KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Verwijderd
go for it
Prima center hoor, en dit is een net prijsje ervoor.
Zal je (zeker voor die prijs) echt geen spijt van krigen denk ik
En zoals je al zei, jij vond em goed klinken, dat is het belangrijkst (ik ook hoor
Tis een blijver
Bedankt
Ze hebben ook de 2 frontspeakers in de aanbieding voor 594,- .. per 2.. niet duur ? (zijn alleen mahonie..)
Als die frontspeakers ook infinity's zijn (wat ik uit je eerste post afleid) Dan zal dat ongetwijfeld een goede koop zijn... (Denk dat het altijd beter is dan die Cat's die je nu hebt (uit 't conrad gidsje toch?) want dat vind ik persoonlijk echt droevige speakers)Op woensdag 17 oktober 2001 17:21 schreef nigelator het volgende:
Stoer, vet, wreed, warm, lekker, volmaakt, riant, groot!
Tis een blijverIk hoor ze nu in harmonie praten enzo.. het werkt perfect
Bedankt
Ze hebben ook de 2 frontspeakers in de aanbieding voor 594,- .. per 2.. niet duur ? (zijn alleen mahonie..)
Klopt helemaal wat je zegt. Verbasend genoeg sluiten die Cat's best aardig aan op me nieuwe center. Het geluid is wel redelijk 'druk', maargoed andere speakers daar voor in de plaats zal nog wel even wachten. Die ze daar hebben, zijn van dezelfde serie, maar enkel 2-weg met een lage toner van een cm of 12 en een hogetoner. De Cat's die er staan, hebben 2 x 14" woofers en 2 x 12cm middentoner een een fluid dingest hoge toner.. De kwaliteit, na 'tunen' met kabeltjes en instellingen is nu goed te noemen. Ik doe het in stapjes, maar het zal nog even duren voor me front speakers eraan gaan geloven. Dan kan ik beter die witte Jamo LS800's ook maar van de muur af trekkenOp woensdag 17 oktober 2001 18:56 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
Als die frontspeakers ook infinity's zijn (wat ik uit je eerste post afleid) Dan zal dat ongetwijfeld een goede koop zijn... (Denk dat het altijd beter is dan die Cat's die je nu hebt (uit 't conrad gidsje toch?) want dat vind ik persoonlijk echt droevige speakers)
Dat ik die 'conrad' speakers kocht kwam ik nog niet zo veel in dit forum
Lol. 2x 14cm zou wat redelijker zijn. (d8 wel dat Infinity goedkope studio monitors had (F500,-) met 15' woofer.2 x 14"
Enuh, WAAR BLIJVEN DIE PHOTOS!
In mijn speakers zit 2 x 28cm in.. zal wel 12" zijn dan idd..
In de reference serie hebbie nogal wat verschillende, de 61 zijn de grootste met 2x 20cm bassdriver, die heb ik zelf
De 81 is ook leuk, soort kleine 61, ook met dubbele bas.
ALs het de 61's zijn is het erg goedkoop! 81's ook goedkoop
ALs het de 41's of 51's zijn is het nog niet verkeerd, hoewel ik die wel es goedkoper heb gezien (correct in rotterdam, toen ze die dumppraktijken van harman hadden)
Maar zelfs dan, het is nog niet duur voor zo'n setje.
Geen idee, ik haalde de kap eraf en toen zag ik een vrij kleine 2-weg speaker, terwijl de kast zeg maar wel rond de 30cm diep was en de speaker bijna een meter hoog is. Ze zijn wel vrij smal.Op vrijdag 19 oktober 2001 11:14 schreef Defectiv het volgende:
Welke fronts hebben ze in de aanbiedeing?
In de reference serie hebbie nogal wat verschillende, de 61 zijn de grootste met 2x 20cm bassdriver, die heb ik zelf
De 81 is ook leuk, soort kleine 61, ook met dubbele bas.
ALs het de 61's zijn is het erg goedkoop! 81's ook goedkoop
ALs het de 41's of 51's zijn is het nog niet verkeerd, hoewel ik die wel es goedkoper heb gezien (correct in rotterdam, toen ze die dumppraktijken van harman hadden)
Maar zelfs dan, het is nog niet duur voor zo'n setje.
Wat viel me op aan die nieuwe center:
- Geluid in me hoofd en niet in de speaker, de vloer, de bank, de wc, de keuken en bij de buren.
- Rendement hoger? Moet de center op -6db zetten de surrounds op +10 en de l/r front's op +4 om een beetje een mooi beeld te krijgen.
- Geluid van die Cat Berlin's is zeker leuk als je een disco in je vrijstaande huis wil maken, maar ik woon in een flat. Zodra ik het volume opendraai rammelt ALLES. Ik moet em ook flink hard zetten wil de bas goed warm worden. Ik denk dat die speakers teee huge zijn voor mijn huisje.
Waar kan ik prijzen vinden van Infinity gewone speakers? En zijn er in een beetje knappe prijsklasse Infinity speakers te vinden die best hard kunnen, knap klankbeeld hebben (voornamelijk strakke volle bas, en egaal midden en hoog, die Cat's hebben bijna geen midden).
Please advice. Ik hoef niet te horen dat die Cat's kut zijn, want dat is voor wat ik er voor betaald heb onzin. Ook heb ik er best plezier van, maar onder invloed van dit forum ga je kritischer luisteren.
Verwijderd
Verwijderd
weet niet of ze nog reference vloerstaanders hebben, maar de reference 51 MK II kost fl 199, de 61 en 81 kost fl 399.
Delta's zijn echt prima voor als je acceptabele mid en treble wilt en ook een beetje een bass freak bent. De Delta 60 is een prima speaker daarvoor. Kost je wel wat meer dan die Marquant alike blaasdingenOp zaterdag 12 januari 2002 12:38 schreef Driez het volgende:
Infinity delta's zijn allicht nog wel voor een leuk prijsje te krijgen.. De 40's of 60's zijn denk ik wel wat..
Die Infinity's waar kan ik die krijgen?
Wat zullen ze me gaan kosten?
Lijkt me wel oke, heb hier alleen alle winkels gehad, de enige winkel waar ze nog Infinity's hadden heeft ook niet meer.
Graag advies over waar te krijgen voor hoeveel.
Thx again
Weten jullie hoe dat zit?
Enne
Magnat Projekt 4.1 zuil boxen
Is magnat wat?
Jamo is taboe? En Eltax?
Jaja, ik ben weer veeleisend vandaag
Ik zit nu even bij AleXtc, strax post ik weer zelf
grr kan die damned site niet vindenOp zaterdag 12 januari 2002 16:12 schreef wiebe het volgende:
kijk is bij correct, ik heb hierboven al gepost wat ze kosten
Darn, d8 dat ik em had
Dat wordt een barre tocht naar Rotterdam
Darn, das focking ver wegOp zaterdag 12 januari 2002 21:54 schreef ShittyOldMan het volgende:
Correct heeft (nog steeds) geen site. url moet zijn www.correct.net
Dat wordt een barre tocht naar Rotterdam
Erm, suggesties voor closer 2 home? (Nh / Hoorn)
Kewl, dank jeOp zaterdag 12 januari 2002 22:30 schreef ShittyOldMan het volgende:
Den Helder >> http://www.allec.nl/
Alleen wel jammer dat de Hi-Fi-ers niet zo aan de online zijn
Jeetje
Onwijs bedankt
- Wharfedale Valdus500 voor 185€
Eigenlijk te groot.
- Magnat Projekt 4.1 voor 227€
Als je op de site kijkt www.magnat.de dan vermoed je niet dat het knappe speakers kunnen zijn.
- Infinity Ref 60/80 MKII (weet niet pcies) voor 350€
Te duur, heb Fl 600,- ook komen deze van te ver
- Owjah, en een stel Eltax Millenium 400's of 200's voor resp. 129€ en 102€ per stuk. Slechte ervaring met uit boekie kopen en kan ze nergens goed beluisteren
Die Wharfedale's lijken me eigenlijk niets.. tis een soort toren van bass speakers. Die Magnat's zien er op het plaatje goed uit.. maarjah, hoe klinken ze?
En die Infinity's zijn goed, maar te duur.. volgens mij benaderen ze nieuwprijs of niet? Alternatieven raken op.. denk dat het nix wordt
Da's ook een goeie optie. Wat verstandig is om te doen is veel informatie inwinnen over speakers. Gewoon overal internet afstruimen, bladen lezen, beetje met het hifi wereldje (de betere hifi, niet Cat of EltaxAlternatieven raken op.. denk dat het nix wordtdan maar sparen.. ofzo
Reken maar dat je er dan drie keer meer plezier van hebt dan wanneer je nu je speakers zou kopen.
Zo hebbik me teevee ook gekocht, gewoon een kijk-dag gedaan. Kon voor mijn budget (fl 1500,-) uiteindelijk een mooie Sony breedbeeld (plat) met meubel kopen. Was zeker een goede koopOp maandag 14 januari 2002 12:46 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Da's ook een goeie optie. Wat verstandig is om te doen is veel informatie inwinnen over speakers. Gewoon overal internet afstruimen, bladen lezen, beetje met het hifi wereldje (de betere hifi, niet Cat of Eltax) bekend worden. Hier en daar eens een winkel binnenstappen en een luistersessie doen. Plan eventueel eens een luisterdagje in een bepaalde stad. Ondertussen spaar je gewoon door. Op een gegeven moment kom je tot een speaker waar je voor wilt gaan. Zo hebik dat met mijn nieuwe tv. Ik ben er al zeker meer dan een jaar mee bezig, geld tikt gewoon door, maar heb nu de tv vastgesteld die ik wil. Nu alleen nog een kwestie van de goedkoopste winkel vinden (voor en nadelen afwegen zoals garantie en afstand, daar wil ik best meer voor betalen) en de laatste centen aanvullen en dan kopen.
Reken maar dat je er dan drie keer meer plezier van hebt dan wanneer je nu je speakers zou kopen.
Maarja, wat ook mee telt is dat ik gewoon niet meer dan een bepaald bedrag wil uitgeven voorlopig. Ik heb een dag lang geluisterd naar Eltax, Jamo, Sony, Elac, Rel, Mission en nog wat no name bende. Toen kwam ik thuis en merkte ik dat die Cat dingen dus in het midden crap zijn, maar qua trance (wat ik veel luister oa) het erg goed doen. Ondanks de misschien slechte kwaliteit doen ze het helemaal zo slecht niet eens, zeker vergeleken met die Jamo E470's of Eltax dingen die ik zag staan (waren wel aan 0.75 eletro aangesloten
Daarom zat ik zo te denken, of deze houden en misschien andere middentoners erin douwen, of 2dehands, of.. ?
MAarjah
Verwijderd
Die M74 is zeker een leuke speakerOp maandag 14 januari 2002 13:31 schreef Driez het volgende:
Voor 600 piek moet je wel een setje leuke tannoy mx3 hebben of mission m74.. Dat zijn best leuke speakers..
Es kijken of we die voor 600,- kunnen kopen en beluisteren
Verwijderd
Verwijderd
En ze moeten elders ook wel voor die prijs te krijgen zijn..Op maandag 14 januari 2002 15:47 schreef wiebe het volgende:
nu zeg ik het voor de laatste keer: infinity reference 61 MK II zowel als de 81 MK II voor --->FL 399,-<--- bij correct. dat zit dus zo rond de 180 euro
Hier bij de expert nota bene
Oke, maar das en boven me budget en 'k hier alleen een Expert zo te zienOp maandag 14 januari 2002 15:47 schreef wiebe het volgende:
nu zeg ik het voor de laatste keer: infinity reference 61 MK II zowel als de 81 MK II voor --->FL 399,-<--- bij correct. dat zit dus zo rond de 180 euro
Ik ga meteen kijken, bedankt!
Verwijderd
de 81 koste hier bij de expert 599. gulden that is..
Verwijderd
Kijk bij www.radioroelandschap.nlOp zaterdag 12 januari 2002 22:36 schreef nigelator het volgende:
[..]
Kewl, dank je
Alleen wel jammer dat de Hi-Fi-ers niet zo aan de online zijnkan maar weinig vinden
weet niet wat ik eigenlijk wil en kan zeker niet alles beluisteren hier in de regio
had ook de gehele reference lijn voor dezelfde en lagere prijzen als hierboven genoemd
uhh?? W00t ?Op maandag 14 januari 2002 17:45 schreef Driez het volgende:
Het zijn wel set prijzen he. 399 per set is nie duur toch ?
de 81 koste hier bij de expert 599. gulden that is..
Was net bij expert en die Mission M73 klinken errug flex.. en hun grote brooertje (niet qua grootte) de M773 meen ik ook. Koste alleen wel 899,- en 1499,- per set.
Ze hadden alleen een paar crapp-ass Magnats voor 500,-
Mission hebeen ze hier niet helaas... vaag man, prijzen liggen heel anders..
Verwijderd
Omdat veel mensen de moeite nie nemen om 100km te rijden ofzo.. Maar ergens in de buurt mot wel iets te krijgen zijn.. Probeer anders demo modellen los te krijgen scheelt ook altijd weer een paar knaken en je heb zowiezo volledige garantie..
Jah ik denk dat ik zoiets moet proberen. Tweedehands Mission's zijn duurder dan nieuwe, dus das ook geen optie.. echt raarOp maandag 14 januari 2002 18:42 schreef Driez het volgende:
Jup echt concurerentie is dr nie..
Omdat veel mensen de moeite nie nemen om 100km te rijden ofzo.. Maar ergens in de buurt mot wel iets te krijgen zijn.. Probeer anders demo modellen los te krijgen scheelt ook altijd weer een paar knaken en je heb zowiezo volledige garantie..
Als je in een 5.1 of 6.1 omgeving een center aan gaat sturen, zorgt je versterker (lees: de goedkopere) er meestal voor, zodra je center daarop aktiveert, dat die geluiden niet meer op je frontspeakers terecht komen.
Een centerspeaker is en blijft de belangrijkste speaker in zo'n omgeving. Zorg voor een heftige center; als regel geldt: center = front L of R....!!!!!!!!
Kortom, 5 of 6 dezelfde speakers + een REL sub....heerlijk
Explosies, spraak; alles wat er in je beeld gebeurd komt dan uit de center!!!!!!
Ik heb ooit een center van tannoy gehad (a 900 piek) om te testen met wat DTS DVD's en ik heb het niet gedaan, omdat mijn frontspeakers (JBL SVA-1800's) gewoon te heftig zijn om hetzelfde te ervaren zonder center.
(Dit geldt in mindere mate ook voor een subwoofer nemen, ja dan nee)
(*****),
Reese
Klein dinkie, dat 'Greetz .. ' wordt niet gewaardeerd, anders staat strax het hele forum er vol mee.
Mijn center is niet een superspeciaal dure, maar wel een knappe. Tis een Infinity Reference MKII, en die presteerd prima in films.. was echt een vooruitgang tov die goekope ding die ik had.
Heb nu een stel Infinity Delta 30's op het oog.. ik hou jullie op de hoogte
'k heb een stel Delta's van Infinity van een jaartje oud voor 272€ op de kop weten te tikken. Ben heel erg blij nu .. alleen mijn oude speakers verkopen en klaar.
Gewijzigd...Op maandag 14 januari 2002 23:27 schreef nigelator het volgende:
Klein dinkie, dat 'Greetz .. ' wordt niet gewaardeerd, anders staat strax het hele forum er vol mee.
Niet boos worden, ik vindt het niet erg, maar er wordt altijd op gezeurdOp dinsdag 15 januari 2002 00:24 schreef THX het volgende:
[..]
Gewijzigd...
Truste