Welk OS is nou het beste waar moet je voor je gaan ?
En is er wel een verschil tussen windows 2000 en Windows XP ?
En is er wel een verschil tussen windows 2000 en Windows XP ?
Verwijderd
Verwijderd
Das wel zo ja .. Ik vind het nieuwe jasje er toch trouwens kinderlijk uitzien. Net als de nieuwe messenger ..Op dinsdag 16 oktober 2001 23:38 schreef Timpie2000 het volgende:
WinXP grafishe gedeelte kan uit.. Verder is WinXP in mijn ogen beter dan Win2000, stabieler en meeste spellen werken er gewoon op
Betekent dat dat je dan een normale windows look krijgt ??Op dinsdag 16 oktober 2001 23:38 schreef Timpie2000 het volgende:
WinXP grafishe gedeelte kan uit..
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
JaOp dinsdag 16 oktober 2001 23:48 schreef LogFile het volgende:
[..]
Betekent dat dat je dan een normale windows look krijgt ??
Ook de nieuwe messenger kan je de ouwerwetse look geven.Op dinsdag 16 oktober 2001 23:45 schreef P.C.Simonis het volgende:
[..]
Das wel zo ja .. Ik vind het nieuwe jasje er toch trouwens kinderlijk uitzien. Net als de nieuwe messenger ..
Verwijderd
Waarom dan geen XP?Op dinsdag 16 oktober 2001 23:56 schreef rapper2005 het volgende:
ik zou windows 2000 pakken. ik kan er gewoon alle spellen op spelen die ik wil je kun een dirextx versie van www.download.com halen special voor windows nt en windows 2000.
WIN2K THA BEST
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
nou ja elkeOp woensdag 17 oktober 2001 00:03 schreef DEM0N het volgende:
XP is de natte droom van elke Windows gebruiker.
Stabiel, mooi, geen gezeik, nemen dus.
sim-pel.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Localhost is where the heart is
truste,..Op woensdag 17 oktober 2001 00:23 schreef SilentStorm het volgende:
K hou het liever bij win2k:
• die infantiele interface van XP - steeds ronder en groter en groter kleurcontrast, om nog maar te zwijgen van die standaard teletubbie achtergrond (jaaaa die je uit kan zetten) vind ik toch net wat te veel van het type 'een computer is niet eng, geloof ons maar..
• Te veel extra zooi is ergerlijk (tamagotch hond ala paperclip bij search), irritant en overbodig.
• Andere opties vgl windows thuisnetwerk uit ME maken het alleen maar minder duidelijk en beperken je mogelijkheden
• Compatibility mode van win2k roelt zwaar
• Met win2k kun je makkelijker je zelfgeschreven programma's analyseren/debuggen
• Meeste mensen hebben het niet nodig, maar win2k heeft een veeeeeeeeeeeel uitgebreidere gebruikers-security en management.
• Win2k heeft meer netwerkmogelijkheden (waar echter maar weinig mensen echt gebruik van maken)
Dit is allemaal vanuit een persoonlijk gebruikperspectief bekeken. Bedrijven mag iem anders doen..en nu ga ik slapen
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
I love watercooling
Verwijderd
Geld dit alleen voor het grafische gedeelte? En is zoals de meesten hier beweren XP sneller?Op dinsdag 16 oktober 2001 23:35 schreef P.C.Simonis het volgende:
Windows XP is grafisch wat zwaarder
Beter dan 2000 (waarin nogal wat games sowieso al niet draaien) of bedoel je ook beter (sneller/stabieler) dan in 98?Op woensdag 17 oktober 2001 00:03 schreef DEM0N het volgende:
Ik heb een dualboot tussen XP en 2K.
[..]
XP is alleen mooier en geeft veel betere prestaties in games.
Dat ligt aan de makers van die pakketten; dat ze bij Roxio en Symantec niet fatsoenlijk kunnen proggen ligt niet aan XP. BTW, de Norton 2002 spullen werken wel met XP.Op woensdag 17 oktober 2001 00:13 schreef ureal het volgende:
Adaptec easy cd creator 5
Norton internet sec
Norton sytemworks 2001
Zie volgende...Op woensdag 17 oktober 2001 00:23 schreef SilentStorm het volgende:
K hou het liever bij win2k:
• die infantiele interface van XP - steeds ronder en groter en groter kleurcontrast, om nog maar te zwijgen van die standaard teletubbie achtergrond (jaaaa die je uit kan zetten) vind ik toch net wat te veel van het type 'een computer is niet eng, geloof ons maar..
Die kan je ook uitzetten• Te veel extra zooi is ergerlijk (tamagotch hond ala paperclip bij search), irritant en overbodig.
Idd, dat default 'je moet 192.x.x.x gebruiken, met ICS e.d.' zuigt gewoon.• Andere opties vgl windows thuisnetwerk uit ME maken het alleen maar minder duidelijk en beperken je mogelijkheden
Heeft XP ook, dus?• Compatibility mode van win2k roelt zwaar
Argumenten hiervoor? Kan weinig verschil ontdekken eerlijk gezegd.• Met win2k kun je makkelijker je zelfgeschreven programma's analyseren/debuggen
Even wat verder kijken dan Control Panel -> Users, dan had je ook gezien dat dit niet waar is.• Meeste mensen hebben het niet nodig, maar win2k heeft een veeeeeeeeeeeel uitgebreidere gebruikers-security en management.
idd.• Win2k heeft meer netwerkmogelijkheden (waar echter maar weinig mensen echt gebruik van maken)
Inmiddels weer wakker?Dit is allemaal vanuit een persoonlijk gebruikperspectief bekeken. Bedrijven mag iem anders doen..en nu ga ik slapen
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dat haal je met XP ook met gemak en dat wil ik nou geen hoge uptime noemenOp dinsdag 26 maart 2002 13:04 schreef Fire_escape het volgende:
Voor mij persoonlijk blijft het dus bij 2000, lekker stabiel (winbar uptime: 7d 08:46:47)
Beide NT kernel dus das nogal DUHOp dinsdag 26 maart 2002 13:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat haal je met XP ook met gemak
Ach, tis geen *kick* reply ofzo, maar volgens mij blijft ie ook meer bij 2k vanwege de eerste 2 argumentenHad dit topic niet lekker in de diepte kunnen blijven
mm, zodra er boven komt dat iemand weet waar hij over lult, gaan bij mij altijd vraagtekens op en gaat mijn nekhaar overeind........Op woensdag 17 oktober 2001 00:03 schreef DeMoN het volgende:
Ik weet waar ik over lul,..
Ik heb een dualboot tussen XP en 2K.
Ze zijn allebij zeer
XP is alleen mooier en geeft veel betere prestaties in games.
Zelf gebruik ik 2K bijna niet meer.
XP is de natte droom van elke Windows gebruiker.
Stabiel, mooi, geen gezeik, nemen dus.
sim-pel.
nuff said.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Ontken ik dat dan, ik geef alleen maar aan dat dat geen reden is om 2000 te verheerlijkenOp dinsdag 26 maart 2002 13:08 schreef DR het volgende:
[..]
Beide NT kernel dus das nogal DUH
[..]
Verwijderd
STUFU hl2
Bij 2000 is het al uit en die is stabieler (is gewoon een feit aangezien dat een server OS is en XP een home OS (ook professional)). Onder 2000 werken precies dezelfde spellen wel en niet als onder XP (bij mij). Dus Ik zou zeggen, neem 2000! Ik ben zelf net ook weer terug van XP naar 2000 en het bevalt zoveel beter. Qua 3Dmark is het aantal punten gelijk gebleven.Op dinsdag 16 oktober 2001 23:38 schreef Timpie het volgende:
WinXP grafishe gedeelte kan uit.. Verder is WinXP in mijn ogen beter dan Win2000, stabieler en meeste spellen werken er gewoon op
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat eerste is onzin. in 2000 draait bijna alles (bij mij even snel als in XP,qua 3dmark), en als het daar niet draait is de kans 0.1 tot 0.0 % dat hij het wel in XP doet. Als antwoord op 2e vraag, nee. geen enkel NT-OS is sneller dan 9*.Op woensdag 17 oktober 2001 03:47 schreef Yiu het volgende:
Beter dan 2000 (waarin nogal wat games sowieso al niet draaien) of bedoel je ook beter (sneller/stabieler) dan in 98?
Cleartype kan ook in Windows 2000 (was ooit op de T.net frontpage, zoek maar effe.Op zaterdag 20 april 2002 09:31 schreef Saekerhett het volgende:
XP, om de volgende redenen:
- ClearType
- Unreal Engine crasht niet tijdens afsluiten
- Sneller opgestart
- Erg stabiel (net als 2000)
- Soundblaster vertoonde problemen, maar nu met een Terratec zijn die problemen weg
- WMP 8 kan veel gemakkelijker video's in de queue zetten
Dat was het, maar 2000 is ook zeer goed, vooral als je geen spellen speelt.
Verwijderd
Die looney look kan je uitzettenOp woensdag 17 oktober 2001 00:04 schreef DR het volgende:
[..]
nou ja elke
en iedereen zijn eigen smaak, ik vind die looney look dus echt om te
Dit topic is gesloten.
![]()