Netscape zuigt !!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 22:25 schreef void het volgende:

[..]

K#$ niet gezien |:(

Blijkbaar is er deze keer wel goed gesearched >:)
ja, idd

wat moet hij dan, een nieuw topic openen met een openingszin van "ja, ik heb wel gezocht maar de topics die ik vond waren ouder dan vandaag" :?

en nee, ik ben geen vriend oid van de "omhooghaler", sterker nog, ik heb hem nog nooit hier gezien maar ik vind dat je met dit soort reacties het gebruik van de search alleen maar ontmoedigt

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

Ik wordt letterlijk ziek van mensen die STEEDS maar loopen zeiken tegen microsoft.

Het zijn altijd de zelfde mensen die microsoft haten,

- AMD fans
- Linux fans
- Netscape fans

In elke microsoft topic zie je deze mensen weer terug, ik zie zelden een topic over linux waar alle microsoft gebruikers linux verslechteren. De bovengenoemde software users zijn

- AGRESSIEF
- IRRITANT
- DENKEN DAT ZE EEN GAAF CLUBJE HEBBEN
- ZE WILLEN ALLE SOFTWARE GRATIS HEBBEN
- MICROSOFT HATEN (WAAROM? OMDAT HET NIET
GRATIS IS)
- ZEIKT OVER ALLES WAT HIJ NIET KAN
BETALEN.
- ZE HEBBEN HEKEL AAN MONOPOLIE IN DE
SOFTWARE MARKT :? (eigenlijk zijn ze gek
want ze willen linux op nummer 1
hebben !
En vertel me nou eens wie heeft dan de
monopolie positie in software markt ?
Natuurlijk LINUX ZOOI <- Hey je had toch
hekel aan BV's die misbruik maakden van
users :?

En het gekke is TOCH microsoft producten gebruiken :) Ik hoop voor deze type mensen dat ze de vanaf nu met zijn klauwen af blijven van microsoft producten !

En femme heeft hier 1000 mensen gek gemaakt met zijn brainwash site, AMD - LINUX - APACHE
en al die jeugd die hierkomt trapt er in en denkt dat AMD de beste processor is en Linux de stabielste OS in de wereld is, de enige reden dat Femme Linux gebruikt is dat het GRATIS is, hij heeft wel hekel aan microsoft omdat de bedrijf veel geld verdiend maar ondertussen heeft de gemiddelde GOT of Tweakers.net bezoeker geen flauw idee dat femme ook aan geld denkt met dit site vooral nu, omdat heel veel users aantrekt en daar zit aardig geld in.

Al die GOT users maar slijmen bij femme, femme denkt alleen maar een ding, nog grooter worden en de BMW eindelijk halen, een bedrijf oprichten meer mensen in dienst nemen. Dus internet machtspositie in nederland !

Idereen zal wel denken dat ik uit mijn nek lul maar dit is fucking de waarheid. Jullie maar posten en GOT bezoeken terwijl femme voor zijn BMW aan het sparen is, hij hoef toch geen cent uit te geven alles wordt gesponsord en elk inkomen is 1000% winst !

Dit moest ik nou wel echt kwijt, waarom als je bij tweakers.net een nieuws zie over microsoft staat bij de beschrijving altijd wat negatiefs, brainwash-trick, zo veel mogelijk microsoft haters creeren.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Shift, je gaat wel erg ver, teveel X-files gekeken?

Micorsoft is niet slecht, de producten evenmin. Linux en al die andere spullen, zijn gratis en er wordt mond-tot-mond reclame voor gemaakt.
Mensen hebben vaak de voorkeur boven gratis producten, logisch. Kijk eens naar de poll uitslag in de laatste Computer! Totaal, je ziet dat in o.a. Windows XP een beveiliging komt. Die zal altijd te kraken zijn, doet Nederland dat? 95% zegt ja.

En wie is er dan verkeerd? De gebruikers van de windows shit, die er boos om worden, en op een gegeven moment meelopen met de kudde en maar zitten te zeiken.

Ik baal ook wel van die anti-microsofters. Laat ze mooi achter hun Mac`s zitten, op een Linux besturingsprogramma PHP`s inelkaar plakken op een Apache webserver.
Ik heb er niks op tegen, ik doe alleen maar ASP, en ik heb ook geen licentie voor het besturings systeem waarop ik nu bezig ben. Wel voor het andere systeem hier in huis (mag niet van Bill)...

En ik geef Femme groot gelijk met dat geld enzo (alsof die banners ZO-VEEL opleveren), en dat slijmen... hmz, dat schijnt gewoon een beleefdheids trekje te zijn, ga eens chatten op IRC/ICQ ofzo, de -xxx- jes vliegen er meer rond dan de muggen op mijn kamer (dat zijn er erg veel!)

The point is: tis pure discriminatie om te zeggen dat MS suckt en Linux roeleert.
De ene kost geld, en de andere niet.

Punt.

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 20:01
Netschaap sucks, te lang laden naar mijn zin en loop tering vaak vast |:( geef mij maar Internet Explorer óf Opera 5 (lekker snel) >:)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Hoewel ik X-files best leuk vindt ligt de oorzaak niet daar. Ik ga niet te ver ! Maar de aanhangers gaan te ver. Nee maar, echt, ik wordt er zo ziek van, het moest nu gewoon eruit. En trouwens femme krijgt niet alleen centen binnen door een lompe banner-click en zit meer achter deze hideout ! Geloof me denkt je dat femme gewoon ergens in een bedrijf werkt en zijn centen verdiend ?

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 22:23 schreef nelis het volgende:

[..]

ja, dussssssss???????
wees blij dat eindelijk iemand de search heeft gebruikt :(
Dusssssssss dan is het voor de hand liggend dat mensen tegenwoordig IE beter vinden. Tenzij je een of andere newbie bent die niet weet waar die over praat..

Verwijderd

Netschaap is een groot brok ongemak.

Verwijderd

sow over oude koeien uit de sloot halen gesproken :P netscape zuigt en die ns6 is bloatware. ik heb geen argumenten want ik ben lui :)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:18 schreef Shift het volgende:
blabla
Over dat Linux heb je deels gelijk. Sommige mensen gaan wel een beetje te ver met hun linux verering. Ik heb een hekel aan microsoft omdat het zich enorm fout gedraagd in de economie. Kijk maar naar de browserwars. Ok het is een 'dog eat dog world' maar dat betekent niet dat je het zomaar kunt slikken. Godzijdank werden ze voor de rechter gesleept. Microsoft is een enorm fout bedrijf, maar hun producten zijn wel geinig :) wel af en toe kut maar wat niet :P

En wat blaat jij over Femme? Tuurlijk wil hij geld verdienen en een dikke mercedes hebben maar internet machtspositie? Van een computersite waar gewoon veel nerds (lees computerenthousiasten) komen zeker? Er zijn voor deze ene site nog honderden anderen.

Dat hij linux gebruikt heeft maar 1 simpele reden: het is gratis. Voordat tweakers zo beroemd werd had hij namelijk geen sponsors en dergelijke. Alles waarop deze hele kermis draait is gebaseerd op prijs/prestatie verhouding. Amd IS goedkoper, linux IS gratis etc etc. Hallo kom op zeg, we zijn Nederlanders ( meesten dan :) ), alles wat gratis is, is bestemd om beroemd te worden.

Het klinkt meer alsof je jaloers bent op Femme en zijn succes.

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:18 schreef Shift het volgende:

In elke microsoft topic zie je deze mensen weer terug, ik zie zelden een topic over linux waar alle microsoft gebruikers linux verslechteren.
Komt natuurlijk ook omdat de gemiddelde windows gebruiker linux niet kent, maar de gemiddelde linuxgebruiker windows wel!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op vrijdag 22 juni 2001 04:44 schreef Niwreh het volgende:

[..]

Komt natuurlijk ook omdat de gemiddelde windows gebruiker linux niet kent, maar de gemiddelde linuxgebruiker windows wel!
En waarschijnlijk ook wel omdat er op Linux minder is aan te merken als op Windows?...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• void
  • Laatst online: 08-12-2023

void

®

Op vrijdag 22 juni 2001 08:36 schreef OkkE het volgende:

[..]

En waarschijnlijk ook wel omdat er op Linux minder is aan te merken als op Windows?...
Dat zei mijn oma laatst ook, toen ze Linux configureerde! >:)

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Eerlijk gezegd ben ik echt niet jaloers op Femme, ik heb zelf alles wat ik wil, een goed salaris en een nieuwe auto, dus dat zijn voor mij niet de belangerijkste dingen.

Als femme aan geld mag denken waarom mag microsoft niet commercieel denken ? We hadden namelijk over machtspositie, wat femme doet is hetzelfde !

Femme zegt dat hij zelf Netscape beter vond dan IE, dus hiermee bedoel je dat 80% van de mensen in de wereld stom zijn ? Want die 80% maakt wel gebruik van IE en de proffessionals maken ook gebruik van IE en waarom ? Omdat Internet Explorer de beste browser is !

Dit soort reacties komt wel hard aan maar ik spreek de waarheid. Als je deze topic bewaard en over 5 jaar boven haalt en femme's positie dan bekijkt zal je zien dat tweakers.net een bedrijf is geworden waar alle Linux AMD freaks tegen microsoft actie voeren en waarom omdat het een brainwash-trick is. De mentaliteit van tweakers.net is gewoon 'Met iedereen mee gaan','Go with the AMD-Linux flow'.

Als je de history opzoekt van tweakers.net zal je zien dat AMD-Linux fanaaten 80% minder is dan nu !

En nog even dit, waarom crasht windows of IE toevallig bij Linux-Netscape fans ? Ik heb er nooit probelemen mee, het zijn altijd de zelfde type mensen die crashes hebben en waarom? Ze gebruiken bagger systemen en dat komt, omdat ze liever niets willen betalen en alles heel erg goedkoop willen zoals AMD -Linux verhaal. Een beter systeem hebben ze niet en daar willen ze windows opdraaien, dat gaat dan problemen opleveren en daarmee is microsoft de slechste bedrijf ?

Ik zeg altijd zoek de fout altijd eerst bij je zelf en dan pas aan andere opties denken !

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Nostalgie! :D deze topig poste ik 2 dagen nadat ik me op dit forum had aangemeld :)

Maaruh, Netscape 4 zuigt nog steeds enorm, zoniet nog harder, Mozilla is vrij geniaal, alleen is het wel ontzettend traag wat betreft javascript, en verder zal het mij worst wezen wie op welk platform welke browser gebruikt eigenlijk. Al dat geflame is ook nergens goed voor, omdat toch iedereen zijn eigen mening er op na houdt, en natuurlijk is dat product wat je zelf gebruikt het beste.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Mja hele interessante discussie over Femme. Een Femme discussie is natuurlijk nooit off topic op dit forum want dit forum is Femme :? :?

Maar ja, in het jaar 2001 is Netscape 4.x op sterven na dood, zelfs overtuigde zealots zoals BikkelZ gebruiken het niet meer.

Ik gebruik IE hooguit 5% van de tijd, meestal voor de pietje.tmfweb.nl pagina's, die nog niet eens lekker werken in IE (go figure....).

Opera is gewoon een boer'n brouwser, rechttoe rechtoan, geen toeters of bellen, wel functionaliteit die je nergens tegen komt (mouse gestures iemand?). De dingen die in Netscape voordelig waren zitten er in, en de dingen die in IE wel goed geregeld waren zitten er in.

Toch vind ik Opera ook niet helemaal top, de rendering van HTML en CSS laat nog steeds wat te wensen over. Maar het blijft een mooie overbrugging tot Mozilla 1.0 uit is. Want die is nou al beter qua standaarden implementatie dan alle andere browsers, alleen nog aan de trage kant.

Waarom geen IE? Onoverzichtelijk, slechte FTP ondersteuning, kiddie browser, is van Microsoft, security, op ieder platform weer anders als het er al is, integratie met Windows, laat slechte HTML toch werken en teveel propietary technieken zoals VBscript die sommige mensen neigen te gebruiken 'omdat toch iedereen IE heeft'.

iOS developer

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 22:24

emzed

*

Voor Opera is het daarbij nog eens lastig een specifieke redirect te maken.
Default staat Browser Identification op identify as IE 5

(Alt-P > Connections > Browser Identification)

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 22 juni 2001 12:47 schreef BikkelZ het volgende:
(...)Waarom geen IE? Onoverzichtelijk, slechte FTP ondersteuning, kiddie browser, is van Microsoft, security, op ieder platform weer anders als het er al is, integratie met Windows, laat slechte HTML toch werken en teveel propietary technieken zoals VBscript die sommige mensen neigen te gebruiken 'omdat toch iedereen IE heeft'.
1e is natuurlijk geen reden op zich, maar wordt toch vaak als nodanig gebruikt

2e vind ik op zich niet zo erg, als alle browsers slecht HTML toch lieten werken was er zelfs helemaal niks ergs aan, maar werd HTML'en alleen maar makkelijker
Op vrijdag 22 juni 2001 12:56 schreef emzed het volgende:
Voor Opera is het daarbij nog eens lastig een specifieke redirect te maken.
Default staat Browser Identification op identify as IE 5

(Alt-P > Connections > Browser Identification)
dat is inderdaad irritant, en ik snap de zin niet helemaal

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ja dat zou inderdaad een Utopie zijn Wicher, als alle browser even fouttolerant zijn als IE.

Weet jij alleen welke fouten wel geaccepteerd worden en welke niet, en welke uitzonderingen daarop optreden, en in welke x.xx1 release dit weer niet zo is?

Nee. Het zou me verbazen als Microsoft het al wist, laat staan de concurrentie, aangezien IE niet open source is, en ze het dus via trial & error zouden moeten achterhalen.

Dus het is op voorhand onmogelijk om dezelfde fouttolerantie als IE aanhoudt te integreren in een andere browser. Bovendien is deze fouttolerantie weer niet of anders aanwezig in IE5/Mac.

Wat hou je dan over?

Pagina's die maar in 80% van de browsers correct weergegeven worden. En pagina's die het in de volgende revisie van deze 80% het eventueel ook niet meer doen.

Is dat dan wat je wilt?

Dat IE van Microsoft is telt voor mij wel degelijk mee, ik wantrouw Microsoft produkten nou eenmaal, niet dat ik geen Windows (oa) gebruik, maar ik vind Windows slechts werkbaar, niet 'the next best thing since sliced bread'.

Bijvoorbeeld het verplicht stellen van het volgen van de Wizard internet verbinding, zelfs als je al lang alles ingesteld hebt, ik moet er iedere keer weer van walgen als ik zo 'dom' ben geweest om bij een fresh install gewoon zelf direct alles in te stellen.

De gebruiksvriendelijkheid zit me in de weg, terwijl het tegelijkertijd niet gebruiksvriendelijk genoeg is. Probeer eens zoiets simpels als het uitzetten van Javascript of cookies in IE, en vergelijk de moeite die je (mits je voor het eerst op zoek bent naar die instelling) moet doen in vergelijking met Netscape of Opera.

Vage benamingen, intimiderende lijsten met vage opties die je aan of uit kunt vinken. Als je iets anders wilt dan wat MS wil, dan moet je roeien tegen de stroom in.

Dat is de reden dat 'het is van MS' voor mij een geldig argument is.

iOS developer

Verwijderd

MSIE5.5 is voor mij momenteel de topbrowser. Ondanks de W3C heeft Microsoft een aantal mogelijkheden weten in te bouwen die gewoonweg erg handig zijn, vaak gebruikt worden en goed doordacht zijn.

Voorbeeld zijn de execCommand functies, VbScript en veel uitgebreidere css ondersteuning. Belangrijkste vindt ik nog steeds dat MSIE XSL ondersteunt, een grote misser van Netscape om deze zelfs in de meest recente versie niet in te bouwen.

Wat betreft crashen, bij mij crasht MSIE idd ook 1 a 2 maal per dag, maar als ik dat opweeg tegen de userability en mogelijkheden van MSIE kies ik overduidelijk voor MSIE. Bovendien, wat is nu het probleem van het wederom aanklikken van een icoontje :?

Overigens krijgt Microsoft door Msie idd een monopolie positie, en zal het er zeker geld aan verdienen. .NET wat nu komt is niets anders als een portal naar het internet via Microsoft, daar gaat je vrijheid.

Overigens is Netscape nog steeds tergend langzaam met het inladen van pagina's en content.

Verwijderd

Op donderdag 04 november 1999 01:14 schreef Tom het volgende:
Nog ff een opmerking over:<P>----<P>2) MS NIETS verdient aan IE (tenminste niet via jou of mij), dus je draagt niet bij aan hun "wereldoverheersing"<P>----<P>Daar ben ik het dus niet mee eens, ik weet 100 PROCENT zeker dat de NS-naar-IE overstappers daar spijt van krijgt, ik ken die stuff van Microsoft al wel, dadelijk komt IE6, en dan gaat Microsoft al hun plannetjes erin verwerken.<P>Kun je het voorstellen? Internet van Microsoft?<P>Nee vast niet, let op, ik heb echt het idee dat het daar wel op begint te lijken, en daar helpen alle IE gebruikers toch echt aan mee, niet veel, maar wel een klein beetje... jammer.
En daar help jij met het gebruik van windows zeker niet aan mee?
|:(

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Irritatie no1 bij IE
Als je een cookie/script denied op een bepaalde site kan je dat niet voor altijd instellen maw bij een volgend bezoek moet je weer tig keer NO drukken:r

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 14:32 schreef picobyte het volgende:
Irritatie no1 bij IE
Als je een cookie/script denied op een bepaalde site kan je dat niet voor altijd instellen maw bij een volgend bezoek moet je weer tig keer NO drukken:r
Kan wel

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ah hoe is dan mijn vraag :)
Want het is behoorlijk irri :(

Powered bij meergranenbrood.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Voorbeeld zijn de execCommand functies, VbScript en veel uitgebreidere css ondersteuning.
Kan ik dat ook gebruiken op mijn Mac/Linux/FreeBSD/BeOS/Whatever bak? Waarom niet? Oh Windows only hoor ik je zeggen? Dus IE5/Mac ondersteunt het zelfs niet?

En ik durf mijn PC er voor in te zetten, wedden dat Mozilla meer CSS ondersteunt dan IE!

Of moeten we Netscape 4 met IE 3 gaan vergelijken, wat IMHO het zelfde is als Netscape 4 met IE 6 vergelijken. Netscape 6.1 is tenslotte uit, en we gaan uit van de laatste versie toch?

Maar goed, ik zie aan die cookies vraag al weer hoe gebruiksvriendelijk IE is. Zelfs tweakers kunnen het niet vinden zonder hulp.

iOS developer

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik vind het grappig dat Tom hierin netscape verdedigd en het een dope Mercedes noemt en IE een panda oid en nu pagina's maakt die niet werken in Netscape.

Grappig ;)

|{ brrr }] |

• wicher|IA
Op vrijdag 22 juni 2001 13:30 schreef BikkelZ het volgende:
Ja dat zou inderdaad een Utopie zijn Wicher, als alle browser even fouttolerant zijn als IE.

Weet jij alleen welke fouten wel geaccepteerd worden en welke niet, en welke uitzonderingen daarop optreden, en in welke x.xx1 release dit weer niet zo is?

Nee. Het zou me verbazen als Microsoft het al wist, laat staan de concurrentie, aangezien IE niet open source is, en ze het dus via trial & error zouden moeten achterhalen.

Dus het is op voorhand onmogelijk om dezelfde fouttolerantie als IE aanhoudt te integreren in een andere browser. Bovendien is deze fouttolerantie weer niet of anders aanwezig in IE5/Mac.

Wat hou je dan over?

Pagina's die maar in 80% van de browsers correct weergegeven worden. En pagina's die het in de volgende revisie van deze 80% het eventueel ook niet meer doen.

Is dat dan wat je wilt?
zit wat in ja
alles fouttolerant maken gaat niet

maar dat IE fouttolerant is vind ik geen fout op zich
de mensen die vervolgens foute html maken die wel in IE werkt, maar niet in andere browser, die mensen zitten fout, niet IE zelf
Dat IE van Microsoft is telt voor mij wel degelijk mee, ik wantrouw Microsoft produkten nou eenmaal, niet dat ik geen Windows (oa) gebruik, maar ik vind Windows slechts werkbaar, niet 'the next best thing since sliced bread'.
IE niet willen gebruiken omdat het van hetzelfde bedrijf is wat ook een ander product maakt wat niet zo sterk is vind ik niet zo'n sterke reden, zelf
maar ik kan me er wel wat bij voorstellen

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn mening is 180 graden gedraait ja :P

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 16:35 schreef Tom het volgende:
Mijn mening is 180 graden gedraait ja :P
zo'n redirect vind ik persoonlijk maar een beetje lullig, maar iig wel duidelijk

kan me niet voorstellen dat het zoveel werk was geweest om sitechecks.nl NS 4.* compatible te maken, in verhouding met het schrijven van al die scripten

maarja zelf weten natuurlijk :)

• saintinel
  • Laatst online: 11-04-2025
Cool, al die reacties..
En vooral stellingen over Linux,AMD & Netscape freaks (zeer herkenbaar).
Voor deze mensen is het alleen nog een ervaring dat ze eens een zakelijke opdracht moeten gaan vervullen. Dat ook nog aan een bepaald concept moet voldoen. Dan zal het enthousiastme wel snel afnemen voor de 'gratis' producten.
: over smaak valt niet te twisten, maar over zo'n hoeveelheid irritaties wel! (zelfs na 2 jaar)

gr.

newbe

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 22 juni 2001 00:35 schreef pim_ het volgende:

[..]

Dusssssssss dan is het voor de hand liggend dat mensen tegenwoordig IE beter vinden. Tenzij je een of andere newbie bent die niet weet waar die over praat..
HAHA, lol |:(
dus OMDAT deze topic oud is ligt het voor de hand dat mensen tegenwoordig IE beter vinden :?
lekker onderbouwd.

maar daar ging het mij ook helemaal niet om (dat had je kunnen weten als je mijn (2e) reactie wel volledig had gelezen). het gaat mij erom dat er nog best een interessante discussie uit dit topic kan voortvloeien dus ga aub niet schreeuwen dat het topic oud is. en nu weer ontopic.......

Verwijderd

Dikke lol hier.. na altijd veel NS te hebben gebruikt ben ik toch gezwicht voor IE5. Toen ik dit topic zo las dacht ik, laat ik NS een het voordeel van de twijfel geven en NS6.1 gaan zuigen. Wat denk je.. blijft hangen op 80% van de download in w2k. :D

Dag NS. :P

Verwijderd

Een echte webdesigner is pas
tevreden als iets in beide
browsers hetzelfde resultaat
geeft... :Z

Maar Netscape doet altijd zo
ontzettend lastig...!
Je keuze voor de minst vervelende
is dan ook zo gemaakt...
Internet Explorer! :)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42

Hoicks

Techno!

Ik gebruik beide progs omdat de een weer andere functionaliteit heeft dan de ander.

Ik gebruik Internet Explorer om te:
Surfen, m'n pagina's te bekijken die ik met Netscape gebouwd heb en Outlook om m'n mail te beheren.

Netscape gebruik ik weer om webpagina's te maken, (die ik dus bekijk in IE om te testen) en verder gebruik ik Netscape verder eigenlijk niet bedenkt ik me net. :)

Ik vind Composer echt een uitkomst voor de mensjes die een beetje html willen leren, en je kunt met composer echt leuke dingen maken (de beperkingen daarbuiten gelaten).

offtopic: Ik zag dat Staroffice een webeditor heeft...moet ik ook nog ff testen.

Verwijderd

Bikkelz hield een goed pleidooi waarom de regel 'het is MS' wel geldt. Eindelijk een goede onderbouwing :)

Ik ben ook geen IE liefhebber. Vind de instellingen te ver verstopt (ben ze ook steeds kwijt) en ik vind het gewoon niet lekker werken. Yeps dat is persoonlijk. NS werkt wbt interface wel lekker vertrouwd. NS4.7x is gewoon verouderd, dat is gewoon zo en jammer. NS6.0 is een gedrocht. Traag en lomp. NS6.1 (Mozilla 0.9.1) is een hele vooruitgang. Maar nog steeds niet super. Ik heb in Opera mijn browser gevonden. Snel en zeer goede W3C ondersteuning. Maar ook niet perfect, dat is geeneen programma volgens mij.
NS is alleen veel te laat met reageren. IE heeft wel goede punten, maar vooral het nogal vrijblijvend interpreteren van HTML en het toevoegen van dingen die alleen in IE werken maken mij niet echt vrolijk. Niet iedereen werkt met Windows en niet iedereen kan IE gebruiken. IE op Unix?

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Ik weet niet wat jij dan allemaal met je browser doet, ik gebruik voornamelijk dat witte invoerveld bovenin, en de muis, ik zit niet constant in mijn instellingen te poken. En natuurlijk zijn die moeilijk te vinden als je dat bijna nooit doet, ik kan in Opera ook nix vinden.
En dat vind ik trouwens ook geen browser, kan amper dhtml.
http://www.opera.com/opera5/specs.html#javascript
geen clipping, je kan geen html elementen toevoegen of verwijderen, muis kan je nix mee en nog veel meer niet, het is hopeloos. |:(

Verwijderd

Na een half uur ben ik gister weer over gestapt op IE5.5. Wat een irritatie met NS6.1. Als bv een reply wilde tikken op GoT is m'n cursor weg. En zo ben ik nog veel meer kleine foutjes tegengekomen die me weer heeft besloten om met IE te gaan werken.

Leuk geprobeerd NS, maar gebruikersvriendelijk ben je niet. :)

• RM-rf
  • Laatst online: 12:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mooie topic, kende hem al maar het is soms leuk iets terug te lezen,
allereerst met ik nageven dat ik momenteel Clay compleet gelijk geef.
nu is netscape 4x een boze droom die snel over moet waaien; maar toen de topic gepost werd had ik de overstap nog niet gemaakt.

voor mij is msie5/mac een grote stap geweest, heerlijk customizable, goed standaards-ondersteunend.

ik heb wel degelijk lang gedacht dat het document.layers model zou winnen; ten eerste had het een sterke tag-basis en bij de release van ns4x konden weinigen javascripten, die inline style-tag was me erg vreemd (vind nog steeds inline styles niet prettig)
daarbij was het zo dat in vergelijk tussen ns4 en ie4, ns4 duidelijk beter was in dhtml, gladder, moier, uiteindelijk kwam dat doordaat document.layers-model waar verschillende windows feitelijk geanimeerd worden, ms heeft met hun implementatie van standaard toen een lange-termijn beslissing gemaakt die inderdaad pas in ie5 en ie5.5 is gaan uitbetalen

maar het is leuk nog eens terug te lezen wat bv. iemand als Tom schrijft, en grappig hoe hij nu enorm gedraaid is.

tja, misschien valt daaruit te concluderen dat mensen in het vormen van hun mening eigen vooroordelen nogal sterk laten meenemen.

nu maakt Tom zn sitechecks als een soort van ms-only site onder het mom van standaards, daar valt best wel wat voor te zeggen, maar dat mozilla0.9 er niet in komt is nogal ergerlijk. maar ja, over een jaar is voor Tom dus waarschijnlijk mozilla de allerbeste browser en zijn hun concurrenten weer vieze voze gemenrikken, die een complot smeden tegen ieder rechtgeaarde mercedes-fan >:) :P

uiteindelijk is er geen situatie op het web mogelijk dat het geen zin meer heeft om met verschillende bezoekers en hun instellingen, voorkeuren, browsers die anders zijn dan de browser van de maker van de site.

uiteindelijk is het van belang om te pogen de eigen mening (mogelijk kortzichtig) in te schatten en te vorkomen at je jezelf in een hoek draait, waar je niet meer uitkomt. in the end moeten websites gebruikt worden, dat is belangrijker dan hoe de bouwer erover denkt
Op vrijdag 22 juni 2001 10:43 schreef Shift het volgende:
...
het zijn altijd de zelfde type mensen die crashes hebben en waarom? Ze gebruiken bagger systemen en dat komt, omdat ze liever niets willen betalen en alles heel erg goedkoop willen zoals AMD -Linux verhaal. Een beter systeem hebben ze niet en daar willen ze windows opdraaien, dat gaat dan problemen opleveren.
...
dit is een belachelijke beschuldiging van microsoft.
volgens jou is het dus zo dat microsoft bugs inbouwt in hun OS zodat ie crashed op andere processors dan hun partner Intel.
ik denk dat jij je mond moet gaan spoelen en je excuses aan microsoft en ons dient aan te bieden, domme flamer.

tenzij je daar bewijzen voor kan tonen is dit gewoon niet waar, als je wat tegen op microsoft hebt (als dat waar zou zijn zou het een enorm sterk bewijs zijn dat ms misbruik maakt van zn monopolie-positie) dien je daar gegronde bewijzen voor te leveren, zo gaat dat hier!

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Domme flamer ? De enige domme persoon is ben jij hier. Ik zeg niet dat windows of IE crash als je een AMD processor hebt, ik zeg ze hebben een takke systeem alles van aldi, ALI chipset, afgekeurde geheugens dus een rotzooi pc en daar crasht windows natuurlijk, dat bedoelde ik, lees goed.

Verwijderd

Shift: Domme flamer ? De enige domme persoon is ben jij hier. Ik zeg niet dat windows of IE crash als je een AMD processor hebt, ik zeg ze hebben een takke systeem alles van aldi, ALI chipset, afgekeurde geheugens dus een rotzooi pc en daar crasht windows natuurlijk, dat bedoelde ik, lees goed.

Je zegt niet X, je zegt Y, en je bedoelde Z. Zeg dan ook Z. |:( Of lees ik nu te goed? :?

Wat betreft dom flamen had RM-rf gewoon gelijk. (Onafhankelijk van het antwoord op de vraag of dat nou in het door hem gequote stukje gebeurde.)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

IE niet willen gebruiken omdat het van hetzelfde bedrijf is wat ook een ander product maakt wat niet zo sterk is vind ik niet zo'n sterke reden
Nee, dat was meer om me in te dekken tegen reacties a la "maar wel Windows gebruiken he".

Kijk het is echt niet zo dat ik de godganse dag op Windows loop te kankeren, ik heb een stabiel Windows2000 systeem dat al lang zonder problemen draait (en daarvoor zelfs probleemloos 95 gedraaid), maar het heeft meer te maken met het feit dat het de goedkoopste bruikbare oplossing is, (een keertje op vakantie kunnen is ook leuk ;)) dan dat ik het zo'n fijn systeem vind.
Ik weet niet wat jij dan allemaal met je browser doet, ik gebruik voornamelijk dat witte invoerveld bovenin, en de muis, ik zit niet constant in mijn instellingen te poken. En natuurlijk zijn die moeilijk te vinden als je dat bijna nooit doet, ik kan in Opera ook nix vinden.
Tja, ik heb ongeveer 2 jaar gewerkt op de 2e lijn van Planet Internet, en ik weet alle ins & outs wel van IE en Netscape, en voor een helpdesk medewerker zijn problemen met Netscape sneller en makkelijker op te lossen.

Een crashende Netscape hoef je meestal niet opnieuw te installeren, je kunt gewoon wat bestandjes wegkeilen in de map users en het werkt weer. Mocht het echt niet lukken is een simpele reinstall weer voldoende met een nieuw profiel.

Een crashende IE betekent OF upgraden OF Windows opnieuw installeren, mits enkele simpele trucjes zoals cache legen e.d. niet werken. De integratie van IE in Windows heeft hier mee te maken, een simpele install/uninstall functie in IE zou heel wat format c:'s gescheeld hebben onder 98 en hoger. Ik weet wel hoe het kan maar dan had ik met complete newbies het register moeten hacken en daar heb ik geen zin in want je hebt toch een hoop mensen die vragen "moet ik 1 of 2 keer klikken met rechts?" aan de lijn.

Kijk het is heel eenvoudig om vanuit je eigen situatie uit te gaan en te zeggen dat het geen wat je kent simpel is omdat je weet hoe het werkt, maar de internet options van IE zijn goed voorbeeld hoe je een gebruiker kunt verwarren, laat staan de Nederlandse vertaling >:)

IE5/Mac is een goed voorbeeld hoe het wel moet, Microsoft is waarschijnlijk zo erg geschrokken van de kwaliteit van deze browser dat ze het ontwikkelingsteam meteen na oplevering aan andere projecten hebben gezet, waardoor updates nogal lang op zich laten wachten.

Als MS een Mozilla killer wil zouden ze hem gewoon naar Windows moeten porten, meer niet.

iOS developer

• wicher|IA
Op zaterdag 23 juni 2001 13:32 schreef Shift het volgende:
Domme flamer ? De enige domme persoon is ben jij hier
RM-rf voor dom uitmaken komt niet goed over...

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 15:00 schreef wicher het volgende:

[..]

RM-rf voor dom uitmaken komt niet goed over...
idd, daar zat ik net ook aan te denken

• jurriaan
  • Laatst online: 12-04 11:52
Er zijn wel een heleboel dingen die Microsoft op dit moment met Internet Explorer aan het doen is, die ik graaaag terug zou zien in een standaard.

Sowieso de mogelijkheid om je html strict of niet strict te laten renderen. Briljant, zo kunnen de privegebruikers lekker hun knutsel-html blijven gebruiken (ik blijf erbij, het net is van iedereen, dus iedereen moet zonder al te veel moeite html kunnen gebruiken) maar mensen die graag hun pagina in alle browsers hetzelfde willen hebben volgens de stricte methodes schrijft.

En bijvoorbeeld de rich text editor. Vanuit de gebruikerskant is het toch eigenlijk belachelijk dat je op bijvoorbeeld een forum moet werken met ubb-tags. Zo'n editor maakt het mogelijk om een soort word-interface te implementeren (ala hotmail).

Andere dingen zie ik liever niet terug (smarttags), maar goed..

Wat ik wel buitegewoon teleurstellend vind is dat IE6 .png afbeeldingen nog steeds niet voor 100% (alpha transparantie bijv.) ondersteund. Jammer, aangezien ik regelmatig ontwerpen krijg voorgelegd waarbij de achtergrondkleur het liefst op elke pagina moet verschillen. Met .png's geen probleem, maar helaas..

Overigens zeker leuk om dit weer eens terug te lezen, want ik kan me herinneren dat er nog wel meer grote netscape-ie clashes waren. Leuk om te lezen hoe het zich uiteindelijk voor een deel heeft ontknoopt en aan het ontknopen is..

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

• Erhnam
  • Laatst online: 06-05 19:20

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Netscape zuigt inderdaad.

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 22:50 schreef Erhnam het volgende:
Netscape zuigt inderdaad.
Ow vandaar...
/me staat versteld van de ongelooflijke dosis sterke argumenten die aangevoerd worden door bepaalde personen bij het reageren op een topic van 2 weken geleden...

• Bosmonster
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Jesus, in deze topic heette ik nog SaINt.. das wel heel erg oud :P

Maar Netscape zuigt gelukkig nog steeds. De Mozilla 5 engine is echter wel een aardige verbetering ten opzichte van de beta die toen uitwas.. Maar het blijft wegvallen tegen iets als IE5.5.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Netscape mag zuigen, maar hoe hard het ook zuigt, Opera zuigt harder.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Er is op ht moment geen browser die de specs beter volgt van Opera 5. Als je er dan nog niet voor kunt ontwerpen, kun je domweg niet ontwerpen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Anders: Er is op het moment geen browser die de specs beter volgt van Opera 5.

Oh ja? En welke specs mogen dat dan wel niet zijn? HTML, CSS, DOM, (Java|ECMA)Script, het werkt allemaal het best in Opera 5?

Hmm...

/me Mozilla Spammer

edit: Hoe verklaar jij dit dan?

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 11:34 schreef Clay het volgende:
Netscape mag zuigen, maar hoe hard het ook zuigt, Opera zuigt harder.
Hmm, ik persoonlijk vind opera erg lekker werken, maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Het werkt in Explorer niet veel beter iig

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Oefening
  • Niet online
lama, hier stond onzin

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Opera 5 volgt inderdaad redelijk veel standaarden. Probleem is dat dit alleen de simpelste zijn. HTML4/CSS/ECMAscript ondersteunt iedere normale browser tegenwoordig.

Het W3C DOM ondersteunt Opera 5 gewoon niet (ja voor 1% ofzo). De belangrijkste componenten (lees:ingewikkelde functionaliteit) ondersteunt het dus niet. Het is bijvoorbeeld onmogelijk werkelijk dynamische pagina's te schrijven voor Opera. Iets dat zelfs met Netscape 4 kan.

De beste browsers als het om standaarden gaat zijn trouwens Mozilla 5.0, IE 5 voor Mac en IE 6 voor de PC.

Opera hoort daar niet thuis.

Verwijderd

[b]Op zondag 08 juli 2001 18:38
De beste browsers als het om standaarden gaat zijn trouwens Mozilla 5.0, IE 5 voor Mac en IE 6 voor de PC.

Opera hoort daar niet thuis.
[ijdele-hoop-mode]
Laten we hopen dat iedereen snel overstapt naar een van die 3 browsers :)
[/ijdele-hoop-mode]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

Iemand enig idee waarom document.title = 'string' het niet doet in NS4 ????
Eventuele oplossing???

Intentionally left blank

Verwijderd

Klopt... door Netscape kan ik mijn nieuwe stijl animaties niet doorvoeren omdat Netscape het niet ondersteunt... :( :(

Avanced Flash-Design

www.silverburst.com

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 00:49 schreef Silverburst het volgende:
Klopt... door Netscape kan ik mijn nieuwe stijl animaties niet doorvoeren omdat Netscape het niet ondersteunt... :( :(

Avanced Flash-Design

www.silverburst.com
do I hear spam :?

• SWINX
  • Laatst online: 11-04 17:07
Op maandag 09 juli 2001 00:41 schreef crisp het volgende:
Eventuele oplossing???
waarom ie het niet doet is omdat Netscape nog ver in MS technologie achterligt, maar een oplossing weet ik niet...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• SWINX
  • Laatst online: 11-04 17:07
Op maandag 09 juli 2001 01:01 schreef nelis het volgende:

[..]

do I hear spam :?
spam.... ze noemen het sitecheck

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Eventuele oplossing???
Das een IE-functie, typische simpelheid van de Microsoft DOM.

Het zou moeten kunnen met de W3C DOM. Helaas krijg ik als ik de title op die manier probeer te veranderen in IE5.5SP1 een runtime error. Ik kan hem echter wel prima opvragen.

In Mozilla krijg ik JS-foutmeldingen, omdat ie het hele title-object niet schijnt te kennen..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nou bij deze: Die site is extreem ranzig!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
netscape zuigt?, ik gebruik het jammer genoeg niet maar laad veel beter en sneller plaatjes op dan M$ Internet Explorer.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 01:39 schreef DaNCe2k het volgende:
netscape zuigt?, ik gebruik het jammer genoeg niet maar laad veel beter en sneller plaatjes op dan M$ Internet Explorer.
nou, er is 1 ding dat ik zeker weet en dat is dat IE5,5 hiero NS6,01 er dik uittrekt kwa snelheid.

en ja, das praktijk-ervaring en of het theoretisch ook zo is zal me worst zijn. als ik hiero sneller surf met IE dan met netschaap kies ik voor ie (kwa snelheid dan)

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 01:02 schreef SWINX het volgende:

[..]

waarom ie het niet doet is omdat Netscape nog ver in MS technologie achterligt, maar een oplossing weet ik niet...
:? en dat vindt je gek?
het is aan w3c om de standaardspecs te bepalen en niet aan microsoft. ook niet zo gek dus dat netschaap een door microsoft ingebrachte "spec" niet hanteert.

wil overigens niet zeggen dat de standaardspecs van w3c zo geweldig zijn, maar das weer een ander onderwerp
Op maandag 09 juli 2001 01:03 schreef SWINX het volgende:

[..]

spam heet zoiets. hij wil zun site niet beoordeeld hebben. hij geeft wel aan dat hij er een probleem mee heeft met netschaap maar vraagt daar geen hulp voor. en dan nog had hij zun site er niet bij hoeven posten omdat dat geen enkele waarde toevoegt aan zun vraag. conclusie: hij post de url om meer bezoekers te krijgen, oftewel SPAM. en zelfs al was het een sitecheck dan moest ie nog naar sitechecks.nl.........

zo, weer genoeg (wijs :P ) gelult voor vandaag :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

en dat vindt je gek?
het is aan w3c om de standaardspecs te bepalen en niet aan microsoft. ook niet zo gek dus dat netschaap een door microsoft ingebrachte "spec" niet hanteert.
Nee das niet gek. En om dan weer even terug te komen op te topic. Wat ik wel gek vind is dat Netscape 4, zelfs na grofweg 20 updates (van 4.0 naar 4.77) de engine nauwelijks heeft aangepast. Om precies te zijn: De Netscape 4 engine is niet meer aangepast sinds de 4.08 release. In Communicator 4.77 zit dus nog gewoon Netscape Navigator 4.08 ingebakken. Dit terwijl ze die tijd nu juist mooi hadden kunnen besteden om de Navigator in ieder geval met de tijd mee te laten gaan...

Testen Doe ik dan ook altijd overigens met 4.08. Das de kleinste en simpelste install. Zonder AOL/Messenger/ Etc... Maar wel de meest recente Navigator 4 versie.

Wat er dan wel veranderd is tussen 4.08-4.77? Tja.. Ze hebben AOL toegevoegd + nog een hele berg andere nutteloze programma's. Ze hebben bugs opgelost in de messenger en meer van dat soort secundaire ongein.

En dan versie 5. Daar zijn ze al jaren intern mee bezig. Uiteindelijk beginnen ze (naar eigen zeggen) maar overnieuw en plakken hieraan versie nummer 6 mee. Buiten Netscape is het wel bekend dat ze dit simpelweg doen voor het psychologische versienummer voordeel. Helaas lijkt het bijna policy bij Netscape (Zowel 4.0/6.0 waren nog keiharde beta's), om browser in een beta stadium als final aan de man te brengen, om je concurrent een beetje voor te zijn... Simpelweg asociaal omspringen met je gebruikers is hoe ik dat noem. Gelukkig was ik blijkbaar niet de enige die er zo overdacht, aangezien Netscape van marktleider tot bijna niks is gereduceerd.

Verwijderd

[b]Op maandag 09 juli 2001 08:03 schreef Bosmonster het
aangezien Netscape van marktleider tot bijna niks is gereduceerd.
ik denk niet dat daar veel verandering inkomt, maar ik hoop wel dat ze weer wat marktaandeel terug zullen winnen met de final van 6.1/6.5, ik gebruik naar alle tevredenheid de laatste Mozilla (0.9.2+ nightly) voor de Mac en merk weinig verschil tussen IE 5 en Moz.
IE is soms sneller en bij andere pagina's is Moz sneller, vooral sites waar veel scripting in gebruikt is laden retesnel met mozilla.
Gebruik wat je wilt maar probeer ook eens wat anders

Verwijderd

Bosmonster: En dan versie 5. Daar zijn ze al jaren intern mee bezig.

Daar waren ze een tijdje intern mee bezig en dat werd het startpunt van Mozilla.

Uiteindelijk beginnen ze (naar eigen zeggen) maar overnieuw en plakken hieraan versie nummer 6 mee.

Naar eigen zeggen? :? Als je het niet gelooft kan je zelf de source vergelijken.

Buiten Netscape is het wel bekend dat ze dit simpelweg doen voor het psychologische versienummer voordeel.

Binnen Netscape weten ze ook wel dat dat gewoon marketing heet. Dat doet trouwens de hele industrie (Waar was Windows NT versie 1 tot en met 3?, etc.)

Helaas lijkt het bijna policy bij Netscape (Zowel 4.0/6.0 waren nog keiharde beta's), om browser in een beta stadium als final aan de man te brengen, om je concurrent een beetje voor te zijn. Simpelweg asociaal omspringen met je gebruikers is hoe ik dat noem.

Van mij had Netscape 6 niet zo mogen uitkomen, maar op een gegeven moment moeten ze wat:
Waar blijft jullie nieuwe browser?
- Is nog niet af.
Maakt niet uit, we willen wat zien.
- Maar, maar... hij is nog niet af.
I want it yesterday.
- Okay, here it comes...
Er ziten bugs in. Hij is niet echt af he?
- Aaarrrggghhh. |:(
Gelukkig was ik blijkbaar niet de enige die er zo overdacht, aangezien Netscape van marktleider tot bijna niks is gereduceerd.

Kwaliteit van software heeft (merkwaardig genoeg) niet zoveel met marktaandeel te maken. Marketing wel.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dus je bedoelt eigenlijk te zeggen dat je het met me eens bent??

Want je herhaalt me alleen maar.

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 04-05 10:27

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

De BLINK-tag doet het niet onder IE, dus ik vind IE behoorlijk slecht :) :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Bosmonster: Dus je bedoelt eigenlijk te zeggen dat je het met me eens bent?? Want je herhaalt me alleen maar.

Als het lijkt of ik je alleen maar herhaal moet je beter lezen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik kan wel redelijk lezen. Het enige wat je doet is de schuld geven aan de marketing. Nu heb ik nooit een schuldige aangewezen, maar dat zouden in ieder geval niet de developers zijn (die doen gewoon hun werk).

Verwijderd

Bosmonster: Ik kan wel redelijk lezen. Het enige wat je doet is de schuld geven aan de marketing.

Ehm...
Uiteindelijk beginnen ze (naar eigen zeggen) maar overnieuw en plakken hieraan versie nummer 6 mee.

Naar eigen zeggen? :? Als je het niet gelooft kan je zelf de source vergelijken.
Van mij had Netscape 6 niet zo mogen uitkomen, maar op een gegeven moment moeten ze wat.
Gelukkig was ik blijkbaar niet de enige die er zo overdacht, aangezien Netscape van marktleider tot bijna niks is gereduceerd.

Kwaliteit van software heeft (merkwaardig genoeg) niet zoveel met marktaandeel te maken. Marketing wel.
Oftewel:
1. ze zijn overnieuw begonnen met ontwerpen/coden.
2. marketing is niet (de enige) schuldige, dat gezeik over "breng nou eens een versie uit" (Slashdot ed bijvoorbeeld) heeft er veel meer mee te maken.
3. De conclusie dat beta-software als release code uitbrengen tot vermindering van marktaandeel lijkt klopt niet. (Er is bijvoorbeeld een bedrijf dat naamloos zal blijven dat dit verwijt al jaren krijgt en datzelfde bedrijf heeft met diezelfde software een overweldigend marktaandeel.)

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 14:34
Eerst dit. Heeft Bill ZO veel geld, maakt ie nog een OS wat niet standaard stabiel is.
Dan nu; ik ben een webdesigner en wat dat betreft heb ik liever IE dan NS. Als ik een pagina maak dan ziet ie er in IE ook uit zoals ik de pagina bedoeld heb.
Het is echter al vaker dan eens voorgekomen dat de pagina er in netscape compleet vern***t uit zag. Tables in tables van 100%. Tables met backgrounds. Frames die niet stonden zoals het moest. Javascript menus die er veel te lang over deden om geladen te worden. Resize problemen. Cascading Style Sheets die een compleet ander resultaat geven.
Let wel; als ik principieel een browser zou gebruiken zou ik ook voor Netscape gaan, maar helaas (!) is IE veel vriendelijker voor de designer.

Voorspelde reactie: "Ik ben ook een designer en gebruik notepad al jaaaren zonder probleem. Tables moet je gewoon goed coden en wie wil er nu een hoverstate??? :r"

Mijn reactie: "Pluk vandaag, niet gisteren"

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

1. ze zijn overnieuw begonnen met ontwerpen/coden.
Ach ja. Ze zijn overnieuw begonnen, maar dat is nog geen reden een versienummer over te slaan (intern is het ook nog steeds Mozilla 5.0). Conclusie: marketing had de overhand in deze beslissing.
2. marketing is niet (de enige) schuldige,
dat gezeik over "breng nou eens een versie uit" (Slashdot ed bijvoorbeeld) heeft er veel meer mee te maken.
Geen idee in welke wereld jij leeft, maar gezeik van een website als Slashdot heeft ECHT geen invloed op softwareontwikkelaars. Uiteraard waren ze inmiddels compleet alles aan het verliezen toen er begin dit jaar nog niks nieuws uitwas, 4 jaar na versie 4 (1997). Wederom heeft marketing besloten dus maar weer de beta op de markt te gooien. Eerder gebeurde dit ook al met Netscape 4, simpelweg doordat marketing dacht dat ze eerder moesten zijn dan Microsoft met IE4.

Gelukkig heeft Microsoft zelf een uitgebreide 'quality-assurance'. Een beta zul je dus nooit als final tegenkomen, en ben ik zelf ook nog nooit tegengekomen. Niet met zulke extreme gebreken of brakke uitvoering als Netscape heeft aangedurfd uit te brengen. Ze zullen eerder de release uitstellen, zoals het hoort, iets wat we WEL vaak zien van bedrijven waar het WEL goed geregeld is.
3. De conclusie dat beta-software als release code uitbrengen tot vermindering van marktaandeel lijkt klopt niet. (Er is bijvoorbeeld een bedrijf dat naamloos zal blijven dat dit verwijt al jaren krijgt en datzelfde bedrijf heeft met diezelfde software een overweldigend marktaandeel.)
Dit slaat nu natuurlijk weer nergens op. Laten we wel bij Netscape blijven, daar hebben we het over. Zoals ik eerder al zei komen dit soort extremiteiten maar zelden voor. Er zit iets niet goed in elkaar bij die organisatie en dat is ook wat hun ondergang is geworden. Het is niet hun gezonde strategie geweest in ieder geval, want met een GOEDE browsers had ik deze nog steeds gebruikt. Ik kies echter voor het beste en welk bedrijf dat gemaakt heeft interesseert me niet. Helaas hebben ze met hun laksheid en asociale commerciele instelling hun eigen ruiten ingegooid.
Binnen Netscape weten ze ook wel dat dat gewoon marketing heet.
Eerder gooide je alles op marketing, nu gooi je het weer over een andere boeg. Heb je ook zelf nog een standpunt? Kwaliteit van software heeft wel degelijk invloed op het marktaandeel, maar goed.. jij leeft ook in die werled waar Slashdot de touwtjes in handen heeft niet?

Verwijderd

Dr.Dokter: Als ik een pagina maak dan ziet ie er in IE ook uit zoals ik de pagina bedoeld heb. Het is echter al vaker dan eens voorgekomen dat de pagina er in netscape compleet vern***t uit zag.

Netscape 6.x (of beter recente Mozilla nightly build) en volgens de specs?

Als ik principieel een browser zou gebruiken zou ik ook voor Netscape gaan, maar helaas (!) is IE veel vriendelijker voor de designer.

Wat is "vriendelijker"? :?

Voorspelde reactie: "Ik ben ook een designer en gebruik notepad al jaaaren zonder probleem. Tables moet je gewoon goed coden en wie wil er nu een hoverstate??? :r"

Ik gebruik een editor, niet Notepad. :r
Alle HTML, CSS en JavaScript moet je gewoon goed coden (dus volgens de specs).
En a:hover werkt gewoon.

Ik zie bij elke browser wel bugs maar bij Mozilla minder dan bij anderen.

Verwijderd

Bosmonster: Ze zijn overnieuw begonnen, maar dat is nog geen reden een versienummer over te slaan (intern is het ook nog steeds Mozilla 5.0). Conclusie: marketing had de overhand in deze beslissing.

Dit hele verhaal is een beetje een mug van een olifant maken. Wanneer is iets een nieuw versie nummer waard? Mozilla is gewoon bij 0 begonnen, Netscape beschouwt de source die ze openbaar maakte als versie 5. Big deal.

En wat rechtvaardigt volgens jou een nieuw versienummer? En een .5 release? En een .1 omhoog? Het is allemaal erg subjectief. Als je hier erg over valt wil je er gewoon over vallen.

Geen idee in welke wereld jij leeft, maar gezeik van een website als Slashdot heeft ECHT geen invloed op softwareontwikkelaars.

Slashdot was alleen een voorbeeld voor wat er in de hele software industrie aan de hand was. En dat en teruglopend marktaandeel legt echt wel druk bij de mensen van Mozilla.org en Netscape.

Uiteraard waren ze inmiddels compleet alles aan het verliezen toen er begin dit jaar nog niks nieuws uitwas, 4 jaar na versie 4 (1997).

Beetje simplisctische manier van kijken. Als je bedrijf van de markt gedrukt wordt (financieel bijvoorbeeld) zijn er ook andere dingen belangrijk dan een release uitbrengen.

Wederom heeft marketing besloten dus maar weer de beta op de markt te gooien. Gelukkig heeft Microsoft zelf een uitgebreide 'quality-assurance'. Een beta zul je dus nooit als final tegenkomen, en ben ik zelf ook nog nooit tegengekomen.

Gelukkig ben je erg objectief. :+

Laten we wel bij Netscape blijven, daar hebben we het over.

Als het jou uitkomt, zie boven.

Er zit iets niet goed in elkaar bij die organisatie en dat is ook wat hun ondergang is geworden. Het is niet hun gezonde strategie geweest in ieder geval, want met een GOEDE browsers had ik deze nog steeds gebruikt.

Pak een een nightly build van Mozilla.

Helaas hebben ze met hun laksheid en asociale commerciele instelling hun eigen ruiten ingegooid.

Laksheid is ze wel te verwijten. De asociale instelling (doel je op de grote versie-nummer-fraude? :? ) zie ik niet echt.

Eerder gooide je alles op marketing, nu gooi je het weer over een andere boeg.

Beter lezen.

Heb je ook zelf nog een standpunt?

Zie je iemand naast me staan die dit allemaal voorzegt ofzo? :?

Kwaliteit van software heeft wel degelijk invloed op het marktaandeel.

Er is wel invloed, maar zo sterk als jij dat stelt niet. Maar als je dit echt meent, hou het daar dan maar op. * Zucht *

Jij leeft ook in die werled waar Slashdot de touwtjes in handen heeft niet?

Nee. Bestaat die wereld dan?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ok.. Dus je bedoelt dat Netscape goed bezig is geweest? Ik probeer je standpunt te snappen, maar vin het lastig.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
wij hebben ook op school alleen maar netscape.

het dus dan ook echt a relaxt om daar te gaan inetten. ook met tweakers.net. laad je die pagina wil je hem resizen fokked ie heel de lay-out up.

dus geef mij maar IE en anders Opera :)

Verwijderd

Bosmonster: Dus je bedoelt dat Netscape goed bezig is geweest?

100% goed? :D Neuh.

Natuurlijk heeft Netscape fouten gemaakt, zoals het te veel en lang vastbijten in eigen "standaarden", lang wachten met Mozilla OS maken en vervolgens geen bruikbare code leveren (builden kon niet eens), (te) lang wachten met vinden van grote partner (geld), etc.

Als je rechtstreeks concureert met een van de grootste software bedrijven ter wereld kan je je dat soort fouten niet veroorloven.

Ik probeer je standpunt te snappen, maar vin het lastig.

Ik denk niet zo zwart-wit. :)

Verwijderd

Hoe kan ik nou weer een bericht van te voren editten? :? |:(

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 14:34
Netscape 6.x (of beter recente Mozilla nightly build) en volgens de specs?

pardon?

Wat is "vriendelijker"? :?

Vriendelijker in de zin van 'laten zien wat ik WIL laten zien' zonder omwegen te moeten gebruiken zoals extra tables gebruiken om in een cel een background te krijgen.

Ik gebruik een editor, niet Notepad. :r
Alle HTML, CSS en JavaScript moet je gewoon goed coden (dus volgens de specs).
En a:hover werkt gewoon.

Natuurlijk moet je goed 'coden', maar dat netscape niet absoluut met frames om kan gaan heeft niks met 'coden' te maken. Om nog maar niet over tables te beginnen. En a:hover werkt niet gewoon. Een undelined hoverstate gaat niet echt (Q:maar heb je dat wel nodig dan? A: liever wel ja!).

Ik zie bij elke browser wel bugs maar bij Mozilla minder dan bij anderen.

Toegegeven is N6 al een stuk beter, maar vanuit designer's (niet coder's) oogpunt nog steeds niet zo dat het foutloos laat zien wat IE wel laat zien.

Waar blijft toch de gulden middenweg? ;)

Verwijderd

Dr.Dokter: pardon?

Ik bedoel: welke browser gebruikte je en was je code volgens de specs?

Vriendelijker in de zin van 'laten zien wat ik WIL laten zien' zonder omwegen te moeten gebruiken zoals extra tables gebruiken om in een cel een background te krijgen.

Een browser doet niet aan mind reading. Dus je moet hem (haar?) vertellen wat je wilt.
IIRC werkt dat achtergrond plaatje voor een cel prima met CSS.

Natuurlijk moet je goed 'coden', maar dat netscape niet absoluut met frames om kan gaan heeft niks met 'coden' te maken. Om nog maar niet over tables te beginnen.

Is dat in NS 6 / Mozilla 0.9.2 nog zo? (Ik gebruik bijna nooit frames.) En wat is er met tables?

a:hover werkt niet gewoon. Een undelined hoverstate gaat niet echt.

Geen probleem mee. Zoiets?
code:
1
2
3
4
5
6
a:link, a:visited {
    text-decoration: none;
}
a:active, a:hover {
    text-decoration: underline;
}

Toegegeven is N6 al een stuk beter, maar vanuit designer's (niet coder's) oogpunt nog steeds niet zo dat het foutloos laat zien wat IE wel laat zien.

Dan gebruik je dus IE en niet de specs als uitgangspunt...

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 04-05 10:27

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Nooit problemen met frames en tables onder netscape. De zaak gewoon duidelijk en goed definieren.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Erhnam bedankt voor het ophalen van deze discussie die al 1000 keer is langsgekomen.

• InZane
  • Laatst online: 13:27
Op maandag 09 juli 2001 11:50 schreef Mikedigi het volgende:
Erhnam bedankt voor het ophalen van deze discussie die al 1000 keer is langsgekomen.
Discussie??
Begint meer op een flamewar te lijken :(

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Netscape zuigt :?

[filth mode]
Netscape? Ik ken haar niet. Maar als ze lekker ... dan mag ze wel ff langskomen. :9
[/filth mode]

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:46 schreef Tsjipmanz het volgende:
Nooit problemen met frames en tables onder netscape. De zaak gewoon duidelijk en goed definieren.
Netscape 4.x.x rendert frames vaak te klein, tabel afmetingen niet goed etc..Heel vervelend als frames goed moeten aansluiten. En de (simpele) HTML was trouwens gewoon goed geschreven.

Mozilla rendert dat allemaal weer goed :)

• Vinnienerd
  • Laatst online: 15:16
Op vrijdag 29 oktober 1999 12:49 schreef SaINt het volgende:
-IE is van Microsoft
Typisch weer zo'n Linux rules, M$ zuigt blater

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
Wat maakt het nu allemaal nog uit, IE is niet de grooste geworden door kwaliteit (hoewel ik 5.5 zeker niet slecht vond) en netscape kon simpelweg geen geld meer bijeen krijgen omdat MS alles deed om hun eigen browser erdoorheen te drukken (integreren, tyfus veel prop. tags e.d)

Haal je een pagina die in IE wel werkt en in netscape niet door de validator en hij poept gegarandeerd een lijst aan fouten uit...

Als er echt concurrentie tussen IE en netscape zou zijn geweest dan zou je nu een situatie hebben gehad waarin netscape nog steeds een substantieel marktaandeel en een betere browser zou hebben gehad (meer marktaandeel betekent nu eenmaal meer funding)

Wat ik pas echt mooi vind is dat mozilla erin slaagt IE op veel fronten voorbij te streven terwijl IE zwaar veel geld opslokt van MS...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

[b]Op maandag 09 juli 2001 14:44 schreef blouweKip het
Wat ik pas echt mooi vind is dat mozilla erin slaagt IE op veel fronten voorbij te streven terwijl IE zwaar veel geld opslokt van MS...
idd, en ze zijn pas bij versie 0.9.2!!
ik denk dat het een erg goede browser wordt als ze bij versie 1 zijn, d.w.z nog beter dan het al is.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat je zei over Netschaap, dat hij text na een table verneukt, is idd heel waar.

op een site van mij(www.dragonballzzz.f2s.com), staan bij een paar infodingen (oa bij "rassen"), ook tables met daaronder text, en die text maakt hij dezelfde kleur als de achtergrond. Dus niet te lezen.

Het ligt echt aan netschaap, de html is goed, Opera, Mozilla EN IE doen het goed, alleen netscape niet :(

Als iemand een fout vind in de html, laat het dan weten, dan maak ik het goed, en zie ik dat Netscape het nog niet doet :7

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-04 07:35
Het ligt echt aan netschaap, de html is goed
Als iemand een fout vind in de html, laat het dan weten, dan maak ik het goed, en zie ik dat Netscape het nog niet doet :7
Probeer zelf eens moeite te doen

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Dit is inderdaad een flink brakke topic geworden, niet verwonderlijk, aangezien die ook brak begon >:)

maargoed, Ns4 is dus kut, maar da's niet verwonderijk, gezien hoe oud die is.
Ie5+ is gewoon goed, maar als je een m$ hater bent kan je net zo goed ns6/moz gebruiken, want daarvoor ontwikkelen is eigenlijk net zo makkelijk, zo niet makkelijker, als voor ie5. Opera wordt misschien nog wel een grote speler op het web, ik heb er zelf nog niet zo'n belangstelling voor, maar als ze de dhtml ff op orde krijgen is het een prima browser.

Voor gewone usertjes boeit het niet hoe de code erachter eruit ziet, die willen gewoon een werkende pagina op hun favo browser, en geeft ze us ongelijk. Dat is onze taak, en daarbij moet je eigenlijk je vooroordelen ff vergeten.

kunnen we er nu dan (figuurlijk) een eind aan maken?

• InZane
  • Laatst online: 13:27
Op dinsdag 10 juli 2001 09:50 schreef Clay het volgende:
Dit is inderdaad een flink brakke topic geworden, niet verwonderlijk, aangezien die ook brak begon >:)

maargoed, Ns4 is dus kut, maar da's niet verwonderijk, gezien hoe oud die is.
Ie5+ is gewoon goed, maar als je een m$ hater bent kan je net zo goed ns6/moz gebruiken, want daarvoor ontwikkelen is eigenlijk net zo makkelijk, zo niet makkelijker, als voor ie5. Opera wordt misschien nog wel een grote speler op het web, ik heb er zelf nog niet zo'n belangstelling voor, maar als ze de dhtml ff op orde krijgen is het een prima browser.

Voor gewone usertjes boeit het niet hoe de code erachter eruit ziet, die willen gewoon een werkende pagina op hun favo browser, en geeft ze us ongelijk. Dat is onze taak, en daarbij moet je eigenlijk je vooroordelen ff vergeten.

kunnen we er nu dan (figuurlijk) een eind aan maken?
Amen...
Mooi gezegd :)

Verwijderd

Damn, lange topic hehe maar tja wat can I say, ik ben niet echt gewend aan NS en ik vind em gewoon slechter dan IE..Je kan zoveel roepen dat of NS of IE slecht is, omdat beide zwakke punten hebben maar aangezien meer dan 75% van de webgebruikers IE gebruiken (of ze nou dom zijn of niet :) ) is het voor een designer beter om te richten op IE, hopelijk komt er ooit een tijd dat Internet exploder, netschaap en de andere browsers allemaal gewoon dezelfde shit laten zien voor dezelfde code, i.p.v de ene code voor de schaap en een andere voor de explorer dat zuigt behoorlijk en omdat IE zo'n grote 'aanhang' heeft kies ik liever daarvoor..

Tja in grote topics kom je ook wel leuke dingen tegen, en bij sommige dingen kan ik mezelf niet tegenhouden op te reageren :)

Shift
Ik wordt letterlijk ziek van mensen die STEEDS maar loopen zeiken tegen microsoft.
Het zijn altijd de zelfde mensen die microsoft haten,

- AMD fans
- Linux fans
- Netscape fans

In elke microsoft topic zie je deze mensen weer terug, ik zie zelden een topic over linux waar alle microsoft gebruikers linux verslechteren. De bovengenoemde software users zijn...
Hehe, helemaal mee eens :) Maar dit zie je overal, neem nou die milieu activisten die soms een nieuwbouw willen blokken om een of andere maffe vogelsoort te redden..

Yellow
Ik vind het grappig dat Tom hierin netscape verdedigd en het een dope Mercedes noemt en IE een panda oid en nu pagina's maakt die niet werken in Netscape.
Grappig
Je haalt de woorden uit m'n eh..keelholte :)

Tom
Mijn mening is 180 graden gedraait ja
weer iemand die bekeerd is...

Arien
Je zegt niet X, je zegt Y, en je bedoelde Z. Zeg dan ook Z. Of lees ik nu te goed?
ehhhh ja... je zal wel gelijk hebben..

Verwijderd

JunkyJaz: Ehhhh ja... je zal wel gelijk hebben...
Okay dan weet ik dat.

Kunnen we er dan nu een punt achter zetten?

</draadje>

Verwijderd

junky jazz.. vindt je het leuk om te reageren op oude topics ofzo?? OZboz of McVirus kan deze a.u.b. op slot ik denk dat nl. alles wel zo'n beetje gezegd is.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alternatief zou zijn dat dit de grote "Netscape sucks" topic wordt waar iedere keer naar verwezen wordt als iemand weer eens de behoefte om te klagen.

Kunnen we het grote moddergooien voortaan netjes in 1 draadje houden.

iOS developer

Verwijderd

[b]Op zaterdag 21 juli 2001 11:40

Kunnen we het grote moddergooien voortaan netjes in 1 draadje houden.
ik heb een hekel aan moddergooien, met het verstrijken van de tijd zijn de inzichten ook aan het veranderen. Ook zijn dit soort topics over het algemeen goed voor een potentiele flamewar.

Als je behoefte hebt om met modder te gooien ga je maar buiten spelen.

Goed onderbouwde meningen, prima maar met moddergooien komen we niet echt ver, vandaar ook mijn request aan de MOD's om dit topic te sluiten voordat het weer helemaal overnieuw begint.

Kijk maar naar de post Van Jazz, wat hij schrijft is al tig x geschreven in dit topic, of hij heeft het niet gelezen (op de laatste post na dan) of hij vind het leuk om oude }:O uit de sloot te halen en hopen dat iedereen weer gaat reageren.

just my .02

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Oude koeien...

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.