Klasieke Asus P2B met moderne PIII 1GHz een succes

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Misschien is dit een verlossende antwoord voor vele mensen die geen afscheid kunnen nemen van hun oude vertrouwde Asus P2B bord. Zoals de kenners het zullen weten is dit één van de beste BX borden tot nu toe, en dat is moeilijk afscheid nemen als je sneller wil draaien(ik had 350MHz tot nu toe). Er was geen enkele site die mij kon garanderen dat dit zou werken, maar ik heb toch mijn stoute schoenen aangetrokken. En het werkt!!! :) Voordat ik de CPU installeerde heb ik eerst de nieuwste BIOS geïnstalleerd. Dat is versie 1014 Beta 001. Te downloaden op deze site:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B/(let op! alleen .de domeinen hebben toegang. Dus een proxy server installeren wat eindigt op .de)

Verder moet ik opmerken dat ik een P2B revisie 1.10 heb (staat tussen je ISA sloten)De CPU is een Intel PIII 1GHz, 100MHz FSB

Wat een andere revisie nummer doet en/of een andere BIOS versie weet ik niet, dus ik kan je alleen mijn combinatie garanderen. Frappant om te horen dat sommige mensen met een P3B-F problemen hebben met de coppermine CPU, als je bedenkt dat deze moederborden nieuwer zijn dan P2B (begin '99 gekocht). Meestal ligt het probleem bij de BIOS. Altijd de nieuwste BIOS installleren als je upgrade!
Voor de rest kan ik alle ASUS bezitters deze site warm aanbevelen http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm
Greetz MORCIK

You only live once, so live to the max's

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Waar heb jij een PIII 1GHz/100MHz gekocht ? En is dat een slot1 of een socket 370 ?

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Ik heb het gekocht bij ALternate in Ridderkerk via postorder.
www.alternate.nl

Maar toen ik vandaag keek bleek deze pleite te zijn :( ik denk dat ik de laatste was.....
Het is een Slot 1
P2B is immers een slot 1 bord

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 20:49 schreef MORCIK ongeveer het volgende:
...
Het is een Slot 1
P2B is immers een slot 1 bord
True, maar er zijn ook convertors...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik heb een Celly600 op me P2b zitten (met Asus converter) en als dat werkt doet een PIII 1 Ghz het ook (beide coppermine).

Ligt alleen helemaal aan de revisie (had je met de search terug kunnen vinden).

Ik heb trouwen bios 1012. Is het de moeite waard om naar 1014 up te graden?

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 21:23 schreef InterCC het volgende:
Ik heb een Celly600 op me P2b zitten (met Asus converter) en als dat werkt doet een PIII 1 Ghz het ook (beide coppermine).

Ligt alleen helemaal aan de revisie (had je met de search terug kunnen vinden).

Ik heb trouwen bios 1012. Is het de moeite waard om naar 1014 up te graden?
Ik denk het wel, zeker als je een 1GHZ installeert. Omdat deze CPU's vrij recent zijn heb je grote kans dat je BIOS de stepping niet herkent en weigert om te starten.

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb een P3B-F mobo en ik las het ook dat er een aantal mensen last hadden als ze die 1gig erop zetten. Ik heb daarom maar voor een 850Mhz gekozen en die overclockt. Was trouwens toen ook nog een aardig prijsverschil tussen die 1 gig slot 1 en de 850Mhz FCPGA dus was de beslissing wat makkelijker voor mij. Maar je heb gelijk die P2B en P3B-F mobo's zijn echt 1 van de beste bx borden die er zijn.

Verwijderd

Ik weet niet of iemand hier nog wat aan heeft, anders jammer dan.

Als je een oude revisie hebt (net als ik : P2B-DS :) )
Kan je, zoals vermeld, tot 600mhz.
Maar let op, je kan alleen de normale PII gebruiken tot 450mhz en als je hoger wilt dan kan je alleen de KATMAI PIII die tot 600mhz (en nog iets) gaan.

Dit vanwege de voltage.

Je kan natuurlijk ook met de voltage gaan spelen, maar doe maar niet als je er nu pas van hoort. >:)

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 22:52 schreef mvkooten het volgende:
Je kan natuurlijk ook met de voltage gaan spelen, maar doe maar niet als je er nu pas van hoort. >:)
De lef gozers die hebreeuws kunnen komen op deze site helemaal aan hun trekken B-)

http://www.byxtreme.com/Article/P2Bsecret.html

• InterCC
Op woensdag 19 september 2001 22:52 schreef mvkooten het volgende:
Ik weet niet of iemand hier nog wat aan heeft, anders jammer dan.

Als je een oude revisie hebt (net als ik : P2B-DS :) )
Kan je, zoals vermeld, tot 600mhz.
Maar let op, je kan alleen de normale PII gebruiken tot 450mhz en als je hoger wilt dan kan je alleen de KATMAI PIII die tot 600mhz (en nog iets) gaan.

Dit vanwege de voltage.

Mijn voltage kan wel gewoon laag, maar ik heb 'm toch echt op 2,1v staan >:)
(dan is mijn celly 100% stabiel op 1009MHz)

• InterCC
Op woensdag 19 september 2001 23:05 schreef MORCIK het volgende:

[..]

De lef gozers die hebreeuws kunnen komen op deze site helemaal aan hun trekken B-)

http://www.byxtreme.com/Article/P2Bsecret.html
Daar hoef je geen lef gozer voor te zijn hoor :) Ik heb ook beide componenten eraf gehaald + wat bijgesoldeerd.

Zo had ik mijn oude PII450 op 2,2v lopen, maar dat heeft niks geholpen :( Nu kan ik dat gewoon op me converter instellen. (met de celly dan wel he)

Ik heb die link van jou ook ergens in het nederlands. (op me HD staan dan he)

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Wat kost zo'n 1ghz?? volgens mij is het goedkoper om een duron systeempje te halen :) Ik heb ook een P2b maar die lijkt gaar te worden dus mijn volgende systeem wordt een duron...intel is veel te duur.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 23:45 schreef timotheebastin het volgende:
Wat kost zo'n 1ghz?? volgens mij is het goedkoper om een duron systeempje te halen :) Ik heb ook een P2b maar die lijkt gaar te worden dus mijn volgende systeem wordt een duron...intel is veel te duur.
Klopt Intel is behoorlijk prijzig, Een Boxed PIII 1GHz slot1 kost f785,-Maar het scheelt dat ik geen nieuwe moederbord hoef te kopen, en mijn oude vertrouwde stabiele moederbord nog heb. Bovendien is de coppermine een koele processor wat de stabiliteit ten goede komt. Reken er maar op dat met AMD het woord 'gaar' volledig uit de wereld geholpen zal worden, koken zal het >:)

• timothee
Ja dat scheelt inderdaad, maar je P2B heeft geen ATA66 of 100, geen RAID, geen DDR ram support, nauwelijks overclock capaciteiten, isa sloten die je niet meer kunt gebruiken, geen agp pro, geen agp 4x, geen garantie meer en noem maar op...ik vind het zelf ook een mooi bordje want ik heb het zelf ook nog altijd maar voor dat geld krijg je een super snelle AMD Thunderbird mét goeie cooler en een mooi mobo zodat je weer jaren vooruit kunt...denk dat dat een verstandigere upgrade was want voor dit systeem krijg je naderhand in vergelijking niet veel meer terug....maar natuurlijk ieder zijn eigen mening...ik heb mezelf ook vorig jaar nog een PIII 550 gekocht maar achteraf had ik dat beter niet kunnen doen en nu wat moderners kunnen kopen.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Al die extra franje op een nieuwe mobo is natuurlijk hartstikke leuk, maar ik had alleen behoefte aan meer snelheid. Met de huidige hardware ben ik tevreden. Bovendien hecht ik meer waarde aan stabiliteit dan snelheid, wat moet ik met een supersnelle PC wat supersnel vast loopt? Dus daarom Intel i.p.v AMD.

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 17-09 10:40
Jahoe, dat is fijn om te weten allemaal, ik heb P2b (ook rev 1.10 staat tussen die dingen!).
en bios 1006 ofzo? moet ik dat upgraden endan kan ik celeron 800 erop draaien... dachtikzo... (converter)
moet er dan nog volt regelaar op of niet?

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 15:07 schreef BlubberZwijn het volgende:
Jahoe, dat is fijn om te weten allemaal, ik heb P2b (ook rev 1.10 staat tussen die dingen!).
en bios 1006 ofzo? moet ik dat upgraden endan kan ik celeron 800 erop draaien... dachtikzo... (converter)
moet er dan nog volt regelaar op of niet?
Ik zou sowieso de BIOS upgraden naar minimaal 1012. Er zijn ook hogere beta versies, aan te raden voor de nieuwste CPU's.
Bij de P2B wordt de spanning geregeld door een van deze chips:

HIP6004ACB 1.80V to 3.50V
HIP6004BCB 1.30V to 3.50V
HIP6019CB 1.80V to 3.50V
HIP6019BCB 1.30V to 3.50V

De chip die op BCB eindigt moet je hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.byxtreme.com/Guide/images/rp2b1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.byxtreme.com/Guide/images/rp2b3.jpg
Deze dus niet!

Als je een slot1 CPU gebruikt werkt het probleemloos. Ik heb geen ervaring met convertors.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Slotkey converter gaat ook probleemloos. Heb ook een rev. 1.10 met BCB type VRM. Draait probleemloos een P!!!-800E met jumperless slotkey adaptor. Alleen de CPU-id wordt ook door BIOS 1012 niet herkend, dus heb ik de Update funtie in BIOS maar ff gedisabled. Het systeem werkt gewoon.

Heb ondertussen (beta) BIOS 1014.001 gedowned, maar als ik dat wil flashen krijg ik een warning, dus heb ik nog maar niet geflashed. Hij zegt dat de BIOS 1012 <-> 1014.001 niet compatible zouden kunnen zijn; de 1012 BIOS string eindigt nl op ...-0 en de 1014.001 niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

een celly 800 is prima met een convertor en niet duur.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 15:25 schreef EXX het volgende:

Heb ondertussen (beta) BIOS 1014.001 gedowned, maar als ik dat wil flashen krijg ik een warning, dus heb ik nog maar niet geflashed. Hij zegt dat de BIOS 1012 <-> 1014.001 niet compatible zouden kunnen zijn; de 1012 BIOS string eindigt nl op ...-0 en de 1014.001 niet.
Hmmm, ik had hiervoor ook versie 1012 en die melding kan ik me niet herinneren. Of ik heb het kats genegeerd :Z Maar whatever, het werkt in ieder geval :)

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 20:47 schreef Coppertop het volgende:
Waar heb jij een PIII 1GHz/100MHz gekocht ? En is dat een slot1 of een socket 370 ?
Hij is weer te koop bij alternate www.alternate.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/h/hlai02.jpg

• EXX

EXX

EXtended eXchange

bij http://www.alternate.de stond daarnaast ook de P!!!1.1 GHz/100 Mhz FSB (FC-PGA) CPU te koop

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Dan moet het ook met een celeron van 1000mhz gaan.
Is ook een stuk goedkoper, hou je nog geld over voor exrta geheugen.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 16:44 schreef EXX het volgende:
bij http://www.alternate.de stond daarnaast ook de P!!!1.1 GHz/100 Mhz FSB (FC-PGA) CPU te koop
Dann sollen wir nach Deutschland fahren mit 220 km/h B-)

Leeft je Z80 nog? Ik heb er ooit één in elkaar gesoldeerd, zit nu onder een dikke laag stof ;)

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Ik heb net mijn FSB op 112MHz gezet en ik krijg me toch resultaten die ik zelf amper kan geloven. Sneller dan een P4 1,5 GHz???

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morcik/CPU_Benchmark.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morcik/MM_Benchmark.JPG

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03
dat komt omdat a. sisoft=theoretisch is, b. de huidige generatie p4's zuigen, en c. een pIII 1,1 ook zeg maar een 'pr' waarde zou moeten hebbe van ~1300 t.o.v de p4. Als ik mijn tb op 1200 draai dan is in de multimedia test de p4 1600 ook nergens meer..

• timothee
Hoe krijg jij je fsb op 112mhz? ik heb eerst een celly 300a gehad op mijn P2B en die wilde op dit mobo dus niet op 450mhz lopen terwijl ie dat op een abit mobo wel deed. Daarna had ik een celly 366 die hier niet op 550mhz wilde lopen en nu heb ik een PIII 550mhz die niet hoger dan 566mhz kan omdat mijn mobo dat niet aankan :s

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 20:11 schreef timotheebastin het volgende:
Hoe krijg jij je fsb op 112mhz?
Bij mijn weten kunnen alle P2B's op 112MHz FSB draaien, kijk in je handleiding voor de jumper instellingen. Hiervoor draaide ik mijn PII350 op een FSB van 124Mhz, draaide als een zonnetje :) Je moet natuurlijk geen PC100 geheugen gebruiken anders lukt het niet.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Het kan nog sneller FSB op 115 Mhz, net geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morcik/CPU_Benchmark_115.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morcik/MM_Benchmark_115.JPG
En de CPU blijft gewoon koel :)

• timothee
Op donderdag 20 september 2001 20:39 schreef MORCIK het volgende:

[..]

Bij mijn weten kunnen alle P2B's op 112MHz FSB draaien, kijk in je handleiding voor de jumper instellingen. Hiervoor draaide ik mijn PII350 op een FSB van 124Mhz, draaide als een zonnetje :) Je moet natuurlijk geen PC100 geheugen gebruiken anders lukt het niet.
Heb jij soms de P2B-F? Ik heb dus echt een P2B met 4x pci en 3x isa en die kan dat echt niet...is me nog met geen enkele cpu gelukt! Misschien heb ik een oudere versie...geen idee...heb niet zo'n zin om mijn kast open te schroeven :)

Aha...heb net eens een handleiding gedownload...dat is een P2B die tot 150mhz fsb kan! ...dat kan die van mij dus niet...hooguit tot 112mhz maar dat haalt mijn cpu dus niet...ook vanwege het fijt dat ik zo te zien geen vio jumper heb...dat is altijd de zeik geweest dat ik niet kon overclocken :(
Shit...kan ik dus niks meer met dit mobo...

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Ik heb een gewone P2B rev. 1.10 die gaat inderdaad tot 150MHz. Die van jou is waarschijnlijk één van de eerste P2B borden. Ik kan me nog goed herinneren toen ik stage liep bij een computer bedrijf ergens in April '98. Die borden gingen tot 112MHz en er zat een PII400 op, de snelste toen :) poe he wat is dat nu langzaam :P
Er zijn mensen die een coppermine CPU geïnstalleerd hebben op zo'n oude bord m.b.v. een convertor. Zoek maar eens met search. b.v. "P2B coppermine"

• timothee
aha...ja kan ik wel eens opzoeken...misschien toch nog interessant....maar heb het idee dat het bord gaar aan het worden is...vooral de ide controllers...heb in het verleden al 2 ibm's verkracht ermee (niet die nieuwe 60xp/gp serie :) ) en nog wat probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op donderdag 20 september 2001 16:54 schreef MORCIK het volgende:

[..]

Dann sollen wir nach Deutschland fahren mit 220 km/h B-)

Leeft je Z80 nog? Ik heb er ooit één in elkaar gesoldeerd, zit nu onder een dikke laag stof ;)
Vrrrooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeemm!!!!!!!!!! ;)

Ja, mijn Z80 machine leeft nog. Heb em maar niet overclocked van 2,2 naar 3 MHz. Ligt op dit moment allemaal op zolder helaas wegens plaatsgebrek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Whee het flashen van 1006 - 1012 is gelukt! B-)
Nu moet er toch een celeron 800 in kunnen?
Enne... ojaa kan ik denken jullie nog overclocken of niet ik heb P2B 1.10
en pc100 geheugen (er komt in totaal 256 mb in dat leek me wel genoeg)!
help aub!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Als je een slot1 celeron gebruikt moet je ff er op letten dat die ene chip, wat je op de plaatjes kunt zien in mijn vorige berichten, op BCB eindigt.

Mocht de PC niet opstarten na het installeren van de nieuwe CPU, plaats de oude CPU terug en probeer een nog nieuwere BIOS 1014 Beta 001 te installeren. Dan moet het toch echt een keer werken, aangezien we dezelfde revisie nummer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Ik gebruik geen Slot 1, maar een fc-pga / socket370...
De chip hoeft hiervoor toch niet op BCB ofzo te eindigen?
B-)

• BlubberZwijn
helluuup!!
:*

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 20:13 schreef BlubberZwijn het volgende:
Ik gebruik geen Slot 1, maar een fc-pga / socket370...
De chip hoeft hiervoor toch niet op BCB ofzo te eindigen?
B-)
Nee dan hoeft het niet. Maar de converter moet wel de spanning kunnen aanpassen uiteraard.

• sjorsv
  • Niet online
En een ASUS convertor is daar een hele goeie voor. Bij mijn broertje draait een celeron 800 op een P2B met rev. 1.02

• BlubberZwijn
Ok thanx iedereen nu kan ik de spullen bestellen...

- Celeron 800
- Converter
- 128 Mb geheugen PC-100
- Geforce 2 MX (TVout en twinview)

Dat komt neer op iets meer dan 500 gulden dacht ik zo!

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 19-09 23:13
volgens mij kun je beter niet 1ghz kopen, veel te duur
600 piek minimaal, en daarvoor heb je ook een
tbird 1000 inclusief moederbord
kun je beter of een celeron erin douwen, of 750 mhz a 300 piek bij dezelfde winkel die ook de 1000 mhz verkoopt
die is ook nog eens lekker overklokbaar, als ik overclockers
.com tenminste mag geloven
o ja, er staat 512k on-die cache bij die ghz processor, ik vraag me af of dat klopt, ik meende dat coppermine altijd 256 had

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Dat klopt inderdaad niet, het is 256kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
De converter die ik van plan ben te kopen gaat minimaal tot 1.8 Volt, terwijl de Celeron 800 1.7 Volt vraagt, gaat dit wel goed? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsv
  • Niet online
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
MOOI, dan ga ik morgen lekker 560 piek uitgeven om weer een jaartje verder te leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op zondag 23 september 2001 21:43 schreef BlubberZwijn het volgende:
MOOI, dan ga ik morgen lekker 560 piek uitgeven om weer een jaartje verder te leven. :)
Voor fl. 560,- krijg je het ECS k7v5s bordje waar je dan een goedkope duron 800 op kunt zetten die je overklokt naar 1ghz en je kunt er zowel sdram als ddr ram opzetten! daarmee kun je langer dan 1 jaar vooruit, hij loopt sneller en met wat geluk hou je nog geld over!
Ik ben het met je eens dat de P2B een fijn bordje is, want ik heb hem zelf ook al 3 jaar, maar je moet al erg verliefd zijn op dat ding om er nog zoveel in te gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 15:18 schreef MORCIK het volgende:

[..]

Ik zou sowieso de BIOS upgraden naar minimaal 1012. Er zijn ook hogere beta versies, aan te raden voor de nieuwste CPU's.
Bij de P2B wordt de spanning geregeld door een van deze chips:

HIP6004ACB 1.80V to 3.50V
HIP6004BCB 1.30V to 3.50V
HIP6019CB 1.80V to 3.50V
HIP6019BCB 1.30V to 3.50V

De chip die op BCB eindigt moet je hebben.

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze dus niet!

Als je een slot1 CPU gebruikt werkt het probleemloos. Ik heb geen ervaring met convertors.
Heel erg tof die plaatjes en chipscodes maar mijn P2b heeft een hele andere benaming op de desbetrffende chip

Komt die in witte letters, denk dat het de chipbakker is: UNISEN
typenr: US 3007CW9847
Iemand een ideetje, zover ik het goed heb gezien is mijn P2b ref 1.10

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Even voor alle duidelijkheid: het is alleen mogelijk om een P3 1GHz Slot-1 processor op een P2B te gebruiken als de chipset revisie van je moederbord 1.10 of hoger is. Oudere versies werken niet, volgens ASUS zelf.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging mij alleen maar effe opm die chipscodes, op pag 1 worden er namelijk plaatjes getoond die niet overeenstemmen met wat ik op mijn P2b aantref.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Voor fl. 560,- krijg je het ECS k7v5s bordje waar je dan een goedkope duron 800 op kunt zetten die je overklokt naar 1ghz en je kunt er zowel sdram als ddr ram opzetten! daarmee kun je langer dan 1 jaar vooruit, hij loopt sneller en met wat geluk hou je nog geld over!
Ik ben het met je eens dat de P2B een fijn bordje is, want ik heb hem zelf ook al 3 jaar, maar je moet al erg verliefd zijn op dat ding om er nog zoveel in te gaan investeren.
Ik hoef maar de helft ofzo zelf te betalen, en mijn vader is volgend jaar toch van plan om een nieuwe pc te kopen...
Dus doe ik liever dit dan er zowat een nieuwe pc van te maken, want dan wil mn vader waarschijnlijk volgend jaar geen nieuwe meer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 24 september 2001 11:04 schreef Charliee het volgende:

[..]

Heel erg tof die plaatjes en chipscodes maar mijn P2b heeft een hele andere benaming op de desbetrffende chip

Komt die in witte letters, denk dat het de chipbakker is: UNISEN
typenr: US 3007CW9847
Iemand een ideetje, zover ik het goed heb gezien is mijn P2b ref 1.10

thanx
Dit is een ander type VRM. De datasheet vind je hier: http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/iru3007.pdf

Ook deze VRM kan de goede Vcore leveren voor Coppermine CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:29
Op maandag 24 september 2001 11:00 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

en die Geforce MX zit er dan gratis bij ?? :?

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
De converter die ik van plan ben te kopen gaat minimaal tot 1.8 Volt, terwijl de Celeron 800 1.7 Volt vraagt, gaat dit wel goed?
Dit is het laatste wat ik nog wil weten, daarna houd ik echt mijn mond :).
Ik moet het nameleijk echt zeker weten ik wil 100% zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Plz snel antwoord ik moet vandaag bestellen (of niet!), want ik ga morgen op werkweek en als ik terugben wil ik het met een vriend gaan inbouwen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 24 september 2001 11:33 schreef BlubberZwijn het volgende:

[..]

Ik hoef maar de helft ofzo zelf te betalen, en mijn vader is volgend jaar toch van plan om een nieuwe pc te kopen...
Dus doe ik liever dit dan er zowat een nieuwe pc van te maken, want dan wil mn vader waarschijnlijk volgend jaar geen nieuwe meer. >:)
In dat geval geef ik je wel gelijk...maar dat had je er niet bij vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 12:43 schreef BlubberZwijn het volgende:

[..]

Dit is het laatste wat ik nog wil weten, daarna houd ik echt mijn mond :).
Ik moet het nameleijk echt zeker weten ik wil 100% zekerheid...
Dan bestel je toch een asus converter, die werkt zeker

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Ja die (ASUS CONVERTER) moet ik sowieso bestellen want celeron is socket1 en mobo slot1, maar die converter gaat minimaal tot 1.8 vol en celeron vraagt 1.7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Je moet die convertor eerst jumperen op 'default' en dan krijgt de CPU de Vcore die hij zelf vraagt (1.7V dus). Alleen als je P2B dat niet leveren kan (het werkt dan gewoon niet, er gaat nix kapot of zo), moet je de jumpers omzetten naar 1.8V, want dan heb je een exemplaar met voltage regulator dat niet lager kan dan 1.8V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hmm het is wel leuk dat je met een paar honderd piekemannen je oude BX-board een schop onder z'n kont kan geven (ik heb ook maar ffkes een celeron in m'n antieke bx-board gezet), MAAR (en daar loop ik nu pas tegenaan) je hebt geen AGP 2.0 slot (grote kans dat gf2 mx kaarten, net als bij mij, niet willen), een oude ide-controller, een FSB van 100Mhz etc etc.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik heb ook een gf2mx op mijn Asus P2b zitten...nog nooit probs mee gehad...ook nog nooit gehoord bij bx borden.

Verwijderd

Beste Morcik,

ik heb ook een asus p2b rev 1.04 wil hetzelfde als jou proberen kom echten iet op die duitse site omdat ie down is.
Kun je me misschien die bios file mailen?
bios@eelke.com

cheers eelke

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Ik heb de BIOS file in mijn home dir gezet:

http://members.home.nl/morcik/1014__01.zip

De reden dat je de BIOS file niet kon downloaden is omdat de server alleen maar .de (deutsch jawohl) domeinen toelaat.

Verwijderd

Vorig jaar augustus had ik al een 935MHz systeem van m'n oude p2b (voorjaar '98) cel400@450 gemaakt.

Kosten? 250 gulden!

benodigdheden:
- celeron 566 (roelt!)
- MSI slotket (met overklokjumper dus 100 MHz ipv 66)

Dus mobo op 110MHz (112 is niet stabiel) en vlammen maar!

Bios is 1012

• timothee
Op woensdag 26 september 2001 18:46 schreef MORCIK het volgende:
Ik heb de BIOS file in mijn home dir gezet:

http://members.home.nl/morcik/1014__01.zip

De reden dat je de BIOS file niet kon downloaden is omdat de server alleen maar .de (deutsch jawohl) domeinen toelaat.
Hoe bedoel je dit?? Ik kom op de duitse http://www.asuscom.de en http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm vanuit elke locatie waar ik internet....

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:40 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?? Ik kom op de duitse http://www.asuscom.de en http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm vanuit elke locatie waar ik internet....
Ow??? Ik kreeg 'access denied from this host' of zoiets dergelijks....Maar sinds vandaag kan ik er ook in komen. Raar. Ik heb toen via een omweg de site kunnen bereiken d.m.v. een duitse proxy server in te stellen. Maar thnx 4 the tip 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik heb zonet ff de 1014.001 geprobeerd, maar met deze versie heb ik volgens de pc nog maar 128MB RAM ipv 192. Ik vind de 1013 ook zwaar relaxed (nieuwe scsi bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:27

franklin

denkt teveel...

sorry dat ik dit oude topic omhoog schop, maareh, ik heb ook een asus p2b rev. 1.02, bios geflashed naar 1014. Nu heb ik ook nog een slot1 P3 800mhz liggen, die is 1,65v dus dat gaat niet werken uit wat ik lees.

is het misschien mogelijk om die 1,8 danwel 2v terug te brengen naar 1,65v? Omhoog gaat immers ook?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Naar mijn weten gaat dat niet lager daar moet je zo'n adaptor voor hebben... de standaard asus slotket heeft dat meen ik ergens gelezen te hebben in een ander draadje...

Moet je weer ffkes zoeken naar dat draadje (die was trouwens niet zo oud als dit draadje) ik ben wel benieuwd of je het gaat lukken want ik heb ook een p2b rev. 1.02 met een celeron 300a (ja ja slot 1 celeron).

En anders draai je hem toch gewoon op 1.8 en OC je hem ook maar fff... :) ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:27

franklin

denkt teveel...

zo'n slotket is leuk, maar ik heb dus een slot1 p3-800, dus dat gaat niet werken...
En anders draai je hem toch gewoon op 1.8 en OC je hem ook maar fff... :) ;)
hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 05 maart 2002 13:55 schreef franklin het volgende:
zo'n slotket is leuk, maar ik heb dus een slot1 p3-800, dus dat gaat niet werken...
[..]
DOH!!!! klopt ja...
hoe?
Tja, da's alweer een tijd geleden dat ik hem OC'ed had, hij staat nou rustig als servertje te pruttelen. Ik weet niet meer wat ik gedaan had maar ik had hem op een gegeven moment 300@450 draaien met een voltgae mod erbij (voltage hoger gedaan m.b.v. nagellak op pinnentjes slot-1). Ik weet allen echt niet meer hoe.

Ik weet ook niet of jou PIII die normaal op 1.65V draait het kan hebben die 1.80V die de P2B minimaal standaard kan draaien. Je kan het natuurlijk altijd proberen op eigen risico maar warm zal ie het iig wel krijgen...

Ik zou als ik jou was eens gaan zoeken naar P2B en voltage mod. Ik kan mij wel ergens herinneren dat op de P2B rev.1.02 de max CPU een PIII 800 was.... maar da's al weer een jaar geleden allemaal.... ik kan je niet echt meer verder helpen hiermee... suc6 iig

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een P2B Rev 1.10 met de juiste vcore chip.
BIOS heb ik naar 1013.007 geflashed omdat 1014.001 bij mij rot werkt (BIOS crashed als ik een menuutje open).
Mensen die 1014.001 van de Duitse ASUS ftp willen downloaden hebben geen proxy server nodig als ze een FTP programma zoals FlashFXP gebruiken.

Ik heb nu nog een PII350. Ik ga er een PIII850 FC-PGA inprikken met een converter van een vaag merk (de 370SPC ooit van gehoord?) Officieel ondersteund deze converter de coppermine proc, maar om een of andere vage redenen heeft Intel deze converter afgekeurd.
Iemand ervaring met deze converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier een slot1 P3-800, en die wil wel stabiel op 1,8V draaien (geen asus bord, wel bx chipset) gewoon voldoende koeling geven (ik heb redelijk standaard blokje + wat casefans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftp://www.asuscom.de/
Neem dat adres om op de FTP site te komen,werkt gewoon overal vandaan.

Ps.De Asus p3bf is het beste BX mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ik heb hier een p2b-ds(rev 1.06), zal dat gaan werken met 2 x een p3-1000/133 fcpga? ivm met de fsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op woensdag 06 maart 2002 17:06 schreef harryslinger het volgende:
ik heb hier een p2b-ds(rev 1.06), zal dat gaan werken met 2 x een p3-1000/133 fcpga? ivm met de fsb
Enkel als je je AGP kaarten stabiel op (133/3)*2 krijgt, en je PCI stabiel blijft op 133/3...

Ik meen dat die oude borden iig geen 1/2 (2/4) deler voor je AGP, en geen 1/4 voor je PCI kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:25 schreef silures het volgende:
ftp://www.asuscom.de/
Neem dat adres om op de FTP site te komen,werkt gewoon overal vandaan.
Ps.De Asus p3bf is het beste BX mobo.
Dat ftp adres werkt alleen goed als je een ftp programma hebt. Vanuit Internet Explorer crashed de boel.
Als ik jullie gasten was zou ik trouwens de oudere beta-bios downloaden van de gewone Asus website -> versie 1013.007, want 1014.001 werkt gaar bij mij.

Ps. de ASUS P2B rulez *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus P2B-VM, maar hiervoor komen geen bios updates meer uit, tenminste ik heb er nog niet een gevonden op internet.. Weet iemand waar ik die wel zou kunnen vinden, want ik kan nu ook alleen maar tot 667mhz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ook hiervoor is er revisie 1014, maar hoe weet ik wat daaraan veranderd is? Staat namelijk geen info file bij, en update zonder verandering heeft ook weinig zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op woensdag 06 maart 2002 22:02 schreef Kippenijzer het volgende:

[..]

Enkel als je je AGP kaarten stabiel op (133/3)*2 krijgt, en je PCI stabiel blijft op 133/3...

Ik meen dat die oude borden iig geen 1/2 (2/4) deler voor je AGP, en geen 1/4 voor je PCI kennen...
Ik heb een matrox g450 etv en een realtek 8139 nic en een sb live 5.1, zal dat gaan?, beetje een duur grapje om zomaar te proberen
Pagina: 1