Toon posts:

Windows 2000 vs Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welk OS is nou het beste waar moet je voor je gaan ?

En is er wel een verschil tussen windows 2000 en Windows XP ?

Verwijderd

Windows XP is grafisch wat zwaarder.. misschien niet zo van belang, maar ja wel voor mij met mn 16 Mb PCI videokaart :P

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

WinXP grafishe gedeelte kan uit.. Verder is WinXP in mijn ogen beter dan Win2000, stabieler en meeste spellen werken er gewoon op

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:38 schreef Timpie2000 het volgende:
WinXP grafishe gedeelte kan uit.. Verder is WinXP in mijn ogen beter dan Win2000, stabieler en meeste spellen werken er gewoon op
Das wel zo ja .. Ik vind het nieuwe jasje er toch trouwens kinderlijk uitzien. Net als de nieuwe messenger ..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:38 schreef Timpie2000 het volgende:
WinXP grafishe gedeelte kan uit..
Betekent dat dat je dan een normale windows look krijgt ??

En alle windows spellen werken toch gewoon al in windows 2000 of is dat niet zo ?

• Mr. B.
  • Niet online
Misschien dat XP wat beter omgaat met games, maar als je (net als ik) weinig tot geen games draait zou ik voor Win2K gaan.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:06

GaMbiNo

1337

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:48 schreef LogFile het volgende:

[..]

Betekent dat dat je dan een normale windows look krijgt ??
Ja :)
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:45 schreef P.C.Simonis het volgende:

[..]

Das wel zo ja .. Ik vind het nieuwe jasje er toch trouwens kinderlijk uitzien. Net als de nieuwe messenger ..
Ook de nieuwe messenger kan je de ouwerwetse look geven. :)

XP roeleert wat mij betreft nog net iets zwaarder dan 2000, net iets meer mogelijkheden, sneller en dezelfde stabiliteit van 2000 :9 :9~ O+

Verwijderd

ik zou windows 2000 pakken. ik kan er gewoon alle spellen op spelen die ik wil je kun een dirextx versie van www.download.com halen special voor windows nt en windows 2000.

*D WIN2K THA BEST *D

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

* DR heeft ook liever win2k :)
• Geen looney look, jah dat kan uit......
• systemrecovery
• meer opties idd, maar die opties hoef ik allemaal niet
• verder nog wat probs, maar dat heeft te maken met XP icm met mijn netwerkkaart

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:56 schreef rapper2005 het volgende:
ik zou windows 2000 pakken. ik kan er gewoon alle spellen op spelen die ik wil je kun een dirextx versie van www.download.com halen special voor windows nt en windows 2000.

*D WIN2K THA BEST *D
Waarom dan geen XP?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik weet waar ik over lul,..

Ik heb een dualboot tussen XP en 2K.
Ze zijn allebij zeer :9~

XP is alleen mooier en geeft veel betere prestaties in games.

Zelf gebruik ik 2K bijna niet meer.

XP is de natte droom van elke Windows gebruiker.
Stabiel, mooi, geen gezeik, nemen dus.
sim-pel.

nuff said.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DR
  • Niet online

DR

Op woensdag 17 oktober 2001 00:03 schreef DEM0N het volgende:
sim-pel.
nou ja elke ;)
en iedereen zijn eigen smaak, ik vind die looney look dus echt om te :r

Verwijderd

WIN XP is for kiddy`s.
ziet is blij uit.
geef mij maar WIN2K die is stabieler dan WIN XP (bij mij dan he)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik hoor het hier zo'n beetje en dan neig ik toch zwaar richting windows 2000 :)

Verwijderd

goed zo doe dat maar
*D *D *D

Verwijderd

Win2k pro met de sp2 is even snel als winxp. Ik vind winxp alleen wat mooier eruit zien.

Als winxp er niet zo mooi uit zou zien dan is voor mij win2k de eerste keus.

Ik heb met win xp de nodige incompatible software.

Adaptec easy cd creator 5
Norton internet sec
Norton sytemworks 2001

Installeer ik adaptec dan foutmelding bij afsluiten.
irql_not_less_or_equal

En die hou ik erin en het komt zeker door adaptec.

Haal ik het eraf dan is er niets aan de hand.
Ik heb nu een dualboot tussen win98se en winxp. win98se voor de spellen.(want deze blijft het snelst) en voor de rest winxp

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:46

Kettrick

Rantmeister!

XP 4 me >:)

2000 is goed, XP is net ff iets beter :)

Verwijderd

...is er dan zoiets als stabieler dan stabiel??.... het is toch stabiel of niet stabiel??.... wat een bullshit zeg. windows2000 loopt bij mij "nooit" vast. kan het nog stabieler??.... doe mij maar windows2000, ik hoef al die kleuren niet. en al helemaal niet mediaplayer, msn en iexplorer van winXP....

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

K hou het liever bij win2k:
• die infantiele interface van XP - steeds ronder en groter en groter kleurcontrast, om nog maar te zwijgen van die standaard teletubbie achtergrond (jaaaa die je uit kan zetten) vind ik toch net wat te veel van het type 'een computer is niet eng, geloof ons maar..
• Te veel extra zooi is ergerlijk (tamagotch hond ala paperclip bij search), irritant en overbodig.
• Andere opties vgl windows thuisnetwerk uit ME maken het alleen maar minder duidelijk en beperken je mogelijkheden
• Compatibility mode van win2k roelt zwaar
• Met win2k kun je makkelijker je zelfgeschreven programma's analyseren/debuggen
• Meeste mensen hebben het niet nodig, maar win2k heeft een veeeeeeeeeeeel uitgebreidere gebruikers-security en management.
• Win2k heeft meer netwerkmogelijkheden (waar echter maar weinig mensen echt gebruik van maken)

Dit is allemaal vanuit een persoonlijk gebruikperspectief bekeken. Bedrijven mag iem anders doen..en nu ga ik slapen :Z

Localhost is where the heart is

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 17 oktober 2001 00:23 schreef SilentStorm het volgende:
• die infantiele interface van XP - steeds ronder en groter en groter kleurcontrast, om nog maar te zwijgen van die standaard teletubbie achtergrond (jaaaa die je uit kan zetten) vind ik toch net wat te veel van het type 'een computer is niet eng, geloof ons maar..
• Te veel extra zooi is ergerlijk (tamagotch hond ala paperclip bij search), irritant en overbodig.
• Andere opties vgl windows thuisnetwerk uit ME maken het alleen maar minder duidelijk en beperken je mogelijkheden
• Met win2k kun je makkelijker je zelfgeschreven programma's analyseren/debuggen
• Meeste mensen hebben het niet nodig, maar win2k heeft een veeeeeeeeeeeel uitgebreidere gebruikers-security en management.
• Win2k heeft meer netwerkmogelijkheden (waar echter maar weinig mensen echt gebruik van maken)

Dit is allemaal vanuit een persoonlijk gebruikperspectief bekeken. Bedrijven mag iem anders doen..en nu ga ik slapen :Z
truste,..

oplossing:

net zoals mij een dualboot.

Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/split.gif

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Garrett
  • Laatst online: 05-05 18:54

Garrett

Watercooler

offtopic:
Nog 8 weken en ik heb ADSL! Dag ZUIG Cazema!

Zooooo mijn Doe-het-zelf pakketje wordt zo spoedig mogelijk opgestuurd... BETERRRRRRR
En inderdaad ik heb nu ook nog KUTSLOMA!!! maar binnenkort dus niet meer >:)

I love watercooling

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
XP kicks ass bigtime. Vandaag geinstaleerd en ik wil niet anders meer.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 15:35

BitByter

Prutst dit forum

ik heb net windows xp geinstalleerd, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben!

dingen die me opgevallen zijn:

*mijn ne2000 (isa) kaart kreeg ik niet aan de praat, hij kwam ook niet voor in de hardware database, dus heb ik ff uit een andere compu van me een 3com kaartje gehaald, en die erin gezet, ik zet de compu weer aan, en ik dacht HUH, herkent hij hem niet ofzo :? ikke kijken bij systeem, en hij stond gewoon toegevoegd aan m'n hardware lijst, en werkte meteen! vet gewoon

*er zit een functie in, om bv oude spellen (zoals redalert!!) toch te laten draaien, je kunt dan als het ware voor dat spel windows 95 of win98/me emuleren, dan werken ze toch!

*als je dosgames speelt, zit er geluid bij!, zal ook wel soort van emulatie inzitten ofzo, phatjes!!!

en rete stabiel ofkooz >:)

Verwijderd

Geef mij maar Windows 2000 SP2 / Windows 98 SE dualboot.

het beste van 2 werelden...

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:35 schreef P.C.Simonis het volgende:
Windows XP is grafisch wat zwaarder
Geld dit alleen voor het grafische gedeelte? En is zoals de meesten hier beweren XP sneller?
/me kan het nog steeds niet geloven
En hoeveel (meer) MB van je harddisk slurpt XP vergeleken met Windows 2000? :?
(Ja, ik weet er meerdere draadjes hierover gaan, maar die gaan niet alleen over het verschil tussen 2000 en XP)
Op woensdag 17 oktober 2001 00:03 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Beter dan 2000 (waarin nogal wat games sowieso al niet draaien) of bedoel je ook beter (sneller/stabieler) dan in 98?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil XP toch ook wel ff zien waar zijn officiele Beta's te downloaden van windows XP ?

edit:

Je kan wel bij microsoft meedoen aan een preview programma maar dan moet je wel een credit card hebben en die heb ik niet !!!!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 12:44

3style

...

Leuke topic hoor, maar waarom staat deze niet bij "Windows Operated Systems"? Admins.......? :z

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 00:13 schreef ureal het volgende:

Adaptec easy cd creator 5
Norton internet sec
Norton sytemworks 2001
Dat ligt aan de makers van die pakketten; dat ze bij Roxio en Symantec niet fatsoenlijk kunnen proggen ligt niet aan XP. BTW, de Norton 2002 spullen werken wel met XP.

• warp
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 00:23 schreef SilentStorm het volgende:
Zie volgende...
Die kan je ook uitzetten ;)
Idd, dat default 'je moet 192.x.x.x gebruiken, met ICS e.d.' zuigt gewoon.
Heeft XP ook, dus?
Argumenten hiervoor? Kan weinig verschil ontdekken eerlijk gezegd.
Even wat verder kijken dan Control Panel -> Users, dan had je ook gezien dat dit niet waar is.
idd.
Inmiddels weer wakker? ;)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 13:31
Windows xp zorgt hier voor een algere framerate in Quake 2.

Nieuwste videokaart drivers gebruikt en xp geoptimaloseerrd en wel... helaas voor mijn broertje dus. Maargoed ik ga lekker mijn dualboot dalijk maken zodat ik win2k kan draaien en hij windows xp.

Xp is lekker stabiel en dat heeft hij wel nodig (mijn broertje) Xp is gebruiksvriendelijk en das ook wel fijn voor hem en mijn moeder. Ik wil win2k zodat ik lekker kan klooien op studieniveau.

maargoed, tis slechts een opmerking

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik hou het bij 2000.

Kheb een tijdje geleden 2 keer XP proberen te installen. De eerste keer kwam het er op neer dat ik veertien (14!!!) keer mijn hd heb kunnen formatten omdat die kolere install de hele tijd errors maakte.

En de tweede keer kreeg ik hem wel aan de gang, maar wou XP geen vriendjes zijn met mijn nic en raid controller.

Voor mij persoonlijk blijft het dus bij 2000, lekker stabiel (winbar uptime: 7d 08:46:47 :) ), en geen probs met spellen whatsoever.

Just my 2 cents.

Edit/

WTF :? Dit topic is een half jaar oud! :{

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 26 maart 2002 13:04 schreef Fire_escape het volgende:
Voor mij persoonlijk blijft het dus bij 2000, lekker stabiel (winbar uptime: 7d 08:46:47 :) )
Dat haal je met XP ook met gemak en dat wil ik nou geen hoge uptime noemen :P

Had dit topic niet lekker in de diepte kunnen blijven :?

• DR
  • Niet online

DR

Op dinsdag 26 maart 2002 13:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat haal je met XP ook met gemak
Beide NT kernel dus das nogal DUH :P
Had dit topic niet lekker in de diepte kunnen blijven :?
Ach, tis geen *kick* reply ofzo, maar volgens mij blijft ie ook meer bij 2k vanwege de eerste 2 argumenten ;)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Op woensdag 17 oktober 2001 00:03 schreef DeMoN het volgende:
Ik weet waar ik over lul,..

Ze zijn allebij zeer :9~

Zelf gebruik ik 2K bijna niet meer.

sim-pel.

nuff said.
mm, zodra er boven komt dat iemand weet waar hij over lult, gaan bij mij altijd vraagtekens op en gaat mijn nekhaar overeind........

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 26 maart 2002 13:08 schreef DR het volgende:

[..]

Beide NT kernel dus das nogal DUH :P
[..]
Ontken ik dat dan, ik geef alleen maar aan dat dat geen reden is om 2000 te verheerlijken :P

Verwijderd

Ik heb zelf pasgeleden Windows XP Professional geïnstalleerd, als upgrade over Windows 2000 Professional. Ik kan geen clean install doen, omdat ik anders TEVEEL programma's moet installeren en opnieuw configureren. (Heb ik gewoon geen zin in, omdat ze al sinds Augustus 2001 goed lopen.) Problemen:

- De Live! kraakt als de Tering
- SCSI Plextor CDspeler is ontzettend traag
- SCSI brander werkt niet

- Die interface is ^@$@!$% Uitzetten kan, maar dan zit-ie toch in het OS
- Mediaplayer 8 en Moviemaker zijn Waardeloos (vind ik) Vooral die geïntegreerde brandmogelijkheden (op de adaptec engine! :r )
- 600 Mb groter dan Windows 2000
- Service Pack 1 wordt pas eind 2002 verwacht, terwijl Windows 2000 er al 2 heeft gehad en de derde binnenkort uitkomt.
- AL mijn spellen lopen perfect in Windows 2000. Soms moet ik er een in compatibility mode installeren omdat de installer niet onder NT besturingssystemen wil lopen. Maar daarna lopen de spellen goed. (Starfleet Academy)

Ik houd het lekker bij Windows 2000

Het enige dat ik zou willen is een progje of zo dat Windows XP's cleartype beschikbaar maakt op Windows 2000. Dat is het ENIGE dat ECHT beter is aan XP.

(Alles IMHO hè)

• Oxin|A
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08-2005

Oxin|A

hoi

alle twee behoorlijk ruk, windows XP doet et voor geen fk bij mij...spellen doen het niet...kan geen cds bakken ga zo maar door..MAAR DAN TOCH maar 2000

STUFU hl2

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 13:05
XP, om de volgende redenen:

- ClearType :9~
- Unreal Engine crasht niet tijdens afsluiten
- Sneller opgestart
- Erg stabiel (net als 2000)
- Soundblaster vertoonde problemen, maar nu met een Terratec zijn die problemen weg :)
- WMP 8 kan veel gemakkelijker video's in de queue zetten

Dat was het, maar 2000 is ook zeer goed, vooral als je geen spellen speelt.

• Brent
  • Laatst online: 10:02
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:38 schreef Timpie het volgende:
Bij 2000 is het al uit en die is stabieler (is gewoon een feit aangezien dat een server OS is en XP een home OS (ook professional)). Onder 2000 werken precies dezelfde spellen wel en niet als onder XP (bij mij). Dus Ik zou zeggen, neem 2000! Ik ben zelf net ook weer terug van XP naar 2000 en het bevalt zoveel beter. Qua 3Dmark is het aantal punten gelijk gebleven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brent
Op woensdag 17 oktober 2001 03:47 schreef Yiu het volgende:
Beter dan 2000 (waarin nogal wat games sowieso al niet draaien) of bedoel je ook beter (sneller/stabieler) dan in 98?
Dat eerste is onzin. in 2000 draait bijna alles (bij mij even snel als in XP,qua 3dmark), en als het daar niet draait is de kans 0.1 tot 0.0 % dat hij het wel in XP doet. Als antwoord op 2e vraag, nee. geen enkel NT-OS is sneller dan 9*.

• Brent
Op zaterdag 20 april 2002 09:31 schreef Saekerhett het volgende:
XP, om de volgende redenen:

- ClearType :9~
- Unreal Engine crasht niet tijdens afsluiten
- Sneller opgestart
- Erg stabiel (net als 2000)
- Soundblaster vertoonde problemen, maar nu met een Terratec zijn die problemen weg :)
- WMP 8 kan veel gemakkelijker video's in de queue zetten

Dat was het, maar 2000 is ook zeer goed, vooral als je geen spellen speelt.
Cleartype kan ook in Windows 2000 (was ooit op de T.net frontpage, zoek maar effe.
Bij mij crasht de Unreal Engine nooit (onder geen enkel OS).
WMP8 kun je ook voor WIndows 2000 downloaden op www.bink.nu

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 00:04 schreef DR het volgende:

[..]

nou ja elke ;)
en iedereen zijn eigen smaak, ik vind die looney look dus echt om te :r
Die looney look kan je uitzetten :) Verder draait XP veel stabieler dan win 2000 (bij mij dan :P )

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Geef mij maar 2000. Net zo stabiel als XP en ik heb steeds met XP dat ik na een maand of 2 alweer kan formateren, want dan is het rete sloom en met 2000 niet.
En spellen? Ik kan op 2000 net zoveel spelen als op XP en XP heeft veel grafische onzin en troep dus ik ga voor 2000 :)

Tweakers Discord

• McVirusS
  • Laatst online: 03-05 20:51
Lees de vele topics in [forum=11] over dit onderwerp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.