Na Linux installatie geen Win 2000 meer

Pagina: 1
Acties:

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een multiboot met WinMe op c en Win2000 op e en WinXP op d
Nu heb ik Linux geinstalleerd op een aparte patitie, maar nu start hij Windows 2000 en xp niet meer op.Win ME nog wel.
Nu krijg ik eerst een bootmenu van Linux te zien, en ga ik dan daar in naar dos dan krijg ik mijn andere bootmenu te zien. (van Windows). Aan mijn boot.ini is niets veranderd.
Hoe krijg ik Windows 2000 en xp weer terug, met Linux .

Be Stronger Than Your Excuses

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Op welke partitie staat ntloader? Wellicht op /dev/hda1.

Zet dan het volgende in /etc/lilo.conf (ergens onderaan):
code:
1
2
other=/dev/hda1
   label=win

en draai lilo daarna.

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
De restore-functies van w2k gebruiken om de oude mulitbootboel te herstellen, maar eerst zorgen dat je een linux-bootflop hebt die je in staat stelt om later wederom lilo te installeren. Dit moet je dan niet in je mbr doen (dit is de oorzaak van je probleem). Makkelijker is denk ik om hem in de Linux-partitie te zetten en daarvan de bootsector naar c: te kopieren en die te starten met je boot.ini oftewel je bekende bootmenu.

Meer info kan je hier en daar vinden. Succes.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:22 schreef KimSaRo het volgende:
Hoe krijg ik Windows 2000 en xp weer terug, met Linux .
Heb hetzelfde probleem gehad. Er bestaat een gratis utility die dit kan herstellen. De naam is "Bootpart". Geen idee waar je het kan downloaden.<Br>
De Win2000 recovery procedure hielp bij mij niet. Opnieuw installeren op een ander partitie van dezelfde schijf wel. Uiteraard kun je die daarna weer wissen.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:35 schreef -RenE- het volgende:

[..]

Heb hetzelfde probleem gehad. Er bestaat een gratis utility die dit kan herstellen. De naam is "Bootpart". Geen idee waar je het kan downloaden.<Br>
De Win2000 recovery procedure hielp bij mij niet. Opnieuw installeren op een ander partitie van dezelfde schijf wel. Uiteraard kun je die daarna weer wissen.
Dat is echt allemaal niet nodig. Als je die regels die ik je gaf in lilo.conf zet en daarna lilo draait zal je tijdens het opstarten ook 'win' kunnen kiezen. Je krijgt dan fijn je ouwe vertrouwde windows opstartmenuutjeen kan je kiezen voor NT 5 of 5.1 of ME

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:32 schreef Tonnes het volgende:
Dit moet je dan niet in je mbr doen (dit is de oorzaak van je probleem).
Erm.. da's leuk, dan heb ik 3 dualboot/tripleboot bakken gedaan op een manier die niet kan?

lilo op /dev/hda met lba32

/dev/hda1 = windows NT/XP bootloader, win2k/XP dualboot
/dev/hda5 = /

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KSR
  • Niet online
Ik heb gewoon alles terug gezet met ghost, en alles werkt nu perfect. :)

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 01:38 schreef KimSaRo het volgende:
Ik heb gewoon alles terug gezet met ghost, en alles werkt nu perfect. :)
Euh bijna perfect, er staat nu geen Linux meer op die machine he ;)
Das jammer. Immers gaven balk en BackSlash32 al de goede antwoorden.

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:56 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Erm.. da's leuk, dan heb ik 3 dualboot/tripleboot bakken gedaan op een manier die niet kan?

lilo op /dev/hda met lba32

/dev/hda1 = windows NT/XP bootloader, win2k/XP dualboot
/dev/hda5 = /
Okee, ik had al twijfels. Er wordt echter overal (hier ook bijvoorbeeld) geroepen dat je lilo niet in je MBR moet zetten bij een dual/triple boot met w2k daar de laatste dan niet meer zou werken, en heb dat zelf ook nooit geprobeerd. Hoe zat het nou ook alweer, ging het niet alleen op voor NTFS-partities? Ik wil het nu wel eens zeker weten. :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Pagina: 1