Toon posts:

Jouw coolste applicatie in een BASIC taal.

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel programma's gemaakt en als laatste een JPEG Gallery DATABASE creator, zodat mijn website gewoon mini databases kan laden voor de gallery's..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erikjongen/layout.jpg

:+ tis beter om dit alles in mijn geval geautomatiseerd te doen want anders had ik ruim 45000 plaatjes met de hand mogen invoeren.

en wat heb jij gemaakt?

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Mn broertje heeft in een ver verleden een ASCII-spel in Q-basic gemaakt, City Bomber! :) Zal m ff vragen of hij een screenshotje kan plaatsen!

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:59

Flexx

This side up

Ik had in Pascal een programa gemaakt dat de frequentie van een geluidje steeds hoger op deed lopen totdat je echt een iritante piep had, deze heb ik toen ik het openleercentrum van de school via een batch file laten openen zodra de pc aanging :)

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:51

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

hehe niet alleen een 'City Bomber', ook nog een "galgje" en een "maze-master". :) :) :)
Die laatste zou ik vorige week nog op mn homepage zetten maar op 1 of andere manier deed de 'create self extracting archive' het niet (en dat is natuurlijk wel zo cool!)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hee Tsjipmanz hoe is het ermee, motherrocker? hebben we hier potverdikkie nog een BASIC discussie ook! Kan ik even toevoegen dat ik laatst nog een appje gemaakt hebt onder MS VisualBasic 2.0 for Windows (16bit) omdat het resultaat moest kunnen draaien onder Windows 3.1 ... wel wel wel zul je denken, wat was dat dan? compleet oninteressant administratief trash dingetje woeiwoei.
Maar goed, conclusies hieruit

* PowerBasic/QuickBasic zijn 500 keer overzichtelijker (zowel kwa code als kwa interface) dan VB2 for Windows
* VB2 for Windows is onwijs onstabiel
* VB2 heeft weinig functionaliteit

leuk, of niet, bert??? :D :D :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 19 oktober 2001 12:31 schreef Nappa het volgende:
hehe niet alleen een 'City Bomber', ook nog een "galgje" en een "maze-master". :) :) :)
Die laatste zou ik vorige week nog op mn homepage zetten maar op 1 of andere manier deed de 'create self extracting archive' het niet (en dat is natuurlijk wel zo cool!)
hee nappa manz alles flex? we remember the good ol'basic times 8-)

moet je die maze master nog hebben voor je huispagina, heb volgens mij nog wel een "bijna af" versie ergens liggen!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik heb in pascal een reken proggie gemaakt, waarmee je random sommetjes kon oefenen, geselecteerd op catagorie (dus +, -, *, /) en daar werd ook automatisch de score bijgehouden.

Verder in C++ een autospuiterij programma, waarbij ook de muis gebruikt werd, en de "windows look", ben nu op stage dus heb geen screenshots.

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op vrijdag 19 oktober 2001 12:33 schreef limoentje het volgende:
hee Tsjipmanz hoe is het ermee, motherrocker? hebben we hier potverdikkie nog een BASIC discussie ook!
:? Roelio?
t is wel redelijk, ben bezig met n verslag over de leuke Beeldbewerkingsopgave van Janoz en mij over beeldcompressie dmv Fouriertransformaties! Helaas niet in Basic.

Om on-topic te blijven, de coolste applicatie die ik ooit in een basic-taal heb gemaakt was een priemgetallengenerator in C64-basic, maar dat zegt meer over hoeveel BASIC-progs ik heb gemaakt dan over hoe cool een priemgetallen generator is! :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

In QuickBASIC (DOS) een soort opstartmenu met toevoegen van categorieen en heel de zooi inclusief soort windows-look and feel met mousesupport.

Ben ik helaas kwijtgeraakt met een harde-schijfcrash (paar jaar terug). :'(

Had toen op een gegeven moment ook een kaartlezer(magneetstriplezer) van mijn Pa op de paralelle poort aangesloten , en heb toen bij het opstarten gedaan, dat alleen ik er met mijn bankpas op kon. :7

Kon je natuurlijk makkelijk omheen, want het stond gewoon in autoexec.bat maar was toch grappig. :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Véél domme probeersels, een simpel chatprogje, een tamagotschi van een vriend van me en nu een programma dat ebXML messages codeert, sMIME/SOAP, en daarne transporteert naar oa. Microsoft BizTalk. >:) >:)

Waar is die gast van statbar nu?!

edit:
In Visual Basic 6 Enterprise Edition

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

edit:
foutje ... 8-)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 19 oktober 2001 12:44 schreef Tsjipmanz het volgende:

[..]

:? Roelio?
juist :) en ehmm priemgetallengeneratoren zijn cool 8-)

Verwijderd

uhhh.. ff denken hoor :)
ik heb ooit eens een playlist generator voor windows mediaplayer gschreven.
En een eigen encryptie proggie :D

• Nappa
  • Laatst online: 15-09 18:51

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

limoentje:

[..]
hee nappa manz alles flex? we remember the good ol'basic times 8-)
moet je die maze master nog hebben voor je huispagina, heb volgens mij nog wel een "bijna af" versie ergens liggen!
Hehe.. Qbasic was cool :P

Die maze master heb ik zelf ook nog wel, maar ik heb m vorig jaar een makeover gegeven zodat ie het ook doet op mn pentiumpje :). Wat wil je ook als je een programma op een XT 4 MHz programmeert in qbasic en je bouwt een vertraging in met
code:
1
  FOR pauze = 1 TO 250: NEXT pauze

*D *D *D 250!!!! *D *D *D

Zelfs nog KLEUREN ingebouwd (zag er niet uit... was ook bestemd voor die mooie monochroom monitor :D :D)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Verwijderd

Gaaf, QBasic. :)

Even denken. Dit had ik gemaakt (helaas heb ik er nu niets meer van):

TitanLock
een leuk encryptieprogramma dat met keys werkte, op een zelfde manier als PGP.

PEACE
een programma dat gegevens van heel veel soorten bestanden weer kon geven: formaat van bijvoorbeeld .JPG, .GIF, compiler bij .EXE, en, de leukste functie: hij kon aangeven welke .OCX en .DLL bestanden je nodig had als je een Win16 of Win32 .EXE ermee bekeek.

Deze is als het goed is nu nog te downloaden bij Sudden Discharge

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een meet en regel systeem. Het systeem meet de zuurgraad van het water, en regelt m.b.v. 2 pompen de zuurgraad (ok.. in totaal 6 pompen... systeem meet en regelt 3 bakken tegelijk). Per bak is een aparte zuurgraad in te stellen.
Alles wordt gelogd (wanneer welke zuurgraad in welke bak), en de logfiles zijn rechtsreeks te importeren in Excel.

Waarom? Er moest een kunstmatige leefomgeving voor planten gemaakt worden voor een acedemisch onderzoek.

Systeem dus in HP Basic geschreven (ja dat bestaat :) ) omdat HB basic ondersteuning had voor de data-aquisitie kaart.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Mijn eerste en mijn laatste Worm in GWBASIC :)

Speciaal gemaakt voor het schoolnetwerk.... Had toen een klein mening verschil met een leraar en hij heeft me (ongewild) uitgedaagd. Dat heeft me gelukkig gered, anders was is van school gekickt.....

Daarna heb ik nooit meer wat gemaakt met BasiC

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

een of andere domme administrarief pakketje waar ik op dit moment ook mee bezig ben :)

totaal niet interessant ofzow maar dat is ongeveer wel het coolste wat ik ooit in VB heb gedaan :+

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
m'n menu voor op m'n 286
anders kon m'n broertje er niet goed mee werken

en met firstbasic gecompiled naar exe >:)

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

gaat dit nog ergens over of wordt het een nutteloze opsomming?

anders gaat-ie naar de ha-ka

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op vrijdag 19 oktober 2001 13:53 schreef chem het volgende:
gaat dit nog ergens over of wordt het een nutteloze opsomming?

anders gaat-ie naar de ha-ka
zit wel wat in. Alleen maar slap gelul, eigenlijk dus...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn coolste app in een Basic taal?
StatBar :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

bla bla bla, opsommingen doe je maar in de HK :)
(en 't rijmt ook nog)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.