[MSN] 'Add me to your list' HTML link maken

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ook al ben ik niet zo'n vervent MSN gebruiker, toch wilde ik graag een linkje op mijn HTML pagina maken met "Add me to your MSN contactlist". (Net zoals dat met ICQ heel makkelijk kan)

Nu kwam ik dit topic tegen:
[rml][ msn] add to list via link?[/rml]

En daarin valt te lezen dat dit de juiste code zou moeten zijn:
code:
1
2
3
<object classid="clsid:F3A614DC-ABE0-11d2-A441-00C04F795683" codebase="#Version=2,0,0,83" codetype=application/x-oleobject id=MsgrObj width=0 height=0></object>
<object classid="clsid:FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541" codeType=application/x-oleobject id=MsgrApp width=0 height=0></object>
<A HREF="#" onClick="MsgrApp.LaunchAddContactUI('yourmail@hotmail.com');">Mij toevoegen aan je MSN lijst</A>

Maar als ik dit probeer dan werkt het dus niet :(
Ik heb het geprobeerd met MSN aan en uit (en met adressen van mensen die nog niet op m'n list staan) maar dat maakte geen verschil. Ik gebruik IE6 en dan zie ik na het klikken links onder "Fout op de pagina" staan.

Werkt het bij anderen wel gewoon of is de MSN code inmiddels veranderd..?
Iemand die er meer van weet?

Wees consequent, maar niet altijd

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Er gaat kennelijk iets mis met de aanroep van het object Msgrapp bij het onclick event, althans daar lijkt de foutmelding die je krijgt naar te neigen.

probeer:

onclick="document.all('MsgrApp').LaunchAddConta....etc

Op deze manier benader je het object via een iets andere manier.. Wellicht werkt het dan wel..

Controleer natuurlijk ook ff het classid in je registry, misschien is deze veranderd met de nieuwe versies van MSN?

Download my music on SoundCloud

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

ga eens kijken bij de gallery page's, bij eigenschappen van een persoon. daar staat ook zo'n linkje, dat moet een universele zijn lijkt mij. http://members.msn.com/default.msnw

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:21

André

Analytics dude

onClick="MsgrApp.LaunchAddContactUI('yourmail@hotmail.com');">

; weghalen :? :

onClick="MsgrApp.LaunchAddContactUI('yourmail@hotmail.com')">

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
dominic schreef op 31 december 2002 @ 10:10:
probeer:

onclick="document.all('MsgrApp').LaunchAddConta....etc

Op deze manier benader je het object via een iets andere manier.. Wellicht werkt het dan wel..

Controleer natuurlijk ook ff het classid in je registry, misschien is deze veranderd met de nieuwe versies van MSN?
Ik heb dat "document.all" geprobeerd, maar dat geeft dezelfde error.. Dat zoeken in het register was denk ik wel een goeie want ik kan de 1e classid niet vinden (de 2e komt wel voor, maar bevat niets met MSN whatsoever).

Ik denk dat het niet werkt omdat bovenstaande code voor MSN 4 (en lager) is bedoeld, maar hoe kan ik de classid's van MSN 5 nou te weten komen? Of is er met MSN 5 misschien een (nog) makkelijkere manier gekomen om een linkje te maken..?

Verder word ik niets wijs uit de links op de memberspage :)
en ; weghalen werkte ook niet.

Ik moet die <object> rommel toch wel in de BODY zetten he? (werkte bij HEAD ook niet, maar goed..

PS: Over die topicmove, ik dacht ik post em gewoon in hetzelfde forum als het "oude" topic, maar was blijkbaar toch nie goe ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 31-12-2002 10:30 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Yogho:
onClick="MsgrApp.LaunchAddContactUI('yourmail@hotmail.com');">

; weghalen :? :

onClick="MsgrApp.LaunchAddContactUI('yourmail@hotmail.com')">

:?
; is expliciet het einde van het statement, en als je die niet neerzet is het einde van de onclick (", dus) impliciet het einde van het statement, dus waarom zou dat uitmaken?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:21

André

Analytics dude

drm schreef op 31 december 2002 @ 10:36:

[...]

:?
; is expliciet het einde van het statement, en als je die niet neerzet is het einde van de onclick (", dus) impliciet het einde van het statement, dus waarom zou dat uitmaken?
Het ligt me ergens bij dat ik daar wel eens problemen mee heb gehad :?

En misschien moet je alle eigenschappen van de attributen tussen " en " zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door André op 31-12-2002 10:44 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Alles staat nu tussen "aanhalingstekens" en de ; is weg, maar het werkt nog steeds niet..
Die 1e class id komt ook niet in m'n registry voor dus dat is wel logisch..

Nou de goede ID nog achterhalen alleen :/

Verwijderd

Ook schreef op 31 december 2002 @ 12:29:
Alles staat nu tussen "aanhalingstekens" en de ; is weg, maar het werkt nog steeds niet..
Die 1e class id komt ook niet in m'n registry voor dus dat is wel logisch..

Nou de goede ID nog achterhalen alleen :/
kun je niet de code gewoon bij fotoboek.fok.nl vandaan trekken..?!! daar werkt ie iig wel... niet helemaal netjes, maar je bent zo klaar >:)

beetje goed gestolen dan zelf, enfin je kent et wel.... :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 12:57 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Hmm.. dat Fok fotoboek maakt gebruik van exact dezelfde code als ik in m'n openings post gaf.. maar ook bij het fotoboek werkt ie dus bij mij niet :(

Krijg weer "Fout op pagina" als ik op het MSN mannetje klik.. Waar kan dat nou aanliggen?? W2k is helemaal up to date hier?!

Kga nu lekker naar een feestje, ff weg van het scripten :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ook schreef op 31 December 2002 @ 19:58:
Hmm.. dat Fok fotoboek maakt gebruik van exact dezelfde code als ik in m'n openings post gaf.. maar ook bij het fotoboek werkt ie dus bij mij niet :(

Krijg weer "Fout op pagina" als ik op het MSN mannetje klik.. Waar kan dat nou aanliggen?? W2k is helemaal up to date hier?!

Kga nu lekker naar een feestje, ff weg van het scripten :)
Volgens mij werkt deze optie niet meer in elke versie hoger dan MSN Messenger 4.x oftewel versie 5. Die versie is namelijk qua programmastructuur zo veranderd dat er nu bepaalde dingen niet meer mogelijk zijn die eerst wel mogelijk waren (onder andere realtime laten wijzigen van je naam en dit dus ook).
Dit wil dus zeggen dat het gewoon niet meer gaat werken omdat de optie niet meer in Messenger zit.

Verwijderd

[patsmode]
Iets uitgebreider (getest met msn 2.2 en internet explorer 5.5)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    <object classid='clsid:F3A614DC-ABE0-11d2-A441-00C04F795683' codebase='#Version=2,0,0,83' codetype='application/x-oleobject' id='MsgrObj' width='0' height='0'></object>
    <object classid='clsid:FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541' codetype='application/x-oleobject' id='MsgrApp' width='0' height='0'></object>

<script>
function gesprek(){
{MsgrApp.LaunchIMUI('user')}
}

function toevoegen(){
{MsgrApp.LaunchAddContactUI('user')}
}
</script>
<a href="javascript:gesprek()">Gesprek beginnen met user</a><br>
<a href="javascript:toevoegen()">User toevoegen aan lijst</a>

[/patsmode]

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 02:44 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
ramH schreef op 31 December 2002 @ 20:05:
[...]

Volgens mij werkt deze optie niet meer in elke versie hoger dan MSN Messenger 4.x oftewel versie 5. Die versie is namelijk qua programmastructuur zo veranderd dat er nu bepaalde dingen niet meer mogelijk zijn die eerst wel mogelijk waren (onder andere realtime laten wijzigen van je naam en dit dus ook).
Dit wil dus zeggen dat het gewoon niet meer gaat werken omdat de optie niet meer in Messenger zit.
Daar was ik dus ook al bang voor ja :(

Dat stukje van Megason werkt bij mij dus ook niet!

Verwijderd

Ook schreef op 01 januari 2003 @ 13:14:
[...]

Daar was ik dus ook al bang voor ja :(

Dat stukje van Megason werkt bij mij dus ook niet!
gewoon nieuwe api downloaden van de msn siet..?!

volgens mij kan et nog wel hoor gewoon... alleen msn messenger is tegenwoordig windows messenger

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 18:13:
gewoon nieuwe api downloaden van de msn siet..?!

volgens mij kan et nog wel hoor gewoon... alleen msn messenger is tegenwoordig windows messenger
Ik weet idd dat ie een andere naam heeft meegekregen, maar dat zal er wel niet veel mee te maken hebben..
Wat bedoel je pcies met die api? Heb je een linkje?

Verwijderd

Ook schreef op 01 January 2003 @ 18:31:
[...]

Ik weet idd dat ie een andere naam heeft meegekregen, maar dat zal er wel niet veel mee te maken hebben..
Wat bedoel je pcies met die api? Heb je een linkje?
jawel de api is ook totaal veranderd (api = application programming interface)

http://msdn.microsoft.com...les/028/001/359/topic.xml

aan de api zelf heb je nix denk ik, maar er zitten wellicht handig tutorials en samples bij die je kunt gebruiken....

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 22:23:
[...]

jawel de api is ook totaal veranderd (api = application programming interface)

http://msdn.microsoft.com...les/028/001/359/topic.xml

aan de api zelf heb je nix denk ik, maar er zitten wellicht handig tutorials en samples bij die je kunt gebruiken....
Bedankt voor je link, heb em ff bekeken maar wordt er toch niet echt wijs uit. Is denk ik ook iets te moeilijk voor mij, ik wilde gewoon een simpel linkje en dat is blijkbaar gewoon (nog) niet mogelijk. Ik heb geen zin in veel graafwerk aangezien ik toch veel vaker op Afbeeldingslocatie: http://online.mirabilis.com/scripts/online.dll?icq=25386828&img=5ICQ zit (en daar gaat het een stuk makkelijker bij dan met MSN!)

Thanks for the replys in ieder geval!!

Pagina: 1