¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
ik wil iig wél kwaliteit, en geen cheap ass speakers...
vandaar die Bostons, schijnen goed te zijn, maar ik wilde ff advies van hier horen..dussss
¯\_(ツ)_/¯
ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler
hmmm, zou je het niet gewoon inbouwen ipv het erin te gooienOp donderdag 18 oktober 2001 15:04 schreef beschuitfluiter het volgende:
Gasten, luister:
ik ga binnenkort audio in mijn auto gooien:
headunit: Pioneer DEH-4300R
[afbeelding]
- is dit een goede keus?
speakers: ik dacht zelf aan Boston in mijn hoedenplank/voorin...
- alle suggesties zijn welkom!
mijn budget (voorlopig): 1500/2000 piek
Suggestie, zelf een hoedeplank bouwen ipv de dunne dingetjes die er standaard inzitten??
Verder, die head-unit ken ik niet en over speakers kan ik weinig zeggen aangezien ik daar zelf nog nooit andere gekocht heb dan de pioneers die in mijn auto zaten dit ivm met geldgebrek
Wat voor auto heb je, misschien plaatje?
Hail to the king baby!
ik zou graag jouw ervaring over dit apparaat willen horen!
mail maar: erik@isbeter.nl
verder rijd ik een Kadett 1.3 ls uit 89, jaja! (moet ergens beginnen he! heb mijn polo coupe in de prak gereden
Hij ziet er verder wel erg goed uit hoor...
Maar goed; een MDF hoedenplank komt er idd in, dus dat komt wel goed...
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb zelf een Mini Disk van JVC en daar ben ik best tevreden mee.Op donderdag 18 oktober 2001 16:22 schreef beschuitfluiter het volgende:
ten eerste ben ik niet zo kapot van JVC
[..]
Nu het toch over autoradio's gaat, wat zijn goede speakers voor niet te veel geld? Zijn die pioneer en sony spakers veel beter dan wazigige mekrjes zoals "Boschmann" ? Ik heb in mijn autootje een poineer radio met 4x15/2x25 watt en wil er graag 4 speakers op.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Verwijderd
My 2 Cents.
Verwijderd
Verder; koop een set goede voorspeakers. Ik heb geeneens achterspeakers want waarom zou je geluid vanachter willen horen? Doe je thuis ok niet.
Daarna pas kijken naar een versterker + sub eventueel.
Even more cents.
Jawel, thuis van alle kanten geluidOp donderdag 18 oktober 2001 19:17 schreef Speedlaw het volgende:
Maar, om iets nuttigs te zeggen: Voor een headunit, koop dan een top apparaat- heb je lang plezier van; dus een Nakamichi (vanaf 700 piek), een Clarion, Alpine of Kenwood bijvoorbeeld. Pioneer heeft wel enkele zeer mooie top modellen maar daar hangt een grof prijskaartje aan. De cd klank van de anderen is bij elk model goed tot zeer goed.
Verder; koop een set goede voorspeakers. Ik heb geeneens achterspeakers want waarom zou je geluid vanachter willen horen? Doe je thuis ok niet.
Daarna pas kijken naar een versterker + sub eventueel.
Even more cents.
en voorin in een Mini heb je weinig ruimte voor speaker,
Ik weet niet wat voor auto de topic starter heeft, mischien daar wel ?
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Verwijderd
ja ok, maar ik vind het toch mooier als er ook speakers achter me staan. Die van voren moeten idd beter/harder zijn, dar heb je geluik in. Maar eeb beetje geluid van achteren is toch ook mooi vind ik.Op donderdag 18 oktober 2001 20:03 schreef Speedlaw het volgende:
Hij rijdt een Kadett. Maar behalve bij Dolby Surround Systems hoor je eigenlijk geen speakers achter te hebben, als ik een concert bijwoon ga ik niet met mijn rug naar het podium staan. Maar als je geen plek hebt, ja okeeee....
1) '92 Nissan Micra 1.2 LX (ja das met alle extra's, zelfs een trekhaak
2) Nu nog een Philips CD speler maar dat wordt dus de MP3 speler van Kenwood.
3) Voorin 2x 60W Pioneer
4) Achterin 2x 60W Clarion
3 kameraden van mij hadden alledrie een JVC autoradio van rond de 500 piek gekocht hadden en ze waren alledrie na iets meer dan een jaar naar de klote...dat vind ik wel erg kort!
maar dat is mijn ervaring natuurlijk...
en verder komt die hoedenplank wel goed, hoor!
maak ik samen met mijn neef, (lees vent van 30 die al vanaf zijn 18e megaboomauto bouwt
¯\_(ツ)_/¯
Dat is wel een mooi ding.
Verder heb ik DLS speakers en die klinken ook kei zuiver.
Ik ben er zeer tevreden over.
Verder rijd ik een Mazda 323 F 1.5 GLX
En heb je hem al?Op vrijdag 19 oktober 2001 08:30 schreef master_artech het volgende:
...
Ik zal je wel een mailtje sturen als ik dat ding een week of wat in mijn wagen heb zitten...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
http://www.xplodsony.com/products/images/CDX-L550X_product_image.jpg
In combinatie met voorin sony x-plod 2x150 en achterin 2x standaard merk speakertjes van Rover 15 watt stuk..
Auto is een Rover 114GTa 16v uit '92
Komt een supervet geluid uit de boxjes en heb er nog geen klachten over..
Autoradio is alleen lastig om los te maken
See Ya,
Apocalypse
Alsof je dat gaat horen in een auto. Een auto is akoustisch gezien zo'n slechte ruimte, met bovendien de onwerkelijk irritante eigenschap dat je niet je speakers vrij kan bewegen.Op donderdag 18 oktober 2001 16:22 schreef beschuitfluiter het volgende:
ten eerste ben ik niet zo kapot van JVC, zo'n mp3 apparaat is wel vet, maar ik denk dat die het qua audiokwaliteit laat afweten
Overigens heb ik al meerdere plaatjes van die Pioneer headuntis gezien met verschillende EQ's, en allemaal hebben ze zo'n vorm: ---\___/---
de meeste mp3's die ik heb zijn 128kbit... is dat echt slecht of nog wel te doen?Op donderdag 01 november 2001 11:44 schreef master_artech het volgende:
Ja, daar ben ik weer. Ik heb em derin zitten hoor die Kenwood MP3 speler (ruim een week nu). Echt een perfect ding: makkelijk te gebruiken, goede geluidskwaliteit, veel opties. Je moet met mp3 alleen goed opletten dat je effe de kwaliteit checkt voordat je ze op CD fikt (gebruik 160kbit of hoger als het effe kan). Maar als ik zelf MP3 encode op 256kbit vbr heb ik echt een perfect geluid wat niet van CD te onderscheiden is.
en krijg je d'r speciale software bij of kan ik gewoon mijn cd's fikken met Nero/WinOnCD ofsow?
en dat MASK frontje, klapt die automatisch om als je kar van het contact staat???
¯\_(ツ)_/¯
Probeer zelf maar of je 128 kbit goed genoeg vindOp woensdag 07 november 2001 11:36 schreef beschuitfluiter het volgende:
[..]
de meeste mp3's die ik heb zijn 128kbit... is dat echt slecht of nog wel te doen?
en krijg je d'r speciale software bij of kan ik gewoon mijn cd's fikken met Nero/WinOnCD ofsow?
en dat MASK frontje, klapt die automatisch om als je kar van het contact staat???
Blinde Online MP3 test
Verwijderd
Zelf heb ik ook een CDX-L550X maar die op dat plaatje staat lijkt helemaal niet op die van mij, die van jouw wel?Op woensdag 31 oktober 2001 12:12 schreef Apocalypse666 het volgende:
Zelf heb ik deze
http://www.xplodsony.com/products/images/CDX-L550X_product_image.jpg
In combinatie met voorin sony x-plod 2x150 en achterin 2x standaard merk speakertjes van Rover 15 watt stuk..
Auto is een Rover 114GTa 16v uit '92
Komt een supervet geluid uit de boxjes en heb er nog geen klachten over..
Autoradio is alleen lastig om los te maken
See Ya,
Apocalypse
Hail to the king baby!
[img][url="http://www.freakingflashers.nl/kewl.jpg"]http://www.freakingflashers.nl/kewl.jpg[/url][/img]
met afstandbedienikje, 6 speakers, in mijn clio.
Komt goed geluid uit!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Die headunit is best ok, en ook de met speakers van Pioneer is nix mis mee, die kan je ook gerust in auto hebben, net zoals Kenwood en Sony. Ook Caliber heeft best geinige pasklare speakers. Zijn errug handig voor dashboard, aangezien daar niet alles past. Als je hifi-kwali wil, zul je ook hifi-materiaal in moeten bouwen.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
1) Je moet je gedownloade MP3's gewoon checken met EncSpot hiermee kun je de kwaliteit van je MP3's zien. Vooral de soort encoder die je gebruikt is erg belangrijk. Xing is bv. zwaar klote maar Lame is de beste (Frauenhofer is ook erg goed). Ik raad je aan om je MP3's te encoden met 196 kbit en het beste is dan om ook nog VBR (variable bit rate) te gebruiken. 128 kbit met een goede encoder is voor in de auto (toch al een slechte acoustiec) meestal voldoende kwaliteit.Op woensdag 07 november 2001 11:36 schreef beschuitfluiter het volgende:
[..]
de meeste mp3's die ik heb zijn 128kbit... is dat echt slecht of nog wel te doen?
2) Speciale software? Tuurlijk niet, je fikt gewoon een DATA! cd'tje met Nero ofzo alleen moet je niet vergeten om ISO mode 2 (met lange namen) te gebruiken voor je filesysteem omdat ie de lange namen van Joliet niet ondersteund (anders krijg je van die afgemaakte 8.3 namen)
3) Dat mask frontje gaat handmatig maar werkt wel heel mooi. Overigens zou ik gewoon mijn frontje eruit halen als ik jou was en er niet op gokken dat je de dief voor de gek houdt met die mask.
Verwijderd
Ik heb zelf nu ook al een tijd een kenwood. En mijn frontje kan er niet eens af. Hij "masked" automatisch als de auto wordt uitgezet. Hebben ze deze feature niet meer op de nieuwe modellen[3) Dat mask frontje gaat handmatig maar werkt wel heel mooi. Overigens zou ik gewoon mijn frontje eruit halen als ik jou was en er niet op gokken dat je de dief voor de gek houdt met die mask.
('k zit n.l. zelf ook te denken aan een MP3 Kenwood)
Bij mijn Kenwood kan ie er dus wel gewoon vanaf. Als je em kantelt kan je em masken of eraf halenOp donderdag 08 november 2001 15:40 schreef Woutje2000 het volgende:
[..]
Ik heb zelf nu ook al een tijd een kenwood. En mijn frontje kan er niet eens af. Hij "masked" automatisch als de auto wordt uitgezet. Hebben ze deze feature niet meer op de nieuwe modellen![]()
('k zit n.l. zelf ook te denken aan een MP3 Kenwood)
Verwijderd
M'n vorige is gejat omdat ik was vergeten m'n frontje eraf te halen
Dus ik denk: Als het frontje er niet af kan, kan ik 'm ook niet vergeten en kan de verzekering dus ook niet zeiken!
Nu weer wel dus.
Verwijderd
Je hebt Kenwood radio's met een manual Dmask en de duurdere dus ook de MP3 versie heeft een gemotoriseerde Dmask.Op donderdag 08 november 2001 16:06 schreef Woutje2000 het volgende:
Dat is balen. De reden dat ik Kenwood heb aangeschaft was "Mask"
M'n vorige is gejat omdat ik was vergeten m'n frontje eraf te halen![]()
Dus ik denk: Als het frontje er niet af kan, kan ik 'm ook niet vergeten en kan de verzekering dus ook niet zeiken!
Nu weer wel dus.
Verwijderd
Maar kan het frontje er dan af of niet?Op donderdag 08 november 2001 16:09 schreef Hitpoint het volgende:
[..]
Je hebt Kenwood radio's met een manual Dmask en de duurdere dus ook de MP3 versie heeft een gemotoriseerde Dmask.
Over speakers achterin:
Zorg voor een goede Full-Range voorin, dwz, mooi midden/bass speakers met aparte tweeters. Achterin goede Midden/Bass speakertjes. Geluid dat je dan krijgt is erg vol, klinkt veel mooier dan wanneer je alleen speakers voorin hebt. Omdat je Full Range voorin hebt, klinkt het nog steeds of het geluid van voren komt, maar heb je wel een betere dekking door de hele auto heen. Tis namenlijk ook heel vervelend als passagiers achterin de muziek niet kunnen horen, en jij de passagiers achterin niet.
Als je echt kwaliteit speakers wilt voor in de auto, verdiep je dan eens in Rockford. Deze speakers zijn niet goedkoop, maar zijn wel van erg goede kwaliteit.
Autoradio's van Pioneer zijn over het algemeen prima. Goede weergave. Ik heb zelf de 8800 van Pioneer en ben er zeer tevreden over, hangt wel even een ander prijskaartje aan, maar de goedkopere modellen staan vooral bekend om hun zeer stabiele cdspelers, slaan zelden over. Makkelijk ook bij Pioneer is dat je wel drie wisselaars of wisselaars CD/MiniDisc kunt mengen.
Sony heeft ook mooie, maar vind ik persoonlijk iets minder klinken, maar das meer smaak
Verwijderd
Zij hebben de vierkante SubWoofer, echt een waanzinnig strak geluid.....
Mah goed... dat zijn woofertjes vanaf 1000piek....
bij die MP3-versie de KDC-MP6090ROp donderdag 08 november 2001 16:11 schreef Woutje2000 het volgende:
[..]
Maar kan het frontje er dan af of niet?
heeft wél DMASK, maar géén DMASK+, hij kantelt dus wel automatisch, maar het frontje kan er neit helemaal af
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
DMASK+ is het niet nee, wat was dat ook alweer ?
Verwijderd
In het donker zie je black-light om de radio verschijnen. Echt cool!
Als versterker heb ik gekozen voor de Climax (4 kanaals).
Ik raad je aan om de volgende site te bezoeken: www.remco-online.nl. Hier heb je echt goede spullen voor een zachte prijs
en welke kenwood had jij ook alweer?Op woensdag 14 november 2001 12:08 schreef Klaas_Baas het volgende:
Frontje ligt naast me, me auto staat 30 meter verderop !!
DMASK+ is het niet nee, wat was dat ook alweer ?
¯\_(ツ)_/¯
bevalt die climax???Op woensdag 14 november 2001 12:49 schreef Brandnew77 het volgende:
Ik heb zelf een panasonic CQ DFX800N. Dit is echt een vetten autoradio. En deze heeft ook een night-design.
In het donker zie je black-light om de radio verschijnen. Echt cool!
Als versterker heb ik gekozen voor de Climax (4 kanaals).
Ik raad je aan om de volgende site te bezoeken: www.remco-online.nl. Hier heb je echt goede spullen voor een zachte prijs
en ff een ander vraagje
4 kanaals = voor 4 speakers of
4 kanaals = voor 4 paar speakers.
Call me stupid, maar dat weet ik nie zeker dusss...
¯\_(ツ)_/¯