Toon posts:

Wat te doen met "Criminele Allochtonen"?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Wat te doen? Niet accepteren, sowieso moeten we in NL elke vorm van agressie niet accepteren!

Een tijdje terug was ik op vakantie in wat zuidelijke landen :) Wat je direct opvalt is het grote verschil in gestructureerdheid t.o.v. NL. Hier in NL is alles geregeld, gestructureerd en over veel dingen in meer of mindere mate over na gedacht.
Hoe zuidelijker je komt (met name buiten Europa) hoe erger de ongestructureerdheid word, hoe meer corruptie en de mensen die daar wonen zijn er aan gewend en kunnen hun weg er in vinden. WAAROM Zullen ze zicht dan aanpassen als ze in Nederland zijn?????

Nederland zou zijn normen en waarden en z'n dagelijkse gang van zaken beter moeten uitdragen. Stap 1 is door afwijkend gedrag niet te accepteren!

Moraal van dit verhaal: maak duidelijk dat criminaliteit niet normaal is en niet bijdraagt aan het gezamenlijke doel! Laat zien wat de omgangsvormen wel zijn en douw die door hun strot. Aanpassen of nokken.
Dit is het land, dat zijn de regels!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:37
Die Marokkanen moeten we allemaal onmiddelijk het land uitflikkeren. Want wat die allemaal flikken in Nederland is dus niet meer normaal hè! bv. Het veld oprennen tijdens Nederland - marokko.

En trouwens, waarom worden er moskeeen gebouwd van ons belastinggeld? Als ze zo nodig allah willen uithangen, dan doen ze dat maar in eigen land.

En dan heb je nog het gezeik dat ze na 20 jaar nog geen woord Nederlands spreken.

Samengevat: aanpassen of oprotten.

Verwijderd

Is dit niet een beetje overdreven en racistisch. Over een kam scheren is een vak die velen beoefenen en jij bent er heel goed in, zoals blijkt....

Waarom ga je een beeld creeeren van de marokkanen als geheel, als je geen representatieve groep neemt....

Kortom het is dus bullshit, en het lijkt me eerder dat een intolerante persoon als jij zelf moet oprotten...

Niet dat ik de acties van de marokkaanse supporters goedkeur, maar er zijn genoeg nederlanders die soortgelijke acties uitvoeren.....

Iedereen heeft het recht zijn geloofsovertuiging te belijden. Dus ook marokkanen.

ps. Ze willen niet allah uithangen, dat is hun god weet je nog.....

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 08 november 2001 10:29 schreef Fred_Perry het volgende:
Die Marokkanen moeten we allemaal onmiddelijk het land uitflikkeren. Want wat die allemaal flikken in Nederland is dus niet meer normaal hè! bv. Het veld oprennen tijdens Nederland - marokko.

En trouwens, waarom worden er moskeeen gebouwd van ons belastinggeld? Als ze zo nodig allah willen uithangen, dan doen ze dat maar in eigen land.

En dan heb je nog het gezeik dat ze na 20 jaar nog geen woord Nederlands spreken.

Samengevat: aanpassen of oprotten.
Slim ventje ben jij zeg :?

Dit getuigt toch wel van ware wijsheid, op zijn minst een waarschuwing waard zeg. |:(

Geen enkel argument dat ook maar enige nut heeft in deze discussie.

Laat ik je er even op atenderen dat jullie deze marrokanen hiernaartoe hebben gehaald om te laten werken als de zogenaamde Gastarbeiders.

1% van de bevolkingsgroep flikt dit en dus gooien we ze er allemaal wel uit

Wasting bytes again 8-)

Lees de discussie zou ik zeggen voordat je met dit soort "nuttige" replys komt....

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 12:29 schreef Courage het volgende:
En waarom denk je dat het minder gaat worden dan ?
Ik heb een hele simpele stelling : een immigrant die zich in het land waar hij te gast is niet kan gedragen, terug naar eigen land sturen. Sim-pel.
ben ik het HE-LE-MAAL mee eens!!!!!!! opsoute met die lui hiero..

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 11:13 schreef Miss_Dittie het volgende:

ben ik het HE-LE-MAAL mee eens!!!!!!! opsoute met die lui hiero..
Ook voor jou geld wat MaDLiVe zojuist tegen Fred_Perry gezegd heeft.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op donderdag 08 november 2001 09:14 schreef SAPman het volgende:
Wel, het doet mij plezier om goed doordachte stellingen te zien. Bijvoorbeeld zoals jij ze neerzet, Liam_xi. Hulde!

Maar een post zoals hierboven met de strekking: "stuur ze naar Afghanistan en laat ze daar aan het front vechten" getuigt niet van maatschappelijke betrokkenheid of kennis van zaken. Beetje een Pim Fortuyn-opmerking.... :(
hmmm, ja gelijk heb je wel, er staan hier wat "ondoordachte" posts tussen.
Voor de rest: dank :)

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Liam

Liam

Op donderdag 08 november 2001 11:17 schreef Kyori het volgende:
Ook voor jou geld wat MaDLiVe zojuist tegen Fred_Perry gezegd heeft.
Hmmm, hoezo dan? Ze (/hij) zegt alleen maar dat zij (/hij) het er helemaal mee eens is. Daar is verder toch niets mis mee? En bovendien schreef Courage heel iets anders als Fred_Perry net zij....

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

daar heb ik maar 1 mening voor: Oprotten naar je eigen land. Ik ben geen racist maar je volgt onze regels, of je gaat maar weg!

iStockphoto

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 08 november 2001 19:11 schreef cheshire87 het volgende:
daar heb ik maar 1 mening voor: Oprotten naar je eigen land. Ik ben geen racist maar je volgt onze regels, of je gaat maar weg!
Gaan we weer.....

Voor wie geld dit?
Onder welke omstandigheden.

Worden wij hier niet moe van?

Ik wel....en het enge is nog dat deze mensen voor een representatief beeld van het grote deel van onze maatschappij staan |:(

Gingen mensen maares nadenken over de problemen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 08 november 2001 17:31 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Hmmm, hoezo dan? Ze (/hij) zegt alleen maar dat zij (/hij) het er helemaal mee eens is. Daar is verder toch niets mis mee? En bovendien schreef Courage heel iets anders als Fred_Perry net zij....
Allow me to explain, wat heeft een opmerking voor nut als je me niet kan/probeert overtuigen van de waarde ervan?

helemaal geen nut, daaruit volgt het complete bytes verspilling is, omdat ik dat zinnetje op diverse manieren kan intrepeteren en daar komen weer misverstanden van en die proberen we juist te verkomen.

logisch toch, of zeg ik nu iets raars?

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 09:44 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:
Wat te doen? Niet accepteren, sowieso moeten we in NL elke vorm van agressie niet accepteren!

Een tijdje terug was ik op vakantie in wat zuidelijke landen :) Wat je direct opvalt is het grote verschil in gestructureerdheid t.o.v. NL. Hier in NL is alles geregeld, gestructureerd en over veel dingen in meer of mindere mate over na gedacht.
Hoe zuidelijker je komt (met name buiten Europa) hoe erger de ongestructureerdheid word, hoe meer corruptie en de mensen die daar wonen zijn er aan gewend en kunnen hun weg er in vinden. WAAROM Zullen ze zicht dan aanpassen als ze in Nederland zijn?????

Nederland zou zijn normen en waarden en z'n dagelijkse gang van zaken beter moeten uitdragen. Stap 1 is door afwijkend gedrag niet te accepteren!

Moraal van dit verhaal: maak duidelijk dat criminaliteit niet normaal is en niet bijdraagt aan het gezamenlijke doel! Laat zien wat de omgangsvormen wel zijn en douw die door hun strot. Aanpassen of nokken.
Dit is het land, dat zijn de regels!
Precies!

Alleen is het hier helaas zo dat als je allochtoon bent meer schijnt te mogen dan wanneer je hier in je eigen land bent, anders wordt er direct weer discriminatie bij gehaald.

Wanneer je jezelf als gast niet weet te gedragen, ben je het ook niet waard als gast behandeld te worden.
In dat geval moet je dus gestraft worden of zo snel mogelijk oprotten.

Had je perongeluk je paspoort door de w.c. gespoelt, zodat jouw land van herkomst niet meer te achterhalen is?
Dan moeten we maar een gokje wagen waar jij vandaan komt.
Verkeerd gegokt?, Da's dan pech voor jouw!

We moeten nu eens ophouden hier met ons als een stelletje heiligen (die iedereen maar willen helpen) te gedragen, die gasten liggen in een deuk om ons tolerante beleid hier.

De mensen die het echt slecht hebben die komen hier niet, maar zitten in hun eigen land.
Die kunnen zo'n reis niet eens betalen!
Die moeten geholpen worden i.p.v. degene die naar Nederland zijn gekomen om hier de crimineel uit te hangen.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 11:06 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]
Laat ik je er even op atenderen dat jullie deze marrokanen hiernaartoe hebben gehaald om te laten werken als de zogenaamde Gastarbeiders.

1% van de bevolkingsgroep flikt dit en dus gooien we ze er allemaal wel uit

Wasting bytes again 8-)
Ja, zo dacht ik er ook wel over.... Maar dit slaat toch nergens op, we hebben ze hier naar toe gehaald om te werken, en nu zit heel NL vol met Marokanen en al dat soort spul. Ik ben persoonlijk geen racist of zo(misschien wel beetje), maar als ik vergelijk hoe buiten landers reageren (met name marokanen, antilianen e.d.) dan moet ik zeggen dat ik die buitenlanders niet echt op prijs kan stellen(als je wat zegt gelijk schelden, vechten en al die shit... En als je ze aanklaagt dan ben je gelijk racist enz, en heb je gelijk al de Marokanen op je dak).

En dan nog naar de cijfers... 1 op de 3 marokanen komt in aanraking met de politie terwel 1 op de 20 nederlanders met de politie in aanraking komt...(dan spreken we over jongeren). Nederland is momenteel wel de lijntjes wat aan het verstrakken..... maar nog niet genoeg.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Op donderdag 08 november 2001 23:17 schreef TheBird het volgende:

[..]

Precies!

Alleen is het hier helaas zo dat als je allochtoon bent meer schijnt te mogen dan wanneer je hier in je eigen land bent, anders wordt er direct weer discriminatie bij gehaald.

Wanneer je jezelf als gast niet weet te gedragen, ben je het ook niet waard als gast behandeld te worden.

Had je perongeluk je paspoort door de w.c. gespoelt, zodat jouw land van herkomst niet meer te achterhalen is?

We moeten nu eens ophouden hier met ons als een stelletje heiligen (die iedereen maar willen helpen) te gedragen, die gasten liggen in een deuk om ons tolerante beleid hier.

De mensen die het echt slecht hebben die komen hier niet, maar zitten in hun eigen land.
Die moeten geholpen worden i.p.v. degene die naar Nederland zijn gekomen om hier de crimineel uit te hangen.
Ik zou mij hier in kunnen vinden, mits dit ook voor "autochtonen" zou gelden. Liggen de nederlandse criminelen niet ook in een deuk?

En als jouw paspoort wordt gestolen, of je raakt het kwijt, ben je maar wat blij als ze er een beetje coulant mee omgaan...

In een ideale wereld hoeft er natuurlijk niemand te vluchten, maar als een Afghaan het klaarspeelt om het o zo vriendelijk Afghanistan, Pakistan of Iran te ontvluchten en hier te komen dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat wij hem onderdak verschaffen. De Nederlandse staat is immers mede-verantwoordelijk voor de teringbende waar zijn thuisland in verkeert.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 20:24 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Gaan we weer.....

Voor wie geld dit?
Onder welke omstandigheden.

Worden wij hier niet moe van?

Ik wel....en het enge is nog dat deze mensen voor een representatief beeld van het grote deel van onze maatschappij staan |:(

Gingen mensen maares nadenken over de problemen.
Worden wij niet moe van jouw?
Jij bent namelijk degene die hier een beetje criminelen (die hier niet eens thuishoren) probeert te beschermen.

De allochtonen die hier hun steentje bijdragen aan de maatschappij door met werken zelf de kost te vedienen hebben hier niets mee te maken.
We hadden het dacht ik over criminele allochtonen, zoals in de naam van dit topic staat omschreven.

Met alleen denken bereik je niets, dat hebben we inmiddels lang genoeg gedaan.
Het is de hoogste tijd om de zaken nu eens aan te pakken, voordat we straks een echte rechtse partij aan de macht krijgen.
Want daar zit volgens mij niemand op te wachten.

Het grootste gedeelte van de Nederlanders heeft het nu echt wel gehad.
Moet jij maar eens opletten wat Leefbaar Nederland gaat doen bij de aankomende verkiezingen.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 23:33 schreef FCA het volgende:

[..]

Ik zou mij hier in kunnen vinden, mits dit ook voor "autochtonen" zou gelden. Liggen de nederlandse criminelen niet ook in een deuk?
Natuurlijk moeten die ook veel harder aangepakt worden, maar dit forum gaat nu eenmaal even over de allochtone criminelen.
En als jouw paspoort wordt gestolen, of je raakt het kwijt, ben je maar wat blij als ze er een beetje coulant mee omgaan...
Dat is heel iets anders dan wanneer je het bewust verdoezeld, zodat niet meer te achterhalen is van welk land jij afkomstig bent, en dus ook niet naar dat land teruggestuurd kunt worden.
In een ideale wereld hoeft er natuurlijk niemand te vluchten, maar als een Afghaan het klaarspeelt om het o zo vriendelijk Afghanistan, Pakistan of Iran te ontvluchten en hier te komen dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat wij hem onderdak verschaffen. De Nederlandse staat is immers mede-verantwoordelijk voor de teringbende waar zijn thuisland in verkeert.
Natuurlijk, als deze mensen zich kunnen gedragen is dat ook geen probleem.
Maar zodra ze de boel gaan lopen verzieken voor zichzelf, en ze zichzelf niet aan onze regels willen houden is dat jammer en moeten ze helaas retour.

Trouwens, wij zijn echt niet de verantwoordelijke voor die teringbende daar, dat heeft volgens mij dhr. Bin Laden op zijn geweten.
Wij zijn wel mede-verantwoordelijk aan de poging deze een soort van straf op te leggen, dat daar onschuldige burgers de dupe van zijn is natuurlijk erg genoeg.
Hier is al eens een heel forum aan besteed.

Maar hier doet onze regering toch ook mee aan het hard straffen van een criminele groepering, waarom kan dit dan ook niet in eigen land?

• Liam

Liam

Op donderdag 08 november 2001 20:27 schreef MaDLiVe het volgende:
logisch toch, of zeg ik nu iets raars?
true, maar ik heb een beetje een uitgebreid verhaal neergezet, da's duidelijk neem ik aan dan toch?

Voor de rest zou ik tegen iedereen eens zeggen lees mijn post van een pagina terug, daar staat van A tot Z een stelling waarom ze eruit moeten, wie ze zijn, met argumentatie erbij. Da's een stuk beter nl. dan alleen posten van "eruit moeten ze". Verwijzen naar mijn argumten mag altijd, ze staan er niet voor niets :).
Dan de laatste cijfers over "asielzoekers" in NL (want daar gaat mijn stelling meer over dan over allochtonen) Er zijn nu (as we speak) tussen de 84.000 en 85.000 asielzoekers in NL en die kosten met z'n alle ons 4,2 miljard (gulden denk ik) en ze zitten in rond de 420 - 450 asielzoekerscentra door het hele land. Criminaliteit onder allochtone jongeren is vele malen hoger dan onder NL jongeren. Het kabinet wil graag meer blauw op straat. Ik ook. Komt mijn stelling aan:

Ik zeg: Zet ze op een lijst als ze een dermate (nog nader te bepalen) ernstig crimineel feit hebben begaan, dat ze in bepaalde landen (die een verdrag met elkaar hebben : b.v. de EU) geen toegang meer hebben, en ze dus kunnen worden terug gestuurd, dan blijfen mensen die ergens waren maar er toch niet zo heel erg graag zouden willen blijfen wonen (ze weten dat ze eruit worden gegooid als ze een crimineel feit plegen) buiten de deur, en mensen die wel recht erop hebben, en die zich wel weten te gedragen tijdens deze periode binnen de deur, zij hebben er recht op en ze doen hun best om hun plaats te vinden in de maatschappij. (criminele feiten plegen heet over het algemeen niet je best doen om een plaats te krijgen in de maatschappij).
We bereiden de politiemacht uit, zodat er meer toezicht is en meer een gevoel van veiligheid bij de burgers is, we doen dit o.a. door er meer geld in te stoppen, betere marketing van het politiewerk en het werk opzich aantrekkelijker maken. Doordat er meer politie is vergroten we de pakkans van criminelen (autochtoon en allochtoon)en verkleinen we (waarschijnlijk) het vandalisme. De straffen die justitie uit gaat delen gaan omhoog, zowel voor allochtoon als autochtoon. Maar, voor de autochtonen gaat de straf minder omhoog als voor de allochtonen, dit omdat ik van mening ben dat als je ergens te gast bent je je gewoon netjes gedraagt, en als je dat doet is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan kan je dus (al naar gelang het delict) het land uit worden gezet (da's de ultime straf)
Daardoor zal er meer geld vrijkomen ( de 4,2 miljard van asielbeleid gaan omlaag natuurlijk) en er wordt nu ook al meer geld in politie gestoken. Ik denk dat we dan nog steeds 2 miljard kwijt zijn aan asielbeleid. Mooi bedrag. We stampen 1 miljard gulden in een fonds, en met dat fonds wordt hulp gegeven aan de mensen die het nodig hebben, in hun eigen land. Waarbij ik als kanttekening wil plaatsen dat voormalige kroonkolonie's daarbij ietsje voorrang hebben op de andere landen. Maar wees gerust, ook voor hun blijft er genoeg geld over. Met dit geld kunnen dan organisaties als artsen zonder grenzen en het rode kruis worden gesteunt en kan b.v. voedsel medicijnen en tenten worden ingekocht. Dit doen we allemaal ter plaatse --> de mensen kunnen in hun eigen omgeving blijfen en hoeven niet de halve wereld over om vervolgens in NL in een regenbui te zitten. Conclusie: Aantal asielzoekers in Nederland gaat omlaag, hulp wordt nog steeds geboden aan mensen die het nodig hebben (sterker nog, mensen die de reis niet kunnen maken (of hadden kunnen maken) worden nu beter geholpen), de kosten gaan omlaag, en door de extra politie en hogere straffen zou ook de criminaliteit omlaag gaan. Verder wordt er nog een paar 100 miljoen geinvesteerd in verenigingen, zodat de mensen ook wat te doen hebben (just 4 u gnoom).
Het lijkt mij dat ik hier een solide beleid heb staan met een goeie stelling (het beleid is mijn stelling).

Voordat iedereen hier meteen op gaat reageren --> Lees AUB eerst pagina 4 van deze discussie, want daar wordt al veel gevraagt / beantwoord door gnoom en mij en madlive.
B.v.d
Ik denk dat iedereen die roept dat ze eruit moeten (neem aan dat we dat dan dus ook willen) eerst de discussie moet winnen... dus doe een bijdrage en kom met argumenten.

Verwijderd

Liam_xi,

Kun jij je niet als premier beschikbaar stellen?
Jouw ideeen zullen de meeste mensen wel aanspreken.

Ik wil er nog wel iets aan toevoegen;
Het zou mooi zijn als al het vermogen van elke crimineel die opgepakt wordt, en waarvan maar half bewezen kan worden dat dit uit criminele activiteiten afkomstig is, direct in beslag wordt genomen, en wordt gebruikt voor de bestrijding van de criminaliteit.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 08 november 2001 23:42 schreef TheBird het volgende:

[..]

Worden wij niet moe van jouw?
Jij bent namelijk degene die hier een beetje criminelen (die hier niet eens thuishoren) probeert te beschermen.
Tsja, als men de waarde der argumenten niet kan zien, en zelf alleen maar kritiek kan geven zonder er letterlijk op in te gaan heb ik het ook snel gehad.
De allochtonen die hier hun steentje bijdragen aan de maatschappij door met werken zelf de kost te vedienen hebben hier niets mee te maken.
Ja die hebben hier wel iets mee te maken meneer de wijsneus want, het kunnen net zo goed hun kinderen zijn die de crimineel uithangen.
We hadden het dacht ik over criminele allochtonen, zoals in de naam van dit topic staat omschreven.
Mwa, ik dacht dat we het er aardig over een waren dat je criminele allochtonen
-Ten eerste je kan ze niet het land uitzetten.
Ten 2de ze zijn volwaardige Nederlande burgers dus kan je ze niet anders behandelen.
Met alleen denken bereik je niets, dat hebben we inmiddels lang genoeg gedaan.
Hebben we wel nagedacht of zitten jullie nog steeds in de fase van "wijzen met het vingertje en kijken wie het hardste kan schreeuwen" ?
Het is de hoogste tijd om de zaken nu eens aan te pakken, voordat we straks een echte rechtse partij aan de macht krijgen.
Want daar zit volgens mij niemand op te wachten.
Alleen mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is zullen op zo een partij stemmen. Moet ik uitleggen waarom?
Het grootste gedeelte van de Nederlanders heeft het nu echt wel gehad.
Moet jij maar eens opletten wat Leefbaar Nederland gaat doen bij de aankomende verkiezingen.
Leefbaar Nederland idd het is een sneue partij het is alleen jammer dat niet iedereen door dat schemerig jasje heen kan kijken.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 08 november 2001 23:17 schreef TheBird het volgende:

[..]

Precies!

Ik mag evenveel in mijn "eigen" land, dat als ik hier mag.
Als allochtoon ben ik geen gast meer maar een volwaardig Nederlands burger persoontje
Waar zou ik naartoe moeten? Jij formuleert de dingen met een zeer ondoordachte tevens "subtiele" wijze.
Wij ozo tollerante mensen |:(
Laten we nu eens ophouden met mens zijn en kappen met het helpen van onze medemens:? Laat ik jou er even op wijzen, 99% van de mensen is blij dat ze hier mogen zijn, echt blij dat ze nu even een safe haven hebben gevonden.
Ze kunnen hem amper betalen, doen er vaak veel moeite mee, laten hun leven achter zich om een nieuw bestaan op te bouwen, maar volgens jou komen ze hier om de crimineel uit te hangen. Klinkt logisch |:(
Ze moeten allebei geholpen worden...dat is mijn en ook jou plicht!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 08 november 2001 23:30 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Ja, zo dacht ik er ook wel over.... Maar dit slaat toch nergens op, we hebben ze hier naar toe gehaald om te werken, en nu zit heel NL vol met Marokanen en al dat soort spul. Ik ben persoonlijk geen racist of zo(misschien wel beetje), maar als ik vergelijk hoe buiten landers reageren (met name marokanen, antilianen e.d.) dan moet ik zeggen dat ik die buitenlanders niet echt op prijs kan stellen(als je wat zegt gelijk schelden, vechten en al die shit... En als je ze aanklaagt dan ben je gelijk racist enz, en heb je gelijk al de Marokanen op je dak).
In veel gevallen is dit irritant ja, ik ontken dit probleem absoluut niet, vind het alleen raar dat mensen dan gelijk roepen ja oprotten met die gasten het land uit :?
En dan nog naar de cijfers... 1 op de 3 marokanen komt in aanraking met de politie terwel 1 op de 20 nederlanders met de politie in aanraking komt...(dan spreken we over jongeren). Nederland is momenteel wel de lijntjes wat aan het verstrakken..... maar nog niet genoeg.
Juist het probleem is er en moet verholpen worden ben ik het 100% mee eens, als mensen mijn posts van een paar pagina's geleden hadden gelezen hadden ze ook een indicatie kunnen vinden van mijn visie omtrend deze problemen.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

[quote]
Op donderdag 08 november 2001 23:53 schreef TheBird het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten die ook veel harder aangepakt worden, maar dit forum gaat nu eenmaal even over de allochtone criminelen.
[..]
Je bedoelt deze draad gaat daarover, in feite wil alleen als je goed opgelet hebt bestaat deze draad nu uit meerdere subdraden.
Dat is heel iets anders dan wanneer je het bewust verdoezeld, zodat niet meer te achterhalen is van welk land jij afkomstig bent, en dus ook niet naar dat land teruggestuurd kunt worden.
[..]
En wie gaat bepalen of het bewust of onbewust heeft gedaan?
Natuurlijk, als deze mensen zich kunnen gedragen is dat ook geen probleem.
Maar zodra ze de boel gaan lopen verzieken voor zichzelf, en ze zichzelf niet aan onze regels willen houden is dat jammer en moeten ze helaas retour.
Dit hangt natuurlijk van de mate der criminele delicten af.
Bij een opzettelijk en geweldadig delict zou ik iemand die geen Nederlands paspoort heeft terugsturen ja.
Trouwens, wij zijn echt niet de verantwoordelijke voor die teringbende daar, dat heeft volgens mij dhr. Bin Laden op zijn geweten.
Gedeeltelijk zijn wij daar ook verantwoordelijk voor, maar de meeste eer gaat idd naar meneer bin laden.
Wij zijn wel mede-verantwoordelijk aan de poging deze een soort van straf op te leggen, dat daar onschuldige burgers de dupe van zijn is natuurlijk erg genoeg.
Hier is al eens een heel forum aan besteed.
Uiteraard moeten wij elke misdadiger straffen, atochtoon of allochtoon.
Maar hier doet onze regering toch ook mee aan het hard straffen van een criminele groepering, waarom kan dit dan ook niet in eigen land?
Omdat we hier geen duidelijk criminele groepering hebben misschien?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Laat ik maares beginnen dacht ik op deze mooie dag. Ik neem gewoon relevante stukjes van je post over en geef daar commentaar op, zo hou ik het overzichtelijk (hoop ik).
Op vrijdag 09 november 2001 02:00 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Dan de laatste cijfers over "asielzoekers" in NL (want daar gaat mijn stelling meer over dan over allochtonen)
Dat zijn ook 2 verschillende zaken want we praten dan over 2 verschillende doelgroepen.
Er zijn nu (as we speak) tussen de 84.000 en 85.000 asielzoekers in NL en die kosten met z'n alle ons 4,2 miljard (gulden denk ik) en ze zitten in rond de 420 - 450 asielzoekerscentra door het hele land. Criminaliteit onder allochtone jongeren is vele malen hoger dan onder NL jongeren. Het kabinet wil graag meer blauw op straat. Ik ook. Komt mijn stelling aan:
Vol verwachting klopt mijn hart :)
Ik zeg: Zet ze op een lijst als ze een dermate (nog nader te bepalen) ernstig crimineel feit hebben begaan, dat ze in bepaalde landen (die een verdrag met elkaar hebben : b.v. de EU) geen toegang meer hebben, en ze dus kunnen worden terug gestuurd, dan blijfen mensen die ergens waren maar er toch niet zo heel erg graag zouden willen blijfen wonen (ze weten dat ze eruit worden gegooid als ze een crimineel feit plegen) buiten de deur, en mensen die wel recht erop hebben, en die zich wel weten te gedragen tijdens deze periode binnen de deur, zij hebben er recht op en ze doen hun best om hun plaats te vinden in de maatschappij.
We praten nu over asielzoekers en niet over allochtonen neem ik aan.
Ik vraag me af, stel je pleegt een ernstig crimineel delict en je verbetert je leven, wat moet je dan als asielzoeker, een Nederlands burger zou zijn plaats in de maatschappij weer kunnen innemen waarom zou een asielzoeker dat niet mogen? Hij/zij is toch ook gewoon een mens?
Ik voel het tegen argument al aankomen
Nee, hij/zij is een asielzoeker en had dan eerder moeten nadenken over de gevolgen.

Deze persoon wordt terug geschopt naar zijn eigen land met helemaal niets in handen. Nu volgens er 2 mogelijkheden deze persoon is niet voor niets zijn land ontvlucht.

1. Deze persoon is een politieke vluchteling en zal bij aankomst op het thuisfront worden opgepakt en worden berecht door zijn eigen regering met alle gevolgens van dien (meestal doodstraf).

2. Deze persoon kwam met niets aan, en moet ergens van leven gaat dus stelen in eigen land.

In beide gevallen zijn de problemen verschoven en absoluut niet opgelost!
(criminele feiten plegen heet over het algemeen niet je best doen om een plaats te krijgen in de maatschappij).
We bereiden de politiemacht uit, zodat er meer toezicht is en meer een gevoel van veiligheid bij de burgers is, we doen dit o.a. door er meer geld in te stoppen, betere marketing van het politiewerk en het werk opzich aantrekkelijker maken. Doordat er meer politie is vergroten we de pakkans van criminelen (autochtoon en allochtoon)en verkleinen we (waarschijnlijk) het vandalisme.
Mee eens tot op zekere hoogte, het verhogen van een politie macht zal de criminaliteit absoluut niet doen dalen, dit is in alle landen waar de politiemacht is vergroot gebleken.
Ook is het zo dat wanneer je de politiemacht vergroot je meer gevangenissen moet hebben, meer sociaal werkers ( je wilt immers dat de criminelen op het rechte pad komen) etc. dus zo simpel ligt het helemaal niet.
De straffen die justitie uit gaat delen gaan omhoog, zowel voor allochtoon als autochtoon. Maar, voor de autochtonen gaat de straf minder omhoog als voor de allochtonen, dit omdat ik van mening ben dat als je ergens te gast bent je je gewoon netjes gedraagt, en als je dat doet is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan kan je dus (al naar gelang het delict) het land uit worden gezet (da's de ultime straf)
Je spreekt jezelf nu tegen want, ik ben ook een allochtoon woon hier al mijn hele leven en ken geen ander thuis dan dit. Daarbij snap ik jou punt niet helemaal. Het merendeel van de allochtonen is een Nederlands burger dus die kan je ook niet het land uitzetten, want ze zijn geen gast meer. Het punt dat je ze hogere straffen moet geven slaat daarom helemaal nergens op, tevens is het een vorm van discriminatie omdat je mensen niet gelijk behandeld !
Daardoor zal er meer geld vrijkomen ( de 4,2 miljard van asielbeleid gaan omlaag natuurlijk) en er wordt nu ook al meer geld in politie gestoken.
Geld wordt in andere zaken gestoken (lees hierboven) dus je draait weer kiet, als het niet al meer is.
Ik denk dat we dan nog steeds 2 miljard kwijt zijn aan asielbeleid. Mooi bedrag. We stampen 1 miljard gulden in een fonds, en met dat fonds wordt hulp gegeven aan de mensen die het nodig hebben, in hun eigen land. Waarbij ik als kanttekening wil plaatsen dat voormalige kroonkolonie's daarbij ietsje voorrang hebben op de andere landen. Maar wees gerust, ook voor hun blijft er genoeg geld over. Met dit geld kunnen dan organisaties als artsen zonder grenzen en het rode kruis worden gesteunt en kan b.v. voedsel medicijnen en tenten worden ingekocht.
Klinkt wel heel makkelijk he :7 Waar haal je al dat overvloedig geld vandaan? Belasting verhoging?
Dit doen we allemaal ter plaatse --> de mensen kunnen in hun eigen omgeving blijfen en hoeven niet de halve wereld over om vervolgens in NL in een regenbui te zitten. Conclusie: Aantal asielzoekers in Nederland gaat omlaag, hulp wordt nog steeds geboden aan mensen die het nodig hebben (sterker nog, mensen die de reis niet kunnen maken (of hadden kunnen maken) worden nu beter geholpen), de kosten gaan omlaag, en door de extra politie en hogere straffen zou ook de criminaliteit omlaag gaan. Verder wordt er nog een paar 100 miljoen geinvesteerd in verenigingen, zodat de mensen ook wat te doen hebben (just 4 u gnoom).
Zoals ik al eerder heb gezegd, mensen gaan niet altijd het criminele pas op omdat ze niks te doen hebben.
Ik herhaal even:

Wat moet ik in een vereniging als ik de taal niet eens beheers?

Ik heb een inburgeringscursus nodig om de basics van dit land te begrijpen zodat we misverstanden aan beide zijden uit de weg kunnen gaan.
Zonder zulke procedures gaat het allemaal een STUK moeizamer (dat blijkt wel).

Weet je dat het kostenplaatje echt boven het haalbare schiet als je mensen in hun eigen land wil helpen door het tekort aan resources, daarbij is het niet in alle situaties haalbaar (gezien de politieke gewelddadige omgeving) mensen in die omgeving te helpen. Daarbij snap ik het best dat mensen eens uit zo een omgeving weg willen omdat ze hun kinderen een betere toekomst gunnen dan zij zelf hebben gehad.
Het lijkt mij dat ik hier een solide beleid heb staan met een goeie stelling (het beleid is mijn stelling).
Het lijkt mij (no offence) eerder een kortzichtig en slecht doordacht beleid. Ziet er leuk uit op het eerste gezicht voor het gewone volk maar is absoluut niet te realiseren en pakt na afloop negatief uit, je ziet het in de argumenten van mij.
Ik denk dat iedereen die roept dat ze eruit moeten (neem aan dat we dat dan dus ook willen) eerst de discussie moet winnen... dus doe een bijdrage en kom met argumenten.
Graag kom met uw argumenten en sla de mijne omver, tot nu toe heeft niemand (Liam een klein beetje) nog een dergelijk argument van mij omver gegooid met goeie argumenten, klein beetje frustrerend. :7

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Sorry voor het late schrijven van mij, liam_xi...maar je bent wel wat gewend van me geloof ik, want je zei er al eens eerder wat over :)
Op woensdag 07 november 2001 16:59 schreef Liam_xi het volgende:

Omdat dat helemaal niet van toepassing is.
We gaan nog een keer terug naar de kern van het verhaal:
Ik zeg: Criminele asielzoekers eruit. Asielzoekers hebben sowieso niet dezelfde status als mensen die ergens als wonen.... zijn we het mee eens denk ik?
Ik heb namelijk een passpoort, en asielzoekers hebben een verblijfsvergunning, dus zijn ze niet hetzelfde als de mensen die er al wonen.
Waar of niet?
En daarom maak ik onderscheid tussen asielzoekers en autochtonen.
En ik heb gezegt dat de strafmaat in NL sowieso omhoog moet, dus ook voor de autochtonen. MAAR dat die lang niet zo hoog moet zijn als voor de allochtonen.
mensen met blauwe ogen zijn ook anders dan mensen met groene ogen, waar of niet? Is dat dan gelijk per definitie een goede reden om ze anders te behandelen? En waarom moet ie niet zo hoog zijn als voor de allochtonen.
Goed, nog eens een keer herhalen: als er 20.000 meer agenten op de straat lopen, zien ze dan meer? ja. Zien ze dan meer diefstallen? waarschijnlijk wel. Kunnen ze dan beter en sneller assistentie verlenen? waarschijnlijk wel. Voel je je veiliger als er meer agenten zichtbaar zijn op straat? ja.
En op plaatsen waar nu geen agenten komen, en dan ook geen agenten zijn, zul je je iets minder veilig voelen. Maar als je er 20.000 meer op straat hebt, dan kun je er b.v. ook een paar in de auto zetten, en laten rondrijden. Je kan bv. beter het uitgaansgebied in een stad controlleren en sneller ingrijpen als dat nodig is. Bovendien wil het kabinet en de kamer al meer agenten op straat hebben om het veiligheidsgevoel te vergroten, dus zal het geen onzin zijn denk je niet?
En echt, vandalisme gaat ook omlaag als je meer agenten op straat zet, immers, ze komen op meer plaatsen, dus kunnen ze meer zien en in de gaten houden, dus ook meer vandalisme betrappen. Desnoods gaan ze in burger, (ook al is het gevoel van veiligheid dan wat minder) en dan kun je alsnog vandalisme aanpakken.
ok, het zal heus wel iets veiliger worden, dat lijkt me nog wel een beetje waarschijnlijk, maar ik denk niet dat de vraag is wat je er aan kan doen, maar wat je er het beste aan kan doen. De kosten van jouw 40.000-ogen operatie zijn volgens mij te hoog vergeleken bij het resultaat, en het enige wat er nou echt gebeurt is het gevoel van veiligheid vergroten, dus lijkt me het geld toch echt niet goed besteed.
Als ze zijn ingeburgerd enzo, dan kunnen ze best werk zoeken hoor.......lijkt mij. Daarvoor hoeven ze ook geen werk te zoeken, want ik zou graag zien dat de procedure tot een maand ofzo duurt max.
Ja, je kan wel meer willen, maar zo is het nou eenmaal niet, ze ziiten simpelweg veel meer dan een maand zonder werk, omdat ze het niet mogen hebben dus wat moeten ze dan? Hoe kan je nou plezier hebben zonder geld en werk? En.ik heb het al te vaak gezegd, sorry, van verveling en je naar voelen komt weer criminaliteit
En je zet ze niet in asielzoekerscentra zoals wij ze in NL hebben, maar zoals ze in Australie zijn. Is het in ieder geval duidelijk dat ze asielzoeker zijn en blijfen totdat ze te horen krijgen dat het anders is.
pardon? GOED IDEE laten we ze in hokken opsluiten, want het is toch hun eigen schuld dat ze in een land geboren zijn waar oorlig is :? :?
Ok, we weerspiegelen mijn verhaal erop af.
Ik zit daar dus in marrokko, ben ik blij dat ik er zit? Zekers! Anders zat ik nog in dat tering Nederland. Dus ik verveel me een beetje enzo, heb niet zoveel te doen.
Besluit ik dan om iets te gaan slopen? Tuurlijk waarom niet? Nou denk ik dan, als ik dan wordt opgepakt en ik doe dat een paar keer wordt ik eruit gepleurt.....terug naar Nederland? Hmmmmm dat nooit.
tja, het probleem is, dat mensen die zoiets als vandalisme ofzo gaan doen, meestal niet eerst alle voor en nadelen ervan gaan overwegen.
Weet je wat, ik ga eens iets NUTTIGS doen (komt niet voor in je verhaal) ik ga eens werk zoeken, ik stel voor dat ik naar Rondstad ga, daar zullen ze we werk hebben.
Laten we onszelf er nog even aan herinneren dat je tijdens het asielzoeker zijn er niet gewerkt mag worden (als ik het goed hebals er iemand denkt dat het wel zo is..zeg het maar)
Hela, nou moet ik marrokaans gaan praten....hmm i'll try my best. En ik slaag erin bij rondstad uitzendbureau te komen, en ja hoor, er is werk voor mij, ik kan naar een fabriek gaan, en daar kan ik houtbewerken. Nou ja, denk ik dan, of weer weken voor de TV hangen en van mijn uitkering genieten, of werken en wat sociale contacten opdoen. Nou zo gezegt zo gedaan, ik ga daar werken en ga daar houtbewerken. Ik heb contact tijdens de lunch met wat andere mensen o.a. nederlanders die ook gevlucht zijn. Ik praat even nederlands met ze, maar probeer ook contact te leggen met de marrokaanse collega's.
ok, er vanuit gaande dat je echt dat ene superpersoon bent die zomaar effe marokkaans kan, en je zomaar hupsa werk hebt..er zijn mensen die uit dezelfde situatie als jij komen, waarvan je toch iets beter de culturele achtergrond ofzo van kent, maar jij praat liever met marokkanen?
's Avonds ga ik naar huis. Ben moet ga wat eten niets aan de hand. Dit gaat zo een tijdje door, maar ik zit nog steeds in mijn proefperiode. Op een avond heb ik niets te doen, en ik ga maar eens boodschappen doen. Ik loop over straat en zie redelijk veel politie staan.
Dat dat land dat kan betalen zeg, al die politie :)
Hmm denk ik, goed dat ze er zijn om op te letten. Het geeft me een veiliggevoel. Kom ik terug uit de supermarkt, staan daar marrokaanse jongens. Ze schelden me uit voor teringnederlander. Ik trek me er niets van aan, maar op een geven moment gaan ze me duwen. Gelukkig is de politie snel ter plaatste en overzien ze de situatie. Situatie wordt beluistert, en de jongens worden meegenomen, de agenten zelf hadden trouwens ook al wat gezien. Ik krijg steeds meer een hekel aan dat kut-marrokko, maar ok, dat teringnederland is ook niets. De jongens gaan door met hun pesterijen en ik ben blij dat er genoeg politie is op straat. Na een tijdje vliegen bij mij alle stoppen door. Ik loop naar een van de jongens toe, en sla hem, hard en vaak, zo vaak zelfs dat ik hem dood sla.
Vanaf mijn ogen gezien heb ik niets misgedaan. De rechter oordeelt echter van wel, en ik kan het land uit terug naar Nederland, dat kutland met die kutregen.
Jammer dan.
Mee eens als dit ook in Nederland zou gebeuren?
Jij zegt dan: Nee, lekker laten zitten die Liam.
De marokkanen hier slaan ook allemaal nederlanders dood? Uit je eigen voorbeeld blijkt ook dat het geen reet uitmaakt of je nou het land uitgezet word of niet, want als al je stoppen doorslaan denk je niet meer aan de straf die je ervoor krijgt. Je hebt duidelijk hulp nodig, en dat kunnen ze je wel geven in de rijke marokko
Dus dat gebeurt:Nadat de jongen dood was viel er eigenlijk een schaduw over me heen. Ik wordt ontslagen bij de fabriek en vind nieuw werk. Hier zijn ook weer de pesterijen aanwezig, en ik besluit er niet op in te gaan. Helaas, ik val in herhaling, en weer mep ik iemand dood (ik weet nu zelfs hoe het moet, bovendien, er gebeurt verder toch niets en hoge straffen zal ik niet krijgen.) Deze keer oordeelt de rechter echter dat ik proffessionele hulp nodig heb. Ik zit nu al weken zonder werk en verveel me dood.
Heu? Heb ik ergens gezegd dat je helemaal geen straf moet geven? Als de rechter zegt dat je hulp nodig hebt, zal ie het je wel verplichten hoor, en je komt dan niet zomaar thuis te zitten lijkt me.
Ik besluit op de straat mijn woede te koelen. Het eerste het beste bushokje wat ik tegenkom moet het ontgelden. Gelukkig zijn er geen agenten in de buurt,(kost teveel geld weet je nog?) dus ik besluit door te gaan met het volgende bushokje.
Ja, als die miljarden er wel aan uitgeven waren, was het natuurlijk helemaal niet mogelijk geweest om even rond te kijken of er politie was, en dan het hokkie te slopen.
Niets aan de hand immers. Helaas (komt mijn scenario weer). Terwijl ik bezig ben het hokje te slopen, komt er een politieauto aanrijden, ik wordt aangehouden en er wordt naar de situatie gekeken. Ik wordt diezelfde avond nog op het vliegtuig terug naar Nederland gezet........daar gaat mijn toekomst dan........
Dit alles even ter illustratie van wat ik bedoel. Het kan dus wel helpen om mensen beschaafder te laten zijn.
en is arme liam alleen maar de lul omdat ie in een ander land geboren is dan een topland

enneh was vast veeeel beschaafder geweest als ze je gelijk het land al uitgegooid hadden :?
En gnoom, ik ben blij dat ik zo'n voorbeeld voor je ben.
Nou, dat was alleen in het geval dat je je zou gedragen zoals ik zei...jammer, nu dus niet meer :)
Goed he? Verveling is de oorzaak, maar dan moeten de mensen ook zelf dingen gaan zoeken om te doen. En ja, dat is er dus wel, er zijn zat sportvereningingen, en er zijn zat vrijwilligerswerk-baantjes voor het oprapen.
Mensen die gaan stelen horen ook in een nare situatie te zitten (zitten ze eerst in omdat ze gaan stelen, en daarna omdat ze gestolen hebben )
En je moet ze er uit helpen om ze te laten stoppen met stelen, toch?
Blijheid van mensen = blijheid van iedereen die een passpoort heeft waarin staat: Nationaliteit : Nederlandse.
???? Nationalisme is nooit gezond gebleken in de geschiedenis hoor..allen geven om je eigen volk leid tot niet veel goeds geloof ik
Met aantrekkelijker bedoel ik dus, dat het zoals in de jaren 30 was. Waarbij mensen R-E-S-P-E-C-T hadden voor "meneer de agent". En niet op hem roggelde als hun dat uitkwam enzo. Snap je? Dan wordt het dus leuker op bij de politie te werken. En dus komen er meer mensen op af. Promotie een beetje erbij en het komt wel goed. En met testen kunnen ze tegenwoordig al heel veel uitzoeken hoor, ook dat je egoist bent of niet... daar wordt al heel vaak op getest, want ego's zijn over het algemeen niet goede teamplayers, en daar testen veel bedrijfen op tegenwoordig, of je dat wel of niet bent. Dus die haal je er gewoon uit, en je kunt gewoon de selectieprocedure's aanhouden die je wil. Niet losser (zoals je eerst zie).
En dan krijgen we allemaal mensen met allemaal heldenkwaliteiten waar iedereen bang voor is.wow voor jou ziet de toekomst er wel super rooskleurig uit
Hmmmm, duur zo'n onderzoekje, misschien als we allebei een knaak inleggen? :)
TOP, doen we eindelijk echt een wat nuttigs voor de samenleving, in plaats van er alleen over te lullen :)
Het staat helemaal niet raar om iemand het land uit te zetten, want dat gebeurt as-we-speak ook al met uitgeprocedeerde asielzoekers....dus zo raar staat het niet, alleen je zegt nu dat dit voor een veel grotere groep geld. Volgens mij is het nu niet zo dat de doodstraf al in nederland telt...........dus is het ook niet van toepassing om het land-uit-zetten te vergelijken met de doodstraf.
Sjongejonge, doe dan levenslang maar, ook heel naar.
Iemad die arm en zielig is, en hier geld krijgt en een kans een nieuw bestaan op te bouwen, zou dus niet crimineel moeten zijn, da's mijn punt.
Er zou wel meer niet moeten, maar als het toch wel gebeur moet je de mensen proberen teveranderen, in plaats van weg schoppen
Dat ze te gast zijn maakt een WERELD van verschil, OF je hebt een verblijfsvergunning (en bent dus te gast) OF je hebt een nederlandse nationaliteit, OF je bent gewoon tijdelijk te gast. Echt gnoom, daar zit een verschil in, absoluut.
Ja, er zit verschil in, anders waren we hier niet aan het praten, maar ik denk dat het verschil niet zo groot is dat je ze zo anders moet behandelen
Bv. Jij wil dus alle vluchtelingen uit Afghanistan naar Nederland halen, omdat ze hier beter hulp kunnen krijgen? NO WAY, ze kunnen veel beter hulp krijgen in hun eigen omgeving, omdat ze dan ook nadat ze de hulp hebben gehad makkelijker terug keren naar waar ze vandaan zijn gekomen. Ze willen nu nog wel eens blijfen plakken namelijk.....
Ze allemaal hierheen halen is wat anders, en soms is een land heel goed daar te helpen, maar sommige mensen zijn nou eenmaal niet goed te helpen in hun eigen land, omdat er oorlogen zijn, waar je niet veel aan kan doen (behalve dan er wapens heen sturen zolas de amerikanen.
Nee, de rechter bepaalt in Nederland altijd nog welke straf iemand krijgt hoor. En je hebt altijd nog een advocaat die je verdedigt, je bent onschuldig tot je schuld bewezen is, weet je nog? Dus het is helemaal niet zo dat elke straf voor elke misdaad geoorloofd is.
En ja, mensen die een crimineel feit plegen, die hadden rekening moeten houden met de straf die ze kunnen krijgen. Het enige waarom jij niet zomaar iemand doodschopt op straat is A) fatsoen en respect voor de ander B) Dat je weet dat je dan een straf krijgt
Dan zeg ik, als je het toch doet: ja, kut voor je dat je nu 10 jaar mag zitten, had je het maar niet moeten doen.
Leg mij uit of dat een rare gedachten is......
b.v.d.
schuldig of onschuldig heeft niks te maken met elke straf voor elke misdaad, want dat laatse is alleen voor schuldigen natuurlijk
Nee, dat moeten ze niet, want ze zijn niet hetzelfde als ons, ze zijn niet gelijk aan mensen die een Nederlandse nationaliteit hebben. Dat is nu zo, en daar wordt nu ook onderscheid in gemaakt bij de wet. Dus niet iedereen moet dezelfde straf als strafmaat krijgen.
Het zijn mensen, en ieder mens verdient het om gelijk behandeld te worden, en dat er gekeken word naar hun daden, en niet hun afkomst
Kennelijk hadden ze dat al niet........dus als je ze het land uit zet, ben je in ieder geval van ze af. En dan krijgen ze waarschijnlijk helemaal niet meer fatsoen, maar goed, dat ligt aan de opvoeding, en die is niet aan de authoriteiten dacht ik..... dacht jij van wel?
Een leuke regering kan er aan bijdragen hoe iemand zich gedraagd..eigenlijk is een regering belangrijk voor iedereen die in een land woont, ook voor hun gedrag[quote]
Het geld voor iedereen dat ze zich aan de wet moeten houden ja. Dus niet jatten, en zoals ik al eerder heb gezegt, ik vind dat de strafmaat in Nederland ook voor de autochtone Nederlanders omhoog mag. Maar dus niet zo hoog als voor asielzoekers, want die hebben de Nederlandse nationaliteit niet.
Vrijwillig blijfen of moeten blijfen
Tijdelijk blijfen of permanent moeten blijfen.
Dat zijn de verschillen. Dus moet je deze mensen niet over de zelfde kam scheren. Bovendien kom je niet in een procedure van toelating terecht als je als toerist naar een land gaat. Hooguit dat je wat papiertjes moet invullen, maar je hebt al een nationaliteit, en die wil je graag houden ook. Dus is het niet van toepassing om die mensen het land uit te zetten en nooit meer terug te laten komen. Dat soort mensen, die zet je het land uit en laat je in hun eigen land berechten voor de misdaad die ze hebben begaan OF je berecht ze hier als mensen met een buitenlandse nationaliteit die niet permanent willen blijfen en hier vrijwillig verbleven.
Dus omdat de ene papiertjes invult en de andere niet.....laten we ze maar gelijk anders straffen...wat is het nut er nou van?
Sorry, maar waar gaat die uitspraak over?
Als zij zich zo gedragen worden ze het land uitgemikt, en ik de cel in, voor een jaartje of 10 hoop ik dan. (verkrachting en moord was het he)
Waarbij zij dan het lekker mogen uitzoeken in hun eigenland.
Waarom jij wel lekker in de gavangenis leven, en zij niet? ze moeten gelijk maar naar de oorlog terug omdat.....
Het is inderdaad gewoon een manier ze zomaar de tering laten krijgen, MAAR ze krijgen alleen maar de tering als ze zelf slechte dingen doen. What comes around goes around. Makkelijk inderdaad, maar je hoeft toch ook niet moeilijk te gaan doen als het makkelijk kan......... juist onhumanitaire uitspraken (vind jij dan denk ik) en ik vind dat niet. Ik blijf bij mijn "jammer dan joh"-beleid. Het werkt prima lijkt mij, en kost waarschijnlijk minder geld dan het beleid dat we nu voeren (kost 4 miljard gulden).
Ja okee, het iedereen die iets slechts doet kan de tering krijgen beleid.....weet je wel hoeveel mensen er in nederalnd dan de tering kunnen krijgen? Dan ontstaat er zo'n net elite groepje uitverkorenen die niks per ongeluk fout hebben gedaan, en de enigen zijn die de tering niet hoeven te krijgen
Wij hebben het hier makkelijk ja, maar ook hier komt niet alles uit de lucht vallen ofzo, wordt wel voor gewerkt, en geografish gezien liggen we beter.
Maar het is dus niet zo dat wij niets hoeven te doen en de mensen daar zich helemaal non-stop de pleuris in werken.
Bovendien zoals ik al zei krijgen ze (bij mijn beleid dan) hulp in hun eigenland / streek.
Maar geef eens antwoord op mijn vraag: Zijn er hier in Nederland niet dagelijk honderden gezinnen aan het vechten om het hoofd boven water te houden, of niet?
Hebben die het makkelijk? Die verdienen wat mij betreft veel eerder hulp dan een ghanees, die hier om economische redenen komt werken. Da's discriminatie zeg je dan...
nee gnoom, da's onderscheid maken tussen het hebben van een nationaliteit, en het hebben van een verblijfsvergunning.
tja...waarom zou je dat onderscheid maken? Wij krijgen veel meer voor ons een beetje de pleuris te werken dan zij voor zich heel erg de pleuris te werken, dus moeten we ze helpen

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Wat ik vind is een beetje radicaal, maar wel politiek waar :

Criminelen moeten wij niet hebben, of het NL zijn of uit een ander land.... Een NL`er gaat de gevangenis in ofzo, die kan je niet terugsturen...

Een buitenlander, die netzogoed crimineel is : wel...

Ik zou zelf zeggen : straffen en terugsturen... wat de consequensies ook zijn.

Grtz, Quick

• Liam

Liam

Op vrijdag 09 november 2001 02:00 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

true, maar ik heb een beetje een uitgebreid verhaal neergezet, da's duidelijk neem ik aan dan toch?

Voor de rest zou ik tegen iedereen eens zeggen lees mijn post van een pagina terug, daar staat van A tot Z een stelling waarom ze eruit moeten, wie ze zijn, met argumentatie erbij. Da's een stuk beter nl. dan alleen posten van "eruit moeten ze". Verwijzen naar mijn argumten mag altijd, ze staan er niet voor niets :).
Dan de laatste cijfers over "asielzoekers" in NL (want daar gaat mijn stelling meer over dan over allochtonen) Er zijn nu (as we speak) tussen de 84.000 en 85.000 asielzoekers in NL en die kosten met z'n alle ons 4,2 miljard (gulden denk ik) en ze zitten in rond de 420 - 450 asielzoekerscentra door het hele land. Criminaliteit onder allochtone jongeren is vele malen hoger dan onder NL jongeren. Het kabinet wil graag meer blauw op straat. Ik ook. Komt mijn stelling aan:

Ik zeg: Zet ze op een lijst als ze een dermate (nog nader te bepalen) ernstig crimineel feit hebben begaan, dat ze in bepaalde landen (die een verdrag met elkaar hebben : b.v. de EU) geen toegang meer hebben, en ze dus kunnen worden terug gestuurd, dan blijfen mensen die ergens waren maar er toch niet zo heel erg graag zouden willen blijfen wonen (ze weten dat ze eruit worden gegooid als ze een crimineel feit plegen) buiten de deur, en mensen die wel recht erop hebben, en die zich wel weten te gedragen tijdens deze periode binnen de deur, zij hebben er recht op en ze doen hun best om hun plaats te vinden in de maatschappij. (criminele feiten plegen heet over het algemeen niet je best doen om een plaats te krijgen in de maatschappij).
We bereiden de politiemacht uit, zodat er meer toezicht is en meer een gevoel van veiligheid bij de burgers is, we doen dit o.a. door er meer geld in te stoppen, betere marketing van het politiewerk en het werk opzich aantrekkelijker maken. Doordat er meer politie is vergroten we de pakkans van criminelen (autochtoon en allochtoon)en verkleinen we (waarschijnlijk) het vandalisme. De straffen die justitie uit gaat delen gaan omhoog, zowel voor asielzoekers als autochtoon. Maar, voor de autochtonen gaat de straf minder omhoog als voor de asielzoekers , dit omdat ik van mening ben dat als je ergens te gast bent je je gewoon netjes gedraagt, en als je dat doet is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan kan je dus (al naar gelang het delict) het land uit worden gezet (da's de ultime straf)
Daardoor zal er meer geld vrijkomen ( de 4,2 miljard van asielbeleid gaan omlaag natuurlijk) en er wordt nu ook al meer geld in politie gestoken. Ik denk dat we dan nog steeds 2 miljard kwijt zijn aan asielbeleid. Mooi bedrag. We stampen 1 miljard gulden in een fonds, en met dat fonds wordt hulp gegeven aan de mensen die het nodig hebben, in hun eigen land. Waarbij ik als kanttekening wil plaatsen dat voormalige kroonkolonie's daarbij ietsje voorrang hebben op de andere landen. Maar wees gerust, ook voor hun blijft er genoeg geld over. Met dit geld kunnen dan organisaties als artsen zonder grenzen en het rode kruis worden gesteunt en kan b.v. voedsel medicijnen en tenten worden ingekocht. Dit doen we allemaal ter plaatse --> de mensen kunnen in hun eigen omgeving blijfen en hoeven niet de halve wereld over om vervolgens in NL in een regenbui te zitten. Conclusie: Aantal asielzoekers in Nederland gaat omlaag, hulp wordt nog steeds geboden aan mensen die het nodig hebben (sterker nog, mensen die de reis niet kunnen maken (of hadden kunnen maken) worden nu beter geholpen), de kosten gaan omlaag, en door de extra politie en hogere straffen zou ook de criminaliteit omlaag gaan. Verder wordt er nog een paar 100 miljoen geinvesteerd in verenigingen, zodat de mensen ook wat te doen hebben (just 4 u gnoom).

Voordat iedereen hier meteen op gaat reageren --> Lees AUB eerst pagina 4 van deze discussie, want daar wordt al veel gevraagt / beantwoord door gnoom en mij en madlive.
B.v.d
Ja, sorry voor iedereen die erop aan het reageren is geweest maar ik heb twee dingen even door elkaar gehaalt namelijk asielzoeker en allochtoon.

• Liam

Liam

Op vrijdag 09 november 2001 18:13 schreef MaDLiVe het volgende:
Laat ik maares beginnen dacht ik op deze mooie dag. Ik neem gewoon relevante stukjes van je post over en geef daar commentaar op, zo hou ik het overzichtelijk (hoop ik).
Dat zijn ook 2 verschillende zaken want we praten dan over 2 verschillende doelgroepen.
Ik ook, ik zag mijn fout pas later...... hij is gecorrigeerd.
Vol verwachting klopt mijn hart :)
Die van mij ook :)
We praten nu over asielzoekers en niet over allochtonen neem ik aan.
Ik vraag me af, stel je pleegt een ernstig crimineel delict en je verbetert je leven, wat moet je dan als asielzoeker, een Nederlands burger zou zijn plaats in de maatschappij weer kunnen innemen waarom zou een asielzoeker dat niet mogen? Hij/zij is toch ook gewoon een mens?
Ik voel het tegen argument al aankomen
Nee, hij/zij is een asielzoeker en had dan eerder moeten nadenken over de gevolgen.
Je haalt de woorden uit mijn mond....
Een asielzoeker kan inderdaad dus niet gewoon zijn plaats meer innemen in de nederlandse maatschappij en een nederlander wel ja. Jullie vinden dat oneerlijk, maar als ik in NL geboren ben kan ik nergens naar worden uitgezet...snappez vous? Dus heb ik inderdaad een kans om weer in de maatschappij te komen. Ik ben namelijk niet te gast in NL, ik woon er mijn hele leven, heb de Nederlandse nationaliteit, kortom: ik ben een inwoner van dit land, en geen gast.
Deze persoon wordt terug geschopt naar zijn eigen land met helemaal niets in handen. Nu volgens er 2 mogelijkheden deze persoon is niet voor niets zijn land ontvlucht.

1. Deze persoon is een politieke vluchteling en zal bij aankomst op het thuisfront worden opgepakt en worden berecht door zijn eigen regering met alle gevolgens van dien (meestal doodstraf).

2. Deze persoon kwam met niets aan, en moet ergens van leven gaat dus stelen in eigen land.
Denk je dat politieke vluchtelingen het in hun kop halen om hier crimineel te zijn als ze de kans hebben te worden opgepakt en te worden terug gestuurd naar een land waar ze de doodstraf krijgen? Dan zou ik als vluchteling nog wel 3x nadenken voordat ik zo'n delict zou plegen.
In beide gevallen zijn de problemen verschoven en absoluut niet opgelost!
Tuurlijk is het wel opgelost, als ie in eigen land gaat stelen komt ie daar in de bak, kost het ons niets... criminaliteit moet niet beloont worden met een verblijfsvergunning.
Mee eens tot op zekere hoogte, het verhogen van een politie macht zal de criminaliteit absoluut niet doen dalen, dit is in alle landen waar de politiemacht is vergroot gebleken.
Ook is het zo dat wanneer je de politiemacht vergroot je meer gevangenissen moet hebben, meer sociaal werkers ( je wilt immers dat de criminelen op het rechte pad komen) etc. dus zo simpel ligt het helemaal niet.
Ik wil daarmee ook de pakkans omhoog gooien, dus als je dan eens iets crimineels doet, dat er een grotere kans is dat je gepakt wordt. Je hoort mij nergens zeggen dat het simpel is, dit zijn alleen de ruwe lijnen van mijn beleidsidee.
Je spreekt jezelf nu tegen want, ik ben ook een allochtoon woon hier al mijn hele leven en ken geen ander thuis dan dit. Daarbij snap ik jou punt niet helemaal. Het merendeel van de allochtonen is een Nederlands burger dus die kan je ook niet het land uitzetten, want ze zijn geen gast meer. Het punt dat je ze hogere straffen moet geven slaat daarom helemaal nergens op, tevens is het een vorm van discriminatie omdat je mensen niet gelijk behandeld !
Sorry, maar ik bedoelde asielzoeker, heb het aangepast zoals je ziet. Je hebt verder helemaal gelijk (als ik allochtoon zou bedoelen, wat ik dus niet doe.)
Geld wordt in andere zaken gestoken (lees hierboven) dus je draait weer kiet, als het niet al meer is.
Nee, je houdt geld over, want er wordt nu al ontzettend veel extra geld in de politie gestoken bij het beleid dat het kabinet nu heeft staat o.a. in dat er meer blauw op straat moet komen. Dus je doet er nog een extra schepje bovenop.
Klinkt wel heel makkelijk he :7 Waar haal je al dat overvloedig geld vandaan? Belasting verhoging?
Dat zeg ik net, i.p.v. 4,2 miljard aan asielbeleid maximaal 2 miljard. Dan heb ik dus nog 2,2 miljard over... dat verdeel je dus over politie, verenigingen en een fonds om mensen te helpen buiten NL.
Zoals ik al eerder heb gezegd, mensen gaan niet altijd het criminele pas op omdat ze niks te doen hebben.
Ik herhaal even:

Wat moet ik in een vereniging als ik de taal niet eens beheers?

Ik heb een inburgeringscursus nodig om de basics van dit land te begrijpen zodat we misverstanden aan beide zijden uit de weg kunnen gaan.
Zonder zulke procedures gaat het allemaal een STUK moeizamer (dat blijkt wel).
Zoals gezegt: Gnoom kwam met dit argument aanzetten, daarom ik vind het opzich wel redelijk, dus heb ik het opgenomen in mijn te volgen beleid.
Weet je dat het kostenplaatje echt boven het haalbare schiet als je mensen in hun eigen land wil helpen door het tekort aan resources, daarbij is het niet in alle situaties haalbaar (gezien de politieke gewelddadige omgeving) mensen in die omgeving te helpen. Daarbij snap ik het best dat mensen eens uit zo een omgeving weg willen omdat ze hun kinderen een betere toekomst gunnen dan zij zelf hebben gehad.
Hmm, ja dat snap ik ook, maar dat is dus ook geen oplossing, want het land blijft arm, bevolking gaat weg, en mensen die wat weten gaan ook naar het buitenland, dus wordt het alleen maar erger.
Daarbij wil ik zeggen dat het kostenplaatje echt niet boven het haalbare schiet. We hebben 1 miljard dus is er 1 miljard uit te geven. Meer niet. Kijk, we moeten rekening houden dat we niet de hele wereld kunnen helpen, maar als we mensen dan helpen, doe het dan in hun eigenland / omgeving.
Het lijkt mij (no offence) eerder een kortzichtig en slecht doordacht beleid. Ziet er leuk uit op het eerste gezicht voor het gewone volk maar is absoluut niet te realiseren en pakt na afloop negatief uit, je ziet het in de argumenten van mij.
Dit lijkt mij dus geen kortzichtig en slecht beleid, anders zou ik het niet voorstellen. Waar haal jij trouwens de wijsheid vandaan dat het negatief uit zou pakken? Hoezo zou het niet te realiseren zijn? Vanwege de kosten? Nou die vallen wel mee zoals ik al zei, wat niet mee valt is dat er steeds meer asielzoekers naar NL komen, die dus steeds meer geld gaan kosten (straks misschien wel 7 miljard) en da's dus ook duur. Je kan beter nu een oplossing kiezen die dat helpt te voorkomen en de mensen helpt die hulp nodig hebben.

Tot nu toe heb ik van jou nog steeds ook nog geen argumenten gehoord (sommige dan) waardoor ik vind dat mijn beleid slecht en ondoordacht is. Het is bovendien nog niet af...en het zijn maar ruwe lijnen zoals ik denk dat we zouden moeten gaan denken.

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

wizza

/dev/null

Ik heb een hele simpele stelling : een immigrant die zich in het land waar hij te gast is niet kan gedragen, terug naar eigen land sturen. Sim-pel.
Helemaal mee eens!!

ik ben zelf half surinaams / half nederlands en ook ik vind
het niet normaal dat je ergens waar je te gast bent de boel
op zn kop zet! En of je nou bij iemand thuis komt of je komt
in iemand anders zijn/haar land .. je hebt je maar gewoon
te gedragen en kun je dat niet ga dan maar weg!

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• The System
  • Laatst online: 13:46

Hetzelfde als met "Criminele Autochtonen"! SIM-PEL

Verwijderd

Waarom ontvluchten politieke asielzoekers hun eigen land?

Omdat ze zich in dat land niet aan de daar geldende regels willen houden, en in hun eigen land dus als criminelen worden beschouwd.
Omdat de regels en straffen in hun land van herkomst nogal zwaar zijn, en ze misschien wel de kans lopen de doodstraf te krijgen, slaan ze op de vlucht.

Deze mensen zijn op zoek naar een land met een soepele wetgeving, en met milde straffen.
Nu is Nederland natuurlijk een ideaal land omdat ze hier zelfs aan alle kanten geholpen worden, en als gast worden binnengehaald.
Ze krijgen hier een uitkering, een woning, geld om die woning in te richten, een fiets en ik weet niet wat allemaal nog meer.

Helaas is gebleken dat veel van deze mensen ook schijt hebben aan de regels die in ons land gelden, en gewoon doorgaan met hun criminele activiteiten.
Ze hebben simpelweg de mazzel dat de straffen hier mild zijn, en ze dus niets te vrezen hebben.
Zelfs al zouden ze het wat al te bont maken, en een tijdje de gevangenis in moeten, vinden ze dat nog geen probleem, omdat ze het hier in het gevang goed hebben in vergelijking met hun eigen land.

Maar natuurlijk mogen wij die mensen niet terugsturen, stel je voor zeg, hoe durven jullie nu zoiets te zeggen?
Die zouden in hun eigen land waarschijnlijk wel bestraft worden voor hun daden, dat kunnen wij ze toch niet aandoen?
Nee, die moeten wij hier lekker in bescherming houden, en er zoveel mogelijk belastinggeld aan uitgeven om deze mensen te helpen. |:( |:( |:(

Laat je eigen mensen die op de wachtlijst staan voor een hartoperatie maar lekker stikken, omdat er zoveel geld nodig is voor die "zielige" asielzoekers. :r

• Liam

Liam

Ik wou, voor sommige mensen, nog even het woord "gast" verduidelijken, de dikke van dale zegt dit:

gast (de ~ (m.))

1 iem. die, meestal daartoe uitgenodigd, bij iem. blijft eten of slapen => logé, logeergast, eter
2 persoon voor wie men iets betaalt
3 klant in een horecagelegenheid of vakantieverblijf
4 niet tot de vaste groep behorende toneelspeler
5 [inf.] persoon
En verder wou ik nog even, voor iedereen die vind dat een vluchteling hetzelfde is als een inwoner de volgende termen laten zien:
vluch·te·lin·gen·sta·tus (de ~ (m.))

1 door de overheid erkende status van vluchteling
Die zorgt er dus voor dat je niet gelijk staat aan NL-inwoner.
En dit is een inwoner:
Žin·wo·ner (de ~ (m.))

1 iem. die woont binnen een bestuurlijke eenheid
In dit geval de nederlandse staat.
Verheldering boven alles maar :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 21:56 schreef TheBird het volgende:

Omdat ze zich in dat land niet aan de daar geldende regels willen houden, en in hun eigen land dus als criminelen worden beschouwd.
Omdat de regels en straffen in hun land van herkomst nogal zwaar zijn, en ze misschien wel de kans lopen de doodstraf te krijgen, slaan ze op de vlucht.

Deze mensen zijn op zoek naar een land met een soepele wetgeving, en met milde straffen.
Nu is Nederland natuurlijk een ideaal land omdat ze hier zelfs aan alle kanten geholpen worden, en als gast worden binnengehaald.
Ze krijgen hier een uitkering, een woning, geld om die woning in te richten, een fiets en ik weet niet wat allemaal nog meer.

Helaas is gebleken dat veel van deze mensen ook schijt hebben aan de regels die in ons land gelden, en gewoon doorgaan met hun criminele activiteiten.
Ze hebben simpelweg de mazzel dat de straffen hier mild zijn, en ze dus niets te vrezen hebben.
Zelfs al zouden ze het wat al te bont maken, en een tijdje de gevangenis in moeten, vinden ze dat nog geen probleem, omdat ze het hier in het gevang goed hebben in vergelijking met hun eigen land.

Maar natuurlijk mogen wij die mensen niet terugsturen, stel je voor zeg, hoe durven jullie nu zoiets te zeggen?
Die zouden in hun eigen land waarschijnlijk wel bestraft worden voor hun daden, dat kunnen wij ze toch niet aandoen?
Nee, die moeten wij hier lekker in bescherming houden, en er zoveel mogelijk belastinggeld aan uitgeven om deze mensen te helpen. |:( |:( |:(

Laat je eigen mensen die op de wachtlijst staan voor een hartoperatie maar lekker stikken, omdat er zoveel geld nodig is voor die "zielige" asielzoekers. :r
[censuur]! Wat een GODVERGETEN onzin kraam jij uit!

Politieke vluchtelingen ontvluchten hun land vanwege de situatie daar, zoals bijvoorbeeld Afghanen. Ik weet niet of je je de beelden kunt herinneren van Afghaanse vrouwen die geexecuteerd werden in een voetbalstadion? Kun je je voorstellen dat zoiets in de Amsterdam Arena zou gebeuren?

De enige "misdaad" die vluchtelingen plegen is bijvoorbeeld dat ze opkomen voor mensenrechten, homosexueel zijn, vrouw, hun familie hebben zien worden vermoord of gewoon leven in een land waarin de "regering" (HA!) het volk systematisch onderdrukt. Maar ja, zoiets kun jij je natuurlijk niet voorstellen, want je bent hier geboren en kunt niet verder kijken dan je rechtse neus lang is!

[censuur] MAN! China schendt nog steeds mensenrechten en wordt toegelaten tot de WTO. In Angola zien kinderen van 10-12 jaar hun ouders vermoord worden, waarna drugsverslaafd worden gemaakt en ingelijfd worden in guerilla-legers. In Turkije (kandidaat voor EU-lidmaatschap!) worden nog steeds op grote schaal mensen mishandeld en vermoord, om maar niet te spreken over de onderdrukking van de Koerden. Vluchtelingen uit deze en andere landen komen hier getraumatiseerd (zoek maar eens op in het woordenboek) aan en wie staat daar klaar? THE BIRD!

[censuur]

[edited by morgoth: Even wat jammere dingen weggehaald]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 10 november 2001 21:56 schreef TheBird het volgende:

In de asielzoekerprocedure wordt ook een achtergrond onderzoekje gedaan. Ze worden dus absoluut niet zomaar toegelaten.
Je vergeet de belangrijkste dingen:
-Een veilig gevoel
-De kans om een nieuw bestaan op te bouwen
Het gaat niet iedereen om geld het recht om normaal te leven is al mooi genoeg voor de meeste asielzoekers.
Kortzichtig dom ventje vind ik jou maar, je haalt stupide argumenten naar boven die niet eens kloppen, word je in het echte leven ook serieus genomen?
Ten eerste het is niet de meerderheid van de asielzoekers die het criminele pas op gaan-->5% tegenover 95% maakt nogal een verschil he.
En daar gaan we weer je praat over die mensen alsof je ze kent, alsof je 3 maanden met zo een asielzoeker hebt meegelopen om te kijken hoe crimineel hij wel niet is en hoe hij denkt.
Crimineel=Crimineel, neem jij iemand op in je samenleving moet je daar enigszins een verantwoordelijkheid voor dragen, en dat kost nou eenmaal geld. De meeste politieke vluchtelingen die vluchten niet naar het buitenland op dat ze kans hebben op een gevangenisstraf maar op de Doodstraf-->lees: het leven word ze ontnomen.
WTF! heeft dit ermee te maken? De gezondheidszorg (en vooral die branche) kamt niet met een financieel tekort maar met een personeelstekort kunnen die asielzoekers lekker veel aan doen, misschien kunnen ze later zelfs hun steentje bijdragen in positieve zin.

Kun je trouwens geen echte argumenten verzinnen?
En lees dit maar als een flame want dat is het eigelijk ook.

Verwijderd

MADLive bedankt dat je ff inhoudelijk inging op de "argumenten" van The Bird, Ik was ff heel boos...

Verwijderd

ze hebben nergens respect voor, niet voor de hard werkende nederlander waarvan ze gast zijn, niet van de politie, niet van huwelijk.. nee cultuur verschil is gewoon veels te groot die mensen moeten hun eigen land gaan stichten.. dit gaat zo niet samen... anders hebben we binnen 10 jaar een burgeroorlog

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 11 november 2001 14:55 schreef HeiT het volgende:
ze hebben nergens respect voor, niet voor de hard werkende nederlander waarvan ze gast zijn, niet van de politie, niet van huwelijk.. nee cultuur verschil is gewoon veels te groot die mensen moeten hun eigen land gaan stichten.. dit gaat zo niet samen... anders hebben we binnen 10 jaar een burgeroorlog
Met propaganda die op deze manier wordt gesticht hebben we binnen 10 jaar een burgeroorlog ja :)

• Liam

Liam

Op zondag 11 november 2001 12:09 schreef lombdude het volgende:
val dood rechtse lul.
Het spijt me zeer, maar als je zo gaat discusieren bereik je helemaal niets natuurlijk he. Als je dit allemaal zo ernstig vind wat the bird schrijft, zeg er dan gewoon wat van en begin niet met dit soort uitspraken, mijn stelling is namelijk ook redelijk rechts. Iemand de dood toewensen doen we geen van alle hier op dit forum.....OOK niet als je het niet eens bent met zijn/haar ideeen oproepen of uitspraken. Probeer eerst eens de discussie te winnen, met argumenten en een beleid, niet iemand persoonlijk aanvallen.

• Liam

Liam

Op zondag 11 november 2001 15:42 schreef MaDLiVe het volgende:
Met propaganda die op deze manier wordt gesticht hebben we binnen 10 jaar een burgeroorlog ja :)
pro·pa·Žgan·da (de ~)

1 systematische werkzaamheid om aanhangers te winnen voor zekere principes

Propaganda? hmmmmmm........

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 16:42 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

pro·pa·Žgan·da (de ~)

1 systematische werkzaamheid om aanhangers te winnen voor zekere principes

Propaganda? hmmmmmm........
ja... mensen te overtuigen door brainspoelachtige praktijken etc.

• Liam

Liam

Op zondag 11 november 2001 16:46 schreef HeiT het volgende:
ja... mensen te overtuigen door brainspoelachtige praktijken etc.
hmmmm ja, doe jij dat joh?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 11 november 2001 16:37 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, maar als je zo gaat discusieren bereik je helemaal niets natuurlijk he. Als je dit allemaal zo ernstig vind wat the bird schrijft, zeg er dan gewoon wat van en begin niet met dit soort uitspraken, mijn stelling is namelijk ook redelijk rechts. Iemand de dood toewensen doen we geen van alle hier op dit forum.....OOK niet als je het niet eens bent met zijn/haar ideeen oproepen of uitspraken. Probeer eerst eens de discussie te winnen, met argumenten en een beleid, niet iemand persoonlijk aanvallen.
Rustig maar, heb de correctie voor hem al uitgevoerd, ik vraag me af in hoeverre jij het eens bent met onze OZO wijze vogel. Probeer es een discussie te winnen zeg je, ik wijs mensen graag op hun beperkte visie.
Val ze ook graag persoonlijk aan als ze geen nuttige opmerkingen hebben, en terecht.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 11 november 2001 17:00 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

hmmmm ja, doe jij dat joh?
O my god ik moet het ook nog gaan uitleggen.....naja wat moet dat moet...
Hoeveel mensen zouden het ermee eens zijn?
Best veel, je speelt in op een gevoelige plek, komt met feiten die er eigelijk niet zijn, oftewel fictieve feiten die best reëel lijken. Daarbij definieer je het begrip "ze" niet wat leidt tot verwarring en misplaatste interpretatie.
Duidelijke propaganda.....

• Liam

Liam

Op zondag 11 november 2001 17:14 schreef MaDLiVe het volgende:
Rustig maar, heb de correctie voor hem al uitgevoerd, ik vraag me af in hoeverre jij het eens bent met onze OZO wijze vogel. Probeer es een discussie te winnen zeg je, ik wijs mensen graag op hun beperkte visie.
Val ze ook graag persoonlijk aan als ze geen nuttige opmerkingen hebben, en terecht.
onze ozo wijze vogel, in hoeverre ik het met hem eens ben? Ik ben het eens met mijn eigen stelling, en that's it, als het daar teveel van afwijkt ben ik het daar dus niet mee eens. Maar wil je hiermee suggeren dat ik ook een "kortzichtig ventje" ben en/of een rechtse lul die dood moet?
Verder ben ik het wel met je eens, maar ik vind dat lombdude
VER buiten zijn boekje is gegaan.

• Gnoom
Je moet gewoon niet doen alsof ze allemaal hetzelfde zijn, "ze" hebben nergens respect voor? Niet voor "de" hardwerkende Nederlander, Er zijn ook zat Nederlanders die niet hard werken, zoals ik. Ik doe geen reet, maar is dan gelijk de hele Nederlandse cultuur fout? Er zijn ook zat allochtonen (ik weet trouwens niet helemaal over welke groep jij het hebt) die hard werken, dus het is wel erg makkelijk gedaan om gewoon te zeggen dat zij fout zijn en wij goed, en dat het in de cultuur zit of ze respect hebben.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

[quote]
Op zaterdag 10 november 2001 20:53 schreef Liam_xi het volgende:
Je haalt de woorden uit mijn mond....
Een asielzoeker kan inderdaad dus niet gewoon zijn plaats meer innemen in de nederlandse maatschappij en een nederlander wel ja. Jullie vinden dat oneerlijk, maar als ik in NL geboren ben kan ik nergens naar worden uitgezet...snappez vous?
Dat was mij duidelijk....
Dus heb ik inderdaad een kans om weer in de maatschappij te komen. Ik ben namelijk niet te gast in NL, ik woon er mijn hele leven, heb de Nederlandse nationaliteit, kortom: ik ben een inwoner van dit land, en geen gast.
[..]
Als asielzoeker, heb ik geen thuis meer, dus wordt ik maar naar mijn zogenaamde thuis gegooit, ook niet echt eerlijk dan toch?
Denk je dat politieke vluchtelingen het in hun kop halen om hier crimineel te zijn als ze de kans hebben te worden opgepakt en te worden terug gestuurd naar een land waar ze de doodstraf krijgen? Dan zou ik als vluchteling nog wel 3x nadenken voordat ik zo'n delict zou plegen.
[..]
Mwa, zoveel criminele asielzoekers zijn er ook niet, (heb ik het over serieuze zaken). Maar de rest die het wel doet, kun je niet terugsturen, omdat ze de kans lopen om vermoord te worden, en dat zou ons niet beter maken.
Tuurlijk is het wel opgelost, als ie in eigen land gaat stelen komt ie daar in de bak, kost het ons niets... criminaliteit moet niet beloont worden met een verblijfsvergunning.
[..]
Criminaliteit moet zeker nooit beloond worden! Je laat deze mensen onbetaald werk doen voor een hap voer en veiligheid+onderdak, daar kunnen we wel wat extra rendement uithalen, en het is bovendien humaan.
Ik wil daarmee ook de pakkans omhoog gooien, dus als je dan eens iets crimineels doet, dat er een grotere kans is dat je gepakt wordt. Je hoort mij nergens zeggen dat het simpel is, dit zijn alleen de ruwe lijnen van mijn beleidsidee.
[..]
Blaat!, wat voor zin heeft het verhogen van de pakkans nou als ze toch weer in het criminele circuit belanden, dus die sociaal medewerkers etc. heb je ook nodig en die kosten ook bakken vol geld :)
Nee, je houdt geld over, want er wordt nu al ontzettend veel extra geld in de politie gestoken bij het beleid dat het kabinet nu heeft staat o.a. in dat er meer blauw op straat moet komen. Dus je doet er nog een extra schepje bovenop.
[..]
Verander dat schepje maar in schep, extra materiaal, training etc. etc. Gevangenissen?
Dat zeg ik net, i.p.v. 4,2 miljard aan asielbeleid maximaal 2 miljard. Dan heb ik dus nog 2,2 miljard over... dat verdeel je dus over politie, verenigingen en een fonds om mensen te helpen buiten NL.
[..]
4,2 miljard -2 miljard = 2,2 miljard
Laten we es kijken, bijv. een verdubbeling van onze huidige politie macht.
Oei dat zijn veel centjes, waarschijnlijk wel meer dan 2,2 miljard :( want we kunnen onze huidige justituele structuur amper handhaven. Nou jmmr, dan gaan we lkkr niet die arme mensen helpen?
Als we een zogenaamde betere wereld willen zullen we offers moeten brengen. Anders blijven we vastzitten en daar zal de situatie absoluut niet beter op worden...[quote]
Hmm, ja dat snap ik ook, maar dat is dus ook geen oplossing, want het land blijft arm, bevolking gaat weg, en mensen die wat weten gaan ook naar het buitenland, dus wordt het alleen maar erger.
Daarbij wil ik zeggen dat het kostenplaatje echt niet boven het haalbare schiet. We hebben 1 miljard dus is er 1 miljard uit te geven. Meer niet. Kijk, we moeten rekening houden dat we niet de hele wereld kunnen helpen, maar als we mensen dan helpen, doe het dan in hun eigenland / omgeving.
[..]
Ga op dit argument in AUB, de meeste vluchtelingen verlaten hun land omdat de situatie daar niet te houden is. Je zou militairen moeten mee sturen, tenten, en de hele zooi, infrastructuur moeten herstellen, en dat alles in tijden van chaos :?
Dat zou pas bakken vol geld kosten, zorg dat de mensen hier binnenkomen een goeie opleiding genieten, en een nuttige bijdrage kunnen leveren aan de huidige maatschappij. Terug sturen in geval van criminele activiteit? Helemaal niet dan moet je ook nog es een ticket dokken. Gewoon in een kamp douwen en laten werken.
ik schreef hierboven Je laat deze mensen onbetaald werk doen voor een hap voer en veiligheid+onderdak, daar kunnen we wel wat extra rendement uithalen, en het is bovendien humaan.
Waar haal jij trouwens de wijsheid vandaan dat het negatief uit zou pakken?
Dit lijkt mij dus geen kortzichtig en slecht beleid, anders zou ik het niet voorstellen.
Ik hoop dat ik je nu duidelijk maak, dat je beleid niet werkt in de huidige vorm.
Er zijn landen die dit toepassen (niet in zijn geheel), maar er geen rendement uithalen.
Hoezo zou het niet te realiseren zijn? Vanwege de kosten? Nou die vallen wel mee zoals ik al zei,
Nopes die vallen niet mee :(
wat niet mee valt is dat er steeds meer asielzoekers naar NL komen, die dus steeds meer geld gaan kosten (straks misschien wel 7 miljard) en da's dus ook duur.
Dat is zker veel geld, ja. Daarom moet je zorgen dat deze mensen zo snel mogelijk in de maatschappij kunnen integreren en hun bijdrage in positieve zin kunnen leveren. Wedden dat je het geld er dan uithaalt.
Je kan beter nu een oplossing kiezen die dat helpt te voorkomen en de mensen helpt die hulp nodig hebben.
Oorlog in een land is moeilijk te verkomen.....
Tot nu toe heb ik van jou nog steeds ook nog geen argumenten gehoord (sommige dan) waardoor ik vind dat mijn beleid slecht en ondoordacht is. Het is bovendien nog niet af...en het zijn maar ruwe lijnen zoals ik denk dat we zouden moeten gaan denken.
Mmm...als je je beleid nou zo zou aanpassen met de wijzigingen die ik je net geef, zou ik misschien enigszins kunnen meegeven. Ik denk dat mijn argumenten absoluut niet onredelijk klinken toch :?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 11 november 2001 18:03 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

onze ozo wijze vogel, in hoeverre ik het met hem eens ben? Ik ben het eens met mijn eigen stelling, en that's it, als het daar teveel van afwijkt ben ik het daar dus niet mee eens. Maar wil je hiermee suggeren dat ik ook een "kortzichtig ventje" ben en/of een rechtse lul die dood moet?
Verder ben ik het wel met je eens, maar ik vind dat lombdude
VER buiten zijn boekje is gegaan.
O nee zeker niet, ik denk dat jij juist de enige waardige tegenstander bent, zie dit eerder als een compliment, en je moge het dus ook zo opvatten :7

• Liam

Liam

Op zondag 11 november 2001 18:17 schreef MaDLiVe het volgende:
O nee zeker niet, ik denk dat jij juist de enige waardige tegenstander bent, zie dit eerder als een compliment, en je moge het dus ook zo opvatten :7
:7 discussies moeten nou eenmaal goed gevoerd worden, ik denk dat wij aardig op niveau aan het discusieren zijn... dus bij deze ook mijn complimenten :)

• Liam

Liam

Op zondag 11 november 2001 18:15 schreef MaDLiVe het volgende:
Als asielzoeker, heb ik geen thuis meer, dus wordt ik maar naar mijn zogenaamde thuis gegooit, ook niet echt eerlijk dan toch?
Je thuis is toch je land waar je vandaan komt? Mijn thuis is altijd Nederland geweest, en ik heb o.a. ook in Belgie en Frankrijk gewoont....
Mwa, zoveel criminele asielzoekers zijn er ook niet, (heb ik het over serieuze zaken). Maar de rest die het wel doet, kun je niet terugsturen, omdat ze de kans lopen om vermoord te worden, en dat zou ons niet beter maken.
Dat is met de politieke asielzoekers ook zo, die zullen zeker minder crimineel zijn dan de economische asielzoekers (want die kan je wel terug sturen, lopen geen gevaar in eigen land, ze willen alleen een betere toekomst).
Dus opzich kan ik me voorstellen dat je onderscheid maakt tussen "politieke" en "economische" asielzoekers. Wat ik echter wel vind, is dat als er in een land een andere regering is, dat de politieke vluchteling zou moeten terug keren, mits de situatie dat toelaat. En we kunnen ook niet unlimited politieke vluchtelingen opnemen. Kijk, ik begrijp dat we zoveel mogelijk mensen willen helpen, maar er is gewoon een grens waarbij ons land en onze economie ten koste gaat daaraan. Dit wil ik ten alle tijden voorkomen, en dus vind ik dat er een ander beleid moet komen, waarbij mensen die schade berokkenen aan de maatschappij weer naar huis worden gestuurd. Als de meeste asielzoekers (economische) geen criminele feiten plegen (of heel weinig zoals je zegt) dan is er toch niets aan de hand met mijn beleid? Dan worden ze ook niet terug gestuurd en zetten deze mensen zich in in de maatschappij. Geen probleem, welkom. Maar ook tot een bep. capaciteit is bereikt. Er zijn in Nederland niet unlimited hulpverleners en banen beschikbaar. Er moet een moment komen waarop we moeten zeggen (en zeker tegen economische vluchtelingen) "sorry jongens maar het kan niet meer". Dat moment komt er, kijk eens naar Duitsland, wat een gigantisch land dat is en frankrijk, hoeveel asielzoekers nemen die landen op in verhouding tot NL? Veel te weinig....
Criminaliteit moet zeker nooit beloond worden! Je laat deze mensen onbetaald werk doen voor een hap voer en veiligheid+onderdak, daar kunnen we wel wat extra rendement uithalen, en het is bovendien humaan.
Maar als ze crimineel zijn, dan komt toch juist de veiligheid in het geding? En die hap voer is ok, maar dat onderdak is een gevangenis neem ik aan, ten slotte was en blijft het een crimineel feit, en dan krijg je weer dat mensen dat inhumaan vinden om ze op te sluiten... en gevangenissen zijn ook niet gratis...
Blaat!, wat voor zin heeft het verhogen van de pakkans nou als ze toch weer in het criminele circuit belanden, dus die sociaal medewerkers etc. heb je ook nodig en die kosten ook bakken vol geld :)
Ze belanden toch niet weer in het criminele circuit? Als een asielzoeker iets doet wat zeer ernstig is (denk hierbij aan moord, doodslag, verkrachtig, ontvoering enz.) en je zet hem het land uit gaat de veiligheid in NL weer omhoog, tenslotte is de beste man (/vrouw) er niet meer, bovendien weten andere landen dan dat deze persoon tot ernstige criminele delicten in staat is, ze kunnen er voor kiezen om hem op te nemen en dan te helpen, maar ze kunnen hem ook direct naar huis sturen (als b.v. de opvangcentra voor dit soort mensen vol zit (wachtlijsten doen we dus niet aan, het is OF in het opvangcentra OF naar huis, niet eerst ergens in een andere centra, want dan zit de persoon alsnog in de maatschappij, en dat willen we nou juist voorkomen, dat hij zonder behandeling in de maatschappij komt.)
Verander dat schepje maar in schep, extra materiaal, training etc. etc. Gevangenissen?
Ja, dat doet het kabinet nu ook al, een schep er boven op, en daar kan dan nog wel weer een schepje boven op( volgens mijn beleid).
Oei dat zijn veel centjes, waarschijnlijk wel meer dan 2,2 miljard :( want we kunnen onze huidige justituele structuur amper handhaven. Nou jmmr, dan gaan we lkkr niet die arme mensen helpen?
Als we een zogenaamde betere wereld willen zullen we offers moeten brengen. Anders blijven we vastzitten en daar zal de situatie absoluut niet beter op worden...
Veel centjes worden er nu ook al ingestopt, dus het argument dat er meer politie op straat meer geld kost, is ook zo, maar dat is niet relevant, omdat dat nu het al beleid is van het kabinet om meer blauw op straat te hebben, daar is dus al geld voor gereserveerd, dat wordt nu uitgevoerd, en in mijn beleid neem ik dat op. En dat "nou ja jammer, dan gaan we lekker niet die arme mensen helpen" die worden geholpen door het fonds wat in leven wordt geroepen dan. Artsen zonder grenzen en het Rode kruis kunnen daar dan dus gebruik van maken om voor deze mensen b.v. medicijnen, voedsel en tenten te kopen. Daarmee kunnen de ECHTE vluchtelingen (mensen die meestal niet heel erg ver komen omdat ze ziek/oud of gewoon geen geld hebben om de reis naar NL te maken) mee worden geholpen. Een stuk beter vind ik persoonlijk.
Ik hoop dat ik je nu duidelijk maak, dat je beleid niet werkt in de huidige vorm.
Er zijn landen die dit toepassen (niet in zijn geheel), maar er geen rendement uithalen.
Als je het politiebeleid bedoelt, dan ben ik het niet met je eens, want dat gaan we ook doen in Nederland. Meer agenten op straat, meer geld naar de politie, het is een beleid dat nu gevoerd word. Ik probeer dit er ook bij te betrekken, want als ik alleen mijn stelling dat als je een "criminele asielzoekers eruit moet gooien bij een ernstig delict", dan krijg je dat mensen je kortzichtig vinden, dan zijn er mensen die dan weer vragen "hoe ga je dat beleid controleren dan" nou met die extra politie is de pakkans vergroot, en zo hoop ik ze dus te pakken. Dat is het enige wat ik daarmee wil zeggen. Bovendien: welke landen passen dit asielbeleid wat ik nu voorstel toe dan? Ik dacht niemand hoor.... maar vol verwachting klopt mijn hart :7
Nopes die vallen niet mee :(
Die vallen dus wel mee, want ik ga er gewoon simpel weg minder geld aan uitgeven. Meer aan andere zaken, zoals o.a. nog meer geld aan politie en b.v. zaken als onderwijs, die ook onze aandacht vragen. Maar OOK aan hulp aan vluchtelingen, sterker nog, ik stel zelfs voor om er een speciaal fonds voor op te richten waarmee hulp organisaties belangrijke zaken kunnen kopen voor de vluchtelingen ter plekke. Denk dan aan b.v. tenten (om tentenkampen mee te maken) medicijnen om ziektes te bestrijden en voedsel om ze te eten te kunnen geven. Dan kan je voor 1 miljard VEEL meer mensen helpen als dat je nu kan. Niet iedere vluchteling heeft immers de kans om naar nederland te komen. Ik ben van mening dat je zo drie dingen bereikt, namelijk:
1) De mensen hoeven niet de halve wereld af om te worden geholpen, ze kunnen in omringende landen worden opgevangen, eventueel worden de omringende landen dan ook fincieel geholpen (zoals pakistan nu) en vanuit het fonds kunnen hulp organisaties voedsel en medicijnen en tenten inkopen, zodat de mensen goed kunnen worden opgevangen.
2) Er zijn minder asielzoekers in Nederland die er echt zouden moeten zijn. (economische vluchtelingen hebben bij mij inderdaad minder prioriteit dat politieke of voor oorlog gevluchte vluchtelingen)
3) Mensen kunnen sneller hun draai weer in hun eigen leven vinden als de situatie in hun thuis land weer beter is. Ze zitten er dichter bij en ze kunnen dus beter en sneller terug keren naar hun eigen omgeving.

Ik denk dat dit beste oplossing is, wat vind jij dan?
Dat is zker veel geld, ja. Daarom moet je zorgen dat deze mensen zo snel mogelijk in de maatschappij kunnen integreren en hun bijdrage in positieve zin kunnen leveren. Wedden dat je het geld er dan uithaalt.
Ik ben het met je eens dat je de mensen die je toelaat (b.v. oorlogsvluchtelingen of politieke) zo snel mogelijk en zo optimaal mogelijk zou moeten laten integreren. Daarom zei ik ook dat ik graag de procedure zou verkorten. Ook hier kan geld in worden gestoken, als we gewoon minder uitgeven aan het asielbeleid zoals het nu gevoerd wordt.
De mensen die dus recht hebben op een verblijfsvergunning (dat moet dus een kleinere groep worden) moet sneller kunnen integreren, ze zullen dan inderdaad kennis opleveren over b.v. hun land en hun gebruiken, en zullen ook gewoon werken, en dus geld opleveren. Bovendien moeten we proberen, dat als we b.v. aan een quota zitten van 65.000 asielzoekers die aanwezig zijn, om ze via andere landen asiel te laten aanvragen. Maar dan dus niet in NL.
mee eens, maar je kan bijvoorbeeld politieke druk op een land uitoefenen dat bepaalde zaken niet toestaat. Er is niet altijd oorlog in een land dat mensen vluchten. Maar als er dan oorlog is, kan je het beste naar de omringende landen gaan en die hulp bieden bij het opvangen van vluchtelingen, want zeg nou zelf, de meeste vluchtelingen gaan toch de grens over naar een buurland? Het is echt niet zo dat de meeste naar Nederland komen hoor. En ik wil gewoon ook de meeste vluchtelingen helpen. Daar, bij hun buurlanden.
Mmm...als je je beleid nou zo zou aanpassen met de wijzigingen die ik je net geef, zou ik misschien enigszins kunnen meegeven. Ik denk dat mijn argumenten absoluut niet onredelijk klinken toch :?
Je argumenten klinken ook niet onredelijk, dat bedoel ik ook niet. Argumenten zijn er om weerlegt te worden :) , zeg ik altijd maar.
En voor de rest: zo goed? :7

• Liam

Liam

Ik wil daarbij nog even de volgende zaken toevoegen ter verduidelijking:
Een vreemdeling is iemand die niet de Nederlandse nationaliteit heeft.
Een asielzoeker is een vreemdeling die een aanvraag heeft gedaan voor politiek asiel.
Een vluchteling is een vreemdeling van wie (op grond van het Vluchtelingenverdrag van Genève) is vastgesteld dat hij in zijn land van herkomst gegronde vrees heeft voor vervolging vanwege zijn politieke en/of godsdienstige overtuiging, nationaliteit, ras of het behoren tot een bepaalde sociale groep.
Een economisch migrant is iemand die vanwege de economische situatie naar een ander land verhuist

Dit ter verduidelijking.
Credits overigens: de JOVD uit het volgende document:
Notitie: Europees Asiel- en Migratiebeleid

Deze begrippen zijn dan helder hoop ik nu.

Verwijderd

Topicstarter
Sodemieter op man, nadat "die Fransen", "die duitsers" en "die joden" kwamen kregen we toch ook geen burgeroorlog..... :(

(Voor hen die WEL over een IQ van meer als kamertemperatuur beschikken: ik doel hier op de Hugenoten, de duitsers uit het begin van de 20e eeuw en de joden uit Rusland en Portugal, 17e eeuw)

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als we allemaal ophouden met generaliseren en niet meer van elkaar zeggen dat ons IQ gelijk is aan de temperatuur buiten, dan blijft zo'n draadje langer leuk. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

ok, ik kan begrijpen dat sommige mensen vallen over mijn opmerking "val dood rechtse lul". Was inderdaad behoorlijk ongenuanceerd. Sorry daarvoor. Maar om nou te zeggen dat IK degene ben die buiten zijn boekje gaat? Hmmm, jammer dat sommige mensen er zo over denken.

Ik heb overigens wel geprobeerd om in mijn reply op The Bird een aantal argumenten aan te dragen tegen zijn "stellingen" (ik vind het rechts gebral van een verwend jochie, maar goed...) . Zijn argumenten waren ook zo algemeen dat ik het niet nodig vind om daar met gedetailleerde tegenargumenten op te reageren.

Dan nog het volgende: Liam Xi, Wat is er mis met een economische vluchteling? In 20 jaar neo-liberalisme (sinds Reagan/Thatcher) is de economische ongelijkheid in de wereld nog nooit zo groot geweest. Is het zo raar dat sommige mensen hier komen halen wat ze daar niet kunnen krijgen, maar wel elke dag zien (westerse commercials, McDonalds, Coca Cola...) En vergeet niet de grote groep europeanen die na WO-2 naar de VS en Canada trokken om een beter bestaan op te bouwen. Economische migratie is van alle tijden.

• Liam

Liam

Op maandag 12 november 2001 09:44 schreef lombdude het volgende:
ok, ik kan begrijpen dat sommige mensen vallen over mijn opmerking "val dood rechtse lul". Was inderdaad behoorlijk ongenuanceerd. Sorry daarvoor. Maar om nou te zeggen dat IK degene ben die buiten zijn boekje gaat? Hmmm, jammer dat sommige mensen er zo over denken.
Ik praat niet goed dat The Bird een goede doordachte stelling neerzet, maar om daar op te reageren met val dood rechtse lul is gewoon te ver gaan. Hij heeft nergens zulk taalgebruik als jouw gebruikt, en bovendien is de FAQ er duidelijk in.
de FAQ zegt:
- Speel niet op de man Als iemand een standpunt verkondigt waar je het niet mee eens bent, pak hem dan op het standpunt. Een van de vervelendste dingen die je kan doen is in plaats daar van de persoon zelf aanvallen. Dus iemand die vertelt waarom hij vindt dat het asielbeleid moet worden aangepast moet niet beantwoordt worden met "Jij bent gewoon een vieze fascist!"

- Respecteer elkaar De mensen op dit forum zijn niet je vijanden, maar je gesprekspartners. Dit geldt ook voor mensen die het niet met je eens zijn. Respecteer elkaar, dat komt de sfeer ten goede.
Ik heb overigens wel geprobeerd om in mijn reply op The Bird een aantal argumenten aan te dragen tegen zijn "stellingen" (ik vind het rechts gebral van een verwend jochie, maar goed...) . Zijn argumenten waren ook zo algemeen dat ik het niet nodig vind om daar met gedetailleerde tegenargumenten op te reageren.
Juist dit soort mensen zou je moeten overtuigen is mijn mening, als je mensen zover krijgt dat ze achter jouw staan, dan heb je een goed verhaal. Dat je het rechts gebral vind tot daar aan toe, maar waarom dan weer "verwend jochie" erachter zetten? Dat is weer net een stapje te ver. Bovendien Madlive en ik zijn ook in discussie met elkaar, en ik zeg toch ook niet tegen madlive dat ik het maar links gebral vind? Hij komt juist met goeie ideeen die weer tot nadenken vragen, en madlive zegt ook niet dat ik weer met rechts gebral aankomt...... gebral zou je boven moeten staan, that's all. En dat je zijn argumenten te algemeen vind om met gedetaileerde tegen argumenten te komen, dat is een kans die je laat liggen, zo zou ik het zien. Maar da's mijn mening.
Dan nog het volgende: Liam Xi, Wat is er mis met een economische vluchteling? In 20 jaar neo-liberalisme (sinds Reagan/Thatcher) is de economische ongelijkheid in de wereld nog nooit zo groot geweest. Is het zo raar dat sommige mensen hier komen halen wat ze daar niet kunnen krijgen, maar wel elke dag zien (westerse commercials, McDonalds, Coca Cola...) En vergeet niet de grote groep europeanen die na WO-2 naar de VS en Canada trokken om een beter bestaan op te bouwen. Economische migratie is van alle tijden.
Nou, wat er mis is met economische migranten zal ik je vertellen, ze zijn geen prioriteit. Ik maak onderscheid tussen mensen die vluchten vanwege politiek of oorlog, en tussen economische vluchtelingen. Die zijn gewoon minder belangrijk. Ik neem liever mensen in NL op die een ECHTE reden hebben waarom ze niet meer thuis zitten. (aka hun huis staat er niet meer, ze worden gezocht door foute regimes enz.) dan dat ik diezelfde plaats geef aan iemand die meer geld wil verdienen en een beter bestaan wil hebben. Laten we eerlijk wezen, er moet een quota komen op het aantal asielzoekers. Daarbij moet je dus prioriteiten gaan uitdelen aan mensen, en ja, dan ga je dus onderscheid maken. En er zijn mensen die dat verkeerd vinden, en dat iedereen hier welkom moet zijn, dat KAN gewoon niet. Daar zijn we te klein voor in de wereld ( zowel fysiek als economisch als politiek gezien). Je kan niet iedereen helpen, probeer en dan zoveel mogelijk te helpen, en dat wil ik juist bereiken. Mijn doelstellingen bij mijn beleid zijn duidelijk denk ik.
- Zoveel mogelijk mensen helpen in nood
- Zo min mogelijk mensen in NL opnemen (althans een quota instellen daarvoor).
Hoe dat allemaal zou moeten hebben ik dus op de vorige pagina's beschreven.

• Liam

Liam

Hmm nou, om een of andere manier kan ik mijn post niet meer editen, dus hier deel twee van de FAQ die ik er bij wou hebben:

FAQ
Flame niet Ruzies en dergelijke moeten voorkomen worden.[b] Ga anderen niet uitschelden, of op andere wijze vervelend bejegenen.[b]
Als iemand tegen jou gaat flamen, wees de wijste en ga er niet op in. Lok ook geen flames uit door uitspraken te doen als "Alle Christenen zijn gek!"

Spreekt voor zich lijkt me.
The Bird was ook fout, daar niet van, maar jij ook..
Ik stel voor dat we dit i.i.g. laten rusten en verder gaan met de echte discussie.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 08:09 schreef SAPman het volgende:

[..]

Sodemieter op man, nadat "die Fransen", "die duitsers" en "die joden" kwamen kregen we toch ook geen burgeroorlog..... :(

(Voor hen die WEL over een IQ van meer als kamertemperatuur beschikken: ik doel hier op de Hugenoten, de duitsers uit het begin van de 20e eeuw en de joden uit Rusland en Portugal, 17e eeuw)
wat ben jij voor oetlul dan? die joden en duitser en shit komen toch uit europa? die hebben europese normen en waarden.. degenen die uit afrika en turkije komen, die hebben dat niet...echt zon wijsneus opmerking zonder te lezen |:( lees eerst dan! :7

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 17:25 schreef Liam_xi het volgende:
Hmm nou, om een of andere manier kan ik mijn post niet meer editen, dus hier deel twee van de FAQ die ik er bij wou hebben:

FAQ
Flame niet Ruzies en dergelijke moeten voorkomen worden.[b] Ga anderen niet uitschelden, of op andere wijze vervelend bejegenen.[b]
Als iemand tegen jou gaat flamen, wees de wijste en ga er niet op in. Lok ook geen flames uit door uitspraken te doen als "Alle Christenen zijn gek!"

Spreekt voor zich lijkt me.
The Bird was ook fout, daar niet van, maar jij ook..
Ik stel voor dat we dit i.i.g. laten rusten en verder gaan met de echte discussie.
wat is dat voor onzin post dan? jij bent de enige die flames zit uit telokken :o

Verwijderd

alleen die titel suggereert al dat het meerendeel crimineel is... waarom geen topic "Wat te doen met Criminele Nederlanders?" die mogen van mij ookwel wat aangedaan worden

• Gnoom
Op maandag 12 november 2001 17:44 schreef HeiT het volgende:

wat ben jij voor oetlul dan? die joden en duitser en shit komen toch uit europa? die hebben europese normen en waarden.. degenen die uit afrika en turkije komen, die hebben dat niet...echt zon wijsneus opmerking zonder te lezen |:( lees eerst dan! :7
een stukkie van turkije hoort toch ook bij europa? Is dat dan weer net dat uitzonderingetje ofzo? Loopt er nou precies een cultuurgrens tussen afrika en europa, en hebben alle europeanen dezelfde cultuur?

enneh, graag niet schelden, al vind je dit een domme opmerking. Dingen als oetlul zijn nergens voor nodig, zelfs niet als de ander ook iets naars tegen jou zegt.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

[..]

Europese normen en waarden...leg uit mijn beste, wat zijn de Europese waarden en normen....en in hoeverre verschillen die met de rest van de wereld...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 12 november 2001 17:49 schreef HeiT het volgende:

[..]

alleen die titel suggereert al dat het meerendeel crimineel is... waarom geen topic "Wat te doen met Criminele Nederlanders?" die mogen van mij ookwel wat aangedaan worden
Misschien, heel misschien was het wijs om eerst de hele discussie door te lezen voordat u ging replyen.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:46 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Europese normen en waarden...leg uit mijn beste, wat zijn de Europese waarden en normen....en in hoeverre verschillen die met de rest van de wereld...
nou kijk in islamitsche landen enzo doen ze aan doodstraf en spul, als een vrouw in turkije vreemdgaat gebeurd het heel vaak dat ze na een week "spoorloos" is... In afrika is vrouwenbesnijdenis heel normaal.. in nederland niet.. allemaal verschillen.. zo kan ik nog wel halfuur door gaan

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 12 november 2001 21:41 schreef HeiT het volgende:

[..]

nou kijk in islamitsche landen enzo doen ze aan doodstraf en spul, als een vrouw in turkije vreemdgaat gebeurd het heel vaak dat ze na een week "spoorloos" is... In afrika is vrouwenbesnijdenis heel normaal.. in nederland niet.. allemaal verschillen.. zo kan ik nog wel halfuur door gaan
Ik denk dat je beter je huiswerk moet doen.

Je argumenten kloppen niet en ik ga de moeite niet doen om ze te weerleggen.

Laat ik het anders formuleren, de dingen die je hierboven opnoemt als duidelijke verschillen kloppen niet helemaal, tuurlijk zijn er verschillen in Cultuur (niet de absolute waarden van de "waarden & normen") maar die zijn wezenljk te overbruggen.
Het id om een apart land op te richten voor vluchtelingen is daarom ook onzin omdat daar dan de eventuele zelfde problemen zullen ontstaan

• Gnoom
Op maandag 12 november 2001 08:15 schreef Lord Daemon het volgende:
Als we allemaal ophouden met generaliseren
Op maandag 12 november 2001 21:41 schreef HeiT het volgende:

In afrika is vrouwenbesnijdenis heel normaal
Sorry hoor, jij hoort ervan dat het gebeurt in Afrika, DUS is het heel normaal? Ga eerst eens nakijken in welke gebieden het gebeurt, en hoeveel mensen het nou zo'n beetje normaal vinden, i.p.v. dat je zegt dat heel afrika het doet.
Op maandag 12 november 2001 22:15 schreef teeuwen het volgende:
ja sorry hoor.....maarre het bovengaande is wel het laatste wat als serieus gekenmerkt mag worden.......ik heb nog nooit zo'n bullshit-verhaal gelezen.....en dan ook nog eens een keer in moeilijke zinsconstructies en woorden...daar wordt het verhaaltje niet intelligenter van.

Zeg voortaan gewoon: Het is onzin, en de argumenten kloppen niet. Punt.

Teeuwen
Waar bemoei jij je nou mee? Je wilt dat alles grappig is ofzo? Als er ergens mensen zijn die wat serieus willen zeggen mag dat toch? En als jij dat niet wilt ga je toch ergens anders neuzen in plaats van dat je mensen gaat irriteren door je onzin op te schrijven.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22
Waar moet ik eerst me beginnen?
Laat ik eens beginnen te vertellen dat ik een halve nederlander / halve spanjaard ben.

Ben dus allachtoon maar ook weer niet...heb dubbele nationaliteit..mag in beide landen stemmen. Heb ook in beide landen legerplicht ten tijde van oorlog. Ja best lastig :)

Zelf voel ik me meer spanjaard dan hollander..terwijl ik hier geboren en getogen ben..misschien mijn rootes? I dunno
Voel me dus ook vaak aangesproken als het over allachtonen gaat.

Er zijn 2 dingen die mij erg iriteren, mij bijna woest maken..dat zijn die eikels (types zoals groen links en dergelijke) die vinden dat nederlanders begrip moeten opbrengen voor allachtonen. Heb je wel eens de stembiljetten gezien van tegenwoordig!!!! In wel tien verschillende talen!!! Verdomme..om een aardig beeld te krijgen van een politieke partij moet je toch de verschillende media bekeken hebben om een subjectief beeld van de politiek te krijgen :( En wat heb je daarvoor nodig JUIST nederlandse taal!!! Dit is maar een voorbeeld want, er zijn wel meer dingen hierover te vertellen maar á fijn we gaan verder.
Cultuur begrip is punt 2, verdomme gelijke maten straffen als een hollander. Kan toch ook niet bij een boer een }:O gaan doden omdat het bij me cultuur hoort! Nee het is vrij extreme voorbeeld maar ik vind dat je hier gewoon naar nederlandse gewoontes en normen moet leven. Probeer maar eens als blonde snol met een kort rokje en topje in Iran of iets dergelijks te lopen. Daar kennen ze GEEN cultuur begrip! Nee hups met z'n alle met die snol naar het stadion voor een steniging!!

Dit moest er ff uit..er zijn nog tal van voorbeelden en zo, maar het is wel duidelijk zo denk ik.

Criminalteit zelf oplossen is een ander verhaal, je kunt ze wel weg sturen en dan..paar maaden later staan ze weer voor de stoep van een asielzoekers centrum. Wat ik overigens een vijf sterren hotel vind...minder mag ook, waar ze vandaan komen hebben ze vaak niet eens de secundaire en tertiare levensbehoefte die wij wel kennen. Ik zelf heb zo iets van dat je, als je jezelf als allachtoon beschouwt je ook moet gedragen naar nederlandse normen en waarden. Je bent hier zoals velen zeggen te gast. Als je dus niet gedraagt moet je deze mensen terug sturen naar het land van herkomst maar deze wel registreren, zodat herhaling niet voorkomt (met vinger afdrukken of dna bijvoorbeeld). Gauw afgelopen dus, als je als autochtoon beschouwt moet je niet met excusen voor cultuur en dergelijke aankomen en gestraft worden naar nederlandse maatstaven.

Ik weet dat ik hier en daar wat extreme voorbeelden heb gebruikt. Heb ook veel het woord nederlanders genoemd, voormij is een nederlander alles wat een nederlandse identiteit heeft. Al met al moest ik wat zaken kwijt :)

• Liam

Liam

Op maandag 12 november 2001 17:45 schreef HeiT het volgende:
wat is dat voor onzin post dan? jij bent de enige die flames zit uit telokken :o
Probeer maar eens mijn stelling onderuit te halen dan, als je het allemaal zo goed weet, ik gun je veel plezier, en als je voortaan een discussie gaat joinen, ga dan eerst een alles lezen voordat je ondoordacht teksten neerzet die absoluut onzin zijn.
B.v.d.

• Liam

Liam

Op maandag 12 november 2001 17:49 schreef HeiT het volgende:
Nog zo'n domme opmerking, de titel van deze topic suggereert helemaal niet dat het merendeel crimineel is, het is een vraag. De titel suggereert dat er criminele allochtonen zijn, nou dat hoeft niemand hier te ontkennen.
Verder stelt de titel de vraag: Wat moeten we hier dan mee doen.
En voor de rest zou ik zeggen --> Lees het hele verhaal nog maar eens door, dan zie je wat een onzin je post.

• Liam

Liam

MaDLive --> Wat vond je nou van mijn ideeen op de vorige pagina?? Ik smacht naar kritiek / argumenten , zeker omdat het niveau een beetje naar beneden gaat hier, Let's stick to the discussion!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 22:10 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter je huiswerk moet doen.

Je argumenten kloppen niet en ik ga de moeite niet doen om ze te weerleggen.

Laat ik het anders formuleren, de dingen die je hierboven opnoemt als duidelijke verschillen kloppen niet helemaal, tuurlijk zijn er verschillen en Cultuur (niet de absolute waarden van de "waarden & normen") maar die zijn wezenljk te overbruggen.
Het id om een apart land op te richten voor vluchtelingen is daarom ook onzin omdat daar dan de eventuele zelfde problemen zullen ontstaan
Op maandag 12 november 2001 22:15 schreef teeuwen het volgende:
ja sorry hoor.....maarre het bovengaande is wel het laatste wat als serieus gekenmerkt mag worden.......ik heb nog nooit zo'n bullshit-verhaal gelezen.....en dan ook nog eens een keer in moeilijke zinsconstructies en woorden...daar wordt het verhaaltje niet intelligenter van.

Zeg voortaan gewoon: Het is onzin, en de argumenten kloppen niet. Punt.
Op maandag 12 november 2001 22:24 schreef Gnoom het volgende:

Waar bemoei jij je nou mee? Je wilt dat alles grappig is ofzo? Als er ergens mensen zijn die wat serieus willen zeggen mag dat toch? En als jij dat niet wilt ga je toch ergens anders neuzen in plaats van dat je mensen gaat irriteren door je onzin op te schrijven.
Ik kan er geen goede argumentatie in ontdekken. Alleen een flinke hoeveelheid nietszeggende moeilijke zinsconstructies zoals Teeuwen al zegt.

• Liam

Liam

Op maandag 12 november 2001 23:54 schreef teeuwen het volgende:
Dusss.. niet alleen maar onzin wat wij plaatsen?
Nou, moderator... lees dit eens... er zijn mensen die onze mening wel op prijs stellen!

Teeuwen
Beste teeuwen --> hierbij mijn hele verhaal met stelling en mijn laatste verdeging / aanpassing daaraan. Dit is een stelling met doordachte argumenten. Ik neem aan dat je het allemaal gaat lezen. B.v.d.
Ik zeg alleen dat mensen als Heit niet weer moeten gaan posten en weer met ideeen aankomen die al zijn geweest. Lezen, dan posten. Niet posten en dan te horen krijgen "dat is al gezegt".
Voor de rest zou ik tegen iedereen eens zeggen lees mijn post van een pagina terug, daar staat van A tot Z een stelling waarom ze eruit moeten, wie ze zijn, met argumentatie erbij. Da's een stuk beter nl. dan alleen posten van "eruit moeten ze". Verwijzen naar mijn argumten mag altijd, ze staan er niet voor niets .

We bereiden de politiemacht uit, zodat er meer toezicht is en meer een gevoel van veiligheid bij de burgers is, we doen dit o.a. door er meer geld in te stoppen, betere marketing van het politiewerk en het werk opzich aantrekkelijker maken. Doordat er meer politie is vergroten we de pakkans van criminelen (autochtoon en allochtoon)en verkleinen we (waarschijnlijk) het vandalisme. De straffen die justitie uit gaat delen gaan omhoog, zowel voor asielzoekers als autochtoon. Maar, voor de autochtonen gaat de straf minder omhoog als voor de asielzoekers , dit omdat ik van mening ben dat als je ergens te gast bent je je gewoon netjes gedraagt, en als je dat doet is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan kan je dus (al naar gelang het delict) het land uit worden gezet (da's de ultime straf)

B.v.d
Da's dus mijn stelling --> beleid is mijn stelling kom nou maar eens met argumenten en gooi hem nou maar eens omver.
Of zeg dat je het ermee eens bent, of niet, waarom niet dan.
voordat je dat doet --> lees eerst dit hieronder nog
--------------------------------------------------------------------------------

Dat is met de politieke asielzoekers ook zo, die zullen zeker minder crimineel zijn dan de economische asielzoekers (want die kan je wel terug sturen, lopen geen gevaar in eigen land, ze willen alleen een betere toekomst).
Dus opzich kan ik me voorstellen dat je onderscheid maakt tussen "politieke" en "economische" asielzoekers. Wat ik echter wel vind, is dat als er in een land een andere regering is, dat de politieke vluchteling zou moeten terug keren, mits de situatie dat toelaat. En we kunnen ook niet unlimited politieke vluchtelingen opnemen. Kijk, ik begrijp dat we zoveel mogelijk mensen willen helpen, maar er is gewoon een grens waarbij ons land en onze economie ten koste gaat daaraan. Dit wil ik ten alle tijden voorkomen, en dus vind ik dat er een ander beleid moet komen, waarbij mensen die schade berokkenen aan de maatschappij weer naar huis worden gestuurd. Als de meeste asielzoekers (economische) geen criminele feiten plegen (of heel weinig zoals je zegt) dan is er toch niets aan de hand met mijn beleid? Dan worden ze ook niet terug gestuurd en zetten deze mensen zich in in de maatschappij. Geen probleem, welkom. Maar ook tot een bep. capaciteit is bereikt. Er zijn in Nederland niet unlimited hulpverleners en banen beschikbaar. Er moet een moment komen waarop we moeten zeggen (en zeker tegen economische vluchtelingen) "sorry jongens maar het kan niet meer". Dat moment komt er, kijk eens naar Duitsland, wat een gigantisch land dat is en frankrijk, hoeveel asielzoekers nemen die landen op in verhouding tot NL? Veel te weinig....
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Maar als ze crimineel zijn, dan komt toch juist de veiligheid in het geding? En die hap voer is ok, maar dat onderdak is een gevangenis neem ik aan, ten slotte was en blijft het een crimineel feit, en dan krijg je weer dat mensen dat inhumaan vinden om ze op te sluiten... en gevangenissen zijn ook niet gratis...
quote:
Blaat!, wat voor zin heeft het verhogen van de pakkans nou als ze toch weer in het criminele circuit belanden, dus die sociaal medewerkers etc. heb je ook nodig en die kosten ook bakken vol geld

Ze belanden toch niet weer in het criminele circuit? Als een asielzoeker iets doet wat zeer ernstig is (denk hierbij aan moord, doodslag, verkrachtig, ontvoering enz.) en je zet hem het land uit gaat de veiligheid in NL weer omhoog, tenslotte is de beste man (/vrouw) er niet meer, bovendien weten andere landen dan dat deze persoon tot ernstige criminele delicten in staat is, ze kunnen er voor kiezen om hem op te nemen en dan te helpen, maar ze kunnen hem ook direct naar huis sturen (als b.v. de opvangcentra voor dit soort mensen vol zit (wachtlijsten doen we dus niet aan, het is OF in het opvangcentra OF naar huis, niet eerst ergens in een andere centra, want dan zit de persoon alsnog in de maatschappij, en dat willen we nou juist voorkomen, dat hij zonder behandeling in de maatschappij komt.)
quote:

Ja, dat doet het kabinet nu ook al, een schep er boven op, en daar kan dan nog wel weer een schepje boven op( volgens mijn beleid).
quote:
Oei dat zijn veel centjes, waarschijnlijk wel meer dan 2,2 miljard want we kunnen onze huidige justituele structuur amper handhaven. Nou jmmr, dan gaan we lkkr niet die arme mensen helpen?
Als we een zogenaamde betere wereld willen zullen we offers moeten brengen. Anders blijven we vastzitten en daar zal de situatie absoluut niet beter op worden...

Veel centjes worden er nu ook al ingestopt, dus het argument dat er meer politie op straat meer geld kost, is ook zo, maar dat is niet relevant, omdat dat nu het al beleid is van het kabinet om meer blauw op straat te hebben, daar is dus al geld voor gereserveerd, dat wordt nu uitgevoerd, en in mijn beleid neem ik dat op. En dat "nou ja jammer, dan gaan we lekker niet die arme mensen helpen" die worden geholpen door het fonds wat in leven wordt geroepen dan. Artsen zonder grenzen en het Rode kruis kunnen daar dan dus gebruik van maken om voor deze mensen b.v. medicijnen, voedsel en tenten te kopen. Daarmee kunnen de ECHTE vluchtelingen (mensen die meestal niet heel erg ver komen omdat ze ziek/oud of gewoon geen geld hebben om de reis naar NL te maken) mee worden geholpen. Een stuk beter vind ik persoonlijk.
quote:

Als je het politiebeleid bedoelt, dan ben ik het niet met je eens, want dat gaan we ook doen in Nederland. Meer agenten op straat, meer geld naar de politie, het is een beleid dat nu gevoerd word. Ik probeer dit er ook bij te betrekken, want als ik alleen mijn stelling dat als je een "criminele asielzoekers eruit moet gooien bij een ernstig delict", dan krijg je dat mensen je kortzichtig vinden, dan zijn er mensen die dan weer vragen "hoe ga je dat beleid controleren dan" nou met die extra politie is de pakkans vergroot, en zo hoop ik ze dus te pakken. Dat is het enige wat ik daarmee wil zeggen. Bovendien: welke landen passen dit asielbeleid wat ik nu voorstel toe dan? Ik dacht niemand hoor.... maar vol verwachting klopt mijn hart
quote:
Nopes die vallen niet mee

Die vallen dus wel mee, want ik ga er gewoon simpel weg minder geld aan uitgeven. Meer aan andere zaken, zoals o.a. nog meer geld aan politie en b.v. zaken als onderwijs, die ook onze aandacht vragen. Maar OOK aan hulp aan vluchtelingen, sterker nog, ik stel zelfs voor om er een speciaal fonds voor op te richten waarmee hulp organisaties belangrijke zaken kunnen kopen voor de vluchtelingen ter plekke. Denk dan aan b.v. tenten (om tentenkampen mee te maken) medicijnen om ziektes te bestrijden en voedsel om ze te eten te kunnen geven. Dan kan je voor 1 miljard VEEL meer mensen helpen als dat je nu kan. Niet iedere vluchteling heeft immers de kans om naar nederland te komen. Ik ben van mening dat je zo drie dingen bereikt, namelijk:
1) De mensen hoeven niet de halve wereld af om te worden geholpen, ze kunnen in omringende landen worden opgevangen, eventueel worden de omringende landen dan ook fincieel geholpen (zoals pakistan nu) en vanuit het fonds kunnen hulp organisaties voedsel en medicijnen en tenten inkopen, zodat de mensen goed kunnen worden opgevangen.
2) Er zijn minder asielzoekers in Nederland die er echt zouden moeten zijn. (economische vluchtelingen hebben bij mij inderdaad minder prioriteit dat politieke of voor oorlog gevluchte vluchtelingen)
3) Mensen kunnen sneller hun draai weer in hun eigen leven vinden als de situatie in hun thuis land weer beter is. Ze zitten er dichter bij en ze kunnen dus beter en sneller terug keren naar hun eigen omgeving.
Ik denk dat dit beste oplossing is, wat vind jij dan?

quote:

Ik ben het met je eens dat je de mensen die je toelaat (b.v. oorlogsvluchtelingen of politieke) zo snel mogelijk en zo optimaal mogelijk zou moeten laten integreren. Daarom zei ik ook dat ik graag de procedure zou verkorten. Ook hier kan geld in worden gestoken, als we gewoon minder uitgeven aan het asielbeleid zoals het nu gevoerd wordt.
De mensen die dus recht hebben op een verblijfsvergunning (dat moet dus een kleinere groep worden) moet sneller kunnen integreren, ze zullen dan inderdaad kennis opleveren over b.v. hun land en hun gebruiken, en zullen ook gewoon werken, en dus geld opleveren. Bovendien moeten we proberen, dat als we b.v. aan een quota zitten van 65.000 asielzoekers die aanwezig zijn, om ze via andere landen asiel te laten aanvragen. Maar dan dus niet in NL.
quote:

mee eens, maar je kan bijvoorbeeld politieke druk op een land uitoefenen dat bepaalde zaken niet toestaat. Er is niet altijd oorlog in een land dat mensen vluchten. Maar als er dan oorlog is, kan je het beste naar de omringende landen gaan en die hulp bieden bij het opvangen van vluchtelingen, want zeg nou zelf, de meeste vluchtelingen gaan toch de grens over naar een buurland? Het is echt niet zo dat de meeste naar Nederland komen hoor. En ik wil gewoon ook de meeste vluchtelingen helpen. Daar, bij hun buurlanden.
Totzover mijn verhaal.

Verwijderd

Topicstarter

[..]

... Ik ben gek dat ik hierop inga, maar ja, als je je aangevallen voelt....

Ik heb het hier over 1700-zoveel. Toen was er evenveel verschil tussen Frankrijk en NEderland als er nu tussen Nederland en Ghana (of willekeurig welk ander land) bestaat. Door de industriele revolutie zijn grenzen vervaagd en afstanden kleiner geworden.

Europese normen en waarden bestaan pas sinds 1950. Daarom zullen we maar doen alsof je dit post'je niet geplaatst heb, okee? Doe voortaan effe nadenken voor je gaat schelden.

:r

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
die is gek !

europese normen en waarden ??!! wat moet ik me daar bij voorstellen ?

En alsof voor 1950 elk land dezelfde mening over alles had.

Dan heb ik het nog niet eens over de geloofskwestie gehad.

Nee ik denk echt dat je nog is je geschiedenis boekjes moeten open slaan.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Gnoom
Op dinsdag 13 november 2001 09:04 schreef salutem het volgende:
die is gek !
Is dit nou nodig?
europese normen en waarden ??!! wat moet ik me daar bij voorstellen ?

En alsof voor 1950 elk land dezelfde mening over alles had.
Als mensen het over de christelijke normen en waarden hebben, wil dat dan toch ook niet gelijk teggen dat alle christenen de zelfde mening over alles hebben. Allemaal dezelfde mening heeft hier dus niks mee te maken.

Verwijderd

tja.. ligt ook beetje aan hoe je het opvat

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
En waarom denk je dat het minder gaat worden dan ?
Wat bedoel je met gedragen ?
Als ie een overtreding heeft begaan ( door rood rijden ) ofzo meteen terugsturen of nadat ie meerdere malen is opgepakt ?
Als het de laatste is support ik je !

dikzak

• Liam

Liam

Op dinsdag 13 november 2001 19:18 schreef Chello200 het volgende:
Wat bedoel je met gedragen ?
Als ie een overtreding heeft begaan ( door rood rijden ) ofzo meteen terugsturen of nadat ie meerdere malen is opgepakt ?
Als het de laatste is support ik je !
Nee hoor, bij b.v. meervoudige delicten (in herhaling vallen van) en dan b.v. inbreken. En dan niet twee keer maar b.v. 3 keer. En natuurlijk bij de ernstige delicten zoals verkrachting, moord, doodslag, aanranding, dat soort zaken. Maar ook dit is al besproken

• Liam

Liam

Zullen we dan maar concluderen dat ik een goed beleid heb :) gezien niemand meer met argumenten is gekomen, en er :( over IQ's met kamertemperaturen wordt gesproken (misschien een topic idee??)

Laat i.i.g. even wat horen.... :)

• Gnoom
Op donderdag 15 november 2001 01:34 schreef Liam_xi het volgende:
Zullen we dan maar concluderen dat ik een goed beleid heb :) gezien niemand meer met argumenten is gekomen, en er :( over IQ's met kamertemperaturen wordt gesproken (misschien een topic idee??)

Eerst waren wij bijna met z'n tweeen aan het discussieren...met madlive erbij...en daarbij heb ik het laatst op jou gereageerd, en jij dus niet meer op mij. Het is wel een tijd geleden, maar misschien kunnen we weer gewoon doorgaan, als je er op reageerd. k heb het idee dat het nog wel mogelijk is, omdat jou standpunt nog hetzelfde is geloof ik.

't is van ehm 9 november..19:44

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 15 november 2001 01:34 schreef Liam_xi het volgende:

Ik ben een druk persoon....maar hij komt eraan....

• Liam

Liam

Op donderdag 15 november 2001 13:37 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Eerst waren wij bijna met z'n tweeen aan het discussieren...met madlive erbij...en daarbij heb ik het laatst op jou gereageerd, en jij dus niet meer op mij. Het is wel een tijd geleden, maar misschien kunnen we weer gewoon doorgaan, als je er op reageerd. k heb het idee dat het nog wel mogelijk is, omdat jou standpunt nog hetzelfde is geloof ik.

Oh, ik dacht dat jij aan de beurt was.... ik zal ff kijken en een reactie plaatsen... :) de discussie moet doorgaan, vandaar dat ik deze opmerking plaatste, ik had wel gedacht dat jij een MadLive erop zouden reageren :7
mission:accomplisched

• Gnoom
Op donderdag 15 november 2001 17:38 schreef Liam_xi het volgende:

Oh, ik dacht dat jij aan de beurt was.... ik zal ff kijken en een reactie plaatsen... :) de discussie moet doorgaan, vandaar dat ik deze opmerking plaatste, ik had wel gedacht dat jij een MadLive erop zouden reageren :7
mission:accomplisched
Top hoor :) Laten we hopen dat de andere mensen er genoeg van hebben om zomaar losse opmerkingen hier neer te gooien, en dan kunnen we weer normaal verder praten. Laten we de afgelopen tijd maar gewoon uit ons geheugen halen, en netjes doorgaan alsof er niets aan de hand is geweest. :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 15 november 2001 19:10 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Top hoor :) Laten we hopen dat de andere mensen er genoeg van hebben om zomaar losse opmerkingen hier neer te gooien, en dan kunnen we weer normaal verder praten. Laten we de afgelopen tijd maar gewoon uit ons geheugen halen, en netjes doorgaan alsof er niets aan de hand is geweest. :)
Ik weet het niet, waren wel veel losse flodders. Is dit niet juist de visie van een groot deel van ons volk dat je best makkelijk voor de gek kan houden?

Zo ja, dan ga ik met lichte vrees de toekomst tegemoet :7

Maar ik heb een druk leven en dit weekend dus de meeting misschien dat ik er morgen ff een gaatje voor heb.

Dus tot dan (8>

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 12:25 schreef SAPman het volgende:

De criminaliteit onder mensen uit andere landen is hoger als de criminaliteit onder autochtone Nederlanders. Wat moeten we daar aan doen? Behandelen of uitwijzen? Ikzelf denk dat de overlast vanzelf minder zal gaan worden, maar hoe denken jullie daarover?
Zoals je al schrijft, net zo behandelen als autochtonen, zolang men hier als allochtoon een voorkeursbehandeling krijgt, blijft het probleem groot

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 17 november 2001 07:48 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Zoals je al schrijft, net zo behandelen als autochtonen, zolang men hier als allochtoon een voorkeursbehandeling krijgt, blijft het probleem groot
Defineer! Ik als allochtoon moet minstens net zo hard werken als menig atochtoon.

Voorkeurs behandeling pfff......

• Liam

Liam

Hee MadLive --> Heb je mijn nieuwe beleid gezien?

• Liam

Liam

Op donderdag 15 november 2001 13:37 schreef Gnoom het volgende:
Die heb ik al beantwoord in mijn laatste stelling, zo als ik hem net doorlas.
Die is geloof ik: "Door Liam_xi - zondag 11 november 2001 20:48 "

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 22:42 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Nee hoor, bij b.v. meervoudige delicten (in herhaling vallen van) en dan b.v. inbreken. En dan niet twee keer maar b.v. 3 keer. En natuurlijk bij de ernstige delicten zoals verkrachting, moord, doodslag, aanranding, dat soort zaken. Maar ook dit is al besproken
mijn oom die heeft een zaak en daar staat een bordje "De klant is koning, mits hij zich als een koning gedraagt" dat kun je toch wel met elkaar vergelijken? als de criminele allochtoon zich niet als gast gedraagt mag hij ergens anders(ander continent red.) de gast gaan spelen

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 18 november 2001 22:57 schreef HeiT het volgende:

[..]

mijn oom die heeft een zaak en daar staat een bordje "De klant is koning, mits hij zich als een koning gedraagt" dat kun je toch wel met elkaar vergelijken? als de criminele allochtoon zich niet als gast gedraagt mag hij ergens anders(ander continent red.) de gast gaan spelen
Je snapt het niet :?!

• Liam

Liam

Op zondag 18 november 2001 22:57 schreef HeiT het volgende:
Lees mijn beleid.... daar staat het allemaal in, met agrumenten en al.

• Liam

Liam

ik moet hem toch echt even omhoog schoppen, mods i'm sorry, maar we zijn dus nog niet klaar met de discussie... enneuhm that's all.
MadLive --> heb je mijn laatse nieuwe beleid nou al doorgelezen? Zo ja, wat zijn je punten van kritiek, zo nee, --> dus je vind het goed :7 .
Gnoom --> Ik heb dus dat verhaal van jouw doorgelezen, en ik vind het wel terug in mijn beleid. Wat vind jij daar eigenlijk van?

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Criminele Allochtonen oppakken en alle spullen die ze hebben verkopen en van dat geld een enkele reis naar hun vaderland.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 12:11 schreef Ed_Capone het volgende:
Criminele Allochtonen oppakken en alle spullen die ze hebben verkopen en van dat geld een enkele reis naar hun vaderland.
WEER iemand die de thread niet gelezen heeft. |:( |:( |:(

Jongen, dit soort mededelingen hebben we er al GENOEG van gezien. Onderbouw je stelling eens?

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Sint koopt relschoppers om

De winkeliersvereniging van de Rotterdamse Winkelboulevard Zuid gaat relschoppers omkopen om dit jaar een normale Sinterklaasintocht mogelijk te maken.

In de Winkelboulevard zuid is het al jaren niet meer mogelijk om een fatsoenlijke intocht te houden. Ongeveer 25 jongeren in de wijk hebben er een gewoonte van gemaakt de intocht in de voorgaande jaren grof te verstoren waarbij met vuurwerk naar het paard van de Sint werd gegooid, vrouwelijke Zwarte Pieten in billen en borsten werden geknepen, messen werden getrokken om de Sint te bedreigen en Pieten de krullen van het hoofd werd gerukt.

Daarom wordt Sint dit jaar zelfs begeleid door een bodyguard-Piet. En om nog meer ellende te voorkomen, heeft de goedheilig man zelfs een omkoop-Piet aangesteld. Die pikt de leider van het spul eruit en geeft hem 25 gulden om de anderen koest te houden.

"Het is eigenlijk absurd dat we ons door relschoppers laten beïnvloeden, maar als we Sinterklaas op de boulevard willen houden, kunnen we niet anders", aldus de voorzitter van de winkeliersvereniging. "Eigenlijk zouden de relschoppers een boulevardverbod moeten krijgen van de politie, dat is het enige dat helpt".
Dit is toch echt te gek voor woorden?? Dit soort gasten moet je toch hard aanpakken, en geen geld gaan geven!!!!!!! Nederland |:( }:O

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024
Uhh even een vraagje... er wordt hier gesproken over allochtonen! Maar wat zijn allochtonen? Ik ben een allochtoon maar woon al sinds mijn 10e week in NL. Gaat dat dan ook op voor mij? Ik heb al 19 jaar een NL paspoort en ben helemaal Nederlander. Mocht ik nou eens een relletje schoppen zoals iedereen doet moet ik dan ook terug naar mijn vaderland?

Je moet volgens mij wel even de grens leggen tussen een Allochtone Nederlander en iemand zonder status/asielzoeker

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 22 november 2001 15:59 schreef Yuri het volgende:
Uhh even een vraagje... er wordt hier gesproken over allochtonen! Maar wat zijn allochtonen? Ik ben een allochtoon maar woon al sinds mijn 10e week in NL. Gaat dat dan ook op voor mij? Ik heb al 19 jaar een NL paspoort en ben helemaal Nederlander. Mocht ik nou eens een relletje schoppen zoals iedereen doet moet ik dan ook terug naar mijn vaderland?

Je moet volgens mij wel even de grens leggen tussen een Allochtone Nederlander en iemand zonder status/asielzoeker
En ook jij moet ff helemaal de discussie lezen :)

Liam hij komt eraan :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 14:47 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dit is toch echt te gek voor woorden?? Dit soort gasten moet je toch hard aanpakken, en geen geld gaan geven!!!!!!! Nederland |:( }:O
Ik zie hier nergens staan dat dit om "allochtonen" zou gaan, anders. Zijn we al zo diep gezonken? Dat we automatisch aannemen dat ALLE criminaliteit aan mensen van een andere etnische afkomst te wijten is? |:(

• Liam

Liam

Op donderdag 22 november 2001 19:56 schreef MaDLiVe het volgende:
En ook jij moet ff helemaal de discussie lezen :)

Liam hij komt eraan :P
vol verwachting klopt mijn hart (om maar ff in de tijd te blijfen :7 )

• Liam

Liam

Op zaterdag 24 november 2001 00:54 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

vol verwachting klopt mijn hart (om maar ff in de tijd te blijfen :7 )
Ja en het klopt nog steeds MadLive, waar blijft die reactie nou???????????????? >:) ?

Verwijderd

MaDLiVe is waarschijnlijk opgepakt, was dus toch een criminele allochtoon. :+

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 15:59 schreef Yuri het volgende:

jij ben allochtoon >:)

• Liam

Liam

Op vrijdag 07 december 2001 19:02 schreef HeiT het volgende:
jij ben allochtoon >:)
Dus....??
Als jij nou zoals MadLive ook ff de discussie leest kan je misschien meer zinnige antwoorden geven :)

edit:

Bambo --> wat weet jij wat ik niet weet?

Pagina: 1 2 Laatste