Verwijderd
In duitsland bij Audiovision-shop is deze set redelijk betaalbaar.
http://audiovision-shop.de/Preise/Heimkino/Lautsprecher-Pakete/body_lautsprecher-pakete.html
Voor meer gegevens check deze link:
http://www.kef.com/home_theatre/hometheatre.htm
Ik heb deze set in combinatie met een Yamaha RX-V 800 en ik vind het geluid geweldig.
Ik ben iig erg gecharmeerd van de DM303 van B&W, kost niks (300,- ps) en is erg goed. Of ie nou geschikt is voor HT gebruik weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom niet. En B&W heeft ook wel betaalbare centers (uit de nieuwe 600-S3 serie).
Welke sub je moet nemen weet ik niet, Paradigm is iig zeer betaalbaar en toch nog best redelijk (als ik reviews moet geloven).
Succes is een keuze
Verwijderd
Als je 5x100 Watt hebt wat moet je dan met een active subwooferOp zaterdag 20 oktober 2001 17:30 schreef cappie het volgende:
jongens... wat voor een active subwoofer moet ik nou hebben?
Verwijderd
Hmm. Ik denk omdat-ie een 5.1 opstelling wil makenOp zondag 21 oktober 2001 10:38 schreef charles het volgende:
[..]
Als je 5x100 Watt hebt wat moet je dan met een active subwoofer
Verwijderd
Dat begrijp ik ook wel ,maar dat kan je met een passieve sub ook ( en het is goedkoper ! )Op zondag 21 oktober 2001 11:07 schreef Courage het volgende:
[..]
Hmm. Ik denk omdat-ie een 5.1 opstelling wil maken![]()
Verwijderd
Dus voor 2x front 1x center en 2x back heb je vermogen.
Voor een subwoofer niet dus. Dan zou je 6x100 watt gehad hebben.
Denk dat ie dat bedoelde:)
Het lfe kanaal kan je volgens mij niet naar je normale speakers duwen, daar is die sub dus voor, je mist behoorlijk wat zonder.Op zondag 21 oktober 2001 11:14 schreef AtomicShockwave het volgende:
als je al 2 goede speakers heb, geen subwoofer kopen, misschien 2 sateliet speakertjes ofzo.
Verwijderd
daar ik toch aan een surround setup toe ben, wil ik gewoon een mooie active subwoofer hebben, en een mooie center speaker (eentje die 'n beetje gelijkwaardig is aan m'n front speakers)
Ik zit er zelfs al aan te denken om dan ook maar meteen andere fronts te kopen, omdat ik geen lage tonen meer tevoorschijn hoef te toveren uit die krengen. (dat zou de active subwoofer moeten doen voor me)
Ik heb een versterker van 1200 piek.. mag ik ook een wat duurdere klasse speakers kopen?Op zondag 21 oktober 2001 10:30 schreef Maxster4th het volgende:
Ik zou zelf voor het jbl-setje (scs 75/125) gaan. Het is niet zo duur en je krijgt er een complete surroundset voor inclusief subwoofer. Prijs ong. 400 en 600. Dan heb je ook geen gezeik met voor en achter instellingen omdat iedere speaker anders is:). Ga eens naar mediamarkt;( en luister daan ff rustig (dat kan daar). Maar vraag vooral NIKS, ze weten namelijk ook NIKS.
budget: 2000,- oid..
Dat komt waarschijnlijk iets meer in de richting.
Kosten zijn bij mij niet bekend, ikzelf heb de wat oudere alpha serie van infinity (alleen frontspeakers) en die waren 600 per stuk. En ik ben nog steeds tevreden
Geniet maar tweak met mate
Lekker zo'n reactie, doe dat dan meteen, of zeg je budget meteen !JA!Op maandag 22 oktober 2001 10:01 schreef cappie het volgende:
Ik heb een versterker van 1200 piek.. mag ik ook een wat duurdere klasse speakers kopen?
budget: 2000,- oid..
kneuter
Succes is een keuze
quote van bwspeakers.com:
"DM303 - European Loudspeaker of the Year 2001-2002"
Wat raad jij aan als front speakers, center en subwoofer?
ik zat zelf (voor center) te denken aan die LC3 (center uit de 300 serie van B&W).. is dat wat?
Die 303 heeft alleen bij mij als achterspeaker gestaan hoorOp maandag 22 oktober 2001 16:04 schreef cappie het volgende:
Jag.. die BW BM303's.. die zijn perfect als achter speakers, right?
quote van bwspeakers.com:
"DM303 - European Loudspeaker of the Year 2001-2002"
Wat raad jij aan als front speakers, center en subwoofer?
ik zat zelf (voor center) te denken aan die LC3 (center uit de 300 serie van B&W).. is dat wat?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
F400,-? F600,- F900.-? F1100,-?
Zelf vind ik Paradigm wel goed bij die Sony QS amps passen, altijd opgevoerde 90Hz van die Sony's
Paradigm subwoofers komen LAAAG, maar dan ook LAAG. En voor een L:AAAAGE prijs. Dus als je echt film fanaat bent en je wilt die lekkere 50Hz dreunen optimaal horen, en je hebt een laag budget, kun je PARADIGM nemen. Met name de PDR serie zal je volgens mij goed bevallen.
het is alleen niet de qs serieOp dinsdag 23 oktober 2001 09:25 schreef Yokozuna het volgende:
Yo, een subwoofah. Budget?
F400,-? F600,- F900.-? F1100,-?
Zelf vind ik Paradigm wel goed bij die Sony QS amps passen, altijd opgevoerde 90Hz van die Sony's(komt goed over merk ik bij velen).
Paradigm subwoofers komen LAAAG, maar dan ook LAAG. En voor een L:AAAAGE prijs. Dus als je echt film fanaat bent en je wilt die lekkere 50Hz dreunen optimaal horen, en je hebt een laag budget, kun je PARADIGM nemen. Met name de PDR serie zal je volgens mij goed bevallen.
Succes is een keuze
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
50Hz is toch echt niet nep hoorOp dinsdag 23 oktober 2001 22:12 schreef Heintje het volgende:
sinds wanneer is 50hz echt laag?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ook in films moet je niet denken dat dat 30Hz is ofzo. In muziek zeggen ze ook allemaal 40Hz. Moet je met een 30bands (whatever) equalizer maar eens de 60Hz tonen opkirkken, merk je nog een klein beetje van. En dan hoor je duidelijk dat dat echt het SUBBBBBB laag is. 40Hz opkrikken merk je praktisch niets van.
In films zelf wordt ik overdonderd door aardbevingen (figuurlijk) als ik met RTEQ de 50Hz tonen opkrik. 40Hz merk je zowat nix van. (en mijn sub komt tot iets van 34Hz hoorbaar)
Het enige voordeel van een speaker die tot bijv. 30Hz komt is dat hij minder moeite heeft met de 50Hz tonen, waarvan je nog NET iets merkt.
Ik geloofde Jag en JvS eerst niet over die Hz, vanaf wanneer je er nog iets aan had. Maar ik heb het zelf getest. En ze hadden toch redelijk gelijk.
5 dezelfde speakers is dus helemaal niet zo ideaal als iedereen denkt, 4x wel dus fronts en rears hetzelfde. Alleen voor de center precies dezelfde speaker nemen is niet altijd goed, een center speaker heeft nl. heel andere eigenschappen dan een gewone luidspreker, hij moet geoptimaliseerd zijn voor spraak, daarbij zijn centers magnetisch afgeschermd en kan je ze dus dichtbij je tv zetten, om toch wel het beste resultaat te behalen.Op maandag 22 oktober 2001 21:54 schreef JvS het volgende:
[..]
Die 303 heeft alleen bij mij als achterspeaker gestaan hoor. Het is ook een heel mooi frontspeakertje trouwens. Een LCR3 heb ik nog nooit gehoord, maar ik neem aan dat het wel een leuk speakertje is, dat erbij past (de oude CC3 en de DM302 pastten ook goed bij elkaar qua klank). Ga er eens naar luisteren
. 4x303 en LCR3 lijkt me niet verkeerd. 5xDM303 lijkt me nog idealer, alleen moet je dan een winkel zo gek zien te krijgen dat ze die ene speaker als enkele verkopen (zitten samen in een doos - 99% kans).
Ik vind persoonlijk de DM303 niet mooi klinken, de 602/603 wel
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Bouw zelf een subwoofer, dat klinkt het mooiste!
Die zooi uit de winkel is allemaal gemaakt van spaanplaat, en dat is het ergste wat je voor een soepwoofer kunt bedenken.
De filters kun je kant en klaar kopen in de hobbyzaak en als je geluk heb vind je daar ook nog een hoogwaardige 19" lage tonen speaker.
Maak de inhoud van de kast ongeveer 50- 60 liter (lekker groot) en als je daar geen ruimte voor hebt dan neem je 35 of 40 liter inhoud en een kleinere speaker.
Meer heb je niet nodig voor zo'n subwoofer.
Tenzij je een actieve subwoofer wilt hebben ,dan komt er nog een versterkertje bij die je waarschijnlijk ook wel in diezelfde hobbyzaak kunt vinden.
200 piek en een dagje werk en je hebt de beste subwoofer die je maar kunt bedenken!!
Ook voor een beetje strak laag kén je niet zonder de Gamma!
"al het goede in het leven is illegaal, immoreel of dikmakend"
Het is duidelijk dat jij geen verstand van sub's hebt.Op woensdag 24 oktober 2001 13:33 schreef drz het volgende:
Hmm, wat dacht je van 4 plankjes MDF en een decoupeerzaag?
Bouw zelf een subwoofer, dat klinkt het mooiste!
Die zooi uit de winkel is allemaal gemaakt van spaanplaat, en dat is het ergste wat je voor een soepwoofer kunt bedenken.
De filters kun je kant en klaar kopen in de hobbyzaak en als je geluk heb vind je daar ook nog een hoogwaardige 19" lage tonen speaker.
Maak de inhoud van de kast ongeveer 50- 60 liter (lekker groot) en als je daar geen ruimte voor hebt dan neem je 35 of 40 liter inhoud en een kleinere speaker.
Meer heb je niet nodig voor zo'n subwoofer.
Tenzij je een actieve subwoofer wilt hebben ,dan komt er nog een versterkertje bij die je waarschijnlijk ook wel in diezelfde hobbyzaak kunt vinden.
200 piek en een dagje werk en je hebt de beste subwoofer die je maar kunt bedenken!!
Ook voor een beetje strak laag kén je niet zonder de Gamma!
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Dus ik word al 15 jaar door mijn klanten betaald voor iets wat ik niet weet..
Dat vind ik grappig.
Duidelijke een gevalletje eikeltaal dus.
"al het goede in het leven is illegaal, immoreel of dikmakend"
"Eikeltaal" huh ? misschien moet je eigen gelul uit je laatste post nog eventjes lezen, daar vind je pas "eikeltaal".Op woensdag 24 oktober 2001 16:13 schreef drz het volgende:
Ik geen verstand van subs dus..
Dat vind ik grappig.
Om heel eerlijk te zijn vind ik je post ook niet echt professioneel klinken (IMHO). Een beetje Eltax gevoel krijg ik er van (bij mij is dat dus geen lekker gevoel even voor de duidelijkheid).Op woensdag 24 oktober 2001 16:13 schreef drz het volgende:
Ik geen verstand van subs dus..
Dat vind ik grappig.
Zelfbouw kan erg leuk zijn. Een dosis research, kennis, tijd en werk, en je kunt voor minder geld mooie resultaten behalen. Een minpunt is dat je van tevoren (in het geval van een eigen ontwerp) niet precies weet hoe het zal klinken. Da's gewoon een keuze die je moet maken...
ps. Je kunt beter 6 plankjes nemen ipv 4, dan krijg je een mooiere box
model 830 of iets dergelijks.
Met een speakerset van 1200 gulden ook van Sony,
5 kleine "satellietjes" en 1 grote aktieve subwoofer.
Een belangrijk detail van een receiver is,
ook van deze Sony, is dat je in de instellingen
van je receiver instelt waar de lage tonen heen moeten.
Je kan kiezen 1: naar de midden speaker,
of 2: naar links en rechts voor.
Als je dit fout ingesteld hebt staan dan krijg je vrijwel geen lage tonen.
Verder kan ik je uit ervaring melden dat een aktieve
subwoofer (1 met ingebouwde versterker)
altijd meer bas geeft dan een passieve.
Toen ik mijn setje besteld had, waren de speakers
nog niet voorradig en heb een paar weken mijn
passieve subwoofer gebruikt.
Dit geeft een heel groot verschil.
Met mijn oude set had ik altijd de bas maximaal staan,
met deze heb ik de receiver bas in het midden staan,
en op de woofer zelfs op een derde gedeelte.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Mag je hebben voor 600 piekjes...
Is een Mordaunt Short T-1000...
Absolute topper...
Mail me maar voor meer specs of andere vragen...
babal@home.nl
Niet dat ik nu passieve subs wil aanraden. Maar het is niet zo dat je met een passieve sub altijd te weinig laag hebt. Dat ligt gewoon aan de gevoeligheid van die sub. Ik heb hier twee "passieve subs" liggen, die als je zou aansluiten op een HiFi set, je de rest niet eens meer hoort.Op donderdag 25 oktober 2001 14:39 schreef cjdijk het volgende:
Ik heb zelf een Sony receiver van 5*100 watt,
model 830 of iets dergelijks.
Met een speakerset van 1200 gulden ook van Sony,
5 kleine "satellietjes" en 1 grote aktieve subwoofer.
Een belangrijk detail van een receiver is,
ook van deze Sony, is dat je in de instellingen
van je receiver instelt waar de lage tonen heen moeten.
Je kan kiezen 1: naar de midden speaker,
of 2: naar links en rechts voor.
Als je dit fout ingesteld hebt staan dan krijg je vrijwel geen lage tonen.
Verder kan ik je uit ervaring melden dat een aktieve
subwoofer (1 met ingebouwde versterker)
altijd meer bas geeft dan een passieve.
Toen ik mijn setje besteld had, waren de speakers
nog niet voorradig en heb een paar weken mijn
passieve subwoofer gebruikt.
Dit geeft een heel groot verschil.
Met mijn oude set had ik altijd de bas maximaal staan,
met deze heb ik de receiver bas in het midden staan,
en op de woofer zelfs op een derde gedeelte.
Maar een van de handige dingen aan een actieve sub is dat je het volume gewoon kan instellen, en ook dingen als de crossover frequentie. Kortom, gewoon voor een actieve sub gaan.