mooie topic, kende hem al maar het is soms leuk iets terug te lezen,
allereerst met ik nageven dat ik momenteel Clay compleet gelijk geef.
nu is netscape 4x een boze droom die snel over moet waaien; maar toen de topic gepost werd had ik de overstap nog niet gemaakt.
voor mij is msie5/mac een grote stap geweest, heerlijk customizable, goed standaards-ondersteunend.
ik heb wel degelijk lang gedacht dat het document.layers model zou winnen; ten eerste had het een sterke tag-basis en bij de release van ns4x konden weinigen javascripten, die inline style-tag was me erg vreemd (vind nog steeds inline styles niet prettig)
daarbij was het zo dat in vergelijk tussen ns4 en ie4, ns4 duidelijk beter was in dhtml, gladder, moier, uiteindelijk kwam dat doordaat document.layers-model waar verschillende windows feitelijk geanimeerd worden, ms heeft met hun implementatie van standaard toen een lange-termijn beslissing gemaakt die inderdaad pas in ie5 en ie5.5 is gaan uitbetalen
maar het is leuk nog eens terug te lezen wat bv. iemand als Tom schrijft, en grappig hoe hij nu enorm gedraaid is.
tja, misschien valt daaruit te concluderen dat mensen in het vormen van hun mening eigen vooroordelen nogal sterk laten meenemen.
nu maakt Tom zn sitechecks als een soort van ms-only site onder het mom van standaards, daar valt best wel wat voor te zeggen, maar dat mozilla0.9 er niet in komt is nogal ergerlijk. maar ja, over een jaar is voor Tom dus waarschijnlijk mozilla de allerbeste browser en zijn hun concurrenten weer vieze voze gemenrikken, die een complot smeden tegen ieder rechtgeaarde mercedes-fan
uiteindelijk is er geen situatie op het web mogelijk dat het geen zin meer heeft om met verschillende bezoekers en hun instellingen, voorkeuren, browsers die anders zijn dan de browser van de maker van de site.
uiteindelijk is het van belang om te pogen de eigen mening (mogelijk kortzichtig) in te schatten en te vorkomen at je jezelf in een hoek draait, waar je niet meer uitkomt. in the end moeten websites gebruikt worden, dat is belangrijker dan hoe de bouwer erover denkt
Op vrijdag 22 juni 2001 10:43 schreef Shift het volgende:
...
het zijn altijd de zelfde type mensen die crashes hebben en waarom? Ze gebruiken bagger systemen en dat komt, omdat ze liever niets willen betalen en alles heel erg goedkoop willen zoals AMD -Linux verhaal. Een beter systeem hebben ze niet en daar willen ze windows opdraaien, dat gaat dan problemen opleveren.
...
dit is een belachelijke beschuldiging van microsoft.
volgens jou is het dus zo dat microsoft bugs inbouwt in hun OS zodat ie crashed op andere processors dan hun partner Intel.
ik denk dat jij je mond moet gaan spoelen en je excuses aan microsoft en ons dient aan te bieden, domme flamer.
tenzij je daar bewijzen voor kan tonen is dit gewoon niet waar, als je wat tegen op microsoft hebt (als dat waar
zou zijn zou het een enorm sterk bewijs zijn dat ms misbruik maakt van zn monopolie-positie) dien je daar gegronde bewijzen voor te leveren, zo gaat dat hier!
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen