PC/TV-Radiokaart met teletekst [ALDI]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.287 views sinds 30-01-2008

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-12 07:21
Maakt het nog veel uit in welk pci slot je die kaart drukt ?

Ik heb een SB Live 5.1 in slot 5 van mijn zes sloten, en verder zit er niks in me pci sloten :)

Dus welk slot zou het beste zijn ?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Bovendien wordt het geluid al op de TV-kaart "gedecode" want als je de line in van je TV-kaart naar een versterker stuurt krijg je ook al geluid....
de line-out van de tv bedoel je zeker, maar dat is ook logisch maar dat wil nog niet zeggen dat je geen geluidskaart nodig hebt om je geluid op te nemen.

als ik met virtualdub opneem, dan moet ik dat wel doen via de line-in, aangezien virtualdub een heel strak progje is, zal er wel geen andere/betere mogelijkheid zijn...

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12 20:29
Hoi,

Ik heb die kaart nu ook gekocht!
(Ik heb een 1 GHz PC met Windows ME.)

Volgens mij is het een goeie kaart, maar de software die erbij zit niet... |:(

Weet er iemand wel een goed programma waarmee je TV kan kijken? Waarmee je de zenders kan instellen door gewoon de Mhz in te voeren? (Ik heb namelijk een lijstje met frequenties gehaald op de site van mijn kabelmaatschappij, Casema) 8-)
En misschien ook een goed proggie voor de radio?

Het radio luisteren gaat bij mij wel goed, namelijk...
Geen storingen ofzo, maar ik vind het gewoon een SUPER SLECHT programma wat ze erbij leveren! Het werkt niet makkelijk enz.

We moeten dus gewoon een goed programma hebben voor de TV en radio, wat makkelijk werkt.

Wie weet?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12 10:50

itsgreen

Large and in charge

zag ik het nou goed? de kaart is isa?

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-12 01:36
Nee Pci, alhoewel ik hem niet kan vastschroeven zoals al eerder vermeld was.
FF nog een zaagje ritselen en dat probleem is ook weer opgelost *D

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Sir_Killalot
Op woensdag 24 oktober 2001 23:13 schreef Pacjack het volgende:
Hoi,

Ik heb die kaart nu ook gekocht!
(Ik heb een 1 GHz PC met Windows ME.)

Volgens mij is het een goeie kaart, maar de software die erbij zit niet... |:(

Weet er iemand wel een goed programma waarmee je TV kan kijken? Waarmee je de zenders kan instellen door gewoon de Mhz in te voeren? (Ik heb namelijk een lijstje met frequenties gehaald op de site van mijn kabelmaatschappij, Casema) 8-)
En misschien ook een goed proggie voor de radio?

Het radio luisteren gaat bij mij wel goed, namelijk...
Geen storingen ofzo, maar ik vind het gewoon een SUPER SLECHT programma wat ze erbij leveren! Het werkt niet makkelijk enz.

We moeten dus gewoon een goed programma hebben voor de TV en radio, wat makkelijk werkt.

Wie weet?
Kijk is op deze site : http://www.borgtech.org/ :)

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12 10:45

riffey#4

aka Beever#4

Op woensdag 24 oktober 2001 22:57 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

de line-out van de tv bedoel je zeker, maar dat is ook logisch maar dat wil nog niet zeggen dat je geen geluidskaart nodig hebt om je geluid op te nemen.

als ik met virtualdub opneem, dan moet ik dat wel doen via de line-in, aangezien virtualdub een heel strak progje is, zal er wel geen andere/betere mogelijkheid zijn...
Ik heb ook al even met virtualdub gekeken. ik kies voor Capture AVI.
Bij Audio heb ik alleen Compression en Volume Meter.
Bij Video heb ik wel Source, maar kan ik alleen Video device en Video Source kiezen.
Waar stel je het geluidskanaal dan in?

• frapex
  • Laatst online: 20:39

frapex

got r00t

ok.. ik ben dr nu de hele dag mee bezig geweest.... en ik ga em terugbrengen... :( hij IS gewoon mono, behalve met dat bijgeleverde progje dus...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Ik breng hem dus ook terug ik krijg hem niet zonder er aan te moeten zagen niet vast :( en het beeld blijft streperig, ontvangst is goed op de tv dus zou het op de kaart ook moeten zijn temeer omdat wij ook een versterker hebben.

Verwijderd

Blij dat ik hem niet aan geschaft heb als ik al dat gedoe zie. Kost een vergelijkbaar kaartje van een ander merk nou echt zoveel duurder? Er staan voor rond de 150,- toch wel meer kaartjes in de pricewatch?

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:45

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Ik heb gister alles in orde gemaakt, kaart erin, kabel weg gewerkt, software geïnst. Maar het enige wat ik kan ontvangen is L1 (limburg)

EN daar zit ich nou Net Op te springen :(

toch maar eens naar dat borgtech stuff kijken ALS @Home straks hopelijk weer werkt :'(

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

2 vragen:

1) Wie heeft er een goed t.v. programma, bij voorkeur freeware! (mag ook buyware zijn, ga daar creatief me om)

2)Ging het terugbrengen gemakkelijk ?

edit-> leek te veel op vragen om warez. sorry daarvoor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-12 21:56
Op woensdag 24 oktober 2001 23:41 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

Kijk is op deze site : http://www.borgtech.org/ :)
Oke leuk maar de kaart moet je selecteren dan :? Aldi staat er niet tussen en alle kaarten die ik probeer geven een mindere kwaliteit dan de meegeleverde software :r . Ik krijg een lopende lijn :( over mijn beeldscherm met Borg.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:24 schreef markvt het volgende:
[afbeelding]

Een TVshot, maar dat moet beter kunnen :S
Je kunt ten eerste beginnen met de JPG kwaliteit op 90 of 100 te zetten. Is dat zo moeilijk?

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-12 12:41
zal ik hem nou kopen of niet ?
ik wil hem voornamelijk gebruiken om divx/dvd op de tv te kijken.
kan iemand nou ff uitsluitsel geven ?

TO BUY OR NOT TO BUY that's the question :P

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-12 09:04

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Op donderdag 25 oktober 2001 10:55 schreef -the system- het volgende:

Ik heb getwijfeld of ik hier op moet reageren, maar oke dan maar.
[b]
Het is een TV-in kaart, het wordt dan dus een beetje lastig om met deze kaart divx/dvd op de tv te kijken.
Ik heb nu ff uitsluitsel gegeven geloof ik. Maar dat is in de voorgaande 9 delen ook al een xx aantal keer gedaan.

No flame intended, maar ik wordt een beetje moe dat nog steeds eerst gevraagd en dan gezocht wordt. |:(

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op donderdag 25 oktober 2001 10:55 schreef -the system- het volgende:

In dat geval NIET kopen. Het is namelijk een capture kaart en dat wil zeggen dat je er alleen een INPUT mogelijk is om de beelden op je PC te bekijken. Hij heeft geen output mogelijkheid.

Edit: Damn, to slow mo.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Initial G
  • Laatst online: 23:06
Op donderdag 25 oktober 2001 00:20 schreef riffey#4 het volgende:

[..]

Ik heb ook al even met virtualdub gekeken. ik kies voor Capture AVI.
Bij Audio heb ik alleen Compression en Volume Meter.
Bij Video heb ik wel Source, maar kan ik alleen Video device en Video Source kiezen.
Waar stel je het geluidskanaal dan in?
in de mixer van je eigen soundcard(drivers), die moet je wrschlk ook nog even van mute afhalen als je opneemt. Je ziet bij audio-->volume meter of het werkt...

• Yokozuna
Stelletje nederlanders ook, als er eentje is voor een paar tientjes minder willen ze weer die. Zijn genoeg stereo tv tuner kaartjes rond de F170,- die wel fatsoenlijke drivers en programma's hebben.

Waar maakt men zich druk om? 40 piek? "boeie"

Verwijderd

Wat details over Yokozuna !!

**Beroep: Assembleur + Paperboy

Jouw zo het dus WEL moeten boeien die 40 piek !!

:9~

Verwijderd

Hi,
Is het nou wel mogelijk om dat ding te installeren onder WindowsXP?, zoja, waar staan de drivers (die van win2k werken niet hier) en hoe installeer ik ze want ik doe anders ergens iets fout :)

(ik heb btw WinXP build 2600)

virtual

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de drivers voor XP staan hier

Verwijderd

Borg TV Pro werkt keigoed!
Alleen sommige kanalen zijn slecht :( :(.....enig idee of een versterker zal helpen? Volgens de helpfile van Borg TV Pro is dit wel het geval? Iemand een idee?

Greetz,

Frankendork *D

Verwijderd

Die sommige kanalen waren bij mij alle kanalen incl. canal+ :9 maar dat was niet de reden om hem terug te brengen. In heel mijn computerleven heb ik nog nooit een isa-pci of agp kaart gehad die niet wou passen. En het is moeilijk een kabeltje inpluggen in een kaart die enkel en alleen vastgeklemd zit in het pci slot :(. Tweaken aan een kaart die toch al niet (bij mij) qwa beeld het ju van het is had ik geen zin in. Terug gebracht naar de aldi bonnetje ingevuld en ik heb mijn geld weer terug. Wat wel stom was van de aldi ze keek geeneens in de doos of alles er wel inzat |:(, maar wel weer die doos in het schap leggen. Hoe bedoel je goed van vertrouwen :)

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Ik heb beter beeld gekregen door er een coax kabeltje met ingebouwde filter ertussen te zetten, zo een die je bij een 100 hz tv bijgeleverd krijgt, nu zijn alle hinderlijke strepen weg en met borg tv en die getweakte drivers is het beeld vrij goed te noemen.

Verwijderd

dubbelpost, sorry. :?

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 13:40 schreef Crazy A het volgende:
Dit lijkt toch best wel op de Pinnacle Studio PCTV Pro die ik er nu in heb hangen. Best een aardig kaartje, maar voordat 'ie werkt onder W2K moet je wel ff de hele site leegdownen.
[zwaar ot]
Als je de mazzel hebt dat je een Pinnacle kaartje hebt. Heb je een Miro Studio PCTV Pro (vrijwel hetzelfde kaartje dus, maar van net voordat Pinnacle het consumer deel van Miro overnam), dan heb je pech: de nieuwere Pinnacle drivers doen 't niet met dat kaartje.
'k Heb toen maar een Hauppauge kaartje gekocht voor m'n Windows bak, en de PCTV kaart in m'n Linux machine gedrukt. :)
[/zwaar ot, moest ik even kwijt]

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:08
Op donderdag 25 oktober 2001 18:45 schreef Hielkej het volgende:
de drivers voor XP staan hier
hoe zit dat, jij biedt hauppage drivers aan op je site :?
werken die ook ofzo?

• Yokozuna
Op donderdag 25 oktober 2001 13:17 schreef Klaas_Baas het volgende:
Wat details over Yokozuna !!

**Beroep: Assembleur + Paperboy

Jouw zo het dus WEL moeten boeien die 40 piek !!

:9~
Nee, ik verdien F10,- per uur. die eerste zwart en de tweede wit. Voor een 16 jarig ventje is dat best erg veel. En ik hoef ook niet echt te letten op die 40 piek.

Die 40 piek is 1/11 van mijn maandloon. Dat gaat me echt niet boeien hoor (oeps heb iets te veel verteld, nu kun je mijn werktijden zo uitrekenen :) )

En jullie zijn denk ik allemaal wel wat ouder (of niet!) dus 40 piek, ach. Paar uurtjes werken.

• freddifish
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

= minder dan een uurtje werken als je het goed doet :P

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Ja ik heb ook van die hinderlijke verticale strepen in het beeld. Niet bij alle zenders maar bij heel veel in ieder geval. En ook krijg ik sommige zenders amper door, maar de freqentie klopt wel precies. Fijnafstelling werkt hier ook niet:( Dus een versterkertje zou wel werken??? Hoeveel kosten die dingen eigenlijk??? Heb laatst wel een 2weg splitter gekocht, heeft me *&%%^**% 17,50 gekost! Ik mag hopen dat die versterkertjes niet zo erg duur zijn....

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 20:14 schreef -Pi-air- het volgende:
Ik heb beter beeld gekregen door er een coax kabeltje met ingebouwde filter ertussen te zetten, zo een die je bij een 100 hz tv bijgeleverd krijgt, nu zijn alle hinderlijke strepen weg en met borg tv en die getweakte drivers is het beeld vrij goed te noemen.
Hoeveel kost zo'n kabel met ingebouwde filter??? Al heb ik liever een losse versterkertje aangezien we anders de hele kabel opnieuw moeten leggen.....toch?

• kieskes
dat van die strepen in beeld heb ik totaal geen last van :)
kaart werkt hier perfect, zeker met borgtv :) (dat bijgeleverde prog suckt best wel

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Inderdaad, Borg TV werkt perfect :)

Ik had eerst geen geluid, maar nadat ik hem als andere kaart (Pace TV) had ingesteld werkt het geluid ook. :)

FF een screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/sdehaas/got/Snap00.jpg
(altijd leuk die tienerseries die voor de 10e keer op herhaling gaan :P)

Beeldkwaliteit is minder dan op de tv, maar als je op een normale afstand gaat zitten (wat je ook voor de tv doet) dan zie je weinig/geen verschil.

Iemand het trouwens al gelukt om Canal+ te decoderen?

Verwijderd

Nou ik weet niet of het slechter is dan een echte tv.

Vergeet niet dat je het hier doet met een silstaand plaatje.
Das wel anders dan bewegend beeld.

BTW wat voor filter zit er in die 100 Hz TV kabel ??
Gewooon een C'tje parallel ??

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:24 schreef te(X)en het volgende:

Ik had eerst geen geluid, maar nadat ik hem als andere kaart (Pace TV) had ingesteld werkt het geluid ook. :)

FF een screenshotje:

[afbeelding]

Beeldkwaliteit is minder dan op de tv, maar als je op een normale afstand gaat zitten (wat je ook voor de tv doet) dan zie je weinig/geen verschil.

Weten we ook gelijk waar jij naar kijkt :D

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• kieskes
inderdaad, kan iemand een tip geven :) om canal+ te bekijken?

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Op vrijdag 26 oktober 2001 09:53 schreef fdork het volgende:

[..]

Hoeveel kost zo'n kabel met ingebouwde filter??? Al heb ik liever een losse versterkertje aangezien we anders de hele kabel opnieuw moeten leggen.....toch?
Ik weet niet hoeveel die kabel kost, hebben m'n ouders bij 100 hz tv gekregen. Kan nooit echt duur zijn, is een 1.5 m. coax kabeltje met aan elke zijde bij de connector een verdikking, zie hier: http://www.chatfun.f2s.com/filterkabel.jpg .daardoor geen verticale strepen meer. Hoe het precies werkt die filter weet ik zo niet.

En canal+ decoden is gelukt >:) hetzij na veel moeite. :)

• kieskes
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:59 schreef -Pi-air- het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel die kabel kost, hebben m'n ouders bij 100 hz tv gekregen. Kan nooit echt duur zijn, is een 1.5 m. coax kabeltje met aan elke zijde bij de connector een verdikking, zie hier: http://www.chatfun.f2s.com/filterkabel.jpg .daardoor geen verticale strepen meer. Hoe het precies werkt die filter weet ik zo niet.

kun je me ff mailen ;)
gweeber@gmx.net

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:59 schreef -Pi-air- het volgende:

[..]

En zou je misschien ook even een http://www.chatfun.f2s.com/canal+.html kunnen maken? ;)

• Pacjack
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:24 schreef te(X)en het volgende:

FF een screenshotje:

[afbeelding]

Sinds ik een versterker heb gekocht heb ik veel beter beeld, dat is dus een aanrader! :)

Ondanks dat kan ik nog steeds niet alle kanalen ontvangen met dat (peep)programma wat bij de kaart zat...

Ik zal maar op Borg TV overgaan dan? (Als dat programma wel werkt) :?
Welke instellingen kan ik het beste proberen voor de "Aldi" kaart? (hardware instellingen enz.)

En weet er misschien iemand hoe je Canal+ kan kijken? Ik heb geen iedee hoe dat werkt.

• Red Baron
Vreemd, dat aldi software ding is gewoon crap, dat wil hier voor geen ene meter.
Nu probeer ik Borg Tv, maar die geeft een error over de overlay modus. In de help file van borg tv staat wel een verhaal over een reg key (HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\NVIDIA\DirectDraw), maar die heb ik helemaal niet!

Ik heb dus de abit t400 64mb gf 2 mx400, en draai detonator 12.41 drivers.

Verder gebruik ik de drivers van medion.de (zelfde als van de cd geloof ik)
Moet ik andere drivers gebruiken? En hoe kom ik in godsnaam van die overlay error af?

/edit ik werk in win2k, in win98 heb ik eigenlijk nog niets geprobeerd omdat ik daar eigenlijk nooit in zit behalve voor sommige games

• Specy
  • Laatst online: 16-12 14:05
Hoi,

Nou, ik heb de Lifetec LT 9415. Geweldig ding, met inderdaad stereo TV ontvangst.

In de standaardsoftware ziet de TV-ontvangst er maar bibberig en gestoord uit. Gelukkig heb ik nu een programma gevonden wat dit vrijwel volledig oplost: DScaler ( http://www.dscaler.org/ ). Dit programma voert allerlei bewerkingen uit om het beeld zo te krijgen als het er op TV uitziet (m.n. interlacingproblemen oplossen). Kwaliteit ligt tussen video en een gewone TV in, en ik denk dichter bij TV dan bij video >:) .

Alleen: Dit programma kan niet capturen. |:(
En dat wil ik wel kunnen, en ook in deze kwaliteit. Heeft iemand hier een idee voor (capturen vanaf scherm misschien...?). Ik heb een aantal capture-tools geprobeerd, maar wat is dat een bagger...

Groeten,
Specy
-----

• Specy
Scherm gaat niet lukken. Ik dacht omdat het programma van alles met het beeld doet dat het geen overlay was, maar dat is het toch wel.

Iemand een andere oplossing?

• Red Baron
FF een update, overlay werkt nu wel, nu ik het gevonden heb in de tabbladen van de display properties.
Echter is dan m'n hele tv beeld blauw (tv-out) en krijg ik op m'n beeldscherm een venstertje en dat is helemaal blauw.
Daar kan ik alleen maar met de rechtermuisknop klikken en dan door opties zoals brightness en volume scrollen en aanpassen.
Doe ik wat fout ofzo?

Verwijderd

VOOR TE CAPTUREN:

Ik gebruik voor tv progz te capturen Adobe Premiere, ff wat dingetjes instellen wat betreft de compressie e.d. dan File> Capture, rechtermuisknop VfW dan het kanaal opzoeken en op de knop <CAPTURE> klikken, en voila je tv prog in divx. Alleen niet te lang opnemen as je nog maar 3 gig vrij hebt, want dan....ben je je opgenomen prog kwijt:(

Het werkt in ieder geval wel met mijn Aldi tv-kaart op windowsXP. Alleen ik heb grrr, nog steeds last van storing, tog maar even alles langslopen nog...een versterker hangt tog tegen de 40 piek aan. Veel succes in ieder geval...

Frankendork *D

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 09:58 schreef Red Baron het volgende:
FF een update, overlay werkt nu wel, nu ik het gevonden heb in de tabbladen van de display properties.
Echter is dan m'n hele tv beeld blauw (tv-out) en krijg ik op m'n beeldscherm een venstertje en dat is helemaal blauw.
Daar kan ik alleen maar met de rechtermuisknop klikken en dan door opties zoals brightness en volume scrollen en aanpassen.
Doe ik wat fout ofzo?
As ik jou was zou ik de HELE help ff lezen, probeer met F4 ff de juiste hardware in te stellen (Flyview II). En met F3 ff de kanalen in te programeren.. Dat blauwe beeld waar jij naar aan het kijken was is waarschijnlijk het video kanaal. As je dus op F3 drukt zie je die boven aanstaan. ff op Add new drukken en de juiste freqentie invullen, ach het wijst zich allemaal vanzelf. Als je tenminste ff de help durft te lezen!!! :Z :Z :Z

Greetz,

Frankendork *D

• Red Baron
Oeps :)

Thanx

• Red Baron
Oke, beeld werkt nu perfect, alleen geluid niet?!

Alle geluidsopties zijn gewoon disabled en ik hoor dus ook niets, terwijl toch wel prima geinstalleerd volgens mij. Iemand hier ervaring mee?

• Specy
Hoi,

Met de bijgeleverde programma's en drivers is het niet mogelijk om de frequenties van zenders precies in te stellen. Dit zorgt ervoor dat de ontvangst van veel zenders zeer zwak is. Overigens kan het programma DScaler dit wel - ontvangst is dan vergelijkbaar met normale TV (iets slechter, maar weinig. In ieder geval veel beter dan alle caps die ik hier tot nu toe gezien heb.)

Andere oplossing is om het signaal via de video te laten lopen, die heeft een uitgang waarvan de frequentie instelbaar is - dus zo te zetten dat 'ie overeenkomt met een instelling van de TV-kaart.

Nu alleen nog het capturen... Weet iemand een goede codec die op een P3/450 erin slaagt om op de hoogste resolutie te capturen? Een lager lukt me nog wel, maar de hoogste lijkt voorlopig onhaalbaar.

• Pacjack
Dan ga ik DScaler maar eens proberen, want ik wil toch echt een programma waarmee je de frequenties kan instellen!

En nou even over de teletekst:

Bij wie werkt teletekst met het programma dat je erbij krijgt?
Als ik het programma opstart dan zegt hij: "The initializing of the ctserver failed!" <Ok>
En dan start het programma niet verder op...
Weet iemand een oplossing daarvoor?

En misschien kunnen een aantal mensen ff zeggen welk(e) programma(s) ze gebruiken, en of die goed werken.

• te(X)en

te(X)en

plons...

Nou ik heb inmiddels ook een versterkertje gehaald (F 40,-) en eerst zoals ik gelezen had hem aangesloten waar de kabel het huis binnenkomt, maar dat zorge voor slechter beeld door het hele huis.

Nu heb ik hem net voor mn pc en tv boven gezet en heb ik een stuk beter beeld.

Weer ff een screenshotje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/sdehaas/got/Snap06.jpg
(weer een mooie uitgezocht he :))

Enne met bTV kan je wel de frequentie precies instellen hoor. Eerst F3, dan onder Edit en daar kan je de freq handmatig instellen.

Voor RedBaron: om geluid te krijgen moet je een andere kaart selecteren F4 en dan Flyvideo '98 FM bijvoorbeeld.

En met F7 kan je de effecten aanzetten en Deinterlace levert bij mij ook nog een verbetering op (minder strepen bij snelle bewegingen).

• flipjevandejam
  • Laatst online: 27-12 09:40
Bij bTV moet je de kaart opgeven die je hebt...maar welke moet je opgeven dan ? :+ Lifetec LT 9415 staat er niet bij ;) :+ en welke geluidchipset moet je instellen dan ?

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op Sunday 28 October 2001 14:53 schreef te(X)en het volgende:om geluid te krijgen moet je een andere kaart selecteren F4 en dan Flyvideo '98 FM bijvoorbeeld.

• Pacjack
Ik gebruik nu DScaler 2.3 ==> http://deinterlace.sourceforge.net/ (heette vroeger dTV)

Je kan dan in de map waar je het geunzipt hebt in het bestandje Program.txt alle frequenties instellen en de zenders een naam geven. Dit vind ik heel handig want ik heb een lijstje met frequenties van de site van Casema.
Ik heb nu bij alle zenders goed beeld :) !!! (ook dankzij de versterker die ik pas heb gekocht)
Alleen ik hoor bij geen een zender geluid, zo is er natuurlijk nix aan... :'(
Ik wist niet zeker welke kaart ik moest selecteren (onder Setup Hardware), heb dus maar FlyVideo 98 gedaan omdat ik die hier af en toe zag staan.

Weet iemand welke kaart ik moet selecteren? Of is het zo goed?

Dan kan je ook nog onder Setup Hardware instellen welke Tuner. Ik heb geen iedee wat dat is, heeft dat ook te maken met de TV? Die heb ik nu op No Tuner staan, maar als ik hem op iets anders zet gaat het TV beeld raar doen. Je kan daar kiezen tussen o.a. Philips Pal, Philips NTSC, Philips SECAM, Temic Pal enz. enz.
Weet iemand welke ik hier moet kiezen? Of maakt dan nix uit?

Maar het belangrijkste is voor mij:
Hoe krijg ik het geluid aan?
(Ik kan nu eindelijk TMF kijken, maar zonder geluid... Grrr |:( )

Wie gebruikt er DScaler, en met welke instellingen dan?

Verwijderd

Als ik mijn kaart schud rammelt er wat.... dat verklaart een hoop... Hij deed het bij mij nl. niet.... (dat ik daar nu pas achter kom |:( naja dan maar terug naar Aldi hopen dat ze nog 1 hebben en anders neem ik die van mij zus wel (ben ik blij dat ik er twee gehaald heb)
:)

• Specy
bTV geeft bij mij geen beeld... Dus geen idee hoe het daar met frequenties instellen zit. :(

Volgens mij zijn er overigens verschillende kaarten verkocht door de Aldi, ik heb de Lifetec LT 9415, en die staat wel in het lijstje van DScaler. Moet ik wel bij zeggen dat DScaler een (known) bug heeft waardoor alle zenders mono zijn :( Met de standaard software ontvang ik de TV in stereo, maar met slecht beeld.

Verwijderd

Ik heb het kaartje ook. Maar ik heb er al twee dagen mee lopen klooien. De PC loopt steeds vast. Radio werkt trouwens goed. Kan het komen doordat de kaart een IRQ (11) deelt met m'n RAID controller (ik heb daar trouwens niks aan hangen). Moet de kaart perse een eigen IRQ hebben ?

Ik heb em ook al es in een ander PCI-slot gehad, maar toen werd ie niet meer herkend.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden,
MindBender

• Specy
Bij mij loopt de software ook continu vast, waarna ik vaak de hele computer moet resetten om weer verder te kunnen (of minstens om de kaart weer te kunnen gebruiken). Volgens Windows geen conflicten... (geen '!' of zo). Zijn de drivers zo bagger of...?

Vandaag trouwens wat geript in AVI_IO op 640x480 met 12.5 frame/s, haalt mijn comp. net. Maar AVI_IO kan de interlacingproblemen niet fixen zoals bijv. DScaler - is er een programma wat dit wel kan? (AVI_IO doet helemaal niets op dit gebied).
Ja ik weet het - ik kan het zelf gaan uitproberen. Maar bij de helft van de programma's die ik installeer loopt alles volledig vast, en dat wordt na een stuk of 10 programma's wel erg irritant... :(

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-12 00:43
Ik ben het één keer eerder tegengekomen in deze thread, maar ik denk dat dit de beste oplossing is voor het hele driver probleem (zeker onder XP):

http://www.iulab.com/

Even afgezien van al die proggies die de Conexant rechtstreeks aansturen, heb ik met deze universele DirectShow drivers de beste resultaten. Dan maakt het ook niet uit welke capture software je gebruikt.

*D

Verwijderd

dscaler doet t bij mij prima. erg goed zelfs. kan zelf alle kanalen instellen (door program.txt te editen :P) ... blablabla..

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op maandag 29 oktober 2001 00:08 schreef MiNDBeNDeR het volgende:
Ik heb het kaartje ook. Maar ik heb er al twee dagen mee lopen klooien. De PC loopt steeds vast. Radio werkt trouwens goed. Kan het komen doordat de kaart een IRQ (11) deelt met m'n RAID controller (ik heb daar trouwens niks aan hangen). Moet de kaart perse een eigen IRQ hebben ?
Bij mij shared hij ook een irq, maar dat geeft geen probleem.
Op maandag 29 oktober 2001 03:22 schreef Specy het volgende:
Bij mij loopt de software ook continu vast, waarna ik vaak de hele computer moet resetten om weer verder te kunnen (of minstens om de kaart weer te kunnen gebruiken). Volgens Windows geen conflicten... (geen '!' of zo). Zijn de drivers zo bagger of...?
Had ik ook met die standaard software, zeker als ik full-screen wilde afspelen dan kreeg ik hem niet meer terug en moest eerst rebooten. Maar met bTV geen problemen meer :)
Op maandag 29 oktober 2001 04:04 schreef BlondMM het volgende:
Ik ben het één keer eerder tegengekomen in deze thread, maar ik denk dat dit de beste oplossing is voor het hele driver probleem (zeker onder XP):

http://www.iulab.com/

Even afgezien van al die proggies die de Conexant rechtstreeks aansturen, heb ik met deze universele DirectShow drivers de beste resultaten. Dan maakt het ook niet uit welke capture software je gebruikt.

*D
Ik ge hem nu proberen :)

Verwijderd

deze drivers "http://www.iulab.com/" zijn naar mijn idee
alleen WDM (Windows Driver Model) drivers.
*zeg maar het nieuwe windows driver systeem

Op het moment dat je deze gebruikt onder W98Se/ME kan je
naar mijn idee alleen capturen met software
die WDM ondersteunen. MAW het iuVCR tooltje op die site.

Maar ik meen dat je met VirtuaDub niks meer kan, want die
wil per se alleen vfw (Video For Windows) drivers hebben.

Is er iemand die al geprobeerd heeft onder Win98SE/ME om
zowel die WDM drivers (van iulab) als de Lifetec VFW drivers
te installen. MAW beide type drivers installeren ??

Wie weet ga ik dat heute abend es ff proberen.
Verder is die Aldi Budget kaart best goed, zolang je maar
speelt met andere software.
Dscaler/VirtualDub/Radiation (radio tool)/Borgtv etc.
Drivers nemen van www.lifetec.com.tw (naar mijn idee alleen VfW onder Win98Se/ME.

• pduh
  • Laatst online: 19:13
Nou, die van mij is dus echt geen stereo!!

Testen heb ik gedaan dmv het progie Dscaler en dan op TMF zetten
(btw, Dscaler heeft wel een redelijk goed beeld en makkelijk in te stellen als je 1 keer beeld hebt en een lijst met frequenties)
Ik heb toevallig een opstelling zo, dat mijn geluid van de tv ook uit mijn koptelefoon van de comp komt.

(Geluidskaart->line out->splitter en dan 1 lijn voor de koptelefoon en 1 lijn naar mijn stereo AUX ingang. Stereo heeft maar 1 AUX ingang en daar heb ik ook een spliter opgezet zodat ik ook mijn TV op AUX ingang heb.)

Gelijktijdig gebruik van comp geluid + TV geluid is bij mij niet mogelijk (ook niet nodig eigenlijk) maar als ik dus alleen de TV en de comp aan heb (dus niet de Stereo!!)
dan hoor ik dus nog TV geluid op de koptelefoon vd comp.

Het volgende gedaan:
Coax kabel (3stuks nodig) van de muur naar mijn bureau en vandaar een coax naar de comp en een coax naar de TV.
Muurcoax verbinden met CompCoax, Dscaler gestart en op TMF gezet (heb hier niks anders), daarna de TVcoax aangesloten en TV op TMF gezet.
Koptelefoon opgezet en dan rustig luisteren en dan de TVcoax en de CompCoax enkele keren verwisselen. Het geluid komt bij de Compcoax wel uit 2 boxen maar is echt absoluut geen stereo!

Heb nog wel die TDA9820 (volgens mij heette die zo maar correct me if I'm wrong) chip erop zitten waar ik goede verhalen over hoorde hier.

Ik breng hem terug of jullie moeten iets weten wat ik fout doe of dat ik iets doms vergeet. Kan me zo niet voorstellen wat maar alle reacties welkom.

/edit/
Ik heb de kaart eruit gehaald en ik zal hier even de chipnummers neerzetten

Grootste chip:
"tekentje"
conexant fusion 878A
25878-13
E126763.1
0113 korea

Kleine chip evenwijdig aan de grootste chip:
TL HEF4052BT
HA C559OME
AN "tekentje"
ID HRn9931 5

Kleine chip boven de grootste chip is dezelfde als hierboven

Allerkleinste chip:
Volgens mij het logo van Texas Instruments en dan
07AKJDT
LM324

De 1 na grootst chip:
TDA9820T
"Tekentje" 300390
01
DnD012701Y

Misschien dat jullie hier wat aan hebben!
/edit/

/edit2/
typo +
Verder staat er op het grote metalen deel het logo van LG en ook nog TPI8PSB01P en 105A0106 (volgens te(X)en)
/edit2/

P.Duh! lekker puh!

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op maandag 29 oktober 2001 18:39 schreef pduh het volgende:
Nou, die van mij is dus echt geen stereo!!

Testen heb ik gedaan dmv het progie Dscaler en dan op TMF zetten
[...]
Op zondag 28 oktober 2001 22:47 schreef Specy het volgende:Moet ik wel bij zeggen dat DScaler een (known) bug heeft waardoor alle zenders mono zijn :( Met de standaard software ontvang ik de TV in stereo, maar met slecht beeld.
Probeer het dus eens met een ander progje :)

• pduh
Op maandag 29 oktober 2001 19:01 schreef te(X)en het volgende:

[..]

[..]

Probeer het dus eens met een ander progje :)
Shit ja, als dat zo is!
Nou ja, ik zet hem erin en probeer wel even een ander proggie. Ik had bovenstaande wel gelezen maar helemaal vergeten en ik heb mijn comp net weer in elkaar! Stom dus, jullie horen nog weer van me, zal nu dat BorgTv eens proberen te downloaden, lukte me eerst niet.
Mazzel

P.Duh! lekker puh!

• te(X)en

te(X)en

plons...

Kan gebeuren he!

Zijn er trouwens nog meer programma's zoals bTV? Want dat Iulab zijn alleen maar drivers, en de drivers die erbij zaten doen het goed dus die ga ik niet vervangen.
Op maandag 29 oktober 2001 18:39 schreef pduh het volgende:[...]De 1 na grootst chip:
TDA9520T
"Tekentje" 300390
01
DnD012701Y
Ik meen dat er bij mij TDA9820T op staat. (of ik heb het verkeerd overgeschreven).

Verder staat er op het grote metalen deel het logo van LG en ook nog TPI8PSB01P en 105A0106

• pduh
Op maandag 29 oktober 2001 20:14 schreef te(X)en het volgende:
Ik meen dat er bij mij TDA9820T op staat. (of ik heb het verkeerd overgeschreven).

Verder staat er op het grote metalen deel het logo van LG en ook nog TPI8PSB01P en 105A0106
yep, tiepvautje
verbeterd

Maar is die van jou dan wel stereo? En dan bedoel ik echt stereo?

P.Duh! lekker puh!

• te(X)en

te(X)en

plons...

ja, bijv. bij tmf hoor ik echt verschil tussen L en R.

Verwijderd

Ik heb weer een dag lopen kloten... 'k heb het volgende gedaan. Eerst ervoor gezorgd dat de TV-kaart een eigen IRQ krijgt. Dan andere drivers installeren... dit leverde alleen maar meer vastlopers op. Ik heb toen WinXP geinstalleerd (dat ik toch al een dezer dagen wilde installeren), toen de win2000 drivers van de CD geinstalleerd en toen heb ik ongeveer 5 minuten TV kunnen kijken met DScaler, daarna was het weer hangen. Opnieuw opstarten leverde niks op, hij hangt al voordat ik ooit een TVbeeld krijg. Ik heb nog wat BIOS settings gevonden op de TV-cards.com FAQ die ga ik nog es proberen en als dat nog geen verbetering is het return to sender voor die k*tkaart.

MindBender

• pduh
Op maandag 29 oktober 2001 22:12 schreef te(X)en het volgende:
ja, bijv. bij tmf hoor ik echt verschil tussen L en R.
Nou, ik niet. Ik ben dus echt benieuwd hoe jij het dan gedaan hebt. Kun je me zeggen welke progs jij gebruikt en welke instellingen? Ik heb dus dezelfde nummers als jij dus ik denk dat het dezelfde kaart moet zijn. Ik snap er niks meer van!
Waar kijk je bv tv mee?

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

Die BIOS settings werken ook niet, ik krijg toch sterk het vermoeden dat die kaart verneukt is |:(

Terug maar met dat geval, es kijken of er een kaartjes is met betere support.

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op maandag 29 oktober 2001 23:30 schreef pduh het volgende:

[..]

Nou, ik niet. Ik ben dus echt benieuwd hoe jij het dan gedaan hebt. Kun je me zeggen welke progs jij gebruikt en welke instellingen? Ik heb dus dezelfde nummers als jij dus ik denk dat het dezelfde kaart moet zijn. Ik snap er niks meer van!
Waar kijk je bv tv mee?
Hmm, ik testte het dus door met een koptelefoon en dat geeft toch wel een ander geluid en blijkbaar heb ik me daardoor vergist, want ik heb net dit progje gedownload:

http://www.sekd.com/demo/Sonoscope_103_us.zip

En als ik daar kijk komt er uit L en R precies hetzelfde, dus helemaal geen stereo :(

Ik gebruik trouwens bTV

Verwijderd

Ik meen dat met het bijgeleverde tool (ja het is een zaad pakketje) je de optie had om het op A2 stereo te zetten on NICAM of mono !!

3 opties in iedergeval en die A2 moet je hebben.
Of die stereo is weet ik zelf niet, ik heb de
tv tuner nog niet geprobeerd, want die boeit me ook helemaal niet.

Als ik kan capturen is het OK voor mij, en dat doet die !

Ik ga later wel wat spelen met die TV maar, die boeit me
nauwlijks. Radio is ook niet boeiend eingelijk.

• pduh
Op dinsdag 30 oktober 2001 12:39 schreef te(X)en het volgende:

Hmm, ik testte het dus door met een koptelefoon en dat geeft toch wel een ander geluid en blijkbaar heb ik me daardoor vergist, want ik heb net dit progje gedownload:

http://www.sekd.com/demo/Sonoscope_103_us.zip

En als ik daar kijk komt er uit L en R precies hetzelfde, dus helemaal geen stereo :(

Ik gebruik trouwens bTV
bTV Pro, DScaler en het bijgeleverde proggie heb ik nu helemaal getest. Kan zelfs canal+ nu zien (niet horen) maar als de TV geen stereo is heb ik er niks aan. Ik wou namelijk videobanden (concerten) op CD zetten maar dat doe ik dan wel gewoon via geluid. Hoef ik het beeld niet voor te zien.
Nou, nu ben ik er dus uit! Deze kaart gaat terug! Ik kan die 139 piek wel ergens anders voor gebruiken. Dan koop ik later wel een goede TV kaart. Links en rechts is inderdaad in alle gevallen exact gelijk. Nepstereo dus.
bedankt te(X)en!

P.Duh! lekker puh!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is er eigenlijk wel iemand die het voor elkaar gekregen heeft om alle functionaliteit uit dit kaartje te halen?
Goed beeld, stereo geluid, alle zenders te ontvangen en goede capturemogelijkheden?

Als je dit topic leest zijn er alleen maar problemen geweest. :'( Ook ik heb m'n kaartje maar weer ingeleverd. (geen geluid en slecht, streperig beeld)

Verwijderd

Voor het omzetten van video banden naar CD, vCD of SVCD, heb
je die hele tv tuner niet nodig.
Dus is het ook niet van belang dat deze tv tuner
stereo of mono is.

Ik heb de tuner aan de praat gekregen (radio) in stereo.
Ik heb de TV tuner nog niet gebruikt, heb hier ook weinig belang bij. Ik heb per slot van rekening een TV.
Maar goed dat is flauw.

Het capturen gaat helemaal probleem loos.

Mensen het is gewoon een BT878a cippped kaartje.
Gewoon wat spelen en klungelen en het lukt wel.
Beperk je niet tot de default software die erbij zit.

Ik zou de TV tuner eens een keer door de mangel halen.
Als ik me echt verveel ofzo.

• pduh
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:39 schreef Klaas_Baas het volgende:
Voor het omzetten van video banden naar CD, vCD of SVCD, heb
je die hele tv tuner niet nodig.
Dus is het ook niet van belang dat deze tv tuner
stereo of mono is.

Nee, dat weet ik ook. Maar bv een video op CD zetten met goed geluid lukt dus niet (zou heeel lang duren, weet ik maar het kan dus NIET

Mensen het is gewoon een BT878a cippped kaartje.
Gewoon wat spelen en klungelen en het lukt wel.
Beperk je niet tot de default software die erbij zit.

Dat doet volgens mij ook iedereen die hier post, kijk maar eens naar wat ze allemaal gebruiken!

Ik zou de TV tuner eens een keer door de mangel halen.
Als ik me echt verveel ofzo.
Doe dat eens en post dan weer eens hierzo of het jou wel gelukt is itt vele anderen

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

Is goed.

Maar hoe wil jij je VHS bandje omgooien naar
CD. ??

Je kan toch composite analoog capturen ?
Dan kan je de audio IN gebruiken van de TV card.
Of de audio IN eventueel van je audiocard. Dit laatste
is niet altijd mogelijk dacht ik.

KlaasBaas voelt zich wel een beetje schuldig dat hij
nog niets kan posten over de TV tuner.
Maar ik heb die kaart ook niet gekocht om de tv tuner.

Maar ik ben er van overtuigd dat ik het wel voor elkaar
krijg.

En niet boos worden hoor, daarvan gaat het ook niet beter werken.

Als jij de kaart k&t vindt moet je hem terug brengen.
Het is en blijft Aldi, kan gewoon goed zijn (meestal) en
anders moet er flink getweaked worden.

• pduh
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:52 schreef Klaas_Baas het volgende:
Is goed.

Maar hoe wil jij je VHS bandje omgooien naar
CD. ??
weet ik niet, ik had gedacht omzetten naar mpeg of avi en dan dat branden op CD. Maar ik weet het nog niet, heb er ook geen haast mee maar Aldi heeft vaak goede kwaliteit voor weinig dus daarom kocht ik dat ding alvast

Je kan toch composite analoog capturen ?
Dan kan je de audio IN gebruiken van de TV card.
Of de audio IN eventueel van je audiocard. Dit laatste
is niet altijd mogelijk dacht ik.
dat met dat composite analoog snap ik niet maar ik ben hier dan ook niet helemaal in thuis

KlaasBaas voelt zich wel een beetje schuldig dat hij
nog niets kan posten over de TV tuner.
niet doen, kun je niks aan doen
Maar ik heb die kaart ook niet gekocht om de tv tuner.

Maar ik ben er van overtuigd dat ik het wel voor elkaar
krijg.

En niet boos worden hoor, daarvan gaat het ook niet beter werken.
ben niet boos hoor, dacht je dat dan? Ik vind het gewoon jammer, that's all.
[Mam's mode]
Ik pluk wel een roos, zet hem op mijn hoed, dan is het morgen wel weer goed!

Als jij de kaart k&t vindt moet je hem terug brengen.
Het is en blijft Aldi, kan gewoon goed zijn (meestal) en
anders moet er flink getweaked worden.

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

vergelijk deze es:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.kaak/tvkaart.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.typhoonline.com/catalog/pictures/50688m.gif

als je goed kijkt zit op de aldi een paar chips minder, er zit wel een connexant chip op maar de chip rechts die bij de "typhoon" zit is de stereo decoder en kan ik op de aldi kaart niet terug vinden, die chip boven op de typhoon kaart is trouwens voor de RDS en ik denk niet dat dat op de aldi kaart zit.... maar maybe is dat het het probleem is dat ie niet echt stereo klinkt??

correct me if i'm wrong.....

(die typhoon kaart heb ik zelf vandaar dat ik die als voorbeeld heb :9 )

Verwijderd

Deze twee kan je niet echt vergelijken.

De Aldi versie heeft wel een stereo decoder chip, dat is
de TDA9820 (flips).

En de aldi kaart heeft een stel IC's missing, IC's voor remote etc. En wie weet RDS etc.

Eeh voor dat composite verhaal voor het capturen, het volgende.

Wat jij wou doen is je VCR laten spelen via de kabel, en die prikken in je TV card (TV cable in). DIt kan maar is niet slim.

Dan gaat je VCR het moduleren en je TV card ga je tunen op
die juiste frequentie (ik meen channel 37) en die gaat weer
demoduleren. Kan wel, maar een wereld van kwaliteit verlies.

Wat je moet doen;

Pak Svideo of composite svideo signaal uit je VCR;
das vaak VIDEO OUT of SVIDEO.
Deze kabel stop je in de VIDEO in op je TV card.

En vervolgens moet je nog L/R stereo tulp draadjes uit je
video plukken en in de capture card proppen (AUDIO IN)

Verder moet je zelf ff zoeken naar dingen.
SCART pin out kan handig zijn etc.
In scart zit altijd composite en audio L/R.

• Sir_Killalot
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:21 schreef Brainpiggy het volgende:
vergelijk deze es:
[afbeelding]
[afbeelding]

als je goed kijkt zit op de aldi een paar chips minder, er zit wel een connexant chip op maar de chip rechts die bij de "typhoon" zit is de stereo decoder en kan ik op de aldi kaart niet terug vinden, die chip boven op de typhoon kaart is trouwens voor de RDS en ik denk niet dat dat op de aldi kaart zit.... maar maybe is dat het het probleem is dat ie niet echt stereo klinkt??

correct me if i'm wrong.....

(die typhoon kaart heb ik zelf vandaar dat ik die als voorbeeld heb :9 )
Op de echte kaart zitten meer chips, heb um al met de foto vergeleken ! :)

Verwijderd

Ik heb de kaart eindelijk goed werken, op windows XP... Borg TV, Borg Radio, versterker (59,95), 20 meter kabel:o, en veel uren tweaken...

Capturen gaat ook goed, audio natuurlijk zeer goed, beeld met Premiere 5.5 ook okay...

Enne, RDS??? Wat mot je ermee, je mot tog zelf de freqenties invullen... waarom dan niet meteen de zendernaam....duuh

---
Frankendork *D

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:28 schreef fdork het volgende:
Ik heb de kaart eindelijk goed werken, op windows XP... Borg TV, Borg Radio, versterker (59,95), 20 meter kabel:o, en veel uren tweaken...

Capturen gaat ook goed, audio natuurlijk zeer goed, beeld met Premiere 5.5 ook okay...

Enne, RDS??? Wat mot je ermee, je mot tog zelf de freqenties invullen... waarom dan niet meteen de zendernaam....duuh

---
Frankendork *D
Welke drivers heb je hier voor gebruikt?
Ik krijg telkens een popup venstertje met

Can't open driver!

Ik heb nu die iulab tweaked wdm drivers
maar ut schiet niet echt op :(

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:28 schreef fdork het volgende:

---
Frankendork *D
RDS? nou maybe de titel weer geven van het nummer dat draait oid?...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johan.osinga/images/radio.jpgzie hier...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Kan mij iemand vertellen hoe hij nou precies dat ding werkend heeft gekregen in Win2k?
Het Aldi geval werkt bij nog niet onder Win2k maar wel onder win98.
Dscaler heb ik ff gebruikt.. (met keuze secam 4 way nog iets card geselecteerd) maar ik krijg zart wit beeld.. en ik kan geen kanalen kiezen.... :(
IRQ setting is 5 .. en shared deze met mijn SB. Verschillende malen (de)installeren van de standaard drivers helpt niet...

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:45

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Nou, je moet in ieder geval geen Secam selecteren. Hier in NL wordt in Pal uitgezonden

Dus je moet een of andere Pal zoeken, welke weet ik niet precies, er waren geloof ik 3 mogelijkheden bij Dscaler. In ieder geval die met de meeste letters er achter (zeer (8> opmerking) je kunt dacht ik kiezen uit Pal I, Pal B of Pal NMBG (of zoiets) die laaste moet je kiezen.

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Op dinsdag 06 november 2001 11:51 schreef IMWezel het volgende:
Nou, je moet in ieder geval geen Secam selecteren. Hier in NL wordt in Pal uitgezonden

Dus je moet een of andere Pal zoeken, welke weet ik niet precies, er waren geloof ik 3 mogelijkheden bij Dscaler. In ieder geval die met de meeste letters er achter (zeer (8> opmerking) je kunt dacht ik kiezen uit Pal I, Pal B of Pal NMBG (of zoiets) die laaste moet je kiezen.
Ja ok.. dat met die meeste letters heb ik inderdaad ook gekozen... ik kies ook de laatste PAL optie in het rijtje (NMBG of zoiets idd) ... Maar dan nog heb ik geen goed beeld wat dat betreft...wat voor source ik ook kies... (composite of S-video whatever..) .. iemand nog andere opties die ik kan kiezen voor goed beeld (en niet alleen met dscaler)?

Verwijderd

hallo

heb hier ook zo'n aldi geval om uitteproberen.
heb hier dan ook meteen de borg tv en radio geinstaleerd,
borg radio werkt perfect maar borg tv heb ik perfect beeld,
kan ook capture, maar heb er totaal geen geluid bij ,
terwijl bij borg radio het wel doet.
ben al 2 dagen aan het klooien maar noppe heeft hier iemand een oplossing voor .
heb hier een soundblaster 16 bit in zitten niet de jongste maar hij werkt wel goed.

• kieskes
Kan BorgTV capturen??? Hoe??

• Jersey
  • Laatst online: 21-01-2024
Op maandag 26 november 2001 21:43 schreef cb0rmn het volgende:
hallo

heb hier ook zo'n aldi geval om uitteproberen.
heb hier dan ook meteen de borg tv en radio geinstaleerd,
borg radio werkt perfect maar borg tv heb ik perfect beeld,
kan ook capture, maar heb er totaal geen geluid bij ,
terwijl bij borg radio het wel doet.
ben al 2 dagen aan het klooien maar noppe heeft hier iemand een oplossing voor .
heb hier een soundblaster 16 bit in zitten niet de jongste maar hij werkt wel goed.
Kies bij instellingen (F4) eens de Flyvideo FM 98 card, die werkt bij mij perfect.

• Jersey
  • Laatst online: 21-01-2024
Op maandag 26 november 2001 21:47 schreef kieskes het volgende:
Kan BorgTV capturen??? Hoe??
Capture kan met F6, overigens is er een hele heldere simpele helpfile bij Borg het loont echt de moeite om die eens door te lezen. :)

Verwijderd

ja maar dan heb ik nog geen vraag waarom ik geen geluid heb en met borg radio wel

• Specy
Weet iemand waarom het beeld 'live' wel goed is (zeker zo goed als TV, en met DScaler ook nog 100 (nou ja 75) Hz), maar gecaptured (640x480) minder? Er vallen lijntjes weg (lagere resolutie dan TV), maar waarom ziet het er 'live' dan wel goed uit? Of moet ik iets doen om 722xhoeveel-is-het te kunnen capturen?

Verwijderd

Vanaf wanneer is dat ding te koop...

ik hou van risico's :P ik haal um wel

Verwijderd

ja eindelijk heb em aan de praat ,
maar met een omweg.
moet eerst de orginele software die bij de kaart geleverd wordt opstarten , dan het proggie afsluiten ,
en dan borg pro opstarten en dan werkt het geluid wel.
vreemd he maar het werkt wel.
heeft iemand al een idee waarom het dan op zo'n rare manier moet opstarten.

groeten cb0rmn

Verwijderd

ermm ja, ik heb er zo een, een Hollywood + kaartje, maar das stom want het is zonder tv in :P:P:P maarja ik heb het ook wel een klein tijdje, ironisch gezien dan :D

Verwijderd

Anders schop je even een post uit de oertijd omhoog ofzo.. 2 december 2001

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 15:29
Tja, dit is toch wel een redelijk oude koe..

Replies geven heeft hier niet meer echt veel nut :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.