Toon posts:

koeler P3-850E slaat niet aan op P2b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb vanmiddag een Intel P3-850E gekocht (slot1, 100MHz FSB), ding op m'n asus p2b gezet, alles goed aangesloten(kan maar op één manier), maar de koeler spint niet op.

Nou zou die koeler evt. kapot kunnen zijn, dus die P3 op een gaar chaintech LX-bordje geprikt, doet dat kreng het gewoon! Terwijl ik mijn P2b toch een stuk hoger inschat dan zo'n horrel-chaintech.

Iemand een idee'tje wat kan helpen? BIOS is van een maand of drie geleden, ik weet niet welke versie want ik zit ff niet thuis, ik geloof iets van 1012, zou dat kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
ben weer thuis, maar weer me p2-350'je erin gezet, en idd biosje 1012, de nieuwste.

edit: heb nu op de duitse ftp-site van asus versie 1014beta001 erop gezet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trekt de koeler stroom uit Slot1? Probeer hem anders aan te sluiten op een fanconnector op mobo of een molex connectortje.

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Krijg je wel beeld, of blijft het zwart?
Wat voor revisie is je moederbord? Als de revisie lager is dan 1.10 (uit mijn hoofd) dan zal die het niet doen omdat je moederbord dan niet lager wil gaan dan 1,8 volt.
Probeer de search eens, ik heb het probleem meer gezien.

http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm#41200

die zocht ik

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 07:30 schreef BalusC het volgende:
Trekt de koeler stroom uit Slot1? Probeer hem anders aan te sluiten op een fanconnector op mobo of een molex connectortje.
Nee, is een externe voeding via fanconnector of chassispower, maar beiden geen resultaat. Vermogen koelertje is iig lager dan het maximale dat die fanconnector kan leveren dus dat is het probleem niet vress ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 08:35 schreef sjorsv het volgende:
Krijg je wel beeld, of blijft het zwart?
Wat voor revisie is je moederbord? Als de revisie lager is dan 1.10 (uit mijn hoofd) dan zal die het niet doen omdat je moederbord dan niet lager wil gaan dan 1,8 volt.
Probeer de search eens, ik heb het probleem meer gezien.

http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm#41200

die zocht ik
Nee, beeld blijft zwart, ik heb rev.1.10, maar ik heb ook al een topic gezien hier waar iemand een P3-1000E erop had zitten (ook rev 1.10 geloof ik), en dat deed het gewoon.

Zelfs al geeft het mobo 1.8V dan moet ie het maar wat sneller doen, 0,1V lijkt me geen echt probleem.

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar als je proc 1,7 volt wil en je mobo gaat niet lager dan 1,8 volt, dan zegt ie "dan krijg je lekker geen stroom".
Ik bedoel, dan doet ie het niet. Als je een p3-850 fcpga met convertor zou hebben, dan zou je het voltage handmatig kunnen verhogen.

Verwijderd

Topicstarter
En hier heeft iemand het zelfde aan de gang gekregen, ook 1,7V slot1, 100MHz bus, ook p2b rev.1.10, ook bios1014b001 :? :?

edit: ligt dus aan 1 kloterig chipje waardoor mijn mobo min. 1,8V kan leveren ipv 1,3V voor dat andere chipje :(
Pagina: 1