AAARRRG @home traag !!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ik heb de laatste week nogal erg veel problemen met @home.
Het is heel vreemd, sommige pagina's willen op sommige momenten niet laden. Probeer ik het later weer, doet ie het soms wel en soms weer niet... Ook met tweakers laden heb ik vaak problemen. Hij geeft dan uiteindelijk een http500 fout.
Ook moet ik een ernstige achteruitgang in me down snelheid betreuren... Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn, en hoe ik er iets aan kan doen... @home weet zoals gewoonlijk van niets...
Thanx !! :7

The bartender never get's killed

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 17:47 schreef DaProd het volgende:
Ik heb de laatste week nogal erg veel problemen met @home.
Het is heel vreemd, sommige pagina's willen op sommige momenten niet laden. Probeer ik het later weer, doet ie het soms wel en soms weer niet... Ook met tweakers laden heb ik vaak problemen. Hij geeft dan uiteindelijk een http500 fout.
Ook moet ik een ernstige achteruitgang in me down snelheid betreuren... Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn, en hoe ik er iets aan kan doen... @home weet zoals gewoonlijk van niets...
Thanx !! :7
Waar zit je? Zelf heb ik de afgelopen tijd ook dit soort problemen gehad... Sinds dit weekend is het weer redelijk normaal.

Verwijderd

als je dat probleem hebt kan het zijn dat je geen ping hebt.

start-->uitvoeren-->winipcfg
dan ff alles vrijgeven
dan weer alles vernieuwen

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Je temporary internet files leeggooien wil ook wel es helpen. En natuurlijk de proxy uitzetten van @Home

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ik heb idd me temp al es leegegooid, en me geschiedenis ook, hielp geen zakje ;(
Ik zit in Groningen... |:(

Verwijderd

Tjek http://www.troublesathome.nl

Misschien hebben meer mensen je probleem...

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Op zondag 21 oktober 2001 17:51 schreef Der_Kaiser het volgende:
als je dat probleem hebt kan het zijn dat je geen ping hebt.

start-->uitvoeren-->winipcfg
dan ff alles vrijgeven
dan weer alles vernieuwen
dat je geen ping hebt :? :? :?
euhm, je bedoelt ip? hoop ik :P

als hij geen ip heeft dan doet de boel het helemaal niet. Een reboot van de computer doet hetzelfde...

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Hmmm heb jullie tips al geprobeerd, maar kom er helaas niet verder mee... IEMAND ???
Wat is eigenlijk een http 500 fout?? Waar wordt ie door veroorzaakt?? Ow ja... iemand die mooie bommetjes te koop heeft mag het ook zeggen, leggen we die even onder @home!!
De klantenSERVICE is niet eens meer gratis (heb alleen mobiel)!! :( :(

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ehhhh. proxy uitzetten?? Hoe doe je dat?? Gewoon explorer zelf instelling laten opzoeken ipv configuratie script gebruiken ?? :?

Verwijderd

ik heb die problemen ook gehad. na een weekje waren ze voorbiij (enschede)

[topic=287865/1/100]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

De snelheid is hier in Tilburg gelukkig nog altijd toppie (> 250 kilobyte/sec).

Alleen die mailserver wil niet altijd even goed meewerken en de nieuwsservers zijn al weken zwaar klote (time-outs, incomplete berichten, berichten die niet of pas véél later geplaatst worden)....

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:25

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Nee, gewoon bij verbindingen Proxy uitvinken en IE niet standaard de instellingen laten zoeken. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

ik heb nu IE 6.0 en wanneer ik alles uitzet onder de Lan instellingen gaat het goed.Maar wanneer ik IE afsluit en weer opstart staan automatisch de opties allemaal weer aangevinkt in de Lan instellingen met betrekking tot Proxy en automatisch instellingen laten uitvinden door IE.

Wie heeft de oplossing hiervoor? Bij IE 5.5 was het geen probleem!

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Even bewerkt tot een "normale" post.
Zo hoort het dus.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

@home zuigt.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Dit levert je een waarschuwing op voor flamen.
Stokerige, kort door de bocht en onbeargumenteerde meningen als deze voegen niets toe.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 12:10 schreef www.gsmhut.nl het volgende:
Hoi,

ik heb nu IE 6.0 en wanneer ik alles uitzet onder de Lan instellingen gaat het goed.Maar wanneer ik IE afsluit en weer opstart staan automatisch de opties allemaal weer aangevinkt in de Lan instellingen met betrekking tot Proxy en automatisch instellingen laten uitvinden door IE.

Wie heeft de oplossing hiervoor? Bij IE 5.5 was het geen probleem!

vr gr

Gerbrand Hut
GSMHut.nl
www.gsmhut.nl
Even een lesje "Forum Survival Guide" van Negotiator, gesponsord door de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken
En verder ook nog even dit:
Mijn website is de beste van de hele wereld en ik wil iedereen daar de hele tijd van op de hoogte stellen.

En dat zien wij als spammen... Ook zoiets wat niet gewenst is. Als je een homepage hebt, vul die dan gewoon in bij je profile. Is er iemand geïnteresseerd in je pagina, dan haalt diegene het wel uit je gegevens of klikt op dat mooie huisje. Het posten van je URL onder elk bericht of gewoon random in topics werkt irriterend en wordt niet gewaardeerd.

Als je een nieuwe pagina hebt gebouwd of een bestaande hebt veranderd en je wilt anderen om een mening vragen, dan kan dat op Sitechecks.nl ... Dit is een pagina die speciaal opgesteld is voor dit doel.
Ik zie dat je vrij nieuw bent op het forum, dus dit maal levert het je nog geen waarschuwing op, maar houdt er in het vervolg rekening mee dat hierop wel sancties staan, en dat je daar de volgende keer wél op kan rekenen.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 12:13 schreef Xtentic het volgende:
@home zuigt.
bedankt voor je waardevolle mening, erg goede argumenten ook

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 19:20 schreef mafiasven het volgende:
bedankt voor je waardevolle mening, erg goede argumenten ook
Juist. Dat vond ik ook.

Gelieven de flames in deze draad verder achterwegen te laten, dat wordt nog steeds niet gewaardeerd.

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Die DNS servers van hun zijn ook brak, en zeker momenteel. Daar zou het ook aan kunnen liggen. Ikzelf maak gebruik van de 2 @home DNS servers, maar ook 3 anderen, als backup.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 19:50 schreef MOL het volgende:
Die DNS servers van hun zijn ook brak, en zeker momenteel. Daar zou het ook aan kunnen liggen. Ikzelf maak gebruik van de 2 @home DNS servers, maar ook 3 anderen, als backup.
Waar baseer je dat op ?

• Xandrios
  • Laatst online: 12:53
de @home DNS servers zijn helemaal niet brak. kijk bijv. eens naar chello: elke maand ligt daar de DNS er wel uit...
bij @home heb ik nog geen 1 keer last gehad van een DNS storing :)
oke, ze zijn ook weer niet de allersnelste, maar echt problemen hebben ze niet hoor.

enne, een 500 fout betekend dat @home er NIETS mee te maken heeft !
het betekend gewoon dat de server waar de site gehost wordt op z'n bek is gegaan, oftewel, dat hij niet de pagina kan doorsturen.
Het ligt dus aan de server, en NIET aan @home.

De proxy kan je alleen uitzetten als je GEEN software van @home hebt geinstalleerd. Heb je dat wel --> uninstalleren.

daarna kan je in IE, in de internet opties de proxy uitvinken :)

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Uhm nou ja als ik een site niet kan bereiken, maar wel via IP, en na het instellen van een niet @home dns server, dan is het probleem snel gevonden :7

Error 500 is inderdaad wel iets dat te maken heeft met de webserver van de site die je bezoekt, niet @home.

Verwijderd

Ik ben ook weer 8 minuten bezig nu met het binnenhalen van 2 KB aan tekst van de mailserver :r

• Xandrios
  • Laatst online: 12:53
ik snap niet dat iedereen zo'n probleem heeft met de mail..

'k ben toch zeker 12 uur per dag online, m'n mail wordt elke 1 minuut gechecket, en ik heb NERGENS last van !

mail vliegt binnen, iig niet traag ofzo..

1-2x in de maand liggen ze er ff 15 min uit, kan gebeuren...

ik ben echt heel erg tevreden over @home zoals je hoort :)

Verwijderd

Nu ook weer anders. Ik klik op Get Msg .. en hij staat alweer 5 minuten te checken óf er mail is, en dan 5 minuten de downen op 5 mailtjes va 1 KB per stuk.

Dat is toch belachelijk?

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 21:46 schreef HlpDsK het volgende:
Nu ook weer anders. Ik klik op Get Msg .. en hij staat alweer 5 minuten te checken óf er mail is, en dan 5 minuten de downen op 5 mailtjes va 1 KB per stuk.

Dat is toch belachelijk?
Maar je kan er de balle aan doen. NIX WERKT ;(

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op dinsdag 23 oktober 2001 09:11 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Maar je kan er de balle aan doen. NIX WERKT ;(
jawel hoor, ik heb nu als mailserver netmail.home.nl ingesteld en dat werkt een stuk beter. totdat iedereen die gaat gebruiken natuurlijk maar zeker sneller als via mail.

Maar dat is iedereens eigen keuze. Ik heb het op mijn laptop moeten doen aangezien ik ook vanaf andere plekken mijn mail ophaal, maar hij is heel snel dus..... Misschien het proberen waart ;)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Sinds vanmorgen doet @Home het hier (Goor) in ieder geval weer als vanouds, kan weer op alle sites komen en dat was de laatste dagen wel anders. Alleen de mailserver heeft nog kuren, maar dat boeit mij niet zo :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Oke ik zal jullie even helpen wat je moet doen : uninstaleer de @home software zet in ie auto config script uit en zet proxy aan als adres gebruik je je secundaire dns server that's al :P moet werken als het goed is.

Mvg

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53
Heb nu ook last van de mailserver.
Zit te wachten op een belangrijk mailtje :(

Verwijderd

Time outs zeker ? >:)

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:34 schreef Gugger het volgende:
Sinds vanmorgen doet @Home het hier (Goor) in ieder geval weer als vanouds, kan weer op alle sites komen en dat was de laatste dagen wel anders. Alleen de mailserver heeft nog kuren, maar dat boeit mij niet zo :)
iderdaad, ben net thuis en gelijk ff getest en het is inderdaad weer als vanouds! alleen de mail nog niet, maarja das een bekent probleem!

Greetz van [weer] gelukkige @Home'er

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 22 oktober 2001 21:06 schreef Cutebritney het volgende:
ik snap niet dat iedereen zo'n probleem heeft met de mail..

'k ben toch zeker 12 uur per dag online, m'n mail wordt elke 1 minuut gechecket, en ik heb NERGENS last van !

mail vliegt binnen, iig niet traag ofzo..

1-2x in de maand liggen ze er ff 15 min uit, kan gebeuren...

ik ben echt heel erg tevreden over @home zoals je hoort :)
Dit kan gewoonweg bijna niet. Iedereen in Nederland heeft last van de mailserver, maar jij zou nergens last van hebben. Erg ongeloofwaardig, eerlijk gezegd.

Verder is het erg aso om elke minuut de mail te laten checken. Je zorgt zo voor een onnodige belasting van de mailserver. @Home heeft zelf al aangegeven dat dit ook niet echt de bedoeling is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

topictitel heeeel klein beetje aangepast :)

• PolarBear
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:04 schreef Freekz het volgende:
Oke ik zal jullie even helpen wat je moet doen : uninstaleer de @home software zet in ie auto config script uit en zet proxy aan als adres gebruik je je secundaire dns server that's al :P moet werken als het goed is.
|:( Wat is het nut om het autoconfiguratie script uit te zetten en dan een proxy aan te zetten. Bovendien zijn niet alle sec DNS servers proxy. Het autoconfiguratie script is beter omdat je dan zeker weet dat je een proxy gebruikt en dat die niet overbelast is. Je kan natuurlijk wel de proxy uitzetten.
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:36 schreef johnny appleseed het volgende:
topictitel heeeel klein beetje aangepast :)
"AAARRRG @home traag !!" Het gaat over resp http500 en de mailserver en niet hoofdzakelijk over de traagheid van de verbinding ofzo dus topic titel is een beetje algemeen.

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 23 oktober 2001 21:37 schreef PolarBear het volgende:

[..]

|:( Wat is het nut om het autoconfiguratie script uit te zetten en dan een proxy aan te zetten. Bovendien zijn niet alle sec DNS servers proxy. Het autoconfiguratie script is beter omdat je dan zeker weet dat je een proxy gebruikt en dat die niet overbelast is. Je kan natuurlijk wel de proxy uitzetten.
[..]

Als je bij @home zit zijn alle secundaire dns servers proxy behalve in Maastricht en hele kleine uitzonderingen daargelaten.
Pagina: 1