Toon posts:

Aanroepen van MSN in browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het versturen van MSN-expresberichten vanuit een HTML/ASP-pagina. Zo ja, hoe heb je dat gedaan, of waar heb je die informatie gevonden?
Is het ook mogelijk om naar mensen die niet in je MSN lijst voorkomen een expresbericht te sturen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nope... is niet mogelijk om naar mensen niet in jouw contact list te versturen...

op [edited] staat wel hoe je je msn op je homepage kan integreren (net zoals op http://www.msn.com)

[acm-edit] MSN 4.5 linkjes worden vooralsnog niet toegestaan. Dit gelieve niet weer doen. [/acm-edit]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 10:33 schreef E-Vix het volgende:
Nope... is niet mogelijk om naar mensen niet in jouw contact list te versturen...

op *** staat wel hoe je je msn op je homepage kan integreren (net zoals op http://www.msn.com)
als ik jou was haalde ik die link ff weg, aangezien er ook warez op staat...

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 11:20 schreef KixAss456 het volgende:

[..]

als ik jou was haalde ik die link ff weg, aangezien er ook warez op staat...
dat valt ook wel weer mee hoor!!!!

Verwijderd

JA DAT KAN !! Als je namelijk vanuit PHP inlogt op de MSN server, dan moet het mogelijk zijn om een bericht te versturen. Zelf ben ik bezig om een MSN Messenger kloon te schrijven in Java, zodat ik onder welk OS dan ook MSN kan gebruiken.

Maar goed, lees eerst maar es de beschrijving van het MSN protocol door op http://www.venkydude.com/articles/msn.html.
Dan kun je het gaan implementeren in PHP (met de fsockopen() methode enz.)

Veel succes !! Als het werkt moet je me maar es mailen op tommy@vandervorst-bs.nl :)

IK WEET TROUWENS NIET ZEKER OF JE OOK VANUIT ASP TCP/IP SOCKETS KUNT OPENEN ;)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34

flexje

got-father

het kan zekers wel!!!
ik ken iemand die een site heeft en hij heeft msn gewoon in een frame gezet en je kunt gewoon zien wie er online is en je kunt ook berichten sturen..

ik ben url nog ff aan het zoeken

hold on !

low

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:49

Gerco

Professional Newbie

Met PHP lijkt me een erg slecht idee. Aangezien MSN je eruit gooit als je socket dichtklapt, verbreekt MSN iedere keer nadat het PHP script is afgelopen de verbinding.

Dus moet je iedere request weer online gaan en weer offline ook, lijkt me niet bepaald handig :)

Een MSN client in Java daarentegen lijkt me ERG handig. Hulp nodig?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Dat klopt, maar je hoeft toch maar EEN bericht te versturen ?? Of verwacht je ook nog antwoord ?? En zowieso, dan kan het met ASP al helemaal niet !!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dus ze hebben het niet zo eenvoudig gemaakt als bij bijvoorbeeld ICQ, dat je een URL met een ID kunt aanroepen en zo een bericht kunt sturen naar die gebruiker...

Het schrijven van een JAVA client lijkt me (voor mij) niet zo'n geweldig idee, aangezien daar veel tijd in gaat zitten en ik het eerder nodig heb.

Verwijderd

Een MSN client in Java daarentegen lijkt me ERG handig. Hulp nodig?
Ga naar de topiclist van dit forum en selecteer de volgende thread :

[java] MSN Aanmelden in Java

Daar staat een url naar een msn implementatie geschreven door wasigh (van de javahova's) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 13:10 schreef MisterJava het volgende:
Dat klopt, maar je hoeft toch maar EEN bericht te versturen ?? Of verwacht je ook nog antwoord ?? En zowieso, dan kan het met ASP al helemaal niet !!
Ja, ik hoef maar een bericht te versturen, en eigenlijk zou het zo moeten zijn dat ik een functie van de MSN API zou kunnen aanroepen die een bericht opent. Hier zou de gebruiker dan gegevens in kunnen vullen en deze gewoon met MSN moeten versturen.

Het enige dat ik dus wil down is een functie OpenMessage() aanroepen o.i.d.

Verwijderd

Dat doen ze bij MSN ook !! Als je ergens klikt op 'Open Messenger' dan opent de Messenger !! Ik geloof dat ze dit doen met VBScript en ActiveX.

PS nog een adres voor een java implementatie :
http://www.wasigh.com/files/jmsn_alpha_0_2.zip

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat doen ze bij MSN ook. Ze gebruiken daar een vbscript functie op(x) waarbij x een nummer is.

Als ik dat zo snel goed heb gezien gebruiken ze op(-2) om MSN te openen (-1) om aan te melden en een ander nummer om een expresbericht te sturen naar dat nummer in je lijst.

Nu heb ik nog het probleem dat ik iemand die niet in mijn lijst staat een expresbericht wil sturen. En dit lukt dus niet.

Verwijderd

Nu heb ik nog het probleem dat ik nix kan versturen naar mensen die niet in mijn lijst staan.
En hier kun je PHP dus weer voor gebruiken. Elke keer als je een bericht wilt versturen, moet het PHp script eerst een gebruiker in je lijst toevogen voor dat de VBScript code wordt teruggestuurd :o

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34

flexje

got-father

nee je ziet je msn gewoon in de browser

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 16:46 schreef LoW.R1D3R het volgende:
nee je ziet je msn gewoon in de browser
En welke URL is dat dan, waar je MSN in de browser ziet??

Verwijderd

dat wil ik op het moment ook wel weten

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 20:02:
dat wil ik op het moment ook wel weten
[rml][ MSN] 'Add me to your list' HTML link maken[/rml]

Misschien heb je daar wat aan. Daar wordt netjes uitgelegd dat het niet meer mogelijk is om direct vanuit de browser te communiceren met MSN Messenger vanwege een verandering in de API. Dus het zal niet gaan lukken.

Enne, het is ook niet zo netjes om een topic te schoppen wat al zo oud is. Open dan een nieuw topic met een stuk duidelijkere probleembeschrijving en wat jij nu precies wilt weten en zelf bijvoorbeeld al gedaan hebt.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ben je bezig een DoS te schrijven voor de MSN-server. Dan ben je aardig op weg gezien het feit dat het er uit ligt.
(grapje, voordat ik hier serieuze reacties op krijg)

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<script>
function DoInstantMessage(person,screen)
{
    try
    {
        if(confirm("Voeg "+screen+" toe aan je contactljist?")==true)MsgrObj.AddContact(0,person);
        if(confirm("Stuur "+screen+" een bericht?")==true)MsgrObj.InstantMessage(person);
    }
    catch(e)
    {
        alert("An error occured while attempting to launch Messenger!\nPlease verify you have Messenger installed and that you are logged onto the service.\n\nError Code: "+e.number);
    }

}
</script>

Je moet alleen nog even de juiste gegevens voor het MsgrObj vinden, helaas heb ik die niet meer :(

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Zie hierboven, dit werkt dus niet meer sinds msn 5 :(
helaas pindacheese.

met perl kun je btw je socket wel open houden,
ik heb nog is een tijdje gelden een perl-msnbot gemaakt met een msn module voor perl.
zo kun je gewoon heel simpel msn->connect doen. ik wilhem wel opzoeken voor mensen met intresse

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

www.mister-i.com , hier kan je je aanmelden via je browser..

dit was toch wat je bedoelde, ofniet?
Pagina: 1