Oef, de titel paste maar net op 't lijntje 
Maar terzake:
Ik maak ook een zenuwachtig icoon voor GoT. En nou heb ik bedacht:
- een icoon waarbij de achtergrond kleur altijd random is, en boven die achtergrond kleur moet mijn kop staan.
Ja, het is écht waar
Maar mijn code doettut niet. hier issut:
Maar hij geeft wel een mooie random achtergrond kleur weer, maar de rest...
Volgends mij moet de fout ergens zitten in dat $foto1 geen goede afbeelding is... Maar 'okke_klein_smilies.png' bestaat wel... Zucht...
Maar terzake:
Ik maak ook een zenuwachtig icoon voor GoT. En nou heb ik bedacht:
- een icoon waarbij de achtergrond kleur altijd random is, en boven die achtergrond kleur moet mijn kop staan.
Ja, het is écht waar
Maar mijn code doettut niet. hier issut:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <? header ("Contenty-type: image/png"); //Nieuw plaatje gedefineerd $im = @ImageCreate (60, 60) //Nieuw plaatje gemaakt or die ("Cannot Initialize new GD image stream"); mt_srand((double)microtime() * 1000000); //Maak nieuwe random getallen $nr1 = mt_rand(0, 255); //Nummers voor kleur, random $nr2 = mt_rand(0, 255); $nr3 = mt_rand(0, 255); $background_color = ImageColorAllocate ($im, $nr1, $nr2, $nr3); //Achtergrondkleur, random $foto = ImageCreateFromPng('okke_klein_smilies.png'); //Laad $foto in $white = ImageColorAllocate($foto, 255, 0, 0); $foto1 = ImageColorTransparent($foto, $white); //Maak wit transparent in $foto ImageCopy($im, $foto1, 0, 0, 60, 60, 0, 0); //Paste $foto1 in $im ImagePng($im); //Geef $im als Png door aan website ImageDestroy($im); //Haal de plaatjes uit het geheugen ImageDestroy($foto); ?> |
Maar hij geeft wel een mooie random achtergrond kleur weer, maar de rest...
Volgends mij moet de fout ergens zitten in dat $foto1 geen goede afbeelding is... Maar 'okke_klein_smilies.png' bestaat wel... Zucht...