje. Op het moment is FR in ieder geval beter, want Brazil kan een hoop nog niet. Maar Brazil heeft nu nog een gratis test-versie, dus die zal wel het meeste gebruik worden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik heb geen van beide.
Maar wel Luminaire GI, werkt ook prima! Brazil ben ik niet zo'n fan van, vind het niet fijn werken, te lang bezig met te weinig resultaten, en tekst over m'n render heen...
Maar wel Luminaire GI, werkt ook prima! Brazil ben ik niet zo'n fan van, vind het niet fijn werken, te lang bezig met te weinig resultaten, en tekst over m'n render heen...

mijn kamertje. Gemaakt om de GI van fR wat te testen. nog wat "smudgy" en artifacts. Maar beswel snel voor GI.
ziet er leuk uit gladiool,
Hoe maak je zo'n effect het gemakkelijkst?
met welke settings, en welk licht gebruik je?
Hoe maak je zo'n effect het gemakkelijkst?
met welke settings, en welk licht gebruik je?
het is een "self-illuminating plane" met daarachter een direct light voor de scherpe schaduwen.
dan bij die GI settings eerst met "show samples" werken en een goeie verdeling krijgen. Dus bij randen veel samples en op vlakke stukken minder. Dus een beetje tweaken met de min en max samples en op het einde de RH-rays opvoeren.
dan bij die GI settings eerst met "show samples" werken en een goeie verdeling krijgen. Dus bij randen veel samples en op vlakke stukken minder. Dus een beetje tweaken met de min en max samples en op het einde de RH-rays opvoeren.
kewl tnx!
vanavond ook ff zoiets in elkaar flanzen
vanavond ook ff zoiets in elkaar flanzen
Toch vind ik het nooit zo heel erg storend als die GI images een beetje "smudgy" zijn. In het echt is het ook niet echt superstrak en clean (tenzij je in een cleanroom werkt). Op deze manier krijg je van zichzelf al een beetje een stucwerk-effect. Ziet er errug kewl uit gladiool. Ik ga na het verorberen van mijn pizza ook weer eens aan de gang. Moet voor morgen eik nog een paar showrenderings hebben (alleen nog materialen etc fiksen, de rest is klaar, op de belichting na)...
Hmmz...misschien een topic openen voor lopende project van deze en gene met GI-renders??? Lijkt me wel kewl om op GoT work in progress te zien.
3Dex
Hmmz...misschien een topic openen voor lopende project van deze en gene met GI-renders??? Lijkt me wel kewl om op GoT work in progress te zien.
3Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Er is al een 'post hier je toffe 3d creaties'-topic. Post daar maar op, zou ik zo zeggen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Pagina: 1