Toon posts:

Voorbereiding van een Site

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga met een team van 5 personen samen een site gerelateerd met Webdesign / Webdevelopment bouwen.
We zijn allemaal geen Experts (we weten natuurlijk wel wat ) daarin dus willen we het helemaal vanaf de basis gaan aanpakken en alles goed uitwerken voordat we beginnen. En onze ervaringen en kennis verwerken we dan in CBT (computer based training) zodat we die kennis weer kunnen overdragen.
We willen met z'n allen serieus aan de gang we hebben natuurlijk hoop dat het wel wat word maar het gaat er vooral om dat we plezier hebben, wat van leren enz.
Nu wil ik nou weten hoe bereid je zoiets voor.....
zelf dacht ik
-eerst een functioneel ontwerp maken (wat voor functies/toepassingen moeten er allemaal op de site komen)
-Daarna het uitwerken van de verschillende secties/functies van een site.
-daarna een ontwerp van de structuur/information flow (dus wat gebeurt er al er een nieuwe gebruiker op de site komt en wat gebeurt er als hij registreert en waar vind hij dingen terug)
-en dan beginnen met het ontwerp van de site
-en maken van de inhoud
nou jullie zullen wel zien dat ik niet al te veel weet of hoe ik het precies moet aanpakken.
en hopelijk kunnen jullie met helpen met hoe ik het moet aanpakken of met links naar bronnen waar ik meer informatie kan vinden
of oudere topics op GOT {als de F#cking Search niet goed heb gebruikt)
=============================
Laat aub opmerkingen zoals gaat jullie niet lukken, l3mers, N00bs die een pro site willen maken achterwege dat weten we al
+++++++++++++++++++++++++++++

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 11:15
Ok, het gaat jullie dus niet luken :)

Ok, serieus.
Je moet eerst gewoon eens wat sites downloaden van het internet en die dan m.b.v. Frontpage helemaal uitzoeken, daar leer je ook veel van.

Verder zou ik zeggen suc6

(ik ben zelf nooit tevreden met mijn creaties)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:23 schreef Kayz het volgende:

Ok, serieus.
Je moet eerst gewoon eens wat sites downloaden van het internet en die dan m.b.v. Frontpage helemaal uitzoeken, daar leer je ook veel van.

Uhm... jah het gaat niet om het technische ontwerp van HTML, Javascript, "crossbrouwser", css, php, asp, xml, java enz.....

maar de voorbereiding ervan... wat moet je allemaal van te voren doen zodat je weet dat je site een basis heeft om op te bouwen.. dat alles goed en gestructureerd loopt.

Tnx toch voor je snelle reply :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:29 schreef BrainDamage het volgende:
Flikker op joh
In andere woorden deze topic is niet gewenst door JOU op /14 toch ? kun je ook vriendelijke verwoorden

Verwijderd

Je moet weten wat je wilt bereiken met de site.
Probeer dit duidelijk te formulieren en op papier te gaan zetten.
Vervolgens ga je kijken wat je hiervoor nodig hebt:
*Programma's
*Kennis
enz.
Hierna ga je de taken verdelen en deadlines stellen.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
damn trieste mensen zeg..

hij komt hier gewoon met een normale vraag, en dan gaan jullie (niet vaste /14 bezoekers) hem een potje af lopen zeiken..
edit: ik reageer hier dus op verwijderde berichtjes :)

maar ik denk dat je het zo wel goed aanpakt.. :)

bedenk wel dat dit soort dingen erg veel tijd kosten, en stel je deadlines niet te scherp, dan kan je wel eens in de knoop komen te zitten.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:18
De volgorde die je denk ik het beste kan gebruiken is denk ik iets anders:

Je begint met het onderwerp, globale inhoud en je publiek te bepalen, aan de hand daarvan kijk je welke layout het beste gebruikt kan worden. Je bepaalt min of meer met je layout ook je structuur en information flow van je pagina.
Daarna het uitwerken van de verschillende secties/functies van een site.

Als je al dat soort dingen gedaan hebt, ga je een concept van je site maken. Als dat af is, ga je proberen alles mooier, duidelijker en overzichtelijker te maken.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:31 schreef ceidhof het volgende:
Je moet weten wat je wilt bereiken met de site.
Probeer dit duidelijk te formulieren en op papier te gaan zetten.
Vervolgens ga je kijken wat je hiervoor nodig hebt:
*Programma's
*Kennis
enz.
Hierna ga je de taken verdelen en deadlines stellen.
We hebben globaal (paar A4tjes) over wat we precies met de site willen bereiken en wat het doel ervan is.

maar voor dingen zoals programma's en Kennis is het niet handig om eerst een functioneel ontwerp te hebben van wat er allemaal op de site moet komen.

=============

Het meteen beginnen met maken van de site zonder een duidelijk beeld is dat niet stom. Want dan moet ik straks weer hele stuk codes gaan aanpassen. En de layout enc omdat ik te weinig plaats heb of dingen verkeerd geplaatst heb ?

correct me if I am wrong please :D

Verwijderd

l3mers, N00bs die een pro site willen maken :P

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Ik heb een aantal berichten hier verwijderd, verdere acties volgen nog.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Philip_Janssen
zeur niet, hij verdiept zich er tenminste in. Houd een markt onderzoek voordat hij weer een overbodige site het internet op helpt!! Dat zouden meer mensen moeten doen! 8-) gewoon doorgaan Rayman, dan word het een goeie site!

Deze opmerking geld niet voor chem..

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:40 schreef chem het volgende:
Hierbij mn excuses voro m'n taalgebruik maar ik vind dat niet alles gevraagd hoeft te worden je kan ook is een keer beginnen en iets vragen als je vastloopt niet alles hoeft de eerste keer perfect te verlopen en van fouten leer je juist.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:41 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
zeur niet, hij verdiept zich er tenminste in. Houd een markt onderzoek voordat hij weer een overbodige site het internet op helpt!! Dat zouden meer mensen moeten doen! 8-) gewoon doorgaan Rayman, dan word het een goeie site!
O jah daar heb ik helemaal niet aan gedacht...

Hoe zou ik dat moeten doen... een enquete tussen vrienden zal niet helpen ongeveer 20 % is OOK in iets anders dan wijfen geintresseerd (wie niet :D) en van die 20 % is of voetbal of games freak :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:43 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Hierbij mn excuses voro m'n taalgebruik maar ik vind dat niet alles gevraagd hoeft te worden je kan ook is een keer beginnen en iets vragen als je vastloopt niet alles hoeft de eerste keer perfect te verlopen en van fouten leer je juist.
Van fouten leer je maar... een goed begin is het halve werk :D

en op GOT kon ik niet zoeen topic vinden later hebben anderen er misschien weer iets aan..

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:43 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

ok, maar je hebt er wel een note bij.

Bij deze dus officieel: als je nog een keer zo uithaalt krijg je een tempban.

Ik hoef niet uit te leggen waarom neem ik aan?

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:45 schreef raymanontweakers het volgende:

[..]

Van fouten leer je maar... een goed begin is het halve werk :D

en op GOT kon ik niet zoeen topic vinden later hebben anderen er misschien weer iets aan..
lijkt mij persoonlijk leuker om zelf alles te ontdekken mja zal wel de enige zijn en naar aanleiding van zo'n topic krijgen we ws. weer 100'en "professionele" websitez op het web. Mja iig suc6 ermee.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:48 schreef chem het volgende:

[..]

ok, maar je hebt er wel een note bij.

Bij deze dus officieel: als je nog een keer zo uithaalt krijg je een tempban.

Ik hoef niet uit te leggen waarom neem ik aan?
Neuj. maar hoeveel notes had ik dan al??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:52 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Neuj. maar hoeveel notes had ik dan al??
Nu ff ontopic aub

• Philip_Janssen
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:44 schreef raymanontweakers het volgende:
Hoe zou ik dat moeten doen... een enquete tussen vrienden zal niet helpen ongeveer 20 % is OOK in iets anders dan wijfen geintresseerd (wie niet :D) en van die 20 % is of voetbal of games freak :)
Is afhankelijk van je doelgroep. Wat voor mensen zouden jou site moeten bekijken. Die moet je vragen wat erop moet.

Verwijderd

Dat lijkt me wel,
als je weet wat er op de site wil komen en hoe je het wil hebben,
is de volgende stap om te kijken welke kennis en programma's je daar voor nodig hebt.
Ik pak het zelf namelijk altijd op die manier aan...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:57 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

Is afhankelijk van je doelgroep. Wat voor mensen zouden jou site moeten bekijken. Die moet je vragen wat erop moet.
De doelgroep is de beginnende Webdesign/developer en de wat meer ervaren. Op termijn willen we het gaan richten op de professionele (mensen die hun brood ermee verdienen) gebruiker richten met ondersteuning doormiddel van onderzoek enc.

Ik zal eens op IRC rond gaan vragen... hier mogen jullie ook je voorstellen geven als je dat wilt... :D

• memphis
  • Laatst online: 00:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Belangrijk is hoe je de directorystructuur gaat opzetten. Per item een eigen map dan wel of niet de images erbij of die weer in een apparte map.

Menustructuur lijkt mij heel belangrijk, via frames of op elke pagina een menu terug laten komen.

Wil je economisch te werk gaan :?
Dan bedoel ik:
- per plaatje uitzoeken als GIF of JPG kleiner is.
- pagina's opbouwen in Word/Frontpage wat veel onzinnige code bevat of wat economischer in dreamweaver of zelf de code schrijven in Notepad.

Veel poespas (mutimedia) of gewoon straight to the point ?

Moeten de sites zichtbaar zijn in alle browsers of enkele ?

Geld verdienen met banners en is dat je bezoekers wel waard met dergelijke verveling :?

Zo maar wat dingen om mee te nemen.

Ik wist in het begin ook niets maar kan nu met behulp van Dreamweaver leuk en snel dingen maken maar ook andere sites uitpluizen. Ook is Dreamweaver goed met zijn code waar weer veel uit te leren is.

Nu onderhoud ik de sites van mijn club www.macdebaanbrekers.nl en moet zeggen dat het er redelijk goed uit ziet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:10 schreef Sinclair het volgende:
[..]
I C das weer een paar stappen verder maar wel handig om over na te denken jah :D

• Philip_Janssen
ik ben zelf ook "beginnend webdesigner". Ik vind met dreamweaver een standaart pagina maken niet moeilijk. Maar zodra het aankomt op scripts en dat soort dingen, word het moeilijk. Zeker als ik met MySQL aan de gang moet.

Ik denk dat dat soort dingen een beetje op je pagina moeten. de standaard dingen, daar komt iedereen wel uit. Hoewel het wel makkelijk is om dat er ook op te zetten. Maar scripts e.d. moet je altijd zelf schrijven, en niet iedereen heeft voldoende ervaring daarmee. Het zou dan fijn zijn als jouw pagina wat feedback en hulp kan geven

Dit is allemaal wel heel erg globaal, dat weet ik. Maar het is een begin ;)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Belangrijk is hoe je de directorystructuur gaat opzetten. Per item een eigen map dan wel of niet de images erbij of die weer in een apparte map.

Menustructuur lijkt mij heel belangrijk, via frames of op elke pagina een menu terug laten komen.

Veel poespas (mutimedia) of gewoon straight to the point ?

Moeten de sites zichtbaar zijn in alle browsers of enkele ?

Geld verdienen met banners en is dat je bezoekers wel waard met dergelijke verveling :?
dat zijn nog eens goede en nuttige tips!
vooral een doordachte en uitgebreide directory-structuur (eentje voor plaatjes is sowieso verplicht voor elke site vind ik) is belangrijk
aangezien de site gaat over webdesign/development neem ik aan dat jullie met PHP aan de slag gaan, groot voordeel ervan vind ik dat je met includes een stuk flexibeler bent.
daarnaast zou ik zoveel mogelijk standaard-html gebruiken, voodeel is dat alle browsers dat begrijpen en je niet naderhand klachten krijgt dat sommige mensen je site niet goed kunnen bekijken
daarnaast als je heel per se banners wilt, moet je daar met de layout goed rekening mee houden, zodat ze mooi worden "opgenomen" in de pagina

zo... dat zijn mijn tips

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

He, verwijder mijn account maar. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Heb je misschien ambities als Taliban leider of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Jah daar gaan we rekening mee houden hoe de gebruiker het makkelijkste onderwerpen kan leren. En eventueel de FAQ per paragraaf en de de volledige uitleg per stuk code kan opvragen.

Lukt dat niet dat bouwen we een support in beperkte vorm.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:33 schreef peter101 het volgende:

[..]

ff dimmen he?

Als bezoekers hier andere mensen gaan uitschelden dan treed ik op. Einde discussie.

• Philip_Janssen
Ik denk dat je hier een leuk topic over kunt maken.. Waarom zijn sommige tweakers zo onbehulpzaam en onvriendelijk :r :r
Ik vind het maar een beetje zielig.

Alle tips die je hier krijgt, zou je ook op je pagina kunnen zetten, Rayman. Iemand die helemaal niet weet waar-ie moet beginnen kan er veel aan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen om te verwerken... :)

• memphis

memphis

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:12 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Ik denk dat je hier een leuk topic over kunt maken.. Waarom zijn sommige tweakers zo onbehulpzaam en onvriendelijk :r :r
Ik vind het maar een beetje zielig.

Alle tips die je hier krijgt, zou je ook op je pagina kunnen zetten, Rayman. Iemand die helemaal niet weet waar-ie moet beginnen kan er veel aan hebben.
Precies !
Natuurlijk moet je leren van je fouten, heb ik ook gedaan. Mijn eigen site was simpel begonnen en zette ik alles in de root. Nu is het zo groot dat er nu zo'n 100 bestanden in de root staan, dat stukkie leerstof heb ik bij die site van de club meegenomen.

Iedereen zijn eigen methodes, leuk om daarover te discuseren. Een newbe of niet, we kunnen zo wel van elkaar leren.

(by the way, ik zoek nog een simpele vote script)

• Philip_Janssen
Ik heb nu ook alles in de root staan.. Word echt een tering zooi. Iedere keer als je een bestand zoekt, ben je langer bezig met zoeken, als met updaten!!!
Moet er maar eens een keertje iets aan gaan doen.

En ik vind dit forum wel relaxed, beetje vertellen hoe ik erover denk, en toch iets bijleren! (was school maar zo ;))

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:42 schreef Sinclair het volgende:
Nu is het zo groot dat er nu zo'n 100 bestanden in de root staan, dat stukkie leerstof heb ik bij die site van de club meegenomen.
hehe, toen er bij mij 15 instonden leek 't me wel een goed idee om een aparte dir aan te maken voor m'n usericons, traffic-graphs en stijlscheet
meer files in 1 dir kan ik echt niet hebben hoor (nouja 100 plaatjes 00.png tot 99.png laat ik wel zo staan hoor)

--Roy Goodman

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

<knip>

<knip>
Mocht je geintresseerd zijn in 1 of meerdere banners (van klein tot normaal formaat),kijk dan eens op http://www.tradedoubler.com
Ze hebben verschillende onderwerpen,en je kan er ook nog geld mee verdienen.

• Philip_Janssen
Bedankt MarElo! Nu maar hopen dat het ook veilig is >:)
Neem ik trug, deze is safe! :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen die tips voor mij hebben...

want ik heb nog niet echt advies gehad over wat ik wilde :(

:D

• Philip_Janssen
wat wilde je precies horen dan? Want dan snap ik het nie meer..

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:23 schreef Kayz het volgende:

Ok, serieus.

Heb ik nou ook! Als een site klaar is, dan denk ik dat het nog mooier en beter kan. Dan gooi ik hem vervolgens weg en bezig opnieuw! brr echt raar

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik geloof ik genoeg van project matig maken van een site weet om het te gaan bouwen....

ik dacht dat ik ruim onder het GOT niveau lag omdat ik MBO doe... maar dat valt ruize mee...

of de diehard reageren.. niet :)

Tnx anyway jongens :)

wat wilde in horen... iets waar ik niet rekening mee gehouden had... (op marketing na... alles :D )

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:33 schreef peter101 het volgende:
Dit is het type posts wat men Flamen noemt.

Bij deze krijg je van mij een Officiele waarschuwing voor flamen.

Als je graag weg wilt, kom je niet terug. Maar dat op deze manier posten is niet acceptabel.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:48 schreef chem het volgende:

[..]

ff dimmen he?

Als bezoekers hier andere mensen gaan uitschelden dan treed ik op. Einde discussie.
Dimmen?
Wat voor een omhooggevallen sukkel ben jij wel niet?
Als stakkers zoals jij het hier voor het zeggen hebben dan heb ik het hier wel gezien.
'Dan treed ik op'.... Gadver, wat een nare smaak krijg ik daar van in mijn mond.
Weet je wat knulletje, blijf jij maar lekker eenzaam naar je monitor staren, zoekend naar alles wat JOU niet bevalt.
Oh ja, verwijder mijn account maar, is jouw dag ook weer goed.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gaan we dreigen >:)

• Philip_Janssen
Op zaterdag 20 oktober 2001 20:39 schreef raymanontweakers het volgende:
Ik denk dat ik geloof ik genoeg van project matig maken van een site weet om het te gaan bouwen....

ik dacht dat ik ruim onder het GOT niveau lag omdat ik MBO doe... maar dat valt ruize mee...

of de diehard reageren.. niet :)

Tnx anyway jongens :)

wat wilde in horen... iets waar ik niet rekening mee gehouden had... (op marketing na... alles :D )
Ik weet niet precies waar je wel of geen rekening mee hebt gehouden. Bovendien, niveau.... Ik zit ook nog maar op de HAVO. Het enige wat ik daar aan "copmuterkundig onderwijs" krijg, was een cursus MS Word 97 (hoezo kansloos :(). Dus over niveau... N00bs en pro's genoeg hier, denk ik. Ik hoor nog bij de eerste groep :'(

Maar als je de technische kant weet, je weet wat de inhoud en lay-out word.. Zou ik eens gaan kijken naar een goede server, eventueel domein naam en een kostenplaatje gaan maken.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 20 oktober 2001 22:14 schreef peter101 het volgende:
Dimmen?
Wat voor een omhooggevallen sukkel ben jij wel niet?
Als stakkers zoals jij het hier voor het zeggen hebben dan heb ik het hier wel gezien.
'Dan treed ik op'.... Gadver, wat een nare smaak krijg ik daar van in mijn mond.
Weet je wat knulletje, blijf jij maar lekker eenzaam naar je monitor staren, zoekend naar alles wat JOU niet bevalt.
Oh ja, verwijder mijn account maar, is jouw dag ook weer goed.
En dat is je 2e officiele waarschuwing voor flamen.

Verwijderd

-daarna een ontwerp van de structuur/information flow (dus wat gebeurt er al er een nieuwe gebruiker op de site komt en wat gebeurt er als hij registreert en waar vind hij dingen terug)
Zo te lezen wil je met database stuff gaan werken, ik heb thuis een eigen web server opgezet met daarop apache, mysql en perl. Op deze manier kun je heel makkelijk en snel een site bakken (je hoeft niet steeds te uploaden).

Verder heeft dit ook als voordeel dat je kunt wachten met het aan kopen / huren van een server (wat toch aardig wat $$$ kost) tot je de site bijna af hebt.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:45 schreef ACM het volgende:

[..]

Dit is het type posts wat men Flamen noemt.

Bij deze krijg je van mij een Officiele waarschuwing voor flamen.
Ik geloof niet dat hij begon!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 21 oktober 2001 01:07 schreef joska het volgende:
Ik geloof niet dat hij begon!
Nou en?

Als hij het niet met een moderatie van Chem eens is, gaat ie in LA (netjes) klagen of stuurt ie een mailtje/icqtje naar Tom, mij of GaMeOvEr.

Dan gaat ie niet iemand een 'potentieel leider van de taliban' noemen.

• memphis

memphis

Op zondag 21 oktober 2001 01:14 schreef ACM het volgende:

[..]

Nou en?

Als hij het niet met een moderatie van Chem eens is, gaat ie in LA (netjes) klagen of stuurt ie een mailtje/icqtje naar Tom, mij of GaMeOvEr.

Dan gaat ie niet iemand een 'potentieel leider van de taliban' noemen.
Kunnen we nu ontopic blijven ? >:)

Als posts verwijderd kunnen worden stel ik voor om alle posts die niet over de topic gaan weg te halen zodat de topic gezond door kan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ach jah.... die ###### hebben mijn topic toch al verpest...

Ik heb wel ideeen gekregen tnx daarvoor maar ik denk dat deze topic gewoon verpest is ... jammer... :(

ach jah... dat sommige mensen met hun eerste message (dat bedoel ik letterlijk) al gaan schelden/flamen daar kan niemand wat aan doen.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op zondag 21 oktober 2001 10:08 schreef raymanontweakers het volgende:

Ik heb wel ideeen gekregen tnx daarvoor maar ik denk dat deze topic gewoon verpest is ... jammer... :(

ach jah... dat sommige mensen met hun eerste message (dat bedoel ik letterlijk) al gaan schelden/flamen daar kan niemand wat aan doen.
Ja. Das jammer, maar niets aan te doen. Ik stel voor wat Rayman net zei te doen, of dit topic een andere naam geven en een nieuwe maken (of "Voorbereiding van een Site 2" te openen)

Verbouwing

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 10:08 schreef raymanontweakers het volgende:

Ach, lieve mensen, we communiceren hier met veel mensen via tekst ipv spreektaal; dan kan er wel eens wat wrijving ontstaan en wat misverstanden. Laten we gewoon lief blijven tegen elkaar, dan komt het best goed, denk ik.

Verwijderd

[b] LOL [/b]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 13:24 schreef BrainDamage het volgende:
[b] LOL [/b]
En mag ik vragen waar jij de LOL van inziet..
ach jah jij vind het verzieken van een topic lol... naja... moet ik gewoon accepteren..dat er Lamers....

ik hou op :( het heeft geen zin...

• flat
  • Niet online
nieuw topicje openen is denk ik toch wel handig ja, want iedereen zit hier nu zwaar offtopic te posten
damn, nu doe ik dat ook

--Roy Goodman

• chem

chem

Reist de wereld rond

zal ik dan nog eens een mooie post doen hier? :)

Er zijn door 100-en mensen al 1000-en ideeën en methodes bedacht voor het werken in groepen aan projecten. Het is al zo oud als de wereld.

Het is in de IT niet veel anders, met als noot dat in de IT zowel de productietools als het eindproject geneigd zijn om te veranderen terwijl je er aan werkt.

Ik kan wel een lijst van methodes opdreunen hier (IAD, RAD, ...), maar daar schiet je nix mee op. Zonder te weten wat de methode inhoudt kun je er toch geen keuze uitmaken (behalve dat onuitspreekbare methodes waarschijnlijk al zullen afvallen ;)).

Je opzet is wel correct.
Of beter gezegd: je zou het zo kunnen aanpakken. Denk ook aan rolverdelingen en verantwoordelijkheden in het project, communicatiemiddelen en test-methodes, feedback naar elkaar en leiding.
1 van de belangrijkste onderdelen bij aanvang van een project is gedegen documentatie, en het stellen van een duidelijk eenzijdig probleem en bijbehorend oplossing. Als dat goed in elkaar zit heb je de helft al af en scheelt het zeeën van tijd achteraf; je vindt namelijk vooraf al uit waar het gaat schrten of de onderdelen niet goed in elkaar passen.

Het is een k*tkarwei vaak (zeker de 1e paar keer als je nog moet wennen aan documenteren) maar hoe meer gedreven je er in wordt, hoe makkelijker, sneller en meer copy-paste-achtiger het gaat. Verloren tijd is het nooit.

Heel veel succes :)

Verwijderd

Topicstarter
zozo chem Tnx :D maar ik heb uren op irc zitten chatten met mensen ... en ... pff.... ik ben toch zoveel te weten gekomen... :) ... misschien is dat voorteen beter om mee te beginnen :)

Maar dat zal dus onze eerste doel zijn.. De basis (documentatie, regelen van alles afspraken, Kwaliteits lijsten, verantwoordelijkheden, tijdsplanning, enz)

en jah het is K#t werk .... mar zoals je zegt ... geen verloren tijd :D

• chem

chem

Reist de wereld rond

graag gedaan :)

ik hoop dat je het gaat doorzetten want een definitiestudie is al gauw 60-70 bladzijden, en dat is geen kippekak in het begin :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 15:55 schreef chem het volgende:
graag gedaan :)

ik hoop dat je het gaat doorzetten want een definitiestudie is al gauw 60-70 bladzijden, en dat is geen kippekak in het begin :'(
tnx :'(

Ben wel wat gewent hoor :)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 17:39

flexje

got-father

1.wat willen de bezoekers weten / wat voor info ?
2.kunnen wij dat aanbieden ?
3.zoek een paar sites met zelfde onderwerp
4.denk analyserend
5.verdeel de taken
5.maak een strakke en duidelijke layout
6.zet boeiende info erop (dus geen crap)!
7.publiceer
8.maak een poll over wat de bezoekers over site denken.
9.vraag wat er anders moet.
10.verbeter fouten

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Ook als je n00b bent kun je zelfs nog een mooie site maken. Kijk maar eens naar Macromedia Dreamweaver. Superprofessioneel en volledig WYSIWIG (What You See Is What You Get ; je ontwerpt je website meteen zoals ie eruit komt te zien, dus niet in HTML codes frutselen e.d. :))

Frontpage is ook goed, maar ik vind dat persoonlijk te 'Micro$oftig'.
Pagina: 1