Jouw coolste applicatie in C++

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ben nu met C++ aan het programmeren, het lukt nu eindelijk een beetje, maar ik ben benieuwd wat iedereen nou zoal maakt met C++, bij deze een topic hier over.
(Stukjes source zijn ook welkom):)

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

een interpreter voor een zelf bedachte programmeertaal

Verwijderd

Ik heb ondermeer volgende dingen gemaakt (alles onder Windhoos, met VC++ 6.0) :
- Een volledig uitgewerkte assembler + editor + debugger voor als project op school
- Een chat client en -server (inclusief GoT smileys) voor de leden van HFL
- Volledig databeest voor HFL
- Verschillende boel in OpenGL, waaronder een poging tot een wolfensteincloon
- Een compiler voor de assembler
- Een eigen scripttaal + editor met syntax highlighting ervoor
- Een volledig uitgewerkt remote control programma met o.a. mogelijkheid tot scripting en plugins, mèt JPEG support (is tot nu toe mijn grootste C++ project)
- Een programma waarmee je bestanden kon uploaden naar een remote computer (was handig voor op school<->thuis)
- Voice chat programma (Voice over IP)
- Een programma dat toetsen van je keyboard mapt naar andere functies (bv Winamp Next, WinAmp play etc) mèt een OSD interface
- Een programma dat samenwerkte met MirandaICQ en mijn profile op een remote server bewaarde. (zoals MSN. Is nu helaas niet meer nodig :( )
- Een heleboel kleine programmaatjes waar niemand iets aan heeft

Verwijderd

de mijne is wel in C, en het is mijn 1e "echte" :) een REKENMACHINE

http://www.chello.nl/~h.goertz/calculator.txt

K, ik geef toe... het is geen 2e Casio, maar hij is wel VET (vin ik dan :))

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Op woensdag 17 oktober 2001 23:01 schreef emingee het volgende:

code:
1
if (teken !='-','+','/','*')

dat is niet echt correct he :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Deze rekenmachine is veel beter :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/KolQl8or.gif

met 'always on top' en 'show in system tray' uiteraard :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:59
En leuke paaseitjes :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 18:56

bloody

0.000 KB!!

opengl plugin voor winamp :9

nope

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op donderdag 18 oktober 2001 00:15 schreef OiSyN het volgende:
Deze rekenmachine is veel beter :)
met 'always on top' en 'show in system tray' uiteraard :)
En een enorme bug!

Heel leuk dat ie sticky is naar de zijkant van je scherm, maar om hem los te trekken moet je een ruk geven aan de muis... leuk systeem, maar niet als ik erbij zit. Ik probeerde dus heel langzaam de muis naar rechts te slepen terwijl hij links sticky was, en het lukte zonder probleem om de muis op X=500 of zo te krijgen zonder dat ie losschoot. Toen gaf ik de muis een ruk naar links ipv rechts :Y)

Nu heb ik dus een lijntje zwart van 1 pixel breed aan de linkerkant van m'n scherm, en dat is niet breed genoeg om te kunnen slepen... ;(

Oh en je zou 'm wellicht horizontaal sizeable willen maken zodat je de laatste binary digits van een negatief getal ook ziet :7

Professionele website nodig?

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

mijn kewlste c++ applicatie is een realtime klok in DOS, en daar ben ik hooguit 3 uur mee bezig geweest om in elkaar te flanzen (was ook meer C dan C++, maar goed).

Voor de rest 1001 onafgemaakte rotzooi.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• .oisyn
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 18 oktober 2001 13:59 schreef curry684 het volgende:

[..]

En een enorme bug!

Heel leuk dat ie sticky is naar de zijkant van je scherm, maar om hem los te trekken moet je een ruk geven aan de muis... leuk systeem, maar niet als ik erbij zit. Ik probeerde dus heel langzaam de muis naar rechts te slepen terwijl hij links sticky was, en het lukte zonder probleem om de muis op X=500 of zo te krijgen zonder dat ie losschoot. Toen gaf ik de muis een ruk naar links ipv rechts :Y)

Nu heb ik dus een lijntje zwart van 1 pixel breed aan de linkerkant van m'n scherm, en dat is niet breed genoeg om te kunnen slepen... ;(

Oh en je zou 'm wellicht horizontaal sizeable willen maken zodat je de laatste binary digits van een negatief getal ook ziet :7
ja weet ik, en ik heb geen zin gehad om ook maar de kleinste moeite te nemen om dat op te lossen. Het is een rekenmachine, geen grafisch hoogstandje :)
Bovendien kun je dat veld van die binary ook scrollen, dusseeeeh 8-)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Ahhh please?? Mag Delphi ook mee doen??

ZOJA:
Deze is net af: Mijn hypermoderene nummermelder die het nummer van de huidige bellen over het netwerk verspreid. En op de verbonden computers word de microsoft agent Peedy weergeven, en deze praat de naam van de beller (welke opgezocht is uit de cdfoongids). Daarna komt nog ff een Bonzi buddy look-a-like aap ff vertellen hoe je dat in het engels zegt :)

Owkay.. ik kon er wel om lachen, en hij werkt OOK nog goed :P, (En alle vrouwen zijn er van onder de indruk)

VOor diegene die niet weten wie peedy is: http://www.msagentring.org/chars/details/peedy.htm

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
Op woensdag 17 oktober 2001 22:40 schreef joska het volgende:
een interpreter voor een zelf bedachte programmeertaal
Ik voor de gein eens een keer een progje dat van de boomdiagrammetjes tekent (van een rekenkundige expressie). Verder eigenlijk nog niets noemenswaardig. Enige leuke van de laatste tijd is win32 GUI applicatie dat connect naar lycos.nl en daar de security code download als plaatje en het dan naar een nummertje omzet (het werkte nog ook - slechte beveiliging lycos ;) ). Aan m'n SMS client moet ik nog een keer verder gaan...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
ff kijken... NOP :D

Ik heb nog nooit iets in C(++) gepogd. Maar ben PHP aan 't leren

Verbouwing

• markvt
  • Laatst online: 17-09 16:20

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 17 oktober 2001 23:01 schreef emingee het volgende:

hey dit teken kan ook %
als je #include math.h gebruikt is % modulo (restdelen)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op woensdag 17 oktober 2001 22:32 schreef Chieliot het volgende:
Ik ben nu met C++ aan het programmeren, het lukt nu eindelijk een beetje, maar ik ben benieuwd wat iedereen nou zoal maakt met C++, bij deze een topic hier over.
(Stukjes source zijn ook welkom):)
Hello world-programmaatjes (in C dan) ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
#include <stdio.h> 

int main()  
{    
    printf("Hello world!\n");  
    return 0;
}

:P

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op donderdag 18 oktober 2001 19:38 schreef tom kuipers het volgende:
Ahhh please?? Mag Delphi ook mee doen??

ZOJA:
Deze is net af: Mijn hypermoderene nummermelder die het nummer van de huidige bellen over het netwerk verspreid. En op de verbonden computers word de microsoft agent Peedy weergeven, en deze praat de naam van de beller (welke opgezocht is uit de cdfoongids). Daarna komt nog ff een Bonzi buddy look-a-like aap ff vertellen hoe je dat in het engels zegt :)

Owkay.. ik kon er wel om lachen, en hij werkt OOK nog goed :P, (En alle vrouwen zijn er van onder de indruk)

VOor diegene die niet weten wie peedy is: http://www.msagentring.org/chars/details/peedy.htm
uhm... is dat ding beschikbaar? ennuh... hoe werkt het qua modem/isdn kaart?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik kan c/c++ niet schrijven en c++ niet lezen ;(

maar ik ga morgen wel starten aan m'n eigen ftpserver (in c++ :P )

Verwijderd

hello world

:7

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Toevallig gisteravond nog wat in elkaar geklust... Een BTW Calculator:

Afbeeldingslocatie: http://home.hiway.nl/~glint006/BtwScreenshot.jpg

Berekent alles aan de hand van welk veld je invoerd. *D

Kan soms wel eens makkelijk zijn...

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Daar ben ik nog aan bezig.. projectje voor school. Een simulatie van een UI met IO met Controller met Cache en Schijf :)

En dat werkt dan ook nog allemaal met threads (onder unix natuurlijk ;) )

Het idee is dat je bij de UI nieuwe opdrachten kunt maken (lees/schrijf) die worden vervolgens via de IO en de Controller in de Cache geplaatst. De Controller bepaald vervolgens wat de handigste opdracht is om te doen (lift-algoritme). Vervolgens wordt deze opdracht uitgevoerd op de schijf. Het antwoord wordt weer teruggemeld naar de UI.

Dat hebben we nou draaien.. De volgende stap is om er message queues in te bouwen. En uiteindelijk moet het gaan werken met Sockets, zodat je de UI thuis, de Controller op school en de Schijf ergens in amerika kunt laten draaien :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 19:50 schreef Infinitive het volgende:

[..]

Ik voor de gein eens een keer een progje dat van de boomdiagrammetjes tekent (van een rekenkundige expressie). Verder eigenlijk nog niets noemenswaardig. Enige leuke van de laatste tijd is win32 GUI applicatie dat connect naar lycos.nl en daar de security code download als plaatje en het dan naar een nummertje omzet (het werkte nog ook - slechte beveiliging lycos ;) ). Aan m'n SMS client moet ik nog een keer verder gaan...
Van GUI's houd ik me verre! :)

• marcusk
  • Laatst online: 26-09-2023
ik ben bezig met een regular expression library in C++:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klimstra/mreg.jpg

is wel leuk om te maken, en makkelijker dan ik had verwacht :)

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Op donderdag 18 oktober 2001 20:13 schreef Milo het volgende:

[..]

uhm... is dat ding beschikbaar? ennuh... hoe werkt het qua modem/isdn kaart?
Op de linux internet bak hier in het netwerk word via isdnlog bij een inkomend gesprek een c programmatje (wat ik wel zelf heb gemaakt :)) aangeroepen, en die opend een verbinding met alle computer hiero waar dat delphi proggie van mij opstaat. Die gaan om de beurt ff in de cdfoongids zoeken naar welke naam/woonplaats enzo er bij dat telefoonnummer hoort, en zo gaat hij op zijn beurt de msagent aanspreken om het te vertellen :7

Werkt perfect :) En al met al een een paar uurtjes te realiseren, alleen ff moeten wachten op het indexeren van de cdfoongids die ik geript en in MySQL gezet had :) Op een P120 een index maken op telefoonnummer + naam, een dikke 12 uur werk ofzo.

• EWS99
  • Laatst online: 07:05
Op woensdag 17 oktober 2001 22:56 schreef SpHeaRe het volgende:
Ik heb ondermeer volgende dingen gemaakt (alles onder Windhoos, met VC++ 6.0) :
- Een volledig uitgewerkte assembler + editor + debugger voor als project op school
Was dat de BITSIM toevallig??
Dan heb ik waarschijnlijk met jou software gewerkt.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Ik vind deze wel aardig kewl :

Afbeeldingslocatie: http://www.demogl.com/images/scrshots/misc/tnetsaver2_sshot1.jpg

Nee, nog niet gereleased. work in progress :P

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Het is in C maar goed,net alle meuk en leuke dingen die ik heb geschreven vind ik mijn coolste applicatie toch mijn "gprog". Dit programma genereert c programma's en poolse notatie die wiskundige problemen oplossen.

Maakt zelfs subfuncties, recursie en if then regels aan !

BV een simple probleem die je geeft is
ik heb 2 en 4 en het goede antwoord is 8.
Dan zegt mijn prog

double subfunc1(double a,double b){return(a*b);}

Ongelimiteerd aantal vars zijn mogelijk.

Dit is dit genetic programming...
En het compileert op elk platform zonder aanpassingen :)
(amiga,dos 16 bit, windows,solaris,linux)

• Blue-eagle
  • Niet online
Wow, mooi Otis!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

we moeten blijkbaar consequent blijven:
[topic=296268/1/50]